دانش جوین
جمعه, مرداد ۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

آیا قاتل زنجیره‌ای معشوقش را نجات خواهد داد؟

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۲ مرداد ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
آیا قاتل زنجیره‌ای معشوقش را نجات خواهد داد؟
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر


دریافت
25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، توماس هریس نویسنده آمریکایی است که با نگارش رمان‌هایی در ژانر دلهره‌آور روانشناختی، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات جنایی معاصر به دست آورده است. او بیش از هر چیز با خلق شخصیت فراموش‌نشدنی دکتر هانیبال لکتر در ذهن مخاطبان باقی مانده است؛ روان‌پزشکی نابغه و جنایتکاری مخوف که مرز میان نبوغ و جنون را از بین می‌برد.

شهرت جهانی هریس با رمان «سکوت بره‌ها» به اوج رسید. پیش از آن، «اژدهای سرخ» اولین حضور لکتر را رقم زده بود و پس از آن «هانیبال» و «هانیبال برمی‌خیزد» نیز این شخصیت را بیش از پیش بسط دادند. هریس برخلاف بسیاری از نویسندگان هم‌عصر خود، شخصیت‌هایش را صرفاً ابزار قصه‌گویی نمی‌بیند بلکه با نگاهی موشکافانه به روان انسان، مخاطب را به درون تاریک‌ترین لایه‌های ذهنی شخصیت‌ها می‌برد. دکتر لکتر در آثار او، نماد تضاد درونی تمدن و توحش است؛ موجودی که هم از زیبایی‌شناسی لذت می‌برد و هم قادر است با بی‌رحمی تمام مرتکب وحشتناک‌ترین جنایات بشود.

هریس در «اژدهای سرخ» از تکنیک روایت چندصدایی استفاده می‌کند تا خواننده را همزمان به ذهن ویل گراهام (کارآگاه اف‌بی‌آی)، فرانسیس دالارهید (قاتل زنجیره‌ای) و هانیبال لکتر (روانپزشک نابغه و آدمخوار) ببرد. این سبک، درک عمیقی از انگیزه‌های تاریک جنایت ارائه می‌دهد و همچنین برخلاف رمان‌های جنایی کلاسیک، هریس شخصیت‌های شرور خود را چندبعدی و حتی دلسوز تصویر می‌کند. دالارهید قاتل اصلی داستان، ترکیبی از خشونت و آسیب‌پذیری است که تحت تأثیر کودکی سرشار از آزار شکل گرفته است. این نگاه انسان‌گرایانه به شر، از ویژگی‌های بارز سبک توماس هریس محسوب می‌شود.

ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون در جهت معرفی ادبیات معاصر به علاقه‌مندان نمایش‌های رادیویی اقتباسی از این رمان را در هفت قسمت کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

در این نمایش تنظیم برای رادیو توسط نعیما کرمی انجام شده است.

بازیگران این نمایش رادیویی به ترتیب ایفای نقش رؤیا فلاحی، ایوب آقاخانی، امیر منوچهری، محسن بهرامی، رضا عمرانی، محمد عمرانی، بهرام سروری‌نژاد و نوشین حسن‌زاده هستند.

دیگر عوامل «اژدهای سرخ» عبارتند از کارگردان: ایوب آقاخانی، گوینده: مریم نشیبا، سردبیر: آرش پارساخو، افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی و تهیه‌کننده: شهلا نیساری.

در خلاصه این قسمت می‌شنویم:

جک کرافورد و ویل گراهام کارآگاه بازنشسته اف‌بی‌آی به شرکت گیت‌وی می‌روند تا بتوانند فرانسیس دالارهیلد قاتل زنجیره‌ای که آنها او را به نام «دندون‌پری» می‌شناسند، پیدا کنند. دلارهیلد اما پیش از آنکه پلیس بتواند او را شناسایی کند متوجه حضور آنها می‌شود. اژدها بر او ظاهر می‌شود و به او می‌گوید که اگر می‌خواهد نجات پیدا کند، باید از دستورات او پیروی کند.

