دانش جوین
یکشنبه, خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی دانشگاه

تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۰ خرداد ۱۴۰۱
در دانشگاه
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
6
41
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه خبر داد و گفت:بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب یکی از اهداف و شعارهای مهم این دوره معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را توانمندسازی فراگیران بیان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف معاونت آموزشی ایجاد توانمندی لازم در فارغ‌التحصیلان است و این میزان مهارت تنها با نمره سنجیده نمی‌شود بلکه باید در عملکرد فراگیران به نمایش درآید.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه ما در دانشگاه عادت کرده‌ایم همیشه رتبه یک کشور باشیم، گفت: این امر در کنار حسنی که دارد ایراد هم دارد و نباید باعث شود که درجا بزنیم چون ممکن است در آینده این رتبه‌ را از دست بدهیم. بنابراین باید با دقت و سرعت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کنیم. یکی از نکات مهم در این راستا تقویت حوزه بین‌الملل است تا بتوانیم جایگاه دانشگاه را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حفظ و ارتقا دهیم.

دکتر علامه با اشاره به موانع پیش روی جامعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی موانع بیرونی مانند دریافت حقوق، مسائل معیشتی و رفاهی به جامعه‌ آموزشی تحمیل می‌شود و فعالیت اعضای علمی و فراگیران را تحت شعاع قرار می‌دهد. بخصوص در این دوران، چالش‌هایی را ایجاد کرده که با تعاملاتی که وجود دارد باید سعی کنیم موانع را برطرف کنیم. با رایزنی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم شاهد رفع دغدغه اعضای هیئت‌علمی و فراگیران در حوزه آموزش باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین ۸۰ برنامه و پروژه جدی در معاونت آموزشی گفت: این برنامه باتوجه به نظرات اعضای هیئت‌علمی علاقه‌مند به حوزه آموزش و بر مبنای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور و دانشگاه تدوین و در هیئت‌رئیسه دانشگاه مصوب و در نهایت به دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده است.

به گفته وی، به‌منظور پیگیری و اجرای برنامه‌ها، ۸ کارگروه تشکیل و مجری و مدیر پروژه انتخاب‌شده است. درحال حاضر پروژه‌ها اولویت‌بندی شده و به شکل متوازن پیش می‌روند.

دکتر علامه بابیان اینکه تقریبا هیچ برنامه مهم و جدی در حوزه آموزش وجود ندارد که در این برنامه‌ها گنجانده نشده باشد افزود: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

وی بر توجه به آموزش undergraduate در کنار آموزش تحصیلات تکمیلی تأکید کرد و گفت: این دانشگاه، در زمینه آموزش تحصیلات تکمیلی، PhD و تخصص‌های بالینی حرف جدی برای گفتن دارد و جز بهترین دانشگاه‌های کشور است ولی این موضع نباید ما را از توجه به آموزش undergraduate بازدارد. ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم آموزشی توجه به حوزه undergraduate است.

دکتر علامه ایجاد تعادل بین آموزش و درمان را نکته بسیار مهمی دانست که نیاز به طرح و برنامه جدی دارد و گفت: برای اداره تخت‌های بیمارستانی نیاز به توسعه امور آموزشی و درمانی داریم. در این زمینه با همکاری معاونت درمان و دانشکده پزشکی کارهای جدی صورت گرفته است. در این برنامه مهم است که هر گروه چگونه دیده شود و افرادی که به‌عنوان هیئت‌علمی درمانی یا آموزشی جذب دانشگاه می‌شوند باید در بخش مرتبط کار کنند.

وی با تأکید براینکه ارزشیابی اساتید، طرح درس‌ها و دوره‌ها باید به شکل درستی انجام شود گفت: در گذشته در  EDC دانشگاه کارهای خوبی در این زمینه انجام‌شده که نیاز به ویرایش و اجرایی شدن دارد.  بعضی از رشته‌ها بخصوص در مقاطع بالینی طرح دوره‌های جدی ندارند و به شکل جامع نمی‌دانیم کارورزی که وارد بخشی شده بعد از پایان دوره به توانمندی موردنظر رسیده است یا نه.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این مسئله که دستیاران جزء  نیروی کار محسوب می‌شوند یا نیروی آموزشی گفت: تعامل بین این دو مقوله بسیار مهم و جدی است و پروژه‌هایی در این زمینه  در R&Dدانشگاه تعریف‌شده است که باید بتوانیم آن را به‌صورت جدی اجرا کنیم. نقش دستیاران باید به‌درستی مشخص شود البته این کار نیاز به قوانین بالادستی دارد و کار بسیار زمان بری است اما درحال پیگیری آن هستیم.

