دانش جوین
چهارشنبه, خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

ارجاع بند مربوط به واردات خودرو به کمیسیون تلفیق

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۷ اسفند ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
ارجاع بند مربوط به واردات خودرو به کمیسیون تلفیق

با نظر نایب رییس مجلس بندی از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به واردات خودروی بدون انتقال ارز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) مجلس و در جریان بررسی بند الحاقی ۱ تبصره ۷، علی اکبر کریمی نماینده اراک پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و توضیح داد: این مصوبه به معنای بروز مشکلی برای صنعت داخلی خودرو است. اعطای مجوز واردات این اقلام به معنای از دست دادن فرصت های شغلی داخلی و دادن آن کارگرهای خارجی بوده و چه توجیهی برای این کار وجود دارد؟

وی ادامه داد: چه توجیهی وجود دارد که ۵۰ هزار دستگاه خودروی لوکس وارد کشور کنیم که به تنهایی بالای یک میلیارد دلار بار ارزی را به کشور تحمیل می کند. در این باره هم صدور مجوز از سوی دولت باید بدین شکل باشد که خودروهای برای اقشار متوسط وارد شده تا امکان شکستن قیمت خودروهای داخلی فراهم شود.

کریمی خاطرنشان کرد: باید از شرکت های تولید کننده ماشین آلات سنگین حمایت کرد که نمونه آن شرکت هپکو است که رکورد تولید ۲۲۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی را دارد اما به خاطر خصوصی سازی به خاک سیاه نشسته است. باید از این صنایع حمایت کنیم نه اینکه مجوز واردات ۱۰ هزار ماشین آلات صنعتی داده شود.

علی نیکزاد رییس جلسه توضیح داد: با توجه به اینکه مغایرتی با متن قرائت شده با گزارش تلفیق وجود دارد این موضوع به کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف ارجاع می شود.

در بند الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده است: «در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیرصادراتی، خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری  و ۲۰ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام نماید و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.»

انتهای پیام

ارجاع بند مربوط به واردات خودرو به کمیسیون تلفیق

با نظر نایب رییس مجلس بندی از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به واردات خودروی بدون انتقال ارز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) مجلس و در جریان بررسی بند الحاقی ۱ تبصره ۷، علی اکبر کریمی نماینده اراک پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و توضیح داد: این مصوبه به معنای بروز مشکلی برای صنعت داخلی خودرو است. اعطای مجوز واردات این اقلام به معنای از دست دادن فرصت های شغلی داخلی و دادن آن کارگرهای خارجی بوده و چه توجیهی برای این کار وجود دارد؟

وی ادامه داد: چه توجیهی وجود دارد که ۵۰ هزار دستگاه خودروی لوکس وارد کشور کنیم که به تنهایی بالای یک میلیارد دلار بار ارزی را به کشور تحمیل می کند. در این باره هم صدور مجوز از سوی دولت باید بدین شکل باشد که خودروهای برای اقشار متوسط وارد شده تا امکان شکستن قیمت خودروهای داخلی فراهم شود.

کریمی خاطرنشان کرد: باید از شرکت های تولید کننده ماشین آلات سنگین حمایت کرد که نمونه آن شرکت هپکو است که رکورد تولید ۲۲۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی را دارد اما به خاطر خصوصی سازی به خاک سیاه نشسته است. باید از این صنایع حمایت کنیم نه اینکه مجوز واردات ۱۰ هزار ماشین آلات صنعتی داده شود.

علی نیکزاد رییس جلسه توضیح داد: با توجه به اینکه مغایرتی با متن قرائت شده با گزارش تلفیق وجود دارد این موضوع به کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف ارجاع می شود.

در بند الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده است: «در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیرصادراتی، خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری  و ۲۰ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام نماید و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.»

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

ارجاع بند مربوط به واردات خودرو به کمیسیون تلفیق

با نظر نایب رییس مجلس بندی از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به واردات خودروی بدون انتقال ارز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) مجلس و در جریان بررسی بند الحاقی ۱ تبصره ۷، علی اکبر کریمی نماینده اراک پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و توضیح داد: این مصوبه به معنای بروز مشکلی برای صنعت داخلی خودرو است. اعطای مجوز واردات این اقلام به معنای از دست دادن فرصت های شغلی داخلی و دادن آن کارگرهای خارجی بوده و چه توجیهی برای این کار وجود دارد؟

وی ادامه داد: چه توجیهی وجود دارد که ۵۰ هزار دستگاه خودروی لوکس وارد کشور کنیم که به تنهایی بالای یک میلیارد دلار بار ارزی را به کشور تحمیل می کند. در این باره هم صدور مجوز از سوی دولت باید بدین شکل باشد که خودروهای برای اقشار متوسط وارد شده تا امکان شکستن قیمت خودروهای داخلی فراهم شود.

کریمی خاطرنشان کرد: باید از شرکت های تولید کننده ماشین آلات سنگین حمایت کرد که نمونه آن شرکت هپکو است که رکورد تولید ۲۲۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی را دارد اما به خاطر خصوصی سازی به خاک سیاه نشسته است. باید از این صنایع حمایت کنیم نه اینکه مجوز واردات ۱۰ هزار ماشین آلات صنعتی داده شود.

علی نیکزاد رییس جلسه توضیح داد: با توجه به اینکه مغایرتی با متن قرائت شده با گزارش تلفیق وجود دارد این موضوع به کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف ارجاع می شود.

در بند الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده است: «در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیرصادراتی، خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری  و ۲۰ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام نماید و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.»

انتهای پیام

ارجاع بند مربوط به واردات خودرو به کمیسیون تلفیق

با نظر نایب رییس مجلس بندی از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به واردات خودروی بدون انتقال ارز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) مجلس و در جریان بررسی بند الحاقی ۱ تبصره ۷، علی اکبر کریمی نماینده اراک پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و توضیح داد: این مصوبه به معنای بروز مشکلی برای صنعت داخلی خودرو است. اعطای مجوز واردات این اقلام به معنای از دست دادن فرصت های شغلی داخلی و دادن آن کارگرهای خارجی بوده و چه توجیهی برای این کار وجود دارد؟

وی ادامه داد: چه توجیهی وجود دارد که ۵۰ هزار دستگاه خودروی لوکس وارد کشور کنیم که به تنهایی بالای یک میلیارد دلار بار ارزی را به کشور تحمیل می کند. در این باره هم صدور مجوز از سوی دولت باید بدین شکل باشد که خودروهای برای اقشار متوسط وارد شده تا امکان شکستن قیمت خودروهای داخلی فراهم شود.

کریمی خاطرنشان کرد: باید از شرکت های تولید کننده ماشین آلات سنگین حمایت کرد که نمونه آن شرکت هپکو است که رکورد تولید ۲۲۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی را دارد اما به خاطر خصوصی سازی به خاک سیاه نشسته است. باید از این صنایع حمایت کنیم نه اینکه مجوز واردات ۱۰ هزار ماشین آلات صنعتی داده شود.

علی نیکزاد رییس جلسه توضیح داد: با توجه به اینکه مغایرتی با متن قرائت شده با گزارش تلفیق وجود دارد این موضوع به کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف ارجاع می شود.

در بند الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده است: «در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیرصادراتی، خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری  و ۲۰ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام نماید و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.»

انتهای پیام

برچسب ها: لایحه بودجه ۱۴۰۱
پست قبلی

زلنسکی: نیاز به کمک نظامی داریم/ بلینکن: ۳۵۰ میلیون دلار دیگر کمک نظامی می‌دهیم

پست بعدی

اوکراین؛غلبه حالت آپلونی بر دیونیزوسی

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.