دانش جوین
چهارشنبه, تیر ۲۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

حبیب احمدزاده: تسلیت برای بازگشت بشریت به عصر تاریکی مدرن

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۲۵ تیر ۱۴۰۴
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
حبیب احمدزاده: تسلیت برای بازگشت بشریت به عصر تاریکی مدرن
2
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب احمدزاده کارگردان سینما در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه فرانچسکا آلبانیز گزارشگر حامی فلسطین در سازمان ملل یادداشتی نوشت.

در متن این یادداشت آمده است:

«از لحظه‌ای که سینما متولد شد بشریت به آرامی تغییر کرد؛ از خوانندگان خیال‌پردازی که جهان را با ذهن خود شکل می‌دادند، به تماشاگران منفعلی که مسحور صفحه‌های نمایش غول‌پیکر می‌شوند. قهرمانانی که زمانی از کاغذ و اندیشه زاده می‌شدند، به نمایش‌های سه‌بعدی تبدیل شدند: مردانی با مردانگی بیش از حد، زنانی با زیبایی باورنکردنی که روان مدرن را با توهم و میل شکل می‌دهند.

سپس اینترنت آمد که ما را حتی بیشتر از دنیای واقعی دور کرد. به جای طبیعت، خانواده یا یکدیگر، اکنون بی‌وقفه به صفحات درخشان خیره می‌شویم و در قلمرو مجازی به شدت به دنبال اعتبار هستیم. انسان خوب بودن در دنیای واقعی دیگر اولویت نیست. در این عصر، حتی تاریک‌ترین جنایات نیز می‌توانند قانونی به نظر برسند، اگر به اندازه کافی دور باشند.

کیانو ریوز بازیگر سینما، زمانی حکایتی تکان‌دهنده تعریف کرد مبنی بر اینکه روزی داستان فیلم «ماتریکس» را برای ۲ دختر نوجوان دوستش که اثر را ندیده بودند، تعریف کرد و پس از شنیدن طرح داستان فیلم «ماتریکس»، آنها فقط خندیدند و گفتند: «پس ما همین الان هم در ماتریکس زندگی می‌کنیم» و پدرشان در واکنش به این اتفاق گفته است که آن‌ها به ندرت از اتاق‌هایشان بیرون می‌آیند و با والدینشان صحبت می‌کنند.

این جدایی، قتل عام جاری در غزه را به یک تیتر خبری خاموش دیگر و به یک نمایش تبدیل کرده است. صفحه نمایش‌های هوشمند زمزمه می‌کنند: این فقط یک فیلم «مارول» دیگر است. رویت را برگردان. این دنیای تو نیست.

اما این حقیقت دنیای امروز است و در آن، کودکان در صف‌های غذا کشته می‌شوند، در حالی که دولت‌های قدرتمند، جنایتکاران جنگی مانند نتانیاهو را تشویق می‌کنند. کنگره ایالات متحده برای ادای احترام به مردی که مسئول ۱۷۰۰۰ کودک یتیم است، برمی‌خیزد، شاید از ترس و شاید از همدستی. باج‌گیری دیجیتال، تئاتر سیاسی و حواس‌پرتی جمعی، وجدان جمعی ما را فلج کرده است.

اخلاق ما که توسط اینستاگرام و واتس‌اپ عقیم شده است، اکنون در هشتگ‌ها و اعتراضات زودگذر در خیابان‌های امن جا می‌گیرد. ما قهرمانان آسایش هستیم، نه شجاعت.

در همین حال، تفتیش عقاید مدرن ترامپ و نتانیاهو حتی صداهای شجاع حقیقت گو مانند فرانچسکا آلبانیز را مجازات می‌کند و با آنها به دلیل ایستادن در کنار ناتوانان به مانند دشمن رفتار می‌کند. آلبانیز به بهترین شکل گفت: «قدرتمندان کسانی را که از طرف ناتوانان صحبت می‌کنند، مجازات می‌کنند. این نشانه قدرت نیست. این دقیقاً نشانه گناه است.»

