دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی دانشگاه

بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای دانشگاه‌ها است

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
در دانشگاه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
6
40
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس گفت: بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای مسئولین و دانشگاه‌ها است. چرا که ظاهرا همه به این شرایط فعلی عادت کرده‌اند و بازگشت به دوران پیش از کرونا کار سختی است.

دکتر محمدرضا کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به چالش‌های آموزش عالی در دوران کرونا اظهار کرد: در دوران شیوع کووید-۱۹، انگیزه تدریس و تحصیل در اساتید و دانشجویان کاهش یافت و علت آن را می توان گسستگی و بلاتکلیفی هر دو گروه دانست که متاسفانه به دلیل اوج گیری های مکرر بیماری تکرار شد. البته در این دوران بسیاری از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه ما  تلاش کردیم دانشجویان را به دانشگاه بازگردانیم اما به یک باره با پیک جدید کرونا روبه‌رو می‌شدیم. 

وی ادامه داد: یکی از آفات بسیار بد همه گیری بیماری  و مشکلاتی که  نظام دانشگاهی با آن روبرو شده است این است که متاسفانه در حال حاضر هر دو طرف به نوعی به شرایط فعلی و آموزش از راه دور خو گرفته اند و بازگرداندن شرایط به دوران قبل از کرونا برای دانشگاه‌ها چالش بزرگی است. 

دکتر کلباسی در ادامه افزود : به نظر می‌رسد دانشجویان شرایط فعلی زندگی خود را با شرایط آموزش مجازی وفق داده‌اند و حین تحصیل مشغول انجام کارهای دیگر هستند. به نحوی که در کنار سایر فعالیت های مربوط به شغل و کار به تحصیل نیز اشتغال دارند.
معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این شرایط هم خوب است و هم بد، خاطر نشان کرد: کرونا سبب کاهش بسیاری از هزینه ها شد همچنین با توجه به شرایط آموزش مجازی، همکاری بسیاری از اساتید مدعو و اساتید خارج از کشور با دانشگاه ها تسهیل شده است این در حالی است که پیش از کرونا همکاری با این اساتید سخت بود. از طرفی، در شرایط آموزش از راه دور کلاس ها عموما یکطرفه هستند پرسش و پاسخ انجام نمی شود و استاد این اطمینان را ندارد که تمام حواس دانشجو متمرکز کلاس است. این امر سبب صرف انرژی مضاعف اساتید و دو یا سه برابر شدن کار ایشان شده است. 

دکتر کلباسی گفت: هنگام برگزاری کلاس مجازی، توجه استاد هم به مطالب آموزشی است و هم به دانشجویان و سعی استاد بر این است تا تمام توجه دانشجویان را به کلاس معطوف کند. در این میان وضعیت اینترنت به لحاظ کندی و قطعی هم شرایط را سخت‌تر می کند. 

وی با اشاره به حسن کلی آموزش مجازی افزود: حسن کلی آموزش مجازی در دوران کرونا این بود که فرآیند آموزش در این دوران قطع نشد و این برای اساتید و دانشجویان جای شکر دارد. چراکه این امکان وجود داشت که با توجه به شرایط بیماری، دانشگاه ها تعطیل شوند تا تکلیف کرونا مشخص شود. که چنین اتفاقی به معنای اتلاف وقت همه اقشار علمی و دانشگاهی بود و خدارا شکر که چنین اتفاقی نیفتاد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در صورت تداوم و استمرار آموزش مجازی، دولت و مسئولین نظام آموزش عالی کشور باید درس‌های خوبی از این دوران گرفته و بحث اینترنت، امکانات و زیرساخت های لازم را ارتقا دهند. 

وی با اشاره به بزرگترین آسیب آموزش مجازی اظهار کرد: دانشجویان به ویژه دانشجویان سال های بالاتر عادت داشتند که سر کلاس حضور داشته باشند، استاد و هم کلاسی‌های خود را ببیند و این امر انگیزه دانشجویان را قوی‌تر می‌کند و شور و حال حضور در دانشگاه، فرآیند تحصیل را برای دانشجویان جذاب‌تر می‌کند که متاسفانه با اجرای آموزش مجازی در دانشگاه ها این امکان از دانشجویان گرفته شد. همچنین در بحث برگزاری امتحانات، بحث خدشه دار بودن آزمون معضلی است که تمامی اساتید با آن روبرو هستند و در برخی موارد نمرات دانشجویان رشد عجیبی داشته است‌.

