دانش جوین
سه شنبه, مرداد ۱۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

بویینگ «۷۴۷SP»، ملکه عجیب آسمان / داستان تولد یک هواپیمای خاص با ۵ موتور جت

خبرآنلاین توسط خبرآنلاین
۱۳ مرداد ۱۴۰۴
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
بویینگ «۷۴۷SP»، ملکه عجیب آسمان / داستان تولد یک هواپیمای خاص با ۵ موتور جت
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های این هواپیما، ۷۴۷SP است که نسخه‌ای کوتاه‌تر و با برد پروازی بیشتر بود. از این مدل تنها دو فروند باقی مانده که هر دو متعلق به شرکت پرت‌اندویتنی هستند و به عنوان «آزمایشگاه پرنده» استفاده می‌شوند. هر دو هواپیما برای آزمایش موتورهای جدید طراحی شده‌اند و پنج موتور دارند.

توسعه‌ی موتور جت، فرآیندی طولانی و پیچیده است. ابتدا موتور به صورت استاتیک (بدون روشن‌شدن) آزمایش می‌شود. سپس روی پایه‌های بزرگی روی زمین قرار می‌گیرد و با سرعت‌های مختلف کار می‌کند تا مهندسان عملکرد و صدایش را بررسی کنند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح موتور در شرایط واقعی، باید آن را در ارتفاع بالا و دماهای مختلف (از گرمای سطح دریا تا سرمای شدید در ارتفاع ۹۰۰۰ متری) آزمایش کرد.

به روایت اتوپیان، برای آزمایش موتور در پرواز، دو راه وجود دارد: جایگزینی موتور اصلی: در این روش، یکی از موتورهای هواپیمای بازنشسته با موتور جدید جایگزین می‌شود. فضای داخلی هواپیما به‌جای صندلی مسافران، پر از تجهیزات و نمایشگرهای نظارتی برای مهندسان است. از آن‌جایی که موتور جدید اغلب بزرگ‌تر از موتورهای اصلی است، ظاهر هواپیما عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

نصب موتور اضافی: این همان روشی است که در بوئینگ ۷۴۷SP استفاده می‌شود. در این حالت، هواپیما ضمن حفظ چهار موتور اصلی خود، موتور آزمایشی اضافه‌ای دارد. اگر موتور آزمایشی دچار مشکل شود، هواپیما می‌تواند با استفاده از موتورهای اصلی خود بدون مشکل فرود بیاید.

بویینگ «۷۴۷SP»، ملکه عجیب آسمان / داستان تولد یک هواپیمای خاص با ۵ موتور جت

مدل ۷۴۷SP در دهه‌ی ۱۹۷۰ به درخواست شرکت‌های هواپیمایی پن‌ام و ایران ایر ساخته شد. آن‌ها به هواپیمایی نیاز داشتند که بتواند بدون توقف، مسیرهای طولانی مانند نیویورک به خاورمیانه را طی کند. بویینگ برای رقابت با شرکت‌های دیگر که هواپیماهای پهن‌پیکر کوچک‌تری تولید کرده بودند، تصمیم گرفت نسخه‌ای از ۷۴۷ را با بدنه‌ی کوتاه‌تر و وزن کمتر بسازد.

بویینگ با حذف حدود ۱۵ متر از بدنه‌ی اصلی ۷۴۷، وزن بال‌ها را کم کرد و تغییراتی در فلپ‌ها و تعداد درهای هواپیما داد. در نتیجه، وزن ۷۴۷SP حدود ۱۸ تن کمتر از مدل اصلی شد.

۷۴۷SP با برد پروازی ۱۰۸۰۰ کیلومتر، در زمان خود بی‌نظیر بود و رکورد طولانی‌ترین پرواز دور دنیا را ثبت کرد. تنها ۴۵ فروند از این مدل ساخته شد که اکنون فقط دو فروند به عنوان آزمایشگاه پرنده فعال هستند.

بویینگ‌های ۷۴۷SP پرت‌اندویتنی با حمل موتور اضافی به آزمایش طرح‌های جدید کمک می‌کنند و نقش مهمی در آینده هوانوردی دارند. به گفته‌ی این شرکت، از سال ۲۰۰۱، هواپیماهای ۷۴۷SP در ۱۴۰۰ آزمایش پروازی و زمینی برای ۷۱ موتور مختلف شرکت کرده‌اند.

۵۸۵۸

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های این هواپیما، ۷۴۷SP است که نسخه‌ای کوتاه‌تر و با برد پروازی بیشتر بود. از این مدل تنها دو فروند باقی مانده که هر دو متعلق به شرکت پرت‌اندویتنی هستند و به عنوان «آزمایشگاه پرنده» استفاده می‌شوند. هر دو هواپیما برای آزمایش موتورهای جدید طراحی شده‌اند و پنج موتور دارند.

توسعه‌ی موتور جت، فرآیندی طولانی و پیچیده است. ابتدا موتور به صورت استاتیک (بدون روشن‌شدن) آزمایش می‌شود. سپس روی پایه‌های بزرگی روی زمین قرار می‌گیرد و با سرعت‌های مختلف کار می‌کند تا مهندسان عملکرد و صدایش را بررسی کنند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح موتور در شرایط واقعی، باید آن را در ارتفاع بالا و دماهای مختلف (از گرمای سطح دریا تا سرمای شدید در ارتفاع ۹۰۰۰ متری) آزمایش کرد.

به روایت اتوپیان، برای آزمایش موتور در پرواز، دو راه وجود دارد: جایگزینی موتور اصلی: در این روش، یکی از موتورهای هواپیمای بازنشسته با موتور جدید جایگزین می‌شود. فضای داخلی هواپیما به‌جای صندلی مسافران، پر از تجهیزات و نمایشگرهای نظارتی برای مهندسان است. از آن‌جایی که موتور جدید اغلب بزرگ‌تر از موتورهای اصلی است، ظاهر هواپیما عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

نصب موتور اضافی: این همان روشی است که در بوئینگ ۷۴۷SP استفاده می‌شود. در این حالت، هواپیما ضمن حفظ چهار موتور اصلی خود، موتور آزمایشی اضافه‌ای دارد. اگر موتور آزمایشی دچار مشکل شود، هواپیما می‌تواند با استفاده از موتورهای اصلی خود بدون مشکل فرود بیاید.

بویینگ «۷۴۷SP»، ملکه عجیب آسمان / داستان تولد یک هواپیمای خاص با ۵ موتور جت

مدل ۷۴۷SP در دهه‌ی ۱۹۷۰ به درخواست شرکت‌های هواپیمایی پن‌ام و ایران ایر ساخته شد. آن‌ها به هواپیمایی نیاز داشتند که بتواند بدون توقف، مسیرهای طولانی مانند نیویورک به خاورمیانه را طی کند. بویینگ برای رقابت با شرکت‌های دیگر که هواپیماهای پهن‌پیکر کوچک‌تری تولید کرده بودند، تصمیم گرفت نسخه‌ای از ۷۴۷ را با بدنه‌ی کوتاه‌تر و وزن کمتر بسازد.

بویینگ با حذف حدود ۱۵ متر از بدنه‌ی اصلی ۷۴۷، وزن بال‌ها را کم کرد و تغییراتی در فلپ‌ها و تعداد درهای هواپیما داد. در نتیجه، وزن ۷۴۷SP حدود ۱۸ تن کمتر از مدل اصلی شد.

۷۴۷SP با برد پروازی ۱۰۸۰۰ کیلومتر، در زمان خود بی‌نظیر بود و رکورد طولانی‌ترین پرواز دور دنیا را ثبت کرد. تنها ۴۵ فروند از این مدل ساخته شد که اکنون فقط دو فروند به عنوان آزمایشگاه پرنده فعال هستند.

بویینگ‌های ۷۴۷SP پرت‌اندویتنی با حمل موتور اضافی به آزمایش طرح‌های جدید کمک می‌کنند و نقش مهمی در آینده هوانوردی دارند. به گفته‌ی این شرکت، از سال ۲۰۰۱، هواپیماهای ۷۴۷SP در ۱۴۰۰ آزمایش پروازی و زمینی برای ۷۱ موتور مختلف شرکت کرده‌اند.

۵۸۵۸

اخبارجدیدترین

برترین گوشی اندرویدی جهان / نه سامسونگ است نه شیائومی

ویژگی غیرمنتظره در گوشی اقتصادی جدید سامسونگ

یوتیوب قابلیت «کولب» را برای برخی تولیدکنندگان محتوا فعال کرد

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های این هواپیما، ۷۴۷SP است که نسخه‌ای کوتاه‌تر و با برد پروازی بیشتر بود. از این مدل تنها دو فروند باقی مانده که هر دو متعلق به شرکت پرت‌اندویتنی هستند و به عنوان «آزمایشگاه پرنده» استفاده می‌شوند. هر دو هواپیما برای آزمایش موتورهای جدید طراحی شده‌اند و پنج موتور دارند.

توسعه‌ی موتور جت، فرآیندی طولانی و پیچیده است. ابتدا موتور به صورت استاتیک (بدون روشن‌شدن) آزمایش می‌شود. سپس روی پایه‌های بزرگی روی زمین قرار می‌گیرد و با سرعت‌های مختلف کار می‌کند تا مهندسان عملکرد و صدایش را بررسی کنند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح موتور در شرایط واقعی، باید آن را در ارتفاع بالا و دماهای مختلف (از گرمای سطح دریا تا سرمای شدید در ارتفاع ۹۰۰۰ متری) آزمایش کرد.

به روایت اتوپیان، برای آزمایش موتور در پرواز، دو راه وجود دارد: جایگزینی موتور اصلی: در این روش، یکی از موتورهای هواپیمای بازنشسته با موتور جدید جایگزین می‌شود. فضای داخلی هواپیما به‌جای صندلی مسافران، پر از تجهیزات و نمایشگرهای نظارتی برای مهندسان است. از آن‌جایی که موتور جدید اغلب بزرگ‌تر از موتورهای اصلی است، ظاهر هواپیما عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

نصب موتور اضافی: این همان روشی است که در بوئینگ ۷۴۷SP استفاده می‌شود. در این حالت، هواپیما ضمن حفظ چهار موتور اصلی خود، موتور آزمایشی اضافه‌ای دارد. اگر موتور آزمایشی دچار مشکل شود، هواپیما می‌تواند با استفاده از موتورهای اصلی خود بدون مشکل فرود بیاید.

بویینگ «۷۴۷SP»، ملکه عجیب آسمان / داستان تولد یک هواپیمای خاص با ۵ موتور جت

مدل ۷۴۷SP در دهه‌ی ۱۹۷۰ به درخواست شرکت‌های هواپیمایی پن‌ام و ایران ایر ساخته شد. آن‌ها به هواپیمایی نیاز داشتند که بتواند بدون توقف، مسیرهای طولانی مانند نیویورک به خاورمیانه را طی کند. بویینگ برای رقابت با شرکت‌های دیگر که هواپیماهای پهن‌پیکر کوچک‌تری تولید کرده بودند، تصمیم گرفت نسخه‌ای از ۷۴۷ را با بدنه‌ی کوتاه‌تر و وزن کمتر بسازد.

بویینگ با حذف حدود ۱۵ متر از بدنه‌ی اصلی ۷۴۷، وزن بال‌ها را کم کرد و تغییراتی در فلپ‌ها و تعداد درهای هواپیما داد. در نتیجه، وزن ۷۴۷SP حدود ۱۸ تن کمتر از مدل اصلی شد.

۷۴۷SP با برد پروازی ۱۰۸۰۰ کیلومتر، در زمان خود بی‌نظیر بود و رکورد طولانی‌ترین پرواز دور دنیا را ثبت کرد. تنها ۴۵ فروند از این مدل ساخته شد که اکنون فقط دو فروند به عنوان آزمایشگاه پرنده فعال هستند.

بویینگ‌های ۷۴۷SP پرت‌اندویتنی با حمل موتور اضافی به آزمایش طرح‌های جدید کمک می‌کنند و نقش مهمی در آینده هوانوردی دارند. به گفته‌ی این شرکت، از سال ۲۰۰۱، هواپیماهای ۷۴۷SP در ۱۴۰۰ آزمایش پروازی و زمینی برای ۷۱ موتور مختلف شرکت کرده‌اند.

۵۸۵۸

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های این هواپیما، ۷۴۷SP است که نسخه‌ای کوتاه‌تر و با برد پروازی بیشتر بود. از این مدل تنها دو فروند باقی مانده که هر دو متعلق به شرکت پرت‌اندویتنی هستند و به عنوان «آزمایشگاه پرنده» استفاده می‌شوند. هر دو هواپیما برای آزمایش موتورهای جدید طراحی شده‌اند و پنج موتور دارند.

توسعه‌ی موتور جت، فرآیندی طولانی و پیچیده است. ابتدا موتور به صورت استاتیک (بدون روشن‌شدن) آزمایش می‌شود. سپس روی پایه‌های بزرگی روی زمین قرار می‌گیرد و با سرعت‌های مختلف کار می‌کند تا مهندسان عملکرد و صدایش را بررسی کنند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح موتور در شرایط واقعی، باید آن را در ارتفاع بالا و دماهای مختلف (از گرمای سطح دریا تا سرمای شدید در ارتفاع ۹۰۰۰ متری) آزمایش کرد.

به روایت اتوپیان، برای آزمایش موتور در پرواز، دو راه وجود دارد: جایگزینی موتور اصلی: در این روش، یکی از موتورهای هواپیمای بازنشسته با موتور جدید جایگزین می‌شود. فضای داخلی هواپیما به‌جای صندلی مسافران، پر از تجهیزات و نمایشگرهای نظارتی برای مهندسان است. از آن‌جایی که موتور جدید اغلب بزرگ‌تر از موتورهای اصلی است، ظاهر هواپیما عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

نصب موتور اضافی: این همان روشی است که در بوئینگ ۷۴۷SP استفاده می‌شود. در این حالت، هواپیما ضمن حفظ چهار موتور اصلی خود، موتور آزمایشی اضافه‌ای دارد. اگر موتور آزمایشی دچار مشکل شود، هواپیما می‌تواند با استفاده از موتورهای اصلی خود بدون مشکل فرود بیاید.

بویینگ «۷۴۷SP»، ملکه عجیب آسمان / داستان تولد یک هواپیمای خاص با ۵ موتور جت

مدل ۷۴۷SP در دهه‌ی ۱۹۷۰ به درخواست شرکت‌های هواپیمایی پن‌ام و ایران ایر ساخته شد. آن‌ها به هواپیمایی نیاز داشتند که بتواند بدون توقف، مسیرهای طولانی مانند نیویورک به خاورمیانه را طی کند. بویینگ برای رقابت با شرکت‌های دیگر که هواپیماهای پهن‌پیکر کوچک‌تری تولید کرده بودند، تصمیم گرفت نسخه‌ای از ۷۴۷ را با بدنه‌ی کوتاه‌تر و وزن کمتر بسازد.

بویینگ با حذف حدود ۱۵ متر از بدنه‌ی اصلی ۷۴۷، وزن بال‌ها را کم کرد و تغییراتی در فلپ‌ها و تعداد درهای هواپیما داد. در نتیجه، وزن ۷۴۷SP حدود ۱۸ تن کمتر از مدل اصلی شد.

۷۴۷SP با برد پروازی ۱۰۸۰۰ کیلومتر، در زمان خود بی‌نظیر بود و رکورد طولانی‌ترین پرواز دور دنیا را ثبت کرد. تنها ۴۵ فروند از این مدل ساخته شد که اکنون فقط دو فروند به عنوان آزمایشگاه پرنده فعال هستند.

بویینگ‌های ۷۴۷SP پرت‌اندویتنی با حمل موتور اضافی به آزمایش طرح‌های جدید کمک می‌کنند و نقش مهمی در آینده هوانوردی دارند. به گفته‌ی این شرکت، از سال ۲۰۰۱، هواپیماهای ۷۴۷SP در ۱۴۰۰ آزمایش پروازی و زمینی برای ۷۱ موتور مختلف شرکت کرده‌اند.

۵۸۵۸

پست قبلی

قیمت سیمان امروز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۴ / ادامه رکود در بازار سیمان

پست بعدی

تقسیم سود ۲۳۰ ریالی در مجمع «ایران تایر»

مربوطه پست ها

برترین گوشی اندرویدی جهان / نه سامسونگ است نه شیائومی
سایر اخبار تکنولوژی

برترین گوشی اندرویدی جهان / نه سامسونگ است نه شیائومی

۱۳ مرداد ۱۴۰۴
ویژگی غیرمنتظره در گوشی اقتصادی جدید سامسونگ
سایر اخبار تکنولوژی

ویژگی غیرمنتظره در گوشی اقتصادی جدید سامسونگ

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
یوتیوب قابلیت «کولب» را برای برخی تولیدکنندگان محتوا فعال کرد
سایر اخبار تکنولوژی

یوتیوب قابلیت «کولب» را برای برخی تولیدکنندگان محتوا فعال کرد

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
گوشی پرچمدار جدید سامسونگ با قیمت نجومی به ایران رسید
سایر اخبار تکنولوژی

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ با قیمت نجومی به ایران رسید

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
احتمال ورود نمایشگرهای ۱۶۵ هرتزی به گوشی‌های چینی بالا گرفت
سایر اخبار تکنولوژی

احتمال ورود نمایشگرهای ۱۶۵ هرتزی به گوشی‌های چینی بالا گرفت

۱۲ مرداد ۱۴۰۴
۹۰ درصد تلویزیون‌های اسنوا و دوو دارای اختلال، رفع عیب شد
سایر اخبار تکنولوژی

۹۰ درصد تلویزیون‌های اسنوا و دوو دارای اختلال، رفع عیب شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • چوب حراج بر خانه‌های لوکس شمال شهر؛ بازی روانی یا واقعیت تلخ بازار؟‌
  • چمران: مردم در جنگ 12 روزه به‌جای پناهگاه به پشت بام می‌رفتند
  • خبر خوش برای زائران؛ قطارهای ویژه اربعین به سمت مرزها راهی می‌شوند
  • چهارشنبه در قم تعطیل شد؛ ادارات و بانک‌ها سه‌شنبه تا ظهر فعال‌اند
  • ادارات مازندران در ۱۴ مرداد فقط ۴ ساعت فعال خواهند بود
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.