وحید اسدی مدیر رادیو جوان درباره وضعیت این شبکه در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به خبرنگار مهر گفت: به طور کلی رسانه برای شرایط بحران و غیر عادی نظیر وضعیت اخیر، پیشبینیهایی داشته و دارد و رادیو هم با تاسی از این تدبیر، آمادگیهای لازم را داشت. با این وجود تجربه به ما آموخته است که فاصله بسیاری میان مانور یا تمرین با شرایط واقعی جنگ وجود دارد. از این روی اکنون رسانه، آمادهتر از گذشته نقشآفرینی خواهد کرد.
وی ادامه داد: رادیو ویژگیهایی دارد که این امکان را به برنامهساز میدهد با مخاطبانش مأنوس و همنفس شود، همین مزیت به رادیو اعتبار داده و اعتماد شنوندگان را جلب کرده است. رادیو تلاش میکند روایت نخست و درست را به مخاطبان منتقل کند. البته این کار هم مزیت دارد و هم خطر، با این وجود برای رسانهای که میخواهد در ذهن مخاطب اثربخش بماند، گریزی از انتخاب بههنگام و دقیق وجود ندارد.
همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیز
مدیر رادیو جوان درباره ادبیات خاص این شبکه و متمایز بودن برنامهسازی با دیگر شبکهها افزود: همه شبکههای رادیویی مبتنی بر شرح وظیفه و هویتشان در شرایط بحران فعال بودند، با این حال رادیو جوان علاوه بر گفتمان عمومی، ادبیات خاص خود را نیز داشته است. رویکرد ما در این دوره همگرایی و انسجام ملی، همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیزمان بود. برنامهسازان ما در کنار اطلاعرسانی در لحظه، به آرامشبخشی کانون خانوادهها هم فکر میکردند و با موسیقی و محتوای مناسب به تسکین و آرامش فضای ملتهب پیشآمده کمک می کردند. صداهای آشنای گویندگان رادیو جوان که مأنوس لحظههای زندگی مردم، بوده و هستند، در روزها و شبهای جنگ تحمیلی هم صمیمانه و صادقانه در کنار مردم، صاحبان اصلی رادیو بودند.
اسدی درباره اینکه در شرایط جنگ تحمیلی، رادیو جوان چه اقداماتی برای انجام مأموریت خود و حفظ آرامش برنامهسازان انجام داد؟ بیان کرد: گمان میکنم سرمایههای اجتماعی و اندوخته روابط انسانی پیش از وقوع بحران، ثروت بیبدیلی است که اهمیت و اثربخشی افزونتری دارد. خانوده رادیو جوان که همیشه با رفاقت کنار هم کار میکنند، در شرایط بحران همدل و هماهنگ با هم در کنار مخاطبانشان ماندند. جالب است بدانید بسیاری از بچهها پس از حمله به سازمان تماس گرفتند و متعهدانه اعلام کردند که برای اجرای برنامه زنده آمادهاند، در شرایطی که تصور میشود باید به فکر حفظ جان خود و خانواده بود، این اندازه از شجاعت و مسئولیتپذیری بسیار ارزشمند است.
در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است
وی اضافه کرد: همه رادیو جوانیها پای کار ایستادند، زحمت کشیدند و در خدمت مردم عزیزمان ماندند. درس مهمی که من و همکارانم از روزهای جنگ گرفتیم این بود که در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است. در آن شرایط و به شکل شبانهروزی کسی به دیگری دستور نمیداد؛ همگی با همه توشه و توانشان آمده بودند. بر همین اساس، چیدمان آنتن شکل گرفت تا صداهایی روی آنتن باشد که مخاطبان با آنها خاطره دارند و مأنوس هستند. هیچکس کم نگذاشت، یکایک رادیو جوانیها با جانشان کار کردند. مهمترین مأموریت ما آن بود که احساس غرور، یکپارچگی و همگرایی ملی را تقویت کنیم، در کنار مخاطبانمان بمانیم، آگاهیهای بههنگام و درست منتقل کنیم و در نهایت آرامش و اطمینان خاطر به مردم عزیزمان بدهیم.
