دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی بازی‌های کامپیوتری

با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند

گیمفا توسط گیمفا
۰۲ بهمن ۱۴۰۳
در بازی‌های کامپیوتری
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
1
با استفاده از DLSS 4، کارت‌‌های سری Nvidia 30 RTX نیز ممکن است از فناوری جدید تولید فریم بهره ببرند
11
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

تکنولوژی جدید DLSS4، به کارت‌های گرافیک Nvidia این امکان را می‌دهد تا بسیار بهینه‌تر از قبل عمل کنند.

تبلیغات

Nvidia جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدیدی که به واسطه عرضه DLSS 4 به GPUهای خود اضافه خواهد شد، به اشتراک گذاشته و در کنار آن، توضیحاتی نیز در مورد نحوه عملکرد برخی از فناوری‌های خود از جمله مدل‌های جدید ترانسفورمر و بهبود فناوری تولید فریم ارائه داده است. در مصاحبه‌ای با Digital Foundry، معاون بخش تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در Nvidia، برایان کاتانزارو (Bryan Catanzaro)، در مورد این فناوری صحبت کرد.

کاتانزارو پیرامون تولید فریم توضیح داد که چگونه از فناوری شتاب دهنده جریان بصری (Optical Flow accelerator) استفاده شده است. این فناوری که در ابتدا برای بخش تحقیقات خودروهای خودران Nvidia استفاده می‌شد، تکاملی از الگوریتم‌های کدگذاری ویدیویی این شرکت است. با این حال، بهبود و بهینه‌سازی جریان بصری دشوار بود، بنابراین Nvidia تصمیم گرفته است با یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی، در تولید فریم در DLSS 4 تغییراتی ایجاد کند.

 کاتانزارو توضیح داد:

وقتی که ما فناوری تولید فریم Nvidia DLSS 3 را توسعه می‌دادیم، به شدت به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری برای محاسبه بصری نیاز بود و به اندازه مورد نیاز هسته‌های تنسور و الگوریتم جریان بصری کافی نیز نداشتیم. در عوض، ما شتاب‌دهنده جریان بصری را داشتیم که توسط Nvidia سال‌ها برای بهبود فناوری کدگذاری ویدیویی توسعه یافت و همچنین بخشی از شتاب‌دهنده بصری کامپیوتری خودروهای خودران‌ بود.
استفاده از آن برای تولید فریم Nvidia DLSS 3 منطقی بود. اما قسمت سخت هر نوع پیاده‌سازی سخت‌افزاری الگوریتمی مانند جریان بصری، این است که بهبود آن واقعاً دشوار است. ما نمی‌توانستیم آن‌ را با یک شبکه عصبی هوشمندتر بهبود دهیم تا این که تصمیم گرفتیم به طور کامل آن را جایگزین کنیم و به یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی روی بیاوریم. این کاری است که ما برای تولید فریم در DLSS 4 انجام داده‌ایم.

با مدل‌های جدید ترانسفورمر، هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید فریم می‌تواند چیزها را بسیار سریع‌تر یاد بگیرد و در عین حال فشار کمتری بر سخت‌افزار GPU بیاورد. در حالی که Nvidia هنوز تأیید نکرده است که فناوری‌های جدید DLSS 4 برای GPUهای قدیمی‌تر از سری RTX 30 عرضه خواهد شد، کاتانزارو اشاره می‌کند که این امکان وجود دارد.

کاتانزارو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم تولید فریم مبتنی بر ترانسفورمر جدید را در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 ببینیم، گفت:

فکر می‌کنم این مسئله بیشتر مربوط به بهینه‌سازی، مهندسی و سپس تجربه کاربری نهایی است. ما این فناوری تولید فریم جدید را با سری ۵۰ عرضه می‌کنیم و در آینده نیز، احتمال ارائه آن برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر را بررسی خواهیم کرد.

Nvidia در اوایل این ماه در جریان CES 2025، از DLSS 4 همراه با کارت‌های گرافیک جدید سری GeForce RTX 50 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های DLSS 4، استفاده از الگوریتم‌های بهبود یافته برای ارائه امکاناتی مانند تولید فریم است. کارت‌های سری RTX 50 به قابلیت تولید چند فریم مجهز خواهند بود که امکان تولید ۳ فریم اضافی برای هر تک فریم را فراهم می‌کند.

Dark.Elden-LordHELLO.BROTHERSMohaMMad.MzA0seyed0A𝔽abulous 𝕊layerعلی بهنیاSoul

تکنولوژی جدید DLSS4، به کارت‌های گرافیک Nvidia این امکان را می‌دهد تا بسیار بهینه‌تر از قبل عمل کنند.

تبلیغات

Nvidia جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدیدی که به واسطه عرضه DLSS 4 به GPUهای خود اضافه خواهد شد، به اشتراک گذاشته و در کنار آن، توضیحاتی نیز در مورد نحوه عملکرد برخی از فناوری‌های خود از جمله مدل‌های جدید ترانسفورمر و بهبود فناوری تولید فریم ارائه داده است. در مصاحبه‌ای با Digital Foundry، معاون بخش تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در Nvidia، برایان کاتانزارو (Bryan Catanzaro)، در مورد این فناوری صحبت کرد.

کاتانزارو پیرامون تولید فریم توضیح داد که چگونه از فناوری شتاب دهنده جریان بصری (Optical Flow accelerator) استفاده شده است. این فناوری که در ابتدا برای بخش تحقیقات خودروهای خودران Nvidia استفاده می‌شد، تکاملی از الگوریتم‌های کدگذاری ویدیویی این شرکت است. با این حال، بهبود و بهینه‌سازی جریان بصری دشوار بود، بنابراین Nvidia تصمیم گرفته است با یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی، در تولید فریم در DLSS 4 تغییراتی ایجاد کند.

 کاتانزارو توضیح داد:

وقتی که ما فناوری تولید فریم Nvidia DLSS 3 را توسعه می‌دادیم، به شدت به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری برای محاسبه بصری نیاز بود و به اندازه مورد نیاز هسته‌های تنسور و الگوریتم جریان بصری کافی نیز نداشتیم. در عوض، ما شتاب‌دهنده جریان بصری را داشتیم که توسط Nvidia سال‌ها برای بهبود فناوری کدگذاری ویدیویی توسعه یافت و همچنین بخشی از شتاب‌دهنده بصری کامپیوتری خودروهای خودران‌ بود.
استفاده از آن برای تولید فریم Nvidia DLSS 3 منطقی بود. اما قسمت سخت هر نوع پیاده‌سازی سخت‌افزاری الگوریتمی مانند جریان بصری، این است که بهبود آن واقعاً دشوار است. ما نمی‌توانستیم آن‌ را با یک شبکه عصبی هوشمندتر بهبود دهیم تا این که تصمیم گرفتیم به طور کامل آن را جایگزین کنیم و به یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی روی بیاوریم. این کاری است که ما برای تولید فریم در DLSS 4 انجام داده‌ایم.

با مدل‌های جدید ترانسفورمر، هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید فریم می‌تواند چیزها را بسیار سریع‌تر یاد بگیرد و در عین حال فشار کمتری بر سخت‌افزار GPU بیاورد. در حالی که Nvidia هنوز تأیید نکرده است که فناوری‌های جدید DLSS 4 برای GPUهای قدیمی‌تر از سری RTX 30 عرضه خواهد شد، کاتانزارو اشاره می‌کند که این امکان وجود دارد.

کاتانزارو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم تولید فریم مبتنی بر ترانسفورمر جدید را در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 ببینیم، گفت:

فکر می‌کنم این مسئله بیشتر مربوط به بهینه‌سازی، مهندسی و سپس تجربه کاربری نهایی است. ما این فناوری تولید فریم جدید را با سری ۵۰ عرضه می‌کنیم و در آینده نیز، احتمال ارائه آن برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر را بررسی خواهیم کرد.

Nvidia در اوایل این ماه در جریان CES 2025، از DLSS 4 همراه با کارت‌های گرافیک جدید سری GeForce RTX 50 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های DLSS 4، استفاده از الگوریتم‌های بهبود یافته برای ارائه امکاناتی مانند تولید فریم است. کارت‌های سری RTX 50 به قابلیت تولید چند فریم مجهز خواهند بود که امکان تولید ۳ فریم اضافی برای هر تک فریم را فراهم می‌کند.

Dark.Elden-LordHELLO.BROTHERSMohaMMad.MzA0seyed0A𝔽abulous 𝕊layerعلی بهنیاSoul

اخبارجدیدترین

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

تکنولوژی جدید DLSS4، به کارت‌های گرافیک Nvidia این امکان را می‌دهد تا بسیار بهینه‌تر از قبل عمل کنند.

تبلیغات

Nvidia جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدیدی که به واسطه عرضه DLSS 4 به GPUهای خود اضافه خواهد شد، به اشتراک گذاشته و در کنار آن، توضیحاتی نیز در مورد نحوه عملکرد برخی از فناوری‌های خود از جمله مدل‌های جدید ترانسفورمر و بهبود فناوری تولید فریم ارائه داده است. در مصاحبه‌ای با Digital Foundry، معاون بخش تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در Nvidia، برایان کاتانزارو (Bryan Catanzaro)، در مورد این فناوری صحبت کرد.

کاتانزارو پیرامون تولید فریم توضیح داد که چگونه از فناوری شتاب دهنده جریان بصری (Optical Flow accelerator) استفاده شده است. این فناوری که در ابتدا برای بخش تحقیقات خودروهای خودران Nvidia استفاده می‌شد، تکاملی از الگوریتم‌های کدگذاری ویدیویی این شرکت است. با این حال، بهبود و بهینه‌سازی جریان بصری دشوار بود، بنابراین Nvidia تصمیم گرفته است با یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی، در تولید فریم در DLSS 4 تغییراتی ایجاد کند.

 کاتانزارو توضیح داد:

وقتی که ما فناوری تولید فریم Nvidia DLSS 3 را توسعه می‌دادیم، به شدت به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری برای محاسبه بصری نیاز بود و به اندازه مورد نیاز هسته‌های تنسور و الگوریتم جریان بصری کافی نیز نداشتیم. در عوض، ما شتاب‌دهنده جریان بصری را داشتیم که توسط Nvidia سال‌ها برای بهبود فناوری کدگذاری ویدیویی توسعه یافت و همچنین بخشی از شتاب‌دهنده بصری کامپیوتری خودروهای خودران‌ بود.
استفاده از آن برای تولید فریم Nvidia DLSS 3 منطقی بود. اما قسمت سخت هر نوع پیاده‌سازی سخت‌افزاری الگوریتمی مانند جریان بصری، این است که بهبود آن واقعاً دشوار است. ما نمی‌توانستیم آن‌ را با یک شبکه عصبی هوشمندتر بهبود دهیم تا این که تصمیم گرفتیم به طور کامل آن را جایگزین کنیم و به یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی روی بیاوریم. این کاری است که ما برای تولید فریم در DLSS 4 انجام داده‌ایم.

با مدل‌های جدید ترانسفورمر، هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید فریم می‌تواند چیزها را بسیار سریع‌تر یاد بگیرد و در عین حال فشار کمتری بر سخت‌افزار GPU بیاورد. در حالی که Nvidia هنوز تأیید نکرده است که فناوری‌های جدید DLSS 4 برای GPUهای قدیمی‌تر از سری RTX 30 عرضه خواهد شد، کاتانزارو اشاره می‌کند که این امکان وجود دارد.

کاتانزارو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم تولید فریم مبتنی بر ترانسفورمر جدید را در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 ببینیم، گفت:

فکر می‌کنم این مسئله بیشتر مربوط به بهینه‌سازی، مهندسی و سپس تجربه کاربری نهایی است. ما این فناوری تولید فریم جدید را با سری ۵۰ عرضه می‌کنیم و در آینده نیز، احتمال ارائه آن برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر را بررسی خواهیم کرد.

Nvidia در اوایل این ماه در جریان CES 2025، از DLSS 4 همراه با کارت‌های گرافیک جدید سری GeForce RTX 50 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های DLSS 4، استفاده از الگوریتم‌های بهبود یافته برای ارائه امکاناتی مانند تولید فریم است. کارت‌های سری RTX 50 به قابلیت تولید چند فریم مجهز خواهند بود که امکان تولید ۳ فریم اضافی برای هر تک فریم را فراهم می‌کند.

Dark.Elden-LordHELLO.BROTHERSMohaMMad.MzA0seyed0A𝔽abulous 𝕊layerعلی بهنیاSoul

تکنولوژی جدید DLSS4، به کارت‌های گرافیک Nvidia این امکان را می‌دهد تا بسیار بهینه‌تر از قبل عمل کنند.

