دانش جوین
جمعه, خرداد ۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

تایرها نیز رنگ می‌شوند

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۰۷ خرداد ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

در گذشته، تایرهای خودرو سفید بودند؛ اما با گذشت زمان، افزودن ماده‌ای به نام کربن سیاه به‌ترکیب لاستیک رواج یافت. این ماده موجب افزایش دوام، مقاومت و طول عمر تایرها می‌شود.

کربن سیاه ماده‌ای است که حدود ۹۷ درصد آن را کربن خالص تشکیل می‌دهد. این ماده درجریان فرآیند «احتراق ناقص» تولید می‌شود؛ یعنی زمانی که اکسیژن کافی برای ایجاد محصولات معمول احتراق مانند آب و دی‌اکسید کربن وجود ندارد.

در این فرآیند، فرآورده‌های نفتی تحت شرایط کاملا کنترل‌شده سوزانده می‌شوند تا کربن سیاه به‌دست آید. کربن سیاه به‌صورت دانه‌های بسیار ریز سیاه‌رنگ یا پودری نرم و سیاه دیده می‌شود و علاوه‌بر استفاده در تایر خودرو، در صنایع مختلفی مانند تولید لاستیک، پلاستیک و جوهر چاپ نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

هر سال حدود 8.1 میلیون تن از این ماده در جهان تولید می‌شود. با افزودن کربن سیاه، تولیدکنندگان قادر هستند تایرها را دربرابر حرارت و سایش مقاوم‌تر و از نظر استحکام به‌طور چشمگیری تقویت کنند.

همچنین، کربن سیاه نقش مهمی در محافظت از تایر دربرابر پرتوهای فرابنفش و اوزون ایفا می‌کند؛ عواملی که می‌توانند موجب تخریب و فرسودگی سریع‌تر لاستیک شوند.

کربن سیاه عمر مفید تایر را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. براساس اعلام شرکت گودیر موتورز، تایرهایی که فاقد کربن سیاه هستند، معمولا بیشتر از 8 هزار کیلومتر کارایی ندارند و این موضوع سبب می‌شود اکثر رانندگان ناچار شوند سالانه یک یا دو بار لاستیک‌های خودرو خود را تعویض کنند.

افزودن کربن سیاه به‌ترکیبات لاستیکی تایرها، خاصیت رسانایی الکتریکی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی، مسیر مناسبی برای تخلیه بار الکتریکی ساکن فراهم می‌کند که در غیر این صورت ممکن است تجمع یابد و موجب ایجاد شوک الکتریکی شود.

یکی دیگر از مزایای افزودن کربن سیاه که بیشتر جنبه زیبایی دارد، این است که باعث می‌شود تایرها ظاهر تمیزتری داشته باشند یا بهتر بگوییم، لکه‌ها و تغییر رنگ‌هایی که ممکن است حین حرکت روی جاده روی لاستیک‌های خودرو ایجاد شود، کمتر به‌چشم بیاید. همان‌طور که تایرها همیشه سیاه نبوده‌اند، جنس آن‌ها نیز همیشه از لاستیک نبوده است.

تایرهای اولیه از چوب ساخته می‌شدند و با پیچاندن نوارهای آهنی خمیده به‌دور آن‌ها محکم می‌شدند. تایرهای اولیه برای کالسکه‌های اسبی قرن نوزدهم مناسب بودند، اما خودروهای قرن بیستم نیازمند تایرهایی مقاوم‌تر و بادوام‌تر بودند.

نمونه‌های اولیه، مانند لوله لاستیکی پوشیده‌شده با چرم ساخته‌شده توسط رابرت تامسون، دوام زیادی نداشتند؛ اما تایر پنوماتیک جان بوید دانلوپ که سال ۱۸۸۸ ثبت اختراع شد، به استانداردی تبدیل شد که تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته، تایرهای خودرو سفید بودند؛ اما با گذشت زمان، افزودن ماده‌ای به نام کربن سیاه به‌ترکیب لاستیک رواج یافت. این ماده موجب افزایش دوام، مقاومت و طول عمر تایرها می‌شود.

