دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

اوج و ماموریت روایت‌گری جنگ ۱۲ روزه در «تهران-تل آویو»

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۹ مرداد ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
اوج و ماموریت روایت‌گری جنگ ۱۲ روزه در «تهران-تل آویو»
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، «تهران-تل آویو» مستندی با میزبانی علی صدری نیا است که در ایام جنگ ۱۲ روزه روی آنتن رفت و با پایان جنگ برای کاوش و ثبت روایت‌های این جنگ همچنان ادامه دارد. آزاده باقری فعال رسانه در یادداشتی درباره این برنامه نوشته است.

در متن این یادداشت آمده است:

«در روزهای اوج جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه خاک ایران، هنرمندی مانند شهید سید مرتضی آوینی ارزش این جستجوگری و روایت‌گری را می‌دانست و اگر نبود چنین نگاه و انگیزه‌ای شاید مجموعه «روایت فتح» متولد نمی‌شد تا پس از چند دهه همچنان معتبرترین و بی‌واسطه‌ترین روایت از یکی از طلایی‌ترین مقاطع تاریخ معاصر ایران باشد.

جنگ تلخ است و زخم‌های جنگ را مرهمی جز حماسه و دفاع نیست اما آنچه هم زخم‌ها و هم حماسه‌ها را ماندگار می‌کند، هنر روایت است. جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران، تکرار یک تجربه نبود، بلکه همه ابعادش، برای همه نسل‌ها یک تجربه تازه و بکر بود، مگر جز این است که بنای جنگ بر شوک است و هیچ جنگی را نمی‌توان با جنگی دیگر قیاس کرد.

آنچه مردم ایران در ۱۲ روزه و در اقصی نقاط کشور تجربه کردند، در هر نقطه‌ای فضایی منحصربه‌فرد داشت و ثبت روایت‌های متفاوت از آنچه در دل اقشار مختلف تجربه شد، مأموریتی مهم در حوزه رسانه است.

مجموعه مستند «تهران-تل آویو» از محصولات سازمان رسانه‌ای اوج، در قالب یک واکنش سریع به آنچه همه شئون کشور را در وضعیت بهت فرو برده بود، یکی از نمونه‌های شاخص در عرصه روایت‌گری در یک بزنگاه تاریخی است. مستندی با تهیه‌کنندگی و اجرای علی صدری‌نیا و کارگردانی میکائیل دیانی که هریک سبقه‌ای قابل توجه در میدان مستندسازی داشته‌اند و به‌خوبی توانسته‌اند تخصص خود را با چاشنی نگاه رسانه‌ای به محصولی قابل‌توجه تبدیل کنند.

آنچه «تهران-تل آویو» را در نسبت با تولیدات مشابه در همین مقطع زمانی متمایز می‌کند، تمرکز روی هویت «روایت‌گری» است. به تعبیر دیگر آنچه در قاب این مجموعه به ثبت رسیده و در ادامه پخش آن از تلویزیون هم شاهد استمرار آن هستیم، نه تلاش برای القای یک رویکرد و تحلیل مشخص از آنچه گذشت، که وسواس برای ثبت ماوقع از زبان راویان اول شخص است. از پرستار و مدافعان در میدان تا هنرمندان و مهمتر از همه این‌ها مردمان کوچه و خیابان. مردمانی که زخم خوردند اما خم نشدند و به عشق «وطن» تلاش کردند مرهمی بر زخم‌های «هم‌وطن» باشند.

سازمان اوج که پیش از این و در بزنگاه روایت تحولات جبهه مقاومت در قالب برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» تجربه‌ای ارزشمند را در کارنامه خود ثبت کرده بود، این‌بار هم میدان‌دار روایت‌گری در یک جنگ تحمیلی «به افق مردم ایران» شد که ماحصل آن را در قالب یک مجموعه تأثیرگذار می‌توان به تماشا نشست.

آنچه امروز رنگ و بوی «گزارش زخم‌ها» دارد در بلند مدت تبدیل به «روایت حماسه» می‌شود، جنگ تکراری نمی‌شود و روایت جنگ هم تاریخ مصرف ندارد اما «هنر روایت» را می‌توان تجربه‌ای ارزشمند دانست که به گذشته و امروز محدود نمی‌ماند و تا همیشه باید از آن صیانت کرد.»

به گزارش خبرنگار مهر، «تهران-تل آویو» مستندی با میزبانی علی صدری نیا است که در ایام جنگ ۱۲ روزه روی آنتن رفت و با پایان جنگ برای کاوش و ثبت روایت‌های این جنگ همچنان ادامه دارد. آزاده باقری فعال رسانه در یادداشتی درباره این برنامه نوشته است.

در متن این یادداشت آمده است:

«در روزهای اوج جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه خاک ایران، هنرمندی مانند شهید سید مرتضی آوینی ارزش این جستجوگری و روایت‌گری را می‌دانست و اگر نبود چنین نگاه و انگیزه‌ای شاید مجموعه «روایت فتح» متولد نمی‌شد تا پس از چند دهه همچنان معتبرترین و بی‌واسطه‌ترین روایت از یکی از طلایی‌ترین مقاطع تاریخ معاصر ایران باشد.

جنگ تلخ است و زخم‌های جنگ را مرهمی جز حماسه و دفاع نیست اما آنچه هم زخم‌ها و هم حماسه‌ها را ماندگار می‌کند، هنر روایت است. جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران، تکرار یک تجربه نبود، بلکه همه ابعادش، برای همه نسل‌ها یک تجربه تازه و بکر بود، مگر جز این است که بنای جنگ بر شوک است و هیچ جنگی را نمی‌توان با جنگی دیگر قیاس کرد.

آنچه مردم ایران در ۱۲ روزه و در اقصی نقاط کشور تجربه کردند، در هر نقطه‌ای فضایی منحصربه‌فرد داشت و ثبت روایت‌های متفاوت از آنچه در دل اقشار مختلف تجربه شد، مأموریتی مهم در حوزه رسانه است.

مجموعه مستند «تهران-تل آویو» از محصولات سازمان رسانه‌ای اوج، در قالب یک واکنش سریع به آنچه همه شئون کشور را در وضعیت بهت فرو برده بود، یکی از نمونه‌های شاخص در عرصه روایت‌گری در یک بزنگاه تاریخی است. مستندی با تهیه‌کنندگی و اجرای علی صدری‌نیا و کارگردانی میکائیل دیانی که هریک سبقه‌ای قابل توجه در میدان مستندسازی داشته‌اند و به‌خوبی توانسته‌اند تخصص خود را با چاشنی نگاه رسانه‌ای به محصولی قابل‌توجه تبدیل کنند.

آنچه «تهران-تل آویو» را در نسبت با تولیدات مشابه در همین مقطع زمانی متمایز می‌کند، تمرکز روی هویت «روایت‌گری» است. به تعبیر دیگر آنچه در قاب این مجموعه به ثبت رسیده و در ادامه پخش آن از تلویزیون هم شاهد استمرار آن هستیم، نه تلاش برای القای یک رویکرد و تحلیل مشخص از آنچه گذشت، که وسواس برای ثبت ماوقع از زبان راویان اول شخص است. از پرستار و مدافعان در میدان تا هنرمندان و مهمتر از همه این‌ها مردمان کوچه و خیابان. مردمانی که زخم خوردند اما خم نشدند و به عشق «وطن» تلاش کردند مرهمی بر زخم‌های «هم‌وطن» باشند.

سازمان اوج که پیش از این و در بزنگاه روایت تحولات جبهه مقاومت در قالب برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» تجربه‌ای ارزشمند را در کارنامه خود ثبت کرده بود، این‌بار هم میدان‌دار روایت‌گری در یک جنگ تحمیلی «به افق مردم ایران» شد که ماحصل آن را در قالب یک مجموعه تأثیرگذار می‌توان به تماشا نشست.

آنچه امروز رنگ و بوی «گزارش زخم‌ها» دارد در بلند مدت تبدیل به «روایت حماسه» می‌شود، جنگ تکراری نمی‌شود و روایت جنگ هم تاریخ مصرف ندارد اما «هنر روایت» را می‌توان تجربه‌ای ارزشمند دانست که به گذشته و امروز محدود نمی‌ماند و تا همیشه باید از آن صیانت کرد.»

اخبارجدیدترین

زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران

میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد

بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند

به گزارش خبرنگار مهر، «تهران-تل آویو» مستندی با میزبانی علی صدری نیا است که در ایام جنگ ۱۲ روزه روی آنتن رفت و با پایان جنگ برای کاوش و ثبت روایت‌های این جنگ همچنان ادامه دارد. آزاده باقری فعال رسانه در یادداشتی درباره این برنامه نوشته است.

