دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی مقالات

تبلیغات ویدئویی – نکات تکمیلی در باب تبلیغات ویدیویی

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۹ مهر ۱۴۰۰
در متفرقه, مقالات
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
356
2.6k
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

تبلیغات ویدئویی در همه جا دیده میشود. امروزه تماشای ویدیوهای آنلاین بخشی از عادات و روزمرگی‌ کاربران آنلاین شده است. به نحوی که تمایل به تماشای برنامه‌های ویدیویی در تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. در این برهه از زمان است که پتانسیل بالایی در تبلیغات ویدیویی در فضای آنلاین ایجاد شده است. همچنین می‌توان به واسطه‌ی آن حجم بیشتری از پیام را در مدت زمان کوتاه‌تری به مخاطب منتقل کرد. صدا و تصویر امکان درگیر کردن حواس و عواطف مخاطب را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد و این شانس مورد توجه قرار گرفتن و نرخ تعامل تبلیغات را بیشتر می‌کند.

آینده تبلیغات ویدیویی چگونه خواهد بود

تبلیغ دهندگان دائما به دنبال جذب مشتریان جدید هستند و طبیعتا باید جایی حضور داشته باشند که کاربران مستعد نیز حضور دارند. باتوجه به افزایش روزافزون محتواهای ویدیویی و رغبت عوام برای مشاهده اینچنین محتواها، کجا بهتر از حضور تبلیغات در فضاهای ویدیویی همین دلیلی شده است تا تبلیغ‌دهندگان و دیجیتال مارکترها در سال ۲۰۱۹ بطور میانگین دو سوم بودجه تبلیغاتی خود را در تبلیغات ویدیویی مصرف کنند. لازم است یادآور شویم طبق اعلام سایت IAB حجم تبلیغات در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸، ۲۵٪ رشد داشته است. این رشد همچنان تا سال‌های آینده ادامه خواهد داشت و قطعا ما شاهد حضور گسترده‌ی اینگونه از تبلیغات خواهیم بود.

تبلیغات ویدئویی چیست؟

در مقاله قبلی به طور کامل این موضوع را توضیح دادیم. اما بار دیگر در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. تبلیغات ویدیویی در فضای آنلاین همان طور که از اسمش مشخص است برمی‌گردد به تبلیغات ویدیو محور که قالبا به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که به پخش ویدیو تبلیغاتی قبل، بعد و حتی بین پخش یک ویدیو دیگر به نمایش درمی‌آید. این نوع از تبلیغات با نام‌های پری رول (pre-roll)، مید رول (mid-roll) و پست رول (post-roll) شناخته شده. آنها همانند تبلیغاتی است که شما بارها و بارها در تلویزیون‌های خانگی در حین تماشا یک برنامه با آن مواجه شده‌اید، با این تفاوت که این تبلیغات در فضای آنلاین و در سرویس‌های پخش ویدیو مانند سرویس‌های نت فلیکس، آمازون پرایم و نمونه‌های ایرانی مانند آپارات، جعبه و نماشا نمایش داده می‌شوند.

استراتژی ویدئو استراتژی برنده است

در تمام انواع وبسایت‌های دنیا اعم از سایت‌‌های خبری، سازمانی، ورزشی و تکنولوژی محور تعداد زیادی محتواهای ویدیویی وجود دارد که به راحتی مخاطبان را درگیر خود می‌کنند. در دنیای مدرن امروزه ویدیوها نقش بسزایی در زندگی روزمره کاربران ایفا می‌کنند، به نحوی که ۱۰ سال پیش انتظار همچنین استقبالی نمی‌رفت و این پیشرفت و درخواست برای ویدیو با کیفیت، بدلیل گسترش گوشی‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت و قابل دسترس در هر شرایط و جغرافیایی است. با این حال ویدیو بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره کاربران شده است و تبلیغ دهندگان می‌توانند به راحتی با یک ویدیو جذاب کاربران را جذب خود کنند.

5 ثانیه اول مهم ترین چیز در ویدئو

باید توجه داشت که مدت زمان تبلیغات ویدئویی حتما کمتر از ۲ دقیقه باشد. تا بتواند در کمترین زمان مخاطب را به خود جذب کند. این نکته را هم باید یادآور شد که در تبلیغات پری رول ویدئویی شما تنها ۵ ثانیه فرصت دارید تا کاربر را مجاب به دیدن ادامه تبلیغ خود کنید در غیر اینصورت کاربر کلید «رد آگهی» را زده و عملا یک فرصت را از دست خواهید داد. البته اگر با بیان پیام خود به زبان ساده و قابل فهم نیز در نهایت کاربر تبلیغ شما را رد کند، درست است که یک کاربر را از دست داده‌اید اما درواقع یک کاربر با دید مثبت نسبت به برندتان ایجاد کرده‌اید.

محتوای جذاب دومین قدم

در بحث ویدیو مارکتینگ، ویدیو می‌تواند توضیحات جامع و کاملی در رابطه با برند شما به کاربر دهد. آژانس تبلیغاتی که با آن کار میکنید باید جذاب ترین محتوای ممکن را بسازد. در وهله اول، یعنی جذب مخاطب، می‌بایست از ویدیو مناسبی برای این کار استفاده کنید. ممکن است برای این کار مجبور به صرف هزینه گزافی هم شوید. این شما هستید که مشخص می‌کنید که آیا این هزینه ارزشش را دارد یا خیر این مورد را هم درنظر داشته باشید که اگر از آن ویدئو در تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید به راحتی می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه‌تان (ROI) را افزایش دهید.

