دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی استارت‌آپ‌های فناوری ایران

اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۰۱ آذر ۱۴۰۳
در استارت‌آپ‌های فناوری ایران
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پیوست، دلیل این اقدام بیمه‌مرکزی، نپذیرفتن نرخ هزینه استعلام از سوی شرکت‌های بیمه آنلاین اعلام شده است. سرویس استعلام بیمه جزو سرویس‌های حاکمیتی است که بیمه مرکزی از طریق سامانه سنهاب به صورت رایگان دراختیار تمامی شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد و آنها نیز آن را به صورت آنلاین در اختیار کارگزاری‌هایشان قرار می‌دهند اما بیمه مرکزی برای ارائه این سرویس به شرکت‌های بیمه آنلاین یا اینشورتک‌ها مبلغی را به عنوان هزینه ارائه این سرویس به این شرکت‌ها به ازای هر استعلام تعیین کرده است.

این درحالی‌است که پس از مصوبه شورای عالی بیمه در خصوص شرکت‌های بیمه نوآور، بیمه مرکزی موظف شد تا با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی و حفظ حریم خصوصی امکان دسترسی شرکت‌های فناور بیمه‌ای را به سامانه‌های اطلاعاتی مرتبط با فعالیت آنها فراهم کند.

در این مصوبه هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بیمه نوآور یا اینشورتک‌ها و سایر شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاری آنها در اتصال به سامانه‌های اطلاعاتی ایجاد نشده است.

انجمن فین‌تک در نامه‌ای به معاون اول ریاست‌جمهوری، محمد رضا عارف به هزینه دریافت شده بابت استعلام بیمه از اینشورتک‌ها اعتراض کرده است.

انجمن فین‌تک در نامه خود نوشته است: «…این افزایش ناگهانی و شدید در هزینه خدمات، توانایی این کسب و کارها را در ارائه خدمات به کاربران به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و اعتماد عمومی به خدمات بیمه‌ای را کاهش داده‌است. به طور مثال برخی خدمات استعلامی که پیش‌تر به صورت رایگان یا با هزینه معقول در دسترس بودند اکنون با افزایش قیمت تا ۴۰ برابر مواجه شده‌اند.»

اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها
اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها

پیشتر هزینه استعلام هر بیمه نامه برای شرکت‌های آنلاین به ازای هر استعلام ۵۰ تومان بود اما بیمه مرکزی نرخ استعلام را به ۲هزار و ۵۰۰ تومان تغییر داد که این رقم مورد اعتراض شرکت‌های بیمه آنلاین مانند ازکی بیمه، بیمه بازار و بیمه دات‌کام قرار گرفت، بیمه مرکزی پس از این اعتراض نرخ هر استعلام را به ۵۰۰ تومان تغییر داد اما طبق گفته شرکت‌های بیمه این رقم نیز تقریبا ۲۵ درصد از سود این شرکت‌ها به‌شمار می‌آید و با توجه به اینکه این سرویس برای همه شرکت‌های بیمه و کارگزاری‌های بیمه‌ای رایگان است پرداخت این میزان هزینه با توجه به اینکه قادر به دریافت آن از کاربرانشان نیستند فشار مضاعفی به آنان وارد می‌کند.

در نامه انجمن فین‌تک به عارف آمده است: «این شرایط منجر به تضعیف کلی اقتصاد دیجیتال کشور می‌شود. در حالی که برخی از کشورهای پیشرو، بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی از طریق اقتصاد دیجیتال تامین می‌شود، محدودیت‌ها و انحصارهای ایجاد شده در صنعت اینشورتک می‌تواند به‌صورت جدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایران تبدیل شود. این در حالی است که کشور نیازمند تقویت این بخش برای رقابت در سطح بین‌المللی و دستیابی به رشد پایدار است.»

طبق گفته فعالان این صنعت بیشترین مراجعه به شرکت‌های آنلاین بیمه برای استعلام بیمه است و تقریبا یک درصد از استعلام‌های بیمه منجر به خرید بیمه‌نامه می‌شود و در شرایطی که تمامی شرکت‌های بیمه این سرویس را رایگان دریافت و به مشتریانشان رایگان سرویس می‌دهند ارئه این سرویس برای اینشورتک‌ها با دریافت وجه و هزینه امکان‌پذیر نیست.

