دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

ترکیبات مضر روغن‌های دیزلی برای پیشرانه‌های بنزینی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
ترکیبات مضر روغن‌های دیزلی برای پیشرانه‌های بنزینی
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

انتخاب بین روغن‌موتور مخصوص موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی ممکن است به‌نظر بدون مشکل باشد. تا زمانی که ویسکوزیته (غلظت) روغن یکسان باشد، شاید فکر کنید می‌توانید روغن دیزل را بدون هیچ مشکلی در خودرو بنزینی معمولی خود استفاده کنید؛ اما این کار را نباید انجام دهید.

به‌گفته‌ لِیک اسپید جونیور، متخصص روان‌کاری و اصطکاک، این کار می‌تواند باعث فرسایش بیشتر موتور خودرو شما شود. ویسکوزیته تنها عاملی نیست که روغن‌ها را از هم متمایز می‌کند و تولیدکنندگان همچنین افزودنی‌های ضد سایش و شوینده را به‌ترکیب روغن‌موتور اضافه می‌کنند تا محصولات خود را از دیگر برندها متمایز کرده و کارایی روغن را بهبود بخشند.

تفاوت اصلی بین روغن‌های مخصوص موتورهای دیزلی و بنزینی در ترکیب افزودنی‌های آن‌هاست.

در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده، لِیک اسپید جونیور، متخصص علم اصطکاک و روان‌کاری توضیح می‌دهد که روغن‌موتور دیزلی حاوی افزودنی‌های شوینده بیشتری نسبت به‌روغن‌های مخصوص موتورهای بنزینی معمولی است. این میزان شوینده ضروری است؛ زیرا موتورهای دیزلی در حین کار ذرات بیشتری مانند دوده را وارد روغن خود می‌کنند.

وجود شوینده بیشتر ممکن است به‌نظر مزیت بیاید، اما برای موتورهای بنزینی این‌گونه نخواهد بود. به‌گفته‌ اسپید جونیور، شوینده‌ها برای اثرگذاری باید با افزودنی‌های ضد سایش موجود در روغن‌موتور رقابت کنند.

موتورهای دیزلی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با این موضوع کنار بیایند؛ اما طراحی موتورهای بنزینی این‌چنین نیست؛ بنابراین اگر از روغن‌موتور دیزلی در موتور بنزینی استفاده کنید، پیشرانه وسیله‌نقلیه شما به‌طور کامل از افزودنی‌های ضد سایش مورد نیاز خود بهره‌مند نخواهد شد.

اسپید جونیور این نتیجه‌گیری را صرفا بر اساس نظریه ارائه نمی‌دهد.

زمانی که او در شرکت درایون ریسینگ اویل (Driven Racing Oil) مشغول به‌کار بود، چهار روغن با ویسکوزیته مشابه را مقایسه کرد که شامل ۲ روغن مخصوص موتورهای دیزلی و ۲ روغن مخصوص موتورهای بنزینی بود.

نتایج نشان داد روغن‌های دیزلی درمقایسه با روغن‌های معمولی، فرسایش بسیار بیشتری روی قطعات آزمایشی ایجاد کردند؛ بنابراین کاملا مشخص است که استفاده‌ نکردن از روغن مناسب با افزودنی‌های درست به‌مرور زمان منجر به‌فرسایش بیشتر می‌شود.

انتخاب بین روغن‌موتور مخصوص موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی ممکن است به‌نظر بدون مشکل باشد. تا زمانی که ویسکوزیته (غلظت) روغن یکسان باشد، شاید فکر کنید می‌توانید روغن دیزل را بدون هیچ مشکلی در خودرو بنزینی معمولی خود استفاده کنید؛ اما این کار را نباید انجام دهید.

به‌گفته‌ لِیک اسپید جونیور، متخصص روان‌کاری و اصطکاک، این کار می‌تواند باعث فرسایش بیشتر موتور خودرو شما شود. ویسکوزیته تنها عاملی نیست که روغن‌ها را از هم متمایز می‌کند و تولیدکنندگان همچنین افزودنی‌های ضد سایش و شوینده را به‌ترکیب روغن‌موتور اضافه می‌کنند تا محصولات خود را از دیگر برندها متمایز کرده و کارایی روغن را بهبود بخشند.

تفاوت اصلی بین روغن‌های مخصوص موتورهای دیزلی و بنزینی در ترکیب افزودنی‌های آن‌هاست.

