دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هوش مصنوعی

بررسی قانون هوش مصنوعی در کمیسیون صنایع مجلس

خبرگزاری ایسنا توسط خبرگزاری ایسنا
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
در هوش مصنوعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
بررسی قانون هوش مصنوعی در کمیسیون صنایع مجلس
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش ایسنا، دکتر بابک نگاهداری امروز در افتتاحیه فروم‌ حکمرانی و قانونگذاری اینوتکس که در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، برگزاری این رویداد را به همت مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه دانست و گفت: مرکز نوآوری، سفیر نوآوری در مجلس است تا نوآوری را به فضای حکمرانی وارد کند و در این راستا بیش از ۸۰ رویداد توسط مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس شورای اسلامی برگزار شده است تا از ظرفیت نوآوری و فناوری به طور حداکثری در فضای قانون‌گذاری و حکمرانی کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به تحولات فناورانه در دنیا به واسطه ظهور فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، اظهار کرد: این فناوری‌ها فضای جوامع را به سمتی برده که همه مسائل تقریبا دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری و نوآوری شده است و در این میان نقش حکمرانی، تحول جامعه به سمت نوآوری و فناوری است؛ چرا که اگر حکمرانی بخواهد موفق شود، حتماً باید جهت گیری‌هایش به سمت دانش‌بنیان شدن باشد. در این راستا اگر مجموعه‌هایی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری در قالب اینوتکس و مرکز نوآوری قوه مقننه در این حوزه وارد می‌شود، به دلیل آن درکی است که از شرایط حکمرانی در جوامع امروزی دارند.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حرکت به سمت نوآوری و فناوری یک الزام است و نه انتخاب، خاطر نشان کرد: در این مسیر نیز باید هر مانعی را که وجود دارد، از مسیر برداریم، وگرنه نمی‌توانیم حکمرانی موفقی در شرایط فعلی داشته باشیم. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز شاید بزرگترین مرکز پژوهشی و اندیشکده حکمرانی در کشور وسط این میدان ایستاده تا با ایجاد هم‌افزایی، همه را به سمت بهینه‌سازی حکمرانی و قانون‌گذاری در کشور به پیش ببرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تحقق این امر اضلاعی دارد، این اضلاع را شامل «صاحبان دانش»، « دانشگاه‌ها» و «صاحبان راه حل‌های خلاق و فناورانه» دانست و ادامه داد: ما از یک سو با نمایندگان مجلس و نظام حکمرانی که صاحبان مسئله هستند و از سوی دیگر با دانشگاه‌ها به عنوان صاحبان دانش ارتباط داریم و قادریم ظرفیت این ضلع را دور هم جمع کنیم تا مفهوم واقعی زیست بوم نوآوری ایجاد شود.

وی، هدف اصلی بخش حکمرانی را حل مسأله‌ای از مسائل کشور عنوان کرد و افزود: از این رو اگر قانونی وضع و سیاستی را تصویب می‌کنیم، ولی مساله‌ای از کشور را حل نکند، ما به مقصود نهایی خود نخواهیم رسید. ضمن آنکه باید توجه کنیم که مسائل جامعه امروزی، پیچیده شده و ابعاد مختلف پیدا کرده است و بدون نوآوری و خلاقیت توان حل آن را نداریم و در این مسیر هر مانعی که وجود دارد، باید کمک کنیم تا این موانع مرتفع شود. اگر فرهنگ سازمانی ما اجازه نوآوری نمی‌دهد باید به سمت اثبات فناوری به پیش برویم.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مطمئناً بروکراسی سنتی نمی‌تواند تحولات نوآورانه را راهبری کند و حتما به حضور بخش خصوصی، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه نیاز داریم، یادآور شد: ما باید این مسیر را باز کنیم و حتی اگر مقاومت در آن باشد، باید این فرهنگ را عوض کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی، گفت: اگر مخالفینی در مجموعه مدیریتی در راه توسعه نوآوری و فناوری و ارتفاع شفافیت وجود دارند، باید در کنار نوآوران بایستیم، ما باید کنار شفافیت و فناوری بایستیم تا بتوانیم سمت حکمرانی نوآورانه را به سمت حکمرانی دانش‌بنیان سوق دهیم.

رئیس پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مرکز پژوهش‌ها با تمام توان در این ۴ سال تلاش کردیم که این مسیر را از طریق ایجاد ارتباطات گسترده باز کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه تدوین و تهیه طرح قانون هوش مصنوعی، گفت: پیش‌نویس این قانون را که در حال حاضر در کمیسیون صنایع در حال پیگیری است، ما با همکاری نمایندگان مجلس تدوین کردیم و امیدواریم که با تصویب آن بسیاری از نیازهای حکمرانی در زمینه دسترسی به بانک‌های داده‌های بزرگ و شفاف هموار شود.

نگاهداری خاطر نشان کرد: ما مطالعاتی را در مرکز پژوهش‌ها در قالب هم‌آفرینی «تصویر ایران آینده» در دستور کار داریم؛ چرا که یکی از الزامات نوسازی در حکمرانی، آینده ایران است. برای ساختن یک آینده روشن، بدون تحول از حکمرانی سنتی به حکمرانی نوین مطمئناً در آینده موفق نخواهیم بود و ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا مجلس سنتی را به سمت مجلس نوین سوق دهیم.

وی ایجاد مؤسسه افکار سنجی ملت را در راستای ایجاد رویکرد تحول از مجلس سنتی به سمت مجلس نوین ذکر کرد و گفت: با مذاکراتی که با ریاست مجلس داشتیم و با تلاشی که این عزیزان در این ۴ سال انجام دادند، نگاه خوبی به مراکز مجلس مانند مؤسسه افکارسنجی و غیره وجود دارد و قرار است این مراکز به طور مستقل ذیل مجلس فعال شوند.

 انتهای پیام

به گزارش ایسنا، دکتر بابک نگاهداری امروز در افتتاحیه فروم‌ حکمرانی و قانونگذاری اینوتکس که در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، برگزاری این رویداد را به همت مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه دانست و گفت: مرکز نوآوری، سفیر نوآوری در مجلس است تا نوآوری را به فضای حکمرانی وارد کند و در این راستا بیش از ۸۰ رویداد توسط مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس شورای اسلامی برگزار شده است تا از ظرفیت نوآوری و فناوری به طور حداکثری در فضای قانون‌گذاری و حکمرانی کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به تحولات فناورانه در دنیا به واسطه ظهور فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، اظهار کرد: این فناوری‌ها فضای جوامع را به سمتی برده که همه مسائل تقریبا دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری و نوآوری شده است و در این میان نقش حکمرانی، تحول جامعه به سمت نوآوری و فناوری است؛ چرا که اگر حکمرانی بخواهد موفق شود، حتماً باید جهت گیری‌هایش به سمت دانش‌بنیان شدن باشد. در این راستا اگر مجموعه‌هایی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری در قالب اینوتکس و مرکز نوآوری قوه مقننه در این حوزه وارد می‌شود، به دلیل آن درکی است که از شرایط حکمرانی در جوامع امروزی دارند.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حرکت به سمت نوآوری و فناوری یک الزام است و نه انتخاب، خاطر نشان کرد: در این مسیر نیز باید هر مانعی را که وجود دارد، از مسیر برداریم، وگرنه نمی‌توانیم حکمرانی موفقی در شرایط فعلی داشته باشیم. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز شاید بزرگترین مرکز پژوهشی و اندیشکده حکمرانی در کشور وسط این میدان ایستاده تا با ایجاد هم‌افزایی، همه را به سمت بهینه‌سازی حکمرانی و قانون‌گذاری در کشور به پیش ببرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تحقق این امر اضلاعی دارد، این اضلاع را شامل «صاحبان دانش»، « دانشگاه‌ها» و «صاحبان راه حل‌های خلاق و فناورانه» دانست و ادامه داد: ما از یک سو با نمایندگان مجلس و نظام حکمرانی که صاحبان مسئله هستند و از سوی دیگر با دانشگاه‌ها به عنوان صاحبان دانش ارتباط داریم و قادریم ظرفیت این ضلع را دور هم جمع کنیم تا مفهوم واقعی زیست بوم نوآوری ایجاد شود.

