دانش جوین
پنجشنبه, خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

استفاده از تایرهای زمستانی در تابستان ایده خوبی نیست

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۴ فروردین ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
استفاده از تایرهای زمستانی در تابستان ایده خوبی نیست
4
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

کارشناسان شرکت آلمانی ADAC، براساس تحقیقات اخیرشان، استفاده از لاستیک‌های زمستانی در دمای تابستان را توصیه نمی‌کنند.

آن‌ها معتقدند این کار ممکن است خطر تصادف را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. رانندگی با لاستیک‌های زمستانی در تابستان از نظر قانونی مشکلی ندارد؛ اما این تایرها برای دمای پایین و رانندگی در زمستان طراحی شده‌اند؛ بنابراین کارآیی آن‌ها در هوای گرم به‌طور قابل توجهی افت می‌کند.

ADAC توصیه می‌کند برای اطمینان از ایمنی و رانندگی راحت، در زمان مناسب به‌سراغ تایرهای تابستانی بروید. با این حال، برای حفظ پایداری، کسانی که هنوز می‌خواهند با تایرهای زمستانی به‌رانندگی ادامه دهند، باید این کار را تنها تا اواخر بهار انجام دهند و نکات زیر را در نظر بگیرند.

استفاده از لاستیک‌های زمستانی تا اواخر بهار مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ دما هنوز مداوم بالا نیست؛ اما اواسط تابستان، تایرهای زمستانی به‌دلیل دمای بالای آسفالت خطراتی برای ایمنی سرنشینان ایجاد می‌کنند. به‌طور خاص، لاستیک‌های زمستانی با عمق آج تقریبا کامل (بیش از 4 تا 5 میلی‌متر) نباید تحت هیچ شرایطی در تابستان استفاده شوند، بلکه باید برای زمستان بعدی ذخیره شوند.

به‌گفته ADAC، تایرهایی با عمق آج کاهش‌یافته ممکن است معایب کمتری داشته باشند؛ اما عمق آج نباید کمتر از 3 میلی‌متر باشد؛ درغیر این صورت احتمال سرخوردن خودرو در مناطق خیس افزایش می‌یابد.

تایرهای زمستانی هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا یا روی آسفالت داغ خطرناک‌ هستند. سرعت بالا می‌تواند سبب گرم شدن بیش از حد تایر و افت شدید عملکرد آن شود. استفاده از لاستیک‌های زمستانی در تابستان، به‌ویژه زمانی که ظرفیت خودرو به‌لحاظ تعداد سرنشین کامل باشد، بسیار خطرناک است.

درواقع دمای بالا و بار سنگین منجر به‌افزایش دمای لاستیک و کاهش چسبندگی آن می‌شود. ADAC سه مدل مختلف تایر زمستانی با عمق آج‌های متفاوت را در شرایط تابستان آزمایش و سپس آن‌ها را با تایرهای تابستانی مقایسه کرد.

نتایج نگران‌کننده بود: در جاده‌های خشک، مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت با لاستیک‌های زمستانی به‌طور قابل توجهی بیشتر بود. خودرو با تایرهای تابستانی قبل از برخورد با مانع متوقف شد؛ درحالی ‌که با لاستیک‌های زمستانی هنگام برخورد با مانع هنوز با سرعت حدود ۳۷ کیلومتربرساعت حرکت می‌کرد.

کارشناسان شرکت آلمانی ADAC، براساس تحقیقات اخیرشان، استفاده از لاستیک‌های زمستانی در دمای تابستان را توصیه نمی‌کنند.

آن‌ها معتقدند این کار ممکن است خطر تصادف را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. رانندگی با لاستیک‌های زمستانی در تابستان از نظر قانونی مشکلی ندارد؛ اما این تایرها برای دمای پایین و رانندگی در زمستان طراحی شده‌اند؛ بنابراین کارآیی آن‌ها در هوای گرم به‌طور قابل توجهی افت می‌کند.

ADAC توصیه می‌کند برای اطمینان از ایمنی و رانندگی راحت، در زمان مناسب به‌سراغ تایرهای تابستانی بروید. با این حال، برای حفظ پایداری، کسانی که هنوز می‌خواهند با تایرهای زمستانی به‌رانندگی ادامه دهند، باید این کار را تنها تا اواخر بهار انجام دهند و نکات زیر را در نظر بگیرند.

استفاده از لاستیک‌های زمستانی تا اواخر بهار مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ دما هنوز مداوم بالا نیست؛ اما اواسط تابستان، تایرهای زمستانی به‌دلیل دمای بالای آسفالت خطراتی برای ایمنی سرنشینان ایجاد می‌کنند. به‌طور خاص، لاستیک‌های زمستانی با عمق آج تقریبا کامل (بیش از 4 تا 5 میلی‌متر) نباید تحت هیچ شرایطی در تابستان استفاده شوند، بلکه باید برای زمستان بعدی ذخیره شوند.

به‌گفته ADAC، تایرهایی با عمق آج کاهش‌یافته ممکن است معایب کمتری داشته باشند؛ اما عمق آج نباید کمتر از 3 میلی‌متر باشد؛ درغیر این صورت احتمال سرخوردن خودرو در مناطق خیس افزایش می‌یابد.

تایرهای زمستانی هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا یا روی آسفالت داغ خطرناک‌ هستند. سرعت بالا می‌تواند سبب گرم شدن بیش از حد تایر و افت شدید عملکرد آن شود. استفاده از لاستیک‌های زمستانی در تابستان، به‌ویژه زمانی که ظرفیت خودرو به‌لحاظ تعداد سرنشین کامل باشد، بسیار خطرناک است.

درواقع دمای بالا و بار سنگین منجر به‌افزایش دمای لاستیک و کاهش چسبندگی آن می‌شود. ADAC سه مدل مختلف تایر زمستانی با عمق آج‌های متفاوت را در شرایط تابستان آزمایش و سپس آن‌ها را با تایرهای تابستانی مقایسه کرد.

نتایج نگران‌کننده بود: در جاده‌های خشک، مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت با لاستیک‌های زمستانی به‌طور قابل توجهی بیشتر بود. خودرو با تایرهای تابستانی قبل از برخورد با مانع متوقف شد؛ درحالی ‌که با لاستیک‌های زمستانی هنگام برخورد با مانع هنوز با سرعت حدود ۳۷ کیلومتربرساعت حرکت می‌کرد.

اخبارجدیدترین

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

کارشناسان شرکت آلمانی ADAC، براساس تحقیقات اخیرشان، استفاده از لاستیک‌های زمستانی در دمای تابستان را توصیه نمی‌کنند.

آن‌ها معتقدند این کار ممکن است خطر تصادف را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. رانندگی با لاستیک‌های زمستانی در تابستان از نظر قانونی مشکلی ندارد؛ اما این تایرها برای دمای پایین و رانندگی در زمستان طراحی شده‌اند؛ بنابراین کارآیی آن‌ها در هوای گرم به‌طور قابل توجهی افت می‌کند.

ADAC توصیه می‌کند برای اطمینان از ایمنی و رانندگی راحت، در زمان مناسب به‌سراغ تایرهای تابستانی بروید. با این حال، برای حفظ پایداری، کسانی که هنوز می‌خواهند با تایرهای زمستانی به‌رانندگی ادامه دهند، باید این کار را تنها تا اواخر بهار انجام دهند و نکات زیر را در نظر بگیرند.

استفاده از لاستیک‌های زمستانی تا اواخر بهار مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ دما هنوز مداوم بالا نیست؛ اما اواسط تابستان، تایرهای زمستانی به‌دلیل دمای بالای آسفالت خطراتی برای ایمنی سرنشینان ایجاد می‌کنند. به‌طور خاص، لاستیک‌های زمستانی با عمق آج تقریبا کامل (بیش از 4 تا 5 میلی‌متر) نباید تحت هیچ شرایطی در تابستان استفاده شوند، بلکه باید برای زمستان بعدی ذخیره شوند.

به‌گفته ADAC، تایرهایی با عمق آج کاهش‌یافته ممکن است معایب کمتری داشته باشند؛ اما عمق آج نباید کمتر از 3 میلی‌متر باشد؛ درغیر این صورت احتمال سرخوردن خودرو در مناطق خیس افزایش می‌یابد.

تایرهای زمستانی هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا یا روی آسفالت داغ خطرناک‌ هستند. سرعت بالا می‌تواند سبب گرم شدن بیش از حد تایر و افت شدید عملکرد آن شود. استفاده از لاستیک‌های زمستانی در تابستان، به‌ویژه زمانی که ظرفیت خودرو به‌لحاظ تعداد سرنشین کامل باشد، بسیار خطرناک است.

درواقع دمای بالا و بار سنگین منجر به‌افزایش دمای لاستیک و کاهش چسبندگی آن می‌شود. ADAC سه مدل مختلف تایر زمستانی با عمق آج‌های متفاوت را در شرایط تابستان آزمایش و سپس آن‌ها را با تایرهای تابستانی مقایسه کرد.

نتایج نگران‌کننده بود: در جاده‌های خشک، مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت با لاستیک‌های زمستانی به‌طور قابل توجهی بیشتر بود. خودرو با تایرهای تابستانی قبل از برخورد با مانع متوقف شد؛ درحالی ‌که با لاستیک‌های زمستانی هنگام برخورد با مانع هنوز با سرعت حدود ۳۷ کیلومتربرساعت حرکت می‌کرد.

کارشناسان شرکت آلمانی ADAC، براساس تحقیقات اخیرشان، استفاده از لاستیک‌های زمستانی در دمای تابستان را توصیه نمی‌کنند.

آن‌ها معتقدند این کار ممکن است خطر تصادف را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. رانندگی با لاستیک‌های زمستانی در تابستان از نظر قانونی مشکلی ندارد؛ اما این تایرها برای دمای پایین و رانندگی در زمستان طراحی شده‌اند؛ بنابراین کارآیی آن‌ها در هوای گرم به‌طور قابل توجهی افت می‌کند.

ADAC توصیه می‌کند برای اطمینان از ایمنی و رانندگی راحت، در زمان مناسب به‌سراغ تایرهای تابستانی بروید. با این حال، برای حفظ پایداری، کسانی که هنوز می‌خواهند با تایرهای زمستانی به‌رانندگی ادامه دهند، باید این کار را تنها تا اواخر بهار انجام دهند و نکات زیر را در نظر بگیرند.

استفاده از لاستیک‌های زمستانی تا اواخر بهار مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ دما هنوز مداوم بالا نیست؛ اما اواسط تابستان، تایرهای زمستانی به‌دلیل دمای بالای آسفالت خطراتی برای ایمنی سرنشینان ایجاد می‌کنند. به‌طور خاص، لاستیک‌های زمستانی با عمق آج تقریبا کامل (بیش از 4 تا 5 میلی‌متر) نباید تحت هیچ شرایطی در تابستان استفاده شوند، بلکه باید برای زمستان بعدی ذخیره شوند.

به‌گفته ADAC، تایرهایی با عمق آج کاهش‌یافته ممکن است معایب کمتری داشته باشند؛ اما عمق آج نباید کمتر از 3 میلی‌متر باشد؛ درغیر این صورت احتمال سرخوردن خودرو در مناطق خیس افزایش می‌یابد.

تایرهای زمستانی هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا یا روی آسفالت داغ خطرناک‌ هستند. سرعت بالا می‌تواند سبب گرم شدن بیش از حد تایر و افت شدید عملکرد آن شود. استفاده از لاستیک‌های زمستانی در تابستان، به‌ویژه زمانی که ظرفیت خودرو به‌لحاظ تعداد سرنشین کامل باشد، بسیار خطرناک است.

درواقع دمای بالا و بار سنگین منجر به‌افزایش دمای لاستیک و کاهش چسبندگی آن می‌شود. ADAC سه مدل مختلف تایر زمستانی با عمق آج‌های متفاوت را در شرایط تابستان آزمایش و سپس آن‌ها را با تایرهای تابستانی مقایسه کرد.

نتایج نگران‌کننده بود: در جاده‌های خشک، مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت با لاستیک‌های زمستانی به‌طور قابل توجهی بیشتر بود. خودرو با تایرهای تابستانی قبل از برخورد با مانع متوقف شد؛ درحالی ‌که با لاستیک‌های زمستانی هنگام برخورد با مانع هنوز با سرعت حدود ۳۷ کیلومتربرساعت حرکت می‌کرد.

پست قبلی

پاسخگویی به بیش از ۴۰ هزار مشتری در کمپین امداد نوروزی مدیران خودرو

پست بعدی

جنب‌وجوش در نمایشگاه بین‌المللی ۲۰۲۵ با سوخت‌های مصنوعی

مربوطه پست ها

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
خودرو

«ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
خودرو

کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
خودرو

کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس
خودرو

تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس

۲۲ خرداد ۱۴۰۴
شفاف‌ سازی «ایران‌ خودرو» و «سایپا»  در قبال افزایش قیمت‌ها
خودرو

شفاف‌ سازی «ایران‌ خودرو» و «سایپا» در قبال افزایش قیمت‌ها

۲۲ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • «ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»؛ سومین شرکت برتر بازار سرمایه
  • پرتنوع‌ترین بخش بازار خودرو کشور
  • کمپین بزرگ «شِل» برای بسته‌بندی‌های جدید
  • کیا «EV۶»؛ عبوس یا خوش‌فرم؟
  • تهدیدی برای صدها فرصت شغلی در منطقه‌ای حساس
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.