دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی اجتماعی

تعیین حریم صوتی بزرگراه‌های پایتخت

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۹ اسفند ۱۴۰۰
در اجتماعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
2
14
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
تعیین حریم صوتی بزرگراه‌های پایتخت

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامتی انسان گفت: آلودگی صوتی به اندازه کافی در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است.

سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی در شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در سطح شهر و در محدوده‌های مختلف وجود دارد. ۳۴ ایستگاه از بین این تعداد فعال هستند و  دو ایستگاهی که  فعالیت ندارند، به علت جابجایی محل آن‌ها به‌طور موقت غیر فعال شده‌اند.

وی با اشاره به موضوع دیوار صوتی اظهارکرد:  دیوارهای صوتی در مناطق مختلف شهر و در مجاورت بزرگراه‌ها بر اساس میزان مواجهه با آلودگی صوتی نصب می‌شوند. محل‌های نصب این دیوارها نیز به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام شده است تا نسبت به نصب دیوارها اقدام کنند.

میرزایی قمی درباره نحوه دسترسی به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی گفت: اطلاعات آلودگی صوتی در سایت شرکت بارگذاری و محل قرارگیری آن‌ها نیز مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما تعیین حریم صوتی بزرگراه‌ها بر اساس رنگ‌های مختلف است، اظهارکرد: این حریم با رنگ‌های سفید، نارنجی و قرمز مشخص می‌شود. رنگ سفید به محدوده‌ای گفته می شود که تا ۵۵ دسی بل است.  بین ۵۵ تا ۶۵ دسی بل با رنگ نارنجی و محدوده بالای ۶۵ دسی بل با رنگ قرمز مشخص می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با همکاری‌های صورت گرفته میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار شده تا ساختمان‌هایی که در لایه قرمز قرار دارند، با محدودیت‌های بیشتری ساخته شوند و در  ساخت و ساز آن‌ها از پنجره‌های دو یا چند جداره برای جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده شود. این محدودیت‌ها باید در صدور پایان کار نیز اعمال شود.

میرزایی قمی با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامت انسان گفت: آلودگی صوتی تبعات متعددی روی سلامتی انسان دارد و این تاثیرات به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. آلودگی صوتی موضوعی است که تاکنون کمتر از آلودگی هوا به آن پرداخته شده است و علاوه بر تبعات بلند مدت روی سلامتی انسان، سبب بروز اضطراب و پرخاشگری نیز می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  ادامه داد: سطح استاندارد تراز صوتی برای مناطق مسکونی در روز ۵۵ دسی بل و در شب ۴۵ دسی بل است این در حالیست که بر اساس نقشه استخراج شده در مجاور بیشتر معابر تهران سطح صدا بسیار فراتر از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است.

میرزایی قمی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای آلودگی صوتی در فرایند معاینه فنی گفت: در معاینه فنی در کنار موضوعات ایمنی و آلودگی هوا، آلودگی صوتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این سنجش تنها در مراکز معاینه فنی شهر تهران و برای خودروهای سواری در حال انجام است و در سایر مراکز معاینه فنی کشور صورت نمی‌گیرد.

 انتهای پیام

تعیین حریم صوتی بزرگراه‌های پایتخت

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامتی انسان گفت: آلودگی صوتی به اندازه کافی در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است.

سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی در شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در سطح شهر و در محدوده‌های مختلف وجود دارد. ۳۴ ایستگاه از بین این تعداد فعال هستند و  دو ایستگاهی که  فعالیت ندارند، به علت جابجایی محل آن‌ها به‌طور موقت غیر فعال شده‌اند.

وی با اشاره به موضوع دیوار صوتی اظهارکرد:  دیوارهای صوتی در مناطق مختلف شهر و در مجاورت بزرگراه‌ها بر اساس میزان مواجهه با آلودگی صوتی نصب می‌شوند. محل‌های نصب این دیوارها نیز به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام شده است تا نسبت به نصب دیوارها اقدام کنند.

