دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

آیا گره واگذاری سهام «تودلی» خودروسازان باز می‌شود؟

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۳۱ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این شیوه سهام‌داری که در گذشته با هدف حفظ کنترل مدیریتی یا تقویت نفوذ در هیات‌مدیره مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه به‌یکی از موانع شفافیت مدیریتی و چابک‌سازی تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروسازی بدل شده است.

درشرایطی که صنعت خودروسازی کشور با چالش‌های متعددی از جمله زیان‌دهی مزمن، مطالبات انباشته و کندی در روند اصلاحات ساختاری مواجه است، موضوع اصلاح سهام تودلی به یک اولویت در برنامه‌های توسعه‌ای بدل شده است. برهمین اساس، در متن برنامه هفتم توسعه، بندی صریح به ممنوعیت تملک سهام شرکت‌های اصلی توسط شرکت‌های فرعی و وابسته آن‌ها اختصاص یافته که هدف آن، پایان دادن به زنجیره تودلی و تسهیل در تحقق واگذاری واقعی و مدیریت حرفه‌ای است.

ین رویکرد تازه، به‌ویژه در مورد دو شرکت بزرگ خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا اهمیت دوچندان دارد.

درهمین راستا، موضوع عرضه سهام دولت در دو خودروساز بزرگ کشور، یکی از محورهای اصلی جلسه ۴۳۳ هیات واگذاری بود که روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه به‌ریاست سرپرست وقت وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. با این حال، تصمیم‌گیری نهایی دراین‌باره به‌بررسی بیشتر در کارگروه تخصصی هیات موکول شد تا ابعاد فنی و حقوقی آن با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

اکنون اما خبرها از برگزاری نشست جدید هیات واگذاری در روز دوشنبه ۳۰ تیرماه حکایت دارد. جلسه‌ای که این بار به‌ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین موضوعات آن، تعیین‌تکلیف نهایی سهام تودلی در نمادهای «خودرو» و «خساپا» باشد.

این درحالی است که احتمال حصول نتیجه نهایی در این خصوص بسیار بالاست و هرچه تصمیم هیات واگذاری باشد، لازم‌الاجرا خواهد بود.

درصورت اتخاذ تصمیم قطعی درخصوص ساختار سهام تودلی، می‌توان انتظار داشت که مسیر واگذاری در صنعت خودروسازی کشور وارد مرحله تازه‌ای شود؛ مسیری که راه را برای اصلاحات اساسی‌تر هموار کند.

اصلاحاتی که تنها به‌ جابه‌جایی سهام محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند به بازتعریف نقش دولت، بازنگری در نظام مدیریتی و حرکت به‌سوی رقابت‌پذیری واقعی در بازار خودرو منجر شود.

در ادامه این روند، سیاست‌گزاران می‌توانند به سراغ اصلاح سایر زنجیره‌های معیوب در صنعت‌خودرو از جمله اصلاح مکانیزم قیمت‌گذاری، تسهیل در جذب تکنولوژی و ارتقای کیفیت تولید بروند.

درواقع عبور از این وضعیت می‌تواند به‌عنوان نقطه آغاز تحولاتی عمیق‌تر در صنعت خودروسازی کشور تلقی شود؛ تحولاتی که سال‌هاست مورد مطالبه کارشناسان و فعالان بازار بوده است.

این شیوه سهام‌داری که در گذشته با هدف حفظ کنترل مدیریتی یا تقویت نفوذ در هیات‌مدیره مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه به‌یکی از موانع شفافیت مدیریتی و چابک‌سازی تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروسازی بدل شده است.

درشرایطی که صنعت خودروسازی کشور با چالش‌های متعددی از جمله زیان‌دهی مزمن، مطالبات انباشته و کندی در روند اصلاحات ساختاری مواجه است، موضوع اصلاح سهام تودلی به یک اولویت در برنامه‌های توسعه‌ای بدل شده است. برهمین اساس، در متن برنامه هفتم توسعه، بندی صریح به ممنوعیت تملک سهام شرکت‌های اصلی توسط شرکت‌های فرعی و وابسته آن‌ها اختصاص یافته که هدف آن، پایان دادن به زنجیره تودلی و تسهیل در تحقق واگذاری واقعی و مدیریت حرفه‌ای است.

ین رویکرد تازه، به‌ویژه در مورد دو شرکت بزرگ خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا اهمیت دوچندان دارد.

درهمین راستا، موضوع عرضه سهام دولت در دو خودروساز بزرگ کشور، یکی از محورهای اصلی جلسه ۴۳۳ هیات واگذاری بود که روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه به‌ریاست سرپرست وقت وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. با این حال، تصمیم‌گیری نهایی دراین‌باره به‌بررسی بیشتر در کارگروه تخصصی هیات موکول شد تا ابعاد فنی و حقوقی آن با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

اکنون اما خبرها از برگزاری نشست جدید هیات واگذاری در روز دوشنبه ۳۰ تیرماه حکایت دارد. جلسه‌ای که این بار به‌ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین موضوعات آن، تعیین‌تکلیف نهایی سهام تودلی در نمادهای «خودرو» و «خساپا» باشد.

