دانش جوین
دوشنبه, تیر ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۳ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

درحالی‌ که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، چند شرکت همچنان به‌خودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.

هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانه‌ای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راه‌اندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامه‌ریزی‌شده پیش نخواهد رفت.

هوندا ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانه‌ای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامه‌ها کنار گذاشته شده‌اند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.

دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. به‌نظر می‌رسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.

همچنین به‌دلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانه‌های دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانه‌ها مستلزم بهره‌برداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین ‌حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را به‌طور کامل لغو نکرده است.

این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابل‌توجهی نسبت به‌واحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلول‌های سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت هستند.

هوندا ادعا می‌کند این واحدها سه برابر کوچک‌تر از واحدی هستند که در شاسی‌بلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آن‌ها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.

از آن‌جا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.

این شاسی‌بلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرال‌موتورز توسعه داده استفاده می‌کند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.

این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخاری مجهز است که می‌تواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک می‌تواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.

این قابلیت در شرایطی که جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن محدود است، می‌تواند مصرف هیدروژن را به‌طور قابل‌ توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسی‌بلند هیدروژنی را فقط به‌صورت لیزینگ عرضه می‌کند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

درحالی‌ که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، چند شرکت همچنان به‌خودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.

هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانه‌ای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راه‌اندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامه‌ریزی‌شده پیش نخواهد رفت.

هوندا ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانه‌ای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامه‌ها کنار گذاشته شده‌اند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.

دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. به‌نظر می‌رسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.

همچنین به‌دلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانه‌های دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانه‌ها مستلزم بهره‌برداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین ‌حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را به‌طور کامل لغو نکرده است.

این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابل‌توجهی نسبت به‌واحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلول‌های سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت هستند.

هوندا ادعا می‌کند این واحدها سه برابر کوچک‌تر از واحدی هستند که در شاسی‌بلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آن‌ها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.

از آن‌جا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.

این شاسی‌بلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرال‌موتورز توسعه داده استفاده می‌کند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.

این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخاری مجهز است که می‌تواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک می‌تواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.

این قابلیت در شرایطی که جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن محدود است، می‌تواند مصرف هیدروژن را به‌طور قابل‌ توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسی‌بلند هیدروژنی را فقط به‌صورت لیزینگ عرضه می‌کند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

اخبارجدیدترین

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

درحالی‌ که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، چند شرکت همچنان به‌خودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.

هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانه‌ای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راه‌اندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامه‌ریزی‌شده پیش نخواهد رفت.

هوندا ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانه‌ای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامه‌ها کنار گذاشته شده‌اند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.

دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. به‌نظر می‌رسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.

همچنین به‌دلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانه‌های دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانه‌ها مستلزم بهره‌برداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین ‌حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را به‌طور کامل لغو نکرده است.

این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابل‌توجهی نسبت به‌واحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلول‌های سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت هستند.

هوندا ادعا می‌کند این واحدها سه برابر کوچک‌تر از واحدی هستند که در شاسی‌بلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آن‌ها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.

از آن‌جا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.

این شاسی‌بلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرال‌موتورز توسعه داده استفاده می‌کند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.

این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخاری مجهز است که می‌تواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک می‌تواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.

این قابلیت در شرایطی که جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن محدود است، می‌تواند مصرف هیدروژن را به‌طور قابل‌ توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسی‌بلند هیدروژنی را فقط به‌صورت لیزینگ عرضه می‌کند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

درحالی‌ که بسیاری از خودروسازان بر خودروهای الکتریکی تمرکز کرده‌اند، چند شرکت همچنان به‌خودروهای سلول سوختی هیدروژنی اعتقاد دارند. هوندا یکی از حامیان اصلی این فناوری است؛ اما این شرکت تصمیم گرفته بخشی از برنامه خود را محدود کند.

هوندا قصد داشت طی چند سال آینده کارخانه‌ای در ژاپن برای تولید واحدهای سلول سوختی راه‌اندازی کند؛ اما این پروژه با سرعت و مقیاس برنامه‌ریزی‌شده پیش نخواهد رفت.