معاون آموزشی اسبق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط بهتر شود و الزام استفاده از آموزش مجازی رفع شود، اضافه کرد: می‌شود در دوران پسا کرونا با اجرای آموزش ترکیبی از نکات مثبت آموزش مجازی نیز بهره‌مند شد. 

وی گفت: برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا، باید بسترها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. به عنوان مثال، شرایط خوابگاه‌ها باید بهبود یابد و همت جدی می‌طلبد که خوابگاه‌ها مجددا قابل استفاده شود. 

دکتر کلباسی در این خصوص ادامه داد: ما در دانشگاه تربیت مدرس، خوابگاه‌های استیجاری داشتیم که در دوران کرونا تعطیل بودند. بحث تامین غذای دانشجویان نیز وجود دارد. اگر هم ‌اکنون بخواهیم مجددا این خوابگاه‌ها را اجاره کنیم، دانشگاه با شوک بزرگی مواجه می‌شود. چراکه در این دو سال اخیر قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کرده ولی بودجه دانشگاه‌ها ثابت باقی مانده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص دیگر مشکلات بازگشت دانشگاه به شرایط قبل از کرونا گفت: بازگشت به دوران قبل از کرونا چالش بسیار بزرگی برای مسئولین است‌. چرا که علاوه بر رفع مشکلات مالی باید به مشکلات روحی دانشجویان نیز توجه شود. زیرا بسیاری از دانشجویان می‌گویند ما به این شرایط عادت کرده ایم و تا این دوسال را به شرایط عادی بازگردانیم، تبعات زیادی متوجه آموزش عالی خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس گفت: بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای مسئولین و دانشگاه‌ها است. چرا که ظاهرا همه به این شرایط فعلی عادت کرده‌اند و بازگشت به دوران پیش از کرونا کار سختی است.

دکتر محمدرضا کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به چالش‌های آموزش عالی در دوران کرونا اظهار کرد: در دوران شیوع کووید-۱۹، انگیزه تدریس و تحصیل در اساتید و دانشجویان کاهش یافت و علت آن را می توان گسستگی و بلاتکلیفی هر دو گروه دانست که متاسفانه به دلیل اوج گیری های مکرر بیماری تکرار شد. البته در این دوران بسیاری از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه ما  تلاش کردیم دانشجویان را به دانشگاه بازگردانیم اما به یک باره با پیک جدید کرونا روبه‌رو می‌شدیم. 

وی ادامه داد: یکی از آفات بسیار بد همه گیری بیماری  و مشکلاتی که  نظام دانشگاهی با آن روبرو شده است این است که متاسفانه در حال حاضر هر دو طرف به نوعی به شرایط فعلی و آموزش از راه دور خو گرفته اند و بازگرداندن شرایط به دوران قبل از کرونا برای دانشگاه‌ها چالش بزرگی است. 

دکتر کلباسی در ادامه افزود : به نظر می‌رسد دانشجویان شرایط فعلی زندگی خود را با شرایط آموزش مجازی وفق داده‌اند و حین تحصیل مشغول انجام کارهای دیگر هستند. به نحوی که در کنار سایر فعالیت های مربوط به شغل و کار به تحصیل نیز اشتغال دارند.
معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این شرایط هم خوب است و هم بد، خاطر نشان کرد: کرونا سبب کاهش بسیاری از هزینه ها شد همچنین با توجه به شرایط آموزش مجازی، همکاری بسیاری از اساتید مدعو و اساتید خارج از کشور با دانشگاه ها تسهیل شده است این در حالی است که پیش از کرونا همکاری با این اساتید سخت بود. از طرفی، در شرایط آموزش از راه دور کلاس ها عموما یکطرفه هستند پرسش و پاسخ انجام نمی شود و استاد این اطمینان را ندارد که تمام حواس دانشجو متمرکز کلاس است. این امر سبب صرف انرژی مضاعف اساتید و دو یا سه برابر شدن کار ایشان شده است. 

دکتر کلباسی گفت: هنگام برگزاری کلاس مجازی، توجه استاد هم به مطالب آموزشی است و هم به دانشجویان و سعی استاد بر این است تا تمام توجه دانشجویان را به کلاس معطوف کند. در این میان وضعیت اینترنت به لحاظ کندی و قطعی هم شرایط را سخت‌تر می کند. 

وی با اشاره به حسن کلی آموزش مجازی افزود: حسن کلی آموزش مجازی در دوران کرونا این بود که فرآیند آموزش در این دوران قطع نشد و این برای اساتید و دانشجویان جای شکر دارد. چراکه این امکان وجود داشت که با توجه به شرایط بیماری، دانشگاه ها تعطیل شوند تا تکلیف کرونا مشخص شود. که چنین اتفاقی به معنای اتلاف وقت همه اقشار علمی و دانشگاهی بود و خدارا شکر که چنین اتفاقی نیفتاد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در صورت تداوم و استمرار آموزش مجازی، دولت و مسئولین نظام آموزش عالی کشور باید درس‌های خوبی از این دوران گرفته و بحث اینترنت، امکانات و زیرساخت های لازم را ارتقا دهند. 

وی با اشاره به بزرگترین آسیب آموزش مجازی اظهار کرد: دانشجویان به ویژه دانشجویان سال های بالاتر عادت داشتند که سر کلاس حضور داشته باشند، استاد و هم کلاسی‌های خود را ببیند و این امر انگیزه دانشجویان را قوی‌تر می‌کند و شور و حال حضور در دانشگاه، فرآیند تحصیل را برای دانشجویان جذاب‌تر می‌کند که متاسفانه با اجرای آموزش مجازی در دانشگاه ها این امکان از دانشجویان گرفته شد. همچنین در بحث برگزاری امتحانات، بحث خدشه دار بودن آزمون معضلی است که تمامی اساتید با آن روبرو هستند و در برخی موارد نمرات دانشجویان رشد عجیبی داشته است‌.

معاون آموزشی اسبق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط بهتر شود و الزام استفاده از آموزش مجازی رفع شود، اضافه کرد: می‌شود در دوران پسا کرونا با اجرای آموزش ترکیبی از نکات مثبت آموزش مجازی نیز بهره‌مند شد. 

وی گفت: برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا، باید بسترها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. به عنوان مثال، شرایط خوابگاه‌ها باید بهبود یابد و همت جدی می‌طلبد که خوابگاه‌ها مجددا قابل استفاده شود. 

دکتر کلباسی در این خصوص ادامه داد: ما در دانشگاه تربیت مدرس، خوابگاه‌های استیجاری داشتیم که در دوران کرونا تعطیل بودند. بحث تامین غذای دانشجویان نیز وجود دارد. اگر هم ‌اکنون بخواهیم مجددا این خوابگاه‌ها را اجاره کنیم، دانشگاه با شوک بزرگی مواجه می‌شود. چراکه در این دو سال اخیر قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کرده ولی بودجه دانشگاه‌ها ثابت باقی مانده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص دیگر مشکلات بازگشت دانشگاه به شرایط قبل از کرونا گفت: بازگشت به دوران قبل از کرونا چالش بسیار بزرگی برای مسئولین است‌. چرا که علاوه بر رفع مشکلات مالی باید به مشکلات روحی دانشجویان نیز توجه شود. زیرا بسیاری از دانشجویان می‌گویند ما به این شرایط عادت کرده ایم و تا این دوسال را به شرایط عادی بازگردانیم، تبعات زیادی متوجه آموزش عالی خواهد بود.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس گفت: بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای مسئولین و دانشگاه‌ها است. چرا که ظاهرا همه به این شرایط فعلی عادت کرده‌اند و بازگشت به دوران پیش از کرونا کار سختی است.

