R8 در سال ۲۰۰۶ از سوی آئودی آلمان به بازار جهانی معرفی شد. خودرویی که از دیدگاه مهندسی وابستگی شدیدی به زیرمجموعه ایتالیایی برند فولکس واگن یعنی لامبورگینی گالاردو (بعدها هوراکان) داشت.

R8 را باید نسخه اقتصادی و دوقلو ناهمسان گالاردو/هوراکان دانست که به دلیل داشتن اختلاف قیمت بسیار فاحش با برادر گران قیمت ایتالیایی خود، توانست تیراژ فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

خودروسازی آئودی که هماند لامبورگینی از زیرمجموعههای گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان به حساب میآید که پارسال یعنی 1400 از جدیدترین نسخه R8 نسل دوم رونمایی کرده است.

این خودرو به عنوان یک مدل عملکرد محور (Performance) و بر خلاف عادت، مجهز به سیستم انتقال نیرو متحرک عقب (RWD) معرفی میشود.