دانش جوین
یکشنبه, تیر ۲۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۳ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
1
از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار
8
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، حمام تاریخی عمارت کاشف‌السلطنه جمعه شب هفتم دی میزبان جمعی از هنرمندان و نمایشگاه نقاشی و مجسمه «اسید آمینه‌ها» از وحید چمانی بود. نمایشگاهی که در ابتدا مخاطب را محو عظمت و زیبایی معماری فضای خود می‌کرد و کم کم موجودات عجیب‌الخلقه هنرمند از میان هزارتوهای حمام قدیمی رخ‌نمایی می‌کردند. چمانی هنرمندی است که روی کاغذ ذهنش را به تفرج‌گاه می‌برد و در بی‌مکانی و بی‌زمانی موجوداتش را در خلا رها می‌کند.

در این مراسم افتتاحیه هنرمندانی همچون محمدحسین عماد، رضا کیانیان، علی خسروی، مرتضی اسدی، اردشیر رستمی، احمد وکیلی، مجید سعیدی، محمد فرنود، فرزانه اسعدی، علیرضا آدم‌بکان و … حضور داشتند.

زیستن در جهان سوررئال

اردشیر رستمی کارتونیست، مجسمه‌ساز و شاعر از جمله افرادی بود که برای افتتاحیه نمایشگاه حاضر شد و درباره این آثار عنوان کرد: در عالم هنر بیان یک مفهوم به معنای تایید آن مفهوم نیست بلکه گاهی شما با بیان یک چیز می‌خواهید آن را از بین ببرید. صداقت وحید در خودنگاری‌ها و تاریخی که پشت سر گذاشته، منحصر به فرد است و با اجرای خوبش توانسته است از پس این‌ بیان مهم بربیاید.

وی با اشاره به کانسپت آثار توضیح داد: در این آثار می‌بینیم که زشتی‌ها با زیبایی‌ها مبارزه می‌کنند و نمی‌توانند پیروز شوند. تمام این موجودات زخمی هستند. ما موجودات عجیب و غریبی را مشاهده می‌کنیم که در عین اینکه انسان هستند اما انسان نیستند. این موجودات در عین اینکه مار هستند اما مار نیستند. همان‌طور که ما در پروسه تکاملی‌مان تبدیل به موجودات عجیب و غریبی می‌شویم اما درون ما دیده نمی‌شود. همان‌طور که فروغ می‌گفت «و این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمی‌ست که همچنان که تو را می بوسند، در ذهن خود طناب دار تو را می‌بافند».

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

این هنرمند که معتقد است ما در جهان سورئالیستی زندگی می‌کنیم، بیان کرد: فرهنگ مسلط ما ریشه‌های باورمندی و سوررئالیستی دارد. ما همه چیزمان از جمله اقتصاد، ورزش، پول و … سوررئالیستی است و در چنین جامعه ای زندگی می‌کنیم. در این شرایط وحید یکی از بهترین تاریخ‌نگارها و وضعیت‌نگارهای زمانه ما است.

رستمی در پایان با اشاره به فضای قدیمی حمام کاشف‌السلطنه عنوان کرد: این فضای نمایشگاهی ارتباط بسیار خوبی با آثار پیدا کرده است. لابیرنت‌ها و هزارتوهای این حمام مانند آثار خود وحید و فرهنگ ما هستند. اهمیت انسان‌ هم در عبور و زنده ماندن از این هزارتوهای گاه سخت و سیاه است. ژیژک در مقاله‌ای می‌گوید که شاهکار از راه مستقیم به دست نمی‌آید بلکه از گذر از سیاه‌چاله‌های کیهانی به وجود می‌آید.

نقاشی‌هایی که با گذر زمان ارزشمند می‌شوند

احمد وکیلی هنرمند نقاش پیشکسوت نیز درباره این هنرمند و نمایشگاهش عنوان کرد: من وحید چمانی را از هفتمین بینال نقاشی می‌شناسم. در آن رویداد من داور بودم و به او جایزه‌ای تعلق گرفت. او یک نقاش تمام عیار است و فضای سورئالیستی مختص خودش را کار می‌کند که پشتوانه‌ای ایرانی دارد.

