دانش جوین
شنبه, تیر ۱۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

آغاز فصلی نو برای ایران‌خودرو دیزل در مسیر سودآوری

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

داده‌های تولید و فروش سال‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت در حال بازیابی جایگاه خود در صنعت خودروهای تجاری کشور است.در سال ۱۴۰۱، این شرکت موفق به تولید ۱۷ هزار و ۹۵۰ دستگاه و فروش ۱۶ هزار و ۹۷۱ دستگاه شد.

روند رو به رشد در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه یافت و آمار تولید به ۱۸ هزار و ۵۸ دستگاه و فروش به ۱۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه رسید. سال ۱۴۰۳ با وجود کاهش موقت تولید به ۹ هزار و ۳۱۶ دستگاه و فروش به ۱۰ هزار و ۲۱۳ دستگاه، نقطه‌ای برای بازنگری و اصلاح ساختارها بود. این افت عمدتا ناشی از وقفه در تخصیص ارز، جهش نرخ ارز نیمایی و تعلیق موقت شماره‌گذاری به‌دلیل به‌روزرسانی استانداردهای فنی بود؛ عواملی که اکنون تا حد زیادی برطرف شده‌اند.

با حل این چالش‌ها از زمستان سال گذشته، ایران‌خودرو دیزل مجددا با توان بیشتری به‌عرصه تولید بازگشته است. پیش‌بینی شرکت برای سال آینده، دستیابی به تیراژ ۱۸ هزار دستگاه است. حتی در سناریوی محتاطانه با فروش ۱۵ هزار دستگاه، انتظار می‌رود فروش سالانه به‌حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد که می‌تواند سود خالصی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان به‌همراه داشته باشد.

نکته حائز اهمیت، وجود مطالبات ارزی تاییدشده از سوی دولت است که شرکت در صورت تسعیر با نرخ روز، می‌تواند سود قابل توجهی از این محل شناسایی کند. با در نظر گرفتن این ظرفیت ارزی، سودآوری شرکت در افق ۱۴۰۴ چشمگیرتر خواهد بود.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که حتی بدون لحاظ سود ناشی از تسعیر ارز، سود خالص سال ۱۴۰۳ حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که معادل ۲۳ تومان به‌ازای هر سهم است. در سال ۱۴۰۴، با ادامه روند فعلی و تثبیت تیراژ تولید درسطح ۱۵ هزار دستگاه، سود هر سهم می‌تواند به ۴۰ تا ۵۰ تومان افزایش یابد.

در صورت تحقق سود ارزی، این عدد به‌مرز ۵۰ تومان نیز خواهد رسید. ترکیب بهبود شرایط عملیاتی، رفع موانع تولید، بازگشت به‌بورس کالا و پتانسیل سودآوری بالا، ایران‌خودرو دیزل را به‌یکی از گزینه‌های جذاب برای فعالان بازار سرمایه تبدیل کرده است.

مسیر حرکت این شرکت در سال‌های آینده، نویدبخش روزهای خوب یک برند قدیمی و قابل اعتماد در صنعت‌خودرو سنگین کشور است. با توجه به‌بازگشت محصولات ایران‌خودرو دیزل به چرخه عرضه در بورس کالا، شفافیت در قیمت‌گذاری و فرآیند فروش افزایش یافته است.

این اقدام نه تنها اعتماد خریداران را تقویت کرده، بلکه مسیر جدیدی برای بهبود نقدینگی فراهم کرده است. ادامه این روند می‌تواند زمینه‌ساز ثبات مالی بیشتر و تقویت تراز عملیاتی شرکت در سال‌های آینده باشد.

از سوی دیگر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور و نیاز بازار به‌خودروهای سنگین جدید، فرصت بسیار مناسبی را برای ایران‌خودرو دیزل فراهم کرده است.

با توجه به توان فنی، سابقه تولید و شبکه خدمات پس از فروش گسترده، این شرکت در موقعیتی قرار دارد که بتواند بخش قابل توجهی از این تقاضا را پاسخ دهد و سهم بازار خود را افزایش دهد. این عوامل در کنار بهبود محیط کلان اقتصادی می‌توانند موتور محرکی برای تداوم رشد و سودآوری شرکت در افق میان‌مدت باشند.

داده‌های تولید و فروش سال‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت در حال بازیابی جایگاه خود در صنعت خودروهای تجاری کشور است.در سال ۱۴۰۱، این شرکت موفق به تولید ۱۷ هزار و ۹۵۰ دستگاه و فروش ۱۶ هزار و ۹۷۱ دستگاه شد.