اژدها فرانسیس را تحقیر می‌کند و از او می‌خواهد که معشوقش رِبا را به او تسلیم کند. فرانسیس که نگران جانِ رِبا است زودتر از گیت‌وی می‌گریزد و شتابان خود را به خانه رِبا می‌رساند، رالف را که در کنار او بود، می‌کشد، دست‌ها و دهان رِبا را می‌بندد و او را به خانه خود می‌برد. او در آنجا از رِبا می‌خواهد که به وی اعتماد کند و برود و در حیاط را قفل کند تا پس از آن با یکدیگر فرار کنند. رِبا اما به محض فاصله گرفتن از فرانسیس فریاد می‌کشد و کمک می‌خواهد. فرانسیس خود را به او می‌رساند و او را بیهوش می‌کند.

تا شبانگاه جک کرافورد و ویل گراهام پرونده‌های اعضای شرکت گیت‌وی را کاوش می‌کنند و به دنبال قاتل می‌گردند. در این میان به آن ۲ خبر می‌رسد که رالف کشته شده و کسی رِبا را ربوده است. گراهام از اعضای شرکت پرس‌وجو می‌کند و متوجه می‌شود که رِبا با فرانسیس رابطه نزدیکی داشته است. به سرعت به اتاق فرانسیس دلارهیلد می‌روند و نشانه‌گذاری‌های تقویم او را با شب‌های قتل تطبیق می‌دهند. پلیس به سرعت به سمت خانه فرانسیس می‌شتابد.

زمانی که رِبا به هوش می‌آید، فرانسیس همه خانه را به بنزین آغشته است. او می‌گرید و به رِبا می‌گوید که حالا باید او را تسلیم اژدها کند. فرانسیس اما تاب دیدن سوختن معشوقش را ندارد. کبریت را در میان بنزین رها می‌کند و سپس اسلحه را به سوی دختر می‌گیرد. در واپسین لحظه اما تفنگ را به سوی سر خود نشانه می‌رود و خودکشی می‌کند. خانه در آتش می‌سوزد. ربا به سختی طناب را از دور خود می‌گشاید. صدای آژیر پلیس شنیده می‌شود. ربا بر در می‌کوبد و فریاد می‌کشد و تقاضای کمک می‌کند. پلیس در را باز می‌کند و ربا نجات پیدا می‌کند. به ظاهر همه چیز تمام شده اما ناگهان صدای انفجاری شنیده می‌شود و گراهام فریاد می‌کشد و از همه می‌خواهد تا روی زمین بخوابند.

آن صدای انفجار چه بود؟ آیا همه‌چیز تمام شده است؟ آیا فرانسیس در نهایت از آزار اژدها رهایی یافته است؟ دکتر هانیبال لکتر چه واکنشی به این خبر نشان خواهد داد؟

باهم قسمت ششم از نمایش رادیویی «اژدهای سرخ» را با مدت زمان ۲۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه می‌شنویم.


دریافت
25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، توماس هریس نویسنده آمریکایی است که با نگارش رمان‌هایی در ژانر دلهره‌آور روانشناختی، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات جنایی معاصر به دست آورده است. او بیش از هر چیز با خلق شخصیت فراموش‌نشدنی دکتر هانیبال لکتر در ذهن مخاطبان باقی مانده است؛ روان‌پزشکی نابغه و جنایتکاری مخوف که مرز میان نبوغ و جنون را از بین می‌برد.

شهرت جهانی هریس با رمان «سکوت بره‌ها» به اوج رسید. پیش از آن، «اژدهای سرخ» اولین حضور لکتر را رقم زده بود و پس از آن «هانیبال» و «هانیبال برمی‌خیزد» نیز این شخصیت را بیش از پیش بسط دادند. هریس برخلاف بسیاری از نویسندگان هم‌عصر خود، شخصیت‌هایش را صرفاً ابزار قصه‌گویی نمی‌بیند بلکه با نگاهی موشکافانه به روان انسان، مخاطب را به درون تاریک‌ترین لایه‌های ذهنی شخصیت‌ها می‌برد. دکتر لکتر در آثار او، نماد تضاد درونی تمدن و توحش است؛ موجودی که هم از زیبایی‌شناسی لذت می‌برد و هم قادر است با بی‌رحمی تمام مرتکب وحشتناک‌ترین جنایات بشود.