وی با اشاره به ابعاد کوچک برخی نقاشی‌ها گفت: او هنرمندی نیست که در بند حراج و ابعاد بزرگ کار کردن، باشد و هرچه زمان بگذرد ارزش این نقاشی‌ها بیشتر درک می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه هم بسیار با این آثار هم‌خوانی دارد، در واقع ما با یک‌ نمایشگاه شش دانگ مواجه هستیم که همه‌چیز آن ازجمله چیدمان، نقاشی، فضا و … کامل است.

وقتی معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند!

شاهرخ فریوسفی دیگر هنرمندی بود که برای بازدید از «اسید آمینه‌ها» آمده بود. وی در این باره گفت: من خیلی سال‌هاست که با کارهای وحید آشنایی دارم و او در هنرستانی درس می‌خواند که من نیز در آنجا بودم. چیزی که در این نمایشگاه توجه من را بیش از هرچیزی به خود جلب کرد هماهنگی محیط با آثار است. من کارهای حجم او را تاکنون ندیده بودم و آثار حجم بسیار خوب بود.

وی بیان کرد: کانسپت، معماری و نورپردازی در این نمایشگاه همه دست به دست هم داده‌اند تا ما با یک اجرای خارق‌العاده مواجه شویم. درواقع من وقتی وارد این فضا شدم احساس کردم وارد یکی از نقاشی‌های وحید شده‌ام.

مرتضی اسدی هنرمند نقاش باسابقه هم بیان کرد: وحید چمانی به عنوان یک نقاش جوان و کاربلد و حرفه‌ای بسیار خوب کار می‌کند و نگاه او را در راستای نقاشی‌هایش درباره انسان و پرنده بسیار دوست دارم. وحید چمانی نقاشی موفق و قابل تجلیل است. امیدوارم نمایشگاه‌های او هر روز بهتر و موفق‌تر شود.

وی با اشاره به هماهنگی محیط و آثار تصریح کرد: هنرمند با نگاهی به سنت‌های گذشته این آثار را خلق کرده است اما در بدو ورود فضا و معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رنگ آمیزی آثار نیز خاکستری است و با فضا همخوانی پیدا کرده است.

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

وقتی هر تابلو یک کتابچه است

فرزانه اسعدی هنرمند مجسمه‌ساز با اشاره به جهان ذهنی هنرمند در خلق این مجموعه گفت: من قبل‌تر آثار این هنرمند را دیده بودم و بسیار کارهای جامع و زیبایی دارد. او خیلی خوب چیزی را که باید در کار نقاشی دیده باشد، دیده و جهان ذهنی خود را ارائه کرده است. ممنون از شاهین ترکمن مدیر گالری که با دید جامعی که دارد آثار و هنرمندان را به درستی انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای نو و جدید حمام تاریخی کاشف السلطنه آرامش نسبی دارد، گفت: این مکان تاریخی کاملاً آدمی را به دل تاریخ و فرهنگ ایران می‌برد. تلفیق هنر با این مکان تاریخی فضا را شیرین و جذاب کرده است.

اسعدی در پایان تصریح کرد: جهان ذهنی هنرمند به اعتقاد من کانسپ اورجینالی است و فضای خاصی دارد. از آن مهم‌تر بستر فضاها را به درستی انتخاب کرده است و ابعاد کوچک و بزرگ برای هنرمند دغدغه نبوده است. هر تابلوی این مجموعه یک کتابچه است و به همین راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد یا به راحتی نمی‌توان در کلمات آن را توصیف کرد. این هنرمند جوان و قابل تجلیل است زیرا چشم سومی همراهش هست که آن را روی بوم نقاشی یا کاغذ می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمام تاریخی عمارت کاشف‌السلطنه جمعه شب هفتم دی میزبان جمعی از هنرمندان و نمایشگاه نقاشی و مجسمه «اسید آمینه‌ها» از وحید چمانی بود. نمایشگاهی که در ابتدا مخاطب را محو عظمت و زیبایی معماری فضای خود می‌کرد و کم کم موجودات عجیب‌الخلقه هنرمند از میان هزارتوهای حمام قدیمی رخ‌نمایی می‌کردند. چمانی هنرمندی است که روی کاغذ ذهنش را به تفرج‌گاه می‌برد و در بی‌مکانی و بی‌زمانی موجوداتش را در خلا رها می‌کند.

