دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

انتقال فناوری‌های مریخ‌نوردها به زمین در آینده

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
انتقال فناوری‌های مریخ‌نوردها به زمین در آینده
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

این فناوری حول محور تایرهای ناسایی هستند که از آلیاژ حافظه‌دار (SMA) ساخته شده و طراحی آن‌ها به‌شکل تایرهای فنری درنظر گرفته شده است.

دکتر سانتو پادولا، مهندس پژوهشکده مواد در مرکز تحقیقاتی گلن ناسا، اهمیت تایرهای ناسا را این‌گونه توضیح داد: «ما در گلن، یکی از پیشگامان بین‌المللی در به‌کارگیری دانش و درک چگونگی تغییر ترکیبات آلیاژ، چگونگی تغییر فرآوری مواد و چگونگی مدل‌سازی این سیستم‌ها به‌گونه‌ای هستیم که بتوانیم رفتارها را کنترل و ثابت کنیم تا در واقع بتوان از آن‌ها در کاربردهای واقعی خارج از جو زمین استفاده کرد.»

به‌گفته ناسا، پادولا همکاری خود را با کالین کریگر، مهندس مکانیک در ناسا، در زمینه این تایرهای مریخ‌نورد آغاز کرده است. کریگر قبلا تایرهای فنری با استفاده از مواد معمولی را برای آزمایش در سطح ماه و مریخ ساخته بود، اما با چالش‌هایی در زمینه تغییر شکل در طول زمان مواجه شده بود.

پادولا پیشنهاد داد از آلیاژ حافظه‌دار نیکل-تیتانیوم استفاده شود که می‌تواند در برابر تغییر شکل مقاومت کند و پس از تحمل شرایط سخت به‌شکل اولیه خود بازگردد. همکاری آن‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای به‌همراه داشت.

در محوطه شبیه‌سازی مریخ ایرباس در بریتانیا، محققان ثبات و عملکرد این تایرها را در سطوح صخره‌ای و شنی ارزیابی کردند. پادولا اعلام کرده است نتایج فراتر از انتظارات بود.

واضح است که انتظار نداریم خودروهای فعلی به این تایرها تجهیز شوند. اما فناوری اخیر تایرهای ناسا چه تاثیری بر انواع تایر در آینده خواهد داشت؟ این تایرها از آلیاژ فلزی استفاده می‌کنند که می‌تواند شکل اصلی خود را «به خاطر بسپارد.»

این تایرها می‌توانند در اثر فشار، گرما یا ضربه تغییر شکل دهند؛ اما طوری ساخته شده‌اند که به‌شکل اصلی خود بازگردند. این قابلیت در سطح مریخ بسیار مهم است؛ اما این فناوری مطمئنا می‌تواند در این‌جا روی زمین نیز مفید باشد.

به‌صنایع معدن یا ساخت و ساز فکر کنید؛ جایی که تایرها درحال حاضر در شرایط سخت قرار دارند. همان‌طور که ناسا به پالایش این فناوری ادامه می‌دهد، پتانسیل تاثیرگذاری آن بر کل صنعت تایر وجود دارد؛ به‌ویژه در تایرهای سنگین و خارج از جاده و درنهایت فناوری SMA حتی می‌تواند راه خود را به‌نسل جدیدی از تایرهای مسافری باز کند که بادوام‌تر و ماندگارتر هستند.

تایری که توانایی بازگشت به‌شکل اصلی خود پس از تغییر شکل را داشته باشد، می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی تایر ناشی از سوراخ شدن، ضربه و ساییدگی را کاهش دهد. تایرهای ناسا می‌توانند با فشار ناشی از خطرات جاده‌ای، مانند چاله‌ها یا خرده‌سنگ‌ها سازگار شوند.

این فناوری حول محور تایرهای ناسایی هستند که از آلیاژ حافظه‌دار (SMA) ساخته شده و طراحی آن‌ها به‌شکل تایرهای فنری درنظر گرفته شده است.