بیمه مرکزی با توجه به اینکه شرکت‌های آنلاین حاضر به پرداخت این هزینه بابت هر استعلام بیمه نشده‌اند سرویس استعلام بیمه‌ آنها را قطع کرده است.

حامد ولی پوری؛ مدیرعامل ازکی در این خصوص به پیوست گفت: «دغدغه مهم و اصلی این است که اگر بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد رگولاتور و تنظیم‌گر وارد فضای کسب‌وکارها شود می‌تواند بازار را دچار مشکلات جدی کند. قاعدتا ما نمایندگی شرکت‌های بیمه هستیم و باید به شرکت‌های بیمه متصل باشیم و از آنها سرویس بگیریم اما بیمه مرکزی ما را ملزم به اتصال مستقیم سنهاب کرده که این سرویس به طور رایگان در اختیار دیگر بازیگران صنعت قرار می‌دهد اما بیمه مرکزی با دریافت هزینه از اینشورتک‌ها قصد دارد به اجبار این بازیگران آنلاین را شریک تجاری خود کند.»

او ادامه داد: «در گفت‌وگوهای متعدد به فنحاب اعلام کرده‌ایم که هزینه توسعه سرویس را به صورت کامل و سالانه در مقابل هزینه استعلام پرداخت می‌کنیم اما با این پیشنهاد ما هم موافقت نکردند.»

در بخشی دیگر از نامه انجمن فین‌تک به معاون اول ریاست جمهوری نیز آمده است: «تصمیمات اتخاذ شده از سوی بیمه مرکزی و سیاست‌های انحصاری اعمال شده و مبتنی بر تصدی‌گری توسط شرکت فنحاب در ارائه خدمات استعلام بیمه، به شدت فضای رقابتی سالم در این حوزه را مختل کرده است. بیمه مرکزی با ایجاد انحصار در ارائه سرویس‌های استعلام بیمه، نه تنها دسترسی آزاد به این خدمات را محدود کرده، بلکه با افزایش چشمگیر هزینه‌ها، فشارهای مالی سنگینی را به کسب و کارهای فعال در حوزه اینشورتک وارد کرده است.»

طبق این نامه هر گونه تلاش برای تعامل با بیمه مرکزی و شرکت فنحاب تا کنون به بن‌بست رسیده فنحاب همچنان بر ارائه دستوری و ابلاغی قیمت‌گذاری و شرایط همکاری تاکید کرده است.

به غیر از این نامه، نامه‌ای دیگر نیز از سوی فعالان اینشورتک برای وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی نیز ارسال شده است و در آن نیز نسبت به برخورد تبعیض آمیز میان شرکت‌های بیمه اعتراض شده است.

۲۲۷۳۲۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پیوست، دلیل این اقدام بیمه‌مرکزی، نپذیرفتن نرخ هزینه استعلام از سوی شرکت‌های بیمه آنلاین اعلام شده است. سرویس استعلام بیمه جزو سرویس‌های حاکمیتی است که بیمه مرکزی از طریق سامانه سنهاب به صورت رایگان دراختیار تمامی شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد و آنها نیز آن را به صورت آنلاین در اختیار کارگزاری‌هایشان قرار می‌دهند اما بیمه مرکزی برای ارائه این سرویس به شرکت‌های بیمه آنلاین یا اینشورتک‌ها مبلغی را به عنوان هزینه ارائه این سرویس به این شرکت‌ها به ازای هر استعلام تعیین کرده است.

این درحالی‌است که پس از مصوبه شورای عالی بیمه در خصوص شرکت‌های بیمه نوآور، بیمه مرکزی موظف شد تا با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی و حفظ حریم خصوصی امکان دسترسی شرکت‌های فناور بیمه‌ای را به سامانه‌های اطلاعاتی مرتبط با فعالیت آنها فراهم کند.

در این مصوبه هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بیمه نوآور یا اینشورتک‌ها و سایر شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاری آنها در اتصال به سامانه‌های اطلاعاتی ایجاد نشده است.

انجمن فین‌تک در نامه‌ای به معاون اول ریاست‌جمهوری، محمد رضا عارف به هزینه دریافت شده بابت استعلام بیمه از اینشورتک‌ها اعتراض کرده است.