هریس در «اژدهای سرخ» از تکنیک روایت چندصدایی استفاده می‌کند تا خواننده را همزمان به ذهن ویل گراهام (کارآگاه اف‌بی‌آی)، فرانسیس دالارهید (قاتل زنجیره‌ای) و هانیبال لکتر (روانپزشک نابغه و آدمخوار) ببرد. این سبک، درک عمیقی از انگیزه‌های تاریک جنایت ارائه می‌دهد و همچنین برخلاف رمان‌های جنایی کلاسیک، هریس شخصیت‌های شرور خود را چندبعدی و حتی دلسوز تصویر می‌کند. دالارهید قاتل اصلی داستان، ترکیبی از خشونت و آسیب‌پذیری است که تحت تأثیر کودکی سرشار از آزار شکل گرفته است. این نگاه انسان‌گرایانه به شر، از ویژگی‌های بارز سبک توماس هریس محسوب می‌شود.

ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون در جهت معرفی ادبیات معاصر به علاقه‌مندان نمایش‌های رادیویی اقتباسی از این رمان را در هفت قسمت کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

در این نمایش تنظیم برای رادیو توسط نعیما کرمی انجام شده است.

بازیگران این نمایش رادیویی به ترتیب ایفای نقش رؤیا فلاحی، ایوب آقاخانی، امیر منوچهری، محسن بهرامی، رضا عمرانی، محمد عمرانی، بهرام سروری‌نژاد و نوشین حسن‌زاده هستند.

دیگر عوامل «اژدهای سرخ» عبارتند از کارگردان: ایوب آقاخانی، گوینده: مریم نشیبا، سردبیر: آرش پارساخو، افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی و تهیه‌کننده: شهلا نیساری.

در خلاصه این قسمت می‌شنویم:

جک کرافورد و ویل گراهام کارآگاه بازنشسته اف‌بی‌آی به شرکت گیت‌وی می‌روند تا بتوانند فرانسیس دالارهیلد قاتل زنجیره‌ای که آنها او را به نام «دندون‌پری» می‌شناسند، پیدا کنند. دلارهیلد اما پیش از آنکه پلیس بتواند او را شناسایی کند متوجه حضور آنها می‌شود. اژدها بر او ظاهر می‌شود و به او می‌گوید که اگر می‌خواهد نجات پیدا کند، باید از دستورات او پیروی کند.

اژدها فرانسیس را تحقیر می‌کند و از او می‌خواهد که معشوقش رِبا را به او تسلیم کند. فرانسیس که نگران جانِ رِبا است زودتر از گیت‌وی می‌گریزد و شتابان خود را به خانه رِبا می‌رساند، رالف را که در کنار او بود، می‌کشد، دست‌ها و دهان رِبا را می‌بندد و او را به خانه خود می‌برد. او در آنجا از رِبا می‌خواهد که به وی اعتماد کند و برود و در حیاط را قفل کند تا پس از آن با یکدیگر فرار کنند. رِبا اما به محض فاصله گرفتن از فرانسیس فریاد می‌کشد و کمک می‌خواهد. فرانسیس خود را به او می‌رساند و او را بیهوش می‌کند.

تا شبانگاه جک کرافورد و ویل گراهام پرونده‌های اعضای شرکت گیت‌وی را کاوش می‌کنند و به دنبال قاتل می‌گردند. در این میان به آن ۲ خبر می‌رسد که رالف کشته شده و کسی رِبا را ربوده است. گراهام از اعضای شرکت پرس‌وجو می‌کند و متوجه می‌شود که رِبا با فرانسیس رابطه نزدیکی داشته است. به سرعت به اتاق فرانسیس دلارهیلد می‌روند و نشانه‌گذاری‌های تقویم او را با شب‌های قتل تطبیق می‌دهند. پلیس به سرعت به سمت خانه فرانسیس می‌شتابد.

