دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی صنعت و تجارت

جزییات توافق ایران و ارمنستان برای ساخت مسیرهای ترانزیتی جدید

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۷ مهر ۱۴۰۰
در صنعت و تجارت
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
322
2.3k
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

«خیراله خادمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به پایان سفر خود به ارمنستان برای بررسی وضعیت جاده‌ای حدفاصل بین مرز نوردوزدر ایران به سمت ایروان در ارمنستان افزود: با مقامات کشور ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت ارمنستان و معاونین وی ملاقات بسیار خوبی انجام شد. برای تعیین مسیر جدید نیز راهکارهای خوبی با برنامه زمانبندی مشخص در نظر گرفته شد تا مشکلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی در ۲۱ کیلومتر فعلی به وجود آمده است رفع شود.

خادمی ادامه داد: در این سفر ضمن بازدید از محور در حال ساخت که به عنوان جایگزین ۲۱ کیلومتر فعلی توسط بخش زیرساخت ارمنستان در حال اتمام است، اعلام کردیم که آماده کمک و مساعدت برای تسریع عملیات اجرایی مسیر جایگزین هستیم.

وی در مورد وضعیت فعلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی مشکل ایجاد کرده است، گفت: منطقه «گوریس» به سمت «قاپان» که ۲۱ کیلومتر است اخیرا در داخل خاک جمهوری آذربایجان قرار گرفته و ما به اخذ عوارض اضافی توسط جمهوری آذربایجان اعتراض داریم. لازم است راه جایگزین جاده قبلی ایجاد شود تا مسافران و کامیونداران ایرانی مشکل تردد با پرداخت عوارض اضافی نداشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر ارتباطی از ایران به سمت مرز «نوردوز» ایروان در ارمنستان که ما را به مرز گرجستان و قفقاز می رساند یک کریدور مهم منطقه‌ای، بین المللی و راهبردی است و باید ببین دو کشور ایران و ارمنستان باز نگه داشته شود. برای همین هم احداث راه جایگزین در محدوده ۲۱ کیلومتر فعلی در نظر گرفته شده است و همچنین قرار شد در درازمدت برای برنامه‌های احداث بخش جنوبی کریدور شمال به جنوب که مرز نوردوز ایران را در نهایت به مرز گرجستان وصل می‌کند، برنامه ریزی شود.

بر اساس اعلام خادمی، برنامه درازمدت ارمنستان ساخت قطعه ۴ این کریدور سراسری است و ایران اعلام آمادگی کرده است تا مشاوران و پیمانکاران خود را برای اجرای این قطعه مشارکت داشته باشند

وی با بیان اینکه سفر به ارمنستان با همراهی تیم مهندسی انجام شد، گفت: بازدید کارشناسی هم انجام شد تا مشارکت در ساخت این محور را در صورت آمادگی ارمنستان شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا آن زمان مسیر جایگزین تا یک ماه آینده آسفالت و آماده تردد کامیون های ایرانی می‌شود.  قطعه ۴ کریدور شمال- جنوب در خاک ارمنستان حدود ۱۵ کیلومتر تونل و پل داشته و تکمیل آن به پنج سال زمان نیاز دارد و کار اصلی در درازمدت، احداث قطعه ۴ جنوبی ایروان به مرز ایران است که به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب می‌تواند جاده مهم و ترانزیتی برای ارتباط بین کشور ما با کشور ارمنستان و قفقاز باشد. قسمت شمالی این مسیر یعنی ایروان به سمت گرجستان توسط ارمنستان احداث شده است و  قسمت جنوبی به سمت مرز نوردوز ایران قطعه ۴ است که تصمیم‌ برای شروع عملیات اجرایی آن گرفته شد.  

به گزارش روز ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش به منظور مشارکت در تکمیل «جاده تاتو» به عنوان مسیر مستقیم ایران به کشور ارمنستان و در نتیجه تسهیل تردد در کریدور شمال- جنوب به ارمنستان سفر کرد. این سفر به منظور تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل دو کشور انجام شد و با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر، ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر بود؛ چرا که ایران می‌تواند با همکاری با ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از جمهوری آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

«خیراله خادمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به پایان سفر خود به ارمنستان برای بررسی وضعیت جاده‌ای حدفاصل بین مرز نوردوزدر ایران به سمت ایروان در ارمنستان افزود: با مقامات کشور ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت ارمنستان و معاونین وی ملاقات بسیار خوبی انجام شد. برای تعیین مسیر جدید نیز راهکارهای خوبی با برنامه زمانبندی مشخص در نظر گرفته شد تا مشکلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی در ۲۱ کیلومتر فعلی به وجود آمده است رفع شود.

خادمی ادامه داد: در این سفر ضمن بازدید از محور در حال ساخت که به عنوان جایگزین ۲۱ کیلومتر فعلی توسط بخش زیرساخت ارمنستان در حال اتمام است، اعلام کردیم که آماده کمک و مساعدت برای تسریع عملیات اجرایی مسیر جایگزین هستیم.

وی در مورد وضعیت فعلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی مشکل ایجاد کرده است، گفت: منطقه «گوریس» به سمت «قاپان» که ۲۱ کیلومتر است اخیرا در داخل خاک جمهوری آذربایجان قرار گرفته و ما به اخذ عوارض اضافی توسط جمهوری آذربایجان اعتراض داریم. لازم است راه جایگزین جاده قبلی ایجاد شود تا مسافران و کامیونداران ایرانی مشکل تردد با پرداخت عوارض اضافی نداشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر ارتباطی از ایران به سمت مرز «نوردوز» ایروان در ارمنستان که ما را به مرز گرجستان و قفقاز می رساند یک کریدور مهم منطقه‌ای، بین المللی و راهبردی است و باید ببین دو کشور ایران و ارمنستان باز نگه داشته شود. برای همین هم احداث راه جایگزین در محدوده ۲۱ کیلومتر فعلی در نظر گرفته شده است و همچنین قرار شد در درازمدت برای برنامه‌های احداث بخش جنوبی کریدور شمال به جنوب که مرز نوردوز ایران را در نهایت به مرز گرجستان وصل می‌کند، برنامه ریزی شود.

بر اساس اعلام خادمی، برنامه درازمدت ارمنستان ساخت قطعه ۴ این کریدور سراسری است و ایران اعلام آمادگی کرده است تا مشاوران و پیمانکاران خود را برای اجرای این قطعه مشارکت داشته باشند

وی با بیان اینکه سفر به ارمنستان با همراهی تیم مهندسی انجام شد، گفت: بازدید کارشناسی هم انجام شد تا مشارکت در ساخت این محور را در صورت آمادگی ارمنستان شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا آن زمان مسیر جایگزین تا یک ماه آینده آسفالت و آماده تردد کامیون های ایرانی می‌شود.  قطعه ۴ کریدور شمال- جنوب در خاک ارمنستان حدود ۱۵ کیلومتر تونل و پل داشته و تکمیل آن به پنج سال زمان نیاز دارد و کار اصلی در درازمدت، احداث قطعه ۴ جنوبی ایروان به مرز ایران است که به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب می‌تواند جاده مهم و ترانزیتی برای ارتباط بین کشور ما با کشور ارمنستان و قفقاز باشد. قسمت شمالی این مسیر یعنی ایروان به سمت گرجستان توسط ارمنستان احداث شده است و  قسمت جنوبی به سمت مرز نوردوز ایران قطعه ۴ است که تصمیم‌ برای شروع عملیات اجرایی آن گرفته شد.  

به گزارش روز ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش به منظور مشارکت در تکمیل «جاده تاتو» به عنوان مسیر مستقیم ایران به کشور ارمنستان و در نتیجه تسهیل تردد در کریدور شمال- جنوب به ارمنستان سفر کرد. این سفر به منظور تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل دو کشور انجام شد و با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر، ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر بود؛ چرا که ایران می‌تواند با همکاری با ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از جمهوری آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

اخبارجدیدترین

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟

«خیراله خادمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به پایان سفر خود به ارمنستان برای بررسی وضعیت جاده‌ای حدفاصل بین مرز نوردوزدر ایران به سمت ایروان در ارمنستان افزود: با مقامات کشور ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت ارمنستان و معاونین وی ملاقات بسیار خوبی انجام شد. برای تعیین مسیر جدید نیز راهکارهای خوبی با برنامه زمانبندی مشخص در نظر گرفته شد تا مشکلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی در ۲۱ کیلومتر فعلی به وجود آمده است رفع شود.

