دانش جوین
سه شنبه, تیر ۱۷, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی بازی‌های کامپیوتری

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر

گیمفا توسط گیمفا
۰۵ فروردین ۱۴۰۴
در بازی‌های کامپیوتری
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
1
در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر
6
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

توسعه‌دهنده بازی Clair Obscur: Expedition 33 گفته است در این بازی هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان تعبیه نشده تا حس اکتشاف در جهان بازی حفظ شود.

تبلیغات

فرانسوا موریس به عنوان کارگردان و توسعه‌دهنده حاضر در استودیوی Sandfall Interactive، در Game Developers Conference در مورد برخی انتقادها در مورد وجود مشکلاتی در جهت‌یابی گفته است:

در مراحل، نقشه‌های کوچک نخواهیم داشت، چون وقتی نقشه کوچک وجود داشته باشد، ممکن است به آن وابسته شوید. و ما می‌خواهیم که بازیکنان دنیا بازی را خودشان کشف کنند. آنها نقشه ندارند، بنابراین بله، گاهی ممکن است پیدا کردن راه‌شان دشوار باشد.
ما یک قطب‌نما به نقشه جهان بازی اضافه کرده‌ایم که در دموی پیش‌نمایش نبود، بنابراین شما می‌توانید شمال را به راحتی پیدا کنید و جهت خود را آسان‌تر بیابید. همچنین یک نقشه کلی از کل دنیای بازی وجود خواهد داشت.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

از زمان معرفی این بازی، برخی ویژگی‌های آن از جمله ایده‌های گرفته شده از عناوینی مانند Final Fantasy و Persona و سیستم نبرد نوبتی، توجه افراد زیادی را جلب کرده است. اما شاید الهام گرفتن از عناوین شرکت FromSoftware مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice خاص‌ترین ویژگی این بازی باشد. شباهت‌های آشکاری در سیستم مبارزات و سیستم پیشرفت شخصیت این بازی برای بازیکنان عناوین FromSoftware وجود دارد. همچنین، اگرچه این بازی داستانی خطی دارد، اما بازیکنان احساسات مشابه‌ای از جمله گم شدن در یک محیط سخت و خطرناک را تجربه خواهند کرد.

فرانسوا موریس گفته است در این بازی بین مراحل نسبتاً خطی و مسیر‌های جانبی تعادل وجود خواهد داشت. این سبک از طراحی برای روایت یک داستان متمرکز انتخاب شده است. موریس اظهار کرده:

طراحی بازی، شباهت‌هایی به بازی‌های FromSoftware دارد.
مراحل از نظر ساختاری خطی هستند ولی این مسیرها با دشمنان سخت، مبارزات چالش‌برانگیز و محیط‌هایی پر از جزئیات و پیچیدگی‌های زیاد تجربه‌ای بسیار فشرده و هیجان‌انگیز را ارا‌ئه خواهد داد.
اما ما هنوز به تسلطی که FromSoftware در این نوع طراحی دارد، نرسیده‌ایم.

به گفته‌ فرانسوا موریس تاثیر آثار Souls در این بازی عمدی بوده است. همچنین به گفته‌ او، گیوم بروش که کارگردانی بازی را بر عهده دارد، نه تنها طرفدار FromSoftware است، بلکه یک speedrunner (افرادی که در زمان‌ کمی سعی در اتمام یک بازی دارند) در بازی Sekiro بوده است. موریس افزوده است:

امیدوارم (بتوانیم) بازخورد خوبی از این جامعه و بازیکنانی که بازی را انجام می‌دهند دریافت کنیم.
نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم برخی از بازیکنان بدون آسیب دیدن بازی را تمام می‌کنند، چون از نظر فنی این کار قابل انجام است.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

به نظر می‌رسد، نبردهای نوبتی این بازی به شدت شبیه به RPGهای موجود است، اما این ویژگی با برخی عناصر از بازی‌های اکشن ترکیب شده‌ است که به بازیکنان اجازه می‌دهد حملات دشمنان را دفاع کنند یا جاخالی دهند. همچنین به دلیل علاقه‌ گیوم بروش به بازی Magic the Gathering، به نظر می‌رسد از این سبک بازی‌ها نیز الهاماتی وجود دارد. با وجود تمام این تأثیرات، بازی لحن خاص و اصیل فرانسوی دارد که در طراحی لباس‌ها و مکالمات مشهود است. شاید دلیل آن فرانسوی بودن تیم مستقر در شهر مون‌پلیه باشد. در حالی که گیم‌پلی بازی به وضوح از ژاپن الهام گرفته شده است، به نظر می‌رسد، تیم توسعه نمی‌خواسته جلوه‌های بصری این بازی شبیه مانگا‌ها یا انیمه‌ها باشد و سعی در ایجاد سبکی منحصر به‌ فرد داشته است.