زمانی که رِبا به هوش می‌آید، فرانسیس همه خانه را به بنزین آغشته است. او می‌گرید و به رِبا می‌گوید که حالا باید او را تسلیم اژدها کند. فرانسیس اما تاب دیدن سوختن معشوقش را ندارد. کبریت را در میان بنزین رها می‌کند و سپس اسلحه را به سوی دختر می‌گیرد. در واپسین لحظه اما تفنگ را به سوی سر خود نشانه می‌رود و خودکشی می‌کند. خانه در آتش می‌سوزد. ربا به سختی طناب را از دور خود می‌گشاید. صدای آژیر پلیس شنیده می‌شود. ربا بر در می‌کوبد و فریاد می‌کشد و تقاضای کمک می‌کند. پلیس در را باز می‌کند و ربا نجات پیدا می‌کند. به ظاهر همه چیز تمام شده اما ناگهان صدای انفجاری شنیده می‌شود و گراهام فریاد می‌کشد و از همه می‌خواهد تا روی زمین بخوابند.

آن صدای انفجار چه بود؟ آیا همه‌چیز تمام شده است؟ آیا فرانسیس در نهایت از آزار اژدها رهایی یافته است؟ دکتر هانیبال لکتر چه واکنشی به این خبر نشان خواهد داد؟

باهم قسمت ششم از نمایش رادیویی «اژدهای سرخ» را با مدت زمان ۲۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه می‌شنویم.

اخبارجدیدترین

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟

احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت

فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!


دریافت
25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، توماس هریس نویسنده آمریکایی است که با نگارش رمان‌هایی در ژانر دلهره‌آور روانشناختی، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات جنایی معاصر به دست آورده است. او بیش از هر چیز با خلق شخصیت فراموش‌نشدنی دکتر هانیبال لکتر در ذهن مخاطبان باقی مانده است؛ روان‌پزشکی نابغه و جنایتکاری مخوف که مرز میان نبوغ و جنون را از بین می‌برد.

شهرت جهانی هریس با رمان «سکوت بره‌ها» به اوج رسید. پیش از آن، «اژدهای سرخ» اولین حضور لکتر را رقم زده بود و پس از آن «هانیبال» و «هانیبال برمی‌خیزد» نیز این شخصیت را بیش از پیش بسط دادند. هریس برخلاف بسیاری از نویسندگان هم‌عصر خود، شخصیت‌هایش را صرفاً ابزار قصه‌گویی نمی‌بیند بلکه با نگاهی موشکافانه به روان انسان، مخاطب را به درون تاریک‌ترین لایه‌های ذهنی شخصیت‌ها می‌برد. دکتر لکتر در آثار او، نماد تضاد درونی تمدن و توحش است؛ موجودی که هم از زیبایی‌شناسی لذت می‌برد و هم قادر است با بی‌رحمی تمام مرتکب وحشتناک‌ترین جنایات بشود.

هریس در «اژدهای سرخ» از تکنیک روایت چندصدایی استفاده می‌کند تا خواننده را همزمان به ذهن ویل گراهام (کارآگاه اف‌بی‌آی)، فرانسیس دالارهید (قاتل زنجیره‌ای) و هانیبال لکتر (روانپزشک نابغه و آدمخوار) ببرد. این سبک، درک عمیقی از انگیزه‌های تاریک جنایت ارائه می‌دهد و همچنین برخلاف رمان‌های جنایی کلاسیک، هریس شخصیت‌های شرور خود را چندبعدی و حتی دلسوز تصویر می‌کند. دالارهید قاتل اصلی داستان، ترکیبی از خشونت و آسیب‌پذیری است که تحت تأثیر کودکی سرشار از آزار شکل گرفته است. این نگاه انسان‌گرایانه به شر، از ویژگی‌های بارز سبک توماس هریس محسوب می‌شود.

ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون در جهت معرفی ادبیات معاصر به علاقه‌مندان نمایش‌های رادیویی اقتباسی از این رمان را در هفت قسمت کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

در این نمایش تنظیم برای رادیو توسط نعیما کرمی انجام شده است.

