دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

امروز برای رفع نیازهای کشور به آموزش تکیه می‌شود/باید به چرخه کامل تولید محصولات دست یابیم

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۲ آذر ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
10
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
امروز برای رفع نیازهای کشور به آموزش تکیه می‌شود/باید به چرخه کامل تولید محصولات دست یابیم

دانشجو اینترنشنال/خراسان رضوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب برای آشتی صنعت و دانشگاه گفت: ما امروز توانسته‌ایم نیاز را به آموزش متصل کرده و برای رفع آن به آموزش تکیه می‌کنیم.

سید مصطفی آقا میرسلیم امروز، ۲۲ آذر، در وبینار افتتاحیه کارگاه‌های مشترک آموزشی فنی‌وحرفه‌ای با شرکت ایساکو که به مناسبت هفته پژوهش در سه استان خراسان رضوی خوزستان و آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: ایران پیش از انقلاب برای کشورهای صنعتی یک بازار مصرفی به حساب می‌آمد و به همین دلیل صنعت کشور به طور کامل مستقل از آموزش عالی رشد کرد. در واقع آنچه که شکل گرفته و رونق پیدا کرده بود، وابسته به کشورهای خارجی بود و بومی‌سازی‌ نشده بود. 

وی افزود: از دیگر سو آموزش عالی نیز مشکلاتی داشت و غیر هدفمند و بر مبنای روش حفظیات به کار خود ادامه می‌داد.

آقامیرسلیم با اشاره به مدرک‌گرایی به عنوان یکی از معضلات آموزش عالی کشور عنوان کرد: این عارضه هنوز هم در آموزش عالی کشور دیده می‌شود. آسیب دیگر نیز این بود که آموزش عالی به دنبال تامین نیاز حقیقی جامعه نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اقداماتی که تاکنون برای اتصال صنعت و دانشگاه برداشته شده، عنوان کرد: اولین گام در این خصوص به قبل از انقلاب باز می‌گردد که مربوط به طراحی محصولات داخل کشور بود. بعد از انقلاب اقدامات دیگری نیز در این زمینه آغاز شد و تحقیقات توسعه‌ای در کشور بسط پیدا کرد که البته زمینه‌های زیادی هم داشت. پس از آن بود که وارد حوزه تحقیقات کاربردی شدیم که این تحقیقات به صورت ریشه‌ای‌تری به مسائل می‌پردازد و به کاربرد پژوهش‌ها توجه دارد.

آقامیرسلیم تصریح کرد: همچنین در دوران پس از انقلاب به بررسی انتقادی نیازهای حقیقی جامعه پرداخته و به آن توجه شد. در قدم بعدی به جستجوی دانش فنی و بعد از آن به کسب دانش فنی پرداخته شد.

وی ادامه داد: طی این مدت برای انتقال دانش فنی نیز گام‌هایی برداشته شد و روش‌های خوبی به دست آمد که بسیار دارای اهمیت است. لازم است شرایطی را ایجاد کنیم که فارغ‌التحصیلان قبل از پایان تحصیل استخدام شوند اما مشاهده می‌شود که امروز معضل بیکاری همچنان وجود دارد. اگر این پیوند درست ایجاد شده بود، امروز شاهد چنین مشکلاتی در کشور نبودیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دهه ۷۰ راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی مطرح شد اما در این زمینه نیز موفق نبودیم. امروز بر خلاف رشته‌های فنی، شرایط کشور در تربیت دانشجویان رشته‌های مرتبط با پزشکی بسیار عالی است. 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که در زمینه تولید یک محصول امکانات لازم در کشور وجود دارد، بنابراین باید به صورت مستقل خودمان وارد عمل می‌شدیم. به همین جهت در ۲ مورد این تحقیق راهبردی شروع شد و صنعت با دانشگاه  وارد عمل شد. در مسیر انتقال دانش فنی از بهترین نیروها بهره‌برداری شده و امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

آقا میرسلیم تصریح کرد: برای تکمیل این فرایند ۲ قدم دیگر نیز باید برداشته می‌شد که یکی شکل‌گیری هسته‌های مراکز تحقیقاتی بود. یکی از صنایع پیشگام در این بخش صنعت نفت است. 