فرانسوا موریس در مورد سبک خاص طراحی بازی گفته است:

چون تیم توسعه به دنبال چیزی منحصر به‌ فردتر بود، طبیعی بود که به هنر و سبک‌هایی که بهترین و آشناترین منابع برایشان بودند، مثل Belle Epoque و Art Deco، رجوع کنند. این الهام‌گیری از هنر و فرهنگ فرانسه یک دستورالعمل خاص برای استودیو نبوده و این تنها یک انتخاب طبیعی بود که از فرهنگ و هنر فرانسه سرچشمه گرفته است و ما از این تأثیرات فرهنگی خوشحال و مفتخر هستیم.

برخلاف برخی بازی‌های JRPG که ۶۰ تا ۸۰ ساعت طول می‌کشند، Clair Obscur: Expedition 33 از نظر مقیاس کوچکتر است و باید به این توجه داشت که این بازی توسط ۳۰ نفر ساخته شده است. موریس در این رابطه گفته است:

فناوری‌های جدید به تیم‌های کوچک این امکان را می‌دهند که بازی‌های بزرگ AA 3D بسازند، در حالی که پنج یا ده سال پیش این واقعاً قابل دستیابی نبود. بازی‌هایی مثل Hellblade و A Plague Tale مواردی هستند که می‌شود نام برد. چون این بازی‌های AAA با گرافیک واقع‌گرایانه توسط تیم‌های کوچک خلق شدند. اما جدا از این‌ها، بیشتر استودیوهای مستقل قبلاً مجبور بودند از گرافیک‌های سبک‌شده یا 2D استفاده کنند. اما حالا، به لطف ابزارهای جدید، ساخت یک بازی مثل این ممکن است.

او همچنین در مورد همکاری با ایکس‌باکس و مایکروسافت گفته است:

اگرچه بازی به Xbox Game Pass خواهد آمد و برای اولین بار در طول Xbox Partner Showcase معرفی شد، این کار فقط یک فرصت مناسب برای دستیابی به بازیکنان جدید بوده و این بازی انحصاری محسوب نمی‌شود. مهمترین چیز برای ما این است که بیشتر کسانی که می‌خواهند بازی را انجام دهند یا می‌خواهند در مورد آن بدانند، این فرصت را داشته باشند.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۵ (۴ اردیبهشت) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود. پیش‌نمایش‌های این اثر را در این نشانی می‌توانید مشاهده کنید.

Alireza

توسعه‌دهنده بازی Clair Obscur: Expedition 33 گفته است در این بازی هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان تعبیه نشده تا حس اکتشاف در جهان بازی حفظ شود.

تبلیغات

فرانسوا موریس به عنوان کارگردان و توسعه‌دهنده حاضر در استودیوی Sandfall Interactive، در Game Developers Conference در مورد برخی انتقادها در مورد وجود مشکلاتی در جهت‌یابی گفته است:

در مراحل، نقشه‌های کوچک نخواهیم داشت، چون وقتی نقشه کوچک وجود داشته باشد، ممکن است به آن وابسته شوید. و ما می‌خواهیم که بازیکنان دنیا بازی را خودشان کشف کنند. آنها نقشه ندارند، بنابراین بله، گاهی ممکن است پیدا کردن راه‌شان دشوار باشد.
ما یک قطب‌نما به نقشه جهان بازی اضافه کرده‌ایم که در دموی پیش‌نمایش نبود، بنابراین شما می‌توانید شمال را به راحتی پیدا کنید و جهت خود را آسان‌تر بیابید. همچنین یک نقشه کلی از کل دنیای بازی وجود خواهد داشت.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

از زمان معرفی این بازی، برخی ویژگی‌های آن از جمله ایده‌های گرفته شده از عناوینی مانند Final Fantasy و Persona و سیستم نبرد نوبتی، توجه افراد زیادی را جلب کرده است. اما شاید الهام گرفتن از عناوین شرکت FromSoftware مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice خاص‌ترین ویژگی این بازی باشد. شباهت‌های آشکاری در سیستم مبارزات و سیستم پیشرفت شخصیت این بازی برای بازیکنان عناوین FromSoftware وجود دارد. همچنین، اگرچه این بازی داستانی خطی دارد، اما بازیکنان احساسات مشابه‌ای از جمله گم شدن در یک محیط سخت و خطرناک را تجربه خواهند کرد.