کربن سیاه ماده‌ای است که حدود ۹۷ درصد آن را کربن خالص تشکیل می‌دهد. این ماده درجریان فرآیند «احتراق ناقص» تولید می‌شود؛ یعنی زمانی که اکسیژن کافی برای ایجاد محصولات معمول احتراق مانند آب و دی‌اکسید کربن وجود ندارد.

در این فرآیند، فرآورده‌های نفتی تحت شرایط کاملا کنترل‌شده سوزانده می‌شوند تا کربن سیاه به‌دست آید. کربن سیاه به‌صورت دانه‌های بسیار ریز سیاه‌رنگ یا پودری نرم و سیاه دیده می‌شود و علاوه‌بر استفاده در تایر خودرو، در صنایع مختلفی مانند تولید لاستیک، پلاستیک و جوهر چاپ نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

هر سال حدود 8.1 میلیون تن از این ماده در جهان تولید می‌شود. با افزودن کربن سیاه، تولیدکنندگان قادر هستند تایرها را دربرابر حرارت و سایش مقاوم‌تر و از نظر استحکام به‌طور چشمگیری تقویت کنند.

همچنین، کربن سیاه نقش مهمی در محافظت از تایر دربرابر پرتوهای فرابنفش و اوزون ایفا می‌کند؛ عواملی که می‌توانند موجب تخریب و فرسودگی سریع‌تر لاستیک شوند.

کربن سیاه عمر مفید تایر را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. براساس اعلام شرکت گودیر موتورز، تایرهایی که فاقد کربن سیاه هستند، معمولا بیشتر از 8 هزار کیلومتر کارایی ندارند و این موضوع سبب می‌شود اکثر رانندگان ناچار شوند سالانه یک یا دو بار لاستیک‌های خودرو خود را تعویض کنند.

افزودن کربن سیاه به‌ترکیبات لاستیکی تایرها، خاصیت رسانایی الکتریکی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی، مسیر مناسبی برای تخلیه بار الکتریکی ساکن فراهم می‌کند که در غیر این صورت ممکن است تجمع یابد و موجب ایجاد شوک الکتریکی شود.

یکی دیگر از مزایای افزودن کربن سیاه که بیشتر جنبه زیبایی دارد، این است که باعث می‌شود تایرها ظاهر تمیزتری داشته باشند یا بهتر بگوییم، لکه‌ها و تغییر رنگ‌هایی که ممکن است حین حرکت روی جاده روی لاستیک‌های خودرو ایجاد شود، کمتر به‌چشم بیاید. همان‌طور که تایرها همیشه سیاه نبوده‌اند، جنس آن‌ها نیز همیشه از لاستیک نبوده است.

تایرهای اولیه از چوب ساخته می‌شدند و با پیچاندن نوارهای آهنی خمیده به‌دور آن‌ها محکم می‌شدند. تایرهای اولیه برای کالسکه‌های اسبی قرن نوزدهم مناسب بودند، اما خودروهای قرن بیستم نیازمند تایرهایی مقاوم‌تر و بادوام‌تر بودند.

نمونه‌های اولیه، مانند لوله لاستیکی پوشیده‌شده با چرم ساخته‌شده توسط رابرت تامسون، دوام زیادی نداشتند؛ اما تایر پنوماتیک جان بوید دانلوپ که سال ۱۸۸۸ ثبت اختراع شد، به استانداردی تبدیل شد که تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبارجدیدترین

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور

«WRX»؛ سدان جسور سامورایی

انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر

در گذشته، تایرهای خودرو سفید بودند؛ اما با گذشت زمان، افزودن ماده‌ای به نام کربن سیاه به‌ترکیب لاستیک رواج یافت. این ماده موجب افزایش دوام، مقاومت و طول عمر تایرها می‌شود.

کربن سیاه ماده‌ای است که حدود ۹۷ درصد آن را کربن خالص تشکیل می‌دهد. این ماده درجریان فرآیند «احتراق ناقص» تولید می‌شود؛ یعنی زمانی که اکسیژن کافی برای ایجاد محصولات معمول احتراق مانند آب و دی‌اکسید کربن وجود ندارد.

