دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی علمی

در یک پژوهش دانشگاهی انجام شد تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی

دانش جوین توسط دانش جوین
۲۷ بهمن ۱۴۰۰
در علمی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
41
295
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی
عکس تزیینی است

پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک پروژه به تقویت بدنه خودرو با استفاده از اجزای کامپوزیتی برای استحکام بخشی اتومبیل در تصادفات از کناره پرداختند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای ایمنی و نیاز به استفاده از سازه‌هایی با عملکرد بهتر در تصادفات در بدنه خودروها از یک‌ سو و جهت‌گیری خودروسازان برای سبک‌تر کردن سازه خودروها و جلوگیری از افزایش وزن جهت کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان وسایل نقلیه از سوی دیگر، زمینه را برای جایگزینی سازه‌های سنگین‌ قدیمی با نمونه‌های سبک با شکل هندسی پیشرفته‌تر و ظرفیت بالاتر برای جذب انرژی حین بارگذاری فراهم کرده است.

امروزه تیرهای جدار نازک کلاهی شکل به دلیل سبکی، استحکام و ویژگی‌های جذب انرژی مناسب و سهولت در شکل‌دهی و مونتاژ به کمک نقطه‌جوش در خط تولید، به طور گسترده در بخش‌های اصلی بدنه خودروها مانند ستون وسط، رکاب و ریل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عین حال، دستیابی به راهکارهایی جهت تقویت و افزایش مقاومت چنین سازه‌هایی با رعایت محدودیت‌های وزنی، به چالشی جدید تبدیل شده است.

در این پژوهش که در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس نیما زاهدان در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) با راهنمایی دکتر حامد احمدی و با مشاوره دکتر غلامحسین لیاقت از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس انجام شد، ارتقاء عملکرد تیرهای جدار نازک کلاهی شکل تحت بار خمشی با استفاده از تقویت کننده‌های داخلی فلزی و یا کامپوزیتی مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله اول، سه نمونه از تیرهای تقویت شده تمام فلزی با شکل‌های متفاوت سطح مقطع در بخش تقویت کننده در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شد و تحت بارگذاری خمش سه نقطه به صورت شبه استاتیک و ضربه جانبی مورد آزمایش قرار گرفتند. این آزمون‌ها به کمک مدل‌سازی عددی در محیط نرم‌افزار LS-DYNA شبیه‌سازی شده و مطابقت داده‌های حاصل از شبیه‌سازی عددی با نتایج تجربی بررسی شده است. پس از صحت سنجی مدل‌سازی‌های عددی، با انجام مطالعات پارامتریک و نیز بهینه‌سازی‌های تک هدفه و چند هدفه سطح مقطع با استفاده از الگوریتم ژنتیک، تلاش شده به بهترین حالت برای تقویت سازه مذکور دست یافته شود.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، همچنین با بکارگیری تیرهای ارتقایافته در سازه رکاب مدل عددی یک خودروی کامل و شبیه‌سازی برخورد از کناره، میزان بازدهی نتایج در یک سناریوی تصادف سنجیده شد. در مرحله بعد، سه نمونه‌ از تیرهای تقویت شده به کمک کامپوزیت، با بهره گیری از تجربیات به دست آمده از عملکرد نمونه‌های فلزی و نیز اضافه کردن موارد جدید، در قالب سازه‌های مرکب فلز-کامپوزیت ساخته شد و به طور تجربی تحت بارگذاری خمشی شبه استاتیک و ضربه مورد آزمایش قرار گرفتند. پس از توسعه مدل‌سازی عددی برای شبیه‌سازی صحیح رفتار نمونه‌های مرکب، نتایج حاصل از تست نمونه‌های مرکب با عملکرد موارد تمام فلزی مورد مقایسه قرار گرفته و نتیجه‌گیری‌های نهایی ارائه شد.

انتهای پیام

تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی
عکس تزیینی است

پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک پروژه به تقویت بدنه خودرو با استفاده از اجزای کامپوزیتی برای استحکام بخشی اتومبیل در تصادفات از کناره پرداختند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای ایمنی و نیاز به استفاده از سازه‌هایی با عملکرد بهتر در تصادفات در بدنه خودروها از یک‌ سو و جهت‌گیری خودروسازان برای سبک‌تر کردن سازه خودروها و جلوگیری از افزایش وزن جهت کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان وسایل نقلیه از سوی دیگر، زمینه را برای جایگزینی سازه‌های سنگین‌ قدیمی با نمونه‌های سبک با شکل هندسی پیشرفته‌تر و ظرفیت بالاتر برای جذب انرژی حین بارگذاری فراهم کرده است.

امروزه تیرهای جدار نازک کلاهی شکل به دلیل سبکی، استحکام و ویژگی‌های جذب انرژی مناسب و سهولت در شکل‌دهی و مونتاژ به کمک نقطه‌جوش در خط تولید، به طور گسترده در بخش‌های اصلی بدنه خودروها مانند ستون وسط، رکاب و ریل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عین حال، دستیابی به راهکارهایی جهت تقویت و افزایش مقاومت چنین سازه‌هایی با رعایت محدودیت‌های وزنی، به چالشی جدید تبدیل شده است.

در این پژوهش که در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس نیما زاهدان در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) با راهنمایی دکتر حامد احمدی و با مشاوره دکتر غلامحسین لیاقت از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس انجام شد، ارتقاء عملکرد تیرهای جدار نازک کلاهی شکل تحت بار خمشی با استفاده از تقویت کننده‌های داخلی فلزی و یا کامپوزیتی مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله اول، سه نمونه از تیرهای تقویت شده تمام فلزی با شکل‌های متفاوت سطح مقطع در بخش تقویت کننده در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شد و تحت بارگذاری خمش سه نقطه به صورت شبه استاتیک و ضربه جانبی مورد آزمایش قرار گرفتند. این آزمون‌ها به کمک مدل‌سازی عددی در محیط نرم‌افزار LS-DYNA شبیه‌سازی شده و مطابقت داده‌های حاصل از شبیه‌سازی عددی با نتایج تجربی بررسی شده است. پس از صحت سنجی مدل‌سازی‌های عددی، با انجام مطالعات پارامتریک و نیز بهینه‌سازی‌های تک هدفه و چند هدفه سطح مقطع با استفاده از الگوریتم ژنتیک، تلاش شده به بهترین حالت برای تقویت سازه مذکور دست یافته شود.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، همچنین با بکارگیری تیرهای ارتقایافته در سازه رکاب مدل عددی یک خودروی کامل و شبیه‌سازی برخورد از کناره، میزان بازدهی نتایج در یک سناریوی تصادف سنجیده شد. در مرحله بعد، سه نمونه‌ از تیرهای تقویت شده به کمک کامپوزیت، با بهره گیری از تجربیات به دست آمده از عملکرد نمونه‌های فلزی و نیز اضافه کردن موارد جدید، در قالب سازه‌های مرکب فلز-کامپوزیت ساخته شد و به طور تجربی تحت بارگذاری خمشی شبه استاتیک و ضربه مورد آزمایش قرار گرفتند. پس از توسعه مدل‌سازی عددی برای شبیه‌سازی صحیح رفتار نمونه‌های مرکب، نتایج حاصل از تست نمونه‌های مرکب با عملکرد موارد تمام فلزی مورد مقایسه قرار گرفته و نتیجه‌گیری‌های نهایی ارائه شد.

انتهای پیام

اخبارجدیدترین

شغل مناسب برای کسانی که اهل شور و هیجان زیادی نیستند!

راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای

چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟

تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی
عکس تزیینی است

پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک پروژه به تقویت بدنه خودرو با استفاده از اجزای کامپوزیتی برای استحکام بخشی اتومبیل در تصادفات از کناره پرداختند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای ایمنی و نیاز به استفاده از سازه‌هایی با عملکرد بهتر در تصادفات در بدنه خودروها از یک‌ سو و جهت‌گیری خودروسازان برای سبک‌تر کردن سازه خودروها و جلوگیری از افزایش وزن جهت کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان وسایل نقلیه از سوی دیگر، زمینه را برای جایگزینی سازه‌های سنگین‌ قدیمی با نمونه‌های سبک با شکل هندسی پیشرفته‌تر و ظرفیت بالاتر برای جذب انرژی حین بارگذاری فراهم کرده است.

امروزه تیرهای جدار نازک کلاهی شکل به دلیل سبکی، استحکام و ویژگی‌های جذب انرژی مناسب و سهولت در شکل‌دهی و مونتاژ به کمک نقطه‌جوش در خط تولید، به طور گسترده در بخش‌های اصلی بدنه خودروها مانند ستون وسط، رکاب و ریل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عین حال، دستیابی به راهکارهایی جهت تقویت و افزایش مقاومت چنین سازه‌هایی با رعایت محدودیت‌های وزنی، به چالشی جدید تبدیل شده است.

در این پژوهش که در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس نیما زاهدان در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) با راهنمایی دکتر حامد احمدی و با مشاوره دکتر غلامحسین لیاقت از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس انجام شد، ارتقاء عملکرد تیرهای جدار نازک کلاهی شکل تحت بار خمشی با استفاده از تقویت کننده‌های داخلی فلزی و یا کامپوزیتی مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله اول، سه نمونه از تیرهای تقویت شده تمام فلزی با شکل‌های متفاوت سطح مقطع در بخش تقویت کننده در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شد و تحت بارگذاری خمش سه نقطه به صورت شبه استاتیک و ضربه جانبی مورد آزمایش قرار گرفتند. این آزمون‌ها به کمک مدل‌سازی عددی در محیط نرم‌افزار LS-DYNA شبیه‌سازی شده و مطابقت داده‌های حاصل از شبیه‌سازی عددی با نتایج تجربی بررسی شده است. پس از صحت سنجی مدل‌سازی‌های عددی، با انجام مطالعات پارامتریک و نیز بهینه‌سازی‌های تک هدفه و چند هدفه سطح مقطع با استفاده از الگوریتم ژنتیک، تلاش شده به بهترین حالت برای تقویت سازه مذکور دست یافته شود.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، همچنین با بکارگیری تیرهای ارتقایافته در سازه رکاب مدل عددی یک خودروی کامل و شبیه‌سازی برخورد از کناره، میزان بازدهی نتایج در یک سناریوی تصادف سنجیده شد. در مرحله بعد، سه نمونه‌ از تیرهای تقویت شده به کمک کامپوزیت، با بهره گیری از تجربیات به دست آمده از عملکرد نمونه‌های فلزی و نیز اضافه کردن موارد جدید، در قالب سازه‌های مرکب فلز-کامپوزیت ساخته شد و به طور تجربی تحت بارگذاری خمشی شبه استاتیک و ضربه مورد آزمایش قرار گرفتند. پس از توسعه مدل‌سازی عددی برای شبیه‌سازی صحیح رفتار نمونه‌های مرکب، نتایج حاصل از تست نمونه‌های مرکب با عملکرد موارد تمام فلزی مورد مقایسه قرار گرفته و نتیجه‌گیری‌های نهایی ارائه شد.

انتهای پیام

تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی
عکس تزیینی است

پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک پروژه به تقویت بدنه خودرو با استفاده از اجزای کامپوزیتی برای استحکام بخشی اتومبیل در تصادفات از کناره پرداختند.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای ایمنی و نیاز به استفاده از سازه‌هایی با عملکرد بهتر در تصادفات در بدنه خودروها از یک‌ سو و جهت‌گیری خودروسازان برای سبک‌تر کردن سازه خودروها و جلوگیری از افزایش وزن جهت کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان وسایل نقلیه از سوی دیگر، زمینه را برای جایگزینی سازه‌های سنگین‌ قدیمی با نمونه‌های سبک با شکل هندسی پیشرفته‌تر و ظرفیت بالاتر برای جذب انرژی حین بارگذاری فراهم کرده است.