فرانسوا موریس گفته است در این بازی بین مراحل نسبتاً خطی و مسیر‌های جانبی تعادل وجود خواهد داشت. این سبک از طراحی برای روایت یک داستان متمرکز انتخاب شده است. موریس اظهار کرده:

طراحی بازی، شباهت‌هایی به بازی‌های FromSoftware دارد.
مراحل از نظر ساختاری خطی هستند ولی این مسیرها با دشمنان سخت، مبارزات چالش‌برانگیز و محیط‌هایی پر از جزئیات و پیچیدگی‌های زیاد تجربه‌ای بسیار فشرده و هیجان‌انگیز را ارا‌ئه خواهد داد.
اما ما هنوز به تسلطی که FromSoftware در این نوع طراحی دارد، نرسیده‌ایم.

به گفته‌ فرانسوا موریس تاثیر آثار Souls در این بازی عمدی بوده است. همچنین به گفته‌ او، گیوم بروش که کارگردانی بازی را بر عهده دارد، نه تنها طرفدار FromSoftware است، بلکه یک speedrunner (افرادی که در زمان‌ کمی سعی در اتمام یک بازی دارند) در بازی Sekiro بوده است. موریس افزوده است:

امیدوارم (بتوانیم) بازخورد خوبی از این جامعه و بازیکنانی که بازی را انجام می‌دهند دریافت کنیم.
نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم برخی از بازیکنان بدون آسیب دیدن بازی را تمام می‌کنند، چون از نظر فنی این کار قابل انجام است.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

به نظر می‌رسد، نبردهای نوبتی این بازی به شدت شبیه به RPGهای موجود است، اما این ویژگی با برخی عناصر از بازی‌های اکشن ترکیب شده‌ است که به بازیکنان اجازه می‌دهد حملات دشمنان را دفاع کنند یا جاخالی دهند. همچنین به دلیل علاقه‌ گیوم بروش به بازی Magic the Gathering، به نظر می‌رسد از این سبک بازی‌ها نیز الهاماتی وجود دارد. با وجود تمام این تأثیرات، بازی لحن خاص و اصیل فرانسوی دارد که در طراحی لباس‌ها و مکالمات مشهود است. شاید دلیل آن فرانسوی بودن تیم مستقر در شهر مون‌پلیه باشد. در حالی که گیم‌پلی بازی به وضوح از ژاپن الهام گرفته شده است، به نظر می‌رسد، تیم توسعه نمی‌خواسته جلوه‌های بصری این بازی شبیه مانگا‌ها یا انیمه‌ها باشد و سعی در ایجاد سبکی منحصر به‌ فرد داشته است.

فرانسوا موریس در مورد سبک خاص طراحی بازی گفته است:

چون تیم توسعه به دنبال چیزی منحصر به‌ فردتر بود، طبیعی بود که به هنر و سبک‌هایی که بهترین و آشناترین منابع برایشان بودند، مثل Belle Epoque و Art Deco، رجوع کنند. این الهام‌گیری از هنر و فرهنگ فرانسه یک دستورالعمل خاص برای استودیو نبوده و این تنها یک انتخاب طبیعی بود که از فرهنگ و هنر فرانسه سرچشمه گرفته است و ما از این تأثیرات فرهنگی خوشحال و مفتخر هستیم.