وی درباره همراه کردن مخاطب اصلی رادیو جوان، یعنی نسل جوان و نسل ضد گفت: باید یک واقعیت را بپذیریم؛ مخاطبان رادیو جوان فقط گروههای سنی جوان و نوجوان نیستند. اگرچه این شبکه ۲۸ ساله همیشه برای جوانان و حتی نوجوانان برنامهریزی ویژه دارد و باشگاههای مردمی و اختصاصی بسیار فعال دارد، ولی بخش مهمی از شنوندگانش، مخاطبان عامی هستند که سلیقه برنامهسازی و ادبیات رادیو جوان را میپسندند. فراموش نکنیم امروزه جدیترین رسانهها برای جوانان در تمامی جوامع، رسانههای نوین تحت وب و معمولاً روی گوشی همراه هستند. در این شرایط، دنیای جوانان و نوجوانان در گوشیهای همراهشان خلاصه شده است. این واقعیتی است که اگر به آن توجه نداشته باشیم، در مسیر درست عمل نخواهیم کرد.
رادیو جوان باید سلیقه، ذائقه و علاقه مخاطب جوان را بشناسد
مدیر رادیو جوان بیان کرد: جوان امروز ذائقه، سلیقه، خواسته و ادبیات خاص خودش را دارد. نمیتوان انتظار داشت درست مثل ما فکر کند، مثل ما حرف بزند، مثل ما رفتار کند. ما ناگزیریم طرز فکر او، زبان او و سلیقه مصرف فرهنگی او را بشناسیم و به آن نزدیک شویم. فراموش نکنیم تعامل یک فرایند متقابل و دو سویه است؛ باید بدانیم ذائقه نسل جوان امروز در کشورمان متفاوت است. رادیو جوان اگر بخواهد به مخاطب جوانش نزدیک شود، باید سلیقه، ذائقه و علاقهاش را بشناسد و با زبان و ادبیات مختص جوانان با آنها گفتگو کند.
وحید اسدی درباره برنامههای جدید رادیو جوان در فصل تابستان و پیشبینیها و برنامهریزیهای این شبکه عنوان کرد: طبیعی است که برای فصل تابستان برنامهریزی بسیار داشتیم و داریم. اگرچه رخدادهایی که گذشت، شرایط متفاوتی را رقم زد، با این وجود در روزها و هفتههای پیش روی برای روزهای تابستان جوانان برنامه هایی طراحی شده که ستارگان رادیو جوان مشغول تهیه آنها هستند و پیشنهاد میکنم خوانندگان شما منتظر برنامههای جذاب رادیو جوان در فصل تابستان باشند چون شگفتانههای شنیدنی بسیار در رادیو جوان خواهیم داشت.
وی در پایان با معرفی یکی از برنامه های جدید گفت: «خانه پدری» نام برنامه جدیدی از شبکه جوان است که به زودی روی آنتن می رود. خانه ای که آجر به آجر آن از هویت، اصالت، خداباوری، دیرینگی، استقامت و پایداری، زبان و ادبیات و هنر غنی ایرانی ساخته و پرداخته شده است. در این برنامه مخاطب می تواند از تاریخ، ادبیات، آئینها، سنتها، خلقوخوی مردمان، افسانهها و اسطورههای دیروز و امروز، و میراث ماندگار بشنود و هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود.
وحید اسدی مدیر رادیو جوان درباره وضعیت این شبکه در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به خبرنگار مهر گفت: به طور کلی رسانه برای شرایط بحران و غیر عادی نظیر وضعیت اخیر، پیشبینیهایی داشته و دارد و رادیو هم با تاسی از این تدبیر، آمادگیهای لازم را داشت. با این وجود تجربه به ما آموخته است که فاصله بسیاری میان مانور یا تمرین با شرایط واقعی جنگ وجود دارد. از این روی اکنون رسانه، آمادهتر از گذشته نقشآفرینی خواهد کرد.
وی ادامه داد: رادیو ویژگیهایی دارد که این امکان را به برنامهساز میدهد با مخاطبانش مأنوس و همنفس شود، همین مزیت به رادیو اعتبار داده و اعتماد شنوندگان را جلب کرده است. رادیو تلاش میکند روایت نخست و درست را به مخاطبان منتقل کند. البته این کار هم مزیت دارد و هم خطر، با این وجود برای رسانهای که میخواهد در ذهن مخاطب اثربخش بماند، گریزی از انتخاب بههنگام و دقیق وجود ندارد.
همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیز
مدیر رادیو جوان درباره ادبیات خاص این شبکه و متمایز بودن برنامهسازی با دیگر شبکهها افزود: همه شبکههای رادیویی مبتنی بر شرح وظیفه و هویتشان در شرایط بحران فعال بودند، با این حال رادیو جوان علاوه بر گفتمان عمومی، ادبیات خاص خود را نیز داشته است. رویکرد ما در این دوره همگرایی و انسجام ملی، همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیزمان بود. برنامهسازان ما در کنار اطلاعرسانی در لحظه، به آرامشبخشی کانون خانوادهها هم فکر میکردند و با موسیقی و محتوای مناسب به تسکین و آرامش فضای ملتهب پیشآمده کمک می کردند. صداهای آشنای گویندگان رادیو جوان که مأنوس لحظههای زندگی مردم، بوده و هستند، در روزها و شبهای جنگ تحمیلی هم صمیمانه و صادقانه در کنار مردم، صاحبان اصلی رادیو بودند.
اسدی درباره اینکه در شرایط جنگ تحمیلی، رادیو جوان چه اقداماتی برای انجام مأموریت خود و حفظ آرامش برنامهسازان انجام داد؟ بیان کرد: گمان میکنم سرمایههای اجتماعی و اندوخته روابط انسانی پیش از وقوع بحران، ثروت بیبدیلی است که اهمیت و اثربخشی افزونتری دارد. خانوده رادیو جوان که همیشه با رفاقت کنار هم کار میکنند، در شرایط بحران همدل و هماهنگ با هم در کنار مخاطبانشان ماندند. جالب است بدانید بسیاری از بچهها پس از حمله به سازمان تماس گرفتند و متعهدانه اعلام کردند که برای اجرای برنامه زنده آمادهاند، در شرایطی که تصور میشود باید به فکر حفظ جان خود و خانواده بود، این اندازه از شجاعت و مسئولیتپذیری بسیار ارزشمند است.
در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است
وی اضافه کرد: همه رادیو جوانیها پای کار ایستادند، زحمت کشیدند و در خدمت مردم عزیزمان ماندند. درس مهمی که من و همکارانم از روزهای جنگ گرفتیم این بود که در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است. در آن شرایط و به شکل شبانهروزی کسی به دیگری دستور نمیداد؛ همگی با همه توشه و توانشان آمده بودند. بر همین اساس، چیدمان آنتن شکل گرفت تا صداهایی روی آنتن باشد که مخاطبان با آنها خاطره دارند و مأنوس هستند. هیچکس کم نگذاشت، یکایک رادیو جوانیها با جانشان کار کردند. مهمترین مأموریت ما آن بود که احساس غرور، یکپارچگی و همگرایی ملی را تقویت کنیم، در کنار مخاطبانمان بمانیم، آگاهیهای بههنگام و درست منتقل کنیم و در نهایت آرامش و اطمینان خاطر به مردم عزیزمان بدهیم.
وی درباره همراه کردن مخاطب اصلی رادیو جوان، یعنی نسل جوان و نسل ضد گفت: باید یک واقعیت را بپذیریم؛ مخاطبان رادیو جوان فقط گروههای سنی جوان و نوجوان نیستند. اگرچه این شبکه ۲۸ ساله همیشه برای جوانان و حتی نوجوانان برنامهریزی ویژه دارد و باشگاههای مردمی و اختصاصی بسیار فعال دارد، ولی بخش مهمی از شنوندگانش، مخاطبان عامی هستند که سلیقه برنامهسازی و ادبیات رادیو جوان را میپسندند. فراموش نکنیم امروزه جدیترین رسانهها برای جوانان در تمامی جوامع، رسانههای نوین تحت وب و معمولاً روی گوشی همراه هستند. در این شرایط، دنیای جوانان و نوجوانان در گوشیهای همراهشان خلاصه شده است. این واقعیتی است که اگر به آن توجه نداشته باشیم، در مسیر درست عمل نخواهیم کرد.
