«پدال» در جدیدترین مقاله راهنمای خرید خود به معرفی و بررسی این نوع تایرها پرداخته است. با اینکه لاستیک وسایلنقلیه شکل یکسانی دارد، اما از نظر ویژگیها و مشخصات شاهد تولید نسخههای بسیار متنوعی هستیم. از لاستیکهای چهارفصل و زمستانی گرفته تا نمونههای میخدار و رانفلت، لاستیکها در انواع گوناگونی در دسترس هستند.
یکی از این لاستیکها، تایر تابستانی است که میخواهیم بهبررسی ویژگیهای آن بپردازیم. لاستیک تابستانی نوعی تایر مخصوص است که برای شرایط آبوهوایی گرم و خشک طراحی شده و از ترکیب لاستیکی نرمتر با آج کمعمقتر تشکیل شده تا چسبندگی بهتری روی سطوح خشک و مرطوب غیر برفی ارائه دهد.
در مقابل باید گفت لاستیکهایی همچون نمونههای چهارفصل برای استفاده در تمامی فصول طراحی میشوند و آج متعادلتری دارند و در ساختار آنها مواد انعطافپذیرتر بهکار رفته تا در دماهای متغیر عملکرد قابلقبولی داشته باشند.
باید دقت داشت که چنین لاستیکهایی در شرایطی همچون برف یا گرمای شدید بهاندازه لاستیکهای فصلی کارایی نخواهند داشت. مقایسه لاستیک تابستانی و زمستانی نشان میدهد که نمونههای زمستانی برخلاف تایرهای تابستانی دارای آج عمیقتر و لاستیک نرمتر برای دماهای زیرصفر درجه سانتیگراد هستند و برای سطوح یخزده و برفی بهینه شدهاند. این لاستیکها در دماهای بالا سفت شده و چسبندگی کمتری دارند. تفاوت اصلی لاستیک تابستانی با سایر تایرها در ترکیب مواد، عمق و الگوی آج و عملکرد در دماهای خاص است که آن را برای شرایط ویژه مناسب میسازد.
مطالعات نشان داده لاستیک تابستانی در دمای بالای ۷ درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد؛ درحالیکه عملکرد لاستیک زمستانی در کمتر از این دما بهتر خواهد بود. تایرهای مخصوص فصل تابستان برای انواع وسایلنقلیه از مدلهای سواری گرفته تا کامیونها و خودروهای سنگین تولید میشوند و در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
این نوع لاستیکها بهدلیل ترکیب لاستیکی نرمتر و آج کمعمقتر در دماهای بالای ۷ درجه سانتیگراد چسبندگی فوقالعادهای روی سطوح خشک و مرطوب ارائه میدهند و همین امر باعث بهبود کنترل راننده روی خودرو میشود. بهبود چسبندگی و افزایش تماس با مسیر بهمعنی توانایی بهتر خودرو در توقف و ترمزگیری خواهد بود. طراحی لاستیکهای تابستانی و مواد خاص بهکار رفته در آن باعث شده ترمزگیری خودرو در روزهای گرم سال بهتر باشد. بهدلیل مقاومت غلتشی کمتر و ساختار سبکتر، مصرف سوخت خودرو با لاستیکهای تابستانی کمتر خواهد بود.
در دماهای پایینتر و بارش برف و باران، لاستیکهای تابستانی سفت شده و چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست میدهند. این موضوع خطرناک است و ریسک تصادف را در پی دارد. بهعنوان لاستیک مخصوص روزهای گرم سال، طبیعی است که در فصل سرما امکان استفاده از این نوع لاستیکها وجود نداشته باشد و همین امر میتواند هزینه اضافی را به مالک خودرو جهت تعویض لاستیک تحمیل کند.
هر لاستیکی با مشخصات خاص خود ساخته میشود و تایرهای تابستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این نوع لاستیکها برای خودروهای سواری معمولا در ابعاد ۱۳ تا ۱۹ اینچی تولید و عرضه میشوند. یکی از رایجترین لاستیکهای تابستانی با ابعاد ۲۰۵/55R16 شناخته میشود که عدد ۲۰۵ به پهنای لاستیک به میلیمتر اشاره دارد؛ درحالی که عدد ۵۵ نشاندهنده نسبت ارتفاع دیواره به پهنای لاستیک است. حرف R بهساختار رادیال تایر اشاره داشته است و عدد ۱۶ نیز قطر رینگ به اینچ را بیان میکند.
«پدال» در جدیدترین مقاله راهنمای خرید خود به معرفی و بررسی این نوع تایرها پرداخته است. با اینکه لاستیک وسایلنقلیه شکل یکسانی دارد، اما از نظر ویژگیها و مشخصات شاهد تولید نسخههای بسیار متنوعی هستیم. از لاستیکهای چهارفصل و زمستانی گرفته تا نمونههای میخدار و رانفلت، لاستیکها در انواع گوناگونی در دسترس هستند.
یکی از این لاستیکها، تایر تابستانی است که میخواهیم بهبررسی ویژگیهای آن بپردازیم. لاستیک تابستانی نوعی تایر مخصوص است که برای شرایط آبوهوایی گرم و خشک طراحی شده و از ترکیب لاستیکی نرمتر با آج کمعمقتر تشکیل شده تا چسبندگی بهتری روی سطوح خشک و مرطوب غیر برفی ارائه دهد.
در مقابل باید گفت لاستیکهایی همچون نمونههای چهارفصل برای استفاده در تمامی فصول طراحی میشوند و آج متعادلتری دارند و در ساختار آنها مواد انعطافپذیرتر بهکار رفته تا در دماهای متغیر عملکرد قابلقبولی داشته باشند.
باید دقت داشت که چنین لاستیکهایی در شرایطی همچون برف یا گرمای شدید بهاندازه لاستیکهای فصلی کارایی نخواهند داشت. مقایسه لاستیک تابستانی و زمستانی نشان میدهد که نمونههای زمستانی برخلاف تایرهای تابستانی دارای آج عمیقتر و لاستیک نرمتر برای دماهای زیرصفر درجه سانتیگراد هستند و برای سطوح یخزده و برفی بهینه شدهاند. این لاستیکها در دماهای بالا سفت شده و چسبندگی کمتری دارند. تفاوت اصلی لاستیک تابستانی با سایر تایرها در ترکیب مواد، عمق و الگوی آج و عملکرد در دماهای خاص است که آن را برای شرایط ویژه مناسب میسازد.
مطالعات نشان داده لاستیک تابستانی در دمای بالای ۷ درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد؛ درحالیکه عملکرد لاستیک زمستانی در کمتر از این دما بهتر خواهد بود. تایرهای مخصوص فصل تابستان برای انواع وسایلنقلیه از مدلهای سواری گرفته تا کامیونها و خودروهای سنگین تولید میشوند و در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
این نوع لاستیکها بهدلیل ترکیب لاستیکی نرمتر و آج کمعمقتر در دماهای بالای ۷ درجه سانتیگراد چسبندگی فوقالعادهای روی سطوح خشک و مرطوب ارائه میدهند و همین امر باعث بهبود کنترل راننده روی خودرو میشود. بهبود چسبندگی و افزایش تماس با مسیر بهمعنی توانایی بهتر خودرو در توقف و ترمزگیری خواهد بود. طراحی لاستیکهای تابستانی و مواد خاص بهکار رفته در آن باعث شده ترمزگیری خودرو در روزهای گرم سال بهتر باشد. بهدلیل مقاومت غلتشی کمتر و ساختار سبکتر، مصرف سوخت خودرو با لاستیکهای تابستانی کمتر خواهد بود.
در دماهای پایینتر و بارش برف و باران، لاستیکهای تابستانی سفت شده و چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست میدهند. این موضوع خطرناک است و ریسک تصادف را در پی دارد. بهعنوان لاستیک مخصوص روزهای گرم سال، طبیعی است که در فصل سرما امکان استفاده از این نوع لاستیکها وجود نداشته باشد و همین امر میتواند هزینه اضافی را به مالک خودرو جهت تعویض لاستیک تحمیل کند.
هر لاستیکی با مشخصات خاص خود ساخته میشود و تایرهای تابستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این نوع لاستیکها برای خودروهای سواری معمولا در ابعاد ۱۳ تا ۱۹ اینچی تولید و عرضه میشوند. یکی از رایجترین لاستیکهای تابستانی با ابعاد ۲۰۵/55R16 شناخته میشود که عدد ۲۰۵ به پهنای لاستیک به میلیمتر اشاره دارد؛ درحالی که عدد ۵۵ نشاندهنده نسبت ارتفاع دیواره به پهنای لاستیک است. حرف R بهساختار رادیال تایر اشاره داشته است و عدد ۱۶ نیز قطر رینگ به اینچ را بیان میکند.
«پدال» در جدیدترین مقاله راهنمای خرید خود به معرفی و بررسی این نوع تایرها پرداخته است. با اینکه لاستیک وسایلنقلیه شکل یکسانی دارد، اما از نظر ویژگیها و مشخصات شاهد تولید نسخههای بسیار متنوعی هستیم. از لاستیکهای چهارفصل و زمستانی گرفته تا نمونههای میخدار و رانفلت، لاستیکها در انواع گوناگونی در دسترس هستند.
یکی از این لاستیکها، تایر تابستانی است که میخواهیم بهبررسی ویژگیهای آن بپردازیم. لاستیک تابستانی نوعی تایر مخصوص است که برای شرایط آبوهوایی گرم و خشک طراحی شده و از ترکیب لاستیکی نرمتر با آج کمعمقتر تشکیل شده تا چسبندگی بهتری روی سطوح خشک و مرطوب غیر برفی ارائه دهد.
در مقابل باید گفت لاستیکهایی همچون نمونههای چهارفصل برای استفاده در تمامی فصول طراحی میشوند و آج متعادلتری دارند و در ساختار آنها مواد انعطافپذیرتر بهکار رفته تا در دماهای متغیر عملکرد قابلقبولی داشته باشند.
باید دقت داشت که چنین لاستیکهایی در شرایطی همچون برف یا گرمای شدید بهاندازه لاستیکهای فصلی کارایی نخواهند داشت. مقایسه لاستیک تابستانی و زمستانی نشان میدهد که نمونههای زمستانی برخلاف تایرهای تابستانی دارای آج عمیقتر و لاستیک نرمتر برای دماهای زیرصفر درجه سانتیگراد هستند و برای سطوح یخزده و برفی بهینه شدهاند. این لاستیکها در دماهای بالا سفت شده و چسبندگی کمتری دارند. تفاوت اصلی لاستیک تابستانی با سایر تایرها در ترکیب مواد، عمق و الگوی آج و عملکرد در دماهای خاص است که آن را برای شرایط ویژه مناسب میسازد.
مطالعات نشان داده لاستیک تابستانی در دمای بالای ۷ درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد؛ درحالیکه عملکرد لاستیک زمستانی در کمتر از این دما بهتر خواهد بود. تایرهای مخصوص فصل تابستان برای انواع وسایلنقلیه از مدلهای سواری گرفته تا کامیونها و خودروهای سنگین تولید میشوند و در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
این نوع لاستیکها بهدلیل ترکیب لاستیکی نرمتر و آج کمعمقتر در دماهای بالای ۷ درجه سانتیگراد چسبندگی فوقالعادهای روی سطوح خشک و مرطوب ارائه میدهند و همین امر باعث بهبود کنترل راننده روی خودرو میشود. بهبود چسبندگی و افزایش تماس با مسیر بهمعنی توانایی بهتر خودرو در توقف و ترمزگیری خواهد بود. طراحی لاستیکهای تابستانی و مواد خاص بهکار رفته در آن باعث شده ترمزگیری خودرو در روزهای گرم سال بهتر باشد. بهدلیل مقاومت غلتشی کمتر و ساختار سبکتر، مصرف سوخت خودرو با لاستیکهای تابستانی کمتر خواهد بود.
در دماهای پایینتر و بارش برف و باران، لاستیکهای تابستانی سفت شده و چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست میدهند. این موضوع خطرناک است و ریسک تصادف را در پی دارد. بهعنوان لاستیک مخصوص روزهای گرم سال، طبیعی است که در فصل سرما امکان استفاده از این نوع لاستیکها وجود نداشته باشد و همین امر میتواند هزینه اضافی را به مالک خودرو جهت تعویض لاستیک تحمیل کند.
هر لاستیکی با مشخصات خاص خود ساخته میشود و تایرهای تابستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این نوع لاستیکها برای خودروهای سواری معمولا در ابعاد ۱۳ تا ۱۹ اینچی تولید و عرضه میشوند. یکی از رایجترین لاستیکهای تابستانی با ابعاد ۲۰۵/55R16 شناخته میشود که عدد ۲۰۵ به پهنای لاستیک به میلیمتر اشاره دارد؛ درحالی که عدد ۵۵ نشاندهنده نسبت ارتفاع دیواره به پهنای لاستیک است. حرف R بهساختار رادیال تایر اشاره داشته است و عدد ۱۶ نیز قطر رینگ به اینچ را بیان میکند.
«پدال» در جدیدترین مقاله راهنمای خرید خود به معرفی و بررسی این نوع تایرها پرداخته است. با اینکه لاستیک وسایلنقلیه شکل یکسانی دارد، اما از نظر ویژگیها و مشخصات شاهد تولید نسخههای بسیار متنوعی هستیم. از لاستیکهای چهارفصل و زمستانی گرفته تا نمونههای میخدار و رانفلت، لاستیکها در انواع گوناگونی در دسترس هستند.
یکی از این لاستیکها، تایر تابستانی است که میخواهیم بهبررسی ویژگیهای آن بپردازیم. لاستیک تابستانی نوعی تایر مخصوص است که برای شرایط آبوهوایی گرم و خشک طراحی شده و از ترکیب لاستیکی نرمتر با آج کمعمقتر تشکیل شده تا چسبندگی بهتری روی سطوح خشک و مرطوب غیر برفی ارائه دهد.
در مقابل باید گفت لاستیکهایی همچون نمونههای چهارفصل برای استفاده در تمامی فصول طراحی میشوند و آج متعادلتری دارند و در ساختار آنها مواد انعطافپذیرتر بهکار رفته تا در دماهای متغیر عملکرد قابلقبولی داشته باشند.
باید دقت داشت که چنین لاستیکهایی در شرایطی همچون برف یا گرمای شدید بهاندازه لاستیکهای فصلی کارایی نخواهند داشت. مقایسه لاستیک تابستانی و زمستانی نشان میدهد که نمونههای زمستانی برخلاف تایرهای تابستانی دارای آج عمیقتر و لاستیک نرمتر برای دماهای زیرصفر درجه سانتیگراد هستند و برای سطوح یخزده و برفی بهینه شدهاند. این لاستیکها در دماهای بالا سفت شده و چسبندگی کمتری دارند. تفاوت اصلی لاستیک تابستانی با سایر تایرها در ترکیب مواد، عمق و الگوی آج و عملکرد در دماهای خاص است که آن را برای شرایط ویژه مناسب میسازد.
مطالعات نشان داده لاستیک تابستانی در دمای بالای ۷ درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد؛ درحالیکه عملکرد لاستیک زمستانی در کمتر از این دما بهتر خواهد بود. تایرهای مخصوص فصل تابستان برای انواع وسایلنقلیه از مدلهای سواری گرفته تا کامیونها و خودروهای سنگین تولید میشوند و در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
این نوع لاستیکها بهدلیل ترکیب لاستیکی نرمتر و آج کمعمقتر در دماهای بالای ۷ درجه سانتیگراد چسبندگی فوقالعادهای روی سطوح خشک و مرطوب ارائه میدهند و همین امر باعث بهبود کنترل راننده روی خودرو میشود. بهبود چسبندگی و افزایش تماس با مسیر بهمعنی توانایی بهتر خودرو در توقف و ترمزگیری خواهد بود. طراحی لاستیکهای تابستانی و مواد خاص بهکار رفته در آن باعث شده ترمزگیری خودرو در روزهای گرم سال بهتر باشد. بهدلیل مقاومت غلتشی کمتر و ساختار سبکتر، مصرف سوخت خودرو با لاستیکهای تابستانی کمتر خواهد بود.
در دماهای پایینتر و بارش برف و باران، لاستیکهای تابستانی سفت شده و چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست میدهند. این موضوع خطرناک است و ریسک تصادف را در پی دارد. بهعنوان لاستیک مخصوص روزهای گرم سال، طبیعی است که در فصل سرما امکان استفاده از این نوع لاستیکها وجود نداشته باشد و همین امر میتواند هزینه اضافی را به مالک خودرو جهت تعویض لاستیک تحمیل کند.
هر لاستیکی با مشخصات خاص خود ساخته میشود و تایرهای تابستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این نوع لاستیکها برای خودروهای سواری معمولا در ابعاد ۱۳ تا ۱۹ اینچی تولید و عرضه میشوند. یکی از رایجترین لاستیکهای تابستانی با ابعاد ۲۰۵/55R16 شناخته میشود که عدد ۲۰۵ به پهنای لاستیک به میلیمتر اشاره دارد؛ درحالی که عدد ۵۵ نشاندهنده نسبت ارتفاع دیواره به پهنای لاستیک است. حرف R بهساختار رادیال تایر اشاره داشته است و عدد ۱۶ نیز قطر رینگ به اینچ را بیان میکند.