برخلاف برخی بازی‌های JRPG که ۶۰ تا ۸۰ ساعت طول می‌کشند، Clair Obscur: Expedition 33 از نظر مقیاس کوچکتر است و باید به این توجه داشت که این بازی توسط ۳۰ نفر ساخته شده است. موریس در این رابطه گفته است:

فناوری‌های جدید به تیم‌های کوچک این امکان را می‌دهند که بازی‌های بزرگ AA 3D بسازند، در حالی که پنج یا ده سال پیش این واقعاً قابل دستیابی نبود. بازی‌هایی مثل Hellblade و A Plague Tale مواردی هستند که می‌شود نام برد. چون این بازی‌های AAA با گرافیک واقع‌گرایانه توسط تیم‌های کوچک خلق شدند. اما جدا از این‌ها، بیشتر استودیوهای مستقل قبلاً مجبور بودند از گرافیک‌های سبک‌شده یا 2D استفاده کنند. اما حالا، به لطف ابزارهای جدید، ساخت یک بازی مثل این ممکن است.

او همچنین در مورد همکاری با ایکس‌باکس و مایکروسافت گفته است:

اگرچه بازی به Xbox Game Pass خواهد آمد و برای اولین بار در طول Xbox Partner Showcase معرفی شد، این کار فقط یک فرصت مناسب برای دستیابی به بازیکنان جدید بوده و این بازی انحصاری محسوب نمی‌شود. مهمترین چیز برای ما این است که بیشتر کسانی که می‌خواهند بازی را انجام دهند یا می‌خواهند در مورد آن بدانند، این فرصت را داشته باشند.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۵ (۴ اردیبهشت) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود. پیش‌نمایش‌های این اثر را در این نشانی می‌توانید مشاهده کنید.

Alireza

اخبارجدیدترین

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

توسعه‌دهنده بازی Clair Obscur: Expedition 33 گفته است در این بازی هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان تعبیه نشده تا حس اکتشاف در جهان بازی حفظ شود.

تبلیغات

فرانسوا موریس به عنوان کارگردان و توسعه‌دهنده حاضر در استودیوی Sandfall Interactive، در Game Developers Conference در مورد برخی انتقادها در مورد وجود مشکلاتی در جهت‌یابی گفته است:

در مراحل، نقشه‌های کوچک نخواهیم داشت، چون وقتی نقشه کوچک وجود داشته باشد، ممکن است به آن وابسته شوید. و ما می‌خواهیم که بازیکنان دنیا بازی را خودشان کشف کنند. آنها نقشه ندارند، بنابراین بله، گاهی ممکن است پیدا کردن راه‌شان دشوار باشد.
ما یک قطب‌نما به نقشه جهان بازی اضافه کرده‌ایم که در دموی پیش‌نمایش نبود، بنابراین شما می‌توانید شمال را به راحتی پیدا کنید و جهت خود را آسان‌تر بیابید. همچنین یک نقشه کلی از کل دنیای بازی وجود خواهد داشت.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

از زمان معرفی این بازی، برخی ویژگی‌های آن از جمله ایده‌های گرفته شده از عناوینی مانند Final Fantasy و Persona و سیستم نبرد نوبتی، توجه افراد زیادی را جلب کرده است. اما شاید الهام گرفتن از عناوین شرکت FromSoftware مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice خاص‌ترین ویژگی این بازی باشد. شباهت‌های آشکاری در سیستم مبارزات و سیستم پیشرفت شخصیت این بازی برای بازیکنان عناوین FromSoftware وجود دارد. همچنین، اگرچه این بازی داستانی خطی دارد، اما بازیکنان احساسات مشابه‌ای از جمله گم شدن در یک محیط سخت و خطرناک را تجربه خواهند کرد.

فرانسوا موریس گفته است در این بازی بین مراحل نسبتاً خطی و مسیر‌های جانبی تعادل وجود خواهد داشت. این سبک از طراحی برای روایت یک داستان متمرکز انتخاب شده است. موریس اظهار کرده:

طراحی بازی، شباهت‌هایی به بازی‌های FromSoftware دارد.
مراحل از نظر ساختاری خطی هستند ولی این مسیرها با دشمنان سخت، مبارزات چالش‌برانگیز و محیط‌هایی پر از جزئیات و پیچیدگی‌های زیاد تجربه‌ای بسیار فشرده و هیجان‌انگیز را ارا‌ئه خواهد داد.
اما ما هنوز به تسلطی که FromSoftware در این نوع طراحی دارد، نرسیده‌ایم.

به گفته‌ فرانسوا موریس تاثیر آثار Souls در این بازی عمدی بوده است. همچنین به گفته‌ او، گیوم بروش که کارگردانی بازی را بر عهده دارد، نه تنها طرفدار FromSoftware است، بلکه یک speedrunner (افرادی که در زمان‌ کمی سعی در اتمام یک بازی دارند) در بازی Sekiro بوده است. موریس افزوده است:

امیدوارم (بتوانیم) بازخورد خوبی از این جامعه و بازیکنانی که بازی را انجام می‌دهند دریافت کنیم.
نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم برخی از بازیکنان بدون آسیب دیدن بازی را تمام می‌کنند، چون از نظر فنی این کار قابل انجام است.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

به نظر می‌رسد، نبردهای نوبتی این بازی به شدت شبیه به RPGهای موجود است، اما این ویژگی با برخی عناصر از بازی‌های اکشن ترکیب شده‌ است که به بازیکنان اجازه می‌دهد حملات دشمنان را دفاع کنند یا جاخالی دهند. همچنین به دلیل علاقه‌ گیوم بروش به بازی Magic the Gathering، به نظر می‌رسد از این سبک بازی‌ها نیز الهاماتی وجود دارد. با وجود تمام این تأثیرات، بازی لحن خاص و اصیل فرانسوی دارد که در طراحی لباس‌ها و مکالمات مشهود است. شاید دلیل آن فرانسوی بودن تیم مستقر در شهر مون‌پلیه باشد. در حالی که گیم‌پلی بازی به وضوح از ژاپن الهام گرفته شده است، به نظر می‌رسد، تیم توسعه نمی‌خواسته جلوه‌های بصری این بازی شبیه مانگا‌ها یا انیمه‌ها باشد و سعی در ایجاد سبکی منحصر به‌ فرد داشته است.

فرانسوا موریس در مورد سبک خاص طراحی بازی گفته است:

چون تیم توسعه به دنبال چیزی منحصر به‌ فردتر بود، طبیعی بود که به هنر و سبک‌هایی که بهترین و آشناترین منابع برایشان بودند، مثل Belle Epoque و Art Deco، رجوع کنند. این الهام‌گیری از هنر و فرهنگ فرانسه یک دستورالعمل خاص برای استودیو نبوده و این تنها یک انتخاب طبیعی بود که از فرهنگ و هنر فرانسه سرچشمه گرفته است و ما از این تأثیرات فرهنگی خوشحال و مفتخر هستیم.

برخلاف برخی بازی‌های JRPG که ۶۰ تا ۸۰ ساعت طول می‌کشند، Clair Obscur: Expedition 33 از نظر مقیاس کوچکتر است و باید به این توجه داشت که این بازی توسط ۳۰ نفر ساخته شده است. موریس در این رابطه گفته است:

فناوری‌های جدید به تیم‌های کوچک این امکان را می‌دهند که بازی‌های بزرگ AA 3D بسازند، در حالی که پنج یا ده سال پیش این واقعاً قابل دستیابی نبود. بازی‌هایی مثل Hellblade و A Plague Tale مواردی هستند که می‌شود نام برد. چون این بازی‌های AAA با گرافیک واقع‌گرایانه توسط تیم‌های کوچک خلق شدند. اما جدا از این‌ها، بیشتر استودیوهای مستقل قبلاً مجبور بودند از گرافیک‌های سبک‌شده یا 2D استفاده کنند. اما حالا، به لطف ابزارهای جدید، ساخت یک بازی مثل این ممکن است.

او همچنین در مورد همکاری با ایکس‌باکس و مایکروسافت گفته است:

اگرچه بازی به Xbox Game Pass خواهد آمد و برای اولین بار در طول Xbox Partner Showcase معرفی شد، این کار فقط یک فرصت مناسب برای دستیابی به بازیکنان جدید بوده و این بازی انحصاری محسوب نمی‌شود. مهمترین چیز برای ما این است که بیشتر کسانی که می‌خواهند بازی را انجام دهند یا می‌خواهند در مورد آن بدانند، این فرصت را داشته باشند.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۵ (۴ اردیبهشت) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود. پیش‌نمایش‌های این اثر را در این نشانی می‌توانید مشاهده کنید.

Alireza

توسعه‌دهنده بازی Clair Obscur: Expedition 33 گفته است در این بازی هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان تعبیه نشده تا حس اکتشاف در جهان بازی حفظ شود.