رادیو جوان باید سلیقه، ذائقه و علاقه مخاطب جوان را بشناسد
مدیر رادیو جوان بیان کرد: جوان امروز ذائقه، سلیقه، خواسته و ادبیات خاص خودش را دارد. نمیتوان انتظار داشت درست مثل ما فکر کند، مثل ما حرف بزند، مثل ما رفتار کند. ما ناگزیریم طرز فکر او، زبان او و سلیقه مصرف فرهنگی او را بشناسیم و به آن نزدیک شویم. فراموش نکنیم تعامل یک فرایند متقابل و دو سویه است؛ باید بدانیم ذائقه نسل جوان امروز در کشورمان متفاوت است. رادیو جوان اگر بخواهد به مخاطب جوانش نزدیک شود، باید سلیقه، ذائقه و علاقهاش را بشناسد و با زبان و ادبیات مختص جوانان با آنها گفتگو کند.
وحید اسدی درباره برنامههای جدید رادیو جوان در فصل تابستان و پیشبینیها و برنامهریزیهای این شبکه عنوان کرد: طبیعی است که برای فصل تابستان برنامهریزی بسیار داشتیم و داریم. اگرچه رخدادهایی که گذشت، شرایط متفاوتی را رقم زد، با این وجود در روزها و هفتههای پیش روی برای روزهای تابستان جوانان برنامه هایی طراحی شده که ستارگان رادیو جوان مشغول تهیه آنها هستند و پیشنهاد میکنم خوانندگان شما منتظر برنامههای جذاب رادیو جوان در فصل تابستان باشند چون شگفتانههای شنیدنی بسیار در رادیو جوان خواهیم داشت.
وی در پایان با معرفی یکی از برنامه های جدید گفت: «خانه پدری» نام برنامه جدیدی از شبکه جوان است که به زودی روی آنتن می رود. خانه ای که آجر به آجر آن از هویت، اصالت، خداباوری، دیرینگی، استقامت و پایداری، زبان و ادبیات و هنر غنی ایرانی ساخته و پرداخته شده است. در این برنامه مخاطب می تواند از تاریخ، ادبیات، آئینها، سنتها، خلقوخوی مردمان، افسانهها و اسطورههای دیروز و امروز، و میراث ماندگار بشنود و هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود.
وحید اسدی مدیر رادیو جوان درباره وضعیت این شبکه در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به خبرنگار مهر گفت: به طور کلی رسانه برای شرایط بحران و غیر عادی نظیر وضعیت اخیر، پیشبینیهایی داشته و دارد و رادیو هم با تاسی از این تدبیر، آمادگیهای لازم را داشت. با این وجود تجربه به ما آموخته است که فاصله بسیاری میان مانور یا تمرین با شرایط واقعی جنگ وجود دارد. از این روی اکنون رسانه، آمادهتر از گذشته نقشآفرینی خواهد کرد.
وی ادامه داد: رادیو ویژگیهایی دارد که این امکان را به برنامهساز میدهد با مخاطبانش مأنوس و همنفس شود، همین مزیت به رادیو اعتبار داده و اعتماد شنوندگان را جلب کرده است. رادیو تلاش میکند روایت نخست و درست را به مخاطبان منتقل کند. البته این کار هم مزیت دارد و هم خطر، با این وجود برای رسانهای که میخواهد در ذهن مخاطب اثربخش بماند، گریزی از انتخاب بههنگام و دقیق وجود ندارد.
همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیز
مدیر رادیو جوان درباره ادبیات خاص این شبکه و متمایز بودن برنامهسازی با دیگر شبکهها افزود: همه شبکههای رادیویی مبتنی بر شرح وظیفه و هویتشان در شرایط بحران فعال بودند، با این حال رادیو جوان علاوه بر گفتمان عمومی، ادبیات خاص خود را نیز داشته است. رویکرد ما در این دوره همگرایی و انسجام ملی، همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیزمان بود. برنامهسازان ما در کنار اطلاعرسانی در لحظه، به آرامشبخشی کانون خانوادهها هم فکر میکردند و با موسیقی و محتوای مناسب به تسکین و آرامش فضای ملتهب پیشآمده کمک می کردند. صداهای آشنای گویندگان رادیو جوان که مأنوس لحظههای زندگی مردم، بوده و هستند، در روزها و شبهای جنگ تحمیلی هم صمیمانه و صادقانه در کنار مردم، صاحبان اصلی رادیو بودند.
اسدی درباره اینکه در شرایط جنگ تحمیلی، رادیو جوان چه اقداماتی برای انجام مأموریت خود و حفظ آرامش برنامهسازان انجام داد؟ بیان کرد: گمان میکنم سرمایههای اجتماعی و اندوخته روابط انسانی پیش از وقوع بحران، ثروت بیبدیلی است که اهمیت و اثربخشی افزونتری دارد. خانوده رادیو جوان که همیشه با رفاقت کنار هم کار میکنند، در شرایط بحران همدل و هماهنگ با هم در کنار مخاطبانشان ماندند. جالب است بدانید بسیاری از بچهها پس از حمله به سازمان تماس گرفتند و متعهدانه اعلام کردند که برای اجرای برنامه زنده آمادهاند، در شرایطی که تصور میشود باید به فکر حفظ جان خود و خانواده بود، این اندازه از شجاعت و مسئولیتپذیری بسیار ارزشمند است.
در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است
وی اضافه کرد: همه رادیو جوانیها پای کار ایستادند، زحمت کشیدند و در خدمت مردم عزیزمان ماندند. درس مهمی که من و همکارانم از روزهای جنگ گرفتیم این بود که در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است. در آن شرایط و به شکل شبانهروزی کسی به دیگری دستور نمیداد؛ همگی با همه توشه و توانشان آمده بودند. بر همین اساس، چیدمان آنتن شکل گرفت تا صداهایی روی آنتن باشد که مخاطبان با آنها خاطره دارند و مأنوس هستند. هیچکس کم نگذاشت، یکایک رادیو جوانیها با جانشان کار کردند. مهمترین مأموریت ما آن بود که احساس غرور، یکپارچگی و همگرایی ملی را تقویت کنیم، در کنار مخاطبانمان بمانیم، آگاهیهای بههنگام و درست منتقل کنیم و در نهایت آرامش و اطمینان خاطر به مردم عزیزمان بدهیم.
وی درباره همراه کردن مخاطب اصلی رادیو جوان، یعنی نسل جوان و نسل ضد گفت: باید یک واقعیت را بپذیریم؛ مخاطبان رادیو جوان فقط گروههای سنی جوان و نوجوان نیستند. اگرچه این شبکه ۲۸ ساله همیشه برای جوانان و حتی نوجوانان برنامهریزی ویژه دارد و باشگاههای مردمی و اختصاصی بسیار فعال دارد، ولی بخش مهمی از شنوندگانش، مخاطبان عامی هستند که سلیقه برنامهسازی و ادبیات رادیو جوان را میپسندند. فراموش نکنیم امروزه جدیترین رسانهها برای جوانان در تمامی جوامع، رسانههای نوین تحت وب و معمولاً روی گوشی همراه هستند. در این شرایط، دنیای جوانان و نوجوانان در گوشیهای همراهشان خلاصه شده است. این واقعیتی است که اگر به آن توجه نداشته باشیم، در مسیر درست عمل نخواهیم کرد.
رادیو جوان باید سلیقه، ذائقه و علاقه مخاطب جوان را بشناسد
مدیر رادیو جوان بیان کرد: جوان امروز ذائقه، سلیقه، خواسته و ادبیات خاص خودش را دارد. نمیتوان انتظار داشت درست مثل ما فکر کند، مثل ما حرف بزند، مثل ما رفتار کند. ما ناگزیریم طرز فکر او، زبان او و سلیقه مصرف فرهنگی او را بشناسیم و به آن نزدیک شویم. فراموش نکنیم تعامل یک فرایند متقابل و دو سویه است؛ باید بدانیم ذائقه نسل جوان امروز در کشورمان متفاوت است. رادیو جوان اگر بخواهد به مخاطب جوانش نزدیک شود، باید سلیقه، ذائقه و علاقهاش را بشناسد و با زبان و ادبیات مختص جوانان با آنها گفتگو کند.
وحید اسدی درباره برنامههای جدید رادیو جوان در فصل تابستان و پیشبینیها و برنامهریزیهای این شبکه عنوان کرد: طبیعی است که برای فصل تابستان برنامهریزی بسیار داشتیم و داریم. اگرچه رخدادهایی که گذشت، شرایط متفاوتی را رقم زد، با این وجود در روزها و هفتههای پیش روی برای روزهای تابستان جوانان برنامه هایی طراحی شده که ستارگان رادیو جوان مشغول تهیه آنها هستند و پیشنهاد میکنم خوانندگان شما منتظر برنامههای جذاب رادیو جوان در فصل تابستان باشند چون شگفتانههای شنیدنی بسیار در رادیو جوان خواهیم داشت.
