دانش جوین
چهارشنبه, تیر ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سایر اخبار تکنولوژی

تحقیقات جدید: اضافه کردن برچسب هوش مصنوعی در توصیف محصولات، باعث کاهش جذابیت آنها می‌شود

کارشناس روابط عمومی دیجیتال توسط کارشناس روابط عمومی دیجیتال
۰۴ مهر ۱۴۰۳
در سایر اخبار تکنولوژی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
0
تحقیقات جدید: اضافه کردن برچسب هوش مصنوعی در توصیف محصولات، باعث کاهش جذابیت آنها می‌شود
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

تحقیقات دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که افزودن اصطلاح «هوش مصنوعی» به توصیف محصولات، باعث کاهش جذابیت آنها برای مصرف‌کنندگان می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که مردم بیشتر به محصولات بدون برچسب هوش مصنوعی تمایل دارند.

شرکت‌ها تمایل دارند که اصطلاح هوش مصنوعی (AI) را به توصیف محصولات خود اضافه کنند، حتی اگر این کار غیرمنطقی یا گاهی احمقانه به نظر برسد. آنها معتقدند که افزودن این اصطلاح به جذب مصرف‌کنندگانی که به دنبال جدیدترین تکنولوژی هستند، کمک می‌کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مردم از محصولات هوش مصنوعی زده می‌شوند.

برچسب هوش مصنوعی در محصولات؛ از جذابیت تا دافعه

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی واشنگتن و در مجله بازاریابی و مدیریت منتشر شد، از 1000 بزرگسال برای ارزیابی ارتباط بین افشای هوش مصنوعی و رفتار مصرف‌کننده نظرسنجی کرد.

در این مطالعه، محصولات و خدمات متنوعی به شرکت‌کنندگان ارائه شد که برخی از آنها شامل اصطلاح «هوش مصنوعی» در توصیف خود بودند تا ببینند آیا این اصطلاح بر تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

نتایج نشان داد که یک گروه از شرکت‌کنندگان کمتر احتمال داشت که یک تلویزیون هوشمند را که در توصیف آن «هوش مصنوعی» ذکر شده بود، خریداری کنند. در حالی که گروه دیگری که همان توصیف را بدون ذکر هوش مصنوعی دیدند، احتمال بیشتری داشت که تلویزیون را بخرند.

اثر منفی استفاده از اصطلاح هوش مصنوعی در خریدهای با ریسک بالا مانند تلویزیون‌های گران‌قیمت، دستگاه‌های پزشکی یا خدمات مالی بیشتر مشهود بود. «مسوت چیچک» نویسنده اصلی این مطالعه و استاد بالینی بازاریابی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌گوید که این امر به دلیل نگرانی مصرف‌کنندگان از از دست دادن پول یا به خطر انداختن ایمنی جسمی‌شان است.

محصولات با ریسک پایین‌تر مانند جاروبرقی‌ها و ربات‌های خدماتی که به هوش مصنوعی اشاره داشتند، کمتر مورد توجه قرار گرفتند، اما مردم هنوز ترجیح می‌دادند نسخه‌های غیر هوش مصنوعی آنها را بخرند.

چیچک می‌گوید: «وقتی هوش مصنوعی ذکر می‌شود، اعتماد عاطفی کاهش می‌یابد که به نوبه خود قصد خرید را کاهش می‌دهد.» وی افزود: «ما دریافتیم که اعتماد عاطفی نقش مهمی در نحوه درک مصرف‌کنندگان از محصولات مجهز به هوش مصنوعی دارد.»

همین تنفر از استفاده از هوش مصنوعی در توصیف هشت دسته مختلف محصولات و خدمات مشاهده شد. چیچک نتیجه‌گیری کرد که بازاریابان باید در نحوه معرفی هوش مصنوعی در توصیف محصولات خود دقت کنند و تأکید بر این اصطلاح ممکن است بهترین رویکرد نباشد.

اوایل این ماه، یک نظرسنجی نشان داد که آیا طرفداران رایانه حاضرند پول بیشتری برای سخت‌افزارهای دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های هوش مصنوعی بپردازند یا نه. بیش از 22 هزار نفر، یعنی 84 درصد از کل آرا گفتند که حاضر نیستند بیشتر بپردازند. بیش از 2200 نفر گفتند که نمی‌دانند، در حالی که کمتر از 2000 نفر پاسخ مثبت دادند.

تحقیقات دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که افزودن اصطلاح «هوش مصنوعی» به توصیف محصولات، باعث کاهش جذابیت آنها برای مصرف‌کنندگان می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که مردم بیشتر به محصولات بدون برچسب هوش مصنوعی تمایل دارند.

