دانش جوین
چهارشنبه, خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی سیاسی

تنظیم‌گری مشارکتی روش موفق در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند

دانش جوین توسط دانش جوین
۰۴ آذر ۱۴۰۰
در سیاسی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
1
7
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
تنظیم‌گری مشارکتی روش موفق در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عدم همکاری دستگاه‌ها را یکی از دلایل متوقف شدن طرح‌های هوشمندسازی شهر دانست و روش تنظیم‌گری مشارکتی را بهترین روش اجرای این پروژه‌ها معرفی کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سیروس وطنخواه امروز در اولین رویداد ملی شهر هوشمند، افزود: برای هوشمندسازی شهر اقدامات زیادی انجام شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی برای بهبود خدمات به دغدغه عمومی برای شهرها تبدیل شده است، ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی مخابرات شهر هوشمند را این گونه تعریف کرده است؛ شهر هوشمند شهری نوآورانه است که با استفاده از فناوری‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر فناوری‌ها کیفیت زندگی و خدمات شهری را با در نظر گرفتن نیارهای نسل حاضر و آتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهبود می‌بخشد.

وطنخواه اظهار کرد: با رشد شهرها و توسعه شهرنشینی علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته برای بهبود خدمات شهری، مسائلی مانند انرژی، ترافیک، آلودگی و مدیریت پسماند و بهداشت و سلامت و امنیت و رونق اقتصادی حادتر شده است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اضافه کرد: از طرف دیگر  با پیشرفت و استفاده بیشتر شهروندان از فناوری نیاز به خدمات فناورانه افزایش چشمگیری یافته است. با توجه به نقش مهم شهرها در رشد اقتصادی کشور، دولت‌ها نیز خود را موظف به حل چالش‌های مطرح شده می‌دانند. از این رو دستگاه‌های اجرایی متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر شهرداری‌ها وظیفه حل این چالش‌ها را بر عهده دارند.

وطنخواه با بیان اینکه این پدیده منجر به همپوشانی انکارناپذیر وظایف شهرداری‌ها با دولت‌ها شده است، اظهار کرد: بازیگران شهر هوشمند نهادهای مختلف قدرتمندی هستند که در عین استقلال، رقابت سازمانی میان این نهادها بسیار بالا است؛ چرا که هر نهادی خود را مسؤول برطرف کردن بخشی از مساله می‌داند و این تکثر و گاها تعارض منجر به پیچیده‌تر شدن مسائل شهر هوشمند خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با راه حل‌های نوآورانه، مسائل تعارض از طریق تنظیم‌گری در شهرهای مختلف دنیا مرتفع شده است، یادآور شد: نسل اول تنظیم‌گری و رگولاتوری در استقرار شهر هوشمند مبتنی بر فرمان و کنترل، نسل دوم تنظیم‌گری مبتنی بر آزادی عمل برای بخش خصوصی و نسل سوم مبتنی بر نوآوری به عنوان یک راه حل اهمیت ویژه‌ای یافت.

وطنخواه نسل چهارم تنظیم‌گری را یکپارچگی سیاست‌ها و نسل پنجم را مشارکتی بر اساس مشارکت ذی نفعان رفع چالش دانست و گفت: تنظیم‌گری مشارکتی یک الگوی مفهومی است و هدف آن کاهش تعارض بین ذی نفعان است.

به گفته وی، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری پیشنهاد می‌کند که برای حل یک مساله باید نهادهایی که به نوعی در ایجاد آن دخیل هستند، برای حل آن مشکل نیز در فرایند انجام مطالعات و مسؤولیت‌ها درگیر شوند و مسؤول بخشی از اقدامات باشند.

وطنخواه ادامه داد: کلیدواژه این اقدام آن است که نهادی که ایجادکننده یک مشکل است، قطعا بخشی از راه حل است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ شهر هوشمند بدون حمایت نهادهای مختلف دشوار است، افزود: بسیاری از طرح‌های شهر هوشمند به دلیل عدم مطالعه آن طرح بر روی سایر ذی‌نفعان در حین کار با موانعی مواجه شدند که منجر به نیمه تمام ماندن آنها شده است.