وی در پایان با معرفی یکی از برنامه های جدید گفت: «خانه پدری» نام برنامه جدیدی از شبکه جوان است که به زودی روی آنتن می رود. خانه ای که آجر به آجر آن از هویت، اصالت، خداباوری، دیرینگی، استقامت و پایداری، زبان و ادبیات و هنر غنی ایرانی ساخته و پرداخته شده است. در این برنامه مخاطب می تواند از تاریخ، ادبیات، آئینها، سنتها، خلقوخوی مردمان، افسانهها و اسطورههای دیروز و امروز، و میراث ماندگار بشنود و هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود.
وحید اسدی مدیر رادیو جوان درباره وضعیت این شبکه در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به خبرنگار مهر گفت: به طور کلی رسانه برای شرایط بحران و غیر عادی نظیر وضعیت اخیر، پیشبینیهایی داشته و دارد و رادیو هم با تاسی از این تدبیر، آمادگیهای لازم را داشت. با این وجود تجربه به ما آموخته است که فاصله بسیاری میان مانور یا تمرین با شرایط واقعی جنگ وجود دارد. از این روی اکنون رسانه، آمادهتر از گذشته نقشآفرینی خواهد کرد.
وی ادامه داد: رادیو ویژگیهایی دارد که این امکان را به برنامهساز میدهد با مخاطبانش مأنوس و همنفس شود، همین مزیت به رادیو اعتبار داده و اعتماد شنوندگان را جلب کرده است. رادیو تلاش میکند روایت نخست و درست را به مخاطبان منتقل کند. البته این کار هم مزیت دارد و هم خطر، با این وجود برای رسانهای که میخواهد در ذهن مخاطب اثربخش بماند، گریزی از انتخاب بههنگام و دقیق وجود ندارد.
همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیز
مدیر رادیو جوان درباره ادبیات خاص این شبکه و متمایز بودن برنامهسازی با دیگر شبکهها افزود: همه شبکههای رادیویی مبتنی بر شرح وظیفه و هویتشان در شرایط بحران فعال بودند، با این حال رادیو جوان علاوه بر گفتمان عمومی، ادبیات خاص خود را نیز داشته است. رویکرد ما در این دوره همگرایی و انسجام ملی، همدلی و همصدایی همه ایرانیان زیر پرچم ایران عزیزمان بود. برنامهسازان ما در کنار اطلاعرسانی در لحظه، به آرامشبخشی کانون خانوادهها هم فکر میکردند و با موسیقی و محتوای مناسب به تسکین و آرامش فضای ملتهب پیشآمده کمک می کردند. صداهای آشنای گویندگان رادیو جوان که مأنوس لحظههای زندگی مردم، بوده و هستند، در روزها و شبهای جنگ تحمیلی هم صمیمانه و صادقانه در کنار مردم، صاحبان اصلی رادیو بودند.
اسدی درباره اینکه در شرایط جنگ تحمیلی، رادیو جوان چه اقداماتی برای انجام مأموریت خود و حفظ آرامش برنامهسازان انجام داد؟ بیان کرد: گمان میکنم سرمایههای اجتماعی و اندوخته روابط انسانی پیش از وقوع بحران، ثروت بیبدیلی است که اهمیت و اثربخشی افزونتری دارد. خانوده رادیو جوان که همیشه با رفاقت کنار هم کار میکنند، در شرایط بحران همدل و هماهنگ با هم در کنار مخاطبانشان ماندند. جالب است بدانید بسیاری از بچهها پس از حمله به سازمان تماس گرفتند و متعهدانه اعلام کردند که برای اجرای برنامه زنده آمادهاند، در شرایطی که تصور میشود باید به فکر حفظ جان خود و خانواده بود، این اندازه از شجاعت و مسئولیتپذیری بسیار ارزشمند است.