وی ادامه داد: تشکیل هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها نیز گام بعدی است. البته فرایند تشکیل هسته‌های تحقیقاتی در صنعت از ایجاد هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال ۱۳۸۲ که مقام معظم رهبری از ایران‌ خودرو بازدید داشتند، چند نکته را مطرح کردند که یکی از این نکات ضرورت ایجاد هسته‌های علمی و پژوهشی در صنعت و  تشکیل هسته‌های فناورانه در دانشگاه‌ها بود.

وی بر ضرورت مستندسازی انتقال دانش فنی تاکید کرد و گفت: مستندسازی موضوع بسیار مهمی است که در کنار فرآیند انتقال اطلاعات اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه کشورمان در این زمینه از تجربیات موفقی برخوردار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید دانش تولید محصولات را مستقل از کشورهای خارجی به دست آوریم. اگر محصولی در داخل تولید شود، نیازی به کشورهای دیگر نخواهد بود و می‌توان کشور را از وابستگی نجات داد. علاوه بر این لازم است به چرخه کامل طراحی محصولات دست یابیم. چرخه کامل طراحی باید بر مبنای تولید، به کارگیری، نحوه تعمیر، بازسازی، حفظ محیط زیست و… باشد. در دنیای امروز ۸۵ درصد از خودروهای از رده خارج بازیافت می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده زنجیره کامل طراحی است. 

آقا میرسلیم با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما مساله مسئولیت حرفه‌ای در کشور ما مطرح نیست، گفت: خوشبختانه امروز پیوند بین صنعت و دانشگاه عملیاتی شده که باید ادامه پیدا کند تا صنعت نیز نیازهای خود را تعریف کند. در واقع دانشگاه باید پاسخگوی نیازهای صنعت باشد.

باید از ظرفیت دانشگاهیان برای جبران کمبود نیروی انسانی در ایران خودرو استفاده کرد

در ادامه سید رضا مفیدی، مدیر عامل شرکت ایساکو، اظهار کرد: باید برای آینده برنامه اجرایی مد نظر داشت. در حال حاضر ایران‌ خودرو در تمام کشور ۱۷۰۰ نمایندگی دارد که در این زنجیره می‌توان از فارغ‌التحصیلان صنعت بهره گرفت. در شرایط کنونی نخستین مشکل در بخش خدمات پس از فروش کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص است. بنابراین می‌توان برای جبران این موضوع از جامعه نیروهای دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای در تمام زنجیره عرضه و تعمیر استفاده کرد. 

وی افزود: ایران خودرو با وجود محدودیت‌های کرونا در ۲ سال گذشته از لحاظ فنی و علمی تقویت شده و ایساکو قابلیت‌های ارزشمندی را به دست آورده که می‌تواند کارگاه‌های تخصصی خوبی را برای متخصصان دانشگاهی برگزار کند.

مدیر عامل شرکت ایساکو درباره همکاری این مجموعه با تشکل‌ها و گروه‌های علمی و دانشگاهی تصریح کرد: باید به‌صورت مساله محور حوزه‌ خدمات را پیگیری کرد. ضعف ما در این بخش برای ما یک فرصت ایجاد می‌کند تا بتوانیم شرایط بهتری را از لحاظ علمی و وفنی مهیا سازیم. در این مسیر ضروری است از ظرفیت دانشگاه برای رفع نیازهای خود استفاده کنیم. بنابراین از تمام انجمن‌ها و دانشگاه‌ها برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل می‌آید.

در پایان این مراسم کارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای و شرکت ایساکو در سه استان خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام

امروز برای رفع نیازهای کشور به آموزش تکیه می‌شود/باید به چرخه کامل تولید محصولات دست یابیم

دانشجو اینترنشنال/خراسان رضوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب برای آشتی صنعت و دانشگاه گفت: ما امروز توانسته‌ایم نیاز را به آموزش متصل کرده و برای رفع آن به آموزش تکیه می‌کنیم.

سید مصطفی آقا میرسلیم امروز، ۲۲ آذر، در وبینار افتتاحیه کارگاه‌های مشترک آموزشی فنی‌وحرفه‌ای با شرکت ایساکو که به مناسبت هفته پژوهش در سه استان خراسان رضوی خوزستان و آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: ایران پیش از انقلاب برای کشورهای صنعتی یک بازار مصرفی به حساب می‌آمد و به همین دلیل صنعت کشور به طور کامل مستقل از آموزش عالی رشد کرد. در واقع آنچه که شکل گرفته و رونق پیدا کرده بود، وابسته به کشورهای خارجی بود و بومی‌سازی‌ نشده بود. 

