دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

باتری‌های بزرگ و گران، دلیل اصلی زیان‌دهی خودروهای برقی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۳ اسفند ۱۴۰۳
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
باتری‌های بزرگ و گران، دلیل اصلی زیان‌دهی خودروهای برقی
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

«رویترز» گزارش داد در بررسی‌هایی که فورد از شرایط بازار در آغاز سال جاری داشته است، به این نتیجه می‌رسد تولید و عرضه خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵، میلیاردها دلار ضرر به این شرکت خواهد زد. این شرکت سال ۲۰۲۴ میلادی ۵‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار از دست داد.

تخمین‌ها حاکی از افزایش ضرر و زیان فورد در بخش تولید خودروهای برقی طی سال جاری هستند. بزرگ‌ترین دلیل ضرردهی خودروهای برقی هزینه‌های بالای ساخت باتری آن‌هاست. باتری‌ها،‌ گران‌ترین قسمت خودروهای الکتریکی هستند و ساخت آن‌ها زیان‌ده است؛ به‌عنوان مثال تسلا تا سال ۲۰۲۰ نمی‌توانست خودرو الکتریکی سودآور بسازد.

جنرال‌موتورز نیز سال گذشته از کسب سود از تولید خودروهای برقی خبر داد. درعین ‌حال، بخش e فورد که مسئولیت ساخت خودروهای الکتریکی را برعهده دارد، سال ۲۰۲۴ را به‌سختی پشت سر گذاشت.

مدیران فورد تخمین می‌زنند زیان این شرکت در بخش خودروهای برقی طی سال ۲۰۲۵، به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌دلار برسد؛ اما فورد همچنان خوشبین است. این شرکت هزینه زیادی صرف توسعه خودروهای الکتریکی می‌کند و به‌بازگشت سرمایه خود امیدوار است. فورد سال گذشته یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌دلار در بخش تولید خودروهای الکتریکی‌اش سرمایه‌گذاری کرد.

اما چرا تولید خودروهای برقی همچنان زیان‌ده است؟ در کنار سرمایه‌گذاری هنگفت، فروش خودروهای برقی فورد سال گذشته ۳۴.۸ درصد در ایالات‌متحده افزایش یافت و به‌رقم ۹۷ هزار و ۸۶۵ دستگاه رسید.

فروش خودروهای هیبرید این برند نیز با ۴۰.۱ درصد افزایش به‌رقم ۱۸۷ هزار و ۴۲۶ دستگاه رسید؛ اما باید گفت خودروهای درون‌سوز همچنان بخش عمده فروش فورد را در اختیار دارند. سال گذشته یک‌میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۴۱ دستگاه خودروهای درون‌سوز فورد در آمریکا فروخته شد که نسبت‌به ۲۰۲۳ رشد ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

از ‌سوی ‌دیگر پیکاپ‌های فورد سری F طی ۵ دهه اخیر، پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده بودند. این رکورد در سال ۲۰۲۴ نیز حفظ شد و برای چهل‌وهفتمین سال متوالی، پیکاپ فورد سری F عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را به‌دست آورد. جیم فارلی، رئیس فورد اذعان می‌کند خودروهای برقی مشکلات بزرگ و غیرقابل ‌حلی دارند؛ اما مهم‌ترین و شاید اصلی‌ آن باتری‌های بسیار بزرگ، سنگین و گران است و به‌نوعی می‌توان گفت دلیل اصلی زیان‌دهی خودروهای برقی برای خودروسازان باتری‌ها هستند.

«بلومبرگ» نیز گزارش می‌دهد بررسی میانگین قیمت خودروهای برقی در بازار جهانی از سال ۲۰۱۸ تاکنون نشان می‌دهد قیمت این خودروها طی ۷ سال اخیر، ۲۵ درصد کاهش یافته که البته ارزان بودن خودروهای الکتریکی سبب شده است شکاف قیمت بین خودروهای الکتریکی و درون‌سوز از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۸، به ۱۵‌ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد؛ اما همچنان این خودروها به‌دلیل قیمت بالای برخی قطعات خاص، مخاطبان کمتری دارند.

«رویترز» گزارش داد در بررسی‌هایی که فورد از شرایط بازار در آغاز سال جاری داشته است، به این نتیجه می‌رسد تولید و عرضه خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵، میلیاردها دلار ضرر به این شرکت خواهد زد. این شرکت سال ۲۰۲۴ میلادی ۵‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار از دست داد.

تخمین‌ها حاکی از افزایش ضرر و زیان فورد در بخش تولید خودروهای برقی طی سال جاری هستند. بزرگ‌ترین دلیل ضرردهی خودروهای برقی هزینه‌های بالای ساخت باتری آن‌هاست. باتری‌ها،‌ گران‌ترین قسمت خودروهای الکتریکی هستند و ساخت آن‌ها زیان‌ده است؛ به‌عنوان مثال تسلا تا سال ۲۰۲۰ نمی‌توانست خودرو الکتریکی سودآور بسازد.

جنرال‌موتورز نیز سال گذشته از کسب سود از تولید خودروهای برقی خبر داد. درعین ‌حال، بخش e فورد که مسئولیت ساخت خودروهای الکتریکی را برعهده دارد، سال ۲۰۲۴ را به‌سختی پشت سر گذاشت.

مدیران فورد تخمین می‌زنند زیان این شرکت در بخش خودروهای برقی طی سال ۲۰۲۵، به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌دلار برسد؛ اما فورد همچنان خوشبین است. این شرکت هزینه زیادی صرف توسعه خودروهای الکتریکی می‌کند و به‌بازگشت سرمایه خود امیدوار است. فورد سال گذشته یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌دلار در بخش تولید خودروهای الکتریکی‌اش سرمایه‌گذاری کرد.

اما چرا تولید خودروهای برقی همچنان زیان‌ده است؟ در کنار سرمایه‌گذاری هنگفت، فروش خودروهای برقی فورد سال گذشته ۳۴.۸ درصد در ایالات‌متحده افزایش یافت و به‌رقم ۹۷ هزار و ۸۶۵ دستگاه رسید.

فروش خودروهای هیبرید این برند نیز با ۴۰.۱ درصد افزایش به‌رقم ۱۸۷ هزار و ۴۲۶ دستگاه رسید؛ اما باید گفت خودروهای درون‌سوز همچنان بخش عمده فروش فورد را در اختیار دارند. سال گذشته یک‌میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۴۱ دستگاه خودروهای درون‌سوز فورد در آمریکا فروخته شد که نسبت‌به ۲۰۲۳ رشد ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

از ‌سوی ‌دیگر پیکاپ‌های فورد سری F طی ۵ دهه اخیر، پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده بودند. این رکورد در سال ۲۰۲۴ نیز حفظ شد و برای چهل‌وهفتمین سال متوالی، پیکاپ فورد سری F عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را به‌دست آورد. جیم فارلی، رئیس فورد اذعان می‌کند خودروهای برقی مشکلات بزرگ و غیرقابل ‌حلی دارند؛ اما مهم‌ترین و شاید اصلی‌ آن باتری‌های بسیار بزرگ، سنگین و گران است و به‌نوعی می‌توان گفت دلیل اصلی زیان‌دهی خودروهای برقی برای خودروسازان باتری‌ها هستند.

«بلومبرگ» نیز گزارش می‌دهد بررسی میانگین قیمت خودروهای برقی در بازار جهانی از سال ۲۰۱۸ تاکنون نشان می‌دهد قیمت این خودروها طی ۷ سال اخیر، ۲۵ درصد کاهش یافته که البته ارزان بودن خودروهای الکتریکی سبب شده است شکاف قیمت بین خودروهای الکتریکی و درون‌سوز از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۸، به ۱۵‌ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد؛ اما همچنان این خودروها به‌دلیل قیمت بالای برخی قطعات خاص، مخاطبان کمتری دارند.