وی، هدف اصلی بخش حکمرانی را حل مسأله‌ای از مسائل کشور عنوان کرد و افزود: از این رو اگر قانونی وضع و سیاستی را تصویب می‌کنیم، ولی مساله‌ای از کشور را حل نکند، ما به مقصود نهایی خود نخواهیم رسید. ضمن آنکه باید توجه کنیم که مسائل جامعه امروزی، پیچیده شده و ابعاد مختلف پیدا کرده است و بدون نوآوری و خلاقیت توان حل آن را نداریم و در این مسیر هر مانعی که وجود دارد، باید کمک کنیم تا این موانع مرتفع شود. اگر فرهنگ سازمانی ما اجازه نوآوری نمی‌دهد باید به سمت اثبات فناوری به پیش برویم.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مطمئناً بروکراسی سنتی نمی‌تواند تحولات نوآورانه را راهبری کند و حتما به حضور بخش خصوصی، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه نیاز داریم، یادآور شد: ما باید این مسیر را باز کنیم و حتی اگر مقاومت در آن باشد، باید این فرهنگ را عوض کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی، گفت: اگر مخالفینی در مجموعه مدیریتی در راه توسعه نوآوری و فناوری و ارتفاع شفافیت وجود دارند، باید در کنار نوآوران بایستیم، ما باید کنار شفافیت و فناوری بایستیم تا بتوانیم سمت حکمرانی نوآورانه را به سمت حکمرانی دانش‌بنیان سوق دهیم.

رئیس پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مرکز پژوهش‌ها با تمام توان در این ۴ سال تلاش کردیم که این مسیر را از طریق ایجاد ارتباطات گسترده باز کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه تدوین و تهیه طرح قانون هوش مصنوعی، گفت: پیش‌نویس این قانون را که در حال حاضر در کمیسیون صنایع در حال پیگیری است، ما با همکاری نمایندگان مجلس تدوین کردیم و امیدواریم که با تصویب آن بسیاری از نیازهای حکمرانی در زمینه دسترسی به بانک‌های داده‌های بزرگ و شفاف هموار شود.

نگاهداری خاطر نشان کرد: ما مطالعاتی را در مرکز پژوهش‌ها در قالب هم‌آفرینی «تصویر ایران آینده» در دستور کار داریم؛ چرا که یکی از الزامات نوسازی در حکمرانی، آینده ایران است. برای ساختن یک آینده روشن، بدون تحول از حکمرانی سنتی به حکمرانی نوین مطمئناً در آینده موفق نخواهیم بود و ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا مجلس سنتی را به سمت مجلس نوین سوق دهیم.

وی ایجاد مؤسسه افکار سنجی ملت را در راستای ایجاد رویکرد تحول از مجلس سنتی به سمت مجلس نوین ذکر کرد و گفت: با مذاکراتی که با ریاست مجلس داشتیم و با تلاشی که این عزیزان در این ۴ سال انجام دادند، نگاه خوبی به مراکز مجلس مانند مؤسسه افکارسنجی و غیره وجود دارد و قرار است این مراکز به طور مستقل ذیل مجلس فعال شوند.

 انتهای پیام

اخبارجدیدترین

دیوان عالی بریتانیا: وکلا باید مراقب استفاده از محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی باشند

هوش مصنوعی Eleven v3 معرفی شد/ طبیعی‌ترین مدل تبدیل متن به گفتار

وکلایی که به هوش مصنوعی استناد کنند، مجازات می‌شوند

به گزارش ایسنا، دکتر بابک نگاهداری امروز در افتتاحیه فروم‌ حکمرانی و قانونگذاری اینوتکس که در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، برگزاری این رویداد را به همت مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه دانست و گفت: مرکز نوآوری، سفیر نوآوری در مجلس است تا نوآوری را به فضای حکمرانی وارد کند و در این راستا بیش از ۸۰ رویداد توسط مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس شورای اسلامی برگزار شده است تا از ظرفیت نوآوری و فناوری به طور حداکثری در فضای قانون‌گذاری و حکمرانی کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به تحولات فناورانه در دنیا به واسطه ظهور فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، اظهار کرد: این فناوری‌ها فضای جوامع را به سمتی برده که همه مسائل تقریبا دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری و نوآوری شده است و در این میان نقش حکمرانی، تحول جامعه به سمت نوآوری و فناوری است؛ چرا که اگر حکمرانی بخواهد موفق شود، حتماً باید جهت گیری‌هایش به سمت دانش‌بنیان شدن باشد. در این راستا اگر مجموعه‌هایی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری در قالب اینوتکس و مرکز نوآوری قوه مقننه در این حوزه وارد می‌شود، به دلیل آن درکی است که از شرایط حکمرانی در جوامع امروزی دارند.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حرکت به سمت نوآوری و فناوری یک الزام است و نه انتخاب، خاطر نشان کرد: در این مسیر نیز باید هر مانعی را که وجود دارد، از مسیر برداریم، وگرنه نمی‌توانیم حکمرانی موفقی در شرایط فعلی داشته باشیم. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز شاید بزرگترین مرکز پژوهشی و اندیشکده حکمرانی در کشور وسط این میدان ایستاده تا با ایجاد هم‌افزایی، همه را به سمت بهینه‌سازی حکمرانی و قانون‌گذاری در کشور به پیش ببرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تحقق این امر اضلاعی دارد، این اضلاع را شامل «صاحبان دانش»، « دانشگاه‌ها» و «صاحبان راه حل‌های خلاق و فناورانه» دانست و ادامه داد: ما از یک سو با نمایندگان مجلس و نظام حکمرانی که صاحبان مسئله هستند و از سوی دیگر با دانشگاه‌ها به عنوان صاحبان دانش ارتباط داریم و قادریم ظرفیت این ضلع را دور هم جمع کنیم تا مفهوم واقعی زیست بوم نوآوری ایجاد شود.

وی، هدف اصلی بخش حکمرانی را حل مسأله‌ای از مسائل کشور عنوان کرد و افزود: از این رو اگر قانونی وضع و سیاستی را تصویب می‌کنیم، ولی مساله‌ای از کشور را حل نکند، ما به مقصود نهایی خود نخواهیم رسید. ضمن آنکه باید توجه کنیم که مسائل جامعه امروزی، پیچیده شده و ابعاد مختلف پیدا کرده است و بدون نوآوری و خلاقیت توان حل آن را نداریم و در این مسیر هر مانعی که وجود دارد، باید کمک کنیم تا این موانع مرتفع شود. اگر فرهنگ سازمانی ما اجازه نوآوری نمی‌دهد باید به سمت اثبات فناوری به پیش برویم.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مطمئناً بروکراسی سنتی نمی‌تواند تحولات نوآورانه را راهبری کند و حتما به حضور بخش خصوصی، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه نیاز داریم، یادآور شد: ما باید این مسیر را باز کنیم و حتی اگر مقاومت در آن باشد، باید این فرهنگ را عوض کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی، گفت: اگر مخالفینی در مجموعه مدیریتی در راه توسعه نوآوری و فناوری و ارتفاع شفافیت وجود دارند، باید در کنار نوآوران بایستیم، ما باید کنار شفافیت و فناوری بایستیم تا بتوانیم سمت حکمرانی نوآورانه را به سمت حکمرانی دانش‌بنیان سوق دهیم.

رئیس پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مرکز پژوهش‌ها با تمام توان در این ۴ سال تلاش کردیم که این مسیر را از طریق ایجاد ارتباطات گسترده باز کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه تدوین و تهیه طرح قانون هوش مصنوعی، گفت: پیش‌نویس این قانون را که در حال حاضر در کمیسیون صنایع در حال پیگیری است، ما با همکاری نمایندگان مجلس تدوین کردیم و امیدواریم که با تصویب آن بسیاری از نیازهای حکمرانی در زمینه دسترسی به بانک‌های داده‌های بزرگ و شفاف هموار شود.