در این فرآیند، فرآورده‌های نفتی تحت شرایط کاملا کنترل‌شده سوزانده می‌شوند تا کربن سیاه به‌دست آید. کربن سیاه به‌صورت دانه‌های بسیار ریز سیاه‌رنگ یا پودری نرم و سیاه دیده می‌شود و علاوه‌بر استفاده در تایر خودرو، در صنایع مختلفی مانند تولید لاستیک، پلاستیک و جوهر چاپ نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

هر سال حدود 8.1 میلیون تن از این ماده در جهان تولید می‌شود. با افزودن کربن سیاه، تولیدکنندگان قادر هستند تایرها را دربرابر حرارت و سایش مقاوم‌تر و از نظر استحکام به‌طور چشمگیری تقویت کنند.

همچنین، کربن سیاه نقش مهمی در محافظت از تایر دربرابر پرتوهای فرابنفش و اوزون ایفا می‌کند؛ عواملی که می‌توانند موجب تخریب و فرسودگی سریع‌تر لاستیک شوند.

کربن سیاه عمر مفید تایر را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. براساس اعلام شرکت گودیر موتورز، تایرهایی که فاقد کربن سیاه هستند، معمولا بیشتر از 8 هزار کیلومتر کارایی ندارند و این موضوع سبب می‌شود اکثر رانندگان ناچار شوند سالانه یک یا دو بار لاستیک‌های خودرو خود را تعویض کنند.

افزودن کربن سیاه به‌ترکیبات لاستیکی تایرها، خاصیت رسانایی الکتریکی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی، مسیر مناسبی برای تخلیه بار الکتریکی ساکن فراهم می‌کند که در غیر این صورت ممکن است تجمع یابد و موجب ایجاد شوک الکتریکی شود.

یکی دیگر از مزایای افزودن کربن سیاه که بیشتر جنبه زیبایی دارد، این است که باعث می‌شود تایرها ظاهر تمیزتری داشته باشند یا بهتر بگوییم، لکه‌ها و تغییر رنگ‌هایی که ممکن است حین حرکت روی جاده روی لاستیک‌های خودرو ایجاد شود، کمتر به‌چشم بیاید. همان‌طور که تایرها همیشه سیاه نبوده‌اند، جنس آن‌ها نیز همیشه از لاستیک نبوده است.

تایرهای اولیه از چوب ساخته می‌شدند و با پیچاندن نوارهای آهنی خمیده به‌دور آن‌ها محکم می‌شدند. تایرهای اولیه برای کالسکه‌های اسبی قرن نوزدهم مناسب بودند، اما خودروهای قرن بیستم نیازمند تایرهایی مقاوم‌تر و بادوام‌تر بودند.

نمونه‌های اولیه، مانند لوله لاستیکی پوشیده‌شده با چرم ساخته‌شده توسط رابرت تامسون، دوام زیادی نداشتند؛ اما تایر پنوماتیک جان بوید دانلوپ که سال ۱۸۸۸ ثبت اختراع شد، به استانداردی تبدیل شد که تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته، تایرهای خودرو سفید بودند؛ اما با گذشت زمان، افزودن ماده‌ای به نام کربن سیاه به‌ترکیب لاستیک رواج یافت. این ماده موجب افزایش دوام، مقاومت و طول عمر تایرها می‌شود.

کربن سیاه ماده‌ای است که حدود ۹۷ درصد آن را کربن خالص تشکیل می‌دهد. این ماده درجریان فرآیند «احتراق ناقص» تولید می‌شود؛ یعنی زمانی که اکسیژن کافی برای ایجاد محصولات معمول احتراق مانند آب و دی‌اکسید کربن وجود ندارد.

در این فرآیند، فرآورده‌های نفتی تحت شرایط کاملا کنترل‌شده سوزانده می‌شوند تا کربن سیاه به‌دست آید. کربن سیاه به‌صورت دانه‌های بسیار ریز سیاه‌رنگ یا پودری نرم و سیاه دیده می‌شود و علاوه‌بر استفاده در تایر خودرو، در صنایع مختلفی مانند تولید لاستیک، پلاستیک و جوهر چاپ نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

هر سال حدود 8.1 میلیون تن از این ماده در جهان تولید می‌شود. با افزودن کربن سیاه، تولیدکنندگان قادر هستند تایرها را دربرابر حرارت و سایش مقاوم‌تر و از نظر استحکام به‌طور چشمگیری تقویت کنند.