شرکت‌ها تمایل دارند که اصطلاح هوش مصنوعی (AI) را به توصیف محصولات خود اضافه کنند، حتی اگر این کار غیرمنطقی یا گاهی احمقانه به نظر برسد. آنها معتقدند که افزودن این اصطلاح به جذب مصرف‌کنندگانی که به دنبال جدیدترین تکنولوژی هستند، کمک می‌کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مردم از محصولات هوش مصنوعی زده می‌شوند.

برچسب هوش مصنوعی در محصولات؛ از جذابیت تا دافعه

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی واشنگتن و در مجله بازاریابی و مدیریت منتشر شد، از 1000 بزرگسال برای ارزیابی ارتباط بین افشای هوش مصنوعی و رفتار مصرف‌کننده نظرسنجی کرد.

در این مطالعه، محصولات و خدمات متنوعی به شرکت‌کنندگان ارائه شد که برخی از آنها شامل اصطلاح «هوش مصنوعی» در توصیف خود بودند تا ببینند آیا این اصطلاح بر تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

نتایج نشان داد که یک گروه از شرکت‌کنندگان کمتر احتمال داشت که یک تلویزیون هوشمند را که در توصیف آن «هوش مصنوعی» ذکر شده بود، خریداری کنند. در حالی که گروه دیگری که همان توصیف را بدون ذکر هوش مصنوعی دیدند، احتمال بیشتری داشت که تلویزیون را بخرند.

اثر منفی استفاده از اصطلاح هوش مصنوعی در خریدهای با ریسک بالا مانند تلویزیون‌های گران‌قیمت، دستگاه‌های پزشکی یا خدمات مالی بیشتر مشهود بود. «مسوت چیچک» نویسنده اصلی این مطالعه و استاد بالینی بازاریابی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌گوید که این امر به دلیل نگرانی مصرف‌کنندگان از از دست دادن پول یا به خطر انداختن ایمنی جسمی‌شان است.

محصولات با ریسک پایین‌تر مانند جاروبرقی‌ها و ربات‌های خدماتی که به هوش مصنوعی اشاره داشتند، کمتر مورد توجه قرار گرفتند، اما مردم هنوز ترجیح می‌دادند نسخه‌های غیر هوش مصنوعی آنها را بخرند.

چیچک می‌گوید: «وقتی هوش مصنوعی ذکر می‌شود، اعتماد عاطفی کاهش می‌یابد که به نوبه خود قصد خرید را کاهش می‌دهد.» وی افزود: «ما دریافتیم که اعتماد عاطفی نقش مهمی در نحوه درک مصرف‌کنندگان از محصولات مجهز به هوش مصنوعی دارد.»

همین تنفر از استفاده از هوش مصنوعی در توصیف هشت دسته مختلف محصولات و خدمات مشاهده شد. چیچک نتیجه‌گیری کرد که بازاریابان باید در نحوه معرفی هوش مصنوعی در توصیف محصولات خود دقت کنند و تأکید بر این اصطلاح ممکن است بهترین رویکرد نباشد.

اوایل این ماه، یک نظرسنجی نشان داد که آیا طرفداران رایانه حاضرند پول بیشتری برای سخت‌افزارهای دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های هوش مصنوعی بپردازند یا نه. بیش از 22 هزار نفر، یعنی 84 درصد از کل آرا گفتند که حاضر نیستند بیشتر بپردازند. بیش از 2200 نفر گفتند که نمی‌دانند، در حالی که کمتر از 2000 نفر پاسخ مثبت دادند.

اخبارجدیدترین

مشخصات گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ لو رفت

انتقاد تند کاخ سفید از تیم کوک، مدیرعامل اپل

جاسوس یا فناوری؟

تحقیقات دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که افزودن اصطلاح «هوش مصنوعی» به توصیف محصولات، باعث کاهش جذابیت آنها برای مصرف‌کنندگان می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که مردم بیشتر به محصولات بدون برچسب هوش مصنوعی تمایل دارند.

شرکت‌ها تمایل دارند که اصطلاح هوش مصنوعی (AI) را به توصیف محصولات خود اضافه کنند، حتی اگر این کار غیرمنطقی یا گاهی احمقانه به نظر برسد. آنها معتقدند که افزودن این اصطلاح به جذب مصرف‌کنندگانی که به دنبال جدیدترین تکنولوژی هستند، کمک می‌کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مردم از محصولات هوش مصنوعی زده می‌شوند.