محتوای بهینه برای گوشی های موبایلی

این روزها موبایل‌ها کاربردهای فراوانی دارند. هر نوع محتوایی که تولید می‌شود باید برای موبایل بهینه شود چرا که بیشتر کاربرها برای دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مجازی از موبایل استفاده می‌کنند. پس فراموش نکنید ویدئوی شما برای نمایش در موبایل بهینه شده باشد. تا ترافیکی را که از این طریق به سمت شما می‌آید، از دست ندهید.

از مخاطب درخواست کنید

کال تو اکشن یا دعوت به اقدام تلاش نهایی برای ترغیب مخاطب است. برای اینکه به هدف و عمل مورد نظر شما دست بزند. کال تو اکشنی که تعریف می‌کنید باید واضح، جذاب، و هدفمند باشد. مخاطب باید بداند هدف شما از آن چیست. کال تو اکشن قرار است او را به کجا برساند. این نوع از تبلیغات ویدئویی قطعا موفق خواهد شد.

بستر مناسب، عاملی تاثیر گذار است

این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد که مخاطب شما کیست و در چه شرایطی ویدیو شما را خواهد دید؟ برای مثال ۸۵٪ از کاربران فیسبوک ویدیوها را بدون صدا مشاهده می‌کنند. بالعکس در رسانه‌ای مانند اینستاگرام در حدود ۶۰٪ از کاربران ویدیوها را با صدا تماشا می‌کنند. پس اگر قرار هست بدون صدا باشد باید تمهیدات لازم مانند زیرنویس یا موارد مشابه را از قبل بررسی کرده و در ویدیو خود اعمال کنید. پلتفرم های داخلی نیز وجود دارند و شما میتوانید به تبلیغات در فیلیمو و آپارات نیز فکر کنید.

تبلیغات ویدئویی در ایران

سرویس‌های پخش ویدیو به دو دسته تقسیم می‌شوند. سرویس ‌های اشتراک ویدیو و سرویس‌های میزبانی ویدیو. از سرویس‌های اشتراکی در ایران می‌توان به سایت‌هایی مانند آپارات و فیلیمو اشاره کرد که کاربران می‌توانند ویدیو‌های خود را در آن‌ها آپلود کرده و ویدیوها را در معرض دید عموم قرار دهند (همانند یوتیوب). اما سرویس‌های میزبانی ویدیو به وبسایت‌‌ها این امکان را می‌دهند تا ویدیو را در وبسایت خود قرار داده و نیازی به استفاده از سرویس‌های اشتراکی مانند یوتیوب را نداشته باشند. تمام این محتواهای ویدئویی که در هر دو بستر وجود دارند پتانسیل قوی ای برای تبلیغات هستند. یک تبلیغ دهنده متناسب به نیاز خود می‌تواند به واسطه شبکه تبلیغات سنجاق، تبلیغات ویدیویی را برای مثال به هدف آگاهی از برند (brand awareness) در سرویس اشتراکی جعبه به نمایش گذارد.

ارتباط با ما

اخبارجدیدترین

روش های درآوردن اشیا از لوله ها: چگونه با روش های ساده مشکل را حل کنیم؟

اسکیچرز؛ از تولید اسکیت تا ارائه کفش های جهانی مد و ورزش

بهترین فروشگاه‌های لوازم یدکی در تهران

شناسه (آیدی) تلگرام p_daneshjoin@

ایمیل [email protected]

برچسب ها: آپاراتتبلیغاتتبلیغات ویدئوییتبلیغات ویدیوییفیلیمونماواویدئوویدئو مارکتینگویدیو مارکتینگ
پست قبلی

اینجا پرسپولیس؛ آسمان صاف تا کمی آفتابی (عکس)

پست بعدی

پایان جلسه سرنوشت‌ساز برای مجوز حرفه‌ای

مربوطه پست ها

در اوردن گوشواره از داخل لوله
متفرقه

روش های درآوردن اشیا از لوله ها: چگونه با روش های ساده مشکل را حل کنیم؟

۰۲ فروردین ۱۴۰۴
اسکیچرز؛ از تولید اسکیت تا ارائه کفش های جهانی مد و ورزش
متفرقه

اسکیچرز؛ از تولید اسکیت تا ارائه کفش های جهانی مد و ورزش

۱۵ اسفند ۱۴۰۳
لوازم یدکی هیوندای
متفرقه

بهترین فروشگاه‌های لوازم یدکی در تهران

۱۱ اسفند ۱۴۰۳
متفرقه

آشنایی با لوازم تحریر و محصولات کاربردی فروشگاه اکلیل

۰۵ اسفند ۱۴۰۳
مزایا و چالش‌های کار در کافه و شغل باریستایی
متفرقه

مزایا و چالش‌های کار در کافه و شغل باریستایی

۱۹ دی ۱۴۰۳
قیمت دمپایی عمده
متفرقه

قیمت دمپایی عمده (طبی + پلاستیکی)|Model 2025

۱۵ دی ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.