خادمی ادامه داد: در این سفر ضمن بازدید از محور در حال ساخت که به عنوان جایگزین ۲۱ کیلومتر فعلی توسط بخش زیرساخت ارمنستان در حال اتمام است، اعلام کردیم که آماده کمک و مساعدت برای تسریع عملیات اجرایی مسیر جایگزین هستیم.

وی در مورد وضعیت فعلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی مشکل ایجاد کرده است، گفت: منطقه «گوریس» به سمت «قاپان» که ۲۱ کیلومتر است اخیرا در داخل خاک جمهوری آذربایجان قرار گرفته و ما به اخذ عوارض اضافی توسط جمهوری آذربایجان اعتراض داریم. لازم است راه جایگزین جاده قبلی ایجاد شود تا مسافران و کامیونداران ایرانی مشکل تردد با پرداخت عوارض اضافی نداشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر ارتباطی از ایران به سمت مرز «نوردوز» ایروان در ارمنستان که ما را به مرز گرجستان و قفقاز می رساند یک کریدور مهم منطقه‌ای، بین المللی و راهبردی است و باید ببین دو کشور ایران و ارمنستان باز نگه داشته شود. برای همین هم احداث راه جایگزین در محدوده ۲۱ کیلومتر فعلی در نظر گرفته شده است و همچنین قرار شد در درازمدت برای برنامه‌های احداث بخش جنوبی کریدور شمال به جنوب که مرز نوردوز ایران را در نهایت به مرز گرجستان وصل می‌کند، برنامه ریزی شود.

بر اساس اعلام خادمی، برنامه درازمدت ارمنستان ساخت قطعه ۴ این کریدور سراسری است و ایران اعلام آمادگی کرده است تا مشاوران و پیمانکاران خود را برای اجرای این قطعه مشارکت داشته باشند

وی با بیان اینکه سفر به ارمنستان با همراهی تیم مهندسی انجام شد، گفت: بازدید کارشناسی هم انجام شد تا مشارکت در ساخت این محور را در صورت آمادگی ارمنستان شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا آن زمان مسیر جایگزین تا یک ماه آینده آسفالت و آماده تردد کامیون های ایرانی می‌شود.  قطعه ۴ کریدور شمال- جنوب در خاک ارمنستان حدود ۱۵ کیلومتر تونل و پل داشته و تکمیل آن به پنج سال زمان نیاز دارد و کار اصلی در درازمدت، احداث قطعه ۴ جنوبی ایروان به مرز ایران است که به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب می‌تواند جاده مهم و ترانزیتی برای ارتباط بین کشور ما با کشور ارمنستان و قفقاز باشد. قسمت شمالی این مسیر یعنی ایروان به سمت گرجستان توسط ارمنستان احداث شده است و  قسمت جنوبی به سمت مرز نوردوز ایران قطعه ۴ است که تصمیم‌ برای شروع عملیات اجرایی آن گرفته شد.  

به گزارش روز ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش به منظور مشارکت در تکمیل «جاده تاتو» به عنوان مسیر مستقیم ایران به کشور ارمنستان و در نتیجه تسهیل تردد در کریدور شمال- جنوب به ارمنستان سفر کرد. این سفر به منظور تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل دو کشور انجام شد و با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر، ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر بود؛ چرا که ایران می‌تواند با همکاری با ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از جمهوری آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

«خیراله خادمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به پایان سفر خود به ارمنستان برای بررسی وضعیت جاده‌ای حدفاصل بین مرز نوردوزدر ایران به سمت ایروان در ارمنستان افزود: با مقامات کشور ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت ارمنستان و معاونین وی ملاقات بسیار خوبی انجام شد. برای تعیین مسیر جدید نیز راهکارهای خوبی با برنامه زمانبندی مشخص در نظر گرفته شد تا مشکلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی در ۲۱ کیلومتر فعلی به وجود آمده است رفع شود.

خادمی ادامه داد: در این سفر ضمن بازدید از محور در حال ساخت که به عنوان جایگزین ۲۱ کیلومتر فعلی توسط بخش زیرساخت ارمنستان در حال اتمام است، اعلام کردیم که آماده کمک و مساعدت برای تسریع عملیات اجرایی مسیر جایگزین هستیم.

وی در مورد وضعیت فعلی که برای تردد کامیون‌های ایرانی مشکل ایجاد کرده است، گفت: منطقه «گوریس» به سمت «قاپان» که ۲۱ کیلومتر است اخیرا در داخل خاک جمهوری آذربایجان قرار گرفته و ما به اخذ عوارض اضافی توسط جمهوری آذربایجان اعتراض داریم. لازم است راه جایگزین جاده قبلی ایجاد شود تا مسافران و کامیونداران ایرانی مشکل تردد با پرداخت عوارض اضافی نداشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر ارتباطی از ایران به سمت مرز «نوردوز» ایروان در ارمنستان که ما را به مرز گرجستان و قفقاز می رساند یک کریدور مهم منطقه‌ای، بین المللی و راهبردی است و باید ببین دو کشور ایران و ارمنستان باز نگه داشته شود. برای همین هم احداث راه جایگزین در محدوده ۲۱ کیلومتر فعلی در نظر گرفته شده است و همچنین قرار شد در درازمدت برای برنامه‌های احداث بخش جنوبی کریدور شمال به جنوب که مرز نوردوز ایران را در نهایت به مرز گرجستان وصل می‌کند، برنامه ریزی شود.

بر اساس اعلام خادمی، برنامه درازمدت ارمنستان ساخت قطعه ۴ این کریدور سراسری است و ایران اعلام آمادگی کرده است تا مشاوران و پیمانکاران خود را برای اجرای این قطعه مشارکت داشته باشند

وی با بیان اینکه سفر به ارمنستان با همراهی تیم مهندسی انجام شد، گفت: بازدید کارشناسی هم انجام شد تا مشارکت در ساخت این محور را در صورت آمادگی ارمنستان شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا آن زمان مسیر جایگزین تا یک ماه آینده آسفالت و آماده تردد کامیون های ایرانی می‌شود.  قطعه ۴ کریدور شمال- جنوب در خاک ارمنستان حدود ۱۵ کیلومتر تونل و پل داشته و تکمیل آن به پنج سال زمان نیاز دارد و کار اصلی در درازمدت، احداث قطعه ۴ جنوبی ایروان به مرز ایران است که به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب می‌تواند جاده مهم و ترانزیتی برای ارتباط بین کشور ما با کشور ارمنستان و قفقاز باشد. قسمت شمالی این مسیر یعنی ایروان به سمت گرجستان توسط ارمنستان احداث شده است و  قسمت جنوبی به سمت مرز نوردوز ایران قطعه ۴ است که تصمیم‌ برای شروع عملیات اجرایی آن گرفته شد.  

به گزارش روز ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش به منظور مشارکت در تکمیل «جاده تاتو» به عنوان مسیر مستقیم ایران به کشور ارمنستان و در نتیجه تسهیل تردد در کریدور شمال- جنوب به ارمنستان سفر کرد. این سفر به منظور تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل‌و نقل دو کشور انجام شد و با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر، ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر بود؛ چرا که ایران می‌تواند با همکاری با ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از جمهوری آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

برچسب ها: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
پست قبلی

امیرعبداللهیان: ایران هرگز از کمک به لبنان دریغ نمی‌کند

پست بعدی

پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعاهای سه کشور اروپایی ملاک عمل ایران نیست

مربوطه پست ها

بهترين برند پودر كاكائو در ايران
صنعت و تجارت

بهترین برند پودر کاکائو در ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد
صنعت و تجارت

رئیس سازمان حمایت: احتکار خودرو با انبار کردن در پارکینگ فرقی ندارد

۱۸ خرداد ۱۴۰۴
ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟
صنعت و تجارت

ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های شیائومی، امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قیمت گوشی‌های آیفون امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
صنعت و تجارت

قیمت گوشی‌های آیفون امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.