دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

برای خریدار ایرانی نیز استانداردهای ایمنی و رفتار فروشنده مهم است

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۳ فروردین ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
برای خریدار ایرانی نیز استانداردهای ایمنی و رفتار فروشنده مهم است
5
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

می‌توان تایید کرد که استفاده از این ابزارها با وجود امکان‌پذیر بودن، اما کمتر به سمت اجرایی شدن رفته و این موضوع فقط مختص به بازارهای خرد همچون تایر هم نیست؛ مگر این‌که تاکید خاصی روی اجرای آن وجود داشته باشد. طی پژوهشی که توسط محمدعلی سیاه‌سرانی، حسن بلوچی و احسان محمدی در دانشگاه گلستان انجام شده، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول بهره‌برداری شده است.

هدف این پژوهش تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه با استفاده از رویکرد ترکیبی است. جهت تجزیه و تحلیل رفتار خریداران تایر ایرانی یا خارجی، با استفاده از تحلیل خوشه‌ای غیر سلسله مراتبی (k میانگین) و بر اساس عوامل ۲۴ گانه جامعه آماری مورد تحلیل و تعداد خوشه‌های بهینه که بر حسب شاخص دیویس-بولدین به‌دست آمد.سپس با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی، از متغیرهای مستقل تحقیق (عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول) به‌منظور پیش‌بینی متغیر وابسته (خرید تایر ایرانی یا خارجی) استفاده شد.

جامعه آماری پژوهش، خریداران تایر ایرانی یا خارجی در غرب استان مازندران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه پژوهش از فرمول جامعه نامحدود به‌منظور تعیین حجم نمونه استفاده شد که حداقل حجم نمونه ۳۸۴ به‌دست آمد و تحلیل‌ها روی ۵۲۷ عدد پرسش‌نامه قابل استفاده صورت پذیرفت.

نتایج پژوهش نشان داد در خوشه اول به‌ترتیب قیمت، استانداردهای ایمنی، تصویر و شهرت فروشگاه و در خوشه دوم به‌ترتیب نزدیک بودن، رفتار دوستانه فروشندگان و گستردگی انتخاب بیشترین مراکز خوشه‌ها را به‌دست آورده‌اند. استفاده از الگوریتم‌های شبکه‌های عصبی نشان داد متغیرهای مستقل پژوهش از قابلیت پیش‌بینی‌کنندگی مناسبی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان تا ضریب خطای ۸۸۶/۰ تغییرات متغیر وابسته را پیش‌بینی کرد.

یکی از چالش‌های مهم رفتار مصرف‌کننده، چرایی رفتار خرید مصرف‌کنندگان یک محصول یا برند است و پاسخ به این‌که مصرف‌کنندگان در سفر حین خرید خود از چه عواملی تاثیر می‌پذیرند و چگونه رفتار خرید خود را کامل می‌کنند، یکی از چالش‌های اصلی حوزه رفتار مصرف‌کننده است.

بازار تایر به‌عنوان یکی از بازارهای پر تراکنش و با ارزش که مصرف‌کنندگان فراوانی با آن در ارتباط هستند، از موضوع مذکور استثنا نیست و رفتار خرید مصرف‌کنندگان آن نیز به عنوان یک کالای اساسی نیاز به‌بررسی دارد. مطالعات هاکت و همکاران در سال ۱۹۹۳ نشان داد عوامل اصلی تعیین‌کننده رفتار خرید عبارتند از ارزیابی کلی (شامل ایمنی و کیفیت کالا)، محیط فیزیکی، کارایی (شامل فاصله سفر از خانه)، دسترسی و محیط اجتماعی (از جمله فضای فروشگاه). این عوامل دوباره گروه‌بندی شده و بیشتر به سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند. عوامل مرتبط با محصول (به‌عنوان مثال قیمت)، عوامل مرتبط با بازار (مانند راحتی) و عوامل شخصی ‌(به‌عنوان مثال سن) می‌شود.

در این پژوهش با توجه به‌مرور پیشینه عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مصرف‌کنندگان تایر شناسایی شد و پس از بررسی به‌نتایج بالا دست پیدا کردند. برای مطالعه شرح کامل این پژوهش می‌توانید به‌شماره ۱۱۱ از نشریه صنعت لاستیک ایران مراجعه کنید.

می‌توان تایید کرد که استفاده از این ابزارها با وجود امکان‌پذیر بودن، اما کمتر به سمت اجرایی شدن رفته و این موضوع فقط مختص به بازارهای خرد همچون تایر هم نیست؛ مگر این‌که تاکید خاصی روی اجرای آن وجود داشته باشد. طی پژوهشی که توسط محمدعلی سیاه‌سرانی، حسن بلوچی و احسان محمدی در دانشگاه گلستان انجام شده، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول بهره‌برداری شده است.

هدف این پژوهش تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه با استفاده از رویکرد ترکیبی است. جهت تجزیه و تحلیل رفتار خریداران تایر ایرانی یا خارجی، با استفاده از تحلیل خوشه‌ای غیر سلسله مراتبی (k میانگین) و بر اساس عوامل ۲۴ گانه جامعه آماری مورد تحلیل و تعداد خوشه‌های بهینه که بر حسب شاخص دیویس-بولدین به‌دست آمد.سپس با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی، از متغیرهای مستقل تحقیق (عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول) به‌منظور پیش‌بینی متغیر وابسته (خرید تایر ایرانی یا خارجی) استفاده شد.

جامعه آماری پژوهش، خریداران تایر ایرانی یا خارجی در غرب استان مازندران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه پژوهش از فرمول جامعه نامحدود به‌منظور تعیین حجم نمونه استفاده شد که حداقل حجم نمونه ۳۸۴ به‌دست آمد و تحلیل‌ها روی ۵۲۷ عدد پرسش‌نامه قابل استفاده صورت پذیرفت.

نتایج پژوهش نشان داد در خوشه اول به‌ترتیب قیمت، استانداردهای ایمنی، تصویر و شهرت فروشگاه و در خوشه دوم به‌ترتیب نزدیک بودن، رفتار دوستانه فروشندگان و گستردگی انتخاب بیشترین مراکز خوشه‌ها را به‌دست آورده‌اند. استفاده از الگوریتم‌های شبکه‌های عصبی نشان داد متغیرهای مستقل پژوهش از قابلیت پیش‌بینی‌کنندگی مناسبی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان تا ضریب خطای ۸۸۶/۰ تغییرات متغیر وابسته را پیش‌بینی کرد.

یکی از چالش‌های مهم رفتار مصرف‌کننده، چرایی رفتار خرید مصرف‌کنندگان یک محصول یا برند است و پاسخ به این‌که مصرف‌کنندگان در سفر حین خرید خود از چه عواملی تاثیر می‌پذیرند و چگونه رفتار خرید خود را کامل می‌کنند، یکی از چالش‌های اصلی حوزه رفتار مصرف‌کننده است.

بازار تایر به‌عنوان یکی از بازارهای پر تراکنش و با ارزش که مصرف‌کنندگان فراوانی با آن در ارتباط هستند، از موضوع مذکور استثنا نیست و رفتار خرید مصرف‌کنندگان آن نیز به عنوان یک کالای اساسی نیاز به‌بررسی دارد. مطالعات هاکت و همکاران در سال ۱۹۹۳ نشان داد عوامل اصلی تعیین‌کننده رفتار خرید عبارتند از ارزیابی کلی (شامل ایمنی و کیفیت کالا)، محیط فیزیکی، کارایی (شامل فاصله سفر از خانه)، دسترسی و محیط اجتماعی (از جمله فضای فروشگاه). این عوامل دوباره گروه‌بندی شده و بیشتر به سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند. عوامل مرتبط با محصول (به‌عنوان مثال قیمت)، عوامل مرتبط با بازار (مانند راحتی) و عوامل شخصی ‌(به‌عنوان مثال سن) می‌شود.

در این پژوهش با توجه به‌مرور پیشینه عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مصرف‌کنندگان تایر شناسایی شد و پس از بررسی به‌نتایج بالا دست پیدا کردند. برای مطالعه شرح کامل این پژوهش می‌توانید به‌شماره ۱۱۱ از نشریه صنعت لاستیک ایران مراجعه کنید.

اخبارجدیدترین

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

می‌توان تایید کرد که استفاده از این ابزارها با وجود امکان‌پذیر بودن، اما کمتر به سمت اجرایی شدن رفته و این موضوع فقط مختص به بازارهای خرد همچون تایر هم نیست؛ مگر این‌که تاکید خاصی روی اجرای آن وجود داشته باشد. طی پژوهشی که توسط محمدعلی سیاه‌سرانی، حسن بلوچی و احسان محمدی در دانشگاه گلستان انجام شده، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول بهره‌برداری شده است.

هدف این پژوهش تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه با استفاده از رویکرد ترکیبی است. جهت تجزیه و تحلیل رفتار خریداران تایر ایرانی یا خارجی، با استفاده از تحلیل خوشه‌ای غیر سلسله مراتبی (k میانگین) و بر اساس عوامل ۲۴ گانه جامعه آماری مورد تحلیل و تعداد خوشه‌های بهینه که بر حسب شاخص دیویس-بولدین به‌دست آمد.سپس با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی، از متغیرهای مستقل تحقیق (عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول) به‌منظور پیش‌بینی متغیر وابسته (خرید تایر ایرانی یا خارجی) استفاده شد.

جامعه آماری پژوهش، خریداران تایر ایرانی یا خارجی در غرب استان مازندران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه پژوهش از فرمول جامعه نامحدود به‌منظور تعیین حجم نمونه استفاده شد که حداقل حجم نمونه ۳۸۴ به‌دست آمد و تحلیل‌ها روی ۵۲۷ عدد پرسش‌نامه قابل استفاده صورت پذیرفت.

نتایج پژوهش نشان داد در خوشه اول به‌ترتیب قیمت، استانداردهای ایمنی، تصویر و شهرت فروشگاه و در خوشه دوم به‌ترتیب نزدیک بودن، رفتار دوستانه فروشندگان و گستردگی انتخاب بیشترین مراکز خوشه‌ها را به‌دست آورده‌اند. استفاده از الگوریتم‌های شبکه‌های عصبی نشان داد متغیرهای مستقل پژوهش از قابلیت پیش‌بینی‌کنندگی مناسبی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان تا ضریب خطای ۸۸۶/۰ تغییرات متغیر وابسته را پیش‌بینی کرد.

یکی از چالش‌های مهم رفتار مصرف‌کننده، چرایی رفتار خرید مصرف‌کنندگان یک محصول یا برند است و پاسخ به این‌که مصرف‌کنندگان در سفر حین خرید خود از چه عواملی تاثیر می‌پذیرند و چگونه رفتار خرید خود را کامل می‌کنند، یکی از چالش‌های اصلی حوزه رفتار مصرف‌کننده است.

بازار تایر به‌عنوان یکی از بازارهای پر تراکنش و با ارزش که مصرف‌کنندگان فراوانی با آن در ارتباط هستند، از موضوع مذکور استثنا نیست و رفتار خرید مصرف‌کنندگان آن نیز به عنوان یک کالای اساسی نیاز به‌بررسی دارد. مطالعات هاکت و همکاران در سال ۱۹۹۳ نشان داد عوامل اصلی تعیین‌کننده رفتار خرید عبارتند از ارزیابی کلی (شامل ایمنی و کیفیت کالا)، محیط فیزیکی، کارایی (شامل فاصله سفر از خانه)، دسترسی و محیط اجتماعی (از جمله فضای فروشگاه). این عوامل دوباره گروه‌بندی شده و بیشتر به سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند. عوامل مرتبط با محصول (به‌عنوان مثال قیمت)، عوامل مرتبط با بازار (مانند راحتی) و عوامل شخصی ‌(به‌عنوان مثال سن) می‌شود.

در این پژوهش با توجه به‌مرور پیشینه عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مصرف‌کنندگان تایر شناسایی شد و پس از بررسی به‌نتایج بالا دست پیدا کردند. برای مطالعه شرح کامل این پژوهش می‌توانید به‌شماره ۱۱۱ از نشریه صنعت لاستیک ایران مراجعه کنید.

می‌توان تایید کرد که استفاده از این ابزارها با وجود امکان‌پذیر بودن، اما کمتر به سمت اجرایی شدن رفته و این موضوع فقط مختص به بازارهای خرد همچون تایر هم نیست؛ مگر این‌که تاکید خاصی روی اجرای آن وجود داشته باشد. طی پژوهشی که توسط محمدعلی سیاه‌سرانی، حسن بلوچی و احسان محمدی در دانشگاه گلستان انجام شده، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول بهره‌برداری شده است.

هدف این پژوهش تبیین و مدل‌سازی رفتار خریداران تایر بر اساس عوامل چهارگانه با استفاده از رویکرد ترکیبی است. جهت تجزیه و تحلیل رفتار خریداران تایر ایرانی یا خارجی، با استفاده از تحلیل خوشه‌ای غیر سلسله مراتبی (k میانگین) و بر اساس عوامل ۲۴ گانه جامعه آماری مورد تحلیل و تعداد خوشه‌های بهینه که بر حسب شاخص دیویس-بولدین به‌دست آمد.سپس با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی، از متغیرهای مستقل تحقیق (عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول) به‌منظور پیش‌بینی متغیر وابسته (خرید تایر ایرانی یا خارجی) استفاده شد.

جامعه آماری پژوهش، خریداران تایر ایرانی یا خارجی در غرب استان مازندران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه پژوهش از فرمول جامعه نامحدود به‌منظور تعیین حجم نمونه استفاده شد که حداقل حجم نمونه ۳۸۴ به‌دست آمد و تحلیل‌ها روی ۵۲۷ عدد پرسش‌نامه قابل استفاده صورت پذیرفت.

نتایج پژوهش نشان داد در خوشه اول به‌ترتیب قیمت، استانداردهای ایمنی، تصویر و شهرت فروشگاه و در خوشه دوم به‌ترتیب نزدیک بودن، رفتار دوستانه فروشندگان و گستردگی انتخاب بیشترین مراکز خوشه‌ها را به‌دست آورده‌اند. استفاده از الگوریتم‌های شبکه‌های عصبی نشان داد متغیرهای مستقل پژوهش از قابلیت پیش‌بینی‌کنندگی مناسبی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان تا ضریب خطای ۸۸۶/۰ تغییرات متغیر وابسته را پیش‌بینی کرد.

یکی از چالش‌های مهم رفتار مصرف‌کننده، چرایی رفتار خرید مصرف‌کنندگان یک محصول یا برند است و پاسخ به این‌که مصرف‌کنندگان در سفر حین خرید خود از چه عواملی تاثیر می‌پذیرند و چگونه رفتار خرید خود را کامل می‌کنند، یکی از چالش‌های اصلی حوزه رفتار مصرف‌کننده است.

بازار تایر به‌عنوان یکی از بازارهای پر تراکنش و با ارزش که مصرف‌کنندگان فراوانی با آن در ارتباط هستند، از موضوع مذکور استثنا نیست و رفتار خرید مصرف‌کنندگان آن نیز به عنوان یک کالای اساسی نیاز به‌بررسی دارد. مطالعات هاکت و همکاران در سال ۱۹۹۳ نشان داد عوامل اصلی تعیین‌کننده رفتار خرید عبارتند از ارزیابی کلی (شامل ایمنی و کیفیت کالا)، محیط فیزیکی، کارایی (شامل فاصله سفر از خانه)، دسترسی و محیط اجتماعی (از جمله فضای فروشگاه). این عوامل دوباره گروه‌بندی شده و بیشتر به سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند. عوامل مرتبط با محصول (به‌عنوان مثال قیمت)، عوامل مرتبط با بازار (مانند راحتی) و عوامل شخصی ‌(به‌عنوان مثال سن) می‌شود.

در این پژوهش با توجه به‌مرور پیشینه عوامل چهارگانه شخصی، بازار، فروشگاه و محصول به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مصرف‌کنندگان تایر شناسایی شد و پس از بررسی به‌نتایج بالا دست پیدا کردند. برای مطالعه شرح کامل این پژوهش می‌توانید به‌شماره ۱۱۱ از نشریه صنعت لاستیک ایران مراجعه کنید.

پست قبلی

فضانوردان آپولو۱۳ چگونه ۶ روز در قفس فولادی زنده ماندند؟

پست بعدی

نزدیک شدن به رکوردهای شرکت «شِل» در ایران

مربوطه پست ها

خودرو

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

مزایای استفاده از باشگاه مسافران تپسی

۱۴ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

برند لوکس خودروهای اکستریم و مسیر اعتمادسازی از طریق خدمات پس از فروش

۱۴ خرداد ۱۴۰۴
ایکس ۷۷، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خانوادگی ام‌وی‌ام به زودی وارد بازار می‌شود
خودرو

ایکس ۷۷، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خانوادگی ام‌وی‌ام به زودی وارد بازار می‌شود

۱۴ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • خرید اروپایی پرسپولیس قطعی شد
  • این بازیکن ۱۹ ساله پرسپولیس را جوان‌تر می‌کند؟!
  • ارائه این خدمات خاص به قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور
  • استوری‌های پرسپولیسی‌ها برای الهه حسین‌نژاد هوادار وفادار پرسپولیس+ عکس
  • سرمربی جدید استقلال مشخص شد +رزومه و زمان معرفی
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.