در این مراسم افتتاحیه هنرمندانی همچون محمدحسین عماد، رضا کیانیان، علی خسروی، مرتضی اسدی، اردشیر رستمی، احمد وکیلی، مجید سعیدی، محمد فرنود، فرزانه اسعدی، علیرضا آدم‌بکان و … حضور داشتند.

زیستن در جهان سوررئال

اردشیر رستمی کارتونیست، مجسمه‌ساز و شاعر از جمله افرادی بود که برای افتتاحیه نمایشگاه حاضر شد و درباره این آثار عنوان کرد: در عالم هنر بیان یک مفهوم به معنای تایید آن مفهوم نیست بلکه گاهی شما با بیان یک چیز می‌خواهید آن را از بین ببرید. صداقت وحید در خودنگاری‌ها و تاریخی که پشت سر گذاشته، منحصر به فرد است و با اجرای خوبش توانسته است از پس این‌ بیان مهم بربیاید.

وی با اشاره به کانسپت آثار توضیح داد: در این آثار می‌بینیم که زشتی‌ها با زیبایی‌ها مبارزه می‌کنند و نمی‌توانند پیروز شوند. تمام این موجودات زخمی هستند. ما موجودات عجیب و غریبی را مشاهده می‌کنیم که در عین اینکه انسان هستند اما انسان نیستند. این موجودات در عین اینکه مار هستند اما مار نیستند. همان‌طور که ما در پروسه تکاملی‌مان تبدیل به موجودات عجیب و غریبی می‌شویم اما درون ما دیده نمی‌شود. همان‌طور که فروغ می‌گفت «و این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمی‌ست که همچنان که تو را می بوسند، در ذهن خود طناب دار تو را می‌بافند».

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

این هنرمند که معتقد است ما در جهان سورئالیستی زندگی می‌کنیم، بیان کرد: فرهنگ مسلط ما ریشه‌های باورمندی و سوررئالیستی دارد. ما همه چیزمان از جمله اقتصاد، ورزش، پول و … سوررئالیستی است و در چنین جامعه ای زندگی می‌کنیم. در این شرایط وحید یکی از بهترین تاریخ‌نگارها و وضعیت‌نگارهای زمانه ما است.

رستمی در پایان با اشاره به فضای قدیمی حمام کاشف‌السلطنه عنوان کرد: این فضای نمایشگاهی ارتباط بسیار خوبی با آثار پیدا کرده است. لابیرنت‌ها و هزارتوهای این حمام مانند آثار خود وحید و فرهنگ ما هستند. اهمیت انسان‌ هم در عبور و زنده ماندن از این هزارتوهای گاه سخت و سیاه است. ژیژک در مقاله‌ای می‌گوید که شاهکار از راه مستقیم به دست نمی‌آید بلکه از گذر از سیاه‌چاله‌های کیهانی به وجود می‌آید.

نقاشی‌هایی که با گذر زمان ارزشمند می‌شوند

احمد وکیلی هنرمند نقاش پیشکسوت نیز درباره این هنرمند و نمایشگاهش عنوان کرد: من وحید چمانی را از هفتمین بینال نقاشی می‌شناسم. در آن رویداد من داور بودم و به او جایزه‌ای تعلق گرفت. او یک نقاش تمام عیار است و فضای سورئالیستی مختص خودش را کار می‌کند که پشتوانه‌ای ایرانی دارد.

وی با اشاره به ابعاد کوچک برخی نقاشی‌ها گفت: او هنرمندی نیست که در بند حراج و ابعاد بزرگ کار کردن، باشد و هرچه زمان بگذرد ارزش این نقاشی‌ها بیشتر درک می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه هم بسیار با این آثار هم‌خوانی دارد، در واقع ما با یک‌ نمایشگاه شش دانگ مواجه هستیم که همه‌چیز آن ازجمله چیدمان، نقاشی، فضا و … کامل است.

وقتی معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند!