روند رو به رشد در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه یافت و آمار تولید به ۱۸ هزار و ۵۸ دستگاه و فروش به ۱۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه رسید. سال ۱۴۰۳ با وجود کاهش موقت تولید به ۹ هزار و ۳۱۶ دستگاه و فروش به ۱۰ هزار و ۲۱۳ دستگاه، نقطه‌ای برای بازنگری و اصلاح ساختارها بود. این افت عمدتا ناشی از وقفه در تخصیص ارز، جهش نرخ ارز نیمایی و تعلیق موقت شماره‌گذاری به‌دلیل به‌روزرسانی استانداردهای فنی بود؛ عواملی که اکنون تا حد زیادی برطرف شده‌اند.

با حل این چالش‌ها از زمستان سال گذشته، ایران‌خودرو دیزل مجددا با توان بیشتری به‌عرصه تولید بازگشته است. پیش‌بینی شرکت برای سال آینده، دستیابی به تیراژ ۱۸ هزار دستگاه است. حتی در سناریوی محتاطانه با فروش ۱۵ هزار دستگاه، انتظار می‌رود فروش سالانه به‌حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد که می‌تواند سود خالصی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان به‌همراه داشته باشد.

نکته حائز اهمیت، وجود مطالبات ارزی تاییدشده از سوی دولت است که شرکت در صورت تسعیر با نرخ روز، می‌تواند سود قابل توجهی از این محل شناسایی کند. با در نظر گرفتن این ظرفیت ارزی، سودآوری شرکت در افق ۱۴۰۴ چشمگیرتر خواهد بود.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که حتی بدون لحاظ سود ناشی از تسعیر ارز، سود خالص سال ۱۴۰۳ حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که معادل ۲۳ تومان به‌ازای هر سهم است. در سال ۱۴۰۴، با ادامه روند فعلی و تثبیت تیراژ تولید درسطح ۱۵ هزار دستگاه، سود هر سهم می‌تواند به ۴۰ تا ۵۰ تومان افزایش یابد.

در صورت تحقق سود ارزی، این عدد به‌مرز ۵۰ تومان نیز خواهد رسید. ترکیب بهبود شرایط عملیاتی، رفع موانع تولید، بازگشت به‌بورس کالا و پتانسیل سودآوری بالا، ایران‌خودرو دیزل را به‌یکی از گزینه‌های جذاب برای فعالان بازار سرمایه تبدیل کرده است.

مسیر حرکت این شرکت در سال‌های آینده، نویدبخش روزهای خوب یک برند قدیمی و قابل اعتماد در صنعت‌خودرو سنگین کشور است. با توجه به‌بازگشت محصولات ایران‌خودرو دیزل به چرخه عرضه در بورس کالا، شفافیت در قیمت‌گذاری و فرآیند فروش افزایش یافته است.

این اقدام نه تنها اعتماد خریداران را تقویت کرده، بلکه مسیر جدیدی برای بهبود نقدینگی فراهم کرده است. ادامه این روند می‌تواند زمینه‌ساز ثبات مالی بیشتر و تقویت تراز عملیاتی شرکت در سال‌های آینده باشد.

از سوی دیگر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور و نیاز بازار به‌خودروهای سنگین جدید، فرصت بسیار مناسبی را برای ایران‌خودرو دیزل فراهم کرده است.

با توجه به توان فنی، سابقه تولید و شبکه خدمات پس از فروش گسترده، این شرکت در موقعیتی قرار دارد که بتواند بخش قابل توجهی از این تقاضا را پاسخ دهد و سهم بازار خود را افزایش دهد. این عوامل در کنار بهبود محیط کلان اقتصادی می‌توانند موتور محرکی برای تداوم رشد و سودآوری شرکت در افق میان‌مدت باشند.

اخبارجدیدترین

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

داده‌های تولید و فروش سال‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت در حال بازیابی جایگاه خود در صنعت خودروهای تجاری کشور است.در سال ۱۴۰۱، این شرکت موفق به تولید ۱۷ هزار و ۹۵۰ دستگاه و فروش ۱۶ هزار و ۹۷۱ دستگاه شد.

