تبلیغات ویدیویی و ویدئو مارکتینگ در سال اخیر پیشرفت بسیاری داشته و باعث شده تا کسب کار های زیادی به این فکر بیوفتند که از این طریق بیزینس خود را بهبود ببخشند. اینکه چرا افراد ویدیو را بیشتر دوست دارند و نسبت به آن علاقه نشان میدهند به ذات خود ویدیو برمیگردد. فرمت های ویدیویی بر خلاف عکس و دیگر شکل های انتقال پیام دارای تجربه ای چند حسی هستند که مطابق با سلیقه کاربر است. در واقع ویدیو مارکتینگ راه بسیاری خوبی برای برقراری ارتباطی امن و پایدار با مخاطب است. با اینکه این نوع بازار یابی قدمت زیادی دارد اما به تازگی همه به قدرت آن پی برده اند. در این مقاله تبلیغات ویدیویی را بررسی خواهیم کرد.
انواع تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدئویی انواع مختلفی نیز دارند. آنها میتوانند در پلتفرم های مختلف به شکل های خاصی اجرا شوند. معمولا کسانی که قصد سرمایه گذاری بر این نوع بازاریابی را دارند اول از همه تحقیق میکنند که چه نوع از تبلیغ ویدیویی برایشان مناسب تر است. در واقع کمک بیشتری به کسب و کارشان میکند. در کنار اینها باید به اطلاعات آماری از تبلیغات ویدیویی نیز توجه داشت که در ادامه مقاله به صورت کامل شرح میدهیم. این اطلاعات باعث خواهد شد تا ما در مسیر درست تبلیغات قرار گرفته و پیشرفت کنیم.
تبلیغات ویدیویی حین پخش
اگر از یوتیوب و آپارات استفاده کرده باشید قطعا با این نوع تبلیغ مواجه شده اید. چنین تبلیغات در حین نمایش یک ویدیو اجرا میشوند و انواع مختلفی نیز دارند. برخی از این تبلیغات به علت اینکه زمان کوتاهی دارند کاربر مجبور است تا انتها آن ها را تماشا کند. اما در تبلیغ هایی که طولانی هستند این امکان به کاربر داده میشود که تبلیغ نمایش شده را پس از لحظاتی اسکیپ یا رد نماید. هزینه در این نوع تبلیغ معمولا بر اساس عدد بازدید تعیین میشود. ساخت آن نیز اصول خاصی دارد چراکه مخاطب نباید دلزده شود و بلعکس تبلیغ ما باید او را مجاب کند که از محصول ما استفاده کند.
انواع تبلیغات ویدیویی حین پخش
نوع اول تبلیغات خطی است که ابتدایی ترین نوع آن است. تبلیغات خطی به شیوه تبلیغات تلویزیونی ویدیو را متوقف میکنند و به تبلیغ کردن میپردازند. دلیل این نام گذاری آن است که این نوع تبلیغات در یک خط قرار میگیرند. این تبلیغات 3 نوع مختلف دارند. قبل از پخش، میان پخش و پس از پخش که نشان دهنده جایگاه تبلیغ در یک ویدیو است. بر اساس آمار تبلیغات میان پخش بالاترین نرخ بازدید را در بین انواع نام برده دارند و از این نظر فوق العاده هستند.
انواع تبلیغات حین پخش – تبلیغ غیر خطی
این نوع از تبلیغات با نام تبلیغات همزمان نیز شناخته میشوند. در واقع در چنین تبلیغی ویدیو اصلی متوقف نشده و تبلیغ همزمان با ویدیو اصلی نمایش داده میشود. این تبلیغات میتوانند در هر حالتی اعم از متن، عکس، ویدیو، انیمیشن و … به کار روند. در بعضی موارد اگر کاربر تعامل کافی با ویدیو را بر قرار نکند تبلیغ ناپدید میشود و گاهی نیز لازم است تا خود کاربر عدم علاقه نسبت به تبلیغ را نشان دهد و آن را حذف نماید. این نوع تبلیغات نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند و مزیت اصلی آنها نسبت به شیوه قبلی قطع نکردن ارتباط مخاطب با ویدیوی اصلی میباشند.