انجمن فین‌تک در نامه خود نوشته است: «…این افزایش ناگهانی و شدید در هزینه خدمات، توانایی این کسب و کارها را در ارائه خدمات به کاربران به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و اعتماد عمومی به خدمات بیمه‌ای را کاهش داده‌است. به طور مثال برخی خدمات استعلامی که پیش‌تر به صورت رایگان یا با هزینه معقول در دسترس بودند اکنون با افزایش قیمت تا ۴۰ برابر مواجه شده‌اند.»

اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها
اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها

پیشتر هزینه استعلام هر بیمه نامه برای شرکت‌های آنلاین به ازای هر استعلام ۵۰ تومان بود اما بیمه مرکزی نرخ استعلام را به ۲هزار و ۵۰۰ تومان تغییر داد که این رقم مورد اعتراض شرکت‌های بیمه آنلاین مانند ازکی بیمه، بیمه بازار و بیمه دات‌کام قرار گرفت، بیمه مرکزی پس از این اعتراض نرخ هر استعلام را به ۵۰۰ تومان تغییر داد اما طبق گفته شرکت‌های بیمه این رقم نیز تقریبا ۲۵ درصد از سود این شرکت‌ها به‌شمار می‌آید و با توجه به اینکه این سرویس برای همه شرکت‌های بیمه و کارگزاری‌های بیمه‌ای رایگان است پرداخت این میزان هزینه با توجه به اینکه قادر به دریافت آن از کاربرانشان نیستند فشار مضاعفی به آنان وارد می‌کند.

در نامه انجمن فین‌تک به عارف آمده است: «این شرایط منجر به تضعیف کلی اقتصاد دیجیتال کشور می‌شود. در حالی که برخی از کشورهای پیشرو، بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی از طریق اقتصاد دیجیتال تامین می‌شود، محدودیت‌ها و انحصارهای ایجاد شده در صنعت اینشورتک می‌تواند به‌صورت جدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایران تبدیل شود. این در حالی است که کشور نیازمند تقویت این بخش برای رقابت در سطح بین‌المللی و دستیابی به رشد پایدار است.»

طبق گفته فعالان این صنعت بیشترین مراجعه به شرکت‌های آنلاین بیمه برای استعلام بیمه است و تقریبا یک درصد از استعلام‌های بیمه منجر به خرید بیمه‌نامه می‌شود و در شرایطی که تمامی شرکت‌های بیمه این سرویس را رایگان دریافت و به مشتریانشان رایگان سرویس می‌دهند ارئه این سرویس برای اینشورتک‌ها با دریافت وجه و هزینه امکان‌پذیر نیست.

بیمه مرکزی با توجه به اینکه شرکت‌های آنلاین حاضر به پرداخت این هزینه بابت هر استعلام بیمه نشده‌اند سرویس استعلام بیمه‌ آنها را قطع کرده است.

حامد ولی پوری؛ مدیرعامل ازکی در این خصوص به پیوست گفت: «دغدغه مهم و اصلی این است که اگر بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد رگولاتور و تنظیم‌گر وارد فضای کسب‌وکارها شود می‌تواند بازار را دچار مشکلات جدی کند. قاعدتا ما نمایندگی شرکت‌های بیمه هستیم و باید به شرکت‌های بیمه متصل باشیم و از آنها سرویس بگیریم اما بیمه مرکزی ما را ملزم به اتصال مستقیم سنهاب کرده که این سرویس به طور رایگان در اختیار دیگر بازیگران صنعت قرار می‌دهد اما بیمه مرکزی با دریافت هزینه از اینشورتک‌ها قصد دارد به اجبار این بازیگران آنلاین را شریک تجاری خود کند.»

او ادامه داد: «در گفت‌وگوهای متعدد به فنحاب اعلام کرده‌ایم که هزینه توسعه سرویس را به صورت کامل و سالانه در مقابل هزینه استعلام پرداخت می‌کنیم اما با این پیشنهاد ما هم موافقت نکردند.»

در بخشی دیگر از نامه انجمن فین‌تک به معاون اول ریاست جمهوری نیز آمده است: «تصمیمات اتخاذ شده از سوی بیمه مرکزی و سیاست‌های انحصاری اعمال شده و مبتنی بر تصدی‌گری توسط شرکت فنحاب در ارائه خدمات استعلام بیمه، به شدت فضای رقابتی سالم در این حوزه را مختل کرده است. بیمه مرکزی با ایجاد انحصار در ارائه سرویس‌های استعلام بیمه، نه تنها دسترسی آزاد به این خدمات را محدود کرده، بلکه با افزایش چشمگیر هزینه‌ها، فشارهای مالی سنگینی را به کسب و کارهای فعال در حوزه اینشورتک وارد کرده است.»