ولی فرانچسکا این گالیله مدرن در برابر خدایان دروغین قدرت سر تعظیم فرود نخواهد آورد. به‌جای بسیاری از رهبران جهان که سر تعظیم فرود آوردند و بنابراین ما باید از خواب دیجیتال و از رویای ماتریکس خود بیدار شویم زیرا تنها با بازگشت به دنیای واقعی می‌توانیم جلوی کشتار بی‌گناهان و کسانی که هر ساعت برای یک کاسه آرد می‌میرند، بگیریم.

پس تسلیت برای سقوط همه ما به فرهنگ قرون وسطای امروزی و مدرن. شاید که قبل از انکه خیلی دیرتر شود از این رخوت مجازی برخیزیم.»

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب احمدزاده کارگردان سینما در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه فرانچسکا آلبانیز گزارشگر حامی فلسطین در سازمان ملل یادداشتی نوشت.

در متن این یادداشت آمده است:

«از لحظه‌ای که سینما متولد شد بشریت به آرامی تغییر کرد؛ از خوانندگان خیال‌پردازی که جهان را با ذهن خود شکل می‌دادند، به تماشاگران منفعلی که مسحور صفحه‌های نمایش غول‌پیکر می‌شوند. قهرمانانی که زمانی از کاغذ و اندیشه زاده می‌شدند، به نمایش‌های سه‌بعدی تبدیل شدند: مردانی با مردانگی بیش از حد، زنانی با زیبایی باورنکردنی که روان مدرن را با توهم و میل شکل می‌دهند.

سپس اینترنت آمد که ما را حتی بیشتر از دنیای واقعی دور کرد. به جای طبیعت، خانواده یا یکدیگر، اکنون بی‌وقفه به صفحات درخشان خیره می‌شویم و در قلمرو مجازی به شدت به دنبال اعتبار هستیم. انسان خوب بودن در دنیای واقعی دیگر اولویت نیست. در این عصر، حتی تاریک‌ترین جنایات نیز می‌توانند قانونی به نظر برسند، اگر به اندازه کافی دور باشند.

کیانو ریوز بازیگر سینما، زمانی حکایتی تکان‌دهنده تعریف کرد مبنی بر اینکه روزی داستان فیلم «ماتریکس» را برای ۲ دختر نوجوان دوستش که اثر را ندیده بودند، تعریف کرد و پس از شنیدن طرح داستان فیلم «ماتریکس»، آنها فقط خندیدند و گفتند: «پس ما همین الان هم در ماتریکس زندگی می‌کنیم» و پدرشان در واکنش به این اتفاق گفته است که آن‌ها به ندرت از اتاق‌هایشان بیرون می‌آیند و با والدینشان صحبت می‌کنند.

این جدایی، قتل عام جاری در غزه را به یک تیتر خبری خاموش دیگر و به یک نمایش تبدیل کرده است. صفحه نمایش‌های هوشمند زمزمه می‌کنند: این فقط یک فیلم «مارول» دیگر است. رویت را برگردان. این دنیای تو نیست.

اما این حقیقت دنیای امروز است و در آن، کودکان در صف‌های غذا کشته می‌شوند، در حالی که دولت‌های قدرتمند، جنایتکاران جنگی مانند نتانیاهو را تشویق می‌کنند. کنگره ایالات متحده برای ادای احترام به مردی که مسئول ۱۷۰۰۰ کودک یتیم است، برمی‌خیزد، شاید از ترس و شاید از همدستی. باج‌گیری دیجیتال، تئاتر سیاسی و حواس‌پرتی جمعی، وجدان جمعی ما را فلج کرده است.

اخلاق ما که توسط اینستاگرام و واتس‌اپ عقیم شده است، اکنون در هشتگ‌ها و اعتراضات زودگذر در خیابان‌های امن جا می‌گیرد. ما قهرمانان آسایش هستیم، نه شجاعت.

در همین حال، تفتیش عقاید مدرن ترامپ و نتانیاهو حتی صداهای شجاع حقیقت گو مانند فرانچسکا آلبانیز را مجازات می‌کند و با آنها به دلیل ایستادن در کنار ناتوانان به مانند دشمن رفتار می‌کند. آلبانیز به بهترین شکل گفت: «قدرتمندان کسانی را که از طرف ناتوانان صحبت می‌کنند، مجازات می‌کنند. این نشانه قدرت نیست. این دقیقاً نشانه گناه است.»

ولی فرانچسکا این گالیله مدرن در برابر خدایان دروغین قدرت سر تعظیم فرود نخواهد آورد. به‌جای بسیاری از رهبران جهان که سر تعظیم فرود آوردند و بنابراین ما باید از خواب دیجیتال و از رویای ماتریکس خود بیدار شویم زیرا تنها با بازگشت به دنیای واقعی می‌توانیم جلوی کشتار بی‌گناهان و کسانی که هر ساعت برای یک کاسه آرد می‌میرند، بگیریم.

پس تسلیت برای سقوط همه ما به فرهنگ قرون وسطای امروزی و مدرن. شاید که قبل از انکه خیلی دیرتر شود از این رخوت مجازی برخیزیم.»

اخبارجدیدترین

تائید ۲ طرح نمایشی در ساترا

چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟

بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب احمدزاده کارگردان سینما در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه فرانچسکا آلبانیز گزارشگر حامی فلسطین در سازمان ملل یادداشتی نوشت.

در متن این یادداشت آمده است:

«از لحظه‌ای که سینما متولد شد بشریت به آرامی تغییر کرد؛ از خوانندگان خیال‌پردازی که جهان را با ذهن خود شکل می‌دادند، به تماشاگران منفعلی که مسحور صفحه‌های نمایش غول‌پیکر می‌شوند. قهرمانانی که زمانی از کاغذ و اندیشه زاده می‌شدند، به نمایش‌های سه‌بعدی تبدیل شدند: مردانی با مردانگی بیش از حد، زنانی با زیبایی باورنکردنی که روان مدرن را با توهم و میل شکل می‌دهند.

سپس اینترنت آمد که ما را حتی بیشتر از دنیای واقعی دور کرد. به جای طبیعت، خانواده یا یکدیگر، اکنون بی‌وقفه به صفحات درخشان خیره می‌شویم و در قلمرو مجازی به شدت به دنبال اعتبار هستیم. انسان خوب بودن در دنیای واقعی دیگر اولویت نیست. در این عصر، حتی تاریک‌ترین جنایات نیز می‌توانند قانونی به نظر برسند، اگر به اندازه کافی دور باشند.

کیانو ریوز بازیگر سینما، زمانی حکایتی تکان‌دهنده تعریف کرد مبنی بر اینکه روزی داستان فیلم «ماتریکس» را برای ۲ دختر نوجوان دوستش که اثر را ندیده بودند، تعریف کرد و پس از شنیدن طرح داستان فیلم «ماتریکس»، آنها فقط خندیدند و گفتند: «پس ما همین الان هم در ماتریکس زندگی می‌کنیم» و پدرشان در واکنش به این اتفاق گفته است که آن‌ها به ندرت از اتاق‌هایشان بیرون می‌آیند و با والدینشان صحبت می‌کنند.

این جدایی، قتل عام جاری در غزه را به یک تیتر خبری خاموش دیگر و به یک نمایش تبدیل کرده است. صفحه نمایش‌های هوشمند زمزمه می‌کنند: این فقط یک فیلم «مارول» دیگر است. رویت را برگردان. این دنیای تو نیست.

اما این حقیقت دنیای امروز است و در آن، کودکان در صف‌های غذا کشته می‌شوند، در حالی که دولت‌های قدرتمند، جنایتکاران جنگی مانند نتانیاهو را تشویق می‌کنند. کنگره ایالات متحده برای ادای احترام به مردی که مسئول ۱۷۰۰۰ کودک یتیم است، برمی‌خیزد، شاید از ترس و شاید از همدستی. باج‌گیری دیجیتال، تئاتر سیاسی و حواس‌پرتی جمعی، وجدان جمعی ما را فلج کرده است.

اخلاق ما که توسط اینستاگرام و واتس‌اپ عقیم شده است، اکنون در هشتگ‌ها و اعتراضات زودگذر در خیابان‌های امن جا می‌گیرد. ما قهرمانان آسایش هستیم، نه شجاعت.

در همین حال، تفتیش عقاید مدرن ترامپ و نتانیاهو حتی صداهای شجاع حقیقت گو مانند فرانچسکا آلبانیز را مجازات می‌کند و با آنها به دلیل ایستادن در کنار ناتوانان به مانند دشمن رفتار می‌کند. آلبانیز به بهترین شکل گفت: «قدرتمندان کسانی را که از طرف ناتوانان صحبت می‌کنند، مجازات می‌کنند. این نشانه قدرت نیست. این دقیقاً نشانه گناه است.»

ولی فرانچسکا این گالیله مدرن در برابر خدایان دروغین قدرت سر تعظیم فرود نخواهد آورد. به‌جای بسیاری از رهبران جهان که سر تعظیم فرود آوردند و بنابراین ما باید از خواب دیجیتال و از رویای ماتریکس خود بیدار شویم زیرا تنها با بازگشت به دنیای واقعی می‌توانیم جلوی کشتار بی‌گناهان و کسانی که هر ساعت برای یک کاسه آرد می‌میرند، بگیریم.

پس تسلیت برای سقوط همه ما به فرهنگ قرون وسطای امروزی و مدرن. شاید که قبل از انکه خیلی دیرتر شود از این رخوت مجازی برخیزیم.»

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب احمدزاده کارگردان سینما در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه فرانچسکا آلبانیز گزارشگر حامی فلسطین در سازمان ملل یادداشتی نوشت.

در متن این یادداشت آمده است:

«از لحظه‌ای که سینما متولد شد بشریت به آرامی تغییر کرد؛ از خوانندگان خیال‌پردازی که جهان را با ذهن خود شکل می‌دادند، به تماشاگران منفعلی که مسحور صفحه‌های نمایش غول‌پیکر می‌شوند. قهرمانانی که زمانی از کاغذ و اندیشه زاده می‌شدند، به نمایش‌های سه‌بعدی تبدیل شدند: مردانی با مردانگی بیش از حد، زنانی با زیبایی باورنکردنی که روان مدرن را با توهم و میل شکل می‌دهند.

سپس اینترنت آمد که ما را حتی بیشتر از دنیای واقعی دور کرد. به جای طبیعت، خانواده یا یکدیگر، اکنون بی‌وقفه به صفحات درخشان خیره می‌شویم و در قلمرو مجازی به شدت به دنبال اعتبار هستیم. انسان خوب بودن در دنیای واقعی دیگر اولویت نیست. در این عصر، حتی تاریک‌ترین جنایات نیز می‌توانند قانونی به نظر برسند، اگر به اندازه کافی دور باشند.

کیانو ریوز بازیگر سینما، زمانی حکایتی تکان‌دهنده تعریف کرد مبنی بر اینکه روزی داستان فیلم «ماتریکس» را برای ۲ دختر نوجوان دوستش که اثر را ندیده بودند، تعریف کرد و پس از شنیدن طرح داستان فیلم «ماتریکس»، آنها فقط خندیدند و گفتند: «پس ما همین الان هم در ماتریکس زندگی می‌کنیم» و پدرشان در واکنش به این اتفاق گفته است که آن‌ها به ندرت از اتاق‌هایشان بیرون می‌آیند و با والدینشان صحبت می‌کنند.

این جدایی، قتل عام جاری در غزه را به یک تیتر خبری خاموش دیگر و به یک نمایش تبدیل کرده است. صفحه نمایش‌های هوشمند زمزمه می‌کنند: این فقط یک فیلم «مارول» دیگر است. رویت را برگردان. این دنیای تو نیست.

