دانش جوین
سه شنبه, مرداد ۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی آرشیو تکنولوژی خودرو

تنظیم فشار سوخت موتور به روش برقی

دنیای خودرو توسط دنیای خودرو
۲۱ بهمن ۱۴۰۳
در خودرو
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
تنظیم فشار سوخت موتور به روش برقی
3
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

هرچند سوپرشارژرها درحال انقراض هستند اما به لطف سیستم‌های هیبرید و نیروی الکتریسیته این شیوه القای اجباری می‌تواند بازگردد. توربوشارژر خودروها را فراگرفته است.با کوچک‌سازی پیشرانه‌ها، این سیستم القای اجباری به روشی بسیار محبوب برای افزایش قدرت تبدیل شده و سوپرشارژر را عملا منقرض کرده است. با این‌حال، ممکن است شرایط تغییر کند زیرا در دنیای سوپرشارژرها رنسانسی در حال شکل‌گیری است.

مشکل اصلی که باعث کنار رفتن سوپرشارژر شد، نیرویی است که برای چرخش آن نیاز است. توربوشارژر برای این کار از انرژی گازهای اگزوز استفاده می‌کند که در حالت عادی تلف می‌شود اما سوپرشارژر نیرو موردنیاز خود را از میل‌لنگ موتور می‌گیرد؛ یعنی سوپرشارژر برای اینکه با پمپاژ هوا به قدرت موتور اضافه کند، ابتدا مقداری از نیروی موتور را می‌گیرد.

بااین‌حال، برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد که می‌تواند سوپرشارژر را دوباره به زیر کاپوت خودروها بازگرداند هرچند احتمالا این راه‌حل به مذاق طرفداران سنتی سوپرشارژر خوش نخواهد آمد.

سوپرشارژر برقی چیزی است که طی سال‌های اخیر موردتوجه خودروسازان قرار گرفته است. این نوع سوپرشارژر نه‌تنها بازدهی بالایی دارد بلکه از بسیاری جهات انعطاف‌پذیرتر از توربوشارژر خواهد بود.

سوپرشارژر برقی برای چرخش نیازی به قدرت موتور ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق می‌تواند القای اجباری را در اختیار پیشرانه قرار دهد. البته سوپرشارژر برقی را نباید با توربوشارژر برقی اشتباه گرفت.

درحال‌حاضر، مرسدس در C43 و پورشه در 911GTS هیبرید از توربوشارژر برقی بهره برده‌اند. در این خودروها، از یک توربوشارژر معمولی استفاده شده که برای چرخش به گازهای اگزوز متکی است اما برای کاهش تاخیر توربو، یک موتور الکتریکی کوچک روی شافت توربوشارژر نصب شده که هنگام پایین بودن دور موتور و جریان گازهای اگزوز، توربوشارژر را به چرخش درمی‌آورد اما سوپرشارژر برقی هیچ ارتباطی با گازهای اگزوز ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق کار می‌کند.

اولین خودرو تولیدی که از سوپرشارژر برقی استفاده کرد، آئودی SQ7 دیزلی بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این خودرو، پیشرانه ۴لیتری V8 دیزلی علاوه‌بر دو توربوشارژر، به یک سوپرشارژ برقی هم مجهز شده بود که آئودی آن را کمپرسور برقی یا EPC می‌نامید.

این کمپرسور که در مسیر هوای موتور نصب شده بود، به کمک توربوشارژرها می‌آمد به‌خصوص در دور موتور پایین که جریان گازهای اگزوز کم بود. ازآنجاکه EPC برای تولید بوست به انرژی گازهای اگزوز نیازی نداشت، در هر زمان قابل‌استفاده بود و تاخیر توربو را از بین می‌برد.

این کمپرسور نیروی بوست را در کمتر از ۲۵۰میلی‌ثانیه به موتور تحویل می‌داد و پیشرانه ۴لیتری دیزلی قدرت خود را بلافاصله پس از فشردن پدال گاز و بدون هیچ تاخیری ارائه می‌کرد. کمپرسور این سوپرشارژر برقی توسط یک موتورالکتریکی کوچک به چرخش درمی‌آمد که تا ۷۰هزار rpm دور می‌گرفت.

برای تامین برق موردنیاز EPC هم یک سیستم ۴۸ولتی با باتری لیتیوم یونی در نظر گرفته شده بود که زیر کف صندوق نصب شده و حداکثر توان ۱۳کیلووات را ارائه می‌کرد. به لطف این ویژگی‌ها، پیشرانه V8 دیزلی آئودی ۴۳۵اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

البته آئودی در سال ۲۰۱۹ این موتور دیزلی و سوپرشارژر برقی را کنار گذاشت. بااین‌حال یک شرکت از سوپرشارژر برقی در خودروهای خود استفاده می‌کند. این شرکت جنسیس است که پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین‌توربو خود را در مدل‌های G90 و GV80 کوپه با سوپرشارژر برقی ارائه می‌کند.

این موتور در نسخه عادی، ۳۸۰اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی با سفارش سوپرشارژر برقی، این ارقام به ۴۱۵ اسب‌بخار و ۵۵۰ نیوتون‌متر افزایش می‌یابد.

این سوپرشارژر مثل آئودی، نیرو خود را از سیستم هیبرید خفیف ۴۸ولتی می‌گیرد که نه‌تنها باعث افزایش قدرت می‌شود بلکه پاسخگویی موتور در دورهای پایین و مصرف سوخت را هم بهبود می‌بخشد.

هرچند سوپرشارژرها درحال انقراض هستند اما به لطف سیستم‌های هیبرید و نیروی الکتریسیته این شیوه القای اجباری می‌تواند بازگردد. توربوشارژر خودروها را فراگرفته است.با کوچک‌سازی پیشرانه‌ها، این سیستم القای اجباری به روشی بسیار محبوب برای افزایش قدرت تبدیل شده و سوپرشارژر را عملا منقرض کرده است. با این‌حال، ممکن است شرایط تغییر کند زیرا در دنیای سوپرشارژرها رنسانسی در حال شکل‌گیری است.

مشکل اصلی که باعث کنار رفتن سوپرشارژر شد، نیرویی است که برای چرخش آن نیاز است. توربوشارژر برای این کار از انرژی گازهای اگزوز استفاده می‌کند که در حالت عادی تلف می‌شود اما سوپرشارژر نیرو موردنیاز خود را از میل‌لنگ موتور می‌گیرد؛ یعنی سوپرشارژر برای اینکه با پمپاژ هوا به قدرت موتور اضافه کند، ابتدا مقداری از نیروی موتور را می‌گیرد.

بااین‌حال، برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد که می‌تواند سوپرشارژر را دوباره به زیر کاپوت خودروها بازگرداند هرچند احتمالا این راه‌حل به مذاق طرفداران سنتی سوپرشارژر خوش نخواهد آمد.

سوپرشارژر برقی چیزی است که طی سال‌های اخیر موردتوجه خودروسازان قرار گرفته است. این نوع سوپرشارژر نه‌تنها بازدهی بالایی دارد بلکه از بسیاری جهات انعطاف‌پذیرتر از توربوشارژر خواهد بود.

سوپرشارژر برقی برای چرخش نیازی به قدرت موتور ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق می‌تواند القای اجباری را در اختیار پیشرانه قرار دهد. البته سوپرشارژر برقی را نباید با توربوشارژر برقی اشتباه گرفت.

درحال‌حاضر، مرسدس در C43 و پورشه در 911GTS هیبرید از توربوشارژر برقی بهره برده‌اند. در این خودروها، از یک توربوشارژر معمولی استفاده شده که برای چرخش به گازهای اگزوز متکی است اما برای کاهش تاخیر توربو، یک موتور الکتریکی کوچک روی شافت توربوشارژر نصب شده که هنگام پایین بودن دور موتور و جریان گازهای اگزوز، توربوشارژر را به چرخش درمی‌آورد اما سوپرشارژر برقی هیچ ارتباطی با گازهای اگزوز ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق کار می‌کند.

اولین خودرو تولیدی که از سوپرشارژر برقی استفاده کرد، آئودی SQ7 دیزلی بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این خودرو، پیشرانه ۴لیتری V8 دیزلی علاوه‌بر دو توربوشارژر، به یک سوپرشارژ برقی هم مجهز شده بود که آئودی آن را کمپرسور برقی یا EPC می‌نامید.

این کمپرسور که در مسیر هوای موتور نصب شده بود، به کمک توربوشارژرها می‌آمد به‌خصوص در دور موتور پایین که جریان گازهای اگزوز کم بود. ازآنجاکه EPC برای تولید بوست به انرژی گازهای اگزوز نیازی نداشت، در هر زمان قابل‌استفاده بود و تاخیر توربو را از بین می‌برد.

این کمپرسور نیروی بوست را در کمتر از ۲۵۰میلی‌ثانیه به موتور تحویل می‌داد و پیشرانه ۴لیتری دیزلی قدرت خود را بلافاصله پس از فشردن پدال گاز و بدون هیچ تاخیری ارائه می‌کرد. کمپرسور این سوپرشارژر برقی توسط یک موتورالکتریکی کوچک به چرخش درمی‌آمد که تا ۷۰هزار rpm دور می‌گرفت.

برای تامین برق موردنیاز EPC هم یک سیستم ۴۸ولتی با باتری لیتیوم یونی در نظر گرفته شده بود که زیر کف صندوق نصب شده و حداکثر توان ۱۳کیلووات را ارائه می‌کرد. به لطف این ویژگی‌ها، پیشرانه V8 دیزلی آئودی ۴۳۵اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

البته آئودی در سال ۲۰۱۹ این موتور دیزلی و سوپرشارژر برقی را کنار گذاشت. بااین‌حال یک شرکت از سوپرشارژر برقی در خودروهای خود استفاده می‌کند. این شرکت جنسیس است که پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین‌توربو خود را در مدل‌های G90 و GV80 کوپه با سوپرشارژر برقی ارائه می‌کند.

این موتور در نسخه عادی، ۳۸۰اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی با سفارش سوپرشارژر برقی، این ارقام به ۴۱۵ اسب‌بخار و ۵۵۰ نیوتون‌متر افزایش می‌یابد.

این سوپرشارژر مثل آئودی، نیرو خود را از سیستم هیبرید خفیف ۴۸ولتی می‌گیرد که نه‌تنها باعث افزایش قدرت می‌شود بلکه پاسخگویی موتور در دورهای پایین و مصرف سوخت را هم بهبود می‌بخشد.

اخبارجدیدترین

خودرو چینی آشغال است؟

افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت

فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد

هرچند سوپرشارژرها درحال انقراض هستند اما به لطف سیستم‌های هیبرید و نیروی الکتریسیته این شیوه القای اجباری می‌تواند بازگردد. توربوشارژر خودروها را فراگرفته است.با کوچک‌سازی پیشرانه‌ها، این سیستم القای اجباری به روشی بسیار محبوب برای افزایش قدرت تبدیل شده و سوپرشارژر را عملا منقرض کرده است. با این‌حال، ممکن است شرایط تغییر کند زیرا در دنیای سوپرشارژرها رنسانسی در حال شکل‌گیری است.

مشکل اصلی که باعث کنار رفتن سوپرشارژر شد، نیرویی است که برای چرخش آن نیاز است. توربوشارژر برای این کار از انرژی گازهای اگزوز استفاده می‌کند که در حالت عادی تلف می‌شود اما سوپرشارژر نیرو موردنیاز خود را از میل‌لنگ موتور می‌گیرد؛ یعنی سوپرشارژر برای اینکه با پمپاژ هوا به قدرت موتور اضافه کند، ابتدا مقداری از نیروی موتور را می‌گیرد.

بااین‌حال، برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد که می‌تواند سوپرشارژر را دوباره به زیر کاپوت خودروها بازگرداند هرچند احتمالا این راه‌حل به مذاق طرفداران سنتی سوپرشارژر خوش نخواهد آمد.

سوپرشارژر برقی چیزی است که طی سال‌های اخیر موردتوجه خودروسازان قرار گرفته است. این نوع سوپرشارژر نه‌تنها بازدهی بالایی دارد بلکه از بسیاری جهات انعطاف‌پذیرتر از توربوشارژر خواهد بود.

سوپرشارژر برقی برای چرخش نیازی به قدرت موتور ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق می‌تواند القای اجباری را در اختیار پیشرانه قرار دهد. البته سوپرشارژر برقی را نباید با توربوشارژر برقی اشتباه گرفت.

درحال‌حاضر، مرسدس در C43 و پورشه در 911GTS هیبرید از توربوشارژر برقی بهره برده‌اند. در این خودروها، از یک توربوشارژر معمولی استفاده شده که برای چرخش به گازهای اگزوز متکی است اما برای کاهش تاخیر توربو، یک موتور الکتریکی کوچک روی شافت توربوشارژر نصب شده که هنگام پایین بودن دور موتور و جریان گازهای اگزوز، توربوشارژر را به چرخش درمی‌آورد اما سوپرشارژر برقی هیچ ارتباطی با گازهای اگزوز ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق کار می‌کند.

اولین خودرو تولیدی که از سوپرشارژر برقی استفاده کرد، آئودی SQ7 دیزلی بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این خودرو، پیشرانه ۴لیتری V8 دیزلی علاوه‌بر دو توربوشارژر، به یک سوپرشارژ برقی هم مجهز شده بود که آئودی آن را کمپرسور برقی یا EPC می‌نامید.

این کمپرسور که در مسیر هوای موتور نصب شده بود، به کمک توربوشارژرها می‌آمد به‌خصوص در دور موتور پایین که جریان گازهای اگزوز کم بود. ازآنجاکه EPC برای تولید بوست به انرژی گازهای اگزوز نیازی نداشت، در هر زمان قابل‌استفاده بود و تاخیر توربو را از بین می‌برد.

این کمپرسور نیروی بوست را در کمتر از ۲۵۰میلی‌ثانیه به موتور تحویل می‌داد و پیشرانه ۴لیتری دیزلی قدرت خود را بلافاصله پس از فشردن پدال گاز و بدون هیچ تاخیری ارائه می‌کرد. کمپرسور این سوپرشارژر برقی توسط یک موتورالکتریکی کوچک به چرخش درمی‌آمد که تا ۷۰هزار rpm دور می‌گرفت.

برای تامین برق موردنیاز EPC هم یک سیستم ۴۸ولتی با باتری لیتیوم یونی در نظر گرفته شده بود که زیر کف صندوق نصب شده و حداکثر توان ۱۳کیلووات را ارائه می‌کرد. به لطف این ویژگی‌ها، پیشرانه V8 دیزلی آئودی ۴۳۵اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

البته آئودی در سال ۲۰۱۹ این موتور دیزلی و سوپرشارژر برقی را کنار گذاشت. بااین‌حال یک شرکت از سوپرشارژر برقی در خودروهای خود استفاده می‌کند. این شرکت جنسیس است که پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین‌توربو خود را در مدل‌های G90 و GV80 کوپه با سوپرشارژر برقی ارائه می‌کند.

این موتور در نسخه عادی، ۳۸۰اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی با سفارش سوپرشارژر برقی، این ارقام به ۴۱۵ اسب‌بخار و ۵۵۰ نیوتون‌متر افزایش می‌یابد.

این سوپرشارژر مثل آئودی، نیرو خود را از سیستم هیبرید خفیف ۴۸ولتی می‌گیرد که نه‌تنها باعث افزایش قدرت می‌شود بلکه پاسخگویی موتور در دورهای پایین و مصرف سوخت را هم بهبود می‌بخشد.

هرچند سوپرشارژرها درحال انقراض هستند اما به لطف سیستم‌های هیبرید و نیروی الکتریسیته این شیوه القای اجباری می‌تواند بازگردد. توربوشارژر خودروها را فراگرفته است.با کوچک‌سازی پیشرانه‌ها، این سیستم القای اجباری به روشی بسیار محبوب برای افزایش قدرت تبدیل شده و سوپرشارژر را عملا منقرض کرده است. با این‌حال، ممکن است شرایط تغییر کند زیرا در دنیای سوپرشارژرها رنسانسی در حال شکل‌گیری است.

مشکل اصلی که باعث کنار رفتن سوپرشارژر شد، نیرویی است که برای چرخش آن نیاز است. توربوشارژر برای این کار از انرژی گازهای اگزوز استفاده می‌کند که در حالت عادی تلف می‌شود اما سوپرشارژر نیرو موردنیاز خود را از میل‌لنگ موتور می‌گیرد؛ یعنی سوپرشارژر برای اینکه با پمپاژ هوا به قدرت موتور اضافه کند، ابتدا مقداری از نیروی موتور را می‌گیرد.

بااین‌حال، برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد که می‌تواند سوپرشارژر را دوباره به زیر کاپوت خودروها بازگرداند هرچند احتمالا این راه‌حل به مذاق طرفداران سنتی سوپرشارژر خوش نخواهد آمد.

سوپرشارژر برقی چیزی است که طی سال‌های اخیر موردتوجه خودروسازان قرار گرفته است. این نوع سوپرشارژر نه‌تنها بازدهی بالایی دارد بلکه از بسیاری جهات انعطاف‌پذیرتر از توربوشارژر خواهد بود.

سوپرشارژر برقی برای چرخش نیازی به قدرت موتور ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق می‌تواند القای اجباری را در اختیار پیشرانه قرار دهد. البته سوپرشارژر برقی را نباید با توربوشارژر برقی اشتباه گرفت.

درحال‌حاضر، مرسدس در C43 و پورشه در 911GTS هیبرید از توربوشارژر برقی بهره برده‌اند. در این خودروها، از یک توربوشارژر معمولی استفاده شده که برای چرخش به گازهای اگزوز متکی است اما برای کاهش تاخیر توربو، یک موتور الکتریکی کوچک روی شافت توربوشارژر نصب شده که هنگام پایین بودن دور موتور و جریان گازهای اگزوز، توربوشارژر را به چرخش درمی‌آورد اما سوپرشارژر برقی هیچ ارتباطی با گازهای اگزوز ندارد و صرفا با استفاده از نیروی برق کار می‌کند.

اولین خودرو تولیدی که از سوپرشارژر برقی استفاده کرد، آئودی SQ7 دیزلی بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این خودرو، پیشرانه ۴لیتری V8 دیزلی علاوه‌بر دو توربوشارژر، به یک سوپرشارژ برقی هم مجهز شده بود که آئودی آن را کمپرسور برقی یا EPC می‌نامید.

این کمپرسور که در مسیر هوای موتور نصب شده بود، به کمک توربوشارژرها می‌آمد به‌خصوص در دور موتور پایین که جریان گازهای اگزوز کم بود. ازآنجاکه EPC برای تولید بوست به انرژی گازهای اگزوز نیازی نداشت، در هر زمان قابل‌استفاده بود و تاخیر توربو را از بین می‌برد.

این کمپرسور نیروی بوست را در کمتر از ۲۵۰میلی‌ثانیه به موتور تحویل می‌داد و پیشرانه ۴لیتری دیزلی قدرت خود را بلافاصله پس از فشردن پدال گاز و بدون هیچ تاخیری ارائه می‌کرد. کمپرسور این سوپرشارژر برقی توسط یک موتورالکتریکی کوچک به چرخش درمی‌آمد که تا ۷۰هزار rpm دور می‌گرفت.

برای تامین برق موردنیاز EPC هم یک سیستم ۴۸ولتی با باتری لیتیوم یونی در نظر گرفته شده بود که زیر کف صندوق نصب شده و حداکثر توان ۱۳کیلووات را ارائه می‌کرد. به لطف این ویژگی‌ها، پیشرانه V8 دیزلی آئودی ۴۳۵اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

البته آئودی در سال ۲۰۱۹ این موتور دیزلی و سوپرشارژر برقی را کنار گذاشت. بااین‌حال یک شرکت از سوپرشارژر برقی در خودروهای خود استفاده می‌کند. این شرکت جنسیس است که پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین‌توربو خود را در مدل‌های G90 و GV80 کوپه با سوپرشارژر برقی ارائه می‌کند.

این موتور در نسخه عادی، ۳۸۰اسب‌بخار قدرت و ۵۳۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی با سفارش سوپرشارژر برقی، این ارقام به ۴۱۵ اسب‌بخار و ۵۵۰ نیوتون‌متر افزایش می‌یابد.

این سوپرشارژر مثل آئودی، نیرو خود را از سیستم هیبرید خفیف ۴۸ولتی می‌گیرد که نه‌تنها باعث افزایش قدرت می‌شود بلکه پاسخگویی موتور در دورهای پایین و مصرف سوخت را هم بهبود می‌بخشد.

پست قبلی

رینگ‌ های فولادی؛ هماهنگ با محیط آفرود

پست بعدی

خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو محرک رشد بورس در کوتاه‌ مدت

مربوطه پست ها

خودرو

خودرو چینی آشغال است؟

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت
خودرو

افزایش تولید خودروهای اقتصادی، سیاست جدید وزارت صمت

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد
خودرو

فروش نقدی محصولات «سیبا موتور» با تخفیف ویژه آغاز شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
ابطال دور جدید ثبت‌نام قرعه‌کشی وارداتی‌ها
خودرو

ابطال دور جدید ثبت‌نام قرعه‌کشی وارداتی‌ها

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
بازار خودرو قفل شد!
خودرو

بازار خودرو قفل شد!

۰۶ مرداد ۱۴۰۴
درآمدها با هزینه‌ها تناسبی ندارد
خودرو

درآمدها با هزینه‌ها تناسبی ندارد

۰۶ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 9 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • شروع اعزام زائران عمره از ابتدای شهریور
  • «سلمان فارسی» اثر منحصر به فرد جهان می‌شود؛ قول پخش تا اواسط سال بعد
  • طرح سریال های جدید به تایید ساترا رسید
  • رشد ۵ برابری کشف ماینرهای غیرمجاز در ۱۴۰۴
  • وضعیت سبز در خط دفاع پرسپولیس با دو بازیکن جدید
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.