وی افزود: از دیگر سو آموزش عالی نیز مشکلاتی داشت و غیر هدفمند و بر مبنای روش حفظیات به کار خود ادامه می‌داد.

آقامیرسلیم با اشاره به مدرک‌گرایی به عنوان یکی از معضلات آموزش عالی کشور عنوان کرد: این عارضه هنوز هم در آموزش عالی کشور دیده می‌شود. آسیب دیگر نیز این بود که آموزش عالی به دنبال تامین نیاز حقیقی جامعه نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اقداماتی که تاکنون برای اتصال صنعت و دانشگاه برداشته شده، عنوان کرد: اولین گام در این خصوص به قبل از انقلاب باز می‌گردد که مربوط به طراحی محصولات داخل کشور بود. بعد از انقلاب اقدامات دیگری نیز در این زمینه آغاز شد و تحقیقات توسعه‌ای در کشور بسط پیدا کرد که البته زمینه‌های زیادی هم داشت. پس از آن بود که وارد حوزه تحقیقات کاربردی شدیم که این تحقیقات به صورت ریشه‌ای‌تری به مسائل می‌پردازد و به کاربرد پژوهش‌ها توجه دارد.

آقامیرسلیم تصریح کرد: همچنین در دوران پس از انقلاب به بررسی انتقادی نیازهای حقیقی جامعه پرداخته و به آن توجه شد. در قدم بعدی به جستجوی دانش فنی و بعد از آن به کسب دانش فنی پرداخته شد.

وی ادامه داد: طی این مدت برای انتقال دانش فنی نیز گام‌هایی برداشته شد و روش‌های خوبی به دست آمد که بسیار دارای اهمیت است. لازم است شرایطی را ایجاد کنیم که فارغ‌التحصیلان قبل از پایان تحصیل استخدام شوند اما مشاهده می‌شود که امروز معضل بیکاری همچنان وجود دارد. اگر این پیوند درست ایجاد شده بود، امروز شاهد چنین مشکلاتی در کشور نبودیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دهه ۷۰ راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی مطرح شد اما در این زمینه نیز موفق نبودیم. امروز بر خلاف رشته‌های فنی، شرایط کشور در تربیت دانشجویان رشته‌های مرتبط با پزشکی بسیار عالی است. 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که در زمینه تولید یک محصول امکانات لازم در کشور وجود دارد، بنابراین باید به صورت مستقل خودمان وارد عمل می‌شدیم. به همین جهت در ۲ مورد این تحقیق راهبردی شروع شد و صنعت با دانشگاه  وارد عمل شد. در مسیر انتقال دانش فنی از بهترین نیروها بهره‌برداری شده و امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

آقا میرسلیم تصریح کرد: برای تکمیل این فرایند ۲ قدم دیگر نیز باید برداشته می‌شد که یکی شکل‌گیری هسته‌های مراکز تحقیقاتی بود. یکی از صنایع پیشگام در این بخش صنعت نفت است. 

وی ادامه داد: تشکیل هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها نیز گام بعدی است. البته فرایند تشکیل هسته‌های تحقیقاتی در صنعت از ایجاد هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال ۱۳۸۲ که مقام معظم رهبری از ایران‌ خودرو بازدید داشتند، چند نکته را مطرح کردند که یکی از این نکات ضرورت ایجاد هسته‌های علمی و پژوهشی در صنعت و  تشکیل هسته‌های فناورانه در دانشگاه‌ها بود.

وی بر ضرورت مستندسازی انتقال دانش فنی تاکید کرد و گفت: مستندسازی موضوع بسیار مهمی است که در کنار فرآیند انتقال اطلاعات اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه کشورمان در این زمینه از تجربیات موفقی برخوردار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید دانش تولید محصولات را مستقل از کشورهای خارجی به دست آوریم. اگر محصولی در داخل تولید شود، نیازی به کشورهای دیگر نخواهد بود و می‌توان کشور را از وابستگی نجات داد. علاوه بر این لازم است به چرخه کامل طراحی محصولات دست یابیم. چرخه کامل طراحی باید بر مبنای تولید، به کارگیری، نحوه تعمیر، بازسازی، حفظ محیط زیست و… باشد. در دنیای امروز ۸۵ درصد از خودروهای از رده خارج بازیافت می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده زنجیره کامل طراحی است. 