نگاهداری خاطر نشان کرد: ما مطالعاتی را در مرکز پژوهش‌ها در قالب هم‌آفرینی «تصویر ایران آینده» در دستور کار داریم؛ چرا که یکی از الزامات نوسازی در حکمرانی، آینده ایران است. برای ساختن یک آینده روشن، بدون تحول از حکمرانی سنتی به حکمرانی نوین مطمئناً در آینده موفق نخواهیم بود و ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا مجلس سنتی را به سمت مجلس نوین سوق دهیم.

وی ایجاد مؤسسه افکار سنجی ملت را در راستای ایجاد رویکرد تحول از مجلس سنتی به سمت مجلس نوین ذکر کرد و گفت: با مذاکراتی که با ریاست مجلس داشتیم و با تلاشی که این عزیزان در این ۴ سال انجام دادند، نگاه خوبی به مراکز مجلس مانند مؤسسه افکارسنجی و غیره وجود دارد و قرار است این مراکز به طور مستقل ذیل مجلس فعال شوند.

 انتهای پیام

به گزارش ایسنا، دکتر بابک نگاهداری امروز در افتتاحیه فروم‌ حکمرانی و قانونگذاری اینوتکس که در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار شد، برگزاری این رویداد را به همت مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه دانست و گفت: مرکز نوآوری، سفیر نوآوری در مجلس است تا نوآوری را به فضای حکمرانی وارد کند و در این راستا بیش از ۸۰ رویداد توسط مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس شورای اسلامی برگزار شده است تا از ظرفیت نوآوری و فناوری به طور حداکثری در فضای قانون‌گذاری و حکمرانی کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به تحولات فناورانه در دنیا به واسطه ظهور فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، اظهار کرد: این فناوری‌ها فضای جوامع را به سمتی برده که همه مسائل تقریبا دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری و نوآوری شده است و در این میان نقش حکمرانی، تحول جامعه به سمت نوآوری و فناوری است؛ چرا که اگر حکمرانی بخواهد موفق شود، حتماً باید جهت گیری‌هایش به سمت دانش‌بنیان شدن باشد. در این راستا اگر مجموعه‌هایی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری در قالب اینوتکس و مرکز نوآوری قوه مقننه در این حوزه وارد می‌شود، به دلیل آن درکی است که از شرایط حکمرانی در جوامع امروزی دارند.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حرکت به سمت نوآوری و فناوری یک الزام است و نه انتخاب، خاطر نشان کرد: در این مسیر نیز باید هر مانعی را که وجود دارد، از مسیر برداریم، وگرنه نمی‌توانیم حکمرانی موفقی در شرایط فعلی داشته باشیم. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز شاید بزرگترین مرکز پژوهشی و اندیشکده حکمرانی در کشور وسط این میدان ایستاده تا با ایجاد هم‌افزایی، همه را به سمت بهینه‌سازی حکمرانی و قانون‌گذاری در کشور به پیش ببرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تحقق این امر اضلاعی دارد، این اضلاع را شامل «صاحبان دانش»، « دانشگاه‌ها» و «صاحبان راه حل‌های خلاق و فناورانه» دانست و ادامه داد: ما از یک سو با نمایندگان مجلس و نظام حکمرانی که صاحبان مسئله هستند و از سوی دیگر با دانشگاه‌ها به عنوان صاحبان دانش ارتباط داریم و قادریم ظرفیت این ضلع را دور هم جمع کنیم تا مفهوم واقعی زیست بوم نوآوری ایجاد شود.