در متن این یادداشت آمده است:

«در روزهای اوج جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه خاک ایران، هنرمندی مانند شهید سید مرتضی آوینی ارزش این جستجوگری و روایت‌گری را می‌دانست و اگر نبود چنین نگاه و انگیزه‌ای شاید مجموعه «روایت فتح» متولد نمی‌شد تا پس از چند دهه همچنان معتبرترین و بی‌واسطه‌ترین روایت از یکی از طلایی‌ترین مقاطع تاریخ معاصر ایران باشد.

جنگ تلخ است و زخم‌های جنگ را مرهمی جز حماسه و دفاع نیست اما آنچه هم زخم‌ها و هم حماسه‌ها را ماندگار می‌کند، هنر روایت است. جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران، تکرار یک تجربه نبود، بلکه همه ابعادش، برای همه نسل‌ها یک تجربه تازه و بکر بود، مگر جز این است که بنای جنگ بر شوک است و هیچ جنگی را نمی‌توان با جنگی دیگر قیاس کرد.

آنچه مردم ایران در ۱۲ روزه و در اقصی نقاط کشور تجربه کردند، در هر نقطه‌ای فضایی منحصربه‌فرد داشت و ثبت روایت‌های متفاوت از آنچه در دل اقشار مختلف تجربه شد، مأموریتی مهم در حوزه رسانه است.

مجموعه مستند «تهران-تل آویو» از محصولات سازمان رسانه‌ای اوج، در قالب یک واکنش سریع به آنچه همه شئون کشور را در وضعیت بهت فرو برده بود، یکی از نمونه‌های شاخص در عرصه روایت‌گری در یک بزنگاه تاریخی است. مستندی با تهیه‌کنندگی و اجرای علی صدری‌نیا و کارگردانی میکائیل دیانی که هریک سبقه‌ای قابل توجه در میدان مستندسازی داشته‌اند و به‌خوبی توانسته‌اند تخصص خود را با چاشنی نگاه رسانه‌ای به محصولی قابل‌توجه تبدیل کنند.

آنچه «تهران-تل آویو» را در نسبت با تولیدات مشابه در همین مقطع زمانی متمایز می‌کند، تمرکز روی هویت «روایت‌گری» است. به تعبیر دیگر آنچه در قاب این مجموعه به ثبت رسیده و در ادامه پخش آن از تلویزیون هم شاهد استمرار آن هستیم، نه تلاش برای القای یک رویکرد و تحلیل مشخص از آنچه گذشت، که وسواس برای ثبت ماوقع از زبان راویان اول شخص است. از پرستار و مدافعان در میدان تا هنرمندان و مهمتر از همه این‌ها مردمان کوچه و خیابان. مردمانی که زخم خوردند اما خم نشدند و به عشق «وطن» تلاش کردند مرهمی بر زخم‌های «هم‌وطن» باشند.

سازمان اوج که پیش از این و در بزنگاه روایت تحولات جبهه مقاومت در قالب برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» تجربه‌ای ارزشمند را در کارنامه خود ثبت کرده بود، این‌بار هم میدان‌دار روایت‌گری در یک جنگ تحمیلی «به افق مردم ایران» شد که ماحصل آن را در قالب یک مجموعه تأثیرگذار می‌توان به تماشا نشست.

آنچه امروز رنگ و بوی «گزارش زخم‌ها» دارد در بلند مدت تبدیل به «روایت حماسه» می‌شود، جنگ تکراری نمی‌شود و روایت جنگ هم تاریخ مصرف ندارد اما «هنر روایت» را می‌توان تجربه‌ای ارزشمند دانست که به گذشته و امروز محدود نمی‌ماند و تا همیشه باید از آن صیانت کرد.»

به گزارش خبرنگار مهر، «تهران-تل آویو» مستندی با میزبانی علی صدری نیا است که در ایام جنگ ۱۲ روزه روی آنتن رفت و با پایان جنگ برای کاوش و ثبت روایت‌های این جنگ همچنان ادامه دارد. آزاده باقری فعال رسانه در یادداشتی درباره این برنامه نوشته است.

در متن این یادداشت آمده است:

«در روزهای اوج جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه خاک ایران، هنرمندی مانند شهید سید مرتضی آوینی ارزش این جستجوگری و روایت‌گری را می‌دانست و اگر نبود چنین نگاه و انگیزه‌ای شاید مجموعه «روایت فتح» متولد نمی‌شد تا پس از چند دهه همچنان معتبرترین و بی‌واسطه‌ترین روایت از یکی از طلایی‌ترین مقاطع تاریخ معاصر ایران باشد.