دکتر علامه، بابیان اینکه در دانشگاه به مرکز نوآوری و ایده پردازی آموزشی نیاز داریم گفت: در این مرکز ارتباط بین‌رشته‌ای و سطوح مختلف اساتید و دانشجویان شکل می گیرد و در نهایت به محصولات آموزشی جدیدی می ر سیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی مراکز مهارتی فن‌آورانه را از دیگر مراکز موردنیاز دانشگاه برشمرد و از راه‌اندازی این مرکز تا پایان امسال خبر داد و گفت: لازم است در رشته‌های مختلف پزشکی عمومی و پرستاری مراکز مهارت بالینی به‌صورت جدی فعال و در حوزه‌های تخصصی، مراکز مهارتی فن‌آورانه ایجاد شود تا آموزش‌های متناسب با تکنولوژی‌های روز به فراگیران ارائه شود. امیدوارم بتوانیم امسال این‌ مراکز  را راه‌اندازی کنیم و در آینده گسترش دهیم.

دکتر علامه گسترش مرکز آزمون الکترونیک و ایجاد مرکز تضمین کیفیت آموزش را جزو ایده‌های بزرگ و زمان‌بر و از برنامه‌های چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد.

انتهای پیام

تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه خبر داد و گفت:بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب یکی از اهداف و شعارهای مهم این دوره معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را توانمندسازی فراگیران بیان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف معاونت آموزشی ایجاد توانمندی لازم در فارغ‌التحصیلان است و این میزان مهارت تنها با نمره سنجیده نمی‌شود بلکه باید در عملکرد فراگیران به نمایش درآید.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه ما در دانشگاه عادت کرده‌ایم همیشه رتبه یک کشور باشیم، گفت: این امر در کنار حسنی که دارد ایراد هم دارد و نباید باعث شود که درجا بزنیم چون ممکن است در آینده این رتبه‌ را از دست بدهیم. بنابراین باید با دقت و سرعت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کنیم. یکی از نکات مهم در این راستا تقویت حوزه بین‌الملل است تا بتوانیم جایگاه دانشگاه را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حفظ و ارتقا دهیم.

دکتر علامه با اشاره به موانع پیش روی جامعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی موانع بیرونی مانند دریافت حقوق، مسائل معیشتی و رفاهی به جامعه‌ آموزشی تحمیل می‌شود و فعالیت اعضای علمی و فراگیران را تحت شعاع قرار می‌دهد. بخصوص در این دوران، چالش‌هایی را ایجاد کرده که با تعاملاتی که وجود دارد باید سعی کنیم موانع را برطرف کنیم. با رایزنی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم شاهد رفع دغدغه اعضای هیئت‌علمی و فراگیران در حوزه آموزش باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین ۸۰ برنامه و پروژه جدی در معاونت آموزشی گفت: این برنامه باتوجه به نظرات اعضای هیئت‌علمی علاقه‌مند به حوزه آموزش و بر مبنای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور و دانشگاه تدوین و در هیئت‌رئیسه دانشگاه مصوب و در نهایت به دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده است.

به گفته وی، به‌منظور پیگیری و اجرای برنامه‌ها، ۸ کارگروه تشکیل و مجری و مدیر پروژه انتخاب‌شده است. درحال حاضر پروژه‌ها اولویت‌بندی شده و به شکل متوازن پیش می‌روند.