در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده، لِیک اسپید جونیور، متخصص علم اصطکاک و روان‌کاری توضیح می‌دهد که روغن‌موتور دیزلی حاوی افزودنی‌های شوینده بیشتری نسبت به‌روغن‌های مخصوص موتورهای بنزینی معمولی است. این میزان شوینده ضروری است؛ زیرا موتورهای دیزلی در حین کار ذرات بیشتری مانند دوده را وارد روغن خود می‌کنند.

وجود شوینده بیشتر ممکن است به‌نظر مزیت بیاید، اما برای موتورهای بنزینی این‌گونه نخواهد بود. به‌گفته‌ اسپید جونیور، شوینده‌ها برای اثرگذاری باید با افزودنی‌های ضد سایش موجود در روغن‌موتور رقابت کنند.

موتورهای دیزلی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با این موضوع کنار بیایند؛ اما طراحی موتورهای بنزینی این‌چنین نیست؛ بنابراین اگر از روغن‌موتور دیزلی در موتور بنزینی استفاده کنید، پیشرانه وسیله‌نقلیه شما به‌طور کامل از افزودنی‌های ضد سایش مورد نیاز خود بهره‌مند نخواهد شد.

اسپید جونیور این نتیجه‌گیری را صرفا بر اساس نظریه ارائه نمی‌دهد.

زمانی که او در شرکت درایون ریسینگ اویل (Driven Racing Oil) مشغول به‌کار بود، چهار روغن با ویسکوزیته مشابه را مقایسه کرد که شامل ۲ روغن مخصوص موتورهای دیزلی و ۲ روغن مخصوص موتورهای بنزینی بود.

نتایج نشان داد روغن‌های دیزلی درمقایسه با روغن‌های معمولی، فرسایش بسیار بیشتری روی قطعات آزمایشی ایجاد کردند؛ بنابراین کاملا مشخص است که استفاده‌ نکردن از روغن مناسب با افزودنی‌های درست به‌مرور زمان منجر به‌فرسایش بیشتر می‌شود.

اخبارجدیدترین

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»

حصر قیمت خودرو 12ساله شد

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

انتخاب بین روغن‌موتور مخصوص موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی ممکن است به‌نظر بدون مشکل باشد. تا زمانی که ویسکوزیته (غلظت) روغن یکسان باشد، شاید فکر کنید می‌توانید روغن دیزل را بدون هیچ مشکلی در خودرو بنزینی معمولی خود استفاده کنید؛ اما این کار را نباید انجام دهید.

به‌گفته‌ لِیک اسپید جونیور، متخصص روان‌کاری و اصطکاک، این کار می‌تواند باعث فرسایش بیشتر موتور خودرو شما شود. ویسکوزیته تنها عاملی نیست که روغن‌ها را از هم متمایز می‌کند و تولیدکنندگان همچنین افزودنی‌های ضد سایش و شوینده را به‌ترکیب روغن‌موتور اضافه می‌کنند تا محصولات خود را از دیگر برندها متمایز کرده و کارایی روغن را بهبود بخشند.

تفاوت اصلی بین روغن‌های مخصوص موتورهای دیزلی و بنزینی در ترکیب افزودنی‌های آن‌هاست.

در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده، لِیک اسپید جونیور، متخصص علم اصطکاک و روان‌کاری توضیح می‌دهد که روغن‌موتور دیزلی حاوی افزودنی‌های شوینده بیشتری نسبت به‌روغن‌های مخصوص موتورهای بنزینی معمولی است. این میزان شوینده ضروری است؛ زیرا موتورهای دیزلی در حین کار ذرات بیشتری مانند دوده را وارد روغن خود می‌کنند.

وجود شوینده بیشتر ممکن است به‌نظر مزیت بیاید، اما برای موتورهای بنزینی این‌گونه نخواهد بود. به‌گفته‌ اسپید جونیور، شوینده‌ها برای اثرگذاری باید با افزودنی‌های ضد سایش موجود در روغن‌موتور رقابت کنند.

موتورهای دیزلی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با این موضوع کنار بیایند؛ اما طراحی موتورهای بنزینی این‌چنین نیست؛ بنابراین اگر از روغن‌موتور دیزلی در موتور بنزینی استفاده کنید، پیشرانه وسیله‌نقلیه شما به‌طور کامل از افزودنی‌های ضد سایش مورد نیاز خود بهره‌مند نخواهد شد.

اسپید جونیور این نتیجه‌گیری را صرفا بر اساس نظریه ارائه نمی‌دهد.