بازیگران این نمایش رادیویی به ترتیب ایفای نقش رؤیا فلاحی، ایوب آقاخانی، امیر منوچهری، محسن بهرامی، رضا عمرانی، محمد عمرانی، بهرام سروری‌نژاد و نوشین حسن‌زاده هستند.

دیگر عوامل «اژدهای سرخ» عبارتند از کارگردان: ایوب آقاخانی، گوینده: مریم نشیبا، سردبیر: آرش پارساخو، افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی و تهیه‌کننده: شهلا نیساری.

در خلاصه این قسمت می‌شنویم:

جک کرافورد و ویل گراهام کارآگاه بازنشسته اف‌بی‌آی به شرکت گیت‌وی می‌روند تا بتوانند فرانسیس دالارهیلد قاتل زنجیره‌ای که آنها او را به نام «دندون‌پری» می‌شناسند، پیدا کنند. دلارهیلد اما پیش از آنکه پلیس بتواند او را شناسایی کند متوجه حضور آنها می‌شود. اژدها بر او ظاهر می‌شود و به او می‌گوید که اگر می‌خواهد نجات پیدا کند، باید از دستورات او پیروی کند.

اژدها فرانسیس را تحقیر می‌کند و از او می‌خواهد که معشوقش رِبا را به او تسلیم کند. فرانسیس که نگران جانِ رِبا است زودتر از گیت‌وی می‌گریزد و شتابان خود را به خانه رِبا می‌رساند، رالف را که در کنار او بود، می‌کشد، دست‌ها و دهان رِبا را می‌بندد و او را به خانه خود می‌برد. او در آنجا از رِبا می‌خواهد که به وی اعتماد کند و برود و در حیاط را قفل کند تا پس از آن با یکدیگر فرار کنند. رِبا اما به محض فاصله گرفتن از فرانسیس فریاد می‌کشد و کمک می‌خواهد. فرانسیس خود را به او می‌رساند و او را بیهوش می‌کند.

تا شبانگاه جک کرافورد و ویل گراهام پرونده‌های اعضای شرکت گیت‌وی را کاوش می‌کنند و به دنبال قاتل می‌گردند. در این میان به آن ۲ خبر می‌رسد که رالف کشته شده و کسی رِبا را ربوده است. گراهام از اعضای شرکت پرس‌وجو می‌کند و متوجه می‌شود که رِبا با فرانسیس رابطه نزدیکی داشته است. به سرعت به اتاق فرانسیس دلارهیلد می‌روند و نشانه‌گذاری‌های تقویم او را با شب‌های قتل تطبیق می‌دهند. پلیس به سرعت به سمت خانه فرانسیس می‌شتابد.

زمانی که رِبا به هوش می‌آید، فرانسیس همه خانه را به بنزین آغشته است. او می‌گرید و به رِبا می‌گوید که حالا باید او را تسلیم اژدها کند. فرانسیس اما تاب دیدن سوختن معشوقش را ندارد. کبریت را در میان بنزین رها می‌کند و سپس اسلحه را به سوی دختر می‌گیرد. در واپسین لحظه اما تفنگ را به سوی سر خود نشانه می‌رود و خودکشی می‌کند. خانه در آتش می‌سوزد. ربا به سختی طناب را از دور خود می‌گشاید. صدای آژیر پلیس شنیده می‌شود. ربا بر در می‌کوبد و فریاد می‌کشد و تقاضای کمک می‌کند. پلیس در را باز می‌کند و ربا نجات پیدا می‌کند. به ظاهر همه چیز تمام شده اما ناگهان صدای انفجاری شنیده می‌شود و گراهام فریاد می‌کشد و از همه می‌خواهد تا روی زمین بخوابند.

آن صدای انفجار چه بود؟ آیا همه‌چیز تمام شده است؟ آیا فرانسیس در نهایت از آزار اژدها رهایی یافته است؟ دکتر هانیبال لکتر چه واکنشی به این خبر نشان خواهد داد؟

باهم قسمت ششم از نمایش رادیویی «اژدهای سرخ» را با مدت زمان ۲۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه می‌شنویم.