دکتر سانتو پادولا، مهندس پژوهشکده مواد در مرکز تحقیقاتی گلن ناسا، اهمیت تایرهای ناسا را این‌گونه توضیح داد: «ما در گلن، یکی از پیشگامان بین‌المللی در به‌کارگیری دانش و درک چگونگی تغییر ترکیبات آلیاژ، چگونگی تغییر فرآوری مواد و چگونگی مدل‌سازی این سیستم‌ها به‌گونه‌ای هستیم که بتوانیم رفتارها را کنترل و ثابت کنیم تا در واقع بتوان از آن‌ها در کاربردهای واقعی خارج از جو زمین استفاده کرد.»

به‌گفته ناسا، پادولا همکاری خود را با کالین کریگر، مهندس مکانیک در ناسا، در زمینه این تایرهای مریخ‌نورد آغاز کرده است. کریگر قبلا تایرهای فنری با استفاده از مواد معمولی را برای آزمایش در سطح ماه و مریخ ساخته بود، اما با چالش‌هایی در زمینه تغییر شکل در طول زمان مواجه شده بود.

پادولا پیشنهاد داد از آلیاژ حافظه‌دار نیکل-تیتانیوم استفاده شود که می‌تواند در برابر تغییر شکل مقاومت کند و پس از تحمل شرایط سخت به‌شکل اولیه خود بازگردد. همکاری آن‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای به‌همراه داشت.

در محوطه شبیه‌سازی مریخ ایرباس در بریتانیا، محققان ثبات و عملکرد این تایرها را در سطوح صخره‌ای و شنی ارزیابی کردند. پادولا اعلام کرده است نتایج فراتر از انتظارات بود.

واضح است که انتظار نداریم خودروهای فعلی به این تایرها تجهیز شوند. اما فناوری اخیر تایرهای ناسا چه تاثیری بر انواع تایر در آینده خواهد داشت؟ این تایرها از آلیاژ فلزی استفاده می‌کنند که می‌تواند شکل اصلی خود را «به خاطر بسپارد.»

این تایرها می‌توانند در اثر فشار، گرما یا ضربه تغییر شکل دهند؛ اما طوری ساخته شده‌اند که به‌شکل اصلی خود بازگردند. این قابلیت در سطح مریخ بسیار مهم است؛ اما این فناوری مطمئنا می‌تواند در این‌جا روی زمین نیز مفید باشد.

به‌صنایع معدن یا ساخت و ساز فکر کنید؛ جایی که تایرها درحال حاضر در شرایط سخت قرار دارند. همان‌طور که ناسا به پالایش این فناوری ادامه می‌دهد، پتانسیل تاثیرگذاری آن بر کل صنعت تایر وجود دارد؛ به‌ویژه در تایرهای سنگین و خارج از جاده و درنهایت فناوری SMA حتی می‌تواند راه خود را به‌نسل جدیدی از تایرهای مسافری باز کند که بادوام‌تر و ماندگارتر هستند.

تایری که توانایی بازگشت به‌شکل اصلی خود پس از تغییر شکل را داشته باشد، می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی تایر ناشی از سوراخ شدن، ضربه و ساییدگی را کاهش دهد. تایرهای ناسا می‌توانند با فشار ناشی از خطرات جاده‌ای، مانند چاله‌ها یا خرده‌سنگ‌ها سازگار شوند.

اخبارجدیدترین

افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»

دلایل عدم موفقیت احتمالی چینی‌ها در بازار آمریکا

ارزی برای ‌واردات وجود ندارد

این فناوری حول محور تایرهای ناسایی هستند که از آلیاژ حافظه‌دار (SMA) ساخته شده و طراحی آن‌ها به‌شکل تایرهای فنری درنظر گرفته شده است.

