دانش جوین
یکشنبه, تیر ۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

تایرهای رادیال از چه ساختاری بهره می‌برند؟

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۸ تیر ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در نگاه اول ممکن است همه تایرها یکسان به‌نظر برسند: گرد، سیاه و ساخته‌شده از لاستیک. با این حال تمامی تایرها از نظر ساختاری یکسان نیستند. در حقیقت اگر به زیر لایه لاستیکی آن‌ها نگاهی دقیق‌تر بیندازید، متوجه تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهید شد که تاثیر مستقیمی بر دوام تایر، چسبندگی آن و راحتی رانندگی دارد.

امروزه با نگاهی به خودروهای موجود در بازار می‌توان انواع مختلفی از تایرها را مشاهده کرد؛ اما رایج‌ترین نوع، تایرهای رادیال هستند. دلیل این محبوبیت عملکرد بهتر آن‌ها در مقایسه با تایرهای قدیمی‌تر از نوع بایاس-پلی (Bias-Ply) از نظر چسبندگی است؛ اما تایر رادیال دقیقا چیست؟

نام این تایر از چیدمان داخلی رشته‌ها یا لایه‌های آن که به «پلی‌ها» معروف‌اند، گرفته شده است. این رشته‌ها به‌صورت مستقیم از مرکز چرخ با زاویه ۹۰ درجه شعاعی منتشر می‌شوند. این ساختار به‌گونه‌ای است که دیواره جانبی و آج تایر می‌توانند به‌طور مستقل عمل کنند که نتیجه آن تماس بهتر با جاده، سواری نرم‌تر، عمر طولانی‌تر آج و افزایش کارایی مصرف سوخت است. به‌همین دلیل تایرهای رادیال به‌گزینه‌ای اصلی برای وانت‌های سبک، خودروهای سواری و حتی تریلرها تبدیل شده‌اند. اما تفاوت‌های ساختاری تایرهای رادیال با سایر گزینه‌ها در چیست؟ باید روشن شود که هدف اصلی ساخت تایرهای رادیال و بایاس-پلی، جذب شوک‌های جاده‌ای و ارائه چسبندگی است.

با وجود شباهت ظاهری این دو نوع تایر، تفاوت‌های ساختاری و عملکردی عمیقی در زیر این ظاهر نهفته است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، شیوه ساخت داخلی تایرهای رادیال است. از نظر ساختاری، تایرهای رادیال با استفاده از تسمه‌های فولادی ساخته می‌شوند که عمود بر جهت حرکت قرار دارند.

در مقابل، تایرهای بایاس-پلی از لایه‌های پارچه‌ای متقاطع با زاویه مورب ۳۰ تا ۴۵ درجه بهره می‌برند. در نگاه اول این تغییر ممکن است جزئی به‌نظر آید، اما این تحولات ساختاری بخشی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده بر تایرهای خودرو طی یک قرن گذشته محسوب می‌شوند و می‌توانند بر راحتی، عملکرد و کیفیت سواری خودرو تاثیر بگذارند. طراحی تایرهای رادیال با انعطاف‌پذیری دیواره جانبی و سطح آج مسطح، فضایی برای چسبندگی بهتر و سواری نرم‌تر ایجاد می‌کند.

در مقابل، طراحی تایرهای بایاس-پلی با دیواره‌های سخت‌تر به آن‌ها کمک می‌کند تا در شرایط سخت خارج از جاده یا حمل بارهای سنگین عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال این ساختار سفت و سخت معایبی نیز دارد که شامل کاهش چسبندگی در سرعت‌های بالا بوده که به نوبه خود به کارایی پایین‌تر سوخت منجر می‌شود.

در نگاه اول ممکن است همه تایرها یکسان به‌نظر برسند: گرد، سیاه و ساخته‌شده از لاستیک. با این حال تمامی تایرها از نظر ساختاری یکسان نیستند. در حقیقت اگر به زیر لایه لاستیکی آن‌ها نگاهی دقیق‌تر بیندازید، متوجه تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهید شد که تاثیر مستقیمی بر دوام تایر، چسبندگی آن و راحتی رانندگی دارد.

امروزه با نگاهی به خودروهای موجود در بازار می‌توان انواع مختلفی از تایرها را مشاهده کرد؛ اما رایج‌ترین نوع، تایرهای رادیال هستند. دلیل این محبوبیت عملکرد بهتر آن‌ها در مقایسه با تایرهای قدیمی‌تر از نوع بایاس-پلی (Bias-Ply) از نظر چسبندگی است؛ اما تایر رادیال دقیقا چیست؟

نام این تایر از چیدمان داخلی رشته‌ها یا لایه‌های آن که به «پلی‌ها» معروف‌اند، گرفته شده است. این رشته‌ها به‌صورت مستقیم از مرکز چرخ با زاویه ۹۰ درجه شعاعی منتشر می‌شوند. این ساختار به‌گونه‌ای است که دیواره جانبی و آج تایر می‌توانند به‌طور مستقل عمل کنند که نتیجه آن تماس بهتر با جاده، سواری نرم‌تر، عمر طولانی‌تر آج و افزایش کارایی مصرف سوخت است. به‌همین دلیل تایرهای رادیال به‌گزینه‌ای اصلی برای وانت‌های سبک، خودروهای سواری و حتی تریلرها تبدیل شده‌اند. اما تفاوت‌های ساختاری تایرهای رادیال با سایر گزینه‌ها در چیست؟ باید روشن شود که هدف اصلی ساخت تایرهای رادیال و بایاس-پلی، جذب شوک‌های جاده‌ای و ارائه چسبندگی است.

با وجود شباهت ظاهری این دو نوع تایر، تفاوت‌های ساختاری و عملکردی عمیقی در زیر این ظاهر نهفته است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، شیوه ساخت داخلی تایرهای رادیال است. از نظر ساختاری، تایرهای رادیال با استفاده از تسمه‌های فولادی ساخته می‌شوند که عمود بر جهت حرکت قرار دارند.

در مقابل، تایرهای بایاس-پلی از لایه‌های پارچه‌ای متقاطع با زاویه مورب ۳۰ تا ۴۵ درجه بهره می‌برند. در نگاه اول این تغییر ممکن است جزئی به‌نظر آید، اما این تحولات ساختاری بخشی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده بر تایرهای خودرو طی یک قرن گذشته محسوب می‌شوند و می‌توانند بر راحتی، عملکرد و کیفیت سواری خودرو تاثیر بگذارند. طراحی تایرهای رادیال با انعطاف‌پذیری دیواره جانبی و سطح آج مسطح، فضایی برای چسبندگی بهتر و سواری نرم‌تر ایجاد می‌کند.

در مقابل، طراحی تایرهای بایاس-پلی با دیواره‌های سخت‌تر به آن‌ها کمک می‌کند تا در شرایط سخت خارج از جاده یا حمل بارهای سنگین عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال این ساختار سفت و سخت معایبی نیز دارد که شامل کاهش چسبندگی در سرعت‌های بالا بوده که به نوبه خود به کارایی پایین‌تر سوخت منجر می‌شود.

اخبارجدیدترین

فروش گروه خودرویی و ساخت قطعات از مرز ۶۵۷ همت عبور کرد

ربع قرن با سیستم هیبریدی ژاپنی

سامورایی‌های جذاب چگونه بازار ایران را متحول می‌کنند؟

در نگاه اول ممکن است همه تایرها یکسان به‌نظر برسند: گرد، سیاه و ساخته‌شده از لاستیک. با این حال تمامی تایرها از نظر ساختاری یکسان نیستند. در حقیقت اگر به زیر لایه لاستیکی آن‌ها نگاهی دقیق‌تر بیندازید، متوجه تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهید شد که تاثیر مستقیمی بر دوام تایر، چسبندگی آن و راحتی رانندگی دارد.