تبلیغات

فرانسوا موریس به عنوان کارگردان و توسعه‌دهنده حاضر در استودیوی Sandfall Interactive، در Game Developers Conference در مورد برخی انتقادها در مورد وجود مشکلاتی در جهت‌یابی گفته است:

در مراحل، نقشه‌های کوچک نخواهیم داشت، چون وقتی نقشه کوچک وجود داشته باشد، ممکن است به آن وابسته شوید. و ما می‌خواهیم که بازیکنان دنیا بازی را خودشان کشف کنند. آنها نقشه ندارند، بنابراین بله، گاهی ممکن است پیدا کردن راه‌شان دشوار باشد.
ما یک قطب‌نما به نقشه جهان بازی اضافه کرده‌ایم که در دموی پیش‌نمایش نبود، بنابراین شما می‌توانید شمال را به راحتی پیدا کنید و جهت خود را آسان‌تر بیابید. همچنین یک نقشه کلی از کل دنیای بازی وجود خواهد داشت.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

از زمان معرفی این بازی، برخی ویژگی‌های آن از جمله ایده‌های گرفته شده از عناوینی مانند Final Fantasy و Persona و سیستم نبرد نوبتی، توجه افراد زیادی را جلب کرده است. اما شاید الهام گرفتن از عناوین شرکت FromSoftware مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice خاص‌ترین ویژگی این بازی باشد. شباهت‌های آشکاری در سیستم مبارزات و سیستم پیشرفت شخصیت این بازی برای بازیکنان عناوین FromSoftware وجود دارد. همچنین، اگرچه این بازی داستانی خطی دارد، اما بازیکنان احساسات مشابه‌ای از جمله گم شدن در یک محیط سخت و خطرناک را تجربه خواهند کرد.

فرانسوا موریس گفته است در این بازی بین مراحل نسبتاً خطی و مسیر‌های جانبی تعادل وجود خواهد داشت. این سبک از طراحی برای روایت یک داستان متمرکز انتخاب شده است. موریس اظهار کرده:

طراحی بازی، شباهت‌هایی به بازی‌های FromSoftware دارد.
مراحل از نظر ساختاری خطی هستند ولی این مسیرها با دشمنان سخت، مبارزات چالش‌برانگیز و محیط‌هایی پر از جزئیات و پیچیدگی‌های زیاد تجربه‌ای بسیار فشرده و هیجان‌انگیز را ارا‌ئه خواهد داد.
اما ما هنوز به تسلطی که FromSoftware در این نوع طراحی دارد، نرسیده‌ایم.

به گفته‌ فرانسوا موریس تاثیر آثار Souls در این بازی عمدی بوده است. همچنین به گفته‌ او، گیوم بروش که کارگردانی بازی را بر عهده دارد، نه تنها طرفدار FromSoftware است، بلکه یک speedrunner (افرادی که در زمان‌ کمی سعی در اتمام یک بازی دارند) در بازی Sekiro بوده است. موریس افزوده است:

امیدوارم (بتوانیم) بازخورد خوبی از این جامعه و بازیکنانی که بازی را انجام می‌دهند دریافت کنیم.
نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم برخی از بازیکنان بدون آسیب دیدن بازی را تمام می‌کنند، چون از نظر فنی این کار قابل انجام است.

در بازی Clair Obscur: Expedition 33 هیچ نقشه کوچکی برای کمک به بازیکنان وجود ندارد + اطلاعات بیشتر - گیمفا

به نظر می‌رسد، نبردهای نوبتی این بازی به شدت شبیه به RPGهای موجود است، اما این ویژگی با برخی عناصر از بازی‌های اکشن ترکیب شده‌ است که به بازیکنان اجازه می‌دهد حملات دشمنان را دفاع کنند یا جاخالی دهند. همچنین به دلیل علاقه‌ گیوم بروش به بازی Magic the Gathering، به نظر می‌رسد از این سبک بازی‌ها نیز الهاماتی وجود دارد. با وجود تمام این تأثیرات، بازی لحن خاص و اصیل فرانسوی دارد که در طراحی لباس‌ها و مکالمات مشهود است. شاید دلیل آن فرانسوی بودن تیم مستقر در شهر مون‌پلیه باشد. در حالی که گیم‌پلی بازی به وضوح از ژاپن الهام گرفته شده است، به نظر می‌رسد، تیم توسعه نمی‌خواسته جلوه‌های بصری این بازی شبیه مانگا‌ها یا انیمه‌ها باشد و سعی در ایجاد سبکی منحصر به‌ فرد داشته است.

