دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

آیا صنعت چاپ هنوز هم در تبلیغات کاربرد دارد؟

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۳ دی ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت, متفرقه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
32
آیا صنعت چاپ هنوز هم در تبلیغات کاربرد دارد؟
231
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در دوران طلایی روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی تنها کافی بود از هر شرکت بزرگی بپرسید که آیا تبلیغات چاپی اثربخش هستند یا نه که پاسختان با نگاهی عجیب داده شود؛ اما این روزها که این تبلیغات انواع جایگزینی پیدا کرده‌اند، پرسیدن این سؤال به هیچ وجه عجیب نیست. با این حال، نمی‌توان تنها با یک بله و خیر ساده نیز پرونده این سؤال را بست.

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

کاهش مخاطب

شکی نیست که تعداد خوانندگان رسانه‌های چاپی به دلیل پیشرفت‌های فناوری کاهش یافته است. حال که انبوهی از محتوای رایگان در اینترنت، روزنامه‌خوان‌ها و مجلات در دسترس مردم است، آن‌ها راه‌های دیگری را برای یافتن اطلاعات انتخاب کرده‌اند. اگرچه کاهش رسانه‌های چاپی نشان‌دهنده این نیست که تبلیغات چاپی در انتهای کار خود هستند، اما این موضوع مطمئناً به این معنی است که تبلیغات چاپی به اندازه دوران پیش از محبوبیت اینترنت اثرگذاری خاصی نخواهد داشت.

بلکه بخشی از تبلیغات چاپی در قالب بسته بندی محصول ارائه می‌شوند. پس چاپ جعبه نیز به نوعی روی مخاطب تاثیرگذار است.

اطلاعات در دسترس

رسانه‌های چاپی در حال جایگزین شدن با رسانه‌های جایگزین مانند تلویزیون و اینترنت هستند. بر اساس «پروژه پیو برای تعالی روزنامه‌نگاری» در سال 2010، روزنامه‌ها به عنوان نوعی منبع خبری، توانستند تنها بالاتر از رادیو قرار گیرند. این اولین باری بود که مردم برای یافتن اخبار، اینترنت را به روزنامه ترجیح می‌دادند. واضح است که این داده‌ها پیامدهایی منفی برای تبلیغات چاپی را نوید می‌دهند، به خصوص اگر این روند ادامه‌دار باشد.

هدف‌گذاری

اثربخشی تبلیغات چاپی برای یک کسب و کار اغلب توسط مخاطبان مدنظر آن کسب و کار مشخص می‌شود. مصرف‌کنندگان جوانی که بدون تعامل با رسانه‌های چاپی بزرگ شده‌اند، آشکارا نسبت به نسل قدیمی‌تر که با رسانه‌های چاپی زندگی کرده‌اند کمتر روزنامه می‌خوانند. به عنوان مثال، درج آگهی برای یک محصول مرتبط با فناوری در یک روزنامه، به احتمال زیاد اثری کمتر از انتشار همان آگهی در یک وب‌سایت حوزه فناوری خواهد داشت. تبلیغات در مجلات دسترسی به مخاطبان مورد هدف را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا می‌توان مجلاتی را انتخاب کرد که تنها مخاطبان مدنظر را هدف قرار دهند.

اما باز هم صنعت چاپ برای کسب و کارها خدماتی ارائه میدهند که قابل چشم پوشی نیست. برای مثال چاپ هولوگرام هویت و اصالت کالاها را نشان میدهند که باید حتما به صورت فیزیکی رویت شوند.

هزینه

با وجود این که تبلیغات چاپی کاملاً از میان نرفته و همچنان مؤثر به شمار می‌آیند -که این موضوع نیز بستگی به نوع کسب و کار شما دارد، این نوع تبلیغات هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارند. لو دوبیوس از آی‌ان‌سی دات کام توضیح می‌دهد که تبلیغات چاپی اغلب هزاران دلار بیشتر از تبلیغات آنلاین هزینه برمی‌دارند. در حالی که ممکن است بیش از 50000 دلار را برای تبلیغی در یک مجله پرتیراژ هزینه کنید، احتمالاً بتوانید تنها با پرداخت کسری از این مبلغ، دقیقاً همان محتوای تبلیغ مد نظر خود را در وب‌سایتی که میزان مخاطبان یکسانی دارد به اجرا بگذارید.

تأثیر بر روی مشتری

یکی از مزیت‌های تبلیغات چاپی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات این است که تبلیغات چاپی اغلب تأثیر بیشتری بر خواننده می‌گذارند. برای مثال اینترنت را در نظر بگیرید. از آنجایی که خوانندگان محتوای اینترنتی حجم زیادی از اطلاعات را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی مشاهده می‌کنند، در نهایت به دیدن تبلیغات عادت پیدا می‌کنند. مردم عملاً نسبت به تبلیغات کور می‌شوند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند؛ اما تبلیغات چاپی این‌طور نیستند. محققان دانشگاه ایالتی پن در سال 1998 آزمایشی را انجام دادند تا میزان به یادماندنی تبلیغات آنلاین در مقابل تبلیغات چاپی را بسنجند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تبلیغات چاپی مانند چاپ پوستر تبلیغاتی به مراتب بیشتر از تبلیغات آنلاین مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرد.

برچسب ها: صنعت چاپ
پست قبلی

برنامه دانشگاه تهران برای راه اندازی رشته “باستان‌سنجی”

پست بعدی

طبیعت برفی شش پیر – فارس

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.