زمانی که او در شرکت درایون ریسینگ اویل (Driven Racing Oil) مشغول به‌کار بود، چهار روغن با ویسکوزیته مشابه را مقایسه کرد که شامل ۲ روغن مخصوص موتورهای دیزلی و ۲ روغن مخصوص موتورهای بنزینی بود.

نتایج نشان داد روغن‌های دیزلی درمقایسه با روغن‌های معمولی، فرسایش بسیار بیشتری روی قطعات آزمایشی ایجاد کردند؛ بنابراین کاملا مشخص است که استفاده‌ نکردن از روغن مناسب با افزودنی‌های درست به‌مرور زمان منجر به‌فرسایش بیشتر می‌شود.

انتخاب بین روغن‌موتور مخصوص موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی ممکن است به‌نظر بدون مشکل باشد. تا زمانی که ویسکوزیته (غلظت) روغن یکسان باشد، شاید فکر کنید می‌توانید روغن دیزل را بدون هیچ مشکلی در خودرو بنزینی معمولی خود استفاده کنید؛ اما این کار را نباید انجام دهید.

به‌گفته‌ لِیک اسپید جونیور، متخصص روان‌کاری و اصطکاک، این کار می‌تواند باعث فرسایش بیشتر موتور خودرو شما شود. ویسکوزیته تنها عاملی نیست که روغن‌ها را از هم متمایز می‌کند و تولیدکنندگان همچنین افزودنی‌های ضد سایش و شوینده را به‌ترکیب روغن‌موتور اضافه می‌کنند تا محصولات خود را از دیگر برندها متمایز کرده و کارایی روغن را بهبود بخشند.

تفاوت اصلی بین روغن‌های مخصوص موتورهای دیزلی و بنزینی در ترکیب افزودنی‌های آن‌هاست.

در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده، لِیک اسپید جونیور، متخصص علم اصطکاک و روان‌کاری توضیح می‌دهد که روغن‌موتور دیزلی حاوی افزودنی‌های شوینده بیشتری نسبت به‌روغن‌های مخصوص موتورهای بنزینی معمولی است. این میزان شوینده ضروری است؛ زیرا موتورهای دیزلی در حین کار ذرات بیشتری مانند دوده را وارد روغن خود می‌کنند.

وجود شوینده بیشتر ممکن است به‌نظر مزیت بیاید، اما برای موتورهای بنزینی این‌گونه نخواهد بود. به‌گفته‌ اسپید جونیور، شوینده‌ها برای اثرگذاری باید با افزودنی‌های ضد سایش موجود در روغن‌موتور رقابت کنند.

موتورهای دیزلی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با این موضوع کنار بیایند؛ اما طراحی موتورهای بنزینی این‌چنین نیست؛ بنابراین اگر از روغن‌موتور دیزلی در موتور بنزینی استفاده کنید، پیشرانه وسیله‌نقلیه شما به‌طور کامل از افزودنی‌های ضد سایش مورد نیاز خود بهره‌مند نخواهد شد.

اسپید جونیور این نتیجه‌گیری را صرفا بر اساس نظریه ارائه نمی‌دهد.

زمانی که او در شرکت درایون ریسینگ اویل (Driven Racing Oil) مشغول به‌کار بود، چهار روغن با ویسکوزیته مشابه را مقایسه کرد که شامل ۲ روغن مخصوص موتورهای دیزلی و ۲ روغن مخصوص موتورهای بنزینی بود.

نتایج نشان داد روغن‌های دیزلی درمقایسه با روغن‌های معمولی، فرسایش بسیار بیشتری روی قطعات آزمایشی ایجاد کردند؛ بنابراین کاملا مشخص است که استفاده‌ نکردن از روغن مناسب با افزودنی‌های درست به‌مرور زمان منجر به‌فرسایش بیشتر می‌شود.

پست قبلی

ب‌ام‌و «M۴ CSL»؛ سوپراسپرت تمام‌عیار

پست بعدی

سقوط غیرمنتظره ماهواره‌های استارلینک در یک شب / ماجرای خورشیدِ خشمگین!

مربوطه پست ها

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»
خودرو

آتش‌سوزی در نزدیکی اقامتگاه «ولادیمیر پوتین»

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

حصر قیمت خودرو 12ساله شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

۱۶ خرداد ۱۴۰۴
خودرو

مزایای استفاده از باشگاه مسافران تپسی

۱۴ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.