برچسب هوش مصنوعی در محصولات؛ از جذابیت تا دافعه

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی واشنگتن و در مجله بازاریابی و مدیریت منتشر شد، از 1000 بزرگسال برای ارزیابی ارتباط بین افشای هوش مصنوعی و رفتار مصرف‌کننده نظرسنجی کرد.

در این مطالعه، محصولات و خدمات متنوعی به شرکت‌کنندگان ارائه شد که برخی از آنها شامل اصطلاح «هوش مصنوعی» در توصیف خود بودند تا ببینند آیا این اصطلاح بر تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

نتایج نشان داد که یک گروه از شرکت‌کنندگان کمتر احتمال داشت که یک تلویزیون هوشمند را که در توصیف آن «هوش مصنوعی» ذکر شده بود، خریداری کنند. در حالی که گروه دیگری که همان توصیف را بدون ذکر هوش مصنوعی دیدند، احتمال بیشتری داشت که تلویزیون را بخرند.

اثر منفی استفاده از اصطلاح هوش مصنوعی در خریدهای با ریسک بالا مانند تلویزیون‌های گران‌قیمت، دستگاه‌های پزشکی یا خدمات مالی بیشتر مشهود بود. «مسوت چیچک» نویسنده اصلی این مطالعه و استاد بالینی بازاریابی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌گوید که این امر به دلیل نگرانی مصرف‌کنندگان از از دست دادن پول یا به خطر انداختن ایمنی جسمی‌شان است.

محصولات با ریسک پایین‌تر مانند جاروبرقی‌ها و ربات‌های خدماتی که به هوش مصنوعی اشاره داشتند، کمتر مورد توجه قرار گرفتند، اما مردم هنوز ترجیح می‌دادند نسخه‌های غیر هوش مصنوعی آنها را بخرند.

چیچک می‌گوید: «وقتی هوش مصنوعی ذکر می‌شود، اعتماد عاطفی کاهش می‌یابد که به نوبه خود قصد خرید را کاهش می‌دهد.» وی افزود: «ما دریافتیم که اعتماد عاطفی نقش مهمی در نحوه درک مصرف‌کنندگان از محصولات مجهز به هوش مصنوعی دارد.»

همین تنفر از استفاده از هوش مصنوعی در توصیف هشت دسته مختلف محصولات و خدمات مشاهده شد. چیچک نتیجه‌گیری کرد که بازاریابان باید در نحوه معرفی هوش مصنوعی در توصیف محصولات خود دقت کنند و تأکید بر این اصطلاح ممکن است بهترین رویکرد نباشد.

اوایل این ماه، یک نظرسنجی نشان داد که آیا طرفداران رایانه حاضرند پول بیشتری برای سخت‌افزارهای دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های هوش مصنوعی بپردازند یا نه. بیش از 22 هزار نفر، یعنی 84 درصد از کل آرا گفتند که حاضر نیستند بیشتر بپردازند. بیش از 2200 نفر گفتند که نمی‌دانند، در حالی که کمتر از 2000 نفر پاسخ مثبت دادند.

تحقیقات دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که افزودن اصطلاح «هوش مصنوعی» به توصیف محصولات، باعث کاهش جذابیت آنها برای مصرف‌کنندگان می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که مردم بیشتر به محصولات بدون برچسب هوش مصنوعی تمایل دارند.

شرکت‌ها تمایل دارند که اصطلاح هوش مصنوعی (AI) را به توصیف محصولات خود اضافه کنند، حتی اگر این کار غیرمنطقی یا گاهی احمقانه به نظر برسد. آنها معتقدند که افزودن این اصطلاح به جذب مصرف‌کنندگانی که به دنبال جدیدترین تکنولوژی هستند، کمک می‌کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مردم از محصولات هوش مصنوعی زده می‌شوند.

برچسب هوش مصنوعی در محصولات؛ از جذابیت تا دافعه

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی واشنگتن و در مجله بازاریابی و مدیریت منتشر شد، از 1000 بزرگسال برای ارزیابی ارتباط بین افشای هوش مصنوعی و رفتار مصرف‌کننده نظرسنجی کرد.

در این مطالعه، محصولات و خدمات متنوعی به شرکت‌کنندگان ارائه شد که برخی از آنها شامل اصطلاح «هوش مصنوعی» در توصیف خود بودند تا ببینند آیا این اصطلاح بر تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

نتایج نشان داد که یک گروه از شرکت‌کنندگان کمتر احتمال داشت که یک تلویزیون هوشمند را که در توصیف آن «هوش مصنوعی» ذکر شده بود، خریداری کنند. در حالی که گروه دیگری که همان توصیف را بدون ذکر هوش مصنوعی دیدند، احتمال بیشتری داشت که تلویزیون را بخرند.