انواع تبلیغات حین پخش – تبلیغات همراه
این تبلیغات به خودی خود ظاهر نمیشوند و همراه و با انواع قبلی بکار میروند. هدف اصلی این تبلیغات برندینگ و شناساندن برند به مخاطب است. هر چه قدر که نام برند برای کاربر آشنا تر به نظر برسد به همان میزان اعتماد او نسبت به برند تقویت میشود. برای همین است که معمولا مردم در خرید های روزمره از کالایی استفاده میکنند که نامشان را در تلویزیون بار ها و بار ها شنیده اند. این تبلیغات از قالب ها و اندازه های مختلفی برخوردار هستند. این تبلیغات ویدیویی میتوانند در قالب متن، تصویر یا پوشش تصویر باشند.
اطلاعات آماری تبلیغات ویدیویی
این اطلاعات در یک آژانس تبلیغاتی یا شرکت هایی که کار بازاریابی دیجیتال انجام میدهند بسیار ارزشمند است. حالا بیایید با هم چند نمونه از این اطلاعات را بررسی کنیم. حجم بازدید های یوتیوب سالانه 100 درصد افزایش میابد. بر اساس نظرات کاربران 90 درصد آنها معتقدند که تبلیغات ویدیویی تاثیر زیادی بر انتخاب محصول آنها دارد. از بین این کاربران دیده شده که بیش از 60 درصد آنها نسبت به خرید محصول اقدام مینمایند. انمیشن های حاوی توضیح 20 درصد نرخ تبدیل بیشتری دارند. درج ویدیو در صفحه اصلی سایت 20 درصد نرخ کلیک را بیشتر میکند.
انواع هزینه های تبلیغات ویدیویی
هزینه به ازای هر نمایش: در این روش شما باید به ازای هر نمایش کامل ویدیو خود به مخاطب به شرکت تبلیغ هزینه بپردازید.
هزینه به ازای هر کلیک: در این روش هر کلیک کاربر محاسبه میشود و به ازای آن باید هزینه پرداخت کرد. این روش بیشتر برای بالا بردن ترافیک است.
هزینه به ازای نصب: اگر که تبلیغات حاوی اپلیکیشن یا محصولی قابل نصب باشند میتوانند بر اساس میزان نصب خود محاسبه شوند. این روش نیز بیشتر مخصوص افرادی است که به تازگی اپلیکیشنی انتشار داده اند و به دنبال جذب کاربر میباشند.
هزینه به ازای فعالیت خاص: این فعالیت بسته به نیاز فردی که تبلیغ را سفارش میدهند میتواند هر چیزی باشد. از ارسال کد خاصی گرفته تا شرکت در یک قرعه کشی. این پلن میزان شخصی سازی بیشتری دارد و به میل تبلیغ دهند میتواند تغییر کند.
چرا ویدیو تا این میزان محبوب است؟
امروزه شبکه های زیادی اقدام به پذیرفتن تبلیغات ویدیویی میکند. تبلیغات در فیلیمو، آپارات و یوتیوب از محبوبیت بسیاری برخوردارند. طبق تحقیقات انجام شده، یک دقیقه ویدیو ارزشمندتر از 1.8 میلیون کلمه است. چرا که ویدیو با استفاده از المانهای مختلف پیام تبلیغ دهنده را بهتر و در زمان کمتری به مخاطب هدف منتقل میکند. ازاینرو، میزان درگیری مخاطبان با تبلیغات ویدئویی بیشتر میباشد و درنتیجه، نرخ کلیک، نصب، بازگشت، تبدیل و … مخاطبان افزایش خواهد یافت. اگر شما هم به فکر شروع تبلیغات ویدیویی هستید حتما درباره آن تحقیق کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.
ارتباط با ما
شناسه (آیدی) تلگرام p_daneshjoin@
ایمیل [email protected]