دکتر علامه بابیان اینکه تقریبا هیچ برنامه مهم و جدی در حوزه آموزش وجود ندارد که در این برنامه‌ها گنجانده نشده باشد افزود: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

وی بر توجه به آموزش undergraduate در کنار آموزش تحصیلات تکمیلی تأکید کرد و گفت: این دانشگاه، در زمینه آموزش تحصیلات تکمیلی، PhD و تخصص‌های بالینی حرف جدی برای گفتن دارد و جز بهترین دانشگاه‌های کشور است ولی این موضع نباید ما را از توجه به آموزش undergraduate بازدارد. ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم آموزشی توجه به حوزه undergraduate است.

دکتر علامه ایجاد تعادل بین آموزش و درمان را نکته بسیار مهمی دانست که نیاز به طرح و برنامه جدی دارد و گفت: برای اداره تخت‌های بیمارستانی نیاز به توسعه امور آموزشی و درمانی داریم. در این زمینه با همکاری معاونت درمان و دانشکده پزشکی کارهای جدی صورت گرفته است. در این برنامه مهم است که هر گروه چگونه دیده شود و افرادی که به‌عنوان هیئت‌علمی درمانی یا آموزشی جذب دانشگاه می‌شوند باید در بخش مرتبط کار کنند.

وی با تأکید براینکه ارزشیابی اساتید، طرح درس‌ها و دوره‌ها باید به شکل درستی انجام شود گفت: در گذشته در  EDC دانشگاه کارهای خوبی در این زمینه انجام‌شده که نیاز به ویرایش و اجرایی شدن دارد.  بعضی از رشته‌ها بخصوص در مقاطع بالینی طرح دوره‌های جدی ندارند و به شکل جامع نمی‌دانیم کارورزی که وارد بخشی شده بعد از پایان دوره به توانمندی موردنظر رسیده است یا نه.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این مسئله که دستیاران جزء  نیروی کار محسوب می‌شوند یا نیروی آموزشی گفت: تعامل بین این دو مقوله بسیار مهم و جدی است و پروژه‌هایی در این زمینه  در R&Dدانشگاه تعریف‌شده است که باید بتوانیم آن را به‌صورت جدی اجرا کنیم. نقش دستیاران باید به‌درستی مشخص شود البته این کار نیاز به قوانین بالادستی دارد و کار بسیار زمان بری است اما درحال پیگیری آن هستیم.

دکتر علامه، بابیان اینکه در دانشگاه به مرکز نوآوری و ایده پردازی آموزشی نیاز داریم گفت: در این مرکز ارتباط بین‌رشته‌ای و سطوح مختلف اساتید و دانشجویان شکل می گیرد و در نهایت به محصولات آموزشی جدیدی می ر سیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی مراکز مهارتی فن‌آورانه را از دیگر مراکز موردنیاز دانشگاه برشمرد و از راه‌اندازی این مرکز تا پایان امسال خبر داد و گفت: لازم است در رشته‌های مختلف پزشکی عمومی و پرستاری مراکز مهارت بالینی به‌صورت جدی فعال و در حوزه‌های تخصصی، مراکز مهارتی فن‌آورانه ایجاد شود تا آموزش‌های متناسب با تکنولوژی‌های روز به فراگیران ارائه شود. امیدوارم بتوانیم امسال این‌ مراکز  را راه‌اندازی کنیم و در آینده گسترش دهیم.

دکتر علامه گسترش مرکز آزمون الکترونیک و ایجاد مرکز تضمین کیفیت آموزش را جزو ایده‌های بزرگ و زمان‌بر و از برنامه‌های چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه خبر داد و گفت:بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب یکی از اهداف و شعارهای مهم این دوره معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را توانمندسازی فراگیران بیان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف معاونت آموزشی ایجاد توانمندی لازم در فارغ‌التحصیلان است و این میزان مهارت تنها با نمره سنجیده نمی‌شود بلکه باید در عملکرد فراگیران به نمایش درآید.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه ما در دانشگاه عادت کرده‌ایم همیشه رتبه یک کشور باشیم، گفت: این امر در کنار حسنی که دارد ایراد هم دارد و نباید باعث شود که درجا بزنیم چون ممکن است در آینده این رتبه‌ را از دست بدهیم. بنابراین باید با دقت و سرعت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کنیم. یکی از نکات مهم در این راستا تقویت حوزه بین‌الملل است تا بتوانیم جایگاه دانشگاه را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حفظ و ارتقا دهیم.

