دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی علمی

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد مذاکره با شهرداری تهران برای بهره‌برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی/خبرهای خوش در سال ۱۴۰۱

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
در علمی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
2
12
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
مذاکره با شهرداری تهران برای بهره‌برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی/خبرهای خوش در سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مذاکره با شهرداری تهران برای توسعه و بهره برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی خبر داد.

دکتر منوچهر منطقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ساخت اتوبوس‌های برقی در کشور، افزود: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که با شهرداری قراردادهایی منعقد کنیم و علاوه بر آن بخش خصوصی آمادگی خود را برای نصب قوای محرکه بر روی اتوبوس‌های برقی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت اتوبوس‌های برقی به جاهای نسبتا خوبی رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: در اوایل سال آینده می‌توانیم به طور دقیق‌تری بگویم که چه زمانی این اتوبوس‌ها به بهره برداری می‌رسند، ولی به طور کلی بهره برداری از این محصول در ۳ ماهه دوم یا سوم سال آینده خواهد بود.

منطقی تاکرد کرد: ولی باید توجه داشت که بهره برداری از دستاوردهای این طرح کلان، مستلزم انعقاد قراردادها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تاکید کرد: فرآیند انعقاد قراردادهای آن را پیگیری می کنیم تا در سال جاری منعقد شود.

وی تامین اعتبارات مورد نیاز را از چالش‌های این طرح نام برد و یادآور شد: در حال حاضر شهرداری تهران از این محصول استقبال کرده و قرار است در فاز اول این اتوبوس در شهر تهران راه اندازی شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، برقی کردن خودروها از چند جهت قابل بررسی و تامل است؛ در این زمینه از همه مهمتر عامل آلودگی هوا مطرح است چراکه مخصوصا در کلان شهرهایی مثل تهران عمدتا آلودگی هوا از خودروها است و از سوی دیگر مطالعات نشان داده است که ارتباط بسیار نزدیکی بین آلودگی هوا و ذرات PPM  ۲.۵ با بروز بیماری‌ها وجود دارد.

اتوبوس درون شهری، از چند جهت مورد بسیار مناسبی برای شروع ورود به صنعت خودروی برقی است. اتوبوس در بخش عمده‌ای از سیکل حرکتی خود در سرعت پایین کار می‌کند، شتاب گیری متوسط دارد، زمان درجا کار کردن (آیدل) آن زیاد است و توقف-حرکت زیاد دارد. همچنین زمان قابل ملاحظه‌ای در ابتدا و انتهای خط توقف می‌کند که مناسب برای شارژ کردن باتری‌ها است. ایجاد زیرساخت شارژ شبانه در دپو نیز به راحتی میسر است و همچنین فضای زیادی برای جادهی تجهیزات برقی دارد.

در این راستا یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه با توجه به تجربه‌ای که در طراحی و نمونه ‌سازی اتوبوس هیبرید الکتریکی دارد و فعالیت‌های دانش بنیانی که در توسعه تجهیزات خودروهای برقی مانند طراحی و ساخت باتری پک، درایو کششی، مبدل‌های کمکی و واحد توزیع انرژی الکتریکی در سالهای اخیر انجام داده است، توسعه قوای محرکه برقی اتوبوس درون شهری را در دستور کار قرار داد.

در یک اتوبوس برقی بیش از ۶۰ درصد هزینه اتوبوس متعلق به قوای محرکه الکتریکی است و مابقی آن مربوط به سازه و اتاق است. درصورتی‌که در اتوبوس احتراقی نسبت هزینه بر عکس است. در نتیجه اگر سیستم قوای محرکه برقی در کشور توسعه یابد، با توجه به متعدد بودن شرکت‌های اتاق‌ساز، اتوبوس تمام برقی درون شهری قابل دستیابی است.

پروژه توسعه اتوبوس تمام برقی درون شهری این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یکی از بخش‌های صنعتی و پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران در اواسط سال گذشته آغاز شد.

قوای محرکه طراحی و ساخته شده این شرکت بر روی یکی از اتوبوس‌ها پیاده ‌سازی شد. در این پروژه ۷۵ تا ۸۰ درصد قوای محرکه الکتریکی، بومی‌سازی شده است.

برای تولید باتری پک‌های این اتوبوس اگر چه از سل‌های خریداری شده از خارج استفاده شد، ولی پک کردن آنها، سیستم خنک‌کاری و سیستم حفاظتی  آن در داخل طراحی و ساخته شده است.

اتوبوس پایه این طرح نیز متعلق به شرکت زرین خودرو هست که در حومه اصفهان تولید می‌شود.

از جمله دستاوردهای طرح اتوبوس برقی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

ردیفدستاوردهای طرح کلان اتوبوس برقی
۱توسعه محصول جدید با سطح داخلی‌سازی بالا (۷۵%) بر اساس استانداردهای جدید
۲طراحی بومی، متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران
۳برنامه اجرایی طرح بر اساس نظام دروازه‌ای و صحه‌گذاری مرحله‌به‌مرحله بر اساس تست نمونه‌های مختلف
۴فاز اول، توسعه نمونه معیار تولید (Evaluation Prototype) و توسعه نیازمندی‌های اولیه تولید انبوه در کمتر از یک سال
۵توسعه نمونه‌های اولیه (A-Sample)  تجهیزات در فاز اول با همکاری زنجیره تامین
۶انجام تست‌های صحه‌گذاری طراحی نمونه EP و تست‌های تجهیزات و قطعات در فاز اول
۷طراحی و توسعه پلت‌فرم نوآورانه سبک وزن
۸در بر داشتن فعالیت‌های توسعه خط تولید و زنجیره تامین
۹رسیدن به سر تولید (SOP) اتوبوس الکتریکی در طی کمتر از دو سال و نیم
۱۰هزینه‌های سرمایه‌گذاری ثابت قابل قبول (کمتر از ۱۵۰ میلیارد تومان)، نرخ بازده داخلی بالا (۳۵ درصدی) و سر به سر سرمایه‌گذاری کوتاه (سه ساله)
۱۱قیمت تمام‌شده رقابتی در مقابل رقبای اروپایی و چینی

انتهای پیام

مذاکره با شهرداری تهران برای بهره‌برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی/خبرهای خوش در سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مذاکره با شهرداری تهران برای توسعه و بهره برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی خبر داد.

دکتر منوچهر منطقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ساخت اتوبوس‌های برقی در کشور، افزود: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که با شهرداری قراردادهایی منعقد کنیم و علاوه بر آن بخش خصوصی آمادگی خود را برای نصب قوای محرکه بر روی اتوبوس‌های برقی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت اتوبوس‌های برقی به جاهای نسبتا خوبی رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: در اوایل سال آینده می‌توانیم به طور دقیق‌تری بگویم که چه زمانی این اتوبوس‌ها به بهره برداری می‌رسند، ولی به طور کلی بهره برداری از این محصول در ۳ ماهه دوم یا سوم سال آینده خواهد بود.

منطقی تاکرد کرد: ولی باید توجه داشت که بهره برداری از دستاوردهای این طرح کلان، مستلزم انعقاد قراردادها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تاکید کرد: فرآیند انعقاد قراردادهای آن را پیگیری می کنیم تا در سال جاری منعقد شود.

وی تامین اعتبارات مورد نیاز را از چالش‌های این طرح نام برد و یادآور شد: در حال حاضر شهرداری تهران از این محصول استقبال کرده و قرار است در فاز اول این اتوبوس در شهر تهران راه اندازی شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، برقی کردن خودروها از چند جهت قابل بررسی و تامل است؛ در این زمینه از همه مهمتر عامل آلودگی هوا مطرح است چراکه مخصوصا در کلان شهرهایی مثل تهران عمدتا آلودگی هوا از خودروها است و از سوی دیگر مطالعات نشان داده است که ارتباط بسیار نزدیکی بین آلودگی هوا و ذرات PPM  ۲.۵ با بروز بیماری‌ها وجود دارد.

اتوبوس درون شهری، از چند جهت مورد بسیار مناسبی برای شروع ورود به صنعت خودروی برقی است. اتوبوس در بخش عمده‌ای از سیکل حرکتی خود در سرعت پایین کار می‌کند، شتاب گیری متوسط دارد، زمان درجا کار کردن (آیدل) آن زیاد است و توقف-حرکت زیاد دارد. همچنین زمان قابل ملاحظه‌ای در ابتدا و انتهای خط توقف می‌کند که مناسب برای شارژ کردن باتری‌ها است. ایجاد زیرساخت شارژ شبانه در دپو نیز به راحتی میسر است و همچنین فضای زیادی برای جادهی تجهیزات برقی دارد.

