دانش جوین
سه شنبه, خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک در کمیسیون اصل ۹۰

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۷ آبان ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
13
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تعیین تکلیف واردات کامیون‌ها و کشنده‌های موجود در گمرک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی خضریان در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسئولین و مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران ارزی بانک مرکزی و نمایندگان دادستانی و کارشناسان مربوطه با بحث واردات کامیون و کشنده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه‌های مختلف از یک سو موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری و باری، شهری و بین شهری مطرح شد که معتقدند با استناد به مصوبه برنامه پنجم توسعه برای نوسازی این ناوگان، مجوز واردات خودروهای سنگین یکی از نیازهای امروز کشور است. براساس گزارش این دستگاه‌ها ضمن اینکه ۵۰ درصد گازوئیل کشور به دلیل فرسودگی ناوگان از بین می‌رود، موضوع امنیت جاده‌ها و هزینه بالای نگهداری وسایل نقلیه سنگین نیز معیشت رانندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

خضریان تصریح کرد: اما از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که در شرایط کمبود منابع ارزی، کشور باید به شدت در مورد هزینه‌کرد ارز چه با منشاء دولتی و چه با منشاء غیردولتی حساس باشد و اساسا در مورد اینکه آیا این کامیون‌ها نیاز اصلی کشور هستند یا خیر باید پیش از ثبت سفارش کار کارشناسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات بحث تعیین تکلیف حدود ۶۲۰۰ دستگاه کشنده و کامیون سنگین در گمرکات کشور که توسط ۸۳ شرکت وارد شده و البته از این میان حدود ۱۵۰۰ دستگاه بدون ثبت سفارش به گمرکات رسیده است و این شرکت‌ها نیز بعضا آشنایی‌های اولیه به بحث تجارت ندارند، نیز می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت براساس جمع‌بندی کمیسیون اصل ۹۰ مقرر شد براساس ضوابط و مقررات قانونی همه کشنده‌ها و کامیون‌های ثبت سفارش شده موجود در گمرکات با توجه به نیاز کشور برای نوسازی ناوگان وارد شوند و مابقی خودروهایی که ثبت سفارش آنها صورت نگرفته براساس قانون به آنها عمل شده و از واردات آنها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: همچنین سازمان راهداری نیز موظف شد ضوابط مبتنی بر حمایت از تولید داخل را تدوین کرده و برای حل معضل ناوگان حمل و نقل ارائه کند.

خضریان در پایان افزود: خودروسازان هم موظف هستند تامین ناوگان داخلی را براساس کیفیت و نیاز کشور برعهده بگیرند و همچنین مقرر شد انتظارات سازمان راهداری از خودروسازان و بازتعریف ضوابط نیز طی جلسات آینده کارگروه مشخص شده در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تعیین تکلیف واردات کامیون‌ها و کشنده‌های موجود در گمرک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی خضریان در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسئولین و مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران ارزی بانک مرکزی و نمایندگان دادستانی و کارشناسان مربوطه با بحث واردات کامیون و کشنده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه‌های مختلف از یک سو موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری و باری، شهری و بین شهری مطرح شد که معتقدند با استناد به مصوبه برنامه پنجم توسعه برای نوسازی این ناوگان، مجوز واردات خودروهای سنگین یکی از نیازهای امروز کشور است. براساس گزارش این دستگاه‌ها ضمن اینکه ۵۰ درصد گازوئیل کشور به دلیل فرسودگی ناوگان از بین می‌رود، موضوع امنیت جاده‌ها و هزینه بالای نگهداری وسایل نقلیه سنگین نیز معیشت رانندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

خضریان تصریح کرد: اما از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که در شرایط کمبود منابع ارزی، کشور باید به شدت در مورد هزینه‌کرد ارز چه با منشاء دولتی و چه با منشاء غیردولتی حساس باشد و اساسا در مورد اینکه آیا این کامیون‌ها نیاز اصلی کشور هستند یا خیر باید پیش از ثبت سفارش کار کارشناسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات بحث تعیین تکلیف حدود ۶۲۰۰ دستگاه کشنده و کامیون سنگین در گمرکات کشور که توسط ۸۳ شرکت وارد شده و البته از این میان حدود ۱۵۰۰ دستگاه بدون ثبت سفارش به گمرکات رسیده است و این شرکت‌ها نیز بعضا آشنایی‌های اولیه به بحث تجارت ندارند، نیز می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت براساس جمع‌بندی کمیسیون اصل ۹۰ مقرر شد براساس ضوابط و مقررات قانونی همه کشنده‌ها و کامیون‌های ثبت سفارش شده موجود در گمرکات با توجه به نیاز کشور برای نوسازی ناوگان وارد شوند و مابقی خودروهایی که ثبت سفارش آنها صورت نگرفته براساس قانون به آنها عمل شده و از واردات آنها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: همچنین سازمان راهداری نیز موظف شد ضوابط مبتنی بر حمایت از تولید داخل را تدوین کرده و برای حل معضل ناوگان حمل و نقل ارائه کند.