دکتر علامه با اشاره به موانع پیش روی جامعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی موانع بیرونی مانند دریافت حقوق، مسائل معیشتی و رفاهی به جامعه‌ آموزشی تحمیل می‌شود و فعالیت اعضای علمی و فراگیران را تحت شعاع قرار می‌دهد. بخصوص در این دوران، چالش‌هایی را ایجاد کرده که با تعاملاتی که وجود دارد باید سعی کنیم موانع را برطرف کنیم. با رایزنی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم شاهد رفع دغدغه اعضای هیئت‌علمی و فراگیران در حوزه آموزش باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین ۸۰ برنامه و پروژه جدی در معاونت آموزشی گفت: این برنامه باتوجه به نظرات اعضای هیئت‌علمی علاقه‌مند به حوزه آموزش و بر مبنای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور و دانشگاه تدوین و در هیئت‌رئیسه دانشگاه مصوب و در نهایت به دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده است.

به گفته وی، به‌منظور پیگیری و اجرای برنامه‌ها، ۸ کارگروه تشکیل و مجری و مدیر پروژه انتخاب‌شده است. درحال حاضر پروژه‌ها اولویت‌بندی شده و به شکل متوازن پیش می‌روند.

دکتر علامه بابیان اینکه تقریبا هیچ برنامه مهم و جدی در حوزه آموزش وجود ندارد که در این برنامه‌ها گنجانده نشده باشد افزود: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

وی بر توجه به آموزش undergraduate در کنار آموزش تحصیلات تکمیلی تأکید کرد و گفت: این دانشگاه، در زمینه آموزش تحصیلات تکمیلی، PhD و تخصص‌های بالینی حرف جدی برای گفتن دارد و جز بهترین دانشگاه‌های کشور است ولی این موضع نباید ما را از توجه به آموزش undergraduate بازدارد. ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم آموزشی توجه به حوزه undergraduate است.

دکتر علامه ایجاد تعادل بین آموزش و درمان را نکته بسیار مهمی دانست که نیاز به طرح و برنامه جدی دارد و گفت: برای اداره تخت‌های بیمارستانی نیاز به توسعه امور آموزشی و درمانی داریم. در این زمینه با همکاری معاونت درمان و دانشکده پزشکی کارهای جدی صورت گرفته است. در این برنامه مهم است که هر گروه چگونه دیده شود و افرادی که به‌عنوان هیئت‌علمی درمانی یا آموزشی جذب دانشگاه می‌شوند باید در بخش مرتبط کار کنند.

وی با تأکید براینکه ارزشیابی اساتید، طرح درس‌ها و دوره‌ها باید به شکل درستی انجام شود گفت: در گذشته در  EDC دانشگاه کارهای خوبی در این زمینه انجام‌شده که نیاز به ویرایش و اجرایی شدن دارد.  بعضی از رشته‌ها بخصوص در مقاطع بالینی طرح دوره‌های جدی ندارند و به شکل جامع نمی‌دانیم کارورزی که وارد بخشی شده بعد از پایان دوره به توانمندی موردنظر رسیده است یا نه.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این مسئله که دستیاران جزء  نیروی کار محسوب می‌شوند یا نیروی آموزشی گفت: تعامل بین این دو مقوله بسیار مهم و جدی است و پروژه‌هایی در این زمینه  در R&Dدانشگاه تعریف‌شده است که باید بتوانیم آن را به‌صورت جدی اجرا کنیم. نقش دستیاران باید به‌درستی مشخص شود البته این کار نیاز به قوانین بالادستی دارد و کار بسیار زمان بری است اما درحال پیگیری آن هستیم.