هوندا ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که تا پایان مارس ۲۰۲۸ کارخانه‌ای جدید در شهر موکای ژاپن افتتاح کند. این کارخانه قرار بود سالانه ۳۰ هزار واحد سلول سوختی تولید کند و در محل یک کارخانه قدیمی تولید موتور هوندا ساخته شود؛ اما این برنامه‌ها کنار گذاشته شده‌اند. هوندا اعلام کرد افتتاح کارخانه با تاخیر انجام خواهد شد و تعداد واحدهای تولیدی بسیار کمتر از برنامه اولیه خواهد بود؛ هرچند عدد دقیقی ارائه نشده است.

دلیل هوندا برای این تصمیم، تغییرات اخیر در بازار جهانی هیدروژن عنوان شده است. به‌نظر می‌رسد هوندا با تقاضای کافی برای تولید این تعداد واحد سلول سوختی مواجه نیست.

همچنین به‌دلیل این تغییرات، هوندا دیگر مشمول دریافت یارانه‌های دولتی برای این کارخانه نخواهد بود؛ زیرا این یارانه‌ها مستلزم بهره‌برداری از کارخانه تا پایان مارس ۲۰۲۸ و تولید حداقل ۲۰ هزار واحد پیشرانه بود. بااین ‌حال، هوندا همچنان قصد دارد این کارخانه را درنهایت افتتاح کند و پروژه را به‌طور کامل لغو نکرده است.

این کارخانه واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید خواهد کرد که مزایای قابل‌توجهی نسبت به‌واحدهای فعلی و قبلی این شرکت دارند. سلول‌های سوختی جدید قادر به تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت هستند.

هوندا ادعا می‌کند این واحدها سه برابر کوچک‌تر از واحدی هستند که در شاسی‌بلند هیدروژنی CR-V استفاده خواهد شد، هزینه تولید آن‌ها نصف است و دو برابر دوام بیشتری دارند.

از آن‌جا که این کارخانه در ژاپن قرار بود واحدهای سلول سوختی نسل بعدی هوندا را تولید کند، این تغییر برنامه تاثیری بر جدیدترین محصول هیدروژنی هوندا، یعنی CR-V e:FCEV ندارد.

این شاسی‌بلند از سلول سوختی فعلی که هوندا با همکاری جنرال‌موتورز توسعه داده استفاده می‌کند. هوندا تولید CR-V هیدروژنی را به ۳۰۰ دستگاه در سال محدود کرده است.

این خودرو به یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخاری مجهز است که می‌تواند برق را از سلول سوختی یا یک باتری نسبتا بزرگ دریافت کند. مالک می‌تواند CR-V را به برق متصل کند تا باتری را شارژ کرده و تا ۴۶.۷ کیلومتر مسافت را بدون استفاده از هیدروژن طی کند.

این قابلیت در شرایطی که جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن محدود است، می‌تواند مصرف هیدروژن را به‌طور قابل‌ توجهی کاهش دهد. هوندا این شاسی‌بلند هیدروژنی را فقط به‌صورت لیزینگ عرضه می‌کند و قیمت لیزینگ بر اساس قیمت پایه ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

پست قبلی

درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»

پست بعدی

وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری

مربوطه پست ها

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟
خودرو

واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟

۲۳ تیر ۱۴۰۴
۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار
خودرو

۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار

۲۳ تیر ۱۴۰۴
۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده
خودرو

۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده

۲۳ تیر ۱۴۰۴
خودرو

وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری

۲۳ تیر ۱۴۰۴
درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»
خودرو

درآمد ۲ میلیارد دلاری برای «یوکوهاما»

۲۳ تیر ۱۴۰۴
خودرو

جنگ با خودروسازی چه کرد؟

۲۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • واردات و مونتاژ خودرو قطع می‌شود؟
  • ۶ عامل کاهش ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو در فصل بهار
  • ۲۴ تیرماه؛ آغاز نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده
  • وضعیت مبهم واردات خودرو طی سال جاری
  • آینده نامعلوم برنامه هیدروژنی «هوندا»
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.