در این راستا یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه با توجه به تجربه‌ای که در طراحی و نمونه ‌سازی اتوبوس هیبرید الکتریکی دارد و فعالیت‌های دانش بنیانی که در توسعه تجهیزات خودروهای برقی مانند طراحی و ساخت باتری پک، درایو کششی، مبدل‌های کمکی و واحد توزیع انرژی الکتریکی در سالهای اخیر انجام داده است، توسعه قوای محرکه برقی اتوبوس درون شهری را در دستور کار قرار داد.

در یک اتوبوس برقی بیش از ۶۰ درصد هزینه اتوبوس متعلق به قوای محرکه الکتریکی است و مابقی آن مربوط به سازه و اتاق است. درصورتی‌که در اتوبوس احتراقی نسبت هزینه بر عکس است. در نتیجه اگر سیستم قوای محرکه برقی در کشور توسعه یابد، با توجه به متعدد بودن شرکت‌های اتاق‌ساز، اتوبوس تمام برقی درون شهری قابل دستیابی است.

پروژه توسعه اتوبوس تمام برقی درون شهری این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یکی از بخش‌های صنعتی و پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران در اواسط سال گذشته آغاز شد.

قوای محرکه طراحی و ساخته شده این شرکت بر روی یکی از اتوبوس‌ها پیاده ‌سازی شد. در این پروژه ۷۵ تا ۸۰ درصد قوای محرکه الکتریکی، بومی‌سازی شده است.

برای تولید باتری پک‌های این اتوبوس اگر چه از سل‌های خریداری شده از خارج استفاده شد، ولی پک کردن آنها، سیستم خنک‌کاری و سیستم حفاظتی  آن در داخل طراحی و ساخته شده است.

اتوبوس پایه این طرح نیز متعلق به شرکت زرین خودرو هست که در حومه اصفهان تولید می‌شود.

از جمله دستاوردهای طرح اتوبوس برقی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

ردیفدستاوردهای طرح کلان اتوبوس برقی
۱توسعه محصول جدید با سطح داخلی‌سازی بالا (۷۵%) بر اساس استانداردهای جدید
۲طراحی بومی، متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران
۳برنامه اجرایی طرح بر اساس نظام دروازه‌ای و صحه‌گذاری مرحله‌به‌مرحله بر اساس تست نمونه‌های مختلف
۴فاز اول، توسعه نمونه معیار تولید (Evaluation Prototype) و توسعه نیازمندی‌های اولیه تولید انبوه در کمتر از یک سال
۵توسعه نمونه‌های اولیه (A-Sample)  تجهیزات در فاز اول با همکاری زنجیره تامین
۶انجام تست‌های صحه‌گذاری طراحی نمونه EP و تست‌های تجهیزات و قطعات در فاز اول
۷طراحی و توسعه پلت‌فرم نوآورانه سبک وزن
۸در بر داشتن فعالیت‌های توسعه خط تولید و زنجیره تامین
۹رسیدن به سر تولید (SOP) اتوبوس الکتریکی در طی کمتر از دو سال و نیم
۱۰هزینه‌های سرمایه‌گذاری ثابت قابل قبول (کمتر از ۱۵۰ میلیارد تومان)، نرخ بازده داخلی بالا (۳۵ درصدی) و سر به سر سرمایه‌گذاری کوتاه (سه ساله)
۱۱قیمت تمام‌شده رقابتی در مقابل رقبای اروپایی و چینی

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

شغل مناسب برای کسانی که اهل شور و هیجان زیادی نیستند!

راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای

چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟

مذاکره با شهرداری تهران برای بهره‌برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی/خبرهای خوش در سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مذاکره با شهرداری تهران برای توسعه و بهره برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی خبر داد.

دکتر منوچهر منطقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ساخت اتوبوس‌های برقی در کشور، افزود: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که با شهرداری قراردادهایی منعقد کنیم و علاوه بر آن بخش خصوصی آمادگی خود را برای نصب قوای محرکه بر روی اتوبوس‌های برقی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت اتوبوس‌های برقی به جاهای نسبتا خوبی رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: در اوایل سال آینده می‌توانیم به طور دقیق‌تری بگویم که چه زمانی این اتوبوس‌ها به بهره برداری می‌رسند، ولی به طور کلی بهره برداری از این محصول در ۳ ماهه دوم یا سوم سال آینده خواهد بود.

منطقی تاکرد کرد: ولی باید توجه داشت که بهره برداری از دستاوردهای این طرح کلان، مستلزم انعقاد قراردادها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تاکید کرد: فرآیند انعقاد قراردادهای آن را پیگیری می کنیم تا در سال جاری منعقد شود.

وی تامین اعتبارات مورد نیاز را از چالش‌های این طرح نام برد و یادآور شد: در حال حاضر شهرداری تهران از این محصول استقبال کرده و قرار است در فاز اول این اتوبوس در شهر تهران راه اندازی شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، برقی کردن خودروها از چند جهت قابل بررسی و تامل است؛ در این زمینه از همه مهمتر عامل آلودگی هوا مطرح است چراکه مخصوصا در کلان شهرهایی مثل تهران عمدتا آلودگی هوا از خودروها است و از سوی دیگر مطالعات نشان داده است که ارتباط بسیار نزدیکی بین آلودگی هوا و ذرات PPM  ۲.۵ با بروز بیماری‌ها وجود دارد.

اتوبوس درون شهری، از چند جهت مورد بسیار مناسبی برای شروع ورود به صنعت خودروی برقی است. اتوبوس در بخش عمده‌ای از سیکل حرکتی خود در سرعت پایین کار می‌کند، شتاب گیری متوسط دارد، زمان درجا کار کردن (آیدل) آن زیاد است و توقف-حرکت زیاد دارد. همچنین زمان قابل ملاحظه‌ای در ابتدا و انتهای خط توقف می‌کند که مناسب برای شارژ کردن باتری‌ها است. ایجاد زیرساخت شارژ شبانه در دپو نیز به راحتی میسر است و همچنین فضای زیادی برای جادهی تجهیزات برقی دارد.

در این راستا یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه با توجه به تجربه‌ای که در طراحی و نمونه ‌سازی اتوبوس هیبرید الکتریکی دارد و فعالیت‌های دانش بنیانی که در توسعه تجهیزات خودروهای برقی مانند طراحی و ساخت باتری پک، درایو کششی، مبدل‌های کمکی و واحد توزیع انرژی الکتریکی در سالهای اخیر انجام داده است، توسعه قوای محرکه برقی اتوبوس درون شهری را در دستور کار قرار داد.

در یک اتوبوس برقی بیش از ۶۰ درصد هزینه اتوبوس متعلق به قوای محرکه الکتریکی است و مابقی آن مربوط به سازه و اتاق است. درصورتی‌که در اتوبوس احتراقی نسبت هزینه بر عکس است. در نتیجه اگر سیستم قوای محرکه برقی در کشور توسعه یابد، با توجه به متعدد بودن شرکت‌های اتاق‌ساز، اتوبوس تمام برقی درون شهری قابل دستیابی است.

پروژه توسعه اتوبوس تمام برقی درون شهری این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یکی از بخش‌های صنعتی و پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران در اواسط سال گذشته آغاز شد.

قوای محرکه طراحی و ساخته شده این شرکت بر روی یکی از اتوبوس‌ها پیاده ‌سازی شد. در این پروژه ۷۵ تا ۸۰ درصد قوای محرکه الکتریکی، بومی‌سازی شده است.

برای تولید باتری پک‌های این اتوبوس اگر چه از سل‌های خریداری شده از خارج استفاده شد، ولی پک کردن آنها، سیستم خنک‌کاری و سیستم حفاظتی  آن در داخل طراحی و ساخته شده است.

اتوبوس پایه این طرح نیز متعلق به شرکت زرین خودرو هست که در حومه اصفهان تولید می‌شود.

