دانش جوین
سه شنبه, مرداد ۱۴, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۷ مرداد ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
جلسه شورای هنر با تاکید سندنویسی هنرهای تجسمی برگزار شد
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر که با حضور نمایندگان انجمن‌های هنرهای تجسمی برگزار شد، گفت: در راستای عمل به سند مهندسی فرهنگی، دستگاه‌های مختلف باید اسنادی را تهیه می‌کردند.

وی با اشاره به مسیر طراحی اسناد، افزود: در فرآیند چگونگی طراحی سند باید توجه داشته باشیم که ملاحظات ذی‌نفعان اصلی در نظر گرفته شود و حتی‌ اگر آنها این سند را تنظیم نمی‌کنند در مسیر فراوریِ سند، از نظر آنها استفاده کنیم تا جایی که به اقناع نسبی برسند؛ باید توجه داشته باشیم یکی از عللی که این اسناد در مقام اجرا نمره خوبی نمی‌گیرند این است که ذی‌نفعان اصلی اقناع نشده‌اند.

صالحی تصریح کرد: با همین نگاه جلسات متعددی را با موضوع اسنادی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده بودند، برگزار و سعی کردیم ملاحظات ذی‌نفعان را در آن اعمال کنیم.

وی همچنین گفت: باید بررسی کنیم سند نوشتن در مورد حوزه‌های هنری مفید است یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید گفت سندنویسی چند فایده دارد؛ اول اینکه زبانی مشترک بین هنرمندان با حاکمیت، ذی‌نفعان و میان هنرمندان ایجاد می‌کند. ویژگی مثبت دیگری که سندنویسی دارد این است که «ادبیات ثبات» ایجاد می‌کند؛ «ثبات نسبی» موجب می‌شود تغییر مدیران آشفتگی ایجاد نکند و به هنرمندان امکان «استقرار نسبی» می‌دهد.

صالحی تصریح کرد: فایده دیگر سندنویسی این است که متنی قابل ارجاع برای وفاق نسبی در نظام حکمرانی ایجاد می‌کند. متن این‌چنینی موجب می‌شود فضایی برای حکمرانیِ کمتر متناقض به وجود آید.

وی با بیان اینکه سندنویسی در حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به حل برخی مشکلات کمک کند، گفت: اگر پذیرفتیم به سند نیاز داریم باید مشخص شود از سند چه انتظاراتی داریم؟ و آن سند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد اما متاسفانه انتظارات‌مان از سند را بیان نکردیم. سندنویسی به چنین مقدمه‌ای نیاز دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: مساله دیگر این است که نظام تدوین سند چگونه باید باشد؛ سندنویسی را به صنف بسپاریم یا بخش دیگری این کار را انجام دهد و سپس صنف نظر بدهد؟ یا ترکیبی از هردو؟ اگر هدف‌مان از سندنویسی را مشخص کنیم در مورد نظام تدوین سند بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.

در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر مشکلات حوزه هنرهای تجسمی با حضور تعدادی از فعالان این صنف بررسی شد و چالش‌ها، ضرورت‌ها و الزامات سندنویسی در این حوزه در معرض بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر که با حضور نمایندگان انجمن‌های هنرهای تجسمی برگزار شد، گفت: در راستای عمل به سند مهندسی فرهنگی، دستگاه‌های مختلف باید اسنادی را تهیه می‌کردند.

وی با اشاره به مسیر طراحی اسناد، افزود: در فرآیند چگونگی طراحی سند باید توجه داشته باشیم که ملاحظات ذی‌نفعان اصلی در نظر گرفته شود و حتی‌ اگر آنها این سند را تنظیم نمی‌کنند در مسیر فراوریِ سند، از نظر آنها استفاده کنیم تا جایی که به اقناع نسبی برسند؛ باید توجه داشته باشیم یکی از عللی که این اسناد در مقام اجرا نمره خوبی نمی‌گیرند این است که ذی‌نفعان اصلی اقناع نشده‌اند.

صالحی تصریح کرد: با همین نگاه جلسات متعددی را با موضوع اسنادی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده بودند، برگزار و سعی کردیم ملاحظات ذی‌نفعان را در آن اعمال کنیم.

وی همچنین گفت: باید بررسی کنیم سند نوشتن در مورد حوزه‌های هنری مفید است یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید گفت سندنویسی چند فایده دارد؛ اول اینکه زبانی مشترک بین هنرمندان با حاکمیت، ذی‌نفعان و میان هنرمندان ایجاد می‌کند. ویژگی مثبت دیگری که سندنویسی دارد این است که «ادبیات ثبات» ایجاد می‌کند؛ «ثبات نسبی» موجب می‌شود تغییر مدیران آشفتگی ایجاد نکند و به هنرمندان امکان «استقرار نسبی» می‌دهد.

صالحی تصریح کرد: فایده دیگر سندنویسی این است که متنی قابل ارجاع برای وفاق نسبی در نظام حکمرانی ایجاد می‌کند. متن این‌چنینی موجب می‌شود فضایی برای حکمرانیِ کمتر متناقض به وجود آید.

وی با بیان اینکه سندنویسی در حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به حل برخی مشکلات کمک کند، گفت: اگر پذیرفتیم به سند نیاز داریم باید مشخص شود از سند چه انتظاراتی داریم؟ و آن سند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد اما متاسفانه انتظارات‌مان از سند را بیان نکردیم. سندنویسی به چنین مقدمه‌ای نیاز دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: مساله دیگر این است که نظام تدوین سند چگونه باید باشد؛ سندنویسی را به صنف بسپاریم یا بخش دیگری این کار را انجام دهد و سپس صنف نظر بدهد؟ یا ترکیبی از هردو؟ اگر هدف‌مان از سندنویسی را مشخص کنیم در مورد نظام تدوین سند بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.

در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر مشکلات حوزه هنرهای تجسمی با حضور تعدادی از فعالان این صنف بررسی شد و چالش‌ها، ضرورت‌ها و الزامات سندنویسی در این حوزه در معرض بحث و گفتگو قرار گرفت.

اخبارجدیدترین

ارسطو خوش‌رزم: یکی از داوران گفت سالم‌ترین سیمرغ فجر را به تو دادیم

از پورشیرازی تا اکبر عبدی جلوی دوربین؛ کدام کارگردانان سریال می‌سازند؟

محمد فوقانی دبیر نهمین مسابقه عکس سینمای ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر که با حضور نمایندگان انجمن‌های هنرهای تجسمی برگزار شد، گفت: در راستای عمل به سند مهندسی فرهنگی، دستگاه‌های مختلف باید اسنادی را تهیه می‌کردند.

وی با اشاره به مسیر طراحی اسناد، افزود: در فرآیند چگونگی طراحی سند باید توجه داشته باشیم که ملاحظات ذی‌نفعان اصلی در نظر گرفته شود و حتی‌ اگر آنها این سند را تنظیم نمی‌کنند در مسیر فراوریِ سند، از نظر آنها استفاده کنیم تا جایی که به اقناع نسبی برسند؛ باید توجه داشته باشیم یکی از عللی که این اسناد در مقام اجرا نمره خوبی نمی‌گیرند این است که ذی‌نفعان اصلی اقناع نشده‌اند.

صالحی تصریح کرد: با همین نگاه جلسات متعددی را با موضوع اسنادی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده بودند، برگزار و سعی کردیم ملاحظات ذی‌نفعان را در آن اعمال کنیم.

وی همچنین گفت: باید بررسی کنیم سند نوشتن در مورد حوزه‌های هنری مفید است یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید گفت سندنویسی چند فایده دارد؛ اول اینکه زبانی مشترک بین هنرمندان با حاکمیت، ذی‌نفعان و میان هنرمندان ایجاد می‌کند. ویژگی مثبت دیگری که سندنویسی دارد این است که «ادبیات ثبات» ایجاد می‌کند؛ «ثبات نسبی» موجب می‌شود تغییر مدیران آشفتگی ایجاد نکند و به هنرمندان امکان «استقرار نسبی» می‌دهد.

صالحی تصریح کرد: فایده دیگر سندنویسی این است که متنی قابل ارجاع برای وفاق نسبی در نظام حکمرانی ایجاد می‌کند. متن این‌چنینی موجب می‌شود فضایی برای حکمرانیِ کمتر متناقض به وجود آید.

وی با بیان اینکه سندنویسی در حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به حل برخی مشکلات کمک کند، گفت: اگر پذیرفتیم به سند نیاز داریم باید مشخص شود از سند چه انتظاراتی داریم؟ و آن سند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد اما متاسفانه انتظارات‌مان از سند را بیان نکردیم. سندنویسی به چنین مقدمه‌ای نیاز دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: مساله دیگر این است که نظام تدوین سند چگونه باید باشد؛ سندنویسی را به صنف بسپاریم یا بخش دیگری این کار را انجام دهد و سپس صنف نظر بدهد؟ یا ترکیبی از هردو؟ اگر هدف‌مان از سندنویسی را مشخص کنیم در مورد نظام تدوین سند بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.

در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر مشکلات حوزه هنرهای تجسمی با حضور تعدادی از فعالان این صنف بررسی شد و چالش‌ها، ضرورت‌ها و الزامات سندنویسی در این حوزه در معرض بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر که با حضور نمایندگان انجمن‌های هنرهای تجسمی برگزار شد، گفت: در راستای عمل به سند مهندسی فرهنگی، دستگاه‌های مختلف باید اسنادی را تهیه می‌کردند.