در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است
وی اضافه کرد: همه رادیو جوانیها پای کار ایستادند، زحمت کشیدند و در خدمت مردم عزیزمان ماندند. درس مهمی که من و همکارانم از روزهای جنگ گرفتیم این بود که در چنین شرایطی، روابط انسانی کارآمدتر و مفیدتر از ضوابط معمول اداری است. در آن شرایط و به شکل شبانهروزی کسی به دیگری دستور نمیداد؛ همگی با همه توشه و توانشان آمده بودند. بر همین اساس، چیدمان آنتن شکل گرفت تا صداهایی روی آنتن باشد که مخاطبان با آنها خاطره دارند و مأنوس هستند. هیچکس کم نگذاشت، یکایک رادیو جوانیها با جانشان کار کردند. مهمترین مأموریت ما آن بود که احساس غرور، یکپارچگی و همگرایی ملی را تقویت کنیم، در کنار مخاطبانمان بمانیم، آگاهیهای بههنگام و درست منتقل کنیم و در نهایت آرامش و اطمینان خاطر به مردم عزیزمان بدهیم.
وی درباره همراه کردن مخاطب اصلی رادیو جوان، یعنی نسل جوان و نسل ضد گفت: باید یک واقعیت را بپذیریم؛ مخاطبان رادیو جوان فقط گروههای سنی جوان و نوجوان نیستند. اگرچه این شبکه ۲۸ ساله همیشه برای جوانان و حتی نوجوانان برنامهریزی ویژه دارد و باشگاههای مردمی و اختصاصی بسیار فعال دارد، ولی بخش مهمی از شنوندگانش، مخاطبان عامی هستند که سلیقه برنامهسازی و ادبیات رادیو جوان را میپسندند. فراموش نکنیم امروزه جدیترین رسانهها برای جوانان در تمامی جوامع، رسانههای نوین تحت وب و معمولاً روی گوشی همراه هستند. در این شرایط، دنیای جوانان و نوجوانان در گوشیهای همراهشان خلاصه شده است. این واقعیتی است که اگر به آن توجه نداشته باشیم، در مسیر درست عمل نخواهیم کرد.
رادیو جوان باید سلیقه، ذائقه و علاقه مخاطب جوان را بشناسد
مدیر رادیو جوان بیان کرد: جوان امروز ذائقه، سلیقه، خواسته و ادبیات خاص خودش را دارد. نمیتوان انتظار داشت درست مثل ما فکر کند، مثل ما حرف بزند، مثل ما رفتار کند. ما ناگزیریم طرز فکر او، زبان او و سلیقه مصرف فرهنگی او را بشناسیم و به آن نزدیک شویم. فراموش نکنیم تعامل یک فرایند متقابل و دو سویه است؛ باید بدانیم ذائقه نسل جوان امروز در کشورمان متفاوت است. رادیو جوان اگر بخواهد به مخاطب جوانش نزدیک شود، باید سلیقه، ذائقه و علاقهاش را بشناسد و با زبان و ادبیات مختص جوانان با آنها گفتگو کند.
وحید اسدی درباره برنامههای جدید رادیو جوان در فصل تابستان و پیشبینیها و برنامهریزیهای این شبکه عنوان کرد: طبیعی است که برای فصل تابستان برنامهریزی بسیار داشتیم و داریم. اگرچه رخدادهایی که گذشت، شرایط متفاوتی را رقم زد، با این وجود در روزها و هفتههای پیش روی برای روزهای تابستان جوانان برنامه هایی طراحی شده که ستارگان رادیو جوان مشغول تهیه آنها هستند و پیشنهاد میکنم خوانندگان شما منتظر برنامههای جذاب رادیو جوان در فصل تابستان باشند چون شگفتانههای شنیدنی بسیار در رادیو جوان خواهیم داشت.
وی در پایان با معرفی یکی از برنامه های جدید گفت: «خانه پدری» نام برنامه جدیدی از شبکه جوان است که به زودی روی آنتن می رود. خانه ای که آجر به آجر آن از هویت، اصالت، خداباوری، دیرینگی، استقامت و پایداری، زبان و ادبیات و هنر غنی ایرانی ساخته و پرداخته شده است. در این برنامه مخاطب می تواند از تاریخ، ادبیات، آئینها، سنتها، خلقوخوی مردمان، افسانهها و اسطورههای دیروز و امروز، و میراث ماندگار بشنود و هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود.