دانش جوین
یکشنبه, تیر ۲۲, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها صرف نصب چند بنر می‌شود!

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۷ دی ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها صرف نصب چند بنر می‌شود!
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

اخبارجدیدترین

قسمت اول مستند زخم جنگ؛ سالن بهشت آندیا

«پلکانی به سوی بهشت» اثری مستقل است؛ عصاره‌ای از مرگ و زندگی!

زمان برگزاری و انتشار فراخوان جشنواره «لوتوس» به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله‌ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله‌ اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه‌های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع‌های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش‌گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تأیید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.

وی یادآور شد: افزایش کمک‌هزینه گروه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه‌هایی که گروه‌های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می‌شوند، بسیار سرسام‌آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان‌ها از اجراهای عمومی بین‌شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این‌که بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می‌شود، محتمل خواهد بود که با ریل‌گذاری صحیح و اصولی بودجه‌هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.

ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده‌ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست‌ها و پس از آن به اهمیت تونل‌های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده‌ام. در نهایت می‌توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.

کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته‌ای که به نظر من می‌تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش‌بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می‌شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه‌ای هستند اما گمان می‌کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

پست قبلی

لاوا گوشی جدیدی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی می‌سازد

پست بعدی

قصه تیتراژ «شهریار»؛ «موسیقی خوب» هدیه این آهنگساز است

مربوطه پست ها

هنر و فرهنگ

قسمت اول مستند زخم جنگ؛ سالن بهشت آندیا

۲۱ تیر ۱۴۰۴
«پلکانی به سوی بهشت» اثری مستقل است؛ عصاره‌ای از مرگ و زندگی!
هنر و فرهنگ

«پلکانی به سوی بهشت» اثری مستقل است؛ عصاره‌ای از مرگ و زندگی!

۲۱ تیر ۱۴۰۴
زمان برگزاری و انتشار فراخوان جشنواره «لوتوس» به تعویق افتاد
هنر و فرهنگ

زمان برگزاری و انتشار فراخوان جشنواره «لوتوس» به تعویق افتاد

۲۱ تیر ۱۴۰۴
«باشو غریبه کوچک» در راه ونیز
هنر و فرهنگ

«باشو غریبه کوچک» در راه ونیز

۲۱ تیر ۱۴۰۴
فصل جدید برنامه پربیننده «مردان آهنین» به آنتن می‌رسد؛ پخش از آخر تیر
هنر و فرهنگ

فصل جدید برنامه پربیننده «مردان آهنین» به آنتن می‌رسد؛ پخش از آخر تیر

۲۱ تیر ۱۴۰۴
با شنیدن این آلبوم به فکر فرو می‌روید؛ چند قطعه به یاد چند استاد
هنر و فرهنگ

با شنیدن این آلبوم به فکر فرو می‌روید؛ چند قطعه به یاد چند استاد

۲۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • مهلت خروج اتباع غیرمجاز تمدید شد
  • بانوی مسلمان سودانی برنده جایزه پن پینتر شد
  • دستور معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح نرخ پروازهای اربعین
  • راه‌اندازی قطارفوق‌العاده گرگان-کرمانشاه ویژه اربعین
  • برآورد اولیه خسارات جنگ ۱۲ روزه بر منابع آب، خاک و هوای کشور
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.