دوشنبه, شهریور ۳, ۱۴۰۴
دانش جوین
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • ورود
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

حسین عصمتی: شرایط کار برای هنرمندان نگارگر فراهم نیست

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۹ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
A A
حسین عصمتی: شرایط کار برای هنرمندان نگارگر فراهم نیست
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

حسین عصمتی هنرمند نقاش و نگارگر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی ایجاد خلاقیت و نوآوری در آثار نگارگران توضیح داد: اینکه چطور می‌شود نوآوری را وارد اثر نگارگری خود کنیم، نه من می‌توانم بگویم نه هنرمند دیگری. شاید تنها موردی که می‌توان گفت این است که کسی می‌تواند به این جایگاه برسد، که در آثار قدما جستجو کند و آنها را هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ مباحث نظری شناسایی کرده و اشراف کاملی روی این آثار داشته باشد. بعد از مرحله اشراف که ممکن است چندین سال طول بکشد، باید در بحث خیالی‌نگاری وارد شویم.

وی با اشاره به آموزش قدما که در آن سه اصطلاح کاربرد دارد، گفت: مشق نظری، مشق عملی و مشق خیالی سه اصطلاحی است که نگارگر معمولاً در آنها به کمال می‌رسد. مرحله اشراف شامل مشق عملی و نظری است و پس از آن ۲، مشق خیالی است. واقعیت این است که نمی‌توان گفت چطور می‌توان به این مرحله رسید! تنها راهش کار زیاد است، یعنی باید این‌قدر در کار تداوم داشته باشد که اتفاق مورد نظر در کارش بیفتد. این مشق خیالی را می‌توان یک اتفاق خواند اما شاید هم هدیه‌ای است که خداوند به انسان اعطا می‌کند. همچنان که وقتی یک نفر در را زیاد بکوبد خداوند هم جواب می‌دهد، کار هنری هم به همین منوال است که وقتی کار زیاد انجام شود، به مرتبه‌ای از کمال خواهد رسید.

این هنرمند نگارگر در ارزیابی نگارگری امروز ایران توضیح داد: نگارگری معاصر ما بدون شک تحت تاثیر هنر کلاسیک است که اشکالی هم ندارد. البته هنرمندان کمی هم هستند که تلاش دارند از هنر مدرن بهره بگیرند اما اکثر هنرمندان نگارگر از هنر کلاسیک غرب و رئالیسم در کارهایشان استفاده می‌کنند. به واسطه نزدیکی هنر رئالیسم به هنر نگارگری، این تاثیر در دوران معاصر این هنر دیده می‌شود و این سبک هنری به فراخور، بیشتر و کمتر در آثار هنرمندان استفاده شده است. برخی به صورت ظاهری از این المان‌ها استفاده می‌کنند که در آثارشان جا نمی‌افتد اما برخی هم با تمرین و مطالعه بیشتری که داشتند، استفاده از عناصری را که از هنر غرب وام گرفته‌اند، بهتر نمایان می‌کنند.

وی تصریح کرد: نسبت به چندین سال اخیر، الان در شرایطی بهتری در هنر نگارگری قرار داریم ولی خیلی ایده‌آل هم نیست و شرایط کاری برای این هنرمندان فراهم نیست، یعنی گالری‌ها عموماً آثار نگارگری را به نمایش نمی‌گذارند به جز اندک گالری هایی همچون لاجورد و گویا.

عصمتی در پایان در پاسخ به اینکه امروزه هنرمندان نگارگر در ابعاد خیالی‌نگاری فعالیت دارند یا رئال، گفت: هنر نگارگران امروز ترکیبی است و هم در خیالی‌نگاری، هنرمندانی داریم و هم برخی هنرمندان تحت تاثیر فرم‌ها و عناصر نقاشی کلاسیک هستند. البته باید تاکید کنم که در این ۲ دسته از هنرمندان، تعدادی هستند که از عناصر این هنر به درستی استفاده می‌کنند که آن هم به دلیل پشتکار و کار زیادشان است.

شاید برای شما جالب باشد

برپایی کنسرت گروه روایت در خانه هنرمندان

فصل سوم مجموعه مستند «آئینه عمر» روی آنتن شبکه چهار

گلاب آدینه و علی قمصری با «داستان شهریار» به تالار وحدت می‌آیند

حسین عصمتی هنرمند نقاش و نگارگر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی ایجاد خلاقیت و نوآوری در آثار نگارگران توضیح داد: اینکه چطور می‌شود نوآوری را وارد اثر نگارگری خود کنیم، نه من می‌توانم بگویم نه هنرمند دیگری. شاید تنها موردی که می‌توان گفت این است که کسی می‌تواند به این جایگاه برسد، که در آثار قدما جستجو کند و آنها را هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ مباحث نظری شناسایی کرده و اشراف کاملی روی این آثار داشته باشد. بعد از مرحله اشراف که ممکن است چندین سال طول بکشد، باید در بحث خیالی‌نگاری وارد شویم.

وی با اشاره به آموزش قدما که در آن سه اصطلاح کاربرد دارد، گفت: مشق نظری، مشق عملی و مشق خیالی سه اصطلاحی است که نگارگر معمولاً در آنها به کمال می‌رسد. مرحله اشراف شامل مشق عملی و نظری است و پس از آن ۲، مشق خیالی است. واقعیت این است که نمی‌توان گفت چطور می‌توان به این مرحله رسید! تنها راهش کار زیاد است، یعنی باید این‌قدر در کار تداوم داشته باشد که اتفاق مورد نظر در کارش بیفتد. این مشق خیالی را می‌توان یک اتفاق خواند اما شاید هم هدیه‌ای است که خداوند به انسان اعطا می‌کند. همچنان که وقتی یک نفر در را زیاد بکوبد خداوند هم جواب می‌دهد، کار هنری هم به همین منوال است که وقتی کار زیاد انجام شود، به مرتبه‌ای از کمال خواهد رسید.

این هنرمند نگارگر در ارزیابی نگارگری امروز ایران توضیح داد: نگارگری معاصر ما بدون شک تحت تاثیر هنر کلاسیک است که اشکالی هم ندارد. البته هنرمندان کمی هم هستند که تلاش دارند از هنر مدرن بهره بگیرند اما اکثر هنرمندان نگارگر از هنر کلاسیک غرب و رئالیسم در کارهایشان استفاده می‌کنند. به واسطه نزدیکی هنر رئالیسم به هنر نگارگری، این تاثیر در دوران معاصر این هنر دیده می‌شود و این سبک هنری به فراخور، بیشتر و کمتر در آثار هنرمندان استفاده شده است. برخی به صورت ظاهری از این المان‌ها استفاده می‌کنند که در آثارشان جا نمی‌افتد اما برخی هم با تمرین و مطالعه بیشتری که داشتند، استفاده از عناصری را که از هنر غرب وام گرفته‌اند، بهتر نمایان می‌کنند.

وی تصریح کرد: نسبت به چندین سال اخیر، الان در شرایطی بهتری در هنر نگارگری قرار داریم ولی خیلی ایده‌آل هم نیست و شرایط کاری برای این هنرمندان فراهم نیست، یعنی گالری‌ها عموماً آثار نگارگری را به نمایش نمی‌گذارند به جز اندک گالری هایی همچون لاجورد و گویا.

عصمتی در پایان در پاسخ به اینکه امروزه هنرمندان نگارگر در ابعاد خیالی‌نگاری فعالیت دارند یا رئال، گفت: هنر نگارگران امروز ترکیبی است و هم در خیالی‌نگاری، هنرمندانی داریم و هم برخی هنرمندان تحت تاثیر فرم‌ها و عناصر نقاشی کلاسیک هستند. البته باید تاکید کنم که در این ۲ دسته از هنرمندان، تعدادی هستند که از عناصر این هنر به درستی استفاده می‌کنند که آن هم به دلیل پشتکار و کار زیادشان است.

پست قبلی

آکادمی فیلم فرانسه هم از رسانه ایلان ماسک بیرون آمد

پست بعدی

بهرنگ علوی: فیلم سینمایی شاه نقش شناسنامه سینماست

پست بعدی
بهرنگ علوی: فیلم سینمایی شاه نقش شناسنامه سینماست

بهرنگ علوی: فیلم سینمایی شاه نقش شناسنامه سینماست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

5 × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • برپایی کنسرت گروه روایت در خانه هنرمندان
  • فصل سوم مجموعه مستند «آئینه عمر» روی آنتن شبکه چهار
  • گلاب آدینه و علی قمصری با «داستان شهریار» به تالار وحدت می‌آیند
  • «راهبرد» نه هیجان‌زده نه منفعل؛ مجری باید متعهد، منصف و تحلیلگر باشد
  • «عشق در انفرادی» مسعود کیمیایی پروانه ساخت گرفت
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر
  • خرید کتاب زبا انگلیسی – قیمت کتاب زبان انگلیسی با تخفیف – کتاب آموزشی زبان انگلیسی

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمامی حقوق برای دانش جوین محفوظ بوده و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت