دانش جوین
شنبه, مرداد ۱۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۱ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این گزارش نشان می‌دهد شرکت با تمرکز بر بهینه‌سازی هزینه‌ها و مدیریت موثر منابع تولید، توانسته عملکردی متفاوت از سال‌های گذشته ثبت کند و گامی در مسیر اصلاح ساختار مالی خود بردارد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، درآمد عملیاتی خکاوه در این دوره به رقم 3 هزار و 322 میلیاردتومان رسیده است. اما آن‌چه این صورت مالی را از سال‌های گذشته متمایز می‌کند، کاهش قابل‌توجه بهای تمام‌شده محصولات و خدمات است.

بهای تمام‌شده شرکت از رقم ۳ هزار و 971 میلیاردتومان در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و 848 میلیاردتومان در سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش ۲۸ درصدی، مهم‌ترین عامل در بهبود سودآوری شرکت طی این دوره محسوب می‌شود.

درنتیجه این تحول سود ناخالص شرکت به ۴۸۴ میلیارد تومان رسید. همچنین شرکت با ادامه این روند موفق شده است سود عملیاتی خود را نیز به سطح ۸ میلیاردتومان برساند؛ عددی که هرچند هنوز نسبت به درآمد شرکت ناچیز است، اما نسبت به زیان عملیاتی یا سود ناچیز دوره‌های گذشته، بهبود نسبی را نشان می‌دهد و حاکی از بهبود تدریجی وضعیت عملیاتی شرکت است. در بخش سود خالص نیز شاهد رشد معناداری هستیم.

سود خالص سایپا دیزل در سال ۱۴۰۳ به ۶۳ میلیاردتومان رسید که نسبت به‌سود خالص ۲۵ میلیاردتومانی سال گذشته، رشدی ۱۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد در شرایطی محقق شده که شرکت در بخش فروش با رشد ویژه‌ای روبه‌رو نبوده و بخش عمده این سودآوری، ناشی از اصلاح در ساختار هزینه‌ها و کنترل بهای تمام‌شده بوده است.

این تحول مالی در حالی رخ داده که سایپا دیزل در سال‌های اخیر با چالش‌هایی نظیر افزایش هزینه‌های تولید، مشکلات نقدینگی، نوسانات ارزی و …. مواجه بوده است. اما به‌نظرمی‌رسد در سال ۱۴۰۳، سیاست‌های مدیریتی معطوف به‌کاهش هزینه‌ها، کنترل واردات قطعات با نرخ مناسب‌تر، بازنگری در ساختار تامین و احتمالا افزایش بهره‌وری در خطوط تولید، توانسته تاثیر خود را در عملکرد نهایی شرکت نشان دهد.

در ادامه تحلیل عملکرد مالی سایپا دیزل، نکته‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد، جایگاه این شرکت در صنعت خودروهای تجاری کشور است.

خکاوه از جمله شرکت‌هایی است که نقش مهمی در تولید کامیون و کشنده‌های سنگین دارد و از دیرباز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه شناخته می‌شود.

در صورت‌های مالی، نشانه‌هایی از کنترل بهتر هزینه‌های سربار نیز دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد شرکت در سال گذشته، هم در حوزه مدیریت هزینه‌های غیرعملیاتی و هم در ساختار تولید، گام‌هایی برای مهندسی مجدد برداشته است.

این گزارش نشان می‌دهد شرکت با تمرکز بر بهینه‌سازی هزینه‌ها و مدیریت موثر منابع تولید، توانسته عملکردی متفاوت از سال‌های گذشته ثبت کند و گامی در مسیر اصلاح ساختار مالی خود بردارد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، درآمد عملیاتی خکاوه در این دوره به رقم 3 هزار و 322 میلیاردتومان رسیده است. اما آن‌چه این صورت مالی را از سال‌های گذشته متمایز می‌کند، کاهش قابل‌توجه بهای تمام‌شده محصولات و خدمات است.

بهای تمام‌شده شرکت از رقم ۳ هزار و 971 میلیاردتومان در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و 848 میلیاردتومان در سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش ۲۸ درصدی، مهم‌ترین عامل در بهبود سودآوری شرکت طی این دوره محسوب می‌شود.

درنتیجه این تحول سود ناخالص شرکت به ۴۸۴ میلیارد تومان رسید. همچنین شرکت با ادامه این روند موفق شده است سود عملیاتی خود را نیز به سطح ۸ میلیاردتومان برساند؛ عددی که هرچند هنوز نسبت به درآمد شرکت ناچیز است، اما نسبت به زیان عملیاتی یا سود ناچیز دوره‌های گذشته، بهبود نسبی را نشان می‌دهد و حاکی از بهبود تدریجی وضعیت عملیاتی شرکت است. در بخش سود خالص نیز شاهد رشد معناداری هستیم.

سود خالص سایپا دیزل در سال ۱۴۰۳ به ۶۳ میلیاردتومان رسید که نسبت به‌سود خالص ۲۵ میلیاردتومانی سال گذشته، رشدی ۱۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد در شرایطی محقق شده که شرکت در بخش فروش با رشد ویژه‌ای روبه‌رو نبوده و بخش عمده این سودآوری، ناشی از اصلاح در ساختار هزینه‌ها و کنترل بهای تمام‌شده بوده است.

این تحول مالی در حالی رخ داده که سایپا دیزل در سال‌های اخیر با چالش‌هایی نظیر افزایش هزینه‌های تولید، مشکلات نقدینگی، نوسانات ارزی و …. مواجه بوده است. اما به‌نظرمی‌رسد در سال ۱۴۰۳، سیاست‌های مدیریتی معطوف به‌کاهش هزینه‌ها، کنترل واردات قطعات با نرخ مناسب‌تر، بازنگری در ساختار تامین و احتمالا افزایش بهره‌وری در خطوط تولید، توانسته تاثیر خود را در عملکرد نهایی شرکت نشان دهد.

در ادامه تحلیل عملکرد مالی سایپا دیزل، نکته‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد، جایگاه این شرکت در صنعت خودروهای تجاری کشور است.

خکاوه از جمله شرکت‌هایی است که نقش مهمی در تولید کامیون و کشنده‌های سنگین دارد و از دیرباز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه شناخته می‌شود.

در صورت‌های مالی، نشانه‌هایی از کنترل بهتر هزینه‌های سربار نیز دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد شرکت در سال گذشته، هم در حوزه مدیریت هزینه‌های غیرعملیاتی و هم در ساختار تولید، گام‌هایی برای مهندسی مجدد برداشته است.

اخبارجدیدترین

فونیکس، همواره در مسیر ارتقا!

ناز خودروساز دیگر خریدار ندارد

«ایران‌ خودرو» بر سر دو راهی سودآوری یا ادامه زیاندهی

این گزارش نشان می‌دهد شرکت با تمرکز بر بهینه‌سازی هزینه‌ها و مدیریت موثر منابع تولید، توانسته عملکردی متفاوت از سال‌های گذشته ثبت کند و گامی در مسیر اصلاح ساختار مالی خود بردارد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، درآمد عملیاتی خکاوه در این دوره به رقم 3 هزار و 322 میلیاردتومان رسیده است. اما آن‌چه این صورت مالی را از سال‌های گذشته متمایز می‌کند، کاهش قابل‌توجه بهای تمام‌شده محصولات و خدمات است.

بهای تمام‌شده شرکت از رقم ۳ هزار و 971 میلیاردتومان در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و 848 میلیاردتومان در سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش ۲۸ درصدی، مهم‌ترین عامل در بهبود سودآوری شرکت طی این دوره محسوب می‌شود.

درنتیجه این تحول سود ناخالص شرکت به ۴۸۴ میلیارد تومان رسید. همچنین شرکت با ادامه این روند موفق شده است سود عملیاتی خود را نیز به سطح ۸ میلیاردتومان برساند؛ عددی که هرچند هنوز نسبت به درآمد شرکت ناچیز است، اما نسبت به زیان عملیاتی یا سود ناچیز دوره‌های گذشته، بهبود نسبی را نشان می‌دهد و حاکی از بهبود تدریجی وضعیت عملیاتی شرکت است. در بخش سود خالص نیز شاهد رشد معناداری هستیم.

سود خالص سایپا دیزل در سال ۱۴۰۳ به ۶۳ میلیاردتومان رسید که نسبت به‌سود خالص ۲۵ میلیاردتومانی سال گذشته، رشدی ۱۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد در شرایطی محقق شده که شرکت در بخش فروش با رشد ویژه‌ای روبه‌رو نبوده و بخش عمده این سودآوری، ناشی از اصلاح در ساختار هزینه‌ها و کنترل بهای تمام‌شده بوده است.

این تحول مالی در حالی رخ داده که سایپا دیزل در سال‌های اخیر با چالش‌هایی نظیر افزایش هزینه‌های تولید، مشکلات نقدینگی، نوسانات ارزی و …. مواجه بوده است. اما به‌نظرمی‌رسد در سال ۱۴۰۳، سیاست‌های مدیریتی معطوف به‌کاهش هزینه‌ها، کنترل واردات قطعات با نرخ مناسب‌تر، بازنگری در ساختار تامین و احتمالا افزایش بهره‌وری در خطوط تولید، توانسته تاثیر خود را در عملکرد نهایی شرکت نشان دهد.

در ادامه تحلیل عملکرد مالی سایپا دیزل، نکته‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد، جایگاه این شرکت در صنعت خودروهای تجاری کشور است.

خکاوه از جمله شرکت‌هایی است که نقش مهمی در تولید کامیون و کشنده‌های سنگین دارد و از دیرباز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه شناخته می‌شود.

در صورت‌های مالی، نشانه‌هایی از کنترل بهتر هزینه‌های سربار نیز دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد شرکت در سال گذشته، هم در حوزه مدیریت هزینه‌های غیرعملیاتی و هم در ساختار تولید، گام‌هایی برای مهندسی مجدد برداشته است.

این گزارش نشان می‌دهد شرکت با تمرکز بر بهینه‌سازی هزینه‌ها و مدیریت موثر منابع تولید، توانسته عملکردی متفاوت از سال‌های گذشته ثبت کند و گامی در مسیر اصلاح ساختار مالی خود بردارد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، درآمد عملیاتی خکاوه در این دوره به رقم 3 هزار و 322 میلیاردتومان رسیده است. اما آن‌چه این صورت مالی را از سال‌های گذشته متمایز می‌کند، کاهش قابل‌توجه بهای تمام‌شده محصولات و خدمات است.

بهای تمام‌شده شرکت از رقم ۳ هزار و 971 میلیاردتومان در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و 848 میلیاردتومان در سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش ۲۸ درصدی، مهم‌ترین عامل در بهبود سودآوری شرکت طی این دوره محسوب می‌شود.

درنتیجه این تحول سود ناخالص شرکت به ۴۸۴ میلیارد تومان رسید. همچنین شرکت با ادامه این روند موفق شده است سود عملیاتی خود را نیز به سطح ۸ میلیاردتومان برساند؛ عددی که هرچند هنوز نسبت به درآمد شرکت ناچیز است، اما نسبت به زیان عملیاتی یا سود ناچیز دوره‌های گذشته، بهبود نسبی را نشان می‌دهد و حاکی از بهبود تدریجی وضعیت عملیاتی شرکت است. در بخش سود خالص نیز شاهد رشد معناداری هستیم.

سود خالص سایپا دیزل در سال ۱۴۰۳ به ۶۳ میلیاردتومان رسید که نسبت به‌سود خالص ۲۵ میلیاردتومانی سال گذشته، رشدی ۱۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد در شرایطی محقق شده که شرکت در بخش فروش با رشد ویژه‌ای روبه‌رو نبوده و بخش عمده این سودآوری، ناشی از اصلاح در ساختار هزینه‌ها و کنترل بهای تمام‌شده بوده است.

این تحول مالی در حالی رخ داده که سایپا دیزل در سال‌های اخیر با چالش‌هایی نظیر افزایش هزینه‌های تولید، مشکلات نقدینگی، نوسانات ارزی و …. مواجه بوده است. اما به‌نظرمی‌رسد در سال ۱۴۰۳، سیاست‌های مدیریتی معطوف به‌کاهش هزینه‌ها، کنترل واردات قطعات با نرخ مناسب‌تر، بازنگری در ساختار تامین و احتمالا افزایش بهره‌وری در خطوط تولید، توانسته تاثیر خود را در عملکرد نهایی شرکت نشان دهد.

در ادامه تحلیل عملکرد مالی سایپا دیزل، نکته‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد، جایگاه این شرکت در صنعت خودروهای تجاری کشور است.

خکاوه از جمله شرکت‌هایی است که نقش مهمی در تولید کامیون و کشنده‌های سنگین دارد و از دیرباز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه شناخته می‌شود.

در صورت‌های مالی، نشانه‌هایی از کنترل بهتر هزینه‌های سربار نیز دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد شرکت در سال گذشته، هم در حوزه مدیریت هزینه‌های غیرعملیاتی و هم در ساختار تولید، گام‌هایی برای مهندسی مجدد برداشته است.

پست قبلی

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

پست بعدی

منابع کالابرگ ۴ دهک دیگر هم تامین شد

مربوطه پست ها

فونیکس، همواره در مسیر ارتقا!
خودرو

فونیکس، همواره در مسیر ارتقا!

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
خودرو

ناز خودروساز دیگر خریدار ندارد

۱۰ مرداد ۱۴۰۴
«ایران‌ خودرو» بر سر دو راهی سودآوری یا ادامه زیاندهی
خودرو

«ایران‌ خودرو» بر سر دو راهی سودآوری یا ادامه زیاندهی

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
چگونه «آئودی» سفر و هیجان را ترکیب کرد؟
خودرو

چگونه «آئودی» سفر و هیجان را ترکیب کرد؟

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
«نفت سپاهان» سالی متفاوت را پشت سر گذاشت
خودرو

«نفت سپاهان» سالی متفاوت را پشت سر گذاشت

۰۹ مرداد ۱۴۰۴
معایب گوناگون قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو
خودرو

معایب گوناگون قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو

۰۹ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • هدیه سازمانی تبلیغاتی؛ راهی هوشمندانه برای برندینگ پایدار
  • پیشرفته‌ترین رادار فضایی/ از پشت ابرها زمین را با دقت سانتی‌متری رصد می‌کند
  • قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا می‌کنند؟
  • شمایل‌های پرده‌های عاشورا بازتاب چیست؟
  • کارمندان اپل چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.