تبلیغات

Nvidia جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدیدی که به واسطه عرضه DLSS 4 به GPUهای خود اضافه خواهد شد، به اشتراک گذاشته و در کنار آن، توضیحاتی نیز در مورد نحوه عملکرد برخی از فناوری‌های خود از جمله مدل‌های جدید ترانسفورمر و بهبود فناوری تولید فریم ارائه داده است. در مصاحبه‌ای با Digital Foundry، معاون بخش تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در Nvidia، برایان کاتانزارو (Bryan Catanzaro)، در مورد این فناوری صحبت کرد.

کاتانزارو پیرامون تولید فریم توضیح داد که چگونه از فناوری شتاب دهنده جریان بصری (Optical Flow accelerator) استفاده شده است. این فناوری که در ابتدا برای بخش تحقیقات خودروهای خودران Nvidia استفاده می‌شد، تکاملی از الگوریتم‌های کدگذاری ویدیویی این شرکت است. با این حال، بهبود و بهینه‌سازی جریان بصری دشوار بود، بنابراین Nvidia تصمیم گرفته است با یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی، در تولید فریم در DLSS 4 تغییراتی ایجاد کند.

 کاتانزارو توضیح داد:

وقتی که ما فناوری تولید فریم Nvidia DLSS 3 را توسعه می‌دادیم، به شدت به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری برای محاسبه بصری نیاز بود و به اندازه مورد نیاز هسته‌های تنسور و الگوریتم جریان بصری کافی نیز نداشتیم. در عوض، ما شتاب‌دهنده جریان بصری را داشتیم که توسط Nvidia سال‌ها برای بهبود فناوری کدگذاری ویدیویی توسعه یافت و همچنین بخشی از شتاب‌دهنده بصری کامپیوتری خودروهای خودران‌ بود.
استفاده از آن برای تولید فریم Nvidia DLSS 3 منطقی بود. اما قسمت سخت هر نوع پیاده‌سازی سخت‌افزاری الگوریتمی مانند جریان بصری، این است که بهبود آن واقعاً دشوار است. ما نمی‌توانستیم آن‌ را با یک شبکه عصبی هوشمندتر بهبود دهیم تا این که تصمیم گرفتیم به طور کامل آن را جایگزین کنیم و به یک راه‌حل کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی روی بیاوریم. این کاری است که ما برای تولید فریم در DLSS 4 انجام داده‌ایم.

با مدل‌های جدید ترانسفورمر، هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید فریم می‌تواند چیزها را بسیار سریع‌تر یاد بگیرد و در عین حال فشار کمتری بر سخت‌افزار GPU بیاورد. در حالی که Nvidia هنوز تأیید نکرده است که فناوری‌های جدید DLSS 4 برای GPUهای قدیمی‌تر از سری RTX 30 عرضه خواهد شد، کاتانزارو اشاره می‌کند که این امکان وجود دارد.

کاتانزارو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم تولید فریم مبتنی بر ترانسفورمر جدید را در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 ببینیم، گفت:

فکر می‌کنم این مسئله بیشتر مربوط به بهینه‌سازی، مهندسی و سپس تجربه کاربری نهایی است. ما این فناوری تولید فریم جدید را با سری ۵۰ عرضه می‌کنیم و در آینده نیز، احتمال ارائه آن برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر را بررسی خواهیم کرد.

Nvidia در اوایل این ماه در جریان CES 2025، از DLSS 4 همراه با کارت‌های گرافیک جدید سری GeForce RTX 50 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های DLSS 4، استفاده از الگوریتم‌های بهبود یافته برای ارائه امکاناتی مانند تولید فریم است. کارت‌های سری RTX 50 به قابلیت تولید چند فریم مجهز خواهند بود که امکان تولید ۳ فریم اضافی برای هر تک فریم را فراهم می‌کند.

Dark.Elden-LordHELLO.BROTHERSMohaMMad.MzA0seyed0A𝔽abulous 𝕊layerعلی بهنیاSoul
پست قبلی

استودیوی Bend همچنان قصد دارد پس از لغو پروژه‌ی آخرش «چیزهای خفن» خلق کند

پست بعدی

گزارش: یوبیسافت برای توسعه ریمیک Assassin’s Creed IV: Black Flag از بازخورد طرفداران استفاده می‌کند

مربوطه پست ها

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید
بازی‌های کامپیوتری

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است
بازی‌های کامپیوتری

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود
بازی‌های کامپیوتری

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد
بازی‌های کامپیوتری

تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر
بازی‌های کامپیوتری

منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس
بازی‌های کامپیوتری

انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس

۲۱ فروردین ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 17 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.