وطنخواه، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری را مبتنی بر پیدا کردن منافع مشترک دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: در این صورت است که دستگاه‌ها به حمایت از پروژه‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای تنظیم‌گری مشارکتی، گفت: تنظیم قدرت و اختیارات ذی‌نفعان، افزایش همکاری با بازیگران مهم و اثرگذار، جلوگیری از ایجاد گره‌های سیاسی، تقویت بنیان‌های پروژه‌های شهر هوشمند از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام

تنظیم‌گری مشارکتی روش موفق در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عدم همکاری دستگاه‌ها را یکی از دلایل متوقف شدن طرح‌های هوشمندسازی شهر دانست و روش تنظیم‌گری مشارکتی را بهترین روش اجرای این پروژه‌ها معرفی کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سیروس وطنخواه امروز در اولین رویداد ملی شهر هوشمند، افزود: برای هوشمندسازی شهر اقدامات زیادی انجام شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی برای بهبود خدمات به دغدغه عمومی برای شهرها تبدیل شده است، ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی مخابرات شهر هوشمند را این گونه تعریف کرده است؛ شهر هوشمند شهری نوآورانه است که با استفاده از فناوری‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر فناوری‌ها کیفیت زندگی و خدمات شهری را با در نظر گرفتن نیارهای نسل حاضر و آتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهبود می‌بخشد.

وطنخواه اظهار کرد: با رشد شهرها و توسعه شهرنشینی علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته برای بهبود خدمات شهری، مسائلی مانند انرژی، ترافیک، آلودگی و مدیریت پسماند و بهداشت و سلامت و امنیت و رونق اقتصادی حادتر شده است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اضافه کرد: از طرف دیگر  با پیشرفت و استفاده بیشتر شهروندان از فناوری نیاز به خدمات فناورانه افزایش چشمگیری یافته است. با توجه به نقش مهم شهرها در رشد اقتصادی کشور، دولت‌ها نیز خود را موظف به حل چالش‌های مطرح شده می‌دانند. از این رو دستگاه‌های اجرایی متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر شهرداری‌ها وظیفه حل این چالش‌ها را بر عهده دارند.

وطنخواه با بیان اینکه این پدیده منجر به همپوشانی انکارناپذیر وظایف شهرداری‌ها با دولت‌ها شده است، اظهار کرد: بازیگران شهر هوشمند نهادهای مختلف قدرتمندی هستند که در عین استقلال، رقابت سازمانی میان این نهادها بسیار بالا است؛ چرا که هر نهادی خود را مسؤول برطرف کردن بخشی از مساله می‌داند و این تکثر و گاها تعارض منجر به پیچیده‌تر شدن مسائل شهر هوشمند خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با راه حل‌های نوآورانه، مسائل تعارض از طریق تنظیم‌گری در شهرهای مختلف دنیا مرتفع شده است، یادآور شد: نسل اول تنظیم‌گری و رگولاتوری در استقرار شهر هوشمند مبتنی بر فرمان و کنترل، نسل دوم تنظیم‌گری مبتنی بر آزادی عمل برای بخش خصوصی و نسل سوم مبتنی بر نوآوری به عنوان یک راه حل اهمیت ویژه‌ای یافت.

وطنخواه نسل چهارم تنظیم‌گری را یکپارچگی سیاست‌ها و نسل پنجم را مشارکتی بر اساس مشارکت ذی نفعان رفع چالش دانست و گفت: تنظیم‌گری مشارکتی یک الگوی مفهومی است و هدف آن کاهش تعارض بین ذی نفعان است.

به گفته وی، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری پیشنهاد می‌کند که برای حل یک مساله باید نهادهایی که به نوعی در ایجاد آن دخیل هستند، برای حل آن مشکل نیز در فرایند انجام مطالعات و مسؤولیت‌ها درگیر شوند و مسؤول بخشی از اقدامات باشند.

وطنخواه ادامه داد: کلیدواژه این اقدام آن است که نهادی که ایجادکننده یک مشکل است، قطعا بخشی از راه حل است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ شهر هوشمند بدون حمایت نهادهای مختلف دشوار است، افزود: بسیاری از طرح‌های شهر هوشمند به دلیل عدم مطالعه آن طرح بر روی سایر ذی‌نفعان در حین کار با موانعی مواجه شدند که منجر به نیمه تمام ماندن آنها شده است.

وطنخواه، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری را مبتنی بر پیدا کردن منافع مشترک دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: در این صورت است که دستگاه‌ها به حمایت از پروژه‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای تنظیم‌گری مشارکتی، گفت: تنظیم قدرت و اختیارات ذی‌نفعان، افزایش همکاری با بازیگران مهم و اثرگذار، جلوگیری از ایجاد گره‌های سیاسی، تقویت بنیان‌های پروژه‌های شهر هوشمند از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

مرگ در بازگشت به غربت

تنظیم‌گری مشارکتی روش موفق در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عدم همکاری دستگاه‌ها را یکی از دلایل متوقف شدن طرح‌های هوشمندسازی شهر دانست و روش تنظیم‌گری مشارکتی را بهترین روش اجرای این پروژه‌ها معرفی کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سیروس وطنخواه امروز در اولین رویداد ملی شهر هوشمند، افزود: برای هوشمندسازی شهر اقدامات زیادی انجام شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی برای بهبود خدمات به دغدغه عمومی برای شهرها تبدیل شده است، ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی مخابرات شهر هوشمند را این گونه تعریف کرده است؛ شهر هوشمند شهری نوآورانه است که با استفاده از فناوری‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر فناوری‌ها کیفیت زندگی و خدمات شهری را با در نظر گرفتن نیارهای نسل حاضر و آتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهبود می‌بخشد.