امروزه تیرهای جدار نازک کلاهی شکل به دلیل سبکی، استحکام و ویژگی‌های جذب انرژی مناسب و سهولت در شکل‌دهی و مونتاژ به کمک نقطه‌جوش در خط تولید، به طور گسترده در بخش‌های اصلی بدنه خودروها مانند ستون وسط، رکاب و ریل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عین حال، دستیابی به راهکارهایی جهت تقویت و افزایش مقاومت چنین سازه‌هایی با رعایت محدودیت‌های وزنی، به چالشی جدید تبدیل شده است.

در این پژوهش که در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس نیما زاهدان در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) با راهنمایی دکتر حامد احمدی و با مشاوره دکتر غلامحسین لیاقت از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس انجام شد، ارتقاء عملکرد تیرهای جدار نازک کلاهی شکل تحت بار خمشی با استفاده از تقویت کننده‌های داخلی فلزی و یا کامپوزیتی مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله اول، سه نمونه از تیرهای تقویت شده تمام فلزی با شکل‌های متفاوت سطح مقطع در بخش تقویت کننده در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شد و تحت بارگذاری خمش سه نقطه به صورت شبه استاتیک و ضربه جانبی مورد آزمایش قرار گرفتند. این آزمون‌ها به کمک مدل‌سازی عددی در محیط نرم‌افزار LS-DYNA شبیه‌سازی شده و مطابقت داده‌های حاصل از شبیه‌سازی عددی با نتایج تجربی بررسی شده است. پس از صحت سنجی مدل‌سازی‌های عددی، با انجام مطالعات پارامتریک و نیز بهینه‌سازی‌های تک هدفه و چند هدفه سطح مقطع با استفاده از الگوریتم ژنتیک، تلاش شده به بهترین حالت برای تقویت سازه مذکور دست یافته شود.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، همچنین با بکارگیری تیرهای ارتقایافته در سازه رکاب مدل عددی یک خودروی کامل و شبیه‌سازی برخورد از کناره، میزان بازدهی نتایج در یک سناریوی تصادف سنجیده شد. در مرحله بعد، سه نمونه‌ از تیرهای تقویت شده به کمک کامپوزیت، با بهره گیری از تجربیات به دست آمده از عملکرد نمونه‌های فلزی و نیز اضافه کردن موارد جدید، در قالب سازه‌های مرکب فلز-کامپوزیت ساخته شد و به طور تجربی تحت بارگذاری خمشی شبه استاتیک و ضربه مورد آزمایش قرار گرفتند. پس از توسعه مدل‌سازی عددی برای شبیه‌سازی صحیح رفتار نمونه‌های مرکب، نتایج حاصل از تست نمونه‌های مرکب با عملکرد موارد تمام فلزی مورد مقایسه قرار گرفته و نتیجه‌گیری‌های نهایی ارائه شد.

انتهای پیام

برچسب ها: خودرو
پست قبلی

جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شد تاکید بر توسعه نظارت و ثبات در بازار

پست بعدی

گوشت و برنج مشمول قیمت‌گذاری شد

مربوطه پست ها

شغل مناسب من
علمی

شغل مناسب برای کسانی که اهل شور و هیجان زیادی نیستند!

۳۰ فروردین ۱۴۰۴
راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای
علمی

راهنمای جامع نگارش رزومه حرفه‌ای برای اپلای

۲۵ اسفند ۱۴۰۳
چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟
علمی

چگونه از فناوری برای افزایش خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی استفاده کنیم؟

۰۸ بهمن ۱۴۰۳
آموزش دیجیتال: آینده‌ای روشن برای یادگیری مادام‌العمر
علمی

آموزش دیجیتال: آینده‌ای روشن برای یادگیری مادام‌العمر

۰۷ بهمن ۱۴۰۳
چطور با استفاده از ابزارهای علمی، چالش‌های روزمره را حل کنیم؟
علمی

چطور با استفاده از ابزارهای علمی، چالش‌های روزمره را حل کنیم؟

۰۶ بهمن ۱۴۰۳
نقش تکنولوژی در تسهیل دسترسی به منابع آموزشی در سراسر جهان
علمی

نقش تکنولوژی در تسهیل دسترسی به منابع آموزشی در سراسر جهان

۰۵ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفده =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.