دکتر محمدرضا کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به چالش‌های آموزش عالی در دوران کرونا اظهار کرد: در دوران شیوع کووید-۱۹، انگیزه تدریس و تحصیل در اساتید و دانشجویان کاهش یافت و علت آن را می توان گسستگی و بلاتکلیفی هر دو گروه دانست که متاسفانه به دلیل اوج گیری های مکرر بیماری تکرار شد. البته در این دوران بسیاری از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه ما  تلاش کردیم دانشجویان را به دانشگاه بازگردانیم اما به یک باره با پیک جدید کرونا روبه‌رو می‌شدیم. 

وی ادامه داد: یکی از آفات بسیار بد همه گیری بیماری  و مشکلاتی که  نظام دانشگاهی با آن روبرو شده است این است که متاسفانه در حال حاضر هر دو طرف به نوعی به شرایط فعلی و آموزش از راه دور خو گرفته اند و بازگرداندن شرایط به دوران قبل از کرونا برای دانشگاه‌ها چالش بزرگی است. 

دکتر کلباسی در ادامه افزود : به نظر می‌رسد دانشجویان شرایط فعلی زندگی خود را با شرایط آموزش مجازی وفق داده‌اند و حین تحصیل مشغول انجام کارهای دیگر هستند. به نحوی که در کنار سایر فعالیت های مربوط به شغل و کار به تحصیل نیز اشتغال دارند.
معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این شرایط هم خوب است و هم بد، خاطر نشان کرد: کرونا سبب کاهش بسیاری از هزینه ها شد همچنین با توجه به شرایط آموزش مجازی، همکاری بسیاری از اساتید مدعو و اساتید خارج از کشور با دانشگاه ها تسهیل شده است این در حالی است که پیش از کرونا همکاری با این اساتید سخت بود. از طرفی، در شرایط آموزش از راه دور کلاس ها عموما یکطرفه هستند پرسش و پاسخ انجام نمی شود و استاد این اطمینان را ندارد که تمام حواس دانشجو متمرکز کلاس است. این امر سبب صرف انرژی مضاعف اساتید و دو یا سه برابر شدن کار ایشان شده است. 

دکتر کلباسی گفت: هنگام برگزاری کلاس مجازی، توجه استاد هم به مطالب آموزشی است و هم به دانشجویان و سعی استاد بر این است تا تمام توجه دانشجویان را به کلاس معطوف کند. در این میان وضعیت اینترنت به لحاظ کندی و قطعی هم شرایط را سخت‌تر می کند. 

وی با اشاره به حسن کلی آموزش مجازی افزود: حسن کلی آموزش مجازی در دوران کرونا این بود که فرآیند آموزش در این دوران قطع نشد و این برای اساتید و دانشجویان جای شکر دارد. چراکه این امکان وجود داشت که با توجه به شرایط بیماری، دانشگاه ها تعطیل شوند تا تکلیف کرونا مشخص شود. که چنین اتفاقی به معنای اتلاف وقت همه اقشار علمی و دانشگاهی بود و خدارا شکر که چنین اتفاقی نیفتاد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در صورت تداوم و استمرار آموزش مجازی، دولت و مسئولین نظام آموزش عالی کشور باید درس‌های خوبی از این دوران گرفته و بحث اینترنت، امکانات و زیرساخت های لازم را ارتقا دهند. 

وی با اشاره به بزرگترین آسیب آموزش مجازی اظهار کرد: دانشجویان به ویژه دانشجویان سال های بالاتر عادت داشتند که سر کلاس حضور داشته باشند، استاد و هم کلاسی‌های خود را ببیند و این امر انگیزه دانشجویان را قوی‌تر می‌کند و شور و حال حضور در دانشگاه، فرآیند تحصیل را برای دانشجویان جذاب‌تر می‌کند که متاسفانه با اجرای آموزش مجازی در دانشگاه ها این امکان از دانشجویان گرفته شد. همچنین در بحث برگزاری امتحانات، بحث خدشه دار بودن آزمون معضلی است که تمامی اساتید با آن روبرو هستند و در برخی موارد نمرات دانشجویان رشد عجیبی داشته است‌.

معاون آموزشی اسبق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط بهتر شود و الزام استفاده از آموزش مجازی رفع شود، اضافه کرد: می‌شود در دوران پسا کرونا با اجرای آموزش ترکیبی از نکات مثبت آموزش مجازی نیز بهره‌مند شد. 

وی گفت: برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا، باید بسترها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. به عنوان مثال، شرایط خوابگاه‌ها باید بهبود یابد و همت جدی می‌طلبد که خوابگاه‌ها مجددا قابل استفاده شود. 

دکتر کلباسی در این خصوص ادامه داد: ما در دانشگاه تربیت مدرس، خوابگاه‌های استیجاری داشتیم که در دوران کرونا تعطیل بودند. بحث تامین غذای دانشجویان نیز وجود دارد. اگر هم ‌اکنون بخواهیم مجددا این خوابگاه‌ها را اجاره کنیم، دانشگاه با شوک بزرگی مواجه می‌شود. چراکه در این دو سال اخیر قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کرده ولی بودجه دانشگاه‌ها ثابت باقی مانده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص دیگر مشکلات بازگشت دانشگاه به شرایط قبل از کرونا گفت: بازگشت به دوران قبل از کرونا چالش بسیار بزرگی برای مسئولین است‌. چرا که علاوه بر رفع مشکلات مالی باید به مشکلات روحی دانشجویان نیز توجه شود. زیرا بسیاری از دانشجویان می‌گویند ما به این شرایط عادت کرده ایم و تا این دوسال را به شرایط عادی بازگردانیم، تبعات زیادی متوجه آموزش عالی خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس گفت: بازگشت شرایط آموزش به دوران پیش از کرونا یک چالش بزرگ برای مسئولین و دانشگاه‌ها است. چرا که ظاهرا همه به این شرایط فعلی عادت کرده‌اند و بازگشت به دوران پیش از کرونا کار سختی است.

دکتر محمدرضا کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به چالش‌های آموزش عالی در دوران کرونا اظهار کرد: در دوران شیوع کووید-۱۹، انگیزه تدریس و تحصیل در اساتید و دانشجویان کاهش یافت و علت آن را می توان گسستگی و بلاتکلیفی هر دو گروه دانست که متاسفانه به دلیل اوج گیری های مکرر بیماری تکرار شد. البته در این دوران بسیاری از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه ما  تلاش کردیم دانشجویان را به دانشگاه بازگردانیم اما به یک باره با پیک جدید کرونا روبه‌رو می‌شدیم. 

وی ادامه داد: یکی از آفات بسیار بد همه گیری بیماری  و مشکلاتی که  نظام دانشگاهی با آن روبرو شده است این است که متاسفانه در حال حاضر هر دو طرف به نوعی به شرایط فعلی و آموزش از راه دور خو گرفته اند و بازگرداندن شرایط به دوران قبل از کرونا برای دانشگاه‌ها چالش بزرگی است. 

دکتر کلباسی در ادامه افزود : به نظر می‌رسد دانشجویان شرایط فعلی زندگی خود را با شرایط آموزش مجازی وفق داده‌اند و حین تحصیل مشغول انجام کارهای دیگر هستند. به نحوی که در کنار سایر فعالیت های مربوط به شغل و کار به تحصیل نیز اشتغال دارند.
معاون آموزشی سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این شرایط هم خوب است و هم بد، خاطر نشان کرد: کرونا سبب کاهش بسیاری از هزینه ها شد همچنین با توجه به شرایط آموزش مجازی، همکاری بسیاری از اساتید مدعو و اساتید خارج از کشور با دانشگاه ها تسهیل شده است این در حالی است که پیش از کرونا همکاری با این اساتید سخت بود. از طرفی، در شرایط آموزش از راه دور کلاس ها عموما یکطرفه هستند پرسش و پاسخ انجام نمی شود و استاد این اطمینان را ندارد که تمام حواس دانشجو متمرکز کلاس است. این امر سبب صرف انرژی مضاعف اساتید و دو یا سه برابر شدن کار ایشان شده است. 

دکتر کلباسی گفت: هنگام برگزاری کلاس مجازی، توجه استاد هم به مطالب آموزشی است و هم به دانشجویان و سعی استاد بر این است تا تمام توجه دانشجویان را به کلاس معطوف کند. در این میان وضعیت اینترنت به لحاظ کندی و قطعی هم شرایط را سخت‌تر می کند. 

وی با اشاره به حسن کلی آموزش مجازی افزود: حسن کلی آموزش مجازی در دوران کرونا این بود که فرآیند آموزش در این دوران قطع نشد و این برای اساتید و دانشجویان جای شکر دارد. چراکه این امکان وجود داشت که با توجه به شرایط بیماری، دانشگاه ها تعطیل شوند تا تکلیف کرونا مشخص شود. که چنین اتفاقی به معنای اتلاف وقت همه اقشار علمی و دانشگاهی بود و خدارا شکر که چنین اتفاقی نیفتاد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در صورت تداوم و استمرار آموزش مجازی، دولت و مسئولین نظام آموزش عالی کشور باید درس‌های خوبی از این دوران گرفته و بحث اینترنت، امکانات و زیرساخت های لازم را ارتقا دهند. 

وی با اشاره به بزرگترین آسیب آموزش مجازی اظهار کرد: دانشجویان به ویژه دانشجویان سال های بالاتر عادت داشتند که سر کلاس حضور داشته باشند، استاد و هم کلاسی‌های خود را ببیند و این امر انگیزه دانشجویان را قوی‌تر می‌کند و شور و حال حضور در دانشگاه، فرآیند تحصیل را برای دانشجویان جذاب‌تر می‌کند که متاسفانه با اجرای آموزش مجازی در دانشگاه ها این امکان از دانشجویان گرفته شد. همچنین در بحث برگزاری امتحانات، بحث خدشه دار بودن آزمون معضلی است که تمامی اساتید با آن روبرو هستند و در برخی موارد نمرات دانشجویان رشد عجیبی داشته است‌.

معاون آموزشی اسبق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط بهتر شود و الزام استفاده از آموزش مجازی رفع شود، اضافه کرد: می‌شود در دوران پسا کرونا با اجرای آموزش ترکیبی از نکات مثبت آموزش مجازی نیز بهره‌مند شد. 

وی گفت: برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا، باید بسترها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. به عنوان مثال، شرایط خوابگاه‌ها باید بهبود یابد و همت جدی می‌طلبد که خوابگاه‌ها مجددا قابل استفاده شود. 

دکتر کلباسی در این خصوص ادامه داد: ما در دانشگاه تربیت مدرس، خوابگاه‌های استیجاری داشتیم که در دوران کرونا تعطیل بودند. بحث تامین غذای دانشجویان نیز وجود دارد. اگر هم ‌اکنون بخواهیم مجددا این خوابگاه‌ها را اجاره کنیم، دانشگاه با شوک بزرگی مواجه می‌شود. چراکه در این دو سال اخیر قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کرده ولی بودجه دانشگاه‌ها ثابت باقی مانده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص دیگر مشکلات بازگشت دانشگاه به شرایط قبل از کرونا گفت: بازگشت به دوران قبل از کرونا چالش بسیار بزرگی برای مسئولین است‌. چرا که علاوه بر رفع مشکلات مالی باید به مشکلات روحی دانشجویان نیز توجه شود. زیرا بسیاری از دانشجویان می‌گویند ما به این شرایط عادت کرده ایم و تا این دوسال را به شرایط عادی بازگردانیم، تبعات زیادی متوجه آموزش عالی خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها: آموزش مجازیبازگشایی آموزش حضوری دانشگاه‌هادانشگاه تربيت مدرسکرونا در ایران
پست قبلی

تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتادند

پست بعدی

آمریکا بر حمایت نظامی از اوکراین برای مقابله با روسیه تاکید کرد

مربوطه پست ها

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟
دانشگاه

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم
دانشگاه

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

۲۹ اسفند ۱۴۰۳
نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی
دانشگاه

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

۱۴ مهر ۱۴۰۳
راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه
دانشگاه

راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها
دانشگاه

آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
اصول کلیدی برنامه ریزی درسی
دانشگاه

آموزش انجام برنامه ریزی درسی | موفقیت تحصیلی با برنامه ریزی

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.