میرزایی قمی درباره نحوه دسترسی به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی گفت: اطلاعات آلودگی صوتی در سایت شرکت بارگذاری و محل قرارگیری آن‌ها نیز مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما تعیین حریم صوتی بزرگراه‌ها بر اساس رنگ‌های مختلف است، اظهارکرد: این حریم با رنگ‌های سفید، نارنجی و قرمز مشخص می‌شود. رنگ سفید به محدوده‌ای گفته می شود که تا ۵۵ دسی بل است.  بین ۵۵ تا ۶۵ دسی بل با رنگ نارنجی و محدوده بالای ۶۵ دسی بل با رنگ قرمز مشخص می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با همکاری‌های صورت گرفته میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار شده تا ساختمان‌هایی که در لایه قرمز قرار دارند، با محدودیت‌های بیشتری ساخته شوند و در  ساخت و ساز آن‌ها از پنجره‌های دو یا چند جداره برای جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده شود. این محدودیت‌ها باید در صدور پایان کار نیز اعمال شود.

میرزایی قمی با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامت انسان گفت: آلودگی صوتی تبعات متعددی روی سلامتی انسان دارد و این تاثیرات به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. آلودگی صوتی موضوعی است که تاکنون کمتر از آلودگی هوا به آن پرداخته شده است و علاوه بر تبعات بلند مدت روی سلامتی انسان، سبب بروز اضطراب و پرخاشگری نیز می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  ادامه داد: سطح استاندارد تراز صوتی برای مناطق مسکونی در روز ۵۵ دسی بل و در شب ۴۵ دسی بل است این در حالیست که بر اساس نقشه استخراج شده در مجاور بیشتر معابر تهران سطح صدا بسیار فراتر از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است.

میرزایی قمی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای آلودگی صوتی در فرایند معاینه فنی گفت: در معاینه فنی در کنار موضوعات ایمنی و آلودگی هوا، آلودگی صوتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این سنجش تنها در مراکز معاینه فنی شهر تهران و برای خودروهای سواری در حال انجام است و در سایر مراکز معاینه فنی کشور صورت نمی‌گیرد.

 انتهای پیام

اخبارجدیدترین

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

تعیین حریم صوتی بزرگراه‌های پایتخت

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامتی انسان گفت: آلودگی صوتی به اندازه کافی در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است.

سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی در شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در سطح شهر و در محدوده‌های مختلف وجود دارد. ۳۴ ایستگاه از بین این تعداد فعال هستند و  دو ایستگاهی که  فعالیت ندارند، به علت جابجایی محل آن‌ها به‌طور موقت غیر فعال شده‌اند.

وی با اشاره به موضوع دیوار صوتی اظهارکرد:  دیوارهای صوتی در مناطق مختلف شهر و در مجاورت بزرگراه‌ها بر اساس میزان مواجهه با آلودگی صوتی نصب می‌شوند. محل‌های نصب این دیوارها نیز به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام شده است تا نسبت به نصب دیوارها اقدام کنند.

میرزایی قمی درباره نحوه دسترسی به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی گفت: اطلاعات آلودگی صوتی در سایت شرکت بارگذاری و محل قرارگیری آن‌ها نیز مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما تعیین حریم صوتی بزرگراه‌ها بر اساس رنگ‌های مختلف است، اظهارکرد: این حریم با رنگ‌های سفید، نارنجی و قرمز مشخص می‌شود. رنگ سفید به محدوده‌ای گفته می شود که تا ۵۵ دسی بل است.  بین ۵۵ تا ۶۵ دسی بل با رنگ نارنجی و محدوده بالای ۶۵ دسی بل با رنگ قرمز مشخص می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با همکاری‌های صورت گرفته میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار شده تا ساختمان‌هایی که در لایه قرمز قرار دارند، با محدودیت‌های بیشتری ساخته شوند و در  ساخت و ساز آن‌ها از پنجره‌های دو یا چند جداره برای جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده شود. این محدودیت‌ها باید در صدور پایان کار نیز اعمال شود.

میرزایی قمی با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامت انسان گفت: آلودگی صوتی تبعات متعددی روی سلامتی انسان دارد و این تاثیرات به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. آلودگی صوتی موضوعی است که تاکنون کمتر از آلودگی هوا به آن پرداخته شده است و علاوه بر تبعات بلند مدت روی سلامتی انسان، سبب بروز اضطراب و پرخاشگری نیز می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  ادامه داد: سطح استاندارد تراز صوتی برای مناطق مسکونی در روز ۵۵ دسی بل و در شب ۴۵ دسی بل است این در حالیست که بر اساس نقشه استخراج شده در مجاور بیشتر معابر تهران سطح صدا بسیار فراتر از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است.