وی، هدف اصلی بخش حکمرانی را حل مسأله‌ای از مسائل کشور عنوان کرد و افزود: از این رو اگر قانونی وضع و سیاستی را تصویب می‌کنیم، ولی مساله‌ای از کشور را حل نکند، ما به مقصود نهایی خود نخواهیم رسید. ضمن آنکه باید توجه کنیم که مسائل جامعه امروزی، پیچیده شده و ابعاد مختلف پیدا کرده است و بدون نوآوری و خلاقیت توان حل آن را نداریم و در این مسیر هر مانعی که وجود دارد، باید کمک کنیم تا این موانع مرتفع شود. اگر فرهنگ سازمانی ما اجازه نوآوری نمی‌دهد باید به سمت اثبات فناوری به پیش برویم.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مطمئناً بروکراسی سنتی نمی‌تواند تحولات نوآورانه را راهبری کند و حتما به حضور بخش خصوصی، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه نیاز داریم، یادآور شد: ما باید این مسیر را باز کنیم و حتی اگر مقاومت در آن باشد، باید این فرهنگ را عوض کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی، گفت: اگر مخالفینی در مجموعه مدیریتی در راه توسعه نوآوری و فناوری و ارتفاع شفافیت وجود دارند، باید در کنار نوآوران بایستیم، ما باید کنار شفافیت و فناوری بایستیم تا بتوانیم سمت حکمرانی نوآورانه را به سمت حکمرانی دانش‌بنیان سوق دهیم.

رئیس پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مرکز پژوهش‌ها با تمام توان در این ۴ سال تلاش کردیم که این مسیر را از طریق ایجاد ارتباطات گسترده باز کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه تدوین و تهیه طرح قانون هوش مصنوعی، گفت: پیش‌نویس این قانون را که در حال حاضر در کمیسیون صنایع در حال پیگیری است، ما با همکاری نمایندگان مجلس تدوین کردیم و امیدواریم که با تصویب آن بسیاری از نیازهای حکمرانی در زمینه دسترسی به بانک‌های داده‌های بزرگ و شفاف هموار شود.

نگاهداری خاطر نشان کرد: ما مطالعاتی را در مرکز پژوهش‌ها در قالب هم‌آفرینی «تصویر ایران آینده» در دستور کار داریم؛ چرا که یکی از الزامات نوسازی در حکمرانی، آینده ایران است. برای ساختن یک آینده روشن، بدون تحول از حکمرانی سنتی به حکمرانی نوین مطمئناً در آینده موفق نخواهیم بود و ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا مجلس سنتی را به سمت مجلس نوین سوق دهیم.

وی ایجاد مؤسسه افکار سنجی ملت را در راستای ایجاد رویکرد تحول از مجلس سنتی به سمت مجلس نوین ذکر کرد و گفت: با مذاکراتی که با ریاست مجلس داشتیم و با تلاشی که این عزیزان در این ۴ سال انجام دادند، نگاه خوبی به مراکز مجلس مانند مؤسسه افکارسنجی و غیره وجود دارد و قرار است این مراکز به طور مستقل ذیل مجلس فعال شوند.

 انتهای پیام

پست قبلی

برگزاری نشست مشترک صداوسیما و مجلس در راستای برگزاری همایش هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه

پست بعدی

پیش‌بینی بازگشت تومور مغزی در کودکان با هوش مصنوعی

مربوطه پست ها

دیوان عالی بریتانیا: وکلا باید مراقب استفاده از محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی باشند
هوش مصنوعی

دیوان عالی بریتانیا: وکلا باید مراقب استفاده از محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی باشند

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
هوش مصنوعی Eleven v3 معرفی شد/ طبیعی‌ترین مدل تبدیل متن به گفتار
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Eleven v3 معرفی شد/ طبیعی‌ترین مدل تبدیل متن به گفتار

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
وکلایی که به هوش مصنوعی استناد کنند، مجازات می‌شوند
هوش مصنوعی

وکلایی که به هوش مصنوعی استناد کنند، مجازات می‌شوند

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
چین از RoboBrain 2.0 رونمایی کرد؛ قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی متن‌باز جهان برای ربات‌ها
هوش مصنوعی

چین از RoboBrain 2.0 رونمایی کرد؛ قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی متن‌باز جهان برای ربات‌ها

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
ترویج افراطی هوش مصنوعی در میان دانشجویان
هوش مصنوعی

ترویج افراطی هوش مصنوعی در میان دانشجویان

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
12 تیم برتر عامل‌های هوشمند مدل‌های زبانی بزرگ معرفی شدند
هوش مصنوعی

12 تیم برتر عامل‌های هوشمند مدل‌های زبانی بزرگ معرفی شدند

۱۹ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.