آقا میرسلیم با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما مساله مسئولیت حرفه‌ای در کشور ما مطرح نیست، گفت: خوشبختانه امروز پیوند بین صنعت و دانشگاه عملیاتی شده که باید ادامه پیدا کند تا صنعت نیز نیازهای خود را تعریف کند. در واقع دانشگاه باید پاسخگوی نیازهای صنعت باشد.

باید از ظرفیت دانشگاهیان برای جبران کمبود نیروی انسانی در ایران خودرو استفاده کرد

در ادامه سید رضا مفیدی، مدیر عامل شرکت ایساکو، اظهار کرد: باید برای آینده برنامه اجرایی مد نظر داشت. در حال حاضر ایران‌ خودرو در تمام کشور ۱۷۰۰ نمایندگی دارد که در این زنجیره می‌توان از فارغ‌التحصیلان صنعت بهره گرفت. در شرایط کنونی نخستین مشکل در بخش خدمات پس از فروش کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص است. بنابراین می‌توان برای جبران این موضوع از جامعه نیروهای دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای در تمام زنجیره عرضه و تعمیر استفاده کرد. 

وی افزود: ایران خودرو با وجود محدودیت‌های کرونا در ۲ سال گذشته از لحاظ فنی و علمی تقویت شده و ایساکو قابلیت‌های ارزشمندی را به دست آورده که می‌تواند کارگاه‌های تخصصی خوبی را برای متخصصان دانشگاهی برگزار کند.

مدیر عامل شرکت ایساکو درباره همکاری این مجموعه با تشکل‌ها و گروه‌های علمی و دانشگاهی تصریح کرد: باید به‌صورت مساله محور حوزه‌ خدمات را پیگیری کرد. ضعف ما در این بخش برای ما یک فرصت ایجاد می‌کند تا بتوانیم شرایط بهتری را از لحاظ علمی و وفنی مهیا سازیم. در این مسیر ضروری است از ظرفیت دانشگاه برای رفع نیازهای خود استفاده کنیم. بنابراین از تمام انجمن‌ها و دانشگاه‌ها برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل می‌آید.

در پایان این مراسم کارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای و شرکت ایساکو در سه استان خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

امروز برای رفع نیازهای کشور به آموزش تکیه می‌شود/باید به چرخه کامل تولید محصولات دست یابیم

دانشجو اینترنشنال/خراسان رضوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب برای آشتی صنعت و دانشگاه گفت: ما امروز توانسته‌ایم نیاز را به آموزش متصل کرده و برای رفع آن به آموزش تکیه می‌کنیم.

سید مصطفی آقا میرسلیم امروز، ۲۲ آذر، در وبینار افتتاحیه کارگاه‌های مشترک آموزشی فنی‌وحرفه‌ای با شرکت ایساکو که به مناسبت هفته پژوهش در سه استان خراسان رضوی خوزستان و آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: ایران پیش از انقلاب برای کشورهای صنعتی یک بازار مصرفی به حساب می‌آمد و به همین دلیل صنعت کشور به طور کامل مستقل از آموزش عالی رشد کرد. در واقع آنچه که شکل گرفته و رونق پیدا کرده بود، وابسته به کشورهای خارجی بود و بومی‌سازی‌ نشده بود. 

وی افزود: از دیگر سو آموزش عالی نیز مشکلاتی داشت و غیر هدفمند و بر مبنای روش حفظیات به کار خود ادامه می‌داد.

آقامیرسلیم با اشاره به مدرک‌گرایی به عنوان یکی از معضلات آموزش عالی کشور عنوان کرد: این عارضه هنوز هم در آموزش عالی کشور دیده می‌شود. آسیب دیگر نیز این بود که آموزش عالی به دنبال تامین نیاز حقیقی جامعه نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اقداماتی که تاکنون برای اتصال صنعت و دانشگاه برداشته شده، عنوان کرد: اولین گام در این خصوص به قبل از انقلاب باز می‌گردد که مربوط به طراحی محصولات داخل کشور بود. بعد از انقلاب اقدامات دیگری نیز در این زمینه آغاز شد و تحقیقات توسعه‌ای در کشور بسط پیدا کرد که البته زمینه‌های زیادی هم داشت. پس از آن بود که وارد حوزه تحقیقات کاربردی شدیم که این تحقیقات به صورت ریشه‌ای‌تری به مسائل می‌پردازد و به کاربرد پژوهش‌ها توجه دارد.