طبق این نامه هر گونه تلاش برای تعامل با بیمه مرکزی و شرکت فنحاب تا کنون به بن‌بست رسیده فنحاب همچنان بر ارائه دستوری و ابلاغی قیمت‌گذاری و شرایط همکاری تاکید کرده است.

به غیر از این نامه، نامه‌ای دیگر نیز از سوی فعالان اینشورتک برای وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی نیز ارسال شده است و در آن نیز نسبت به برخورد تبعیض آمیز میان شرکت‌های بیمه اعتراض شده است.

۲۲۷۳۲۳

اخبارجدیدترین

شارژ اعتبار کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ طی امروز صحت ندارد

راهکارهای توانمندسازی نیروی کار و تثبیت بازار اشتغال در شرایط بحران

پیامدهای قطع همکاری کارگر قبل از پایان قرارداد کاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پیوست، دلیل این اقدام بیمه‌مرکزی، نپذیرفتن نرخ هزینه استعلام از سوی شرکت‌های بیمه آنلاین اعلام شده است. سرویس استعلام بیمه جزو سرویس‌های حاکمیتی است که بیمه مرکزی از طریق سامانه سنهاب به صورت رایگان دراختیار تمامی شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد و آنها نیز آن را به صورت آنلاین در اختیار کارگزاری‌هایشان قرار می‌دهند اما بیمه مرکزی برای ارائه این سرویس به شرکت‌های بیمه آنلاین یا اینشورتک‌ها مبلغی را به عنوان هزینه ارائه این سرویس به این شرکت‌ها به ازای هر استعلام تعیین کرده است.

این درحالی‌است که پس از مصوبه شورای عالی بیمه در خصوص شرکت‌های بیمه نوآور، بیمه مرکزی موظف شد تا با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی و حفظ حریم خصوصی امکان دسترسی شرکت‌های فناور بیمه‌ای را به سامانه‌های اطلاعاتی مرتبط با فعالیت آنها فراهم کند.

در این مصوبه هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بیمه نوآور یا اینشورتک‌ها و سایر شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاری آنها در اتصال به سامانه‌های اطلاعاتی ایجاد نشده است.

انجمن فین‌تک در نامه‌ای به معاون اول ریاست‌جمهوری، محمد رضا عارف به هزینه دریافت شده بابت استعلام بیمه از اینشورتک‌ها اعتراض کرده است.

انجمن فین‌تک در نامه خود نوشته است: «…این افزایش ناگهانی و شدید در هزینه خدمات، توانایی این کسب و کارها را در ارائه خدمات به کاربران به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و اعتماد عمومی به خدمات بیمه‌ای را کاهش داده‌است. به طور مثال برخی خدمات استعلامی که پیش‌تر به صورت رایگان یا با هزینه معقول در دسترس بودند اکنون با افزایش قیمت تا ۴۰ برابر مواجه شده‌اند.»

اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها
اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها

پیشتر هزینه استعلام هر بیمه نامه برای شرکت‌های آنلاین به ازای هر استعلام ۵۰ تومان بود اما بیمه مرکزی نرخ استعلام را به ۲هزار و ۵۰۰ تومان تغییر داد که این رقم مورد اعتراض شرکت‌های بیمه آنلاین مانند ازکی بیمه، بیمه بازار و بیمه دات‌کام قرار گرفت، بیمه مرکزی پس از این اعتراض نرخ هر استعلام را به ۵۰۰ تومان تغییر داد اما طبق گفته شرکت‌های بیمه این رقم نیز تقریبا ۲۵ درصد از سود این شرکت‌ها به‌شمار می‌آید و با توجه به اینکه این سرویس برای همه شرکت‌های بیمه و کارگزاری‌های بیمه‌ای رایگان است پرداخت این میزان هزینه با توجه به اینکه قادر به دریافت آن از کاربرانشان نیستند فشار مضاعفی به آنان وارد می‌کند.

