دانش جوین
یکشنبه, مرداد ۱۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«ببعی؛ گروه قهرمانان» در ناکجاآباد؛ نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شد

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۱۲ مرداد ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
«ببعی؛ گروه قهرمانان» در ناکجاآباد؛ نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شد
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

حسین صفارزادگان کارگردان سریال انیمیشنی «ببعی؛ گروه قهرمانان» که هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ از شبکه نهال پخش می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: تمام قسمت‌های این اثر با همراهی کارشناسان متخصص تولید می‌شود و کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه درباره آن نظر می‌دهند.

با توجه به نیاز کودک سریال اپیزودیک شد

این فیلمساز، درباره رویکرد محتوایی این مجموعه بیان کرد: رویکرد محتوایی مبتنی بر اپیزودیک بودن قصه‌ها، تکرار پذیری ساختار و جلب توجه مخاطب کودک در هر قسمت به صورت مستقل است. تصمیم بر اپیزودیک بودن سریال، نه تنها با نیازهای گروه سنی کودک هم راستا است، بلکه باعث شده مخاطب از هر قسمت که وارد داستان شود، بتواند با آن ارتباط بگیرد و الزامی به دنبال کردن پیوسته قصه‌ها نداشته باشد.

صفارزادگان با اشاره به استانداردهای بین المللی در تولید انیمیشن برای کودکان گفت: ما در قالبی حرکت کردیم که در دنیا هم مرسوم است؛ قصه‌هایی با شروع، میانه و پایان مشخص. همان طور که در کارتون‌هایی مثل «سفرهای میتی کومان» کودکان انتظار دیدن اتفاق مشخصی را مثل نشان دادن علامت مخصوص حاکم بزرگ دارند، ما هم تلاش کردیم ساختاری تکرارپذیر اما موثر ایجاد کنیم. این تکرار، در سنین پایین نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه توقع کودک را پاسخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: معمولاً گروه سنی نوجوان دوست دارد در شرایطی قرار بگیرد که غافلگیر کننده باشد یا در دل ماجرا گره‌ی ایجاد شده و بعد گره گشایی صورت گیرد. این ویژگی اما در گروه سنی کودک چندان صدق نمی‌کند.

این کارگردان درباره چگونگی تولید سریال توضیح داد: نگارش متن حدود یک سال پیش از تولید آغاز شد و در این فاصله رفت و آمد مداوم بین تیم نویسندگان و کارشناسان وجود داشت. تلاش شد فاصله بین نگارش تا تولید تا حد متناسبی رعایت شود تا مراحل به درستی و در قالب استانداردی سپری شود. تمام قسمت‌ها زیر نظر کارشناسان متخصص پیش رفت؛ کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه. حتی ساختار دیالوگ نویسی و نقاط عطف در قصه نیز با دقت طراحی شد تا محتوای سالم و قابل اتکا به دست مخاطب برسد.

وی با اشاره به فیلمنامه اثر گفت: زمان و فضای موجود در سریال باعث شد نویسندگان بتوانند به علایق و ویژگی‌های فردی کاراکترها بیشتر بپردازند، در حالی که در نسخه سینمایی چنین فرصتی محدود بود.

شخصیت‌های جدید در نسخه دوم سینمایی «ببعی»

کارگردان «ببعی؛ گروه قهرمانان» همچنین بیان کرد: کاراکترهای فرعی جدیدی به سریال اضافه نشده‌اند اما در نسخه دوم سینمایی «ببعی»، قرار است شخصیت‌های تازه دیگری نیز حضور داشته باشند. روند توسعه این کاراکترها هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و تیم تولید آماده ورود به فاز اجرایی نسخه سینمایی دوم شده است.

صفارزادگان موفقیت برند «ببعی» را حاصل آزمون و خطاهای مداوم و بازخوردگیری مستمر از مخاطب دانست و عنوان کرد: در سریال ابتدایی، ۲۰۸ قسمت طی حدود ۲ سال تولید شد. دائم بازخورد می‌گرفتیم و قصه‌ها را به روز رسانی می‌کردیم. حتی در نسخه سینمایی هم با در نظر گرفتن رشد مخاطب و تغییر سلیقه‌اش، تکنیک را به روز رسانی کردیم.

این کارگردان حفظ پویایی شخصیت ببعی را عاملی کلیدی برای محبوبیت آن دانست و افزود: هیچ وقت نگذاشتیم حرکت رو به رشد شخصیت متوقف شود. تلاش کردیم ببعی زنده بماند، رشد کند و همراه با مخاطب و سن و سال مخاطبان وفادارش پیش برود. همین تداوم تولید، باعث شد کودک ارتباطش را از دست ندهد.

صفارزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا المان‌های ایرانی به صورت پررنگ در طراحی و فضاسازی دیده نمی‌شود، گفت: این موضوع، هم یک ویژگی مثبت و هم محل نقد است. دنیای کودک مرز نمی‌شناسد. ما نخواستیم لوکیشن یا فضایی ارائه دهیم که الزاماً به جغرافیای مشخصی متصل باشد. جهان ببعی، جهان ناکجا آبادی است که در آن اتفاقات انسانی رخ می‌دهد. با این حال تلاش شده در برخی قسمت‌ها مولفه‌های بومی به کار گرفته شود که البته چندان محسوس نیست. استفاده از کاراکترهای انسانی نیز به دلیل حساسیت‌هایی مانند پوشش، اقلیم و ظاهر، محدودیت‌هایی برای تولید ایجاد کرده و همین موضوع دلیل استفاده از کاراکترهای فانتزی حیوانی در سریال بوده است.

نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شده است

صفارزادگان همچنین درباره خلاء ترانه و قطعات موسیقایی مرتبط با کودکان در سریال توضیح داد: ترانه سریال محدود به تیتراژ ابتدایی است. سرعت بالای آماده سازی برای پخش، اجازه نداد برای تیتراژ پایانی ترانه‌ای تهیه شود سعی ما بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات بیشتری داشته باشیم.

کارگردان سریال «ببعی؛ گروه قهرمانان» در پایان به آغاز نگارش و پیش تولید نسخه دوم سینمایی «ببعی» اشاره و بیان کرد: هم اکنون نگارش فیلمنامه نسخه دوم سینمایی آغاز شده و تیم در حال آماده سازی برای ورود به فاز تولید است. امیدواریم با حفظ کیفیت، تعمیق شخصیت‌ها و تجربه‌های حاصل‌شده از سریال، بتوان نسخه موفق دیگری از «ببعی» را برای اکران آماده کرد.

مجموعه انیمیشن «ببعی؛ گروه قهرمانان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با تکنیک سه‌بعدی تولید شده است. پیش از این، نسخه دوبعدی مجموعه «ببعی» روی آنتن رفته بود و نسخه سینمایی آن با نام «ببعی قهرمان» در اکران عمومی خود ۷۰ میلیارد تومان فروش داشت.

حسین صفارزادگان کارگردان سریال انیمیشنی «ببعی؛ گروه قهرمانان» که هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ از شبکه نهال پخش می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: تمام قسمت‌های این اثر با همراهی کارشناسان متخصص تولید می‌شود و کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه درباره آن نظر می‌دهند.

با توجه به نیاز کودک سریال اپیزودیک شد

این فیلمساز، درباره رویکرد محتوایی این مجموعه بیان کرد: رویکرد محتوایی مبتنی بر اپیزودیک بودن قصه‌ها، تکرار پذیری ساختار و جلب توجه مخاطب کودک در هر قسمت به صورت مستقل است. تصمیم بر اپیزودیک بودن سریال، نه تنها با نیازهای گروه سنی کودک هم راستا است، بلکه باعث شده مخاطب از هر قسمت که وارد داستان شود، بتواند با آن ارتباط بگیرد و الزامی به دنبال کردن پیوسته قصه‌ها نداشته باشد.

صفارزادگان با اشاره به استانداردهای بین المللی در تولید انیمیشن برای کودکان گفت: ما در قالبی حرکت کردیم که در دنیا هم مرسوم است؛ قصه‌هایی با شروع، میانه و پایان مشخص. همان طور که در کارتون‌هایی مثل «سفرهای میتی کومان» کودکان انتظار دیدن اتفاق مشخصی را مثل نشان دادن علامت مخصوص حاکم بزرگ دارند، ما هم تلاش کردیم ساختاری تکرارپذیر اما موثر ایجاد کنیم. این تکرار، در سنین پایین نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه توقع کودک را پاسخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: معمولاً گروه سنی نوجوان دوست دارد در شرایطی قرار بگیرد که غافلگیر کننده باشد یا در دل ماجرا گره‌ی ایجاد شده و بعد گره گشایی صورت گیرد. این ویژگی اما در گروه سنی کودک چندان صدق نمی‌کند.

این کارگردان درباره چگونگی تولید سریال توضیح داد: نگارش متن حدود یک سال پیش از تولید آغاز شد و در این فاصله رفت و آمد مداوم بین تیم نویسندگان و کارشناسان وجود داشت. تلاش شد فاصله بین نگارش تا تولید تا حد متناسبی رعایت شود تا مراحل به درستی و در قالب استانداردی سپری شود. تمام قسمت‌ها زیر نظر کارشناسان متخصص پیش رفت؛ کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه. حتی ساختار دیالوگ نویسی و نقاط عطف در قصه نیز با دقت طراحی شد تا محتوای سالم و قابل اتکا به دست مخاطب برسد.

وی با اشاره به فیلمنامه اثر گفت: زمان و فضای موجود در سریال باعث شد نویسندگان بتوانند به علایق و ویژگی‌های فردی کاراکترها بیشتر بپردازند، در حالی که در نسخه سینمایی چنین فرصتی محدود بود.

شخصیت‌های جدید در نسخه دوم سینمایی «ببعی»

کارگردان «ببعی؛ گروه قهرمانان» همچنین بیان کرد: کاراکترهای فرعی جدیدی به سریال اضافه نشده‌اند اما در نسخه دوم سینمایی «ببعی»، قرار است شخصیت‌های تازه دیگری نیز حضور داشته باشند. روند توسعه این کاراکترها هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و تیم تولید آماده ورود به فاز اجرایی نسخه سینمایی دوم شده است.

صفارزادگان موفقیت برند «ببعی» را حاصل آزمون و خطاهای مداوم و بازخوردگیری مستمر از مخاطب دانست و عنوان کرد: در سریال ابتدایی، ۲۰۸ قسمت طی حدود ۲ سال تولید شد. دائم بازخورد می‌گرفتیم و قصه‌ها را به روز رسانی می‌کردیم. حتی در نسخه سینمایی هم با در نظر گرفتن رشد مخاطب و تغییر سلیقه‌اش، تکنیک را به روز رسانی کردیم.

این کارگردان حفظ پویایی شخصیت ببعی را عاملی کلیدی برای محبوبیت آن دانست و افزود: هیچ وقت نگذاشتیم حرکت رو به رشد شخصیت متوقف شود. تلاش کردیم ببعی زنده بماند، رشد کند و همراه با مخاطب و سن و سال مخاطبان وفادارش پیش برود. همین تداوم تولید، باعث شد کودک ارتباطش را از دست ندهد.

صفارزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا المان‌های ایرانی به صورت پررنگ در طراحی و فضاسازی دیده نمی‌شود، گفت: این موضوع، هم یک ویژگی مثبت و هم محل نقد است. دنیای کودک مرز نمی‌شناسد. ما نخواستیم لوکیشن یا فضایی ارائه دهیم که الزاماً به جغرافیای مشخصی متصل باشد. جهان ببعی، جهان ناکجا آبادی است که در آن اتفاقات انسانی رخ می‌دهد. با این حال تلاش شده در برخی قسمت‌ها مولفه‌های بومی به کار گرفته شود که البته چندان محسوس نیست. استفاده از کاراکترهای انسانی نیز به دلیل حساسیت‌هایی مانند پوشش، اقلیم و ظاهر، محدودیت‌هایی برای تولید ایجاد کرده و همین موضوع دلیل استفاده از کاراکترهای فانتزی حیوانی در سریال بوده است.

نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شده است

صفارزادگان همچنین درباره خلاء ترانه و قطعات موسیقایی مرتبط با کودکان در سریال توضیح داد: ترانه سریال محدود به تیتراژ ابتدایی است. سرعت بالای آماده سازی برای پخش، اجازه نداد برای تیتراژ پایانی ترانه‌ای تهیه شود سعی ما بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات بیشتری داشته باشیم.