جنگ تلخ است و زخم‌های جنگ را مرهمی جز حماسه و دفاع نیست اما آنچه هم زخم‌ها و هم حماسه‌ها را ماندگار می‌کند، هنر روایت است. جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران، تکرار یک تجربه نبود، بلکه همه ابعادش، برای همه نسل‌ها یک تجربه تازه و بکر بود، مگر جز این است که بنای جنگ بر شوک است و هیچ جنگی را نمی‌توان با جنگی دیگر قیاس کرد.

آنچه مردم ایران در ۱۲ روزه و در اقصی نقاط کشور تجربه کردند، در هر نقطه‌ای فضایی منحصربه‌فرد داشت و ثبت روایت‌های متفاوت از آنچه در دل اقشار مختلف تجربه شد، مأموریتی مهم در حوزه رسانه است.

مجموعه مستند «تهران-تل آویو» از محصولات سازمان رسانه‌ای اوج، در قالب یک واکنش سریع به آنچه همه شئون کشور را در وضعیت بهت فرو برده بود، یکی از نمونه‌های شاخص در عرصه روایت‌گری در یک بزنگاه تاریخی است. مستندی با تهیه‌کنندگی و اجرای علی صدری‌نیا و کارگردانی میکائیل دیانی که هریک سبقه‌ای قابل توجه در میدان مستندسازی داشته‌اند و به‌خوبی توانسته‌اند تخصص خود را با چاشنی نگاه رسانه‌ای به محصولی قابل‌توجه تبدیل کنند.

آنچه «تهران-تل آویو» را در نسبت با تولیدات مشابه در همین مقطع زمانی متمایز می‌کند، تمرکز روی هویت «روایت‌گری» است. به تعبیر دیگر آنچه در قاب این مجموعه به ثبت رسیده و در ادامه پخش آن از تلویزیون هم شاهد استمرار آن هستیم، نه تلاش برای القای یک رویکرد و تحلیل مشخص از آنچه گذشت، که وسواس برای ثبت ماوقع از زبان راویان اول شخص است. از پرستار و مدافعان در میدان تا هنرمندان و مهمتر از همه این‌ها مردمان کوچه و خیابان. مردمانی که زخم خوردند اما خم نشدند و به عشق «وطن» تلاش کردند مرهمی بر زخم‌های «هم‌وطن» باشند.

سازمان اوج که پیش از این و در بزنگاه روایت تحولات جبهه مقاومت در قالب برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» تجربه‌ای ارزشمند را در کارنامه خود ثبت کرده بود، این‌بار هم میدان‌دار روایت‌گری در یک جنگ تحمیلی «به افق مردم ایران» شد که ماحصل آن را در قالب یک مجموعه تأثیرگذار می‌توان به تماشا نشست.

آنچه امروز رنگ و بوی «گزارش زخم‌ها» دارد در بلند مدت تبدیل به «روایت حماسه» می‌شود، جنگ تکراری نمی‌شود و روایت جنگ هم تاریخ مصرف ندارد اما «هنر روایت» را می‌توان تجربه‌ای ارزشمند دانست که به گذشته و امروز محدود نمی‌ماند و تا همیشه باید از آن صیانت کرد.»

پست قبلی

طراحی پلتفرم دیجیتال برای فروش متری در دستورکار

پست بعدی

جذب رانندگان جدید برای اتوبوس‌های پایتخت

مربوطه پست ها

زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران
هنر و فرهنگ

زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد
هنر و فرهنگ

میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند
هنر و فرهنگ

بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم
هنر و فرهنگ

مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه
هنر و فرهنگ

بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه

۱۹ مرداد ۱۴۰۴
پیام‌های تسلیتی برای درگذشت محمود فرشچیان
هنر و فرهنگ

پیام‌های تسلیتی برای درگذشت محمود فرشچیان

۱۹ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • زندگی‌نامه و آثار محمود فرشچیان؛ روایت زندگی استادبرجسته نگارگری ایران
  • میزبانی عمارت نوفل‌لوشاتو از سه نمایش در میانه مرداد
  • بیش از ۱۲ هزار نفر به تماشای نمایش‌های سالن‌های دولتی نشستند
  • مدیرکل تجسمی ماجرای «سیته» را رد کرد؛ آیین‌نامه جدید را پذیرفتیم
  • بررسی آثار موسیقایی «محسن چاوشی» در شماره جدید خیمه
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.