امروزه با نگاهی به خودروهای موجود در بازار می‌توان انواع مختلفی از تایرها را مشاهده کرد؛ اما رایج‌ترین نوع، تایرهای رادیال هستند. دلیل این محبوبیت عملکرد بهتر آن‌ها در مقایسه با تایرهای قدیمی‌تر از نوع بایاس-پلی (Bias-Ply) از نظر چسبندگی است؛ اما تایر رادیال دقیقا چیست؟

نام این تایر از چیدمان داخلی رشته‌ها یا لایه‌های آن که به «پلی‌ها» معروف‌اند، گرفته شده است. این رشته‌ها به‌صورت مستقیم از مرکز چرخ با زاویه ۹۰ درجه شعاعی منتشر می‌شوند. این ساختار به‌گونه‌ای است که دیواره جانبی و آج تایر می‌توانند به‌طور مستقل عمل کنند که نتیجه آن تماس بهتر با جاده، سواری نرم‌تر، عمر طولانی‌تر آج و افزایش کارایی مصرف سوخت است. به‌همین دلیل تایرهای رادیال به‌گزینه‌ای اصلی برای وانت‌های سبک، خودروهای سواری و حتی تریلرها تبدیل شده‌اند. اما تفاوت‌های ساختاری تایرهای رادیال با سایر گزینه‌ها در چیست؟ باید روشن شود که هدف اصلی ساخت تایرهای رادیال و بایاس-پلی، جذب شوک‌های جاده‌ای و ارائه چسبندگی است.

با وجود شباهت ظاهری این دو نوع تایر، تفاوت‌های ساختاری و عملکردی عمیقی در زیر این ظاهر نهفته است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، شیوه ساخت داخلی تایرهای رادیال است. از نظر ساختاری، تایرهای رادیال با استفاده از تسمه‌های فولادی ساخته می‌شوند که عمود بر جهت حرکت قرار دارند.

در مقابل، تایرهای بایاس-پلی از لایه‌های پارچه‌ای متقاطع با زاویه مورب ۳۰ تا ۴۵ درجه بهره می‌برند. در نگاه اول این تغییر ممکن است جزئی به‌نظر آید، اما این تحولات ساختاری بخشی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده بر تایرهای خودرو طی یک قرن گذشته محسوب می‌شوند و می‌توانند بر راحتی، عملکرد و کیفیت سواری خودرو تاثیر بگذارند. طراحی تایرهای رادیال با انعطاف‌پذیری دیواره جانبی و سطح آج مسطح، فضایی برای چسبندگی بهتر و سواری نرم‌تر ایجاد می‌کند.

در مقابل، طراحی تایرهای بایاس-پلی با دیواره‌های سخت‌تر به آن‌ها کمک می‌کند تا در شرایط سخت خارج از جاده یا حمل بارهای سنگین عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال این ساختار سفت و سخت معایبی نیز دارد که شامل کاهش چسبندگی در سرعت‌های بالا بوده که به نوبه خود به کارایی پایین‌تر سوخت منجر می‌شود.

در نگاه اول ممکن است همه تایرها یکسان به‌نظر برسند: گرد، سیاه و ساخته‌شده از لاستیک. با این حال تمامی تایرها از نظر ساختاری یکسان نیستند. در حقیقت اگر به زیر لایه لاستیکی آن‌ها نگاهی دقیق‌تر بیندازید، متوجه تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهید شد که تاثیر مستقیمی بر دوام تایر، چسبندگی آن و راحتی رانندگی دارد.

امروزه با نگاهی به خودروهای موجود در بازار می‌توان انواع مختلفی از تایرها را مشاهده کرد؛ اما رایج‌ترین نوع، تایرهای رادیال هستند. دلیل این محبوبیت عملکرد بهتر آن‌ها در مقایسه با تایرهای قدیمی‌تر از نوع بایاس-پلی (Bias-Ply) از نظر چسبندگی است؛ اما تایر رادیال دقیقا چیست؟

نام این تایر از چیدمان داخلی رشته‌ها یا لایه‌های آن که به «پلی‌ها» معروف‌اند، گرفته شده است. این رشته‌ها به‌صورت مستقیم از مرکز چرخ با زاویه ۹۰ درجه شعاعی منتشر می‌شوند. این ساختار به‌گونه‌ای است که دیواره جانبی و آج تایر می‌توانند به‌طور مستقل عمل کنند که نتیجه آن تماس بهتر با جاده، سواری نرم‌تر، عمر طولانی‌تر آج و افزایش کارایی مصرف سوخت است. به‌همین دلیل تایرهای رادیال به‌گزینه‌ای اصلی برای وانت‌های سبک، خودروهای سواری و حتی تریلرها تبدیل شده‌اند. اما تفاوت‌های ساختاری تایرهای رادیال با سایر گزینه‌ها در چیست؟ باید روشن شود که هدف اصلی ساخت تایرهای رادیال و بایاس-پلی، جذب شوک‌های جاده‌ای و ارائه چسبندگی است.

با وجود شباهت ظاهری این دو نوع تایر، تفاوت‌های ساختاری و عملکردی عمیقی در زیر این ظاهر نهفته است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، شیوه ساخت داخلی تایرهای رادیال است. از نظر ساختاری، تایرهای رادیال با استفاده از تسمه‌های فولادی ساخته می‌شوند که عمود بر جهت حرکت قرار دارند.

در مقابل، تایرهای بایاس-پلی از لایه‌های پارچه‌ای متقاطع با زاویه مورب ۳۰ تا ۴۵ درجه بهره می‌برند. در نگاه اول این تغییر ممکن است جزئی به‌نظر آید، اما این تحولات ساختاری بخشی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده بر تایرهای خودرو طی یک قرن گذشته محسوب می‌شوند و می‌توانند بر راحتی، عملکرد و کیفیت سواری خودرو تاثیر بگذارند. طراحی تایرهای رادیال با انعطاف‌پذیری دیواره جانبی و سطح آج مسطح، فضایی برای چسبندگی بهتر و سواری نرم‌تر ایجاد می‌کند.

در مقابل، طراحی تایرهای بایاس-پلی با دیواره‌های سخت‌تر به آن‌ها کمک می‌کند تا در شرایط سخت خارج از جاده یا حمل بارهای سنگین عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال این ساختار سفت و سخت معایبی نیز دارد که شامل کاهش چسبندگی در سرعت‌های بالا بوده که به نوبه خود به کارایی پایین‌تر سوخت منجر می‌شود.

پست قبلی

طرح ترافیک در پایتخت از فردا اجرا می‌شود

پست بعدی

صادرات مرغک به عراق در اوج تنش جنگ با رژیم صهیونیستی

مربوطه پست ها

فروش گروه خودرویی و ساخت قطعات از مرز ۶۵۷ همت عبور کرد
خودرو

فروش گروه خودرویی و ساخت قطعات از مرز ۶۵۷ همت عبور کرد

۰۸ تیر ۱۴۰۴
ربع قرن با سیستم هیبریدی ژاپنی
خودرو

ربع قرن با سیستم هیبریدی ژاپنی

۰۸ تیر ۱۴۰۴
سامورایی‌های جذاب چگونه بازار ایران را متحول می‌کنند؟
خودرو

سامورایی‌های جذاب چگونه بازار ایران را متحول می‌کنند؟

۰۸ تیر ۱۴۰۴
ترفندهای کاهش مصرف سوخت در شرایط بحرانی
خودرو

ترفندهای کاهش مصرف سوخت در شرایط بحرانی

۰۸ تیر ۱۴۰۴
دوج «رم» جدید؛ قدرتمندتر و کارآمدتر
خودرو

دوج «رم» جدید؛ قدرتمندتر و کارآمدتر

۰۸ تیر ۱۴۰۴
لوازم‌یدکی خودرو در بازار گران نشده است
خودرو

لوازم‌یدکی خودرو در بازار گران نشده است

۰۸ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • تصویر شهدای اقتدار ایران روی دیوارنگاره میدان انقلاب
  • برنامه ویژه خواننده پاپ برای نوحه‌خوانی در یزد؛ حضور در یک محرم متفاوت
  • «قاب معکوس» به اتریش رفت
  • آغاز فعالیت‌های مجموعه تئاتر لبخند و عمارت نوفل‌لوشاتو
  • «باهم بازی» از امروز روی آنتن شبکه پویا
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.