وی با اشاره به مسیر طراحی اسناد، افزود: در فرآیند چگونگی طراحی سند باید توجه داشته باشیم که ملاحظات ذی‌نفعان اصلی در نظر گرفته شود و حتی‌ اگر آنها این سند را تنظیم نمی‌کنند در مسیر فراوریِ سند، از نظر آنها استفاده کنیم تا جایی که به اقناع نسبی برسند؛ باید توجه داشته باشیم یکی از عللی که این اسناد در مقام اجرا نمره خوبی نمی‌گیرند این است که ذی‌نفعان اصلی اقناع نشده‌اند.

صالحی تصریح کرد: با همین نگاه جلسات متعددی را با موضوع اسنادی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده بودند، برگزار و سعی کردیم ملاحظات ذی‌نفعان را در آن اعمال کنیم.

وی همچنین گفت: باید بررسی کنیم سند نوشتن در مورد حوزه‌های هنری مفید است یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید گفت سندنویسی چند فایده دارد؛ اول اینکه زبانی مشترک بین هنرمندان با حاکمیت، ذی‌نفعان و میان هنرمندان ایجاد می‌کند. ویژگی مثبت دیگری که سندنویسی دارد این است که «ادبیات ثبات» ایجاد می‌کند؛ «ثبات نسبی» موجب می‌شود تغییر مدیران آشفتگی ایجاد نکند و به هنرمندان امکان «استقرار نسبی» می‌دهد.

صالحی تصریح کرد: فایده دیگر سندنویسی این است که متنی قابل ارجاع برای وفاق نسبی در نظام حکمرانی ایجاد می‌کند. متن این‌چنینی موجب می‌شود فضایی برای حکمرانیِ کمتر متناقض به وجود آید.

وی با بیان اینکه سندنویسی در حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به حل برخی مشکلات کمک کند، گفت: اگر پذیرفتیم به سند نیاز داریم باید مشخص شود از سند چه انتظاراتی داریم؟ و آن سند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد اما متاسفانه انتظارات‌مان از سند را بیان نکردیم. سندنویسی به چنین مقدمه‌ای نیاز دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: مساله دیگر این است که نظام تدوین سند چگونه باید باشد؛ سندنویسی را به صنف بسپاریم یا بخش دیگری این کار را انجام دهد و سپس صنف نظر بدهد؟ یا ترکیبی از هردو؟ اگر هدف‌مان از سندنویسی را مشخص کنیم در مورد نظام تدوین سند بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.

در یکصد و هجدهمین جلسه شورای هنر مشکلات حوزه هنرهای تجسمی با حضور تعدادی از فعالان این صنف بررسی شد و چالش‌ها، ضرورت‌ها و الزامات سندنویسی در این حوزه در معرض بحث و گفتگو قرار گرفت.

پست قبلی

قراداد خدمات رسانه‌ای تئاتر رسمیت پیدا کرد

پست بعدی

مهرشاد سهیلی برنامه‌ای در صداوسیما ندارد؛ پول‌پاشی برای سفیدشویی

مربوطه پست ها

ارسطو خوش‌رزم: یکی از داوران گفت سالم‌ترین سیمرغ فجر را به تو دادیم
هنر و فرهنگ

ارسطو خوش‌رزم: یکی از داوران گفت سالم‌ترین سیمرغ فجر را به تو دادیم

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
از پورشیرازی تا اکبر عبدی جلوی دوربین؛ کدام کارگردانان سریال می‌سازند؟
هنر و فرهنگ

از پورشیرازی تا اکبر عبدی جلوی دوربین؛ کدام کارگردانان سریال می‌سازند؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
محمد فوقانی دبیر نهمین مسابقه عکس سینمای ایران شد
هنر و فرهنگ

محمد فوقانی دبیر نهمین مسابقه عکس سینمای ایران شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
شاهرخ خان بهترین بازیگر جوایز ملی هند شد
هنر و فرهنگ

شاهرخ خان بهترین بازیگر جوایز ملی هند شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
«آنسوی افسانه» در تماشاخانه سنگلج
هنر و فرهنگ

«آنسوی افسانه» در تماشاخانه سنگلج

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
«پُلی بر رودخانه خشک» یادآور جایگاه حیاتی آب است
هنر و فرهنگ

«پُلی بر رودخانه خشک» یادآور جایگاه حیاتی آب است

۱۴ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • موضوع رپورتاژ: قبل از ساخت هر ابزار هوش مصنوعی، این ۵ نکته حیاتی را بدانید!
  • چگونه فالوور خارجی بگیریم؟ بهترین راهکارها برای گسترش مخاطبین جهانی
  • کارنامه رتبه‌های برتر سال‌های گذشته
  • آخرین وضعیت لایحه طرح ترافیک جدید تهران
  • فرمانده انتظامی چالوس: ۱۴۳۹ نفر از اتباع غیرمجاز ردمرز شدند
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.