دانش جوین
پنجشنبه, تیر ۲۶, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

«خرامان» سوژه‌ای جسورانه دارد

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۵ آذر ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
«خرامان» سوژه‌ای جسورانه دارد
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هشتادو یکمین برنامه از سری برنامه‌های مستندات یکشنبه‌های خانه هنرمندان ایران، یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳، به نمایش مستند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی اختصاص داشت. پس از نمایش این مستند، نشست نقد و بررسی آن با حضور ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما و آرش اسحاقی کارگردان اثر برگزار شد.

ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما در این نشست گفت: امروز بعد از مدت‌ها این مستند را دیدم و متوجه شدم که چقدر بیشتر از قبل، آن را دوست دارم. تولید این فیلم نزدیک به سه سال به طول انجامیده است. اولین چیزی که در این اثر برایم قابل توجه بود و در سینمای مستند این روزها، بیشتر خودش را نشان می‌دهد، جسارت انتخاب سوژه است. ساخت این جنس از فیلم‌ها بسیار دشوار است به خصوص اگر در بخش خصوصی تهیه شود. در روزهایی که محافظه‌کاری تبدیل به یک‌ اصل در سینمای مستند شده است، جسارتی که در انتخاب سوژه این فیلم وجود دارد، قابل تحسین است. کارگردان این اثر خودش را در فیلم‌ سانسور نکرده است. مسئله اصلی فیلم، انسان بودن است. کارگردان سوژه را به خوبی به مانند یک انسان واقعی برای ما به نمایش گذاشته است.

وی افزود: باتوجه به ویژگی‌هایی که در این مستند دیدیم، باید بگویم که فیلم می‌توانست بیش از این سر و صدا کند و مورد توجه جشنواره‌های خارجی بیشتری قرار گیرد اما اهمیت کار آرش اسحاقی در این است که ابدا به این سمت که با سکانس‌هایی توجه جشنواره‌های خارجی را جلب کند، نرفته است. زیرا هدف اصلی او این بود که شان انسانی امیر را که شخصیت محوری داستان است، برای ما روی پرده بیاورد. برای این فیلم آرش اسحاقی احترام بسیاری قائل هستم. زیرا نگاه انسانی که او در این اثر روی آن تاکید دارد، در سینمای امروز ما بسیار کم دیده می‌شود.

این منتقد سینما در ادامه بیان کرد: در هنرهای مختلف، چیزی که ما خیلی کم داریم، مکث و درنگ است. اساسا ما علاقه‌مندیم که همه‌چیز دم دستی باشد و آن را ببینیم و متوجه آن شویم. به عنوان مثال اگر فیلم در همان لحظات اولیه خود ما را گرفت، به دیدن آن ادامه می‌دهیم. سکانس افتتاحیه این فیلم جالب توجه است. مستند در دل تاریکی شروع شده و ما زایمان یک گاو را می‌بینیم. این بخش را می‌توان به کلیت فیلم تعمیم داد. آن زایمان در تمام فیلم برای افکار ما اتفاق می‌افتد و باید پرسید که آیا افکار ما بعد از دیدن این فیلم تغییر کرده و نگاهمان به آدم‌هایی مانند امیر دچار تحول شده است؟! آرش اسحاقی با این مستند ما را دعوت کرد تا نگاه تحقیر آمیزی که به آدم‌هایی مانند امیر وجود دارد کنار بگذاریم و به او به عنوان یک انسان و با تمام احساساتی که یک انسان دارد، نگاه کنیم.

آرش اسحاقی کارگردان مستند «خرامان» در پایان بیان کرد: تاکنون ۱۵-۱۶ اثر مستند ساخته‌ام که تنها ۳-۴ اثر آن فیلم به شمار می‌آید. این ۲ با یکدیگر متفاوت هستند. مستند «خرامان» یک فیلم است. این فیلم تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایش در خارج از کشور داشته است. اواخر سال ۹۸ فیلم، نمایشی در یکی از جشنواره‌های خارجی داشت و اتفاقا درباره سکانس افتتاحیه فیلم سوال کردند. بنابراین از شما ممنونم که درباره این سکانس صحبت کردید. سینمای مستقل نیاز به حمایت دارد تا آثاری از این دست، در جامعه جاری شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هشتادو یکمین برنامه از سری برنامه‌های مستندات یکشنبه‌های خانه هنرمندان ایران، یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳، به نمایش مستند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی اختصاص داشت. پس از نمایش این مستند، نشست نقد و بررسی آن با حضور ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما و آرش اسحاقی کارگردان اثر برگزار شد.

ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما در این نشست گفت: امروز بعد از مدت‌ها این مستند را دیدم و متوجه شدم که چقدر بیشتر از قبل، آن را دوست دارم. تولید این فیلم نزدیک به سه سال به طول انجامیده است. اولین چیزی که در این اثر برایم قابل توجه بود و در سینمای مستند این روزها، بیشتر خودش را نشان می‌دهد، جسارت انتخاب سوژه است. ساخت این جنس از فیلم‌ها بسیار دشوار است به خصوص اگر در بخش خصوصی تهیه شود. در روزهایی که محافظه‌کاری تبدیل به یک‌ اصل در سینمای مستند شده است، جسارتی که در انتخاب سوژه این فیلم وجود دارد، قابل تحسین است. کارگردان این اثر خودش را در فیلم‌ سانسور نکرده است. مسئله اصلی فیلم، انسان بودن است. کارگردان سوژه را به خوبی به مانند یک انسان واقعی برای ما به نمایش گذاشته است.

وی افزود: باتوجه به ویژگی‌هایی که در این مستند دیدیم، باید بگویم که فیلم می‌توانست بیش از این سر و صدا کند و مورد توجه جشنواره‌های خارجی بیشتری قرار گیرد اما اهمیت کار آرش اسحاقی در این است که ابدا به این سمت که با سکانس‌هایی توجه جشنواره‌های خارجی را جلب کند، نرفته است. زیرا هدف اصلی او این بود که شان انسانی امیر را که شخصیت محوری داستان است، برای ما روی پرده بیاورد. برای این فیلم آرش اسحاقی احترام بسیاری قائل هستم. زیرا نگاه انسانی که او در این اثر روی آن تاکید دارد، در سینمای امروز ما بسیار کم دیده می‌شود.

این منتقد سینما در ادامه بیان کرد: در هنرهای مختلف، چیزی که ما خیلی کم داریم، مکث و درنگ است. اساسا ما علاقه‌مندیم که همه‌چیز دم دستی باشد و آن را ببینیم و متوجه آن شویم. به عنوان مثال اگر فیلم در همان لحظات اولیه خود ما را گرفت، به دیدن آن ادامه می‌دهیم. سکانس افتتاحیه این فیلم جالب توجه است. مستند در دل تاریکی شروع شده و ما زایمان یک گاو را می‌بینیم. این بخش را می‌توان به کلیت فیلم تعمیم داد. آن زایمان در تمام فیلم برای افکار ما اتفاق می‌افتد و باید پرسید که آیا افکار ما بعد از دیدن این فیلم تغییر کرده و نگاهمان به آدم‌هایی مانند امیر دچار تحول شده است؟! آرش اسحاقی با این مستند ما را دعوت کرد تا نگاه تحقیر آمیزی که به آدم‌هایی مانند امیر وجود دارد کنار بگذاریم و به او به عنوان یک انسان و با تمام احساساتی که یک انسان دارد، نگاه کنیم.

آرش اسحاقی کارگردان مستند «خرامان» در پایان بیان کرد: تاکنون ۱۵-۱۶ اثر مستند ساخته‌ام که تنها ۳-۴ اثر آن فیلم به شمار می‌آید. این ۲ با یکدیگر متفاوت هستند. مستند «خرامان» یک فیلم است. این فیلم تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایش در خارج از کشور داشته است. اواخر سال ۹۸ فیلم، نمایشی در یکی از جشنواره‌های خارجی داشت و اتفاقا درباره سکانس افتتاحیه فیلم سوال کردند. بنابراین از شما ممنونم که درباره این سکانس صحبت کردید. سینمای مستقل نیاز به حمایت دارد تا آثاری از این دست، در جامعه جاری شوند.

اخبارجدیدترین

نخستین اجرای «برج‌نگاره تجسمی عاشورایی» روی برج آزادی

از «ناقوس نیمه شب» تا «کوچه باربد» روی صحنه بوتیک هنر ایران

«قابیل» به خانه هنرمندان می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هشتادو یکمین برنامه از سری برنامه‌های مستندات یکشنبه‌های خانه هنرمندان ایران، یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳، به نمایش مستند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی اختصاص داشت. پس از نمایش این مستند، نشست نقد و بررسی آن با حضور ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما و آرش اسحاقی کارگردان اثر برگزار شد.

ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما در این نشست گفت: امروز بعد از مدت‌ها این مستند را دیدم و متوجه شدم که چقدر بیشتر از قبل، آن را دوست دارم. تولید این فیلم نزدیک به سه سال به طول انجامیده است. اولین چیزی که در این اثر برایم قابل توجه بود و در سینمای مستند این روزها، بیشتر خودش را نشان می‌دهد، جسارت انتخاب سوژه است. ساخت این جنس از فیلم‌ها بسیار دشوار است به خصوص اگر در بخش خصوصی تهیه شود. در روزهایی که محافظه‌کاری تبدیل به یک‌ اصل در سینمای مستند شده است، جسارتی که در انتخاب سوژه این فیلم وجود دارد، قابل تحسین است. کارگردان این اثر خودش را در فیلم‌ سانسور نکرده است. مسئله اصلی فیلم، انسان بودن است. کارگردان سوژه را به خوبی به مانند یک انسان واقعی برای ما به نمایش گذاشته است.

وی افزود: باتوجه به ویژگی‌هایی که در این مستند دیدیم، باید بگویم که فیلم می‌توانست بیش از این سر و صدا کند و مورد توجه جشنواره‌های خارجی بیشتری قرار گیرد اما اهمیت کار آرش اسحاقی در این است که ابدا به این سمت که با سکانس‌هایی توجه جشنواره‌های خارجی را جلب کند، نرفته است. زیرا هدف اصلی او این بود که شان انسانی امیر را که شخصیت محوری داستان است، برای ما روی پرده بیاورد. برای این فیلم آرش اسحاقی احترام بسیاری قائل هستم. زیرا نگاه انسانی که او در این اثر روی آن تاکید دارد، در سینمای امروز ما بسیار کم دیده می‌شود.

این منتقد سینما در ادامه بیان کرد: در هنرهای مختلف، چیزی که ما خیلی کم داریم، مکث و درنگ است. اساسا ما علاقه‌مندیم که همه‌چیز دم دستی باشد و آن را ببینیم و متوجه آن شویم. به عنوان مثال اگر فیلم در همان لحظات اولیه خود ما را گرفت، به دیدن آن ادامه می‌دهیم. سکانس افتتاحیه این فیلم جالب توجه است. مستند در دل تاریکی شروع شده و ما زایمان یک گاو را می‌بینیم. این بخش را می‌توان به کلیت فیلم تعمیم داد. آن زایمان در تمام فیلم برای افکار ما اتفاق می‌افتد و باید پرسید که آیا افکار ما بعد از دیدن این فیلم تغییر کرده و نگاهمان به آدم‌هایی مانند امیر دچار تحول شده است؟! آرش اسحاقی با این مستند ما را دعوت کرد تا نگاه تحقیر آمیزی که به آدم‌هایی مانند امیر وجود دارد کنار بگذاریم و به او به عنوان یک انسان و با تمام احساساتی که یک انسان دارد، نگاه کنیم.

آرش اسحاقی کارگردان مستند «خرامان» در پایان بیان کرد: تاکنون ۱۵-۱۶ اثر مستند ساخته‌ام که تنها ۳-۴ اثر آن فیلم به شمار می‌آید. این ۲ با یکدیگر متفاوت هستند. مستند «خرامان» یک فیلم است. این فیلم تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایش در خارج از کشور داشته است. اواخر سال ۹۸ فیلم، نمایشی در یکی از جشنواره‌های خارجی داشت و اتفاقا درباره سکانس افتتاحیه فیلم سوال کردند. بنابراین از شما ممنونم که درباره این سکانس صحبت کردید. سینمای مستقل نیاز به حمایت دارد تا آثاری از این دست، در جامعه جاری شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هشتادو یکمین برنامه از سری برنامه‌های مستندات یکشنبه‌های خانه هنرمندان ایران، یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳، به نمایش مستند «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی اختصاص داشت. پس از نمایش این مستند، نشست نقد و بررسی آن با حضور ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما و آرش اسحاقی کارگردان اثر برگزار شد.

ایلیا محمدی‌نیا منتقد سینما در این نشست گفت: امروز بعد از مدت‌ها این مستند را دیدم و متوجه شدم که چقدر بیشتر از قبل، آن را دوست دارم. تولید این فیلم نزدیک به سه سال به طول انجامیده است. اولین چیزی که در این اثر برایم قابل توجه بود و در سینمای مستند این روزها، بیشتر خودش را نشان می‌دهد، جسارت انتخاب سوژه است. ساخت این جنس از فیلم‌ها بسیار دشوار است به خصوص اگر در بخش خصوصی تهیه شود. در روزهایی که محافظه‌کاری تبدیل به یک‌ اصل در سینمای مستند شده است، جسارتی که در انتخاب سوژه این فیلم وجود دارد، قابل تحسین است. کارگردان این اثر خودش را در فیلم‌ سانسور نکرده است. مسئله اصلی فیلم، انسان بودن است. کارگردان سوژه را به خوبی به مانند یک انسان واقعی برای ما به نمایش گذاشته است.

وی افزود: باتوجه به ویژگی‌هایی که در این مستند دیدیم، باید بگویم که فیلم می‌توانست بیش از این سر و صدا کند و مورد توجه جشنواره‌های خارجی بیشتری قرار گیرد اما اهمیت کار آرش اسحاقی در این است که ابدا به این سمت که با سکانس‌هایی توجه جشنواره‌های خارجی را جلب کند، نرفته است. زیرا هدف اصلی او این بود که شان انسانی امیر را که شخصیت محوری داستان است، برای ما روی پرده بیاورد. برای این فیلم آرش اسحاقی احترام بسیاری قائل هستم. زیرا نگاه انسانی که او در این اثر روی آن تاکید دارد، در سینمای امروز ما بسیار کم دیده می‌شود.

این منتقد سینما در ادامه بیان کرد: در هنرهای مختلف، چیزی که ما خیلی کم داریم، مکث و درنگ است. اساسا ما علاقه‌مندیم که همه‌چیز دم دستی باشد و آن را ببینیم و متوجه آن شویم. به عنوان مثال اگر فیلم در همان لحظات اولیه خود ما را گرفت، به دیدن آن ادامه می‌دهیم. سکانس افتتاحیه این فیلم جالب توجه است. مستند در دل تاریکی شروع شده و ما زایمان یک گاو را می‌بینیم. این بخش را می‌توان به کلیت فیلم تعمیم داد. آن زایمان در تمام فیلم برای افکار ما اتفاق می‌افتد و باید پرسید که آیا افکار ما بعد از دیدن این فیلم تغییر کرده و نگاهمان به آدم‌هایی مانند امیر دچار تحول شده است؟! آرش اسحاقی با این مستند ما را دعوت کرد تا نگاه تحقیر آمیزی که به آدم‌هایی مانند امیر وجود دارد کنار بگذاریم و به او به عنوان یک انسان و با تمام احساساتی که یک انسان دارد، نگاه کنیم.

آرش اسحاقی کارگردان مستند «خرامان» در پایان بیان کرد: تاکنون ۱۵-۱۶ اثر مستند ساخته‌ام که تنها ۳-۴ اثر آن فیلم به شمار می‌آید. این ۲ با یکدیگر متفاوت هستند. مستند «خرامان» یک فیلم است. این فیلم تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایش در خارج از کشور داشته است. اواخر سال ۹۸ فیلم، نمایشی در یکی از جشنواره‌های خارجی داشت و اتفاقا درباره سکانس افتتاحیه فیلم سوال کردند. بنابراین از شما ممنونم که درباره این سکانس صحبت کردید. سینمای مستقل نیاز به حمایت دارد تا آثاری از این دست، در جامعه جاری شوند.

پست قبلی

همایش ملی دستاوردهای علمی فرش ایران برگزار خواهد شد

پست بعدی

هواپیماهای روسیه در قفل تحریم؛ زمین گیر شدن خطوط هوایی

مربوطه پست ها

نخستین اجرای «برج‌نگاره تجسمی عاشورایی» روی برج آزادی
هنر و فرهنگ

نخستین اجرای «برج‌نگاره تجسمی عاشورایی» روی برج آزادی

۲۵ تیر ۱۴۰۴
از «ناقوس نیمه شب» تا «کوچه باربد» روی صحنه بوتیک هنر ایران
هنر و فرهنگ

از «ناقوس نیمه شب» تا «کوچه باربد» روی صحنه بوتیک هنر ایران

۲۵ تیر ۱۴۰۴
«قابیل» به خانه هنرمندان می‌آید
هنر و فرهنگ

«قابیل» به خانه هنرمندان می‌آید

۲۵ تیر ۱۴۰۴
اکران مستند «باراکا» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران
هنر و فرهنگ

اکران مستند «باراکا» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران

۲۵ تیر ۱۴۰۴
«دختر نارنج و ترنج»؛ نماد فرهنگ زخمی اما زنده ایران‌زمین
هنر و فرهنگ

«دختر نارنج و ترنج»؛ نماد فرهنگ زخمی اما زنده ایران‌زمین

۲۵ تیر ۱۴۰۴
سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منصوب شد
هنر و فرهنگ

سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منصوب شد

۲۵ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + ده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • وزارت ارتباطات از استارلینک شکایت کرد
  • هک به روش فوق عجیب و غیرقابل شناسایی؛ جابجایی کدهای مخرب از طریق  رکوردهای DNS
  • جزئیات دهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اعلام شد
  • شوک بزرگ دلار به بازارهای ایران | طلا، خودرو و بورس در بلاتکلیفی
  • استراتژی چندوجهی «ایران‌ خودرو»
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.