روند رو به رشد در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه یافت و آمار تولید به ۱۸ هزار و ۵۸ دستگاه و فروش به ۱۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه رسید. سال ۱۴۰۳ با وجود کاهش موقت تولید به ۹ هزار و ۳۱۶ دستگاه و فروش به ۱۰ هزار و ۲۱۳ دستگاه، نقطه‌ای برای بازنگری و اصلاح ساختارها بود. این افت عمدتا ناشی از وقفه در تخصیص ارز، جهش نرخ ارز نیمایی و تعلیق موقت شماره‌گذاری به‌دلیل به‌روزرسانی استانداردهای فنی بود؛ عواملی که اکنون تا حد زیادی برطرف شده‌اند.

با حل این چالش‌ها از زمستان سال گذشته، ایران‌خودرو دیزل مجددا با توان بیشتری به‌عرصه تولید بازگشته است. پیش‌بینی شرکت برای سال آینده، دستیابی به تیراژ ۱۸ هزار دستگاه است. حتی در سناریوی محتاطانه با فروش ۱۵ هزار دستگاه، انتظار می‌رود فروش سالانه به‌حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد که می‌تواند سود خالصی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان به‌همراه داشته باشد.

نکته حائز اهمیت، وجود مطالبات ارزی تاییدشده از سوی دولت است که شرکت در صورت تسعیر با نرخ روز، می‌تواند سود قابل توجهی از این محل شناسایی کند. با در نظر گرفتن این ظرفیت ارزی، سودآوری شرکت در افق ۱۴۰۴ چشمگیرتر خواهد بود.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که حتی بدون لحاظ سود ناشی از تسعیر ارز، سود خالص سال ۱۴۰۳ حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که معادل ۲۳ تومان به‌ازای هر سهم است. در سال ۱۴۰۴، با ادامه روند فعلی و تثبیت تیراژ تولید درسطح ۱۵ هزار دستگاه، سود هر سهم می‌تواند به ۴۰ تا ۵۰ تومان افزایش یابد.

در صورت تحقق سود ارزی، این عدد به‌مرز ۵۰ تومان نیز خواهد رسید. ترکیب بهبود شرایط عملیاتی، رفع موانع تولید، بازگشت به‌بورس کالا و پتانسیل سودآوری بالا، ایران‌خودرو دیزل را به‌یکی از گزینه‌های جذاب برای فعالان بازار سرمایه تبدیل کرده است.

مسیر حرکت این شرکت در سال‌های آینده، نویدبخش روزهای خوب یک برند قدیمی و قابل اعتماد در صنعت‌خودرو سنگین کشور است. با توجه به‌بازگشت محصولات ایران‌خودرو دیزل به چرخه عرضه در بورس کالا، شفافیت در قیمت‌گذاری و فرآیند فروش افزایش یافته است.

این اقدام نه تنها اعتماد خریداران را تقویت کرده، بلکه مسیر جدیدی برای بهبود نقدینگی فراهم کرده است. ادامه این روند می‌تواند زمینه‌ساز ثبات مالی بیشتر و تقویت تراز عملیاتی شرکت در سال‌های آینده باشد.

از سوی دیگر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور و نیاز بازار به‌خودروهای سنگین جدید، فرصت بسیار مناسبی را برای ایران‌خودرو دیزل فراهم کرده است.

با توجه به توان فنی، سابقه تولید و شبکه خدمات پس از فروش گسترده، این شرکت در موقعیتی قرار دارد که بتواند بخش قابل توجهی از این تقاضا را پاسخ دهد و سهم بازار خود را افزایش دهد. این عوامل در کنار بهبود محیط کلان اقتصادی می‌توانند موتور محرکی برای تداوم رشد و سودآوری شرکت در افق میان‌مدت باشند.

داده‌های تولید و فروش سال‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت در حال بازیابی جایگاه خود در صنعت خودروهای تجاری کشور است.در سال ۱۴۰۱، این شرکت موفق به تولید ۱۷ هزار و ۹۵۰ دستگاه و فروش ۱۶ هزار و ۹۷۱ دستگاه شد.

روند رو به رشد در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه یافت و آمار تولید به ۱۸ هزار و ۵۸ دستگاه و فروش به ۱۷ هزار و ۳۱۸ دستگاه رسید. سال ۱۴۰۳ با وجود کاهش موقت تولید به ۹ هزار و ۳۱۶ دستگاه و فروش به ۱۰ هزار و ۲۱۳ دستگاه، نقطه‌ای برای بازنگری و اصلاح ساختارها بود. این افت عمدتا ناشی از وقفه در تخصیص ارز، جهش نرخ ارز نیمایی و تعلیق موقت شماره‌گذاری به‌دلیل به‌روزرسانی استانداردهای فنی بود؛ عواملی که اکنون تا حد زیادی برطرف شده‌اند.

با حل این چالش‌ها از زمستان سال گذشته، ایران‌خودرو دیزل مجددا با توان بیشتری به‌عرصه تولید بازگشته است. پیش‌بینی شرکت برای سال آینده، دستیابی به تیراژ ۱۸ هزار دستگاه است. حتی در سناریوی محتاطانه با فروش ۱۵ هزار دستگاه، انتظار می‌رود فروش سالانه به‌حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد که می‌تواند سود خالصی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان به‌همراه داشته باشد.

نکته حائز اهمیت، وجود مطالبات ارزی تاییدشده از سوی دولت است که شرکت در صورت تسعیر با نرخ روز، می‌تواند سود قابل توجهی از این محل شناسایی کند. با در نظر گرفتن این ظرفیت ارزی، سودآوری شرکت در افق ۱۴۰۴ چشمگیرتر خواهد بود.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که حتی بدون لحاظ سود ناشی از تسعیر ارز، سود خالص سال ۱۴۰۳ حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که معادل ۲۳ تومان به‌ازای هر سهم است. در سال ۱۴۰۴، با ادامه روند فعلی و تثبیت تیراژ تولید درسطح ۱۵ هزار دستگاه، سود هر سهم می‌تواند به ۴۰ تا ۵۰ تومان افزایش یابد.

در صورت تحقق سود ارزی، این عدد به‌مرز ۵۰ تومان نیز خواهد رسید. ترکیب بهبود شرایط عملیاتی، رفع موانع تولید، بازگشت به‌بورس کالا و پتانسیل سودآوری بالا، ایران‌خودرو دیزل را به‌یکی از گزینه‌های جذاب برای فعالان بازار سرمایه تبدیل کرده است.

مسیر حرکت این شرکت در سال‌های آینده، نویدبخش روزهای خوب یک برند قدیمی و قابل اعتماد در صنعت‌خودرو سنگین کشور است. با توجه به‌بازگشت محصولات ایران‌خودرو دیزل به چرخه عرضه در بورس کالا، شفافیت در قیمت‌گذاری و فرآیند فروش افزایش یافته است.

این اقدام نه تنها اعتماد خریداران را تقویت کرده، بلکه مسیر جدیدی برای بهبود نقدینگی فراهم کرده است. ادامه این روند می‌تواند زمینه‌ساز ثبات مالی بیشتر و تقویت تراز عملیاتی شرکت در سال‌های آینده باشد.

از سوی دیگر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور و نیاز بازار به‌خودروهای سنگین جدید، فرصت بسیار مناسبی را برای ایران‌خودرو دیزل فراهم کرده است.

با توجه به توان فنی، سابقه تولید و شبکه خدمات پس از فروش گسترده، این شرکت در موقعیتی قرار دارد که بتواند بخش قابل توجهی از این تقاضا را پاسخ دهد و سهم بازار خود را افزایش دهد. این عوامل در کنار بهبود محیط کلان اقتصادی می‌توانند موتور محرکی برای تداوم رشد و سودآوری شرکت در افق میان‌مدت باشند.

پست قبلی

رونق روزافزون استفاده از پیشرانه‌های هیبرید

پست بعدی

نمایشگاه «گربسان» بازتاب تجربی از همزیستی انسان و گربه

مربوطه پست ها

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد
خودرو

چرخ تولید با سیاست‌ های فرسوده نمی‌چرخد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
خودرو

کیک خودروی خارجی کوچک‌تر شد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»
خودرو

کاهش چشمگیر هزینه تولید و رشد سود خالص «خکاوه»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»
خودرو

رد اخبار خرید «بی‌پی» توسط «شِل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها
خودرو

رینگ‌های فورج‌شده در تقابل با آلیاژی‌ها

۱۱ تیر ۱۴۰۴
رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»
خودرو

رشد ۱۸۸ درصدی فروش «بهمن دیزل»

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • گوشی سه‌بار تاشو، پرچمدار بعدی سامسونگ با قیمتی نجومی/ عکس
  • پخش یک سریال محرمی جدید؛ دعوت از چهره‌هایی که نیاز تلویزیون است
  • قطعه‌ای که در وصف سالار شهیدان اجرا شد؛ تأکید به ترویج فرهنگ عاشورایی
  • برگزاری مجالس هنر تعزیه در فرهنگسرای نیاوران
  • وداع با حضرت علی اکبر (ع) نقاشی جدید حسن روح‌الامین شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.