وطنخواه اظهار کرد: با رشد شهرها و توسعه شهرنشینی علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته برای بهبود خدمات شهری، مسائلی مانند انرژی، ترافیک، آلودگی و مدیریت پسماند و بهداشت و سلامت و امنیت و رونق اقتصادی حادتر شده است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اضافه کرد: از طرف دیگر  با پیشرفت و استفاده بیشتر شهروندان از فناوری نیاز به خدمات فناورانه افزایش چشمگیری یافته است. با توجه به نقش مهم شهرها در رشد اقتصادی کشور، دولت‌ها نیز خود را موظف به حل چالش‌های مطرح شده می‌دانند. از این رو دستگاه‌های اجرایی متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر شهرداری‌ها وظیفه حل این چالش‌ها را بر عهده دارند.

وطنخواه با بیان اینکه این پدیده منجر به همپوشانی انکارناپذیر وظایف شهرداری‌ها با دولت‌ها شده است، اظهار کرد: بازیگران شهر هوشمند نهادهای مختلف قدرتمندی هستند که در عین استقلال، رقابت سازمانی میان این نهادها بسیار بالا است؛ چرا که هر نهادی خود را مسؤول برطرف کردن بخشی از مساله می‌داند و این تکثر و گاها تعارض منجر به پیچیده‌تر شدن مسائل شهر هوشمند خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با راه حل‌های نوآورانه، مسائل تعارض از طریق تنظیم‌گری در شهرهای مختلف دنیا مرتفع شده است، یادآور شد: نسل اول تنظیم‌گری و رگولاتوری در استقرار شهر هوشمند مبتنی بر فرمان و کنترل، نسل دوم تنظیم‌گری مبتنی بر آزادی عمل برای بخش خصوصی و نسل سوم مبتنی بر نوآوری به عنوان یک راه حل اهمیت ویژه‌ای یافت.

وطنخواه نسل چهارم تنظیم‌گری را یکپارچگی سیاست‌ها و نسل پنجم را مشارکتی بر اساس مشارکت ذی نفعان رفع چالش دانست و گفت: تنظیم‌گری مشارکتی یک الگوی مفهومی است و هدف آن کاهش تعارض بین ذی نفعان است.

به گفته وی، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری پیشنهاد می‌کند که برای حل یک مساله باید نهادهایی که به نوعی در ایجاد آن دخیل هستند، برای حل آن مشکل نیز در فرایند انجام مطالعات و مسؤولیت‌ها درگیر شوند و مسؤول بخشی از اقدامات باشند.

وطنخواه ادامه داد: کلیدواژه این اقدام آن است که نهادی که ایجادکننده یک مشکل است، قطعا بخشی از راه حل است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ شهر هوشمند بدون حمایت نهادهای مختلف دشوار است، افزود: بسیاری از طرح‌های شهر هوشمند به دلیل عدم مطالعه آن طرح بر روی سایر ذی‌نفعان در حین کار با موانعی مواجه شدند که منجر به نیمه تمام ماندن آنها شده است.

وطنخواه، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری را مبتنی بر پیدا کردن منافع مشترک دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: در این صورت است که دستگاه‌ها به حمایت از پروژه‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای تنظیم‌گری مشارکتی، گفت: تنظیم قدرت و اختیارات ذی‌نفعان، افزایش همکاری با بازیگران مهم و اثرگذار، جلوگیری از ایجاد گره‌های سیاسی، تقویت بنیان‌های پروژه‌های شهر هوشمند از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام

تنظیم‌گری مشارکتی روش موفق در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عدم همکاری دستگاه‌ها را یکی از دلایل متوقف شدن طرح‌های هوشمندسازی شهر دانست و روش تنظیم‌گری مشارکتی را بهترین روش اجرای این پروژه‌ها معرفی کرد.

به گزارش دانشجو اینترنشنال، سیروس وطنخواه امروز در اولین رویداد ملی شهر هوشمند، افزود: برای هوشمندسازی شهر اقدامات زیادی انجام شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی برای بهبود خدمات به دغدغه عمومی برای شهرها تبدیل شده است، ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی مخابرات شهر هوشمند را این گونه تعریف کرده است؛ شهر هوشمند شهری نوآورانه است که با استفاده از فناوری‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر فناوری‌ها کیفیت زندگی و خدمات شهری را با در نظر گرفتن نیارهای نسل حاضر و آتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهبود می‌بخشد.

وطنخواه اظهار کرد: با رشد شهرها و توسعه شهرنشینی علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان صورت گرفته برای بهبود خدمات شهری، مسائلی مانند انرژی، ترافیک، آلودگی و مدیریت پسماند و بهداشت و سلامت و امنیت و رونق اقتصادی حادتر شده است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اضافه کرد: از طرف دیگر  با پیشرفت و استفاده بیشتر شهروندان از فناوری نیاز به خدمات فناورانه افزایش چشمگیری یافته است. با توجه به نقش مهم شهرها در رشد اقتصادی کشور، دولت‌ها نیز خود را موظف به حل چالش‌های مطرح شده می‌دانند. از این رو دستگاه‌های اجرایی متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر شهرداری‌ها وظیفه حل این چالش‌ها را بر عهده دارند.

وطنخواه با بیان اینکه این پدیده منجر به همپوشانی انکارناپذیر وظایف شهرداری‌ها با دولت‌ها شده است، اظهار کرد: بازیگران شهر هوشمند نهادهای مختلف قدرتمندی هستند که در عین استقلال، رقابت سازمانی میان این نهادها بسیار بالا است؛ چرا که هر نهادی خود را مسؤول برطرف کردن بخشی از مساله می‌داند و این تکثر و گاها تعارض منجر به پیچیده‌تر شدن مسائل شهر هوشمند خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با راه حل‌های نوآورانه، مسائل تعارض از طریق تنظیم‌گری در شهرهای مختلف دنیا مرتفع شده است، یادآور شد: نسل اول تنظیم‌گری و رگولاتوری در استقرار شهر هوشمند مبتنی بر فرمان و کنترل، نسل دوم تنظیم‌گری مبتنی بر آزادی عمل برای بخش خصوصی و نسل سوم مبتنی بر نوآوری به عنوان یک راه حل اهمیت ویژه‌ای یافت.

وطنخواه نسل چهارم تنظیم‌گری را یکپارچگی سیاست‌ها و نسل پنجم را مشارکتی بر اساس مشارکت ذی نفعان رفع چالش دانست و گفت: تنظیم‌گری مشارکتی یک الگوی مفهومی است و هدف آن کاهش تعارض بین ذی نفعان است.

به گفته وی، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری پیشنهاد می‌کند که برای حل یک مساله باید نهادهایی که به نوعی در ایجاد آن دخیل هستند، برای حل آن مشکل نیز در فرایند انجام مطالعات و مسؤولیت‌ها درگیر شوند و مسؤول بخشی از اقدامات باشند.

وطنخواه ادامه داد: کلیدواژه این اقدام آن است که نهادی که ایجادکننده یک مشکل است، قطعا بخشی از راه حل است.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ شهر هوشمند بدون حمایت نهادهای مختلف دشوار است، افزود: بسیاری از طرح‌های شهر هوشمند به دلیل عدم مطالعه آن طرح بر روی سایر ذی‌نفعان در حین کار با موانعی مواجه شدند که منجر به نیمه تمام ماندن آنها شده است.

وطنخواه، مدل نسل پنجم تنظیم‌گری را مبتنی بر پیدا کردن منافع مشترک دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: در این صورت است که دستگاه‌ها به حمایت از پروژه‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای تنظیم‌گری مشارکتی، گفت: تنظیم قدرت و اختیارات ذی‌نفعان، افزایش همکاری با بازیگران مهم و اثرگذار، جلوگیری از ایجاد گره‌های سیاسی، تقویت بنیان‌های پروژه‌های شهر هوشمند از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام

پست قبلی

چین “اعمال فشارهای” آمریکا بر هندوراس را محکوم کرد

پست بعدی

وزیر راه و شهرسازی: با ایرلاین‌هایی که قیمت بلیت را کاهش ندهند برخورد می‌شود

مربوطه پست ها

پای طالبان روی حق‌آبه ایران
سیاسی

پای طالبان روی حق‌آبه ایران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد
سیاسی

ائمه جمعه با رفتار خود امر به تقوا کنند/تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مرگ در بازگشت به غربت
سیاسی

مرگ در بازگشت به غربت

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام
سیاسی

واکنش آمریکا به اظهارات اخیر بورل درباره احیای برجام

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید
سیاسی

اعضای جدید شورای نگهبان را بیشتر بشناسید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم
سیاسی

آمریکا: تصمیم سیاسی‌مان را در زمینه احیای برجام گرفته‌ایم

۰۴ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • بهترین چاپخانه‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟ راهنمای جامع انتخاب چاپخانه حرفه‌ای
  • ۴۰ هزار رشته قنات در کشور احیا می شود
  • آب مسأله اول کشور شده است
  • ۱۹ میلیون هکتار زمین طی ۵ سال آبخیزداری می‌شود
  • بررسی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.