دانش جوین
دوشنبه, خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
  • ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
دانش جوین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه اصلی اجتماعی

دسترسی به مدرسه، اولین شاخص عدالت آموزشی/ تدریس کتاب واحد به همه دانش‌آموزان، بی‌عدالتی است

دانش جوین توسط دانش جوین
۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در اجتماعی
زمان خواندن: زمان موردنیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
1
10
بازدیدها
اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر
دسترسی به مدرسه، اولین شاخص عدالت آموزشی/ تدریس کتاب واحد به همه دانش‌آموزان، بی‌عدالتی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش و عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های عدالت آموزشی، دسترسی به مدرسه است،‌ گفت: در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف، دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “مهدی نوید ادهم” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه عدالت از آن واژه های پیچیده ای است که ارائه تعریفی جامع از آن، دغدغه صاحبنظران در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: تعاریف مختلفی از عدالت ارائه شده است. عدالت، گمشده انسان بوده و انسان را در طول تاریخ رنجور می کرده است.

وی افزود: عدالت در اندیشه دینی ما نیز بسیار پررنگ مطرح شده است. تعابیری داریم که حضرت علی (ع) و سایر ائمه را شهدای راه عدالت می دانند. عدالت از آرمان انقلاب هم هست که امید است بتوان آن را بسط داد؛ هرچند با کاستی هایی روبه روست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش «اینکه هر ذی حقی، به حق خودش برسد» را یکی از تعاریف عمده عدالت دانست و گفت: هرچند این تعریف هم کژتابی دارد؛ همه را برابر و یکسان پنداشتن، غلط رایجی است. انسان ها متفاوت اند و نیازها و ظرفیت های متفاوتی دارند و باید از آموزش های متفاوتی هم برخوردار باشند.

نوید ادهم به بحث عدالت آموزشی یا تربیتی از منظر سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: واژه “تربیت” اعم از تعلیم و تربیت است و لذا وقتی می گوییم عدالت تربیتی یعنی هم فعالیت های آموزشی و هم پرورشی را شامل می شود. طی دو سه سال اخیر در وزارت آموزش و پرورش کار علمی سنگینی انجام و بر اساس آن با ۲۰ شاخص، کل شهرستان های کشور از لحاظ عدالت آموزشی سنجیده شدند و ۴۹۹ شهرستان مشخص شده اند که کدام از نصیب آموزشی بیشتری و کدام از حداقل برخورداری ها بهره مند هستند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ها، دسترسی به مدرسه است. در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که به عنوان یک دستاورد در نظام آموزش کشور می توان گفت که فاصله تحصیلی بین دانش‌آموزان پسر و دختر، ۷۰ به ۳۰ درصد بود که اکنون این نسبت به ۴۹.۵ درصد دختران و ۵۰.۵ درصد پسران رسیده است؛ به عبارت دیگر فرصت دسترسی به آموزش برای دختران و زنان ما فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش همه دانش‌آموزان از یک کتاب واحد، بی‌عدالتی است، زیرا دایره واژگان بچه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین هم از واژه چند تألیفی استفاده شده است و باید به این سمت حرکت کنیم. بنابراین یکی از راه‌کارها، استفاده از نظام چند تألیفی به جای تک تألیفی است.

نوید ادهم افزود: اینکه گفته می‌شود پذیرش در دانشگاه‌ها، بیشتر از مدارس غیردولتی است، تلخ است زیرا دانش آموزان در منطقه محروم امکاناتی مانند مدرسه غیردولتی را ندارند و اینجاست که نهادها و سمن‌ها می‌توانند وارد میدان شوند. یکی از کارهایی که سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ورود کنند، توانمندسازی معلمان است. باید معلم باکیفیت داشته باشیم و می‌توانیم بسیاری از نداشته‌ها را از این طریق جبران کنیم.   

ادامه دارد

دسترسی به مدرسه، اولین شاخص عدالت آموزشی/ تدریس کتاب واحد به همه دانش‌آموزان، بی‌عدالتی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش و عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های عدالت آموزشی، دسترسی به مدرسه است،‌ گفت: در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف، دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “مهدی نوید ادهم” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه عدالت از آن واژه های پیچیده ای است که ارائه تعریفی جامع از آن، دغدغه صاحبنظران در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: تعاریف مختلفی از عدالت ارائه شده است. عدالت، گمشده انسان بوده و انسان را در طول تاریخ رنجور می کرده است.

وی افزود: عدالت در اندیشه دینی ما نیز بسیار پررنگ مطرح شده است. تعابیری داریم که حضرت علی (ع) و سایر ائمه را شهدای راه عدالت می دانند. عدالت از آرمان انقلاب هم هست که امید است بتوان آن را بسط داد؛ هرچند با کاستی هایی روبه روست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش «اینکه هر ذی حقی، به حق خودش برسد» را یکی از تعاریف عمده عدالت دانست و گفت: هرچند این تعریف هم کژتابی دارد؛ همه را برابر و یکسان پنداشتن، غلط رایجی است. انسان ها متفاوت اند و نیازها و ظرفیت های متفاوتی دارند و باید از آموزش های متفاوتی هم برخوردار باشند.

نوید ادهم به بحث عدالت آموزشی یا تربیتی از منظر سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: واژه “تربیت” اعم از تعلیم و تربیت است و لذا وقتی می گوییم عدالت تربیتی یعنی هم فعالیت های آموزشی و هم پرورشی را شامل می شود. طی دو سه سال اخیر در وزارت آموزش و پرورش کار علمی سنگینی انجام و بر اساس آن با ۲۰ شاخص، کل شهرستان های کشور از لحاظ عدالت آموزشی سنجیده شدند و ۴۹۹ شهرستان مشخص شده اند که کدام از نصیب آموزشی بیشتری و کدام از حداقل برخورداری ها بهره مند هستند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ها، دسترسی به مدرسه است. در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که به عنوان یک دستاورد در نظام آموزش کشور می توان گفت که فاصله تحصیلی بین دانش‌آموزان پسر و دختر، ۷۰ به ۳۰ درصد بود که اکنون این نسبت به ۴۹.۵ درصد دختران و ۵۰.۵ درصد پسران رسیده است؛ به عبارت دیگر فرصت دسترسی به آموزش برای دختران و زنان ما فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش همه دانش‌آموزان از یک کتاب واحد، بی‌عدالتی است، زیرا دایره واژگان بچه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین هم از واژه چند تألیفی استفاده شده است و باید به این سمت حرکت کنیم. بنابراین یکی از راه‌کارها، استفاده از نظام چند تألیفی به جای تک تألیفی است.

نوید ادهم افزود: اینکه گفته می‌شود پذیرش در دانشگاه‌ها، بیشتر از مدارس غیردولتی است، تلخ است زیرا دانش آموزان در منطقه محروم امکاناتی مانند مدرسه غیردولتی را ندارند و اینجاست که نهادها و سمن‌ها می‌توانند وارد میدان شوند. یکی از کارهایی که سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ورود کنند، توانمندسازی معلمان است. باید معلم باکیفیت داشته باشیم و می‌توانیم بسیاری از نداشته‌ها را از این طریق جبران کنیم.   