کارگردان سریال «ببعی؛ گروه قهرمانان» در پایان به آغاز نگارش و پیش تولید نسخه دوم سینمایی «ببعی» اشاره و بیان کرد: هم اکنون نگارش فیلمنامه نسخه دوم سینمایی آغاز شده و تیم در حال آماده سازی برای ورود به فاز تولید است. امیدواریم با حفظ کیفیت، تعمیق شخصیت‌ها و تجربه‌های حاصل‌شده از سریال، بتوان نسخه موفق دیگری از «ببعی» را برای اکران آماده کرد.

مجموعه انیمیشن «ببعی؛ گروه قهرمانان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با تکنیک سه‌بعدی تولید شده است. پیش از این، نسخه دوبعدی مجموعه «ببعی» روی آنتن رفته بود و نسخه سینمایی آن با نام «ببعی قهرمان» در اکران عمومی خود ۷۰ میلیارد تومان فروش داشت.

اخبارجدیدترین

یک قصه کوتاه از ترسناک‌ترین «سکوت» دنیا؛ این گزارش یک اعلام جرم است!

بیش از ۱۰ هزار مخاطب در تئاتر پیاده‌روی اربعین؛ تئاتر ما مرده است!

سی‌ و دومین جشنواره تجسمی جوانان کلید خورد

حسین صفارزادگان کارگردان سریال انیمیشنی «ببعی؛ گروه قهرمانان» که هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ از شبکه نهال پخش می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: تمام قسمت‌های این اثر با همراهی کارشناسان متخصص تولید می‌شود و کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه درباره آن نظر می‌دهند.

با توجه به نیاز کودک سریال اپیزودیک شد

این فیلمساز، درباره رویکرد محتوایی این مجموعه بیان کرد: رویکرد محتوایی مبتنی بر اپیزودیک بودن قصه‌ها، تکرار پذیری ساختار و جلب توجه مخاطب کودک در هر قسمت به صورت مستقل است. تصمیم بر اپیزودیک بودن سریال، نه تنها با نیازهای گروه سنی کودک هم راستا است، بلکه باعث شده مخاطب از هر قسمت که وارد داستان شود، بتواند با آن ارتباط بگیرد و الزامی به دنبال کردن پیوسته قصه‌ها نداشته باشد.

صفارزادگان با اشاره به استانداردهای بین المللی در تولید انیمیشن برای کودکان گفت: ما در قالبی حرکت کردیم که در دنیا هم مرسوم است؛ قصه‌هایی با شروع، میانه و پایان مشخص. همان طور که در کارتون‌هایی مثل «سفرهای میتی کومان» کودکان انتظار دیدن اتفاق مشخصی را مثل نشان دادن علامت مخصوص حاکم بزرگ دارند، ما هم تلاش کردیم ساختاری تکرارپذیر اما موثر ایجاد کنیم. این تکرار، در سنین پایین نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه توقع کودک را پاسخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: معمولاً گروه سنی نوجوان دوست دارد در شرایطی قرار بگیرد که غافلگیر کننده باشد یا در دل ماجرا گره‌ی ایجاد شده و بعد گره گشایی صورت گیرد. این ویژگی اما در گروه سنی کودک چندان صدق نمی‌کند.

این کارگردان درباره چگونگی تولید سریال توضیح داد: نگارش متن حدود یک سال پیش از تولید آغاز شد و در این فاصله رفت و آمد مداوم بین تیم نویسندگان و کارشناسان وجود داشت. تلاش شد فاصله بین نگارش تا تولید تا حد متناسبی رعایت شود تا مراحل به درستی و در قالب استانداردی سپری شود. تمام قسمت‌ها زیر نظر کارشناسان متخصص پیش رفت؛ کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه. حتی ساختار دیالوگ نویسی و نقاط عطف در قصه نیز با دقت طراحی شد تا محتوای سالم و قابل اتکا به دست مخاطب برسد.

وی با اشاره به فیلمنامه اثر گفت: زمان و فضای موجود در سریال باعث شد نویسندگان بتوانند به علایق و ویژگی‌های فردی کاراکترها بیشتر بپردازند، در حالی که در نسخه سینمایی چنین فرصتی محدود بود.

شخصیت‌های جدید در نسخه دوم سینمایی «ببعی»

کارگردان «ببعی؛ گروه قهرمانان» همچنین بیان کرد: کاراکترهای فرعی جدیدی به سریال اضافه نشده‌اند اما در نسخه دوم سینمایی «ببعی»، قرار است شخصیت‌های تازه دیگری نیز حضور داشته باشند. روند توسعه این کاراکترها هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و تیم تولید آماده ورود به فاز اجرایی نسخه سینمایی دوم شده است.

صفارزادگان موفقیت برند «ببعی» را حاصل آزمون و خطاهای مداوم و بازخوردگیری مستمر از مخاطب دانست و عنوان کرد: در سریال ابتدایی، ۲۰۸ قسمت طی حدود ۲ سال تولید شد. دائم بازخورد می‌گرفتیم و قصه‌ها را به روز رسانی می‌کردیم. حتی در نسخه سینمایی هم با در نظر گرفتن رشد مخاطب و تغییر سلیقه‌اش، تکنیک را به روز رسانی کردیم.

این کارگردان حفظ پویایی شخصیت ببعی را عاملی کلیدی برای محبوبیت آن دانست و افزود: هیچ وقت نگذاشتیم حرکت رو به رشد شخصیت متوقف شود. تلاش کردیم ببعی زنده بماند، رشد کند و همراه با مخاطب و سن و سال مخاطبان وفادارش پیش برود. همین تداوم تولید، باعث شد کودک ارتباطش را از دست ندهد.

صفارزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا المان‌های ایرانی به صورت پررنگ در طراحی و فضاسازی دیده نمی‌شود، گفت: این موضوع، هم یک ویژگی مثبت و هم محل نقد است. دنیای کودک مرز نمی‌شناسد. ما نخواستیم لوکیشن یا فضایی ارائه دهیم که الزاماً به جغرافیای مشخصی متصل باشد. جهان ببعی، جهان ناکجا آبادی است که در آن اتفاقات انسانی رخ می‌دهد. با این حال تلاش شده در برخی قسمت‌ها مولفه‌های بومی به کار گرفته شود که البته چندان محسوس نیست. استفاده از کاراکترهای انسانی نیز به دلیل حساسیت‌هایی مانند پوشش، اقلیم و ظاهر، محدودیت‌هایی برای تولید ایجاد کرده و همین موضوع دلیل استفاده از کاراکترهای فانتزی حیوانی در سریال بوده است.

نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شده است

صفارزادگان همچنین درباره خلاء ترانه و قطعات موسیقایی مرتبط با کودکان در سریال توضیح داد: ترانه سریال محدود به تیتراژ ابتدایی است. سرعت بالای آماده سازی برای پخش، اجازه نداد برای تیتراژ پایانی ترانه‌ای تهیه شود سعی ما بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات بیشتری داشته باشیم.

کارگردان سریال «ببعی؛ گروه قهرمانان» در پایان به آغاز نگارش و پیش تولید نسخه دوم سینمایی «ببعی» اشاره و بیان کرد: هم اکنون نگارش فیلمنامه نسخه دوم سینمایی آغاز شده و تیم در حال آماده سازی برای ورود به فاز تولید است. امیدواریم با حفظ کیفیت، تعمیق شخصیت‌ها و تجربه‌های حاصل‌شده از سریال، بتوان نسخه موفق دیگری از «ببعی» را برای اکران آماده کرد.

مجموعه انیمیشن «ببعی؛ گروه قهرمانان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با تکنیک سه‌بعدی تولید شده است. پیش از این، نسخه دوبعدی مجموعه «ببعی» روی آنتن رفته بود و نسخه سینمایی آن با نام «ببعی قهرمان» در اکران عمومی خود ۷۰ میلیارد تومان فروش داشت.

حسین صفارزادگان کارگردان سریال انیمیشنی «ببعی؛ گروه قهرمانان» که هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ از شبکه نهال پخش می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: تمام قسمت‌های این اثر با همراهی کارشناسان متخصص تولید می‌شود و کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه درباره آن نظر می‌دهند.

با توجه به نیاز کودک سریال اپیزودیک شد

این فیلمساز، درباره رویکرد محتوایی این مجموعه بیان کرد: رویکرد محتوایی مبتنی بر اپیزودیک بودن قصه‌ها، تکرار پذیری ساختار و جلب توجه مخاطب کودک در هر قسمت به صورت مستقل است. تصمیم بر اپیزودیک بودن سریال، نه تنها با نیازهای گروه سنی کودک هم راستا است، بلکه باعث شده مخاطب از هر قسمت که وارد داستان شود، بتواند با آن ارتباط بگیرد و الزامی به دنبال کردن پیوسته قصه‌ها نداشته باشد.

صفارزادگان با اشاره به استانداردهای بین المللی در تولید انیمیشن برای کودکان گفت: ما در قالبی حرکت کردیم که در دنیا هم مرسوم است؛ قصه‌هایی با شروع، میانه و پایان مشخص. همان طور که در کارتون‌هایی مثل «سفرهای میتی کومان» کودکان انتظار دیدن اتفاق مشخصی را مثل نشان دادن علامت مخصوص حاکم بزرگ دارند، ما هم تلاش کردیم ساختاری تکرارپذیر اما موثر ایجاد کنیم. این تکرار، در سنین پایین نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه توقع کودک را پاسخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: معمولاً گروه سنی نوجوان دوست دارد در شرایطی قرار بگیرد که غافلگیر کننده باشد یا در دل ماجرا گره‌ی ایجاد شده و بعد گره گشایی صورت گیرد. این ویژگی اما در گروه سنی کودک چندان صدق نمی‌کند.

این کارگردان درباره چگونگی تولید سریال توضیح داد: نگارش متن حدود یک سال پیش از تولید آغاز شد و در این فاصله رفت و آمد مداوم بین تیم نویسندگان و کارشناسان وجود داشت. تلاش شد فاصله بین نگارش تا تولید تا حد متناسبی رعایت شود تا مراحل به درستی و در قالب استانداردی سپری شود. تمام قسمت‌ها زیر نظر کارشناسان متخصص پیش رفت؛ کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه. حتی ساختار دیالوگ نویسی و نقاط عطف در قصه نیز با دقت طراحی شد تا محتوای سالم و قابل اتکا به دست مخاطب برسد.

وی با اشاره به فیلمنامه اثر گفت: زمان و فضای موجود در سریال باعث شد نویسندگان بتوانند به علایق و ویژگی‌های فردی کاراکترها بیشتر بپردازند، در حالی که در نسخه سینمایی چنین فرصتی محدود بود.

شخصیت‌های جدید در نسخه دوم سینمایی «ببعی»

کارگردان «ببعی؛ گروه قهرمانان» همچنین بیان کرد: کاراکترهای فرعی جدیدی به سریال اضافه نشده‌اند اما در نسخه دوم سینمایی «ببعی»، قرار است شخصیت‌های تازه دیگری نیز حضور داشته باشند. روند توسعه این کاراکترها هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و تیم تولید آماده ورود به فاز اجرایی نسخه سینمایی دوم شده است.

صفارزادگان موفقیت برند «ببعی» را حاصل آزمون و خطاهای مداوم و بازخوردگیری مستمر از مخاطب دانست و عنوان کرد: در سریال ابتدایی، ۲۰۸ قسمت طی حدود ۲ سال تولید شد. دائم بازخورد می‌گرفتیم و قصه‌ها را به روز رسانی می‌کردیم. حتی در نسخه سینمایی هم با در نظر گرفتن رشد مخاطب و تغییر سلیقه‌اش، تکنیک را به روز رسانی کردیم.

این کارگردان حفظ پویایی شخصیت ببعی را عاملی کلیدی برای محبوبیت آن دانست و افزود: هیچ وقت نگذاشتیم حرکت رو به رشد شخصیت متوقف شود. تلاش کردیم ببعی زنده بماند، رشد کند و همراه با مخاطب و سن و سال مخاطبان وفادارش پیش برود. همین تداوم تولید، باعث شد کودک ارتباطش را از دست ندهد.

صفارزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا المان‌های ایرانی به صورت پررنگ در طراحی و فضاسازی دیده نمی‌شود، گفت: این موضوع، هم یک ویژگی مثبت و هم محل نقد است. دنیای کودک مرز نمی‌شناسد. ما نخواستیم لوکیشن یا فضایی ارائه دهیم که الزاماً به جغرافیای مشخصی متصل باشد. جهان ببعی، جهان ناکجا آبادی است که در آن اتفاقات انسانی رخ می‌دهد. با این حال تلاش شده در برخی قسمت‌ها مولفه‌های بومی به کار گرفته شود که البته چندان محسوس نیست. استفاده از کاراکترهای انسانی نیز به دلیل حساسیت‌هایی مانند پوشش، اقلیم و ظاهر، محدودیت‌هایی برای تولید ایجاد کرده و همین موضوع دلیل استفاده از کاراکترهای فانتزی حیوانی در سریال بوده است.

نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شده است

صفارزادگان همچنین درباره خلاء ترانه و قطعات موسیقایی مرتبط با کودکان در سریال توضیح داد: ترانه سریال محدود به تیتراژ ابتدایی است. سرعت بالای آماده سازی برای پخش، اجازه نداد برای تیتراژ پایانی ترانه‌ای تهیه شود سعی ما بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات بیشتری داشته باشیم.

کارگردان سریال «ببعی؛ گروه قهرمانان» در پایان به آغاز نگارش و پیش تولید نسخه دوم سینمایی «ببعی» اشاره و بیان کرد: هم اکنون نگارش فیلمنامه نسخه دوم سینمایی آغاز شده و تیم در حال آماده سازی برای ورود به فاز تولید است. امیدواریم با حفظ کیفیت، تعمیق شخصیت‌ها و تجربه‌های حاصل‌شده از سریال، بتوان نسخه موفق دیگری از «ببعی» را برای اکران آماده کرد.

مجموعه انیمیشن «ببعی؛ گروه قهرمانان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با تکنیک سه‌بعدی تولید شده است. پیش از این، نسخه دوبعدی مجموعه «ببعی» روی آنتن رفته بود و نسخه سینمایی آن با نام «ببعی قهرمان» در اکران عمومی خود ۷۰ میلیارد تومان فروش داشت.

پست قبلی

۲ بازیکن جدیدپرسپولیس که باعث خوشحالی هاشمیان شدند +عکس

پست بعدی

والیبال ایران به نیمه‌نهایی قهرمانی‌ جهان صعود کرد

مربوطه پست ها

یک قصه کوتاه از ترسناک‌ترین «سکوت» دنیا؛ این گزارش یک اعلام جرم است!
هنر و فرهنگ

یک قصه کوتاه از ترسناک‌ترین «سکوت» دنیا؛ این گزارش یک اعلام جرم است!

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
بیش از ۱۰ هزار مخاطب در تئاتر پیاده‌روی اربعین؛ تئاتر ما مرده است!
هنر و فرهنگ

بیش از ۱۰ هزار مخاطب در تئاتر پیاده‌روی اربعین؛ تئاتر ما مرده است!

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
سی‌ و دومین جشنواره تجسمی جوانان کلید خورد
هنر و فرهنگ

سی‌ و دومین جشنواره تجسمی جوانان کلید خورد

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
جوابیه معاونت سیما درباره توقف پخش برنامه «ماجرای جنگ»
هنر و فرهنگ

جوابیه معاونت سیما درباره توقف پخش برنامه «ماجرای جنگ»

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
«دختر قاصدک‌ها» به کره جنوبی رفت
هنر و فرهنگ

«دختر قاصدک‌ها» به کره جنوبی رفت

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
فراخوان نهمین جشنواره تلویزیونی «مستند» منتشر شد
هنر و فرهنگ

فراخوان نهمین جشنواره تلویزیونی «مستند» منتشر شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • پرداخت ۴۴ درصد مطالبات گندم‌کاران؛ کشت برنج در ۳ استان
  • دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد؛ افزایش ۲ درجه‌ای در اکثر نقاط کشور
  • غربالگری هپاتیت در معتادان تحت درمان از اواخر شهریور؛ درمان رایگان هپاتیت در کشور
  • تحویل یک رام قطار ملی به متروی تهران/ شهرداری تکلیف قانونی در زمینه آب ندارد
  • قرارداد خانه اندیشمندان به پایان رسیده است
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.