آقامیرسلیم تصریح کرد: همچنین در دوران پس از انقلاب به بررسی انتقادی نیازهای حقیقی جامعه پرداخته و به آن توجه شد. در قدم بعدی به جستجوی دانش فنی و بعد از آن به کسب دانش فنی پرداخته شد.

وی ادامه داد: طی این مدت برای انتقال دانش فنی نیز گام‌هایی برداشته شد و روش‌های خوبی به دست آمد که بسیار دارای اهمیت است. لازم است شرایطی را ایجاد کنیم که فارغ‌التحصیلان قبل از پایان تحصیل استخدام شوند اما مشاهده می‌شود که امروز معضل بیکاری همچنان وجود دارد. اگر این پیوند درست ایجاد شده بود، امروز شاهد چنین مشکلاتی در کشور نبودیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دهه ۷۰ راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی مطرح شد اما در این زمینه نیز موفق نبودیم. امروز بر خلاف رشته‌های فنی، شرایط کشور در تربیت دانشجویان رشته‌های مرتبط با پزشکی بسیار عالی است. 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که در زمینه تولید یک محصول امکانات لازم در کشور وجود دارد، بنابراین باید به صورت مستقل خودمان وارد عمل می‌شدیم. به همین جهت در ۲ مورد این تحقیق راهبردی شروع شد و صنعت با دانشگاه  وارد عمل شد. در مسیر انتقال دانش فنی از بهترین نیروها بهره‌برداری شده و امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

آقا میرسلیم تصریح کرد: برای تکمیل این فرایند ۲ قدم دیگر نیز باید برداشته می‌شد که یکی شکل‌گیری هسته‌های مراکز تحقیقاتی بود. یکی از صنایع پیشگام در این بخش صنعت نفت است. 

وی ادامه داد: تشکیل هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها نیز گام بعدی است. البته فرایند تشکیل هسته‌های تحقیقاتی در صنعت از ایجاد هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال ۱۳۸۲ که مقام معظم رهبری از ایران‌ خودرو بازدید داشتند، چند نکته را مطرح کردند که یکی از این نکات ضرورت ایجاد هسته‌های علمی و پژوهشی در صنعت و  تشکیل هسته‌های فناورانه در دانشگاه‌ها بود.

وی بر ضرورت مستندسازی انتقال دانش فنی تاکید کرد و گفت: مستندسازی موضوع بسیار مهمی است که در کنار فرآیند انتقال اطلاعات اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه کشورمان در این زمینه از تجربیات موفقی برخوردار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید دانش تولید محصولات را مستقل از کشورهای خارجی به دست آوریم. اگر محصولی در داخل تولید شود، نیازی به کشورهای دیگر نخواهد بود و می‌توان کشور را از وابستگی نجات داد. علاوه بر این لازم است به چرخه کامل طراحی محصولات دست یابیم. چرخه کامل طراحی باید بر مبنای تولید، به کارگیری، نحوه تعمیر، بازسازی، حفظ محیط زیست و… باشد. در دنیای امروز ۸۵ درصد از خودروهای از رده خارج بازیافت می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده زنجیره کامل طراحی است. 

آقا میرسلیم با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما مساله مسئولیت حرفه‌ای در کشور ما مطرح نیست، گفت: خوشبختانه امروز پیوند بین صنعت و دانشگاه عملیاتی شده که باید ادامه پیدا کند تا صنعت نیز نیازهای خود را تعریف کند. در واقع دانشگاه باید پاسخگوی نیازهای صنعت باشد.

باید از ظرفیت دانشگاهیان برای جبران کمبود نیروی انسانی در ایران خودرو استفاده کرد

در ادامه سید رضا مفیدی، مدیر عامل شرکت ایساکو، اظهار کرد: باید برای آینده برنامه اجرایی مد نظر داشت. در حال حاضر ایران‌ خودرو در تمام کشور ۱۷۰۰ نمایندگی دارد که در این زنجیره می‌توان از فارغ‌التحصیلان صنعت بهره گرفت. در شرایط کنونی نخستین مشکل در بخش خدمات پس از فروش کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص است. بنابراین می‌توان برای جبران این موضوع از جامعه نیروهای دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای در تمام زنجیره عرضه و تعمیر استفاده کرد. 