همچنین، کربن سیاه نقش مهمی در محافظت از تایر دربرابر پرتوهای فرابنفش و اوزون ایفا می‌کند؛ عواملی که می‌توانند موجب تخریب و فرسودگی سریع‌تر لاستیک شوند.

کربن سیاه عمر مفید تایر را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. براساس اعلام شرکت گودیر موتورز، تایرهایی که فاقد کربن سیاه هستند، معمولا بیشتر از 8 هزار کیلومتر کارایی ندارند و این موضوع سبب می‌شود اکثر رانندگان ناچار شوند سالانه یک یا دو بار لاستیک‌های خودرو خود را تعویض کنند.

افزودن کربن سیاه به‌ترکیبات لاستیکی تایرها، خاصیت رسانایی الکتریکی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی، مسیر مناسبی برای تخلیه بار الکتریکی ساکن فراهم می‌کند که در غیر این صورت ممکن است تجمع یابد و موجب ایجاد شوک الکتریکی شود.

یکی دیگر از مزایای افزودن کربن سیاه که بیشتر جنبه زیبایی دارد، این است که باعث می‌شود تایرها ظاهر تمیزتری داشته باشند یا بهتر بگوییم، لکه‌ها و تغییر رنگ‌هایی که ممکن است حین حرکت روی جاده روی لاستیک‌های خودرو ایجاد شود، کمتر به‌چشم بیاید. همان‌طور که تایرها همیشه سیاه نبوده‌اند، جنس آن‌ها نیز همیشه از لاستیک نبوده است.

تایرهای اولیه از چوب ساخته می‌شدند و با پیچاندن نوارهای آهنی خمیده به‌دور آن‌ها محکم می‌شدند. تایرهای اولیه برای کالسکه‌های اسبی قرن نوزدهم مناسب بودند، اما خودروهای قرن بیستم نیازمند تایرهایی مقاوم‌تر و بادوام‌تر بودند.

نمونه‌های اولیه، مانند لوله لاستیکی پوشیده‌شده با چرم ساخته‌شده توسط رابرت تامسون، دوام زیادی نداشتند؛ اما تایر پنوماتیک جان بوید دانلوپ که سال ۱۸۸۸ ثبت اختراع شد، به استانداردی تبدیل شد که تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پست قبلی

تکنولوژی سوپر هیبرید مدیران خودرو؛ انقلابی بزرگ در صنعت خودرو

پست بعدی

روایتی از سوخت‌رسانی به روش پاک

مربوطه پست ها

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور
خودرو

شناسایی باکتری و کیفیت‌سنجی روغن‌موتور

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
«WRX»؛ سدان جسور سامورایی
خودرو

«WRX»؛ سدان جسور سامورایی

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر
خودرو

انتقاد قهرمان جهان به قانون اخیر تعویض تایر

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
افزایش ظرفیت تولید «بریجستون» در آمریکا
خودرو

افزایش ظرفیت تولید «بریجستون» در آمریکا

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

بازار داغ خودرو در سرمای رکود!

۰۸ خرداد ۱۴۰۴
موتور پارس نوآ چه ویژگی‌هایی دارد؟
خودرو

موتور پارس نوآ چه ویژگی‌هایی دارد؟

۰۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • پیام تبریک فرهاد مجیدی به استقلال پس از قهرمانی در جام حذفی
  • مهدی تاج: به استقلال تبریک می‌گویم / پرونده بیرانوند خاص است
  • پاسخ گل گهر به پیشنهاد استقلال/ یکی از مهاجمانت را بده اندونگ را ببر!
  • مشتریان خارجی گندوز صف کشیدند
  • بیرانوند نمی‌تواند از شرایط سرباز قهرمان استفاده کند!
  • پاسینیک
  • نهال گردو از رویال نهال
  • خرید سرور hp
  • تعمیر کامپیوتر در محل
  • خرید اکشن فیگور انیمه و بازی
  • هدایای تبلیغاتی
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • خرید قسطی ایفون 16
  • ویرایش مقاله
  • دارالترجمه به زبان عربی در تهران
  • نرم افزار کنترل تردد
  • تابلو لایت باکس
  • خرید سرور مجازی
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • کنکور 1404

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.