دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

تخلف و قصور در ترخیص کامیون‌های وارداتی/ فقط ۵۰۰ دستگاه ترخیص شد

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۸ آبان ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
300
2.2k
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش دانشجو اینترنشنال، طبق دستور معاونان دادستان تهران در شهریورماه امسال مقرر شد که تکلیف بیش از ۶۰۰۰ کامیون وارداتی که براساس ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه به کشور وارد و شرایط ورود آن از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود، تعیین تکلیف و ترخیص شوند. ورود این کامیون‌ها از حدود دو سال پیش صورت گرفته بود ولی با توجه به موانع و مشکلاتی که در این رابطه وجود داشت امکان ترخیص پیدا نکرد.

تعیین تکلیف و ترخیص کامیون‌های وارداتی از ششم مهرماه رسما در دستور کار قرار گرفت و باید تا ششم آبان‌ماه به پایان می‌رسید اما تازه‌ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران در این رابطه به معاون دادستان تهران  اعلام کرده است نشان می‌دهد که در این مدت بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،  در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

ارونقی همچنین اعلام کرده است گرچه ترخیص سایر کامیون‌های وارداتی از گمرک‌ها در حال انجام است اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعلل، قصور، تقصیر و تخلفات متعددی از سوی برخی از دستگاه‌ها و مراجع ذیصلاح و همچنین برخی از واردکنندگان این کامیون‌ها موجب تعلل در تعیین تکلیف و ترخیص این کامیون‌ها شده است که در صورت ورود مرجع قضایی زوایای این موضوع مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرده است  که با توجه به اینکه صاحب اصلی این کامیون‌ها در اصل قشر زحمتکش رانندگانی هستند که با پیگیری‌ها و مراجعات متعدد نسبت به اعلام این تخلفات اقدام می کنند و همچنین در راستای تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک پیشنهاد می‌شود  برای بررسی فوری موضوع ، ضابط مشخصی تعیین یا برای کل پرونده، حکم بازپرسی به دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران صادر تا جریان مورد بررسی فوری قرار گرفته و برخورد لازم با متخلفان و مقصران در این امر انجام شود.

همچنین اشاره شده  که در جریان تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی همچنان برخی از مشکلات در راستای ترخیص آنها هنوز برطرف نشده است و برخی دستگاه‌ها نسبت به مکاتبات و مصوبات ارسالی بی‌اعتنا بوده و هرگونه اقدام را منوط به صدور دستور مقام قضایی دانسته‌اند.

در شرایطی تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی از سوی برخی دستگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته که پیش از شروع مهلت یک ماهه،  تصمیماتی در رابطه با برطرف کردن موانع موجود اخذ و اجرایی شده بود که از جمله آن می توان به تعیین تعرفه حداکثر سه درصد ارزش سیف کامیون ، تاییدیه استاندار و محیط زیست بعد از ترخیص و قبل از شماره گذاری و همچنین به تاخیر انداختن یک ماهه اعلام متروکه برای کامیون های مشمول اشاره کرد.
انتهای پیام

به گزارش دانشجو اینترنشنال، طبق دستور معاونان دادستان تهران در شهریورماه امسال مقرر شد که تکلیف بیش از ۶۰۰۰ کامیون وارداتی که براساس ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه به کشور وارد و شرایط ورود آن از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود، تعیین تکلیف و ترخیص شوند. ورود این کامیون‌ها از حدود دو سال پیش صورت گرفته بود ولی با توجه به موانع و مشکلاتی که در این رابطه وجود داشت امکان ترخیص پیدا نکرد.

تعیین تکلیف و ترخیص کامیون‌های وارداتی از ششم مهرماه رسما در دستور کار قرار گرفت و باید تا ششم آبان‌ماه به پایان می‌رسید اما تازه‌ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران در این رابطه به معاون دادستان تهران  اعلام کرده است نشان می‌دهد که در این مدت بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،  در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

ارونقی همچنین اعلام کرده است گرچه ترخیص سایر کامیون‌های وارداتی از گمرک‌ها در حال انجام است اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعلل، قصور، تقصیر و تخلفات متعددی از سوی برخی از دستگاه‌ها و مراجع ذیصلاح و همچنین برخی از واردکنندگان این کامیون‌ها موجب تعلل در تعیین تکلیف و ترخیص این کامیون‌ها شده است که در صورت ورود مرجع قضایی زوایای این موضوع مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرده است  که با توجه به اینکه صاحب اصلی این کامیون‌ها در اصل قشر زحمتکش رانندگانی هستند که با پیگیری‌ها و مراجعات متعدد نسبت به اعلام این تخلفات اقدام می کنند و همچنین در راستای تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک پیشنهاد می‌شود  برای بررسی فوری موضوع ، ضابط مشخصی تعیین یا برای کل پرونده، حکم بازپرسی به دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران صادر تا جریان مورد بررسی فوری قرار گرفته و برخورد لازم با متخلفان و مقصران در این امر انجام شود.