وی افزود: ایران خودرو با وجود محدودیت‌های کرونا در ۲ سال گذشته از لحاظ فنی و علمی تقویت شده و ایساکو قابلیت‌های ارزشمندی را به دست آورده که می‌تواند کارگاه‌های تخصصی خوبی را برای متخصصان دانشگاهی برگزار کند.

مدیر عامل شرکت ایساکو درباره همکاری این مجموعه با تشکل‌ها و گروه‌های علمی و دانشگاهی تصریح کرد: باید به‌صورت مساله محور حوزه‌ خدمات را پیگیری کرد. ضعف ما در این بخش برای ما یک فرصت ایجاد می‌کند تا بتوانیم شرایط بهتری را از لحاظ علمی و وفنی مهیا سازیم. در این مسیر ضروری است از ظرفیت دانشگاه برای رفع نیازهای خود استفاده کنیم. بنابراین از تمام انجمن‌ها و دانشگاه‌ها برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل می‌آید.

در پایان این مراسم کارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای و شرکت ایساکو در سه استان خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام

امروز برای رفع نیازهای کشور به آموزش تکیه می‌شود/باید به چرخه کامل تولید محصولات دست یابیم

دانشجو اینترنشنال/خراسان رضوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب برای آشتی صنعت و دانشگاه گفت: ما امروز توانسته‌ایم نیاز را به آموزش متصل کرده و برای رفع آن به آموزش تکیه می‌کنیم.

سید مصطفی آقا میرسلیم امروز، ۲۲ آذر، در وبینار افتتاحیه کارگاه‌های مشترک آموزشی فنی‌وحرفه‌ای با شرکت ایساکو که به مناسبت هفته پژوهش در سه استان خراسان رضوی خوزستان و آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: ایران پیش از انقلاب برای کشورهای صنعتی یک بازار مصرفی به حساب می‌آمد و به همین دلیل صنعت کشور به طور کامل مستقل از آموزش عالی رشد کرد. در واقع آنچه که شکل گرفته و رونق پیدا کرده بود، وابسته به کشورهای خارجی بود و بومی‌سازی‌ نشده بود. 

وی افزود: از دیگر سو آموزش عالی نیز مشکلاتی داشت و غیر هدفمند و بر مبنای روش حفظیات به کار خود ادامه می‌داد.

آقامیرسلیم با اشاره به مدرک‌گرایی به عنوان یکی از معضلات آموزش عالی کشور عنوان کرد: این عارضه هنوز هم در آموزش عالی کشور دیده می‌شود. آسیب دیگر نیز این بود که آموزش عالی به دنبال تامین نیاز حقیقی جامعه نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اقداماتی که تاکنون برای اتصال صنعت و دانشگاه برداشته شده، عنوان کرد: اولین گام در این خصوص به قبل از انقلاب باز می‌گردد که مربوط به طراحی محصولات داخل کشور بود. بعد از انقلاب اقدامات دیگری نیز در این زمینه آغاز شد و تحقیقات توسعه‌ای در کشور بسط پیدا کرد که البته زمینه‌های زیادی هم داشت. پس از آن بود که وارد حوزه تحقیقات کاربردی شدیم که این تحقیقات به صورت ریشه‌ای‌تری به مسائل می‌پردازد و به کاربرد پژوهش‌ها توجه دارد.

آقامیرسلیم تصریح کرد: همچنین در دوران پس از انقلاب به بررسی انتقادی نیازهای حقیقی جامعه پرداخته و به آن توجه شد. در قدم بعدی به جستجوی دانش فنی و بعد از آن به کسب دانش فنی پرداخته شد.

وی ادامه داد: طی این مدت برای انتقال دانش فنی نیز گام‌هایی برداشته شد و روش‌های خوبی به دست آمد که بسیار دارای اهمیت است. لازم است شرایطی را ایجاد کنیم که فارغ‌التحصیلان قبل از پایان تحصیل استخدام شوند اما مشاهده می‌شود که امروز معضل بیکاری همچنان وجود دارد. اگر این پیوند درست ایجاد شده بود، امروز شاهد چنین مشکلاتی در کشور نبودیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دهه ۷۰ راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی مطرح شد اما در این زمینه نیز موفق نبودیم. امروز بر خلاف رشته‌های فنی، شرایط کشور در تربیت دانشجویان رشته‌های مرتبط با پزشکی بسیار عالی است. 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که در زمینه تولید یک محصول امکانات لازم در کشور وجود دارد، بنابراین باید به صورت مستقل خودمان وارد عمل می‌شدیم. به همین جهت در ۲ مورد این تحقیق راهبردی شروع شد و صنعت با دانشگاه  وارد عمل شد. در مسیر انتقال دانش فنی از بهترین نیروها بهره‌برداری شده و امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

آقا میرسلیم تصریح کرد: برای تکمیل این فرایند ۲ قدم دیگر نیز باید برداشته می‌شد که یکی شکل‌گیری هسته‌های مراکز تحقیقاتی بود. یکی از صنایع پیشگام در این بخش صنعت نفت است. 

وی ادامه داد: تشکیل هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها نیز گام بعدی است. البته فرایند تشکیل هسته‌های تحقیقاتی در صنعت از ایجاد هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال ۱۳۸۲ که مقام معظم رهبری از ایران‌ خودرو بازدید داشتند، چند نکته را مطرح کردند که یکی از این نکات ضرورت ایجاد هسته‌های علمی و پژوهشی در صنعت و  تشکیل هسته‌های فناورانه در دانشگاه‌ها بود.

وی بر ضرورت مستندسازی انتقال دانش فنی تاکید کرد و گفت: مستندسازی موضوع بسیار مهمی است که در کنار فرآیند انتقال اطلاعات اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه کشورمان در این زمینه از تجربیات موفقی برخوردار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید دانش تولید محصولات را مستقل از کشورهای خارجی به دست آوریم. اگر محصولی در داخل تولید شود، نیازی به کشورهای دیگر نخواهد بود و می‌توان کشور را از وابستگی نجات داد. علاوه بر این لازم است به چرخه کامل طراحی محصولات دست یابیم. چرخه کامل طراحی باید بر مبنای تولید، به کارگیری، نحوه تعمیر، بازسازی، حفظ محیط زیست و… باشد. در دنیای امروز ۸۵ درصد از خودروهای از رده خارج بازیافت می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده زنجیره کامل طراحی است. 

آقا میرسلیم با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما مساله مسئولیت حرفه‌ای در کشور ما مطرح نیست، گفت: خوشبختانه امروز پیوند بین صنعت و دانشگاه عملیاتی شده که باید ادامه پیدا کند تا صنعت نیز نیازهای خود را تعریف کند. در واقع دانشگاه باید پاسخگوی نیازهای صنعت باشد.

باید از ظرفیت دانشگاهیان برای جبران کمبود نیروی انسانی در ایران خودرو استفاده کرد

در ادامه سید رضا مفیدی، مدیر عامل شرکت ایساکو، اظهار کرد: باید برای آینده برنامه اجرایی مد نظر داشت. در حال حاضر ایران‌ خودرو در تمام کشور ۱۷۰۰ نمایندگی دارد که در این زنجیره می‌توان از فارغ‌التحصیلان صنعت بهره گرفت. در شرایط کنونی نخستین مشکل در بخش خدمات پس از فروش کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص است. بنابراین می‌توان برای جبران این موضوع از جامعه نیروهای دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای در تمام زنجیره عرضه و تعمیر استفاده کرد. 

وی افزود: ایران خودرو با وجود محدودیت‌های کرونا در ۲ سال گذشته از لحاظ فنی و علمی تقویت شده و ایساکو قابلیت‌های ارزشمندی را به دست آورده که می‌تواند کارگاه‌های تخصصی خوبی را برای متخصصان دانشگاهی برگزار کند.

مدیر عامل شرکت ایساکو درباره همکاری این مجموعه با تشکل‌ها و گروه‌های علمی و دانشگاهی تصریح کرد: باید به‌صورت مساله محور حوزه‌ خدمات را پیگیری کرد. ضعف ما در این بخش برای ما یک فرصت ایجاد می‌کند تا بتوانیم شرایط بهتری را از لحاظ علمی و وفنی مهیا سازیم. در این مسیر ضروری است از ظرفیت دانشگاه برای رفع نیازهای خود استفاده کنیم. بنابراین از تمام انجمن‌ها و دانشگاه‌ها برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل می‌آید.

در پایان این مراسم کارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای و شرکت ایساکو در سه استان خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی افتتاح شد.

انتهای پیام

برچسب ها: آموزش عالی
پست قبلی

صنعت‌ کشور از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای‌ کمک بگیرد

پست بعدی

نوسانات بازار رمزارز به سود است یا به زیان؟

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − بیست =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.