فرانسوا موریس در مورد سبک خاص طراحی بازی گفته است:

چون تیم توسعه به دنبال چیزی منحصر به‌ فردتر بود، طبیعی بود که به هنر و سبک‌هایی که بهترین و آشناترین منابع برایشان بودند، مثل Belle Epoque و Art Deco، رجوع کنند. این الهام‌گیری از هنر و فرهنگ فرانسه یک دستورالعمل خاص برای استودیو نبوده و این تنها یک انتخاب طبیعی بود که از فرهنگ و هنر فرانسه سرچشمه گرفته است و ما از این تأثیرات فرهنگی خوشحال و مفتخر هستیم.

برخلاف برخی بازی‌های JRPG که ۶۰ تا ۸۰ ساعت طول می‌کشند، Clair Obscur: Expedition 33 از نظر مقیاس کوچکتر است و باید به این توجه داشت که این بازی توسط ۳۰ نفر ساخته شده است. موریس در این رابطه گفته است:

فناوری‌های جدید به تیم‌های کوچک این امکان را می‌دهند که بازی‌های بزرگ AA 3D بسازند، در حالی که پنج یا ده سال پیش این واقعاً قابل دستیابی نبود. بازی‌هایی مثل Hellblade و A Plague Tale مواردی هستند که می‌شود نام برد. چون این بازی‌های AAA با گرافیک واقع‌گرایانه توسط تیم‌های کوچک خلق شدند. اما جدا از این‌ها، بیشتر استودیوهای مستقل قبلاً مجبور بودند از گرافیک‌های سبک‌شده یا 2D استفاده کنند. اما حالا، به لطف ابزارهای جدید، ساخت یک بازی مثل این ممکن است.

او همچنین در مورد همکاری با ایکس‌باکس و مایکروسافت گفته است:

اگرچه بازی به Xbox Game Pass خواهد آمد و برای اولین بار در طول Xbox Partner Showcase معرفی شد، این کار فقط یک فرصت مناسب برای دستیابی به بازیکنان جدید بوده و این بازی انحصاری محسوب نمی‌شود. مهمترین چیز برای ما این است که بیشتر کسانی که می‌خواهند بازی را انجام دهند یا می‌خواهند در مورد آن بدانند، این فرصت را داشته باشند.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۵ (۴ اردیبهشت) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود. پیش‌نمایش‌های این اثر را در این نشانی می‌توانید مشاهده کنید.

Alireza
پست قبلی

بهترین سلاح‌های Assassin’s Creed Shadows و نحوه به دست آوردنشان

پست بعدی

آهنگساز Killzone: ریمستر سه‌گانه‌ می‌تواند موفق باشد

مربوطه پست ها

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید
بازی‌های کامپیوتری

ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی The Outer Worlds 2 را تماشا کنید

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است
بازی‌های کامپیوتری

کوجیما: ۹۵ درصد مراحل توسعه Death Stranding 2 تکمیل شده است

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود
بازی‌های کامپیوتری

بودجه Star Citizen هر روز به یک میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد
بازی‌های کامپیوتری

تحلیلگر: GTA 6 و سوییچ ۲ درآمد صنعت گیمینگ را تا سال ۲۰۲۷ به ۹۲ میلیارد دلار افزایش خواهند داد

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر
بازی‌های کامپیوتری

منبع داخلی: مراسم تابستانه Xbox شامل غافلگیری‌های زیادی نخواهد شد + اطلاعات بیشتر

۲۱ فروردین ۱۴۰۴
انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس
بازی‌های کامپیوتری

انتخاب Assassin’s Creed Shadows به عنوان بهترین بازی پلی استیشن در ماه مارس

۲۱ فروردین ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 18 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • تهیه‌کننده آمریکایی: ترامپ دیکتاتور و نوچه‌هایش را بیرون می‌کنیم
  • ۲۰ سخنرانی عاشورایی در ایران‌صدا؛ «با کاروان محرم» همراه شوید
  • امضای تفاهم‌نامه میان موزه سینما و انجمن صنفی عکاسان سینما
  • ۲۷ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام در هجدهمین رویداد موسیقی جوان
  • «قوی‌دل» به اکران آنلاین آمد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی
  • راحت ترین روش یادگیری انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.