دریافت
25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، توماس هریس نویسنده آمریکایی است که با نگارش رمان‌هایی در ژانر دلهره‌آور روانشناختی، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات جنایی معاصر به دست آورده است. او بیش از هر چیز با خلق شخصیت فراموش‌نشدنی دکتر هانیبال لکتر در ذهن مخاطبان باقی مانده است؛ روان‌پزشکی نابغه و جنایتکاری مخوف که مرز میان نبوغ و جنون را از بین می‌برد.

شهرت جهانی هریس با رمان «سکوت بره‌ها» به اوج رسید. پیش از آن، «اژدهای سرخ» اولین حضور لکتر را رقم زده بود و پس از آن «هانیبال» و «هانیبال برمی‌خیزد» نیز این شخصیت را بیش از پیش بسط دادند. هریس برخلاف بسیاری از نویسندگان هم‌عصر خود، شخصیت‌هایش را صرفاً ابزار قصه‌گویی نمی‌بیند بلکه با نگاهی موشکافانه به روان انسان، مخاطب را به درون تاریک‌ترین لایه‌های ذهنی شخصیت‌ها می‌برد. دکتر لکتر در آثار او، نماد تضاد درونی تمدن و توحش است؛ موجودی که هم از زیبایی‌شناسی لذت می‌برد و هم قادر است با بی‌رحمی تمام مرتکب وحشتناک‌ترین جنایات بشود.

هریس در «اژدهای سرخ» از تکنیک روایت چندصدایی استفاده می‌کند تا خواننده را همزمان به ذهن ویل گراهام (کارآگاه اف‌بی‌آی)، فرانسیس دالارهید (قاتل زنجیره‌ای) و هانیبال لکتر (روانپزشک نابغه و آدمخوار) ببرد. این سبک، درک عمیقی از انگیزه‌های تاریک جنایت ارائه می‌دهد و همچنین برخلاف رمان‌های جنایی کلاسیک، هریس شخصیت‌های شرور خود را چندبعدی و حتی دلسوز تصویر می‌کند. دالارهید قاتل اصلی داستان، ترکیبی از خشونت و آسیب‌پذیری است که تحت تأثیر کودکی سرشار از آزار شکل گرفته است. این نگاه انسان‌گرایانه به شر، از ویژگی‌های بارز سبک توماس هریس محسوب می‌شود.

ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون در جهت معرفی ادبیات معاصر به علاقه‌مندان نمایش‌های رادیویی اقتباسی از این رمان را در هفت قسمت کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

در این نمایش تنظیم برای رادیو توسط نعیما کرمی انجام شده است.

بازیگران این نمایش رادیویی به ترتیب ایفای نقش رؤیا فلاحی، ایوب آقاخانی، امیر منوچهری، محسن بهرامی، رضا عمرانی، محمد عمرانی، بهرام سروری‌نژاد و نوشین حسن‌زاده هستند.

دیگر عوامل «اژدهای سرخ» عبارتند از کارگردان: ایوب آقاخانی، گوینده: مریم نشیبا، سردبیر: آرش پارساخو، افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی و تهیه‌کننده: شهلا نیساری.

در خلاصه این قسمت می‌شنویم:

جک کرافورد و ویل گراهام کارآگاه بازنشسته اف‌بی‌آی به شرکت گیت‌وی می‌روند تا بتوانند فرانسیس دالارهیلد قاتل زنجیره‌ای که آنها او را به نام «دندون‌پری» می‌شناسند، پیدا کنند. دلارهیلد اما پیش از آنکه پلیس بتواند او را شناسایی کند متوجه حضور آنها می‌شود. اژدها بر او ظاهر می‌شود و به او می‌گوید که اگر می‌خواهد نجات پیدا کند، باید از دستورات او پیروی کند.

اژدها فرانسیس را تحقیر می‌کند و از او می‌خواهد که معشوقش رِبا را به او تسلیم کند. فرانسیس که نگران جانِ رِبا است زودتر از گیت‌وی می‌گریزد و شتابان خود را به خانه رِبا می‌رساند، رالف را که در کنار او بود، می‌کشد، دست‌ها و دهان رِبا را می‌بندد و او را به خانه خود می‌برد. او در آنجا از رِبا می‌خواهد که به وی اعتماد کند و برود و در حیاط را قفل کند تا پس از آن با یکدیگر فرار کنند. رِبا اما به محض فاصله گرفتن از فرانسیس فریاد می‌کشد و کمک می‌خواهد. فرانسیس خود را به او می‌رساند و او را بیهوش می‌کند.

تا شبانگاه جک کرافورد و ویل گراهام پرونده‌های اعضای شرکت گیت‌وی را کاوش می‌کنند و به دنبال قاتل می‌گردند. در این میان به آن ۲ خبر می‌رسد که رالف کشته شده و کسی رِبا را ربوده است. گراهام از اعضای شرکت پرس‌وجو می‌کند و متوجه می‌شود که رِبا با فرانسیس رابطه نزدیکی داشته است. به سرعت به اتاق فرانسیس دلارهیلد می‌روند و نشانه‌گذاری‌های تقویم او را با شب‌های قتل تطبیق می‌دهند. پلیس به سرعت به سمت خانه فرانسیس می‌شتابد.

زمانی که رِبا به هوش می‌آید، فرانسیس همه خانه را به بنزین آغشته است. او می‌گرید و به رِبا می‌گوید که حالا باید او را تسلیم اژدها کند. فرانسیس اما تاب دیدن سوختن معشوقش را ندارد. کبریت را در میان بنزین رها می‌کند و سپس اسلحه را به سوی دختر می‌گیرد. در واپسین لحظه اما تفنگ را به سوی سر خود نشانه می‌رود و خودکشی می‌کند. خانه در آتش می‌سوزد. ربا به سختی طناب را از دور خود می‌گشاید. صدای آژیر پلیس شنیده می‌شود. ربا بر در می‌کوبد و فریاد می‌کشد و تقاضای کمک می‌کند. پلیس در را باز می‌کند و ربا نجات پیدا می‌کند. به ظاهر همه چیز تمام شده اما ناگهان صدای انفجاری شنیده می‌شود و گراهام فریاد می‌کشد و از همه می‌خواهد تا روی زمین بخوابند.

آن صدای انفجار چه بود؟ آیا همه‌چیز تمام شده است؟ آیا فرانسیس در نهایت از آزار اژدها رهایی یافته است؟ دکتر هانیبال لکتر چه واکنشی به این خبر نشان خواهد داد؟

باهم قسمت ششم از نمایش رادیویی «اژدهای سرخ» را با مدت زمان ۲۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه می‌شنویم.

پست قبلی

تراموا به خیابان‌های تهران می‌آید؟

پست بعدی

وزش باد و افزایش تابش اشعه فرابنفش در ارتفاعات؛ کوهنوردان مراقب باشند

مربوطه پست ها

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟
هنر و فرهنگ

پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت
هنر و فرهنگ

احمد وثوق احمدی نقاش شعر و آسمان درگذشت

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!
هنر و فرهنگ

فرصت‌سوزی به سبک مریم مومن؛ کنایه طنازانه «هفت» به مهمان شبکه نسیم!

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
«قول مردونه» حوزه هنری رونمایی شد؛ رضا صادقی برای شهدای جنگ خواند
هنر و فرهنگ

«قول مردونه» حوزه هنری رونمایی شد؛ رضا صادقی برای شهدای جنگ خواند

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
روایتی از گزارش زنان در خانه هنرمندان؛ آثار جدید به موزه اضافه می‌شود
هنر و فرهنگ

روایتی از گزارش زنان در خانه هنرمندان؛ آثار جدید به موزه اضافه می‌شود

۰۳ مرداد ۱۴۰۴
پیکر احمد وثوق احمدی در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد
هنر و فرهنگ

پیکر احمد وثوق احمدی در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد

۰۳ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • موتور گلزنی لیگ نخبگان در راه استقلال
  • هادی ساعی سمت جهانی گرفت
  • استقلال به دنبال انتقام از سپاهان / اخباری آبی‌پوش می‌شود؟
  • پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روز سینمای ایران در تیر ماه کدام بود؟
  • مهدی طارمی به سوپر لیگ ترکیه می‌رود؟
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.