دانش جوین
جمعه, خرداد ۲۳, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی علمی

جذب ۵۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان/کسب رتبه ۷۱ جهانی در فناوری

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۱ دی ۱۴۰۰
در علمی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
8
55
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
جذب ۵۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان/کسب رتبه ۷۱ جهانی در فناوری

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رتبه جهانی ایران در شاخص فناوری را ۷۱ و در شاخص نوآوری را ۶۰ دانست و گفت: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از تحقیقات و همچنین پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم،

به گزارش دانشجو اینترنشنال دکتر علی خیرالدین در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تکریم مقام پژوهشگران دانشگاه خوارزمی که به صورت آنلاین در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سابقه ۱۰۲ سال فعالیت این دانشگاه، افزود: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور است که به امر پرورش و تربیت نیروهای انسانی چون شهید رجایی پرداخته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه شرکت های دانش بنیان موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارها جایگاه ایران در تولید علم در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۶ دنیا بوده است و امسال این رتبه به رتبه ۱۵ جهانی رسید که این امر به دلیل تلاش های پژوهشگران بوده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه رتبه ایران در شاخص تولید علم در منطقه اول است، خاطر نشان کرد: کشور بعد از ایران، ترکیه با اختلاف زیاد است به گونه ای که تعداد مقالات منتشر شده از سوی محققان ایرانی ۷۴ هزار سند و تعداد مقالات محققان کشور ترکیه ۵۹ هزار سند است.

معاون فناوری وزیر علوم به وضعیت و جایگاه جهانی ایران در دو شاخص نوآوری و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: ایران در شاخص فناوری در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۹۵ جهانی و این رتبه در حاضر به ۷۱ رسیده است.

وی رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری را ۶۰ عنوان کرد و ادامه داد: در سال های گذشته این رتبه ۱۲۰ بود که اکنون به رتبه ۶۰ نائل شدیم و این عدد نشان می دهد که ما نتوانستیم از علم تولید شده، فناوری پدید آوریم.

خیرالدین، اضافه کرد: بر اساس آمارها ایران حدود ۸۰۰ هزار دانشجوی دکتری و ارشد دارد و در حالی که در امریکا از هر ۵۰۰ پژوهش یک نوآوری پدید می آید در ایران این عدد از هر ۱۰۰ هزار پژوهش یک نوآوری ارائه می شود.

معاون فناوری وزیر علوم تاکید کرد: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزش محور، دانشگاه نسل دوم دانشگاه های پژوهش محور و دانشگاه نسل سوم دانشگاه های کارآفرین هستند و اکنون ما باید به سراغ نسل های چهارم و پنجم دانشگاه ها برویم. این دسته از دانشگاه ها دانشگاه های جامع و مسوولیت پذیر هستند.

خیرالدین تحقیقات را شامل ۳ دسته بنیادی، کاربردی و توسعه ای دانست و یادآور شد: در حال حاضر تمرکز کشور بر تحقیقات بنیادی است و این در حالی است که اگر در دانشگاهی ۴ تحقیق انجام می شود، ۳ مورد آن باید به کار برد، چرا که با کاربردی کردن تحقیقات است که می تواند دانشگاه کارآفرین ایجاد شود و تولید ثروت کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه های دانشگاه ها به شدت پایین است، اضافه کرد: ۸۵ درصد از بودجه های دانشگاه ها صرف حقوق و دستمرد می شود، از سوی دیگر بودجه های دانشگاه ها به شدت به بودجه های عمومی وابسته است و این واقعیات نشان می دهد که در دانشگاه ها نتوانستیم تحقیقات انجام شده را به فروش برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی معاونت فناوری در وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه ها نیز باید دو معاونت فناوری و پژوهشی ایجاد شود، گفت: فناوری در دانشگاه ها باید متولی داشته باشد تا بتواند دانشجویان را به سمت استقرار در مراکز رشد سوق دهد.

خیرالدین، به بیان برنامه های اولویت دار معاونت فناوری وزارت علوم پرداخت و افزود: رصد و دیپلماسی فناوری و تعامل دانشگاه ها با پارک علم و فناوری و توسعه فناوری های نرم از جمله برنامه های اولویت دار ما است.