همچنین اشاره شده  که در جریان تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی همچنان برخی از مشکلات در راستای ترخیص آنها هنوز برطرف نشده است و برخی دستگاه‌ها نسبت به مکاتبات و مصوبات ارسالی بی‌اعتنا بوده و هرگونه اقدام را منوط به صدور دستور مقام قضایی دانسته‌اند.

در شرایطی تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی از سوی برخی دستگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته که پیش از شروع مهلت یک ماهه،  تصمیماتی در رابطه با برطرف کردن موانع موجود اخذ و اجرایی شده بود که از جمله آن می توان به تعیین تعرفه حداکثر سه درصد ارزش سیف کامیون ، تاییدیه استاندار و محیط زیست بعد از ترخیص و قبل از شماره گذاری و همچنین به تاخیر انداختن یک ماهه اعلام متروکه برای کامیون های مشمول اشاره کرد.
انتهای پیام

اخبارجدیدترین

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

به گزارش دانشجو اینترنشنال، طبق دستور معاونان دادستان تهران در شهریورماه امسال مقرر شد که تکلیف بیش از ۶۰۰۰ کامیون وارداتی که براساس ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه به کشور وارد و شرایط ورود آن از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود، تعیین تکلیف و ترخیص شوند. ورود این کامیون‌ها از حدود دو سال پیش صورت گرفته بود ولی با توجه به موانع و مشکلاتی که در این رابطه وجود داشت امکان ترخیص پیدا نکرد.

تعیین تکلیف و ترخیص کامیون‌های وارداتی از ششم مهرماه رسما در دستور کار قرار گرفت و باید تا ششم آبان‌ماه به پایان می‌رسید اما تازه‌ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران در این رابطه به معاون دادستان تهران  اعلام کرده است نشان می‌دهد که در این مدت بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،  در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

ارونقی همچنین اعلام کرده است گرچه ترخیص سایر کامیون‌های وارداتی از گمرک‌ها در حال انجام است اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعلل، قصور، تقصیر و تخلفات متعددی از سوی برخی از دستگاه‌ها و مراجع ذیصلاح و همچنین برخی از واردکنندگان این کامیون‌ها موجب تعلل در تعیین تکلیف و ترخیص این کامیون‌ها شده است که در صورت ورود مرجع قضایی زوایای این موضوع مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرده است  که با توجه به اینکه صاحب اصلی این کامیون‌ها در اصل قشر زحمتکش رانندگانی هستند که با پیگیری‌ها و مراجعات متعدد نسبت به اعلام این تخلفات اقدام می کنند و همچنین در راستای تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک پیشنهاد می‌شود  برای بررسی فوری موضوع ، ضابط مشخصی تعیین یا برای کل پرونده، حکم بازپرسی به دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران صادر تا جریان مورد بررسی فوری قرار گرفته و برخورد لازم با متخلفان و مقصران در این امر انجام شود.

همچنین اشاره شده  که در جریان تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی همچنان برخی از مشکلات در راستای ترخیص آنها هنوز برطرف نشده است و برخی دستگاه‌ها نسبت به مکاتبات و مصوبات ارسالی بی‌اعتنا بوده و هرگونه اقدام را منوط به صدور دستور مقام قضایی دانسته‌اند.