شاهرخ فریوسفی دیگر هنرمندی بود که برای بازدید از «اسید آمینه‌ها» آمده بود. وی در این باره گفت: من خیلی سال‌هاست که با کارهای وحید آشنایی دارم و او در هنرستانی درس می‌خواند که من نیز در آنجا بودم. چیزی که در این نمایشگاه توجه من را بیش از هرچیزی به خود جلب کرد هماهنگی محیط با آثار است. من کارهای حجم او را تاکنون ندیده بودم و آثار حجم بسیار خوب بود.

وی بیان کرد: کانسپت، معماری و نورپردازی در این نمایشگاه همه دست به دست هم داده‌اند تا ما با یک اجرای خارق‌العاده مواجه شویم. درواقع من وقتی وارد این فضا شدم احساس کردم وارد یکی از نقاشی‌های وحید شده‌ام.

مرتضی اسدی هنرمند نقاش باسابقه هم بیان کرد: وحید چمانی به عنوان یک نقاش جوان و کاربلد و حرفه‌ای بسیار خوب کار می‌کند و نگاه او را در راستای نقاشی‌هایش درباره انسان و پرنده بسیار دوست دارم. وحید چمانی نقاشی موفق و قابل تجلیل است. امیدوارم نمایشگاه‌های او هر روز بهتر و موفق‌تر شود.

وی با اشاره به هماهنگی محیط و آثار تصریح کرد: هنرمند با نگاهی به سنت‌های گذشته این آثار را خلق کرده است اما در بدو ورود فضا و معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رنگ آمیزی آثار نیز خاکستری است و با فضا همخوانی پیدا کرده است.

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

وقتی هر تابلو یک کتابچه است

فرزانه اسعدی هنرمند مجسمه‌ساز با اشاره به جهان ذهنی هنرمند در خلق این مجموعه گفت: من قبل‌تر آثار این هنرمند را دیده بودم و بسیار کارهای جامع و زیبایی دارد. او خیلی خوب چیزی را که باید در کار نقاشی دیده باشد، دیده و جهان ذهنی خود را ارائه کرده است. ممنون از شاهین ترکمن مدیر گالری که با دید جامعی که دارد آثار و هنرمندان را به درستی انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای نو و جدید حمام تاریخی کاشف السلطنه آرامش نسبی دارد، گفت: این مکان تاریخی کاملاً آدمی را به دل تاریخ و فرهنگ ایران می‌برد. تلفیق هنر با این مکان تاریخی فضا را شیرین و جذاب کرده است.

اسعدی در پایان تصریح کرد: جهان ذهنی هنرمند به اعتقاد من کانسپ اورجینالی است و فضای خاصی دارد. از آن مهم‌تر بستر فضاها را به درستی انتخاب کرده است و ابعاد کوچک و بزرگ برای هنرمند دغدغه نبوده است. هر تابلوی این مجموعه یک کتابچه است و به همین راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد یا به راحتی نمی‌توان در کلمات آن را توصیف کرد. این هنرمند جوان و قابل تجلیل است زیرا چشم سومی همراهش هست که آن را روی بوم نقاشی یا کاغذ می‌آورد.

اخبارجدیدترین

«شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه

فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!

انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر

به گزارش خبرنگار مهر، حمام تاریخی عمارت کاشف‌السلطنه جمعه شب هفتم دی میزبان جمعی از هنرمندان و نمایشگاه نقاشی و مجسمه «اسید آمینه‌ها» از وحید چمانی بود. نمایشگاهی که در ابتدا مخاطب را محو عظمت و زیبایی معماری فضای خود می‌کرد و کم کم موجودات عجیب‌الخلقه هنرمند از میان هزارتوهای حمام قدیمی رخ‌نمایی می‌کردند. چمانی هنرمندی است که روی کاغذ ذهنش را به تفرج‌گاه می‌برد و در بی‌مکانی و بی‌زمانی موجوداتش را در خلا رها می‌کند.

در این مراسم افتتاحیه هنرمندانی همچون محمدحسین عماد، رضا کیانیان، علی خسروی، مرتضی اسدی، اردشیر رستمی، احمد وکیلی، مجید سعیدی، محمد فرنود، فرزانه اسعدی، علیرضا آدم‌بکان و … حضور داشتند.

زیستن در جهان سوررئال

اردشیر رستمی کارتونیست، مجسمه‌ساز و شاعر از جمله افرادی بود که برای افتتاحیه نمایشگاه حاضر شد و درباره این آثار عنوان کرد: در عالم هنر بیان یک مفهوم به معنای تایید آن مفهوم نیست بلکه گاهی شما با بیان یک چیز می‌خواهید آن را از بین ببرید. صداقت وحید در خودنگاری‌ها و تاریخی که پشت سر گذاشته، منحصر به فرد است و با اجرای خوبش توانسته است از پس این‌ بیان مهم بربیاید.

وی با اشاره به کانسپت آثار توضیح داد: در این آثار می‌بینیم که زشتی‌ها با زیبایی‌ها مبارزه می‌کنند و نمی‌توانند پیروز شوند. تمام این موجودات زخمی هستند. ما موجودات عجیب و غریبی را مشاهده می‌کنیم که در عین اینکه انسان هستند اما انسان نیستند. این موجودات در عین اینکه مار هستند اما مار نیستند. همان‌طور که ما در پروسه تکاملی‌مان تبدیل به موجودات عجیب و غریبی می‌شویم اما درون ما دیده نمی‌شود. همان‌طور که فروغ می‌گفت «و این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمی‌ست که همچنان که تو را می بوسند، در ذهن خود طناب دار تو را می‌بافند».

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

این هنرمند که معتقد است ما در جهان سورئالیستی زندگی می‌کنیم، بیان کرد: فرهنگ مسلط ما ریشه‌های باورمندی و سوررئالیستی دارد. ما همه چیزمان از جمله اقتصاد، ورزش، پول و … سوررئالیستی است و در چنین جامعه ای زندگی می‌کنیم. در این شرایط وحید یکی از بهترین تاریخ‌نگارها و وضعیت‌نگارهای زمانه ما است.

رستمی در پایان با اشاره به فضای قدیمی حمام کاشف‌السلطنه عنوان کرد: این فضای نمایشگاهی ارتباط بسیار خوبی با آثار پیدا کرده است. لابیرنت‌ها و هزارتوهای این حمام مانند آثار خود وحید و فرهنگ ما هستند. اهمیت انسان‌ هم در عبور و زنده ماندن از این هزارتوهای گاه سخت و سیاه است. ژیژک در مقاله‌ای می‌گوید که شاهکار از راه مستقیم به دست نمی‌آید بلکه از گذر از سیاه‌چاله‌های کیهانی به وجود می‌آید.

نقاشی‌هایی که با گذر زمان ارزشمند می‌شوند

احمد وکیلی هنرمند نقاش پیشکسوت نیز درباره این هنرمند و نمایشگاهش عنوان کرد: من وحید چمانی را از هفتمین بینال نقاشی می‌شناسم. در آن رویداد من داور بودم و به او جایزه‌ای تعلق گرفت. او یک نقاش تمام عیار است و فضای سورئالیستی مختص خودش را کار می‌کند که پشتوانه‌ای ایرانی دارد.

وی با اشاره به ابعاد کوچک برخی نقاشی‌ها گفت: او هنرمندی نیست که در بند حراج و ابعاد بزرگ کار کردن، باشد و هرچه زمان بگذرد ارزش این نقاشی‌ها بیشتر درک می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه هم بسیار با این آثار هم‌خوانی دارد، در واقع ما با یک‌ نمایشگاه شش دانگ مواجه هستیم که همه‌چیز آن ازجمله چیدمان، نقاشی، فضا و … کامل است.

وقتی معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند!

شاهرخ فریوسفی دیگر هنرمندی بود که برای بازدید از «اسید آمینه‌ها» آمده بود. وی در این باره گفت: من خیلی سال‌هاست که با کارهای وحید آشنایی دارم و او در هنرستانی درس می‌خواند که من نیز در آنجا بودم. چیزی که در این نمایشگاه توجه من را بیش از هرچیزی به خود جلب کرد هماهنگی محیط با آثار است. من کارهای حجم او را تاکنون ندیده بودم و آثار حجم بسیار خوب بود.

وی بیان کرد: کانسپت، معماری و نورپردازی در این نمایشگاه همه دست به دست هم داده‌اند تا ما با یک اجرای خارق‌العاده مواجه شویم. درواقع من وقتی وارد این فضا شدم احساس کردم وارد یکی از نقاشی‌های وحید شده‌ام.

مرتضی اسدی هنرمند نقاش باسابقه هم بیان کرد: وحید چمانی به عنوان یک نقاش جوان و کاربلد و حرفه‌ای بسیار خوب کار می‌کند و نگاه او را در راستای نقاشی‌هایش درباره انسان و پرنده بسیار دوست دارم. وحید چمانی نقاشی موفق و قابل تجلیل است. امیدوارم نمایشگاه‌های او هر روز بهتر و موفق‌تر شود.

وی با اشاره به هماهنگی محیط و آثار تصریح کرد: هنرمند با نگاهی به سنت‌های گذشته این آثار را خلق کرده است اما در بدو ورود فضا و معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رنگ آمیزی آثار نیز خاکستری است و با فضا همخوانی پیدا کرده است.

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

وقتی هر تابلو یک کتابچه است

فرزانه اسعدی هنرمند مجسمه‌ساز با اشاره به جهان ذهنی هنرمند در خلق این مجموعه گفت: من قبل‌تر آثار این هنرمند را دیده بودم و بسیار کارهای جامع و زیبایی دارد. او خیلی خوب چیزی را که باید در کار نقاشی دیده باشد، دیده و جهان ذهنی خود را ارائه کرده است. ممنون از شاهین ترکمن مدیر گالری که با دید جامعی که دارد آثار و هنرمندان را به درستی انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای نو و جدید حمام تاریخی کاشف السلطنه آرامش نسبی دارد، گفت: این مکان تاریخی کاملاً آدمی را به دل تاریخ و فرهنگ ایران می‌برد. تلفیق هنر با این مکان تاریخی فضا را شیرین و جذاب کرده است.

اسعدی در پایان تصریح کرد: جهان ذهنی هنرمند به اعتقاد من کانسپ اورجینالی است و فضای خاصی دارد. از آن مهم‌تر بستر فضاها را به درستی انتخاب کرده است و ابعاد کوچک و بزرگ برای هنرمند دغدغه نبوده است. هر تابلوی این مجموعه یک کتابچه است و به همین راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد یا به راحتی نمی‌توان در کلمات آن را توصیف کرد. این هنرمند جوان و قابل تجلیل است زیرا چشم سومی همراهش هست که آن را روی بوم نقاشی یا کاغذ می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمام تاریخی عمارت کاشف‌السلطنه جمعه شب هفتم دی میزبان جمعی از هنرمندان و نمایشگاه نقاشی و مجسمه «اسید آمینه‌ها» از وحید چمانی بود. نمایشگاهی که در ابتدا مخاطب را محو عظمت و زیبایی معماری فضای خود می‌کرد و کم کم موجودات عجیب‌الخلقه هنرمند از میان هزارتوهای حمام قدیمی رخ‌نمایی می‌کردند. چمانی هنرمندی است که روی کاغذ ذهنش را به تفرج‌گاه می‌برد و در بی‌مکانی و بی‌زمانی موجوداتش را در خلا رها می‌کند.

در این مراسم افتتاحیه هنرمندانی همچون محمدحسین عماد، رضا کیانیان، علی خسروی، مرتضی اسدی، اردشیر رستمی، احمد وکیلی، مجید سعیدی، محمد فرنود، فرزانه اسعدی، علیرضا آدم‌بکان و … حضور داشتند.

زیستن در جهان سوررئال

اردشیر رستمی کارتونیست، مجسمه‌ساز و شاعر از جمله افرادی بود که برای افتتاحیه نمایشگاه حاضر شد و درباره این آثار عنوان کرد: در عالم هنر بیان یک مفهوم به معنای تایید آن مفهوم نیست بلکه گاهی شما با بیان یک چیز می‌خواهید آن را از بین ببرید. صداقت وحید در خودنگاری‌ها و تاریخی که پشت سر گذاشته، منحصر به فرد است و با اجرای خوبش توانسته است از پس این‌ بیان مهم بربیاید.

وی با اشاره به کانسپت آثار توضیح داد: در این آثار می‌بینیم که زشتی‌ها با زیبایی‌ها مبارزه می‌کنند و نمی‌توانند پیروز شوند. تمام این موجودات زخمی هستند. ما موجودات عجیب و غریبی را مشاهده می‌کنیم که در عین اینکه انسان هستند اما انسان نیستند. این موجودات در عین اینکه مار هستند اما مار نیستند. همان‌طور که ما در پروسه تکاملی‌مان تبدیل به موجودات عجیب و غریبی می‌شویم اما درون ما دیده نمی‌شود. همان‌طور که فروغ می‌گفت «و این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمی‌ست که همچنان که تو را می بوسند، در ذهن خود طناب دار تو را می‌بافند».

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

این هنرمند که معتقد است ما در جهان سورئالیستی زندگی می‌کنیم، بیان کرد: فرهنگ مسلط ما ریشه‌های باورمندی و سوررئالیستی دارد. ما همه چیزمان از جمله اقتصاد، ورزش، پول و … سوررئالیستی است و در چنین جامعه ای زندگی می‌کنیم. در این شرایط وحید یکی از بهترین تاریخ‌نگارها و وضعیت‌نگارهای زمانه ما است.

رستمی در پایان با اشاره به فضای قدیمی حمام کاشف‌السلطنه عنوان کرد: این فضای نمایشگاهی ارتباط بسیار خوبی با آثار پیدا کرده است. لابیرنت‌ها و هزارتوهای این حمام مانند آثار خود وحید و فرهنگ ما هستند. اهمیت انسان‌ هم در عبور و زنده ماندن از این هزارتوهای گاه سخت و سیاه است. ژیژک در مقاله‌ای می‌گوید که شاهکار از راه مستقیم به دست نمی‌آید بلکه از گذر از سیاه‌چاله‌های کیهانی به وجود می‌آید.

نقاشی‌هایی که با گذر زمان ارزشمند می‌شوند

احمد وکیلی هنرمند نقاش پیشکسوت نیز درباره این هنرمند و نمایشگاهش عنوان کرد: من وحید چمانی را از هفتمین بینال نقاشی می‌شناسم. در آن رویداد من داور بودم و به او جایزه‌ای تعلق گرفت. او یک نقاش تمام عیار است و فضای سورئالیستی مختص خودش را کار می‌کند که پشتوانه‌ای ایرانی دارد.

وی با اشاره به ابعاد کوچک برخی نقاشی‌ها گفت: او هنرمندی نیست که در بند حراج و ابعاد بزرگ کار کردن، باشد و هرچه زمان بگذرد ارزش این نقاشی‌ها بیشتر درک می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در حمام تاریخی کاشف‌السلطنه هم بسیار با این آثار هم‌خوانی دارد، در واقع ما با یک‌ نمایشگاه شش دانگ مواجه هستیم که همه‌چیز آن ازجمله چیدمان، نقاشی، فضا و … کامل است.

وقتی معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند!

شاهرخ فریوسفی دیگر هنرمندی بود که برای بازدید از «اسید آمینه‌ها» آمده بود. وی در این باره گفت: من خیلی سال‌هاست که با کارهای وحید آشنایی دارم و او در هنرستانی درس می‌خواند که من نیز در آنجا بودم. چیزی که در این نمایشگاه توجه من را بیش از هرچیزی به خود جلب کرد هماهنگی محیط با آثار است. من کارهای حجم او را تاکنون ندیده بودم و آثار حجم بسیار خوب بود.

وی بیان کرد: کانسپت، معماری و نورپردازی در این نمایشگاه همه دست به دست هم داده‌اند تا ما با یک اجرای خارق‌العاده مواجه شویم. درواقع من وقتی وارد این فضا شدم احساس کردم وارد یکی از نقاشی‌های وحید شده‌ام.

مرتضی اسدی هنرمند نقاش باسابقه هم بیان کرد: وحید چمانی به عنوان یک نقاش جوان و کاربلد و حرفه‌ای بسیار خوب کار می‌کند و نگاه او را در راستای نقاشی‌هایش درباره انسان و پرنده بسیار دوست دارم. وحید چمانی نقاشی موفق و قابل تجلیل است. امیدوارم نمایشگاه‌های او هر روز بهتر و موفق‌تر شود.

وی با اشاره به هماهنگی محیط و آثار تصریح کرد: هنرمند با نگاهی به سنت‌های گذشته این آثار را خلق کرده است اما در بدو ورود فضا و معماری حمام تاریخی بر آثار سنگینی می‌کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رنگ آمیزی آثار نیز خاکستری است و با فضا همخوانی پیدا کرده است.

از مواجهه با «اسید آمینه‌ها» در جهان ذهنی هنرمند تا سنگینی معماری یک حمام بر آثار

وقتی هر تابلو یک کتابچه است

فرزانه اسعدی هنرمند مجسمه‌ساز با اشاره به جهان ذهنی هنرمند در خلق این مجموعه گفت: من قبل‌تر آثار این هنرمند را دیده بودم و بسیار کارهای جامع و زیبایی دارد. او خیلی خوب چیزی را که باید در کار نقاشی دیده باشد، دیده و جهان ذهنی خود را ارائه کرده است. ممنون از شاهین ترکمن مدیر گالری که با دید جامعی که دارد آثار و هنرمندان را به درستی انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای نو و جدید حمام تاریخی کاشف السلطنه آرامش نسبی دارد، گفت: این مکان تاریخی کاملاً آدمی را به دل تاریخ و فرهنگ ایران می‌برد. تلفیق هنر با این مکان تاریخی فضا را شیرین و جذاب کرده است.

اسعدی در پایان تصریح کرد: جهان ذهنی هنرمند به اعتقاد من کانسپ اورجینالی است و فضای خاصی دارد. از آن مهم‌تر بستر فضاها را به درستی انتخاب کرده است و ابعاد کوچک و بزرگ برای هنرمند دغدغه نبوده است. هر تابلوی این مجموعه یک کتابچه است و به همین راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد یا به راحتی نمی‌توان در کلمات آن را توصیف کرد. این هنرمند جوان و قابل تجلیل است زیرا چشم سومی همراهش هست که آن را روی بوم نقاشی یا کاغذ می‌آورد.

پست قبلی

لزوم توجه به نقش اقتصاد و تنظیم‌گری در توسعه اکوسیستم رسانه‌ای

پست بعدی

در سالگرد شهادت حاج قاسم مخاطب چند موسیقی باشید

مربوطه پست ها

«شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه
هنر و فرهنگ

«شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه

۲۸ تیر ۱۴۰۴
فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!
هنر و فرهنگ

فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!

۲۸ تیر ۱۴۰۴
انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر
هنر و فرهنگ

انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر

۲۸ تیر ۱۴۰۴
پیکر «همایون» یکشنبه در قطعه هنرمندان تشییع می‌شود
هنر و فرهنگ

پیکر «همایون» یکشنبه در قطعه هنرمندان تشییع می‌شود

۲۸ تیر ۱۴۰۴
حال‌وهوای این روزهای آلبوم‌ها در فضای مجازی؛ «تولید» در سکوت!
هنر و فرهنگ

حال‌وهوای این روزهای آلبوم‌ها در فضای مجازی؛ «تولید» در سکوت!

۲۸ تیر ۱۴۰۴
نویسنده و هنرمند تئاتر لرستان درگذشت
هنر و فرهنگ

نویسنده و هنرمند تئاتر لرستان درگذشت

۲۸ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • نقش ترجمه رسمی ایتالیایی در موفقیت امور اداری، تجاری و آموزشی
  • شغل های پردرآمد در ایران
  • «شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عکاسانه
  • فرهنگسازی با هنر؛ تئاتر حتی در زمان جنگ‌های جهانی هم تعطیل نشده است!
  • انتشار یک سه‌گانه‌ جدید؛ نگاهی نو به نسبت روان‌کاوی با سینما و تئاتر
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.