دانش جوین
چهارشنبه, مرداد ۱۵, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی هنر و فرهنگ

داوری آثار مستقل ترانه‌سرایان در چهلمین جشنواره «موسیقی فجر»

مهر نیوز توسط مهر نیوز
۰۷ بهمن ۱۴۰۳
در هنر و فرهنگ
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
0
داوری آثار مستقل ترانه‌سرایان در چهلمین جشنواره «موسیقی فجر»
1
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، عبدالجبار کاکایی داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، درباره تغییرات جشنواره امسال جشنواره فجر توضیح داد: امسال ترانه‌سرایان می‌توانستند آثار خود را به‌صورت مستقل ارسال کنند و داوری بر این آثار صورت می‌گیرد. این تغییر یک اقدام مثبت است که به توجه بیشتر به ترانه‌سراها منجر می‌شود و امیدواریم در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی درباره آثار ارسال‌شده به جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در این دوره ۹ اثر به جشنواره ارسال شده است. با توجه به اینکه تولید قطعات موسیقی به صورت تک آهنگ در فضای مجازی به شکل فراوان انجام می‌شود. به نظر من باید ارتباطی با موسسات موسیقی برقرار می‌شد و از آن‌ها برای ارسال آثار دعوت به عمل می‌آمد. البته گمان می‌کردم شاید دلیل این اتفاق، دوره‌های پیشین جشنواره بوده که معمولاً داوری‌ها بر روی آثاری انجام می‌شد که در اختیار دفتر موسیقی بوده و به همین علت مابقی افراد تمایلی برای حضور در این جشنواره‌ها ندارند به دلیل اینکه تصور می‌کنند که تنها آثاری که دفتر موسیقی تولید کرده، جایزه خواهند گرفت.

کاکایی افزود: در دوره چهلم خوشبختانه این در باز شده و قرار بر این شده که از دفتر موسیقی نیز آثاری جمع‌آوری شود اما با این اوصاف بررسی و داوری ۹ اثر به نظر من برای جشنواره موسیقی فجر کافی نیست. با این وجود، آثار بررسی‌شده، کیفیت مناسبی داشتند و تعدادی از آن‌ها انتخاب شدند.

داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درباره جایگاه ترانه در موسیقی امروز افزود: ترانه گاهی اوقات تولید می‌شود و موسیقی روی آن قرار می‌گیرد و از جهت چینش کلام به شعر نزدیک است و در آن صورت از نظر ارزش کلامی، اگر بخواهیم جدای از موسیقی بررسی کنیم، کلام جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند اما یک زمانی هم کلام بر روی موسیقی قرار می‌گیرد که شاعر ناچار به جابجایی ارکان جمله می‌شود و شکل خوانش و چینش بصری کار ضعیف‌تر می‌شود اما در اجرا و تلفیق با موسیقی قوت و قدرت خودش را حفظ می‌کند. لذا می‌شود به دو نوع کلام ترانه، توجه کرد اول کلامی که پیش از تولید موسیقی خلق شده و دوم کلامی که با موسیقی تلفیق شده است که هر دو دارای ارزش‌گذاری متفاوت هستند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی، ریاست احمد صدری و مدیریت اجرایی محمدعلی مرآتی، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی ارشاد، انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در تهران و استان‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، عبدالجبار کاکایی داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، درباره تغییرات جشنواره امسال جشنواره فجر توضیح داد: امسال ترانه‌سرایان می‌توانستند آثار خود را به‌صورت مستقل ارسال کنند و داوری بر این آثار صورت می‌گیرد. این تغییر یک اقدام مثبت است که به توجه بیشتر به ترانه‌سراها منجر می‌شود و امیدواریم در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی درباره آثار ارسال‌شده به جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در این دوره ۹ اثر به جشنواره ارسال شده است. با توجه به اینکه تولید قطعات موسیقی به صورت تک آهنگ در فضای مجازی به شکل فراوان انجام می‌شود. به نظر من باید ارتباطی با موسسات موسیقی برقرار می‌شد و از آن‌ها برای ارسال آثار دعوت به عمل می‌آمد. البته گمان می‌کردم شاید دلیل این اتفاق، دوره‌های پیشین جشنواره بوده که معمولاً داوری‌ها بر روی آثاری انجام می‌شد که در اختیار دفتر موسیقی بوده و به همین علت مابقی افراد تمایلی برای حضور در این جشنواره‌ها ندارند به دلیل اینکه تصور می‌کنند که تنها آثاری که دفتر موسیقی تولید کرده، جایزه خواهند گرفت.

کاکایی افزود: در دوره چهلم خوشبختانه این در باز شده و قرار بر این شده که از دفتر موسیقی نیز آثاری جمع‌آوری شود اما با این اوصاف بررسی و داوری ۹ اثر به نظر من برای جشنواره موسیقی فجر کافی نیست. با این وجود، آثار بررسی‌شده، کیفیت مناسبی داشتند و تعدادی از آن‌ها انتخاب شدند.

داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درباره جایگاه ترانه در موسیقی امروز افزود: ترانه گاهی اوقات تولید می‌شود و موسیقی روی آن قرار می‌گیرد و از جهت چینش کلام به شعر نزدیک است و در آن صورت از نظر ارزش کلامی، اگر بخواهیم جدای از موسیقی بررسی کنیم، کلام جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند اما یک زمانی هم کلام بر روی موسیقی قرار می‌گیرد که شاعر ناچار به جابجایی ارکان جمله می‌شود و شکل خوانش و چینش بصری کار ضعیف‌تر می‌شود اما در اجرا و تلفیق با موسیقی قوت و قدرت خودش را حفظ می‌کند. لذا می‌شود به دو نوع کلام ترانه، توجه کرد اول کلامی که پیش از تولید موسیقی خلق شده و دوم کلامی که با موسیقی تلفیق شده است که هر دو دارای ارزش‌گذاری متفاوت هستند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی، ریاست احمد صدری و مدیریت اجرایی محمدعلی مرآتی، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی ارشاد، انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در تهران و استان‌های کشور برگزار می‌شود.

اخبارجدیدترین

ارسطو خوش‌رزم: یکی از داوران گفت سالم‌ترین سیمرغ فجر را به تو دادیم

از پورشیرازی تا اکبر عبدی جلوی دوربین؛ کدام کارگردانان سریال می‌سازند؟

محمد فوقانی دبیر نهمین مسابقه عکس سینمای ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، عبدالجبار کاکایی داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، درباره تغییرات جشنواره امسال جشنواره فجر توضیح داد: امسال ترانه‌سرایان می‌توانستند آثار خود را به‌صورت مستقل ارسال کنند و داوری بر این آثار صورت می‌گیرد. این تغییر یک اقدام مثبت است که به توجه بیشتر به ترانه‌سراها منجر می‌شود و امیدواریم در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی درباره آثار ارسال‌شده به جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در این دوره ۹ اثر به جشنواره ارسال شده است. با توجه به اینکه تولید قطعات موسیقی به صورت تک آهنگ در فضای مجازی به شکل فراوان انجام می‌شود. به نظر من باید ارتباطی با موسسات موسیقی برقرار می‌شد و از آن‌ها برای ارسال آثار دعوت به عمل می‌آمد. البته گمان می‌کردم شاید دلیل این اتفاق، دوره‌های پیشین جشنواره بوده که معمولاً داوری‌ها بر روی آثاری انجام می‌شد که در اختیار دفتر موسیقی بوده و به همین علت مابقی افراد تمایلی برای حضور در این جشنواره‌ها ندارند به دلیل اینکه تصور می‌کنند که تنها آثاری که دفتر موسیقی تولید کرده، جایزه خواهند گرفت.

کاکایی افزود: در دوره چهلم خوشبختانه این در باز شده و قرار بر این شده که از دفتر موسیقی نیز آثاری جمع‌آوری شود اما با این اوصاف بررسی و داوری ۹ اثر به نظر من برای جشنواره موسیقی فجر کافی نیست. با این وجود، آثار بررسی‌شده، کیفیت مناسبی داشتند و تعدادی از آن‌ها انتخاب شدند.

داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درباره جایگاه ترانه در موسیقی امروز افزود: ترانه گاهی اوقات تولید می‌شود و موسیقی روی آن قرار می‌گیرد و از جهت چینش کلام به شعر نزدیک است و در آن صورت از نظر ارزش کلامی، اگر بخواهیم جدای از موسیقی بررسی کنیم، کلام جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند اما یک زمانی هم کلام بر روی موسیقی قرار می‌گیرد که شاعر ناچار به جابجایی ارکان جمله می‌شود و شکل خوانش و چینش بصری کار ضعیف‌تر می‌شود اما در اجرا و تلفیق با موسیقی قوت و قدرت خودش را حفظ می‌کند. لذا می‌شود به دو نوع کلام ترانه، توجه کرد اول کلامی که پیش از تولید موسیقی خلق شده و دوم کلامی که با موسیقی تلفیق شده است که هر دو دارای ارزش‌گذاری متفاوت هستند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی، ریاست احمد صدری و مدیریت اجرایی محمدعلی مرآتی، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی ارشاد، انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در تهران و استان‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، عبدالجبار کاکایی داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، درباره تغییرات جشنواره امسال جشنواره فجر توضیح داد: امسال ترانه‌سرایان می‌توانستند آثار خود را به‌صورت مستقل ارسال کنند و داوری بر این آثار صورت می‌گیرد. این تغییر یک اقدام مثبت است که به توجه بیشتر به ترانه‌سراها منجر می‌شود و امیدواریم در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی درباره آثار ارسال‌شده به جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در این دوره ۹ اثر به جشنواره ارسال شده است. با توجه به اینکه تولید قطعات موسیقی به صورت تک آهنگ در فضای مجازی به شکل فراوان انجام می‌شود. به نظر من باید ارتباطی با موسسات موسیقی برقرار می‌شد و از آن‌ها برای ارسال آثار دعوت به عمل می‌آمد. البته گمان می‌کردم شاید دلیل این اتفاق، دوره‌های پیشین جشنواره بوده که معمولاً داوری‌ها بر روی آثاری انجام می‌شد که در اختیار دفتر موسیقی بوده و به همین علت مابقی افراد تمایلی برای حضور در این جشنواره‌ها ندارند به دلیل اینکه تصور می‌کنند که تنها آثاری که دفتر موسیقی تولید کرده، جایزه خواهند گرفت.

کاکایی افزود: در دوره چهلم خوشبختانه این در باز شده و قرار بر این شده که از دفتر موسیقی نیز آثاری جمع‌آوری شود اما با این اوصاف بررسی و داوری ۹ اثر به نظر من برای جشنواره موسیقی فجر کافی نیست. با این وجود، آثار بررسی‌شده، کیفیت مناسبی داشتند و تعدادی از آن‌ها انتخاب شدند.

داور بخش موسیقی و ترانه چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر درباره جایگاه ترانه در موسیقی امروز افزود: ترانه گاهی اوقات تولید می‌شود و موسیقی روی آن قرار می‌گیرد و از جهت چینش کلام به شعر نزدیک است و در آن صورت از نظر ارزش کلامی، اگر بخواهیم جدای از موسیقی بررسی کنیم، کلام جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند اما یک زمانی هم کلام بر روی موسیقی قرار می‌گیرد که شاعر ناچار به جابجایی ارکان جمله می‌شود و شکل خوانش و چینش بصری کار ضعیف‌تر می‌شود اما در اجرا و تلفیق با موسیقی قوت و قدرت خودش را حفظ می‌کند. لذا می‌شود به دو نوع کلام ترانه، توجه کرد اول کلامی که پیش از تولید موسیقی خلق شده و دوم کلامی که با موسیقی تلفیق شده است که هر دو دارای ارزش‌گذاری متفاوت هستند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری رضا مهدوی، ریاست احمد صدری و مدیریت اجرایی محمدعلی مرآتی، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی ارشاد، انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در تهران و استان‌های کشور برگزار می‌شود.

پست قبلی

ایوب آقاخانی: رکورد جدیدی در بخش نمایشنامه نویسی تئاتر فجر ثبت شد

پست بعدی

رسیتال پیانو فریدون ناصحی به تالار رودکی رسید

مربوطه پست ها

ارسطو خوش‌رزم: یکی از داوران گفت سالم‌ترین سیمرغ فجر را به تو دادیم
هنر و فرهنگ

ارسطو خوش‌رزم: یکی از داوران گفت سالم‌ترین سیمرغ فجر را به تو دادیم

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
از پورشیرازی تا اکبر عبدی جلوی دوربین؛ کدام کارگردانان سریال می‌سازند؟
هنر و فرهنگ

از پورشیرازی تا اکبر عبدی جلوی دوربین؛ کدام کارگردانان سریال می‌سازند؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
محمد فوقانی دبیر نهمین مسابقه عکس سینمای ایران شد
هنر و فرهنگ

محمد فوقانی دبیر نهمین مسابقه عکس سینمای ایران شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
شاهرخ خان بهترین بازیگر جوایز ملی هند شد
هنر و فرهنگ

شاهرخ خان بهترین بازیگر جوایز ملی هند شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
«آنسوی افسانه» در تماشاخانه سنگلج
هنر و فرهنگ

«آنسوی افسانه» در تماشاخانه سنگلج

۱۴ مرداد ۱۴۰۴
«پُلی بر رودخانه خشک» یادآور جایگاه حیاتی آب است
هنر و فرهنگ

«پُلی بر رودخانه خشک» یادآور جایگاه حیاتی آب است

۱۴ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • موضوع رپورتاژ: قبل از ساخت هر ابزار هوش مصنوعی، این ۵ نکته حیاتی را بدانید!
  • چگونه فالوور خارجی بگیریم؟ بهترین راهکارها برای گسترش مخاطبین جهانی
  • کارنامه رتبه‌های برتر سال‌های گذشته
  • آخرین وضعیت لایحه طرح ترافیک جدید تهران
  • فرمانده انتظامی چالوس: ۱۴۳۹ نفر از اتباع غیرمجاز ردمرز شدند
  • پاسینیک
  • خرید سرور ایران و خارج
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • پرشین هتل
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی
  • خرید سرور ابری
  • سنگ قبر

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
    • وبکده

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.