دکتر علامه، بابیان اینکه در دانشگاه به مرکز نوآوری و ایده پردازی آموزشی نیاز داریم گفت: در این مرکز ارتباط بین‌رشته‌ای و سطوح مختلف اساتید و دانشجویان شکل می گیرد و در نهایت به محصولات آموزشی جدیدی می ر سیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی مراکز مهارتی فن‌آورانه را از دیگر مراکز موردنیاز دانشگاه برشمرد و از راه‌اندازی این مرکز تا پایان امسال خبر داد و گفت: لازم است در رشته‌های مختلف پزشکی عمومی و پرستاری مراکز مهارت بالینی به‌صورت جدی فعال و در حوزه‌های تخصصی، مراکز مهارتی فن‌آورانه ایجاد شود تا آموزش‌های متناسب با تکنولوژی‌های روز به فراگیران ارائه شود. امیدوارم بتوانیم امسال این‌ مراکز  را راه‌اندازی کنیم و در آینده گسترش دهیم.

دکتر علامه گسترش مرکز آزمون الکترونیک و ایجاد مرکز تضمین کیفیت آموزش را جزو ایده‌های بزرگ و زمان‌بر و از برنامه‌های چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد.

انتهای پیام

تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین و ابلاغ ۸۰ برنامه آموزشی در دانشگاه خبر داد و گفت:بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب یکی از اهداف و شعارهای مهم این دوره معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را توانمندسازی فراگیران بیان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف معاونت آموزشی ایجاد توانمندی لازم در فارغ‌التحصیلان است و این میزان مهارت تنها با نمره سنجیده نمی‌شود بلکه باید در عملکرد فراگیران به نمایش درآید.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه ما در دانشگاه عادت کرده‌ایم همیشه رتبه یک کشور باشیم، گفت: این امر در کنار حسنی که دارد ایراد هم دارد و نباید باعث شود که درجا بزنیم چون ممکن است در آینده این رتبه‌ را از دست بدهیم. بنابراین باید با دقت و سرعت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کنیم. یکی از نکات مهم در این راستا تقویت حوزه بین‌الملل است تا بتوانیم جایگاه دانشگاه را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حفظ و ارتقا دهیم.

دکتر علامه با اشاره به موانع پیش روی جامعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی موانع بیرونی مانند دریافت حقوق، مسائل معیشتی و رفاهی به جامعه‌ آموزشی تحمیل می‌شود و فعالیت اعضای علمی و فراگیران را تحت شعاع قرار می‌دهد. بخصوص در این دوران، چالش‌هایی را ایجاد کرده که با تعاملاتی که وجود دارد باید سعی کنیم موانع را برطرف کنیم. با رایزنی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم شاهد رفع دغدغه اعضای هیئت‌علمی و فراگیران در حوزه آموزش باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین ۸۰ برنامه و پروژه جدی در معاونت آموزشی گفت: این برنامه باتوجه به نظرات اعضای هیئت‌علمی علاقه‌مند به حوزه آموزش و بر مبنای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور و دانشگاه تدوین و در هیئت‌رئیسه دانشگاه مصوب و در نهایت به دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده است.

به گفته وی، به‌منظور پیگیری و اجرای برنامه‌ها، ۸ کارگروه تشکیل و مجری و مدیر پروژه انتخاب‌شده است. درحال حاضر پروژه‌ها اولویت‌بندی شده و به شکل متوازن پیش می‌روند.

دکتر علامه بابیان اینکه تقریبا هیچ برنامه مهم و جدی در حوزه آموزش وجود ندارد که در این برنامه‌ها گنجانده نشده باشد افزود: بررسی کوریکولوم ها و و احصای توانمندی های لازم به‌منظور توانمندسازی فراگیران یکی از پروژه‌هایی است که در دانشکده‌ها پیگیری می‌شود.

وی بر توجه به آموزش undergraduate در کنار آموزش تحصیلات تکمیلی تأکید کرد و گفت: این دانشگاه، در زمینه آموزش تحصیلات تکمیلی، PhD و تخصص‌های بالینی حرف جدی برای گفتن دارد و جز بهترین دانشگاه‌های کشور است ولی این موضع نباید ما را از توجه به آموزش undergraduate بازدارد. ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم آموزشی توجه به حوزه undergraduate است.

