دانش جوین
شنبه, خرداد ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی انرژی

بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد

گسترش نیوز توسط گسترش نیوز
۱۱ آذر ۱۴۰۳
در انرژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
0
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

ششم آذرماه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در خصوص قطعی برق در فصل سرد و تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی کشور گفت: “روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر فرآورده از کشور قاچاق می‌شود؛ تردید نکنید این قاچاق سازماندهی شده است و مراکز تولید و مصرف‌کننده‌های اصلی اولین تهیه‌کننده‌های این قاچاق هستند. این حرف را با اطلاع بیان می‌کنیم پس آیا نباید چاره اندیشی کرد؟ مهم این است که مسئله را به رسمیت بشناسیم.”

پس از اظهارات رئیس قوه مقننه، نعمت‌الله نجفی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک برنامه تلویزیونی از ابعاد جدید قاچاق سوخت پرده برداشت و گفت: ” توزیع سوخت نیروگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه ۴۴ مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق انجام می‌شود و باید الگوی مصرف مشخصی برای توزیع سوخت نیروگاهی تدوین شود، چراکه ممکن است بسیاری از فرآورده‌های انتقال‌یافته به نیروگاه‌ها نرسد، یا به جای تولید برق در مصارف دیگری به‌کار گرفته شود؛ سالانه حدود یک میلیارد لیتر سوخت نیروگاهی ارسال‌شده در مسیر منحرف می‌شود و به نیروگاه نمی‌رسد.”

این گفته، واکنش مسئولان شرکت تولید برق حرارتی را به دنبال داشت؛ به طوری که ناصر اسکندری، سرپرست معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی در این خصوص گفت: “اگر سوخت مصرفی در مسیر فرایند تحویل با تخلف مواجه شود در مالکیت نیروگاه‌های کشور نیست، از زمانی که سوخت وارد مخزن می‌شود به هیچ وجه امکان قاچاق از این مخازن وجود ندارد، چراکه به محض اینکه نفتکش وارد نیروگاه می‌شود، به صورت اتوماتیک روی باسکول ورودی نیروگاه وزن‌سنجی و پارامترهای فیزیکی آن کنترل و میزان ناخالصی آن پایش می‌شود و تمامی مشخصات بارنامه، تانکر، وزن و پارامترهای صوخت ثبت می‌شود.”

درواقع، آنطور که از این اظهارات برمی آید، به نظر می رسد از مخازن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که سوخت مایع نیروگاه ها بارگیری می شود و تا زمان رسیدن به نیروگاه و ورود این سوخت به مخازن نیروگاه ها، نه شرکت ملی پخش و نه مالکان نیروگاه ها، مسئولیت سوخت را در این حدفاصل به گردن نمی گیرند؛ از اینرو لازم است بیش از گذشته، مسئولان در خصوص احجام گسترده سوختی که در مسیر نیروگاه ها منحرف می شوند، شفاف سازی کنند.

 


منبع:

تسنیم


  • گسترش نیوز



  • صنعت و معدن


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


  • انرژی


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


کدخبر:
342146



۱۴۰۳/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

ششم آذرماه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در خصوص قطعی برق در فصل سرد و تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی کشور گفت: “روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر فرآورده از کشور قاچاق می‌شود؛ تردید نکنید این قاچاق سازماندهی شده است و مراکز تولید و مصرف‌کننده‌های اصلی اولین تهیه‌کننده‌های این قاچاق هستند. این حرف را با اطلاع بیان می‌کنیم پس آیا نباید چاره اندیشی کرد؟ مهم این است که مسئله را به رسمیت بشناسیم.”

پس از اظهارات رئیس قوه مقننه، نعمت‌الله نجفی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک برنامه تلویزیونی از ابعاد جدید قاچاق سوخت پرده برداشت و گفت: ” توزیع سوخت نیروگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه ۴۴ مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق انجام می‌شود و باید الگوی مصرف مشخصی برای توزیع سوخت نیروگاهی تدوین شود، چراکه ممکن است بسیاری از فرآورده‌های انتقال‌یافته به نیروگاه‌ها نرسد، یا به جای تولید برق در مصارف دیگری به‌کار گرفته شود؛ سالانه حدود یک میلیارد لیتر سوخت نیروگاهی ارسال‌شده در مسیر منحرف می‌شود و به نیروگاه نمی‌رسد.”

این گفته، واکنش مسئولان شرکت تولید برق حرارتی را به دنبال داشت؛ به طوری که ناصر اسکندری، سرپرست معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی در این خصوص گفت: “اگر سوخت مصرفی در مسیر فرایند تحویل با تخلف مواجه شود در مالکیت نیروگاه‌های کشور نیست، از زمانی که سوخت وارد مخزن می‌شود به هیچ وجه امکان قاچاق از این مخازن وجود ندارد، چراکه به محض اینکه نفتکش وارد نیروگاه می‌شود، به صورت اتوماتیک روی باسکول ورودی نیروگاه وزن‌سنجی و پارامترهای فیزیکی آن کنترل و میزان ناخالصی آن پایش می‌شود و تمامی مشخصات بارنامه، تانکر، وزن و پارامترهای صوخت ثبت می‌شود.”

درواقع، آنطور که از این اظهارات برمی آید، به نظر می رسد از مخازن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که سوخت مایع نیروگاه ها بارگیری می شود و تا زمان رسیدن به نیروگاه و ورود این سوخت به مخازن نیروگاه ها، نه شرکت ملی پخش و نه مالکان نیروگاه ها، مسئولیت سوخت را در این حدفاصل به گردن نمی گیرند؛ از اینرو لازم است بیش از گذشته، مسئولان در خصوص احجام گسترده سوختی که در مسیر نیروگاه ها منحرف می شوند، شفاف سازی کنند.

 


منبع:

تسنیم


  • گسترش نیوز



  • صنعت و معدن


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


  • انرژی


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


کدخبر:
342146



۱۴۰۳/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

اخبارجدیدترین

جدول خاموشی امروز ۱۷ خرداد اعلام شد + جزئیات

جدول قطعی برق امروز ۱۶ خرداد منتشر شد | برق منطقه شما چه ساعتی می‌رود؟

بمب خبری دولت برای نجات کشور | سر و کله ناجی برق پیدا شد

ششم آذرماه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در خصوص قطعی برق در فصل سرد و تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی کشور گفت: “روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر فرآورده از کشور قاچاق می‌شود؛ تردید نکنید این قاچاق سازماندهی شده است و مراکز تولید و مصرف‌کننده‌های اصلی اولین تهیه‌کننده‌های این قاچاق هستند. این حرف را با اطلاع بیان می‌کنیم پس آیا نباید چاره اندیشی کرد؟ مهم این است که مسئله را به رسمیت بشناسیم.”

پس از اظهارات رئیس قوه مقننه، نعمت‌الله نجفی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک برنامه تلویزیونی از ابعاد جدید قاچاق سوخت پرده برداشت و گفت: ” توزیع سوخت نیروگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه ۴۴ مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق انجام می‌شود و باید الگوی مصرف مشخصی برای توزیع سوخت نیروگاهی تدوین شود، چراکه ممکن است بسیاری از فرآورده‌های انتقال‌یافته به نیروگاه‌ها نرسد، یا به جای تولید برق در مصارف دیگری به‌کار گرفته شود؛ سالانه حدود یک میلیارد لیتر سوخت نیروگاهی ارسال‌شده در مسیر منحرف می‌شود و به نیروگاه نمی‌رسد.”

این گفته، واکنش مسئولان شرکت تولید برق حرارتی را به دنبال داشت؛ به طوری که ناصر اسکندری، سرپرست معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی در این خصوص گفت: “اگر سوخت مصرفی در مسیر فرایند تحویل با تخلف مواجه شود در مالکیت نیروگاه‌های کشور نیست، از زمانی که سوخت وارد مخزن می‌شود به هیچ وجه امکان قاچاق از این مخازن وجود ندارد، چراکه به محض اینکه نفتکش وارد نیروگاه می‌شود، به صورت اتوماتیک روی باسکول ورودی نیروگاه وزن‌سنجی و پارامترهای فیزیکی آن کنترل و میزان ناخالصی آن پایش می‌شود و تمامی مشخصات بارنامه، تانکر، وزن و پارامترهای صوخت ثبت می‌شود.”

درواقع، آنطور که از این اظهارات برمی آید، به نظر می رسد از مخازن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که سوخت مایع نیروگاه ها بارگیری می شود و تا زمان رسیدن به نیروگاه و ورود این سوخت به مخازن نیروگاه ها، نه شرکت ملی پخش و نه مالکان نیروگاه ها، مسئولیت سوخت را در این حدفاصل به گردن نمی گیرند؛ از اینرو لازم است بیش از گذشته، مسئولان در خصوص احجام گسترده سوختی که در مسیر نیروگاه ها منحرف می شوند، شفاف سازی کنند.

 


منبع:

تسنیم


  • گسترش نیوز



  • صنعت و معدن


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


  • انرژی


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


کدخبر:
342146



۱۴۰۳/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

ششم آذرماه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در خصوص قطعی برق در فصل سرد و تأمین سوخت نیروگاه‌های حرارتی کشور گفت: “روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر فرآورده از کشور قاچاق می‌شود؛ تردید نکنید این قاچاق سازماندهی شده است و مراکز تولید و مصرف‌کننده‌های اصلی اولین تهیه‌کننده‌های این قاچاق هستند. این حرف را با اطلاع بیان می‌کنیم پس آیا نباید چاره اندیشی کرد؟ مهم این است که مسئله را به رسمیت بشناسیم.”

پس از اظهارات رئیس قوه مقننه، نعمت‌الله نجفی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک برنامه تلویزیونی از ابعاد جدید قاچاق سوخت پرده برداشت و گفت: ” توزیع سوخت نیروگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه ۴۴ مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق انجام می‌شود و باید الگوی مصرف مشخصی برای توزیع سوخت نیروگاهی تدوین شود، چراکه ممکن است بسیاری از فرآورده‌های انتقال‌یافته به نیروگاه‌ها نرسد، یا به جای تولید برق در مصارف دیگری به‌کار گرفته شود؛ سالانه حدود یک میلیارد لیتر سوخت نیروگاهی ارسال‌شده در مسیر منحرف می‌شود و به نیروگاه نمی‌رسد.”

این گفته، واکنش مسئولان شرکت تولید برق حرارتی را به دنبال داشت؛ به طوری که ناصر اسکندری، سرپرست معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی در این خصوص گفت: “اگر سوخت مصرفی در مسیر فرایند تحویل با تخلف مواجه شود در مالکیت نیروگاه‌های کشور نیست، از زمانی که سوخت وارد مخزن می‌شود به هیچ وجه امکان قاچاق از این مخازن وجود ندارد، چراکه به محض اینکه نفتکش وارد نیروگاه می‌شود، به صورت اتوماتیک روی باسکول ورودی نیروگاه وزن‌سنجی و پارامترهای فیزیکی آن کنترل و میزان ناخالصی آن پایش می‌شود و تمامی مشخصات بارنامه، تانکر، وزن و پارامترهای صوخت ثبت می‌شود.”

درواقع، آنطور که از این اظهارات برمی آید، به نظر می رسد از مخازن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که سوخت مایع نیروگاه ها بارگیری می شود و تا زمان رسیدن به نیروگاه و ورود این سوخت به مخازن نیروگاه ها، نه شرکت ملی پخش و نه مالکان نیروگاه ها، مسئولیت سوخت را در این حدفاصل به گردن نمی گیرند؛ از اینرو لازم است بیش از گذشته، مسئولان در خصوص احجام گسترده سوختی که در مسیر نیروگاه ها منحرف می شوند، شفاف سازی کنند.

 


منبع:

تسنیم


  • گسترش نیوز



  • صنعت و معدن


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


  • انرژی


  • بجای واردات سوخت جلوی قاچاق را بگیریم | توزیع بنزین الگو مشخصی ندارد


کدخبر:
342146



۱۴۰۳/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

پست قبلی

فوری | هر فرد ۳۰ لیتر بنزین | سهمیه بندی بنزین کاهش پیدا کرد؟

پست بعدی

غوغای نمایندگان مجلس بر سر قانون همسان سازی حقوق | بهارستانی ها به پزشکیان تذکر دادند

مربوطه پست ها

جدول خاموشی امروز ۱۷ خرداد اعلام شد + جزئیات
انرژی

جدول خاموشی امروز ۱۷ خرداد اعلام شد + جزئیات

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
جدول قطعی برق امروز ۱۶ خرداد منتشر شد | برق منطقه شما چه ساعتی می‌رود؟
انرژی

جدول قطعی برق امروز ۱۶ خرداد منتشر شد | برق منطقه شما چه ساعتی می‌رود؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
بمب خبری دولت برای نجات کشور | سر و کله ناجی برق پیدا شد
انرژی

بمب خبری دولت برای نجات کشور | سر و کله ناجی برق پیدا شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
عربستان و کویت برای غارت گنج ایران در خلیج فارس اقدام کردند
انرژی

عربستان و کویت برای غارت گنج ایران در خلیج فارس اقدام کردند

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
سامانه دریافت خسارت مشترکان از توانیر اعلام شد + جزئیات
انرژی

سامانه دریافت خسارت مشترکان از توانیر اعلام شد + جزئیات

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
اعتراض کامیون‌ داران ؛ زنگ خطر جدی برای ترانزیت ایران شنیده شد
انرژی

اعتراض کامیون‌ داران ؛ زنگ خطر جدی برای ترانزیت ایران شنیده شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • رشد خیره‌کننده رقیب گوگل؛ Perplexity ماه گذشته ۷۸۰ میلیون درخواست دریافت کرد
  • هسته‌ای در کشاورزی ـ ۴| کاهش مؤثر ضایعات با پرتودهی هسته‌ای
  • سرمایه گذاران در این بازار به خاک سیاه نشستند
  • فرار سرمایه‌گذاران بزرگ از دومین میم کوین بازار!
  • بازنشستگان در تله قانون گرفتار شدند
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.