اخبارجدیدترین

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»

حصر قیمت خودرو 12ساله شد

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

«رویترز» گزارش داد در بررسی‌هایی که فورد از شرایط بازار در آغاز سال جاری داشته است، به این نتیجه می‌رسد تولید و عرضه خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵، میلیاردها دلار ضرر به این شرکت خواهد زد. این شرکت سال ۲۰۲۴ میلادی ۵‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار از دست داد.

تخمین‌ها حاکی از افزایش ضرر و زیان فورد در بخش تولید خودروهای برقی طی سال جاری هستند. بزرگ‌ترین دلیل ضرردهی خودروهای برقی هزینه‌های بالای ساخت باتری آن‌هاست. باتری‌ها،‌ گران‌ترین قسمت خودروهای الکتریکی هستند و ساخت آن‌ها زیان‌ده است؛ به‌عنوان مثال تسلا تا سال ۲۰۲۰ نمی‌توانست خودرو الکتریکی سودآور بسازد.

جنرال‌موتورز نیز سال گذشته از کسب سود از تولید خودروهای برقی خبر داد. درعین ‌حال، بخش e فورد که مسئولیت ساخت خودروهای الکتریکی را برعهده دارد، سال ۲۰۲۴ را به‌سختی پشت سر گذاشت.

مدیران فورد تخمین می‌زنند زیان این شرکت در بخش خودروهای برقی طی سال ۲۰۲۵، به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌دلار برسد؛ اما فورد همچنان خوشبین است. این شرکت هزینه زیادی صرف توسعه خودروهای الکتریکی می‌کند و به‌بازگشت سرمایه خود امیدوار است. فورد سال گذشته یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌دلار در بخش تولید خودروهای الکتریکی‌اش سرمایه‌گذاری کرد.

اما چرا تولید خودروهای برقی همچنان زیان‌ده است؟ در کنار سرمایه‌گذاری هنگفت، فروش خودروهای برقی فورد سال گذشته ۳۴.۸ درصد در ایالات‌متحده افزایش یافت و به‌رقم ۹۷ هزار و ۸۶۵ دستگاه رسید.

فروش خودروهای هیبرید این برند نیز با ۴۰.۱ درصد افزایش به‌رقم ۱۸۷ هزار و ۴۲۶ دستگاه رسید؛ اما باید گفت خودروهای درون‌سوز همچنان بخش عمده فروش فورد را در اختیار دارند. سال گذشته یک‌میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۴۱ دستگاه خودروهای درون‌سوز فورد در آمریکا فروخته شد که نسبت‌به ۲۰۲۳ رشد ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

از ‌سوی ‌دیگر پیکاپ‌های فورد سری F طی ۵ دهه اخیر، پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده بودند. این رکورد در سال ۲۰۲۴ نیز حفظ شد و برای چهل‌وهفتمین سال متوالی، پیکاپ فورد سری F عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را به‌دست آورد. جیم فارلی، رئیس فورد اذعان می‌کند خودروهای برقی مشکلات بزرگ و غیرقابل ‌حلی دارند؛ اما مهم‌ترین و شاید اصلی‌ آن باتری‌های بسیار بزرگ، سنگین و گران است و به‌نوعی می‌توان گفت دلیل اصلی زیان‌دهی خودروهای برقی برای خودروسازان باتری‌ها هستند.

«بلومبرگ» نیز گزارش می‌دهد بررسی میانگین قیمت خودروهای برقی در بازار جهانی از سال ۲۰۱۸ تاکنون نشان می‌دهد قیمت این خودروها طی ۷ سال اخیر، ۲۵ درصد کاهش یافته که البته ارزان بودن خودروهای الکتریکی سبب شده است شکاف قیمت بین خودروهای الکتریکی و درون‌سوز از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۸، به ۱۵‌ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد؛ اما همچنان این خودروها به‌دلیل قیمت بالای برخی قطعات خاص، مخاطبان کمتری دارند.

«رویترز» گزارش داد در بررسی‌هایی که فورد از شرایط بازار در آغاز سال جاری داشته است، به این نتیجه می‌رسد تولید و عرضه خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵، میلیاردها دلار ضرر به این شرکت خواهد زد. این شرکت سال ۲۰۲۴ میلادی ۵‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار از دست داد.

تخمین‌ها حاکی از افزایش ضرر و زیان فورد در بخش تولید خودروهای برقی طی سال جاری هستند. بزرگ‌ترین دلیل ضرردهی خودروهای برقی هزینه‌های بالای ساخت باتری آن‌هاست. باتری‌ها،‌ گران‌ترین قسمت خودروهای الکتریکی هستند و ساخت آن‌ها زیان‌ده است؛ به‌عنوان مثال تسلا تا سال ۲۰۲۰ نمی‌توانست خودرو الکتریکی سودآور بسازد.

جنرال‌موتورز نیز سال گذشته از کسب سود از تولید خودروهای برقی خبر داد. درعین ‌حال، بخش e فورد که مسئولیت ساخت خودروهای الکتریکی را برعهده دارد، سال ۲۰۲۴ را به‌سختی پشت سر گذاشت.

مدیران فورد تخمین می‌زنند زیان این شرکت در بخش خودروهای برقی طی سال ۲۰۲۵، به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌دلار برسد؛ اما فورد همچنان خوشبین است. این شرکت هزینه زیادی صرف توسعه خودروهای الکتریکی می‌کند و به‌بازگشت سرمایه خود امیدوار است. فورد سال گذشته یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌دلار در بخش تولید خودروهای الکتریکی‌اش سرمایه‌گذاری کرد.

اما چرا تولید خودروهای برقی همچنان زیان‌ده است؟ در کنار سرمایه‌گذاری هنگفت، فروش خودروهای برقی فورد سال گذشته ۳۴.۸ درصد در ایالات‌متحده افزایش یافت و به‌رقم ۹۷ هزار و ۸۶۵ دستگاه رسید.

فروش خودروهای هیبرید این برند نیز با ۴۰.۱ درصد افزایش به‌رقم ۱۸۷ هزار و ۴۲۶ دستگاه رسید؛ اما باید گفت خودروهای درون‌سوز همچنان بخش عمده فروش فورد را در اختیار دارند. سال گذشته یک‌میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۴۱ دستگاه خودروهای درون‌سوز فورد در آمریکا فروخته شد که نسبت‌به ۲۰۲۳ رشد ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

از ‌سوی ‌دیگر پیکاپ‌های فورد سری F طی ۵ دهه اخیر، پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده بودند. این رکورد در سال ۲۰۲۴ نیز حفظ شد و برای چهل‌وهفتمین سال متوالی، پیکاپ فورد سری F عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را به‌دست آورد. جیم فارلی، رئیس فورد اذعان می‌کند خودروهای برقی مشکلات بزرگ و غیرقابل ‌حلی دارند؛ اما مهم‌ترین و شاید اصلی‌ آن باتری‌های بسیار بزرگ، سنگین و گران است و به‌نوعی می‌توان گفت دلیل اصلی زیان‌دهی خودروهای برقی برای خودروسازان باتری‌ها هستند.

«بلومبرگ» نیز گزارش می‌دهد بررسی میانگین قیمت خودروهای برقی در بازار جهانی از سال ۲۰۱۸ تاکنون نشان می‌دهد قیمت این خودروها طی ۷ سال اخیر، ۲۵ درصد کاهش یافته که البته ارزان بودن خودروهای الکتریکی سبب شده است شکاف قیمت بین خودروهای الکتریکی و درون‌سوز از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۸، به ۱۵‌ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد؛ اما همچنان این خودروها به‌دلیل قیمت بالای برخی قطعات خاص، مخاطبان کمتری دارند.

پست قبلی

«ایران‌تایر» گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد

پست بعدی

شناورهای جدید به دریای خزر وارد می‌شود

مربوطه پست ها

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»
خودرو

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

حصر قیمت خودرو 12ساله شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

مزایای استفاده از باشگاه مسافران تپسی

۱۴ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.