دکتر علامه ایجاد تعادل بین آموزش و درمان را نکته بسیار مهمی دانست که نیاز به طرح و برنامه جدی دارد و گفت: برای اداره تخت‌های بیمارستانی نیاز به توسعه امور آموزشی و درمانی داریم. در این زمینه با همکاری معاونت درمان و دانشکده پزشکی کارهای جدی صورت گرفته است. در این برنامه مهم است که هر گروه چگونه دیده شود و افرادی که به‌عنوان هیئت‌علمی درمانی یا آموزشی جذب دانشگاه می‌شوند باید در بخش مرتبط کار کنند.

وی با تأکید براینکه ارزشیابی اساتید، طرح درس‌ها و دوره‌ها باید به شکل درستی انجام شود گفت: در گذشته در  EDC دانشگاه کارهای خوبی در این زمینه انجام‌شده که نیاز به ویرایش و اجرایی شدن دارد.  بعضی از رشته‌ها بخصوص در مقاطع بالینی طرح دوره‌های جدی ندارند و به شکل جامع نمی‌دانیم کارورزی که وارد بخشی شده بعد از پایان دوره به توانمندی موردنظر رسیده است یا نه.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این مسئله که دستیاران جزء  نیروی کار محسوب می‌شوند یا نیروی آموزشی گفت: تعامل بین این دو مقوله بسیار مهم و جدی است و پروژه‌هایی در این زمینه  در R&Dدانشگاه تعریف‌شده است که باید بتوانیم آن را به‌صورت جدی اجرا کنیم. نقش دستیاران باید به‌درستی مشخص شود البته این کار نیاز به قوانین بالادستی دارد و کار بسیار زمان بری است اما درحال پیگیری آن هستیم.

دکتر علامه، بابیان اینکه در دانشگاه به مرکز نوآوری و ایده پردازی آموزشی نیاز داریم گفت: در این مرکز ارتباط بین‌رشته‌ای و سطوح مختلف اساتید و دانشجویان شکل می گیرد و در نهایت به محصولات آموزشی جدیدی می ر سیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی مراکز مهارتی فن‌آورانه را از دیگر مراکز موردنیاز دانشگاه برشمرد و از راه‌اندازی این مرکز تا پایان امسال خبر داد و گفت: لازم است در رشته‌های مختلف پزشکی عمومی و پرستاری مراکز مهارت بالینی به‌صورت جدی فعال و در حوزه‌های تخصصی، مراکز مهارتی فن‌آورانه ایجاد شود تا آموزش‌های متناسب با تکنولوژی‌های روز به فراگیران ارائه شود. امیدوارم بتوانیم امسال این‌ مراکز  را راه‌اندازی کنیم و در آینده گسترش دهیم.

دکتر علامه گسترش مرکز آزمون الکترونیک و ایجاد مرکز تضمین کیفیت آموزش را جزو ایده‌های بزرگ و زمان‌بر و از برنامه‌های چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد.

انتهای پیام

برچسب ها: برنامه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهراندانشگاه علوم پزشکی تهران
پست قبلی

بیش از ۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پیرانشهر تامین ‌شد

پست بعدی

لاوروف با وزرای امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس دیدار می‌کند

مربوطه پست ها

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟
دانشگاه

چگونه آزمون TOLC و SAT آینده تحصیلی شما را تضمین می‌کنند؟

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم
دانشگاه

رازهای برتر موفقیت تحصیلی: بهترین مشاور کنکور و راهکارهای نوین جهت فتح قله‌های علم

۲۹ اسفند ۱۴۰۳
نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی
دانشگاه

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه مدیریت و روانشناسی

۱۴ مهر ۱۴۰۳
راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه
دانشگاه

راهنمای کامل جلسه دفاع از پایان‌ نامه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها
دانشگاه

آموزش زبان آلمانی از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
اصول کلیدی برنامه ریزی درسی
دانشگاه

آموزش انجام برنامه ریزی درسی | موفقیت تحصیلی با برنامه ریزی

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • خداحافظی کارتال با پرسپولیس؛ بازگشت به فنر باغچه؟!
  • جنگ ترامپ و ماسک؛ بازار میم‌کوین‌ها نیز با ۳۵۵ میلیون دلار حجم معاملات منفجر شد!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.