فرشتاپن در گفتوگو با «اسکای اسپورتس» گفت: «طبیعتا دلیلش را درک میکنم؛ اما فکر نمیکنم جواب داده باشد. اینجا اصولا نمیتوان سبقت گرفت؛ بنابراین فرقی ندارد که در طول مسابقه یک توقف داشته باشید یا ۱۰ توقف. حتی زمانی که پیشتاز بودم، تایرهای خودرویم کاملا تمام شده بودند، اما باز هم سبقت ممکن نبود. با ماشینهای فرمولیک امروزی، حتی نمیشود از یک ماشین فرمول دو در اینجا سبقت گرفت.»
او در ادامه با طعنهای طنزآمیز افزود: «ما تقریبا داشتیم ماریو کارت بازی میکردیم! سطح پیست هم که لیز و سُر است.» فرمولیک برای جلوگیری از تکرار یکنواختی مسابقه سال گذشته، جایی که ۱۰ راننده برتر دقیقا در همان جایگاهی که استارت زدند مسابقه را بهپایان رساندند، امسال تصمیم گرفت قانونی وضع کند که هر راننده ملزم به استفاده از سه نوع تایر مختلف باشد.
این تصمیم عملا مسابقه را به دو توقف الزامی تبدیل کرد و باعث بهوجود آمدن تاکتیکهایی غیرمعمول شد؛ از جمله کاهش سرعت برنامهریزیشده توسط رانندگان تیمهای ویلیامز و ریسینگبول برای ایجاد فضا برای توقف همتیمیهایشان.
فرشتاپن درمسابقه اخیر در مرحله تعیین خط با اختلاف ۰.۷ ثانیه نسبت به لاندو نوریس در رده پنجم قرار گرفته بود (که با جریمه لوییس همیلتون به رده چهارم ارتقا یافت)، در طول مسابقه نیز نتوانست تهدید جدی برای رانندگان پیشتاز باشد.
او با اشاره به تصمیم خود برای بهتعویق انداختن توقف دوم تا آخرین دور گفت: «چیزی برای از دست دادن نداشتم. پشت سرم فاصله زیادی بود. موقعیتم تغییر نمیکرد. بهطور کلی تعیین خط در اینجا فوقالعاده حیاتی است. اگر اتفاق عجیبی نیفتد، جابهجایی در ردهها نخواهید داشت. وقتی هم توقفها طبق برنامه انجام شود، همه سرِ جای خود باقی میمانند؛ دقیقا همانطور که امروز شد.»
او افزود: «بهنظرم سرعت لازم برای رقابت با نفرات جلو را هم نداشتیم. هر بار که سعی کردم همراهشان بمانم، تایرهایم بیش از حد ساییده میشد و دچار گرینینگ میشدند. بنابراین، رده چهارم حداکثر چیزی بود که میتوانستیم بهدست آوریم.»
اکنون فرشتاپن با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به اسکار پیاستری از تیم مکلارن، به گرندپری هفته آینده اسپانیا در بارسلونا میرود؛ درحالی که همتیمی پیاستری، لاندو نوریس، با دومین پیروزی فصل خود تنها سه امتیاز با او فاصله دارد.
فرشتاپن در گفتوگو با «اسکای اسپورتس» گفت: «طبیعتا دلیلش را درک میکنم؛ اما فکر نمیکنم جواب داده باشد. اینجا اصولا نمیتوان سبقت گرفت؛ بنابراین فرقی ندارد که در طول مسابقه یک توقف داشته باشید یا ۱۰ توقف. حتی زمانی که پیشتاز بودم، تایرهای خودرویم کاملا تمام شده بودند، اما باز هم سبقت ممکن نبود. با ماشینهای فرمولیک امروزی، حتی نمیشود از یک ماشین فرمول دو در اینجا سبقت گرفت.»
او در ادامه با طعنهای طنزآمیز افزود: «ما تقریبا داشتیم ماریو کارت بازی میکردیم! سطح پیست هم که لیز و سُر است.» فرمولیک برای جلوگیری از تکرار یکنواختی مسابقه سال گذشته، جایی که ۱۰ راننده برتر دقیقا در همان جایگاهی که استارت زدند مسابقه را بهپایان رساندند، امسال تصمیم گرفت قانونی وضع کند که هر راننده ملزم به استفاده از سه نوع تایر مختلف باشد.
این تصمیم عملا مسابقه را به دو توقف الزامی تبدیل کرد و باعث بهوجود آمدن تاکتیکهایی غیرمعمول شد؛ از جمله کاهش سرعت برنامهریزیشده توسط رانندگان تیمهای ویلیامز و ریسینگبول برای ایجاد فضا برای توقف همتیمیهایشان.
فرشتاپن درمسابقه اخیر در مرحله تعیین خط با اختلاف ۰.۷ ثانیه نسبت به لاندو نوریس در رده پنجم قرار گرفته بود (که با جریمه لوییس همیلتون به رده چهارم ارتقا یافت)، در طول مسابقه نیز نتوانست تهدید جدی برای رانندگان پیشتاز باشد.
او با اشاره به تصمیم خود برای بهتعویق انداختن توقف دوم تا آخرین دور گفت: «چیزی برای از دست دادن نداشتم. پشت سرم فاصله زیادی بود. موقعیتم تغییر نمیکرد. بهطور کلی تعیین خط در اینجا فوقالعاده حیاتی است. اگر اتفاق عجیبی نیفتد، جابهجایی در ردهها نخواهید داشت. وقتی هم توقفها طبق برنامه انجام شود، همه سرِ جای خود باقی میمانند؛ دقیقا همانطور که امروز شد.»
او افزود: «بهنظرم سرعت لازم برای رقابت با نفرات جلو را هم نداشتیم. هر بار که سعی کردم همراهشان بمانم، تایرهایم بیش از حد ساییده میشد و دچار گرینینگ میشدند. بنابراین، رده چهارم حداکثر چیزی بود که میتوانستیم بهدست آوریم.»
اکنون فرشتاپن با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به اسکار پیاستری از تیم مکلارن، به گرندپری هفته آینده اسپانیا در بارسلونا میرود؛ درحالی که همتیمی پیاستری، لاندو نوریس، با دومین پیروزی فصل خود تنها سه امتیاز با او فاصله دارد.
فرشتاپن در گفتوگو با «اسکای اسپورتس» گفت: «طبیعتا دلیلش را درک میکنم؛ اما فکر نمیکنم جواب داده باشد. اینجا اصولا نمیتوان سبقت گرفت؛ بنابراین فرقی ندارد که در طول مسابقه یک توقف داشته باشید یا ۱۰ توقف. حتی زمانی که پیشتاز بودم، تایرهای خودرویم کاملا تمام شده بودند، اما باز هم سبقت ممکن نبود. با ماشینهای فرمولیک امروزی، حتی نمیشود از یک ماشین فرمول دو در اینجا سبقت گرفت.»
او در ادامه با طعنهای طنزآمیز افزود: «ما تقریبا داشتیم ماریو کارت بازی میکردیم! سطح پیست هم که لیز و سُر است.» فرمولیک برای جلوگیری از تکرار یکنواختی مسابقه سال گذشته، جایی که ۱۰ راننده برتر دقیقا در همان جایگاهی که استارت زدند مسابقه را بهپایان رساندند، امسال تصمیم گرفت قانونی وضع کند که هر راننده ملزم به استفاده از سه نوع تایر مختلف باشد.
این تصمیم عملا مسابقه را به دو توقف الزامی تبدیل کرد و باعث بهوجود آمدن تاکتیکهایی غیرمعمول شد؛ از جمله کاهش سرعت برنامهریزیشده توسط رانندگان تیمهای ویلیامز و ریسینگبول برای ایجاد فضا برای توقف همتیمیهایشان.
فرشتاپن درمسابقه اخیر در مرحله تعیین خط با اختلاف ۰.۷ ثانیه نسبت به لاندو نوریس در رده پنجم قرار گرفته بود (که با جریمه لوییس همیلتون به رده چهارم ارتقا یافت)، در طول مسابقه نیز نتوانست تهدید جدی برای رانندگان پیشتاز باشد.
او با اشاره به تصمیم خود برای بهتعویق انداختن توقف دوم تا آخرین دور گفت: «چیزی برای از دست دادن نداشتم. پشت سرم فاصله زیادی بود. موقعیتم تغییر نمیکرد. بهطور کلی تعیین خط در اینجا فوقالعاده حیاتی است. اگر اتفاق عجیبی نیفتد، جابهجایی در ردهها نخواهید داشت. وقتی هم توقفها طبق برنامه انجام شود، همه سرِ جای خود باقی میمانند؛ دقیقا همانطور که امروز شد.»
او افزود: «بهنظرم سرعت لازم برای رقابت با نفرات جلو را هم نداشتیم. هر بار که سعی کردم همراهشان بمانم، تایرهایم بیش از حد ساییده میشد و دچار گرینینگ میشدند. بنابراین، رده چهارم حداکثر چیزی بود که میتوانستیم بهدست آوریم.»
اکنون فرشتاپن با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به اسکار پیاستری از تیم مکلارن، به گرندپری هفته آینده اسپانیا در بارسلونا میرود؛ درحالی که همتیمی پیاستری، لاندو نوریس، با دومین پیروزی فصل خود تنها سه امتیاز با او فاصله دارد.
فرشتاپن در گفتوگو با «اسکای اسپورتس» گفت: «طبیعتا دلیلش را درک میکنم؛ اما فکر نمیکنم جواب داده باشد. اینجا اصولا نمیتوان سبقت گرفت؛ بنابراین فرقی ندارد که در طول مسابقه یک توقف داشته باشید یا ۱۰ توقف. حتی زمانی که پیشتاز بودم، تایرهای خودرویم کاملا تمام شده بودند، اما باز هم سبقت ممکن نبود. با ماشینهای فرمولیک امروزی، حتی نمیشود از یک ماشین فرمول دو در اینجا سبقت گرفت.»
او در ادامه با طعنهای طنزآمیز افزود: «ما تقریبا داشتیم ماریو کارت بازی میکردیم! سطح پیست هم که لیز و سُر است.» فرمولیک برای جلوگیری از تکرار یکنواختی مسابقه سال گذشته، جایی که ۱۰ راننده برتر دقیقا در همان جایگاهی که استارت زدند مسابقه را بهپایان رساندند، امسال تصمیم گرفت قانونی وضع کند که هر راننده ملزم به استفاده از سه نوع تایر مختلف باشد.
این تصمیم عملا مسابقه را به دو توقف الزامی تبدیل کرد و باعث بهوجود آمدن تاکتیکهایی غیرمعمول شد؛ از جمله کاهش سرعت برنامهریزیشده توسط رانندگان تیمهای ویلیامز و ریسینگبول برای ایجاد فضا برای توقف همتیمیهایشان.
فرشتاپن درمسابقه اخیر در مرحله تعیین خط با اختلاف ۰.۷ ثانیه نسبت به لاندو نوریس در رده پنجم قرار گرفته بود (که با جریمه لوییس همیلتون به رده چهارم ارتقا یافت)، در طول مسابقه نیز نتوانست تهدید جدی برای رانندگان پیشتاز باشد.
او با اشاره به تصمیم خود برای بهتعویق انداختن توقف دوم تا آخرین دور گفت: «چیزی برای از دست دادن نداشتم. پشت سرم فاصله زیادی بود. موقعیتم تغییر نمیکرد. بهطور کلی تعیین خط در اینجا فوقالعاده حیاتی است. اگر اتفاق عجیبی نیفتد، جابهجایی در ردهها نخواهید داشت. وقتی هم توقفها طبق برنامه انجام شود، همه سرِ جای خود باقی میمانند؛ دقیقا همانطور که امروز شد.»
او افزود: «بهنظرم سرعت لازم برای رقابت با نفرات جلو را هم نداشتیم. هر بار که سعی کردم همراهشان بمانم، تایرهایم بیش از حد ساییده میشد و دچار گرینینگ میشدند. بنابراین، رده چهارم حداکثر چیزی بود که میتوانستیم بهدست آوریم.»
اکنون فرشتاپن با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به اسکار پیاستری از تیم مکلارن، به گرندپری هفته آینده اسپانیا در بارسلونا میرود؛ درحالی که همتیمی پیاستری، لاندو نوریس، با دومین پیروزی فصل خود تنها سه امتیاز با او فاصله دارد.