از جمله دستاوردهای طرح اتوبوس برقی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

ردیفدستاوردهای طرح کلان اتوبوس برقی
۱توسعه محصول جدید با سطح داخلی‌سازی بالا (۷۵%) بر اساس استانداردهای جدید
۲طراحی بومی، متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران
۳برنامه اجرایی طرح بر اساس نظام دروازه‌ای و صحه‌گذاری مرحله‌به‌مرحله بر اساس تست نمونه‌های مختلف
۴فاز اول، توسعه نمونه معیار تولید (Evaluation Prototype) و توسعه نیازمندی‌های اولیه تولید انبوه در کمتر از یک سال
۵توسعه نمونه‌های اولیه (A-Sample)  تجهیزات در فاز اول با همکاری زنجیره تامین
۶انجام تست‌های صحه‌گذاری طراحی نمونه EP و تست‌های تجهیزات و قطعات در فاز اول
۷طراحی و توسعه پلت‌فرم نوآورانه سبک وزن
۸در بر داشتن فعالیت‌های توسعه خط تولید و زنجیره تامین
۹رسیدن به سر تولید (SOP) اتوبوس الکتریکی در طی کمتر از دو سال و نیم
۱۰هزینه‌های سرمایه‌گذاری ثابت قابل قبول (کمتر از ۱۵۰ میلیارد تومان)، نرخ بازده داخلی بالا (۳۵ درصدی) و سر به سر سرمایه‌گذاری کوتاه (سه ساله)
۱۱قیمت تمام‌شده رقابتی در مقابل رقبای اروپایی و چینی

انتهای پیام

مذاکره با شهرداری تهران برای بهره‌برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی/خبرهای خوش در سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مذاکره با شهرداری تهران برای توسعه و بهره برداری از فاز اول طرح کلان اتوبوس برقی خبر داد.

دکتر منوچهر منطقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ساخت اتوبوس‌های برقی در کشور، افزود: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که با شهرداری قراردادهایی منعقد کنیم و علاوه بر آن بخش خصوصی آمادگی خود را برای نصب قوای محرکه بر روی اتوبوس‌های برقی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت اتوبوس‌های برقی به جاهای نسبتا خوبی رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: در اوایل سال آینده می‌توانیم به طور دقیق‌تری بگویم که چه زمانی این اتوبوس‌ها به بهره برداری می‌رسند، ولی به طور کلی بهره برداری از این محصول در ۳ ماهه دوم یا سوم سال آینده خواهد بود.

منطقی تاکرد کرد: ولی باید توجه داشت که بهره برداری از دستاوردهای این طرح کلان، مستلزم انعقاد قراردادها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته تاکید کرد: فرآیند انعقاد قراردادهای آن را پیگیری می کنیم تا در سال جاری منعقد شود.

وی تامین اعتبارات مورد نیاز را از چالش‌های این طرح نام برد و یادآور شد: در حال حاضر شهرداری تهران از این محصول استقبال کرده و قرار است در فاز اول این اتوبوس در شهر تهران راه اندازی شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، برقی کردن خودروها از چند جهت قابل بررسی و تامل است؛ در این زمینه از همه مهمتر عامل آلودگی هوا مطرح است چراکه مخصوصا در کلان شهرهایی مثل تهران عمدتا آلودگی هوا از خودروها است و از سوی دیگر مطالعات نشان داده است که ارتباط بسیار نزدیکی بین آلودگی هوا و ذرات PPM  ۲.۵ با بروز بیماری‌ها وجود دارد.

اتوبوس درون شهری، از چند جهت مورد بسیار مناسبی برای شروع ورود به صنعت خودروی برقی است. اتوبوس در بخش عمده‌ای از سیکل حرکتی خود در سرعت پایین کار می‌کند، شتاب گیری متوسط دارد، زمان درجا کار کردن (آیدل) آن زیاد است و توقف-حرکت زیاد دارد. همچنین زمان قابل ملاحظه‌ای در ابتدا و انتهای خط توقف می‌کند که مناسب برای شارژ کردن باتری‌ها است. ایجاد زیرساخت شارژ شبانه در دپو نیز به راحتی میسر است و همچنین فضای زیادی برای جادهی تجهیزات برقی دارد.

در این راستا یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه با توجه به تجربه‌ای که در طراحی و نمونه ‌سازی اتوبوس هیبرید الکتریکی دارد و فعالیت‌های دانش بنیانی که در توسعه تجهیزات خودروهای برقی مانند طراحی و ساخت باتری پک، درایو کششی، مبدل‌های کمکی و واحد توزیع انرژی الکتریکی در سالهای اخیر انجام داده است، توسعه قوای محرکه برقی اتوبوس درون شهری را در دستور کار قرار داد.

در یک اتوبوس برقی بیش از ۶۰ درصد هزینه اتوبوس متعلق به قوای محرکه الکتریکی است و مابقی آن مربوط به سازه و اتاق است. درصورتی‌که در اتوبوس احتراقی نسبت هزینه بر عکس است. در نتیجه اگر سیستم قوای محرکه برقی در کشور توسعه یابد، با توجه به متعدد بودن شرکت‌های اتاق‌ساز، اتوبوس تمام برقی درون شهری قابل دستیابی است.

پروژه توسعه اتوبوس تمام برقی درون شهری این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یکی از بخش‌های صنعتی و پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران در اواسط سال گذشته آغاز شد.

قوای محرکه طراحی و ساخته شده این شرکت بر روی یکی از اتوبوس‌ها پیاده ‌سازی شد. در این پروژه ۷۵ تا ۸۰ درصد قوای محرکه الکتریکی، بومی‌سازی شده است.

برای تولید باتری پک‌های این اتوبوس اگر چه از سل‌های خریداری شده از خارج استفاده شد، ولی پک کردن آنها، سیستم خنک‌کاری و سیستم حفاظتی  آن در داخل طراحی و ساخته شده است.

اتوبوس پایه این طرح نیز متعلق به شرکت زرین خودرو هست که در حومه اصفهان تولید می‌شود.

از جمله دستاوردهای طرح اتوبوس برقی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

ردیفدستاوردهای طرح کلان اتوبوس برقی
۱توسعه محصول جدید با سطح داخلی‌سازی بالا (۷۵%) بر اساس استانداردهای جدید
۲طراحی بومی، متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران
۳برنامه اجرایی طرح بر اساس نظام دروازه‌ای و صحه‌گذاری مرحله‌به‌مرحله بر اساس تست نمونه‌های مختلف
۴فاز اول، توسعه نمونه معیار تولید (Evaluation Prototype) و توسعه نیازمندی‌های اولیه تولید انبوه در کمتر از یک سال
۵توسعه نمونه‌های اولیه (A-Sample)  تجهیزات در فاز اول با همکاری زنجیره تامین
۶انجام تست‌های صحه‌گذاری طراحی نمونه EP و تست‌های تجهیزات و قطعات در فاز اول
۷طراحی و توسعه پلت‌فرم نوآورانه سبک وزن
۸در بر داشتن فعالیت‌های توسعه خط تولید و زنجیره تامین
۹رسیدن به سر تولید (SOP) اتوبوس الکتریکی در طی کمتر از دو سال و نیم
۱۰هزینه‌های سرمایه‌گذاری ثابت قابل قبول (کمتر از ۱۵۰ میلیارد تومان)، نرخ بازده داخلی بالا (۳۵ درصدی) و سر به سر سرمایه‌گذاری کوتاه (سه ساله)
۱۱قیمت تمام‌شده رقابتی در مقابل رقبای اروپایی و چینی

انتهای پیام

برچسب ها: اتوبوس برقی
پست قبلی

معاون استاندار: دستگاه‌های اجرایی لرستان در حل مشکلات پایانه بار همکاری کنند

پست بعدی

الکاظمی: باید ارزش‌های امام علی (ع) برای همزیستی مسالمت‌آمیز فراگیر شود

مربوطه پست ها

شغل مناسب من
علمی

شغل مناسب برای کسانی که اهل شور و هیجان زیادی نیستند!

۳۰ فروردین ۱۴۰۴
راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای
علمی

راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای

۲۵ اسفند ۱۴۰۳
چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟
علمی

چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟

۰۸ بهمن ۱۴۰۳
آموزش دیجیتال: آینده‌ای روشن برای یادگیری مادام‌العمر
علمی

آموزش دیجیتال: آینده‌ای روشن برای یادگیری مادام‌العمر

۰۷ بهمن ۱۴۰۳
چطور با استفاده از ابزارهای علمی، چالش‌های روزمره را حل کنیم؟
علمی

چطور با استفاده از ابزارهای علمی، چالش‌های روزمره را حل کنیم؟

۰۶ بهمن ۱۴۰۳
نقش تکنولوژی در تسهیل دسترسی به منابع آموزشی در سراسر جهان
علمی

نقش تکنولوژی در تسهیل دسترسی به منابع آموزشی در سراسر جهان

۰۵ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.