دکتر سانتو پادولا، مهندس پژوهشکده مواد در مرکز تحقیقاتی گلن ناسا، اهمیت تایرهای ناسا را این‌گونه توضیح داد: «ما در گلن، یکی از پیشگامان بین‌المللی در به‌کارگیری دانش و درک چگونگی تغییر ترکیبات آلیاژ، چگونگی تغییر فرآوری مواد و چگونگی مدل‌سازی این سیستم‌ها به‌گونه‌ای هستیم که بتوانیم رفتارها را کنترل و ثابت کنیم تا در واقع بتوان از آن‌ها در کاربردهای واقعی خارج از جو زمین استفاده کرد.»

به‌گفته ناسا، پادولا همکاری خود را با کالین کریگر، مهندس مکانیک در ناسا، در زمینه این تایرهای مریخ‌نورد آغاز کرده است. کریگر قبلا تایرهای فنری با استفاده از مواد معمولی را برای آزمایش در سطح ماه و مریخ ساخته بود، اما با چالش‌هایی در زمینه تغییر شکل در طول زمان مواجه شده بود.

پادولا پیشنهاد داد از آلیاژ حافظه‌دار نیکل-تیتانیوم استفاده شود که می‌تواند در برابر تغییر شکل مقاومت کند و پس از تحمل شرایط سخت به‌شکل اولیه خود بازگردد. همکاری آن‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای به‌همراه داشت.

در محوطه شبیه‌سازی مریخ ایرباس در بریتانیا، محققان ثبات و عملکرد این تایرها را در سطوح صخره‌ای و شنی ارزیابی کردند. پادولا اعلام کرده است نتایج فراتر از انتظارات بود.

واضح است که انتظار نداریم خودروهای فعلی به این تایرها تجهیز شوند. اما فناوری اخیر تایرهای ناسا چه تاثیری بر انواع تایر در آینده خواهد داشت؟ این تایرها از آلیاژ فلزی استفاده می‌کنند که می‌تواند شکل اصلی خود را «به خاطر بسپارد.»

این تایرها می‌توانند در اثر فشار، گرما یا ضربه تغییر شکل دهند؛ اما طوری ساخته شده‌اند که به‌شکل اصلی خود بازگردند. این قابلیت در سطح مریخ بسیار مهم است؛ اما این فناوری مطمئنا می‌تواند در این‌جا روی زمین نیز مفید باشد.

به‌صنایع معدن یا ساخت و ساز فکر کنید؛ جایی که تایرها درحال حاضر در شرایط سخت قرار دارند. همان‌طور که ناسا به پالایش این فناوری ادامه می‌دهد، پتانسیل تاثیرگذاری آن بر کل صنعت تایر وجود دارد؛ به‌ویژه در تایرهای سنگین و خارج از جاده و درنهایت فناوری SMA حتی می‌تواند راه خود را به‌نسل جدیدی از تایرهای مسافری باز کند که بادوام‌تر و ماندگارتر هستند.

تایری که توانایی بازگشت به‌شکل اصلی خود پس از تغییر شکل را داشته باشد، می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی تایر ناشی از سوراخ شدن، ضربه و ساییدگی را کاهش دهد. تایرهای ناسا می‌توانند با فشار ناشی از خطرات جاده‌ای، مانند چاله‌ها یا خرده‌سنگ‌ها سازگار شوند.

این فناوری حول محور تایرهای ناسایی هستند که از آلیاژ حافظه‌دار (SMA) ساخته شده و طراحی آن‌ها به‌شکل تایرهای فنری درنظر گرفته شده است.

دکتر سانتو پادولا، مهندس پژوهشکده مواد در مرکز تحقیقاتی گلن ناسا، اهمیت تایرهای ناسا را این‌گونه توضیح داد: «ما در گلن، یکی از پیشگامان بین‌المللی در به‌کارگیری دانش و درک چگونگی تغییر ترکیبات آلیاژ، چگونگی تغییر فرآوری مواد و چگونگی مدل‌سازی این سیستم‌ها به‌گونه‌ای هستیم که بتوانیم رفتارها را کنترل و ثابت کنیم تا در واقع بتوان از آن‌ها در کاربردهای واقعی خارج از جو زمین استفاده کرد.»

به‌گفته ناسا، پادولا همکاری خود را با کالین کریگر، مهندس مکانیک در ناسا، در زمینه این تایرهای مریخ‌نورد آغاز کرده است. کریگر قبلا تایرهای فنری با استفاده از مواد معمولی را برای آزمایش در سطح ماه و مریخ ساخته بود، اما با چالش‌هایی در زمینه تغییر شکل در طول زمان مواجه شده بود.

پادولا پیشنهاد داد از آلیاژ حافظه‌دار نیکل-تیتانیوم استفاده شود که می‌تواند در برابر تغییر شکل مقاومت کند و پس از تحمل شرایط سخت به‌شکل اولیه خود بازگردد. همکاری آن‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای به‌همراه داشت.

در محوطه شبیه‌سازی مریخ ایرباس در بریتانیا، محققان ثبات و عملکرد این تایرها را در سطوح صخره‌ای و شنی ارزیابی کردند. پادولا اعلام کرده است نتایج فراتر از انتظارات بود.

واضح است که انتظار نداریم خودروهای فعلی به این تایرها تجهیز شوند. اما فناوری اخیر تایرهای ناسا چه تاثیری بر انواع تایر در آینده خواهد داشت؟ این تایرها از آلیاژ فلزی استفاده می‌کنند که می‌تواند شکل اصلی خود را «به خاطر بسپارد.»

این تایرها می‌توانند در اثر فشار، گرما یا ضربه تغییر شکل دهند؛ اما طوری ساخته شده‌اند که به‌شکل اصلی خود بازگردند. این قابلیت در سطح مریخ بسیار مهم است؛ اما این فناوری مطمئنا می‌تواند در این‌جا روی زمین نیز مفید باشد.

به‌صنایع معدن یا ساخت و ساز فکر کنید؛ جایی که تایرها درحال حاضر در شرایط سخت قرار دارند. همان‌طور که ناسا به پالایش این فناوری ادامه می‌دهد، پتانسیل تاثیرگذاری آن بر کل صنعت تایر وجود دارد؛ به‌ویژه در تایرهای سنگین و خارج از جاده و درنهایت فناوری SMA حتی می‌تواند راه خود را به‌نسل جدیدی از تایرهای مسافری باز کند که بادوام‌تر و ماندگارتر هستند.

تایری که توانایی بازگشت به‌شکل اصلی خود پس از تغییر شکل را داشته باشد، می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی تایر ناشی از سوراخ شدن، ضربه و ساییدگی را کاهش دهد. تایرهای ناسا می‌توانند با فشار ناشی از خطرات جاده‌ای، مانند چاله‌ها یا خرده‌سنگ‌ها سازگار شوند.

پست قبلی

معرفی دستیار مجتبی جباری در استقلال

پست بعدی

«SQ۲» آلمانی ارزنده

مربوطه پست ها

افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»
خودرو

افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»

۱۹ تیر ۱۴۰۴
دلایل عدم موفقیت احتمالی چینی‌ها در بازار آمریکا
خودرو

دلایل عدم موفقیت احتمالی چینی‌ها در بازار آمریکا

۱۹ تیر ۱۴۰۴
خودرو

ارزی برای ‌واردات وجود ندارد

۱۹ تیر ۱۴۰۴
خودرو

لزوم تمرکز بر فروش فوری محصول توسط خودروسازان

۱۹ تیر ۱۴۰۴
۳ باور رایج اما نادرست درباره کاهش مصرف سوخت خودرو
خودرو

۳ باور رایج اما نادرست درباره کاهش مصرف سوخت خودرو

۱۹ تیر ۱۴۰۴
خودرو

تحویل فوری یا کوتاه‌مدت، راهکار عبور از رکود بازار

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴ میلیون ملک‌ در کشور سند ندارند
  • آغاز بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده در پهنه شرقی پایتخت
  • هشدار نارنجی بحران در هفت استان ؛ وقوع سیلاب و تندباد در جنوب کشور
  • افزایش توانگری مالی بیمه «پارسیان»
  • وضعیت واریز وام ازدواج بعد از جنگ ۱۲ روزه
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.