این درحالی است که احتمال حصول نتیجه نهایی در این خصوص بسیار بالاست و هرچه تصمیم هیات واگذاری باشد، لازم‌الاجرا خواهد بود.

درصورت اتخاذ تصمیم قطعی درخصوص ساختار سهام تودلی، می‌توان انتظار داشت که مسیر واگذاری در صنعت خودروسازی کشور وارد مرحله تازه‌ای شود؛ مسیری که راه را برای اصلاحات اساسی‌تر هموار کند.

اصلاحاتی که تنها به‌ جابه‌جایی سهام محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند به بازتعریف نقش دولت، بازنگری در نظام مدیریتی و حرکت به‌سوی رقابت‌پذیری واقعی در بازار خودرو منجر شود.

در ادامه این روند، سیاست‌گزاران می‌توانند به سراغ اصلاح سایر زنجیره‌های معیوب در صنعت‌خودرو از جمله اصلاح مکانیزم قیمت‌گذاری، تسهیل در جذب تکنولوژی و ارتقای کیفیت تولید بروند.

درواقع عبور از این وضعیت می‌تواند به‌عنوان نقطه آغاز تحولاتی عمیق‌تر در صنعت خودروسازی کشور تلقی شود؛ تحولاتی که سال‌هاست مورد مطالبه کارشناسان و فعالان بازار بوده است.

اخبارجدیدترین

آقای پزشکیان، حمایت عملی از تولید را در دستور کار قرار دهید!

رووی eRX5 محصول جدید پارس‌خودرو از پنجره‌ای دیگر

شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد

این شیوه سهام‌داری که در گذشته با هدف حفظ کنترل مدیریتی یا تقویت نفوذ در هیات‌مدیره مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه به‌یکی از موانع شفافیت مدیریتی و چابک‌سازی تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروسازی بدل شده است.

درشرایطی که صنعت خودروسازی کشور با چالش‌های متعددی از جمله زیان‌دهی مزمن، مطالبات انباشته و کندی در روند اصلاحات ساختاری مواجه است، موضوع اصلاح سهام تودلی به یک اولویت در برنامه‌های توسعه‌ای بدل شده است. برهمین اساس، در متن برنامه هفتم توسعه، بندی صریح به ممنوعیت تملک سهام شرکت‌های اصلی توسط شرکت‌های فرعی و وابسته آن‌ها اختصاص یافته که هدف آن، پایان دادن به زنجیره تودلی و تسهیل در تحقق واگذاری واقعی و مدیریت حرفه‌ای است.

ین رویکرد تازه، به‌ویژه در مورد دو شرکت بزرگ خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا اهمیت دوچندان دارد.

درهمین راستا، موضوع عرضه سهام دولت در دو خودروساز بزرگ کشور، یکی از محورهای اصلی جلسه ۴۳۳ هیات واگذاری بود که روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه به‌ریاست سرپرست وقت وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. با این حال، تصمیم‌گیری نهایی دراین‌باره به‌بررسی بیشتر در کارگروه تخصصی هیات موکول شد تا ابعاد فنی و حقوقی آن با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

اکنون اما خبرها از برگزاری نشست جدید هیات واگذاری در روز دوشنبه ۳۰ تیرماه حکایت دارد. جلسه‌ای که این بار به‌ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین موضوعات آن، تعیین‌تکلیف نهایی سهام تودلی در نمادهای «خودرو» و «خساپا» باشد.

این درحالی است که احتمال حصول نتیجه نهایی در این خصوص بسیار بالاست و هرچه تصمیم هیات واگذاری باشد، لازم‌الاجرا خواهد بود.

درصورت اتخاذ تصمیم قطعی درخصوص ساختار سهام تودلی، می‌توان انتظار داشت که مسیر واگذاری در صنعت خودروسازی کشور وارد مرحله تازه‌ای شود؛ مسیری که راه را برای اصلاحات اساسی‌تر هموار کند.

اصلاحاتی که تنها به‌ جابه‌جایی سهام محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند به بازتعریف نقش دولت، بازنگری در نظام مدیریتی و حرکت به‌سوی رقابت‌پذیری واقعی در بازار خودرو منجر شود.

در ادامه این روند، سیاست‌گزاران می‌توانند به سراغ اصلاح سایر زنجیره‌های معیوب در صنعت‌خودرو از جمله اصلاح مکانیزم قیمت‌گذاری، تسهیل در جذب تکنولوژی و ارتقای کیفیت تولید بروند.

درواقع عبور از این وضعیت می‌تواند به‌عنوان نقطه آغاز تحولاتی عمیق‌تر در صنعت خودروسازی کشور تلقی شود؛ تحولاتی که سال‌هاست مورد مطالبه کارشناسان و فعالان بازار بوده است.

این شیوه سهام‌داری که در گذشته با هدف حفظ کنترل مدیریتی یا تقویت نفوذ در هیات‌مدیره مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه به‌یکی از موانع شفافیت مدیریتی و چابک‌سازی تصمیم‌گیری در شرکت‌های خودروسازی بدل شده است.

درشرایطی که صنعت خودروسازی کشور با چالش‌های متعددی از جمله زیان‌دهی مزمن، مطالبات انباشته و کندی در روند اصلاحات ساختاری مواجه است، موضوع اصلاح سهام تودلی به یک اولویت در برنامه‌های توسعه‌ای بدل شده است. برهمین اساس، در متن برنامه هفتم توسعه، بندی صریح به ممنوعیت تملک سهام شرکت‌های اصلی توسط شرکت‌های فرعی و وابسته آن‌ها اختصاص یافته که هدف آن، پایان دادن به زنجیره تودلی و تسهیل در تحقق واگذاری واقعی و مدیریت حرفه‌ای است.

ین رویکرد تازه، به‌ویژه در مورد دو شرکت بزرگ خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا اهمیت دوچندان دارد.

درهمین راستا، موضوع عرضه سهام دولت در دو خودروساز بزرگ کشور، یکی از محورهای اصلی جلسه ۴۳۳ هیات واگذاری بود که روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه به‌ریاست سرپرست وقت وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. با این حال، تصمیم‌گیری نهایی دراین‌باره به‌بررسی بیشتر در کارگروه تخصصی هیات موکول شد تا ابعاد فنی و حقوقی آن با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

اکنون اما خبرها از برگزاری نشست جدید هیات واگذاری در روز دوشنبه ۳۰ تیرماه حکایت دارد. جلسه‌ای که این بار به‌ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین موضوعات آن، تعیین‌تکلیف نهایی سهام تودلی در نمادهای «خودرو» و «خساپا» باشد.

این درحالی است که احتمال حصول نتیجه نهایی در این خصوص بسیار بالاست و هرچه تصمیم هیات واگذاری باشد، لازم‌الاجرا خواهد بود.

درصورت اتخاذ تصمیم قطعی درخصوص ساختار سهام تودلی، می‌توان انتظار داشت که مسیر واگذاری در صنعت خودروسازی کشور وارد مرحله تازه‌ای شود؛ مسیری که راه را برای اصلاحات اساسی‌تر هموار کند.

اصلاحاتی که تنها به‌ جابه‌جایی سهام محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند به بازتعریف نقش دولت، بازنگری در نظام مدیریتی و حرکت به‌سوی رقابت‌پذیری واقعی در بازار خودرو منجر شود.

در ادامه این روند، سیاست‌گزاران می‌توانند به سراغ اصلاح سایر زنجیره‌های معیوب در صنعت‌خودرو از جمله اصلاح مکانیزم قیمت‌گذاری، تسهیل در جذب تکنولوژی و ارتقای کیفیت تولید بروند.

درواقع عبور از این وضعیت می‌تواند به‌عنوان نقطه آغاز تحولاتی عمیق‌تر در صنعت خودروسازی کشور تلقی شود؛ تحولاتی که سال‌هاست مورد مطالبه کارشناسان و فعالان بازار بوده است.

پست قبلی

برندسازی در بازار محصولات تخصصی

پست بعدی

شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد

مربوطه پست ها

آقای پزشکیان، حمایت عملی از تولید را در دستور کار قرار دهید!
خودرو

آقای پزشکیان، حمایت عملی از تولید را در دستور کار قرار دهید!

۳۱ تیر ۱۴۰۴
رووی eRX5 محصول جدید پارس‌خودرو از پنجره‌ای دیگر
خودرو

رووی eRX5 محصول جدید پارس‌خودرو از پنجره‌ای دیگر

۳۱ تیر ۱۴۰۴
شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد
خودرو

شرایط فروش فوری «مزدا ۳» از سوی «بی‌ام کارز» اعلام شد

۳۱ تیر ۱۴۰۴
برندسازی در بازار محصولات تخصصی
خودرو

برندسازی در بازار محصولات تخصصی

۳۱ تیر ۱۴۰۴
آیا دردانه رنجروور ارزنده است؟
خودرو

آیا دردانه رنجروور ارزنده است؟

۳۱ تیر ۱۴۰۴
افزایش تولیدات در «کویرتایر»
خودرو

افزایش تولیدات در «کویرتایر»

۳۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بانک مرکزی: ریال دیجیتال وارد فاز اجرایی شد
  • آیا SHIB شیبا اینو می‌تواند پابه‌پای اتریوم صعود کند؟+ نمودار
  • گام بزرگ اتریوم به سوی آینده‌ای مقیاس‌پذیرتر!
  • حباب بیت‌کوین در آستانه ترکیدن/ کیوساکی بهترین زمان برای خرید را فاش کرد!
  • واگذاری مابقی سهام استقلال و پرسپولیس: قیمت‌های جدید اعلام شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.