در شرایطی تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی از سوی برخی دستگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته که پیش از شروع مهلت یک ماهه،  تصمیماتی در رابطه با برطرف کردن موانع موجود اخذ و اجرایی شده بود که از جمله آن می توان به تعیین تعرفه حداکثر سه درصد ارزش سیف کامیون ، تاییدیه استاندار و محیط زیست بعد از ترخیص و قبل از شماره گذاری و همچنین به تاخیر انداختن یک ماهه اعلام متروکه برای کامیون های مشمول اشاره کرد.
انتهای پیام

به گزارش دانشجو اینترنشنال، طبق دستور معاونان دادستان تهران در شهریورماه امسال مقرر شد که تکلیف بیش از ۶۰۰۰ کامیون وارداتی که براساس ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه به کشور وارد و شرایط ورود آن از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده بود، تعیین تکلیف و ترخیص شوند. ورود این کامیون‌ها از حدود دو سال پیش صورت گرفته بود ولی با توجه به موانع و مشکلاتی که در این رابطه وجود داشت امکان ترخیص پیدا نکرد.

تعیین تکلیف و ترخیص کامیون‌های وارداتی از ششم مهرماه رسما در دستور کار قرار گرفت و باید تا ششم آبان‌ماه به پایان می‌رسید اما تازه‌ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران در این رابطه به معاون دادستان تهران  اعلام کرده است نشان می‌دهد که در این مدت بخش قابل توجهی از کامیون‌ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری‌های مکرر موضوع ترخیص کامیون‌های وارداتی موجود در گمرک‌ و صدور و ابلاغ بیش از ۱۰ دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و… به متصدیان ذیربط و همچنین انعکاس مشکلات واردکنندگان کامیون‌ها به دادستان تهران،  در مهلت تعیین شده فقط نزدیک به ۵۰۰ دستگاه کامیون از دو گمرک تهران (شهریار سابق) و غرب تهران ترخیص قطعی شده است.

ارونقی همچنین اعلام کرده است گرچه ترخیص سایر کامیون‌های وارداتی از گمرک‌ها در حال انجام است اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تعلل، قصور، تقصیر و تخلفات متعددی از سوی برخی از دستگاه‌ها و مراجع ذیصلاح و همچنین برخی از واردکنندگان این کامیون‌ها موجب تعلل در تعیین تکلیف و ترخیص این کامیون‌ها شده است که در صورت ورود مرجع قضایی زوایای این موضوع مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرده است  که با توجه به اینکه صاحب اصلی این کامیون‌ها در اصل قشر زحمتکش رانندگانی هستند که با پیگیری‌ها و مراجعات متعدد نسبت به اعلام این تخلفات اقدام می کنند و همچنین در راستای تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک پیشنهاد می‌شود  برای بررسی فوری موضوع ، ضابط مشخصی تعیین یا برای کل پرونده، حکم بازپرسی به دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران صادر تا جریان مورد بررسی فوری قرار گرفته و برخورد لازم با متخلفان و مقصران در این امر انجام شود.

همچنین اشاره شده  که در جریان تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی همچنان برخی از مشکلات در راستای ترخیص آنها هنوز برطرف نشده است و برخی دستگاه‌ها نسبت به مکاتبات و مصوبات ارسالی بی‌اعتنا بوده و هرگونه اقدام را منوط به صدور دستور مقام قضایی دانسته‌اند.

در شرایطی تعیین تکلیف کامیون‌های وارداتی از سوی برخی دستگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته که پیش از شروع مهلت یک ماهه،  تصمیماتی در رابطه با برطرف کردن موانع موجود اخذ و اجرایی شده بود که از جمله آن می توان به تعیین تعرفه حداکثر سه درصد ارزش سیف کامیون ، تاییدیه استاندار و محیط زیست بعد از ترخیص و قبل از شماره گذاری و همچنین به تاخیر انداختن یک ماهه اعلام متروکه برای کامیون های مشمول اشاره کرد.
انتهای پیام

برچسب ها: کامیون‌های وارداتی
پست قبلی

بدبیاری در الچه، مهاجم رئال مصدوم شد (عکس)

پست بعدی

تحرکات آمریکا برای نجات عربستان در مأرب

مربوطه پست ها

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری
صنعت و تجارت

ایجاد فضای جدید معدنی در کشور با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است
صنعت و تجارت

بخش خصوصی آماده کمک به تحقق برنامه‌های ایمیدرو است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است
صنعت و تجارت

سرمایه‌گذار تنها تأمین‌کننده پول نیست، بلکه شریک توسعه پایدار است

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد
صنعت و تجارت

لزوم گسترش همکاری‌های معدنی بین ایران و افغانستان/ تصدی‌گری دولت در بخش معدن کاهش یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۴
بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.