خضریان در پایان افزود: خودروسازان هم موظف هستند تامین ناوگان داخلی را براساس کیفیت و نیاز کشور برعهده بگیرند و همچنین مقرر شد انتظارات سازمان راهداری از خودروسازان و بازتعریف ضوابط نیز طی جلسات آینده کارگروه مشخص شده در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تعیین تکلیف واردات کامیون‌ها و کشنده‌های موجود در گمرک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی خضریان در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسئولین و مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران ارزی بانک مرکزی و نمایندگان دادستانی و کارشناسان مربوطه با بحث واردات کامیون و کشنده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه‌های مختلف از یک سو موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری و باری، شهری و بین شهری مطرح شد که معتقدند با استناد به مصوبه برنامه پنجم توسعه برای نوسازی این ناوگان، مجوز واردات خودروهای سنگین یکی از نیازهای امروز کشور است. براساس گزارش این دستگاه‌ها ضمن اینکه ۵۰ درصد گازوئیل کشور به دلیل فرسودگی ناوگان از بین می‌رود، موضوع امنیت جاده‌ها و هزینه بالای نگهداری وسایل نقلیه سنگین نیز معیشت رانندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

خضریان تصریح کرد: اما از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که در شرایط کمبود منابع ارزی، کشور باید به شدت در مورد هزینه‌کرد ارز چه با منشاء دولتی و چه با منشاء غیردولتی حساس باشد و اساسا در مورد اینکه آیا این کامیون‌ها نیاز اصلی کشور هستند یا خیر باید پیش از ثبت سفارش کار کارشناسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات بحث تعیین تکلیف حدود ۶۲۰۰ دستگاه کشنده و کامیون سنگین در گمرکات کشور که توسط ۸۳ شرکت وارد شده و البته از این میان حدود ۱۵۰۰ دستگاه بدون ثبت سفارش به گمرکات رسیده است و این شرکت‌ها نیز بعضا آشنایی‌های اولیه به بحث تجارت ندارند، نیز می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت براساس جمع‌بندی کمیسیون اصل ۹۰ مقرر شد براساس ضوابط و مقررات قانونی همه کشنده‌ها و کامیون‌های ثبت سفارش شده موجود در گمرکات با توجه به نیاز کشور برای نوسازی ناوگان وارد شوند و مابقی خودروهایی که ثبت سفارش آنها صورت نگرفته براساس قانون به آنها عمل شده و از واردات آنها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: همچنین سازمان راهداری نیز موظف شد ضوابط مبتنی بر حمایت از تولید داخل را تدوین کرده و برای حل معضل ناوگان حمل و نقل ارائه کند.

خضریان در پایان افزود: خودروسازان هم موظف هستند تامین ناوگان داخلی را براساس کیفیت و نیاز کشور برعهده بگیرند و همچنین مقرر شد انتظارات سازمان راهداری از خودروسازان و بازتعریف ضوابط نیز طی جلسات آینده کارگروه مشخص شده در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تعیین تکلیف واردات کامیون‌ها و کشنده‌های موجود در گمرک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی خضریان در گفت و گو با دانشجو اینترنشنال در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسئولین و مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران ارزی بانک مرکزی و نمایندگان دادستانی و کارشناسان مربوطه با بحث واردات کامیون و کشنده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه‌های مختلف از یک سو موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری و باری، شهری و بین شهری مطرح شد که معتقدند با استناد به مصوبه برنامه پنجم توسعه برای نوسازی این ناوگان، مجوز واردات خودروهای سنگین یکی از نیازهای امروز کشور است. براساس گزارش این دستگاه‌ها ضمن اینکه ۵۰ درصد گازوئیل کشور به دلیل فرسودگی ناوگان از بین می‌رود، موضوع امنیت جاده‌ها و هزینه بالای نگهداری وسایل نقلیه سنگین نیز معیشت رانندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

خضریان تصریح کرد: اما از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که در شرایط کمبود منابع ارزی، کشور باید به شدت در مورد هزینه‌کرد ارز چه با منشاء دولتی و چه با منشاء غیردولتی حساس باشد و اساسا در مورد اینکه آیا این کامیون‌ها نیاز اصلی کشور هستند یا خیر باید پیش از ثبت سفارش کار کارشناسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات بحث تعیین تکلیف حدود ۶۲۰۰ دستگاه کشنده و کامیون سنگین در گمرکات کشور که توسط ۸۳ شرکت وارد شده و البته از این میان حدود ۱۵۰۰ دستگاه بدون ثبت سفارش به گمرکات رسیده است و این شرکت‌ها نیز بعضا آشنایی‌های اولیه به بحث تجارت ندارند، نیز می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت براساس جمع‌بندی کمیسیون اصل ۹۰ مقرر شد براساس ضوابط و مقررات قانونی همه کشنده‌ها و کامیون‌های ثبت سفارش شده موجود در گمرکات با توجه به نیاز کشور برای نوسازی ناوگان وارد شوند و مابقی خودروهایی که ثبت سفارش آنها صورت نگرفته براساس قانون به آنها عمل شده و از واردات آنها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: همچنین سازمان راهداری نیز موظف شد ضوابط مبتنی بر حمایت از تولید داخل را تدوین کرده و برای حل معضل ناوگان حمل و نقل ارائه کند.

خضریان در پایان افزود: خودروسازان هم موظف هستند تامین ناوگان داخلی را براساس کیفیت و نیاز کشور برعهده بگیرند و همچنین مقرر شد انتظارات سازمان راهداری از خودروسازان و بازتعریف ضوابط نیز طی جلسات آینده کارگروه مشخص شده در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها: گمرکات
پست قبلی

بازگشت ژاوی؛ رونمایی از اسطوره در نوکمپ (زنده)

پست بعدی

سفیر ایران در ونزوئلا: آمریکا بپذیرد چه کسی مقصر وضع فعلی توافق هسته‌ای است

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.