میرزایی قمی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای آلودگی صوتی در فرایند معاینه فنی گفت: در معاینه فنی در کنار موضوعات ایمنی و آلودگی هوا، آلودگی صوتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این سنجش تنها در مراکز معاینه فنی شهر تهران و برای خودروهای سواری در حال انجام است و در سایر مراکز معاینه فنی کشور صورت نمی‌گیرد.

 انتهای پیام

تعیین حریم صوتی بزرگراه‌های پایتخت

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامتی انسان گفت: آلودگی صوتی به اندازه کافی در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است.

سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی در شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در سطح شهر و در محدوده‌های مختلف وجود دارد. ۳۴ ایستگاه از بین این تعداد فعال هستند و  دو ایستگاهی که  فعالیت ندارند، به علت جابجایی محل آن‌ها به‌طور موقت غیر فعال شده‌اند.

وی با اشاره به موضوع دیوار صوتی اظهارکرد:  دیوارهای صوتی در مناطق مختلف شهر و در مجاورت بزرگراه‌ها بر اساس میزان مواجهه با آلودگی صوتی نصب می‌شوند. محل‌های نصب این دیوارها نیز به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام شده است تا نسبت به نصب دیوارها اقدام کنند.

میرزایی قمی درباره نحوه دسترسی به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی گفت: اطلاعات آلودگی صوتی در سایت شرکت بارگذاری و محل قرارگیری آن‌ها نیز مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما تعیین حریم صوتی بزرگراه‌ها بر اساس رنگ‌های مختلف است، اظهارکرد: این حریم با رنگ‌های سفید، نارنجی و قرمز مشخص می‌شود. رنگ سفید به محدوده‌ای گفته می شود که تا ۵۵ دسی بل است.  بین ۵۵ تا ۶۵ دسی بل با رنگ نارنجی و محدوده بالای ۶۵ دسی بل با رنگ قرمز مشخص می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با همکاری‌های صورت گرفته میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار شده تا ساختمان‌هایی که در لایه قرمز قرار دارند، با محدودیت‌های بیشتری ساخته شوند و در  ساخت و ساز آن‌ها از پنجره‌های دو یا چند جداره برای جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده شود. این محدودیت‌ها باید در صدور پایان کار نیز اعمال شود.

میرزایی قمی با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامت انسان گفت: آلودگی صوتی تبعات متعددی روی سلامتی انسان دارد و این تاثیرات به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. آلودگی صوتی موضوعی است که تاکنون کمتر از آلودگی هوا به آن پرداخته شده است و علاوه بر تبعات بلند مدت روی سلامتی انسان، سبب بروز اضطراب و پرخاشگری نیز می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  ادامه داد: سطح استاندارد تراز صوتی برای مناطق مسکونی در روز ۵۵ دسی بل و در شب ۴۵ دسی بل است این در حالیست که بر اساس نقشه استخراج شده در مجاور بیشتر معابر تهران سطح صدا بسیار فراتر از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است.

میرزایی قمی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای آلودگی صوتی در فرایند معاینه فنی گفت: در معاینه فنی در کنار موضوعات ایمنی و آلودگی هوا، آلودگی صوتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این سنجش تنها در مراکز معاینه فنی شهر تهران و برای خودروهای سواری در حال انجام است و در سایر مراکز معاینه فنی کشور صورت نمی‌گیرد.

 انتهای پیام

برچسب ها: آلودگي صوتي
پست قبلی

ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور به تعویق افتاد

پست بعدی

روسای جمهوری ترکیه و بلاروس تلفنی گفت وگو کردند/ جنگ اوکراین محور رایزنی

مربوطه پست ها

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین
اجتماعی

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

۰۱ مهر ۱۴۰۳
سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403
اجتماعی

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

۲۸ شهریور ۱۴۰۳
جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران
اجتماعی

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد
اجتماعی

کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین
اجتماعی

تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای
اجتماعی

وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

۰۶ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • سیگنال صعودی ارز چین لینک «Chainlink»
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.