در نامه انجمن فین‌تک به عارف آمده است: «این شرایط منجر به تضعیف کلی اقتصاد دیجیتال کشور می‌شود. در حالی که برخی از کشورهای پیشرو، بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی از طریق اقتصاد دیجیتال تامین می‌شود، محدودیت‌ها و انحصارهای ایجاد شده در صنعت اینشورتک می‌تواند به‌صورت جدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایران تبدیل شود. این در حالی است که کشور نیازمند تقویت این بخش برای رقابت در سطح بین‌المللی و دستیابی به رشد پایدار است.»

طبق گفته فعالان این صنعت بیشترین مراجعه به شرکت‌های آنلاین بیمه برای استعلام بیمه است و تقریبا یک درصد از استعلام‌های بیمه منجر به خرید بیمه‌نامه می‌شود و در شرایطی که تمامی شرکت‌های بیمه این سرویس را رایگان دریافت و به مشتریانشان رایگان سرویس می‌دهند ارئه این سرویس برای اینشورتک‌ها با دریافت وجه و هزینه امکان‌پذیر نیست.

بیمه مرکزی با توجه به اینکه شرکت‌های آنلاین حاضر به پرداخت این هزینه بابت هر استعلام بیمه نشده‌اند سرویس استعلام بیمه‌ آنها را قطع کرده است.

حامد ولی پوری؛ مدیرعامل ازکی در این خصوص به پیوست گفت: «دغدغه مهم و اصلی این است که اگر بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد رگولاتور و تنظیم‌گر وارد فضای کسب‌وکارها شود می‌تواند بازار را دچار مشکلات جدی کند. قاعدتا ما نمایندگی شرکت‌های بیمه هستیم و باید به شرکت‌های بیمه متصل باشیم و از آنها سرویس بگیریم اما بیمه مرکزی ما را ملزم به اتصال مستقیم سنهاب کرده که این سرویس به طور رایگان در اختیار دیگر بازیگران صنعت قرار می‌دهد اما بیمه مرکزی با دریافت هزینه از اینشورتک‌ها قصد دارد به اجبار این بازیگران آنلاین را شریک تجاری خود کند.»

او ادامه داد: «در گفت‌وگوهای متعدد به فنحاب اعلام کرده‌ایم که هزینه توسعه سرویس را به صورت کامل و سالانه در مقابل هزینه استعلام پرداخت می‌کنیم اما با این پیشنهاد ما هم موافقت نکردند.»

در بخشی دیگر از نامه انجمن فین‌تک به معاون اول ریاست جمهوری نیز آمده است: «تصمیمات اتخاذ شده از سوی بیمه مرکزی و سیاست‌های انحصاری اعمال شده و مبتنی بر تصدی‌گری توسط شرکت فنحاب در ارائه خدمات استعلام بیمه، به شدت فضای رقابتی سالم در این حوزه را مختل کرده است. بیمه مرکزی با ایجاد انحصار در ارائه سرویس‌های استعلام بیمه، نه تنها دسترسی آزاد به این خدمات را محدود کرده، بلکه با افزایش چشمگیر هزینه‌ها، فشارهای مالی سنگینی را به کسب و کارهای فعال در حوزه اینشورتک وارد کرده است.»

طبق این نامه هر گونه تلاش برای تعامل با بیمه مرکزی و شرکت فنحاب تا کنون به بن‌بست رسیده فنحاب همچنان بر ارائه دستوری و ابلاغی قیمت‌گذاری و شرایط همکاری تاکید کرده است.

به غیر از این نامه، نامه‌ای دیگر نیز از سوی فعالان اینشورتک برای وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی نیز ارسال شده است و در آن نیز نسبت به برخورد تبعیض آمیز میان شرکت‌های بیمه اعتراض شده است.

۲۲۷۳۲۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پیوست، دلیل این اقدام بیمه‌مرکزی، نپذیرفتن نرخ هزینه استعلام از سوی شرکت‌های بیمه آنلاین اعلام شده است. سرویس استعلام بیمه جزو سرویس‌های حاکمیتی است که بیمه مرکزی از طریق سامانه سنهاب به صورت رایگان دراختیار تمامی شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد و آنها نیز آن را به صورت آنلاین در اختیار کارگزاری‌هایشان قرار می‌دهند اما بیمه مرکزی برای ارائه این سرویس به شرکت‌های بیمه آنلاین یا اینشورتک‌ها مبلغی را به عنوان هزینه ارائه این سرویس به این شرکت‌ها به ازای هر استعلام تعیین کرده است.