وی توسعه فناوری های نرم را شامل حوزه هایی چون معماری، هنر و علوم انسانی دانست و خاطر نشان کرد: ما در حال بازنگری در آیین نامه ها هستیم و در تلاش هستیم که روسای دانشگاه ها عضو شورای پارک و روسای پارک ها عضو شورای دانشگاه ها باشند.

خیرالدین با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی گفت: بر اساس آمارها ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند ولی از سوی دیگر ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده اند و از سوی دیگر شرکت های دانش بنیان ۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را جذب کرده اند.

معاون فناوری وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه دانشگاه ها به سطح فناوری تولید شده، افزود: TRL های یک تا ۴ که تولید نمونه اولیه محصول است مربوط به دانشگاه ها می شود و TRL ۹ نیز مربوط به راه اندازی خط تولید می شود و دانشگاه ها باید به TRL های میانی توجه داشته باشند.

انتهای پیام

جذب ۵۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان/کسب رتبه ۷۱ جهانی در فناوری

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رتبه جهانی ایران در شاخص فناوری را ۷۱ و در شاخص نوآوری را ۶۰ دانست و گفت: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از تحقیقات و همچنین پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم،

به گزارش دانشجو اینترنشنال دکتر علی خیرالدین در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تکریم مقام پژوهشگران دانشگاه خوارزمی که به صورت آنلاین در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سابقه ۱۰۲ سال فعالیت این دانشگاه، افزود: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور است که به امر پرورش و تربیت نیروهای انسانی چون شهید رجایی پرداخته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه شرکت های دانش بنیان موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارها جایگاه ایران در تولید علم در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۶ دنیا بوده است و امسال این رتبه به رتبه ۱۵ جهانی رسید که این امر به دلیل تلاش های پژوهشگران بوده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه رتبه ایران در شاخص تولید علم در منطقه اول است، خاطر نشان کرد: کشور بعد از ایران، ترکیه با اختلاف زیاد است به گونه ای که تعداد مقالات منتشر شده از سوی محققان ایرانی ۷۴ هزار سند و تعداد مقالات محققان کشور ترکیه ۵۹ هزار سند است.

معاون فناوری وزیر علوم به وضعیت و جایگاه جهانی ایران در دو شاخص نوآوری و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: ایران در شاخص فناوری در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۹۵ جهانی و این رتبه در حاضر به ۷۱ رسیده است.

وی رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری را ۶۰ عنوان کرد و ادامه داد: در سال های گذشته این رتبه ۱۲۰ بود که اکنون به رتبه ۶۰ نائل شدیم و این عدد نشان می دهد که ما نتوانستیم از علم تولید شده، فناوری پدید آوریم.

خیرالدین، اضافه کرد: بر اساس آمارها ایران حدود ۸۰۰ هزار دانشجوی دکتری و ارشد دارد و در حالی که در امریکا از هر ۵۰۰ پژوهش یک نوآوری پدید می آید در ایران این عدد از هر ۱۰۰ هزار پژوهش یک نوآوری ارائه می شود.

معاون فناوری وزیر علوم تاکید کرد: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزش محور، دانشگاه نسل دوم دانشگاه های پژوهش محور و دانشگاه نسل سوم دانشگاه های کارآفرین هستند و اکنون ما باید به سراغ نسل های چهارم و پنجم دانشگاه ها برویم. این دسته از دانشگاه ها دانشگاه های جامع و مسوولیت پذیر هستند.

خیرالدین تحقیقات را شامل ۳ دسته بنیادی، کاربردی و توسعه ای دانست و یادآور شد: در حال حاضر تمرکز کشور بر تحقیقات بنیادی است و این در حالی است که اگر در دانشگاهی ۴ تحقیق انجام می شود، ۳ مورد آن باید به کار برد، چرا که با کاربردی کردن تحقیقات است که می تواند دانشگاه کارآفرین ایجاد شود و تولید ثروت کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه های دانشگاه ها به شدت پایین است، اضافه کرد: ۸۵ درصد از بودجه های دانشگاه ها صرف حقوق و دستمرد می شود، از سوی دیگر بودجه های دانشگاه ها به شدت به بودجه های عمومی وابسته است و این واقعیات نشان می دهد که در دانشگاه ها نتوانستیم تحقیقات انجام شده را به فروش برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی معاونت فناوری در وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه ها نیز باید دو معاونت فناوری و پژوهشی ایجاد شود، گفت: فناوری در دانشگاه ها باید متولی داشته باشد تا بتواند دانشجویان را به سمت استقرار در مراکز رشد سوق دهد.

خیرالدین، به بیان برنامه های اولویت دار معاونت فناوری وزارت علوم پرداخت و افزود: رصد و دیپلماسی فناوری و تعامل دانشگاه ها با پارک علم و فناوری و توسعه فناوری های نرم از جمله برنامه های اولویت دار ما است.

وی توسعه فناوری های نرم را شامل حوزه هایی چون معماری، هنر و علوم انسانی دانست و خاطر نشان کرد: ما در حال بازنگری در آیین نامه ها هستیم و در تلاش هستیم که روسای دانشگاه ها عضو شورای پارک و روسای پارک ها عضو شورای دانشگاه ها باشند.

خیرالدین با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی گفت: بر اساس آمارها ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند ولی از سوی دیگر ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده اند و از سوی دیگر شرکت های دانش بنیان ۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را جذب کرده اند.

معاون فناوری وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه دانشگاه ها به سطح فناوری تولید شده، افزود: TRL های یک تا ۴ که تولید نمونه اولیه محصول است مربوط به دانشگاه ها می شود و TRL ۹ نیز مربوط به راه اندازی خط تولید می شود و دانشگاه ها باید به TRL های میانی توجه داشته باشند.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

شغل مناسب برای کسانی که اهل شور و هیجان زیادی نیستند!

راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای

چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟

جذب ۵۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان/کسب رتبه ۷۱ جهانی در فناوری

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رتبه جهانی ایران در شاخص فناوری را ۷۱ و در شاخص نوآوری را ۶۰ دانست و گفت: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از تحقیقات و همچنین پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم،

به گزارش دانشجو اینترنشنال دکتر علی خیرالدین در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تکریم مقام پژوهشگران دانشگاه خوارزمی که به صورت آنلاین در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سابقه ۱۰۲ سال فعالیت این دانشگاه، افزود: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور است که به امر پرورش و تربیت نیروهای انسانی چون شهید رجایی پرداخته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه شرکت های دانش بنیان موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارها جایگاه ایران در تولید علم در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۶ دنیا بوده است و امسال این رتبه به رتبه ۱۵ جهانی رسید که این امر به دلیل تلاش های پژوهشگران بوده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه رتبه ایران در شاخص تولید علم در منطقه اول است، خاطر نشان کرد: کشور بعد از ایران، ترکیه با اختلاف زیاد است به گونه ای که تعداد مقالات منتشر شده از سوی محققان ایرانی ۷۴ هزار سند و تعداد مقالات محققان کشور ترکیه ۵۹ هزار سند است.

معاون فناوری وزیر علوم به وضعیت و جایگاه جهانی ایران در دو شاخص نوآوری و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: ایران در شاخص فناوری در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۹۵ جهانی و این رتبه در حاضر به ۷۱ رسیده است.

وی رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری را ۶۰ عنوان کرد و ادامه داد: در سال های گذشته این رتبه ۱۲۰ بود که اکنون به رتبه ۶۰ نائل شدیم و این عدد نشان می دهد که ما نتوانستیم از علم تولید شده، فناوری پدید آوریم.

خیرالدین، اضافه کرد: بر اساس آمارها ایران حدود ۸۰۰ هزار دانشجوی دکتری و ارشد دارد و در حالی که در امریکا از هر ۵۰۰ پژوهش یک نوآوری پدید می آید در ایران این عدد از هر ۱۰۰ هزار پژوهش یک نوآوری ارائه می شود.

معاون فناوری وزیر علوم تاکید کرد: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزش محور، دانشگاه نسل دوم دانشگاه های پژوهش محور و دانشگاه نسل سوم دانشگاه های کارآفرین هستند و اکنون ما باید به سراغ نسل های چهارم و پنجم دانشگاه ها برویم. این دسته از دانشگاه ها دانشگاه های جامع و مسوولیت پذیر هستند.

خیرالدین تحقیقات را شامل ۳ دسته بنیادی، کاربردی و توسعه ای دانست و یادآور شد: در حال حاضر تمرکز کشور بر تحقیقات بنیادی است و این در حالی است که اگر در دانشگاهی ۴ تحقیق انجام می شود، ۳ مورد آن باید به کار برد، چرا که با کاربردی کردن تحقیقات است که می تواند دانشگاه کارآفرین ایجاد شود و تولید ثروت کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه های دانشگاه ها به شدت پایین است، اضافه کرد: ۸۵ درصد از بودجه های دانشگاه ها صرف حقوق و دستمرد می شود، از سوی دیگر بودجه های دانشگاه ها به شدت به بودجه های عمومی وابسته است و این واقعیات نشان می دهد که در دانشگاه ها نتوانستیم تحقیقات انجام شده را به فروش برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی معاونت فناوری در وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه ها نیز باید دو معاونت فناوری و پژوهشی ایجاد شود، گفت: فناوری در دانشگاه ها باید متولی داشته باشد تا بتواند دانشجویان را به سمت استقرار در مراکز رشد سوق دهد.

خیرالدین، به بیان برنامه های اولویت دار معاونت فناوری وزارت علوم پرداخت و افزود: رصد و دیپلماسی فناوری و تعامل دانشگاه ها با پارک علم و فناوری و توسعه فناوری های نرم از جمله برنامه های اولویت دار ما است.

وی توسعه فناوری های نرم را شامل حوزه هایی چون معماری، هنر و علوم انسانی دانست و خاطر نشان کرد: ما در حال بازنگری در آیین نامه ها هستیم و در تلاش هستیم که روسای دانشگاه ها عضو شورای پارک و روسای پارک ها عضو شورای دانشگاه ها باشند.

خیرالدین با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی گفت: بر اساس آمارها ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند ولی از سوی دیگر ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده اند و از سوی دیگر شرکت های دانش بنیان ۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را جذب کرده اند.

معاون فناوری وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه دانشگاه ها به سطح فناوری تولید شده، افزود: TRL های یک تا ۴ که تولید نمونه اولیه محصول است مربوط به دانشگاه ها می شود و TRL ۹ نیز مربوط به راه اندازی خط تولید می شود و دانشگاه ها باید به TRL های میانی توجه داشته باشند.

انتهای پیام

جذب ۵۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان/کسب رتبه ۷۱ جهانی در فناوری

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رتبه جهانی ایران در شاخص فناوری را ۷۱ و در شاخص نوآوری را ۶۰ دانست و گفت: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از تحقیقات و همچنین پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم،

به گزارش دانشجو اینترنشنال دکتر علی خیرالدین در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تکریم مقام پژوهشگران دانشگاه خوارزمی که به صورت آنلاین در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سابقه ۱۰۲ سال فعالیت این دانشگاه، افزود: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور است که به امر پرورش و تربیت نیروهای انسانی چون شهید رجایی پرداخته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه شرکت های دانش بنیان موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارها جایگاه ایران در تولید علم در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۶ دنیا بوده است و امسال این رتبه به رتبه ۱۵ جهانی رسید که این امر به دلیل تلاش های پژوهشگران بوده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه رتبه ایران در شاخص تولید علم در منطقه اول است، خاطر نشان کرد: کشور بعد از ایران، ترکیه با اختلاف زیاد است به گونه ای که تعداد مقالات منتشر شده از سوی محققان ایرانی ۷۴ هزار سند و تعداد مقالات محققان کشور ترکیه ۵۹ هزار سند است.

معاون فناوری وزیر علوم به وضعیت و جایگاه جهانی ایران در دو شاخص نوآوری و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: ایران در شاخص فناوری در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۹۵ جهانی و این رتبه در حاضر به ۷۱ رسیده است.

وی رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری را ۶۰ عنوان کرد و ادامه داد: در سال های گذشته این رتبه ۱۲۰ بود که اکنون به رتبه ۶۰ نائل شدیم و این عدد نشان می دهد که ما نتوانستیم از علم تولید شده، فناوری پدید آوریم.

خیرالدین، اضافه کرد: بر اساس آمارها ایران حدود ۸۰۰ هزار دانشجوی دکتری و ارشد دارد و در حالی که در امریکا از هر ۵۰۰ پژوهش یک نوآوری پدید می آید در ایران این عدد از هر ۱۰۰ هزار پژوهش یک نوآوری ارائه می شود.

معاون فناوری وزیر علوم تاکید کرد: این اعداد نشان می دهد که ما نتوانستیم از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزش محور، دانشگاه نسل دوم دانشگاه های پژوهش محور و دانشگاه نسل سوم دانشگاه های کارآفرین هستند و اکنون ما باید به سراغ نسل های چهارم و پنجم دانشگاه ها برویم. این دسته از دانشگاه ها دانشگاه های جامع و مسوولیت پذیر هستند.

خیرالدین تحقیقات را شامل ۳ دسته بنیادی، کاربردی و توسعه ای دانست و یادآور شد: در حال حاضر تمرکز کشور بر تحقیقات بنیادی است و این در حالی است که اگر در دانشگاهی ۴ تحقیق انجام می شود، ۳ مورد آن باید به کار برد، چرا که با کاربردی کردن تحقیقات است که می تواند دانشگاه کارآفرین ایجاد شود و تولید ثروت کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه های دانشگاه ها به شدت پایین است، اضافه کرد: ۸۵ درصد از بودجه های دانشگاه ها صرف حقوق و دستمرد می شود، از سوی دیگر بودجه های دانشگاه ها به شدت به بودجه های عمومی وابسته است و این واقعیات نشان می دهد که در دانشگاه ها نتوانستیم تحقیقات انجام شده را به فروش برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی معاونت فناوری در وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه ها نیز باید دو معاونت فناوری و پژوهشی ایجاد شود، گفت: فناوری در دانشگاه ها باید متولی داشته باشد تا بتواند دانشجویان را به سمت استقرار در مراکز رشد سوق دهد.

خیرالدین، به بیان برنامه های اولویت دار معاونت فناوری وزارت علوم پرداخت و افزود: رصد و دیپلماسی فناوری و تعامل دانشگاه ها با پارک علم و فناوری و توسعه فناوری های نرم از جمله برنامه های اولویت دار ما است.

وی توسعه فناوری های نرم را شامل حوزه هایی چون معماری، هنر و علوم انسانی دانست و خاطر نشان کرد: ما در حال بازنگری در آیین نامه ها هستیم و در تلاش هستیم که روسای دانشگاه ها عضو شورای پارک و روسای پارک ها عضو شورای دانشگاه ها باشند.

خیرالدین با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی گفت: بر اساس آمارها ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند ولی از سوی دیگر ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده اند و از سوی دیگر شرکت های دانش بنیان ۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را جذب کرده اند.

معاون فناوری وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه دانشگاه ها به سطح فناوری تولید شده، افزود: TRL های یک تا ۴ که تولید نمونه اولیه محصول است مربوط به دانشگاه ها می شود و TRL ۹ نیز مربوط به راه اندازی خط تولید می شود و دانشگاه ها باید به TRL های میانی توجه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها: شرکت‌های دانش‌بنیان
پست قبلی

سخنگوی کمیسیون تلفیق: قاطبه اعضای کمیسیون تلفیق هنوز برای حذف ارز ترجیحی قانع نشده اند

پست بعدی

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد خوزستان جزو ۴ استان پرتصادف کشور/ مسائل ترافیکی اولویت باشد

مربوطه پست ها

شغل مناسب من
علمی

شغل مناسب برای کسانی که اهل شور و هیجان زیادی نیستند!

۳۰ فروردین ۱۴۰۴
راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای
علمی

راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای

۲۵ اسفند ۱۴۰۳
چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟
علمی

چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟

۰۸ بهمن ۱۴۰۳
آموزش دیجیتال: آینده‌ای روشن برای یادگیری مادام‌العمر
علمی

آموزش دیجیتال: آینده‌ای روشن برای یادگیری مادام‌العمر

۰۷ بهمن ۱۴۰۳
چطور با استفاده از ابزارهای علمی، چالش‌های روزمره را حل کنیم؟
علمی

چطور با استفاده از ابزارهای علمی، چالش‌های روزمره را حل کنیم؟

۰۶ بهمن ۱۴۰۳
نقش تکنولوژی در تسهیل دسترسی به منابع آموزشی در سراسر جهان
علمی

نقش تکنولوژی در تسهیل دسترسی به منابع آموزشی در سراسر جهان

۰۵ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • قبرستان سامسونگ/ اگر وارد نشوید، پاک می‌شود!
  • سود باورنکردنی ایلان ماسک از حضور در کاخ سفید / ۱۰۰ میلیارد دلار پرحاشیه
  • شاه ماه نقل و انتقالات در راه استقلال
  • همه‌چیز درباره رویداد «WWDC ۲۰۲۵» / امروز اپل همه‌چیز را از نو می‌نویسد
  • پرسپولیسی‌ها از جذب مغانلو پشیمان شدند!
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.