اثر منفی استفاده از اصطلاح هوش مصنوعی در خریدهای با ریسک بالا مانند تلویزیون‌های گران‌قیمت، دستگاه‌های پزشکی یا خدمات مالی بیشتر مشهود بود. «مسوت چیچک» نویسنده اصلی این مطالعه و استاد بالینی بازاریابی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌گوید که این امر به دلیل نگرانی مصرف‌کنندگان از از دست دادن پول یا به خطر انداختن ایمنی جسمی‌شان است.

محصولات با ریسک پایین‌تر مانند جاروبرقی‌ها و ربات‌های خدماتی که به هوش مصنوعی اشاره داشتند، کمتر مورد توجه قرار گرفتند، اما مردم هنوز ترجیح می‌دادند نسخه‌های غیر هوش مصنوعی آنها را بخرند.

چیچک می‌گوید: «وقتی هوش مصنوعی ذکر می‌شود، اعتماد عاطفی کاهش می‌یابد که به نوبه خود قصد خرید را کاهش می‌دهد.» وی افزود: «ما دریافتیم که اعتماد عاطفی نقش مهمی در نحوه درک مصرف‌کنندگان از محصولات مجهز به هوش مصنوعی دارد.»

همین تنفر از استفاده از هوش مصنوعی در توصیف هشت دسته مختلف محصولات و خدمات مشاهده شد. چیچک نتیجه‌گیری کرد که بازاریابان باید در نحوه معرفی هوش مصنوعی در توصیف محصولات خود دقت کنند و تأکید بر این اصطلاح ممکن است بهترین رویکرد نباشد.

اوایل این ماه، یک نظرسنجی نشان داد که آیا طرفداران رایانه حاضرند پول بیشتری برای سخت‌افزارهای دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های هوش مصنوعی بپردازند یا نه. بیش از 22 هزار نفر، یعنی 84 درصد از کل آرا گفتند که حاضر نیستند بیشتر بپردازند. بیش از 2200 نفر گفتند که نمی‌دانند، در حالی که کمتر از 2000 نفر پاسخ مثبت دادند.

پست قبلی

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر Flux معرفی شد؛ رقیب جدی میدجرنی

پست بعدی

FCC قوانین جدیدی برای تماس‌ها و پیام‌های تولید‌شده توسط هوش مصنوعی پیشنهاد کرد

مربوطه پست ها

مشخصات گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ لو رفت
سایر اخبار تکنولوژی

مشخصات گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ لو رفت

۱۷ تیر ۱۴۰۴
انتقاد تند کاخ سفید از تیم کوک، مدیرعامل اپل
سایر اخبار تکنولوژی

انتقاد تند کاخ سفید از تیم کوک، مدیرعامل اپل

۱۷ تیر ۱۴۰۴
جاسوس یا فناوری؟
سایر اخبار تکنولوژی

جاسوس یا فناوری؟

۱۷ تیر ۱۴۰۴
راز نظم در آسمان / چرا هواپیماها در آسمان با یکدیگر برخورد نمی‌کنند؟
سایر اخبار تکنولوژی

راز نظم در آسمان / چرا هواپیماها در آسمان با یکدیگر برخورد نمی‌کنند؟

۱۷ تیر ۱۴۰۴
مرورگر اج سریع‌تر از همیشه؛ مایکروسافت از پیشرفت بزرگ در عملکرد رابط کاربری خبر داد
سایر اخبار تکنولوژی

مرورگر اج سریع‌تر از همیشه؛ مایکروسافت از پیشرفت بزرگ در عملکرد رابط کاربری خبر داد

۱۷ تیر ۱۴۰۴
ارزان‌ترین گوشی هوش مصنوعی دنیا عرضه شد
سایر اخبار تکنولوژی

ارزان‌ترین گوشی هوش مصنوعی دنیا عرضه شد

۱۷ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ساپینتو بالاخره به تهران رسید
  • پرسپولیس: ۸۰ میلیارد بدهیداین بازیکن را ببرید
  • تمرینات پیش فصل پرسپولیس کلید خورد/ قرمز‌ها آماده سفر به ترکیه
  • ستاره محبوب پرسپولیس ساز جدایی کوک کرد!
  • ربیعی سرمربی هوادار شد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.