این درحالی‌است که پس از مصوبه شورای عالی بیمه در خصوص شرکت‌های بیمه نوآور، بیمه مرکزی موظف شد تا با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی و حفظ حریم خصوصی امکان دسترسی شرکت‌های فناور بیمه‌ای را به سامانه‌های اطلاعاتی مرتبط با فعالیت آنها فراهم کند.

در این مصوبه هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بیمه نوآور یا اینشورتک‌ها و سایر شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاری آنها در اتصال به سامانه‌های اطلاعاتی ایجاد نشده است.

انجمن فین‌تک در نامه‌ای به معاون اول ریاست‌جمهوری، محمد رضا عارف به هزینه دریافت شده بابت استعلام بیمه از اینشورتک‌ها اعتراض کرده است.

انجمن فین‌تک در نامه خود نوشته است: «…این افزایش ناگهانی و شدید در هزینه خدمات، توانایی این کسب و کارها را در ارائه خدمات به کاربران به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و اعتماد عمومی به خدمات بیمه‌ای را کاهش داده‌است. به طور مثال برخی خدمات استعلامی که پیش‌تر به صورت رایگان یا با هزینه معقول در دسترس بودند اکنون با افزایش قیمت تا ۴۰ برابر مواجه شده‌اند.»

اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها
اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد/ عکس
نامه انجمن فین‌تک به معاون اول رئیس جمهور در حمایت از اینشورتک‌ها

پیشتر هزینه استعلام هر بیمه نامه برای شرکت‌های آنلاین به ازای هر استعلام ۵۰ تومان بود اما بیمه مرکزی نرخ استعلام را به ۲هزار و ۵۰۰ تومان تغییر داد که این رقم مورد اعتراض شرکت‌های بیمه آنلاین مانند ازکی بیمه، بیمه بازار و بیمه دات‌کام قرار گرفت، بیمه مرکزی پس از این اعتراض نرخ هر استعلام را به ۵۰۰ تومان تغییر داد اما طبق گفته شرکت‌های بیمه این رقم نیز تقریبا ۲۵ درصد از سود این شرکت‌ها به‌شمار می‌آید و با توجه به اینکه این سرویس برای همه شرکت‌های بیمه و کارگزاری‌های بیمه‌ای رایگان است پرداخت این میزان هزینه با توجه به اینکه قادر به دریافت آن از کاربرانشان نیستند فشار مضاعفی به آنان وارد می‌کند.

در نامه انجمن فین‌تک به عارف آمده است: «این شرایط منجر به تضعیف کلی اقتصاد دیجیتال کشور می‌شود. در حالی که برخی از کشورهای پیشرو، بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی از طریق اقتصاد دیجیتال تامین می‌شود، محدودیت‌ها و انحصارهای ایجاد شده در صنعت اینشورتک می‌تواند به‌صورت جدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایران تبدیل شود. این در حالی است که کشور نیازمند تقویت این بخش برای رقابت در سطح بین‌المللی و دستیابی به رشد پایدار است.»

طبق گفته فعالان این صنعت بیشترین مراجعه به شرکت‌های آنلاین بیمه برای استعلام بیمه است و تقریبا یک درصد از استعلام‌های بیمه منجر به خرید بیمه‌نامه می‌شود و در شرایطی که تمامی شرکت‌های بیمه این سرویس را رایگان دریافت و به مشتریانشان رایگان سرویس می‌دهند ارئه این سرویس برای اینشورتک‌ها با دریافت وجه و هزینه امکان‌پذیر نیست.

بیمه مرکزی با توجه به اینکه شرکت‌های آنلاین حاضر به پرداخت این هزینه بابت هر استعلام بیمه نشده‌اند سرویس استعلام بیمه‌ آنها را قطع کرده است.

حامد ولی پوری؛ مدیرعامل ازکی در این خصوص به پیوست گفت: «دغدغه مهم و اصلی این است که اگر بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد رگولاتور و تنظیم‌گر وارد فضای کسب‌وکارها شود می‌تواند بازار را دچار مشکلات جدی کند. قاعدتا ما نمایندگی شرکت‌های بیمه هستیم و باید به شرکت‌های بیمه متصل باشیم و از آنها سرویس بگیریم اما بیمه مرکزی ما را ملزم به اتصال مستقیم سنهاب کرده که این سرویس به طور رایگان در اختیار دیگر بازیگران صنعت قرار می‌دهد اما بیمه مرکزی با دریافت هزینه از اینشورتک‌ها قصد دارد به اجبار این بازیگران آنلاین را شریک تجاری خود کند.»

او ادامه داد: «در گفت‌وگوهای متعدد به فنحاب اعلام کرده‌ایم که هزینه توسعه سرویس را به صورت کامل و سالانه در مقابل هزینه استعلام پرداخت می‌کنیم اما با این پیشنهاد ما هم موافقت نکردند.»

در بخشی دیگر از نامه انجمن فین‌تک به معاون اول ریاست جمهوری نیز آمده است: «تصمیمات اتخاذ شده از سوی بیمه مرکزی و سیاست‌های انحصاری اعمال شده و مبتنی بر تصدی‌گری توسط شرکت فنحاب در ارائه خدمات استعلام بیمه، به شدت فضای رقابتی سالم در این حوزه را مختل کرده است. بیمه مرکزی با ایجاد انحصار در ارائه سرویس‌های استعلام بیمه، نه تنها دسترسی آزاد به این خدمات را محدود کرده، بلکه با افزایش چشمگیر هزینه‌ها، فشارهای مالی سنگینی را به کسب و کارهای فعال در حوزه اینشورتک وارد کرده است.»

طبق این نامه هر گونه تلاش برای تعامل با بیمه مرکزی و شرکت فنحاب تا کنون به بن‌بست رسیده فنحاب همچنان بر ارائه دستوری و ابلاغی قیمت‌گذاری و شرایط همکاری تاکید کرده است.

به غیر از این نامه، نامه‌ای دیگر نیز از سوی فعالان اینشورتک برای وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی نیز ارسال شده است و در آن نیز نسبت به برخورد تبعیض آمیز میان شرکت‌های بیمه اعتراض شده است.

۲۲۷۳۲۳

پست قبلی

جای‌خالی مرجعیت‌آماری در استارتاپ‌ها

پست بعدی

سخت‌تر شدن فیلترینگ فعالان کسب‌وکار را بی‌انگیزه کرده است/ کیفیت ورودی شتاب‌دهنده‌ها کاهش یافته است!

مربوطه پست ها

شارژ اعتبار کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ طی امروز صحت ندارد
استارت‌آپ‌های فناوری ایران

شارژ اعتبار کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ طی امروز صحت ندارد

۱۸ تیر ۱۴۰۴
راهکارهای توانمندسازی نیروی کار و تثبیت بازار اشتغال در شرایط بحران
استارت‌آپ‌های فناوری ایران

راهکارهای توانمندسازی نیروی کار و تثبیت بازار اشتغال در شرایط بحران

۱۸ تیر ۱۴۰۴
پیامدهای قطع همکاری کارگر قبل از پایان قرارداد کاری
استارت‌آپ‌های فناوری ایران

پیامدهای قطع همکاری کارگر قبل از پایان قرارداد کاری

۱۸ تیر ۱۴۰۴
فرش دستباف؛ موتور خاموش اقتصاد مقاومتی
استارت‌آپ‌های فناوری ایران

فرش دستباف؛ موتور خاموش اقتصاد مقاومتی

۱۸ تیر ۱۴۰۴
شارژ اعتبار کالابرگ دهک های ۴ تا ۷ طی امروز صحت ندارد
استارت‌آپ‌های فناوری ایران

شارژ اعتبار کالابرگ دهک های ۴ تا ۷ طی امروز صحت ندارد

۱۷ تیر ۱۴۰۴
اقتصاد دیجیتال، موتور توسعه و اشتغال
استارت‌آپ‌های فناوری ایران

اقتصاد دیجیتال، موتور توسعه و اشتغال

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴ میلیون ملک‌ در کشور سند ندارند
  • آغاز بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده در پهنه شرقی پایتخت
  • هشدار نارنجی بحران در هفت استان ؛ وقوع سیلاب و تندباد در جنوب کشور
  • افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»
  • وضعیت واریز وام ازدواج بعد از جنگ ۱۲ روزه
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.