اما این حقیقت دنیای امروز است و در آن، کودکان در صف‌های غذا کشته می‌شوند، در حالی که دولت‌های قدرتمند، جنایتکاران جنگی مانند نتانیاهو را تشویق می‌کنند. کنگره ایالات متحده برای ادای احترام به مردی که مسئول ۱۷۰۰۰ کودک یتیم است، برمی‌خیزد، شاید از ترس و شاید از همدستی. باج‌گیری دیجیتال، تئاتر سیاسی و حواس‌پرتی جمعی، وجدان جمعی ما را فلج کرده است.

اخلاق ما که توسط اینستاگرام و واتس‌اپ عقیم شده است، اکنون در هشتگ‌ها و اعتراضات زودگذر در خیابان‌های امن جا می‌گیرد. ما قهرمانان آسایش هستیم، نه شجاعت.

در همین حال، تفتیش عقاید مدرن ترامپ و نتانیاهو حتی صداهای شجاع حقیقت گو مانند فرانچسکا آلبانیز را مجازات می‌کند و با آنها به دلیل ایستادن در کنار ناتوانان به مانند دشمن رفتار می‌کند. آلبانیز به بهترین شکل گفت: «قدرتمندان کسانی را که از طرف ناتوانان صحبت می‌کنند، مجازات می‌کنند. این نشانه قدرت نیست. این دقیقاً نشانه گناه است.»

ولی فرانچسکا این گالیله مدرن در برابر خدایان دروغین قدرت سر تعظیم فرود نخواهد آورد. به‌جای بسیاری از رهبران جهان که سر تعظیم فرود آوردند و بنابراین ما باید از خواب دیجیتال و از رویای ماتریکس خود بیدار شویم زیرا تنها با بازگشت به دنیای واقعی می‌توانیم جلوی کشتار بی‌گناهان و کسانی که هر ساعت برای یک کاسه آرد می‌میرند، بگیریم.

پس تسلیت برای سقوط همه ما به فرهنگ قرون وسطای امروزی و مدرن. شاید که قبل از انکه خیلی دیرتر شود از این رخوت مجازی برخیزیم.»

پست قبلی

فروش بلیت‌های «اودیسه» نولان یک سال زودتر از اکران آغاز شد

پست بعدی

«بلیت ساعت یک بعد از نیمه شب» در صحنه آبی

مربوطه پست ها

تائید ۲ طرح نمایشی در ساترا
هنر و فرهنگ

تائید ۲ طرح نمایشی در ساترا

۲۵ تیر ۱۴۰۴
چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟
هنر و فرهنگ

چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟

۲۵ تیر ۱۴۰۴
بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند
هنر و فرهنگ

بازیگران نمایش «نزیسته» معرفی شدند

۲۵ تیر ۱۴۰۴
«یکی از همین روزها خسرو می‌میرد» آماده نمایش شد
هنر و فرهنگ

«یکی از همین روزها خسرو می‌میرد» آماده نمایش شد

۲۵ تیر ۱۴۰۴
«بلیت ساعت یک بعد از نیمه شب» در صحنه آبی
هنر و فرهنگ

«بلیت ساعت یک بعد از نیمه شب» در صحنه آبی

۲۵ تیر ۱۴۰۴
فروش بلیت‌های «اودیسه» نولان یک سال زودتر از اکران آغاز شد
هنر و فرهنگ

فروش بلیت‌های «اودیسه» نولان یک سال زودتر از اکران آغاز شد

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • رشد دوباره سهام «سایپا»؛ بازدهی ۴۴ درصدی در ۹ ماه اخیر
  • رکوردشکنی «بهمن دیزل» در فصل بهار
  • تغییر ساختار سازمان‌های توسعه‌ای؛ فرهنگ و رفتار صنعتی را در بستر صنایع نهادینه کنید
  • اخذ فوری وام با سند خودرو بدون ضامن
  • دلیل بخار شدن روغن‌ موتور
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.