دانش جوین
شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

ابرخودروی فراموش‌شده ژاپنی پس از دو دهه دوباره دیده شد

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۴ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این خودرو که دنباله‌ای بر مدل سبک و ساده ZZ بود، در اوایل دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان گامی به سوی تولید انبوه و رقابت در مسابقات بین‌المللی طراحی شد. ZZII برخلاف مدل قبلی، دارای امکانات مدرن‌تری چون کولر، سیستم صوتی CD و طراحی آیرودینامیک با سقف دوقلو (استایل زاگاتو) بود.

این خودرو دارای شاسی آلومینیومی پیشرفته و تعلیق جلو از نوع دابل‌ویشبون با پوش‌راد بود—مشابه خودروهای مسابقه‌ای. موتور آن همان موتور RB26 نیسان GT-R بود که در وسط خودرو نصب شده و با دو توربوشارژر جدید تا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. گرچه قرار بود چهارچرخ متحرک باشد، محدودیت‌های فنی باعث شد که فقط چرخ‌های عقب را به حرکت درآورد.

هدف تامی کایرا رقابت با پورشه کاررا GT و حضور در مسابقات FIA و لمانز بود، اما به‌دلیل بحران اقتصادی ژاپن، پروژه متوقف شد. با این حال، نسخه‌ی منحصربه‌فرد ZZII هنوز زنده است و تاریخچه‌ای جذاب را در دل خود نگه داشته است.

این خودرو که دنباله‌ای بر مدل سبک و ساده ZZ بود، در اوایل دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان گامی به سوی تولید انبوه و رقابت در مسابقات بین‌المللی طراحی شد. ZZII برخلاف مدل قبلی، دارای امکانات مدرن‌تری چون کولر، سیستم صوتی CD و طراحی آیرودینامیک با سقف دوقلو (استایل زاگاتو) بود.

این خودرو دارای شاسی آلومینیومی پیشرفته و تعلیق جلو از نوع دابل‌ویشبون با پوش‌راد بود—مشابه خودروهای مسابقه‌ای. موتور آن همان موتور RB26 نیسان GT-R بود که در وسط خودرو نصب شده و با دو توربوشارژر جدید تا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. گرچه قرار بود چهارچرخ متحرک باشد، محدودیت‌های فنی باعث شد که فقط چرخ‌های عقب را به حرکت درآورد.

هدف تامی کایرا رقابت با پورشه کاررا GT و حضور در مسابقات FIA و لمانز بود، اما به‌دلیل بحران اقتصادی ژاپن، پروژه متوقف شد. با این حال، نسخه‌ی منحصربه‌فرد ZZII هنوز زنده است و تاریخچه‌ای جذاب را در دل خود نگه داشته است.

اخبارجدیدترین

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

این خودرو که دنباله‌ای بر مدل سبک و ساده ZZ بود، در اوایل دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان گامی به سوی تولید انبوه و رقابت در مسابقات بین‌المللی طراحی شد. ZZII برخلاف مدل قبلی، دارای امکانات مدرن‌تری چون کولر، سیستم صوتی CD و طراحی آیرودینامیک با سقف دوقلو (استایل زاگاتو) بود.

این خودرو دارای شاسی آلومینیومی پیشرفته و تعلیق جلو از نوع دابل‌ویشبون با پوش‌راد بود—مشابه خودروهای مسابقه‌ای. موتور آن همان موتور RB26 نیسان GT-R بود که در وسط خودرو نصب شده و با دو توربوشارژر جدید تا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. گرچه قرار بود چهارچرخ متحرک باشد، محدودیت‌های فنی باعث شد که فقط چرخ‌های عقب را به حرکت درآورد.

هدف تامی کایرا رقابت با پورشه کاررا GT و حضور در مسابقات FIA و لمانز بود، اما به‌دلیل بحران اقتصادی ژاپن، پروژه متوقف شد. با این حال، نسخه‌ی منحصربه‌فرد ZZII هنوز زنده است و تاریخچه‌ای جذاب را در دل خود نگه داشته است.

این خودرو که دنباله‌ای بر مدل سبک و ساده ZZ بود، در اوایل دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان گامی به سوی تولید انبوه و رقابت در مسابقات بین‌المللی طراحی شد. ZZII برخلاف مدل قبلی، دارای امکانات مدرن‌تری چون کولر، سیستم صوتی CD و طراحی آیرودینامیک با سقف دوقلو (استایل زاگاتو) بود.

این خودرو دارای شاسی آلومینیومی پیشرفته و تعلیق جلو از نوع دابل‌ویشبون با پوش‌راد بود—مشابه خودروهای مسابقه‌ای. موتور آن همان موتور RB26 نیسان GT-R بود که در وسط خودرو نصب شده و با دو توربوشارژر جدید تا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. گرچه قرار بود چهارچرخ متحرک باشد، محدودیت‌های فنی باعث شد که فقط چرخ‌های عقب را به حرکت درآورد.

هدف تامی کایرا رقابت با پورشه کاررا GT و حضور در مسابقات FIA و لمانز بود، اما به‌دلیل بحران اقتصادی ژاپن، پروژه متوقف شد. با این حال، نسخه‌ی منحصربه‌فرد ZZII هنوز زنده است و تاریخچه‌ای جذاب را در دل خود نگه داشته است.

پست قبلی

بیت‌کوین جای دلار را در معاملات می‌گیرد؟

پست بعدی

قیمت جدید نفت اعلام شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۴)

مربوطه پست ها

خودرو

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

مزایای استفاده از باشگاه مسافران تپسی

۱۴ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

برند لوکس خودروهای اکستریم و مسیر اعتمادسازی از طریق خدمات پس از فروش

۱۴ خرداد ۱۴۰۴
ایکس ۷۷، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خانوادگی ام‌وی‌ام به زودی وارد بازار می‌شود
خودرو

ایکس ۷۷، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خانوادگی ام‌وی‌ام به زودی وارد بازار می‌شود

۱۴ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • 5 دلیل برای انتخاب سوتین اسفنجی
  • مسیر تبدیل شدن به برنامه‌نویس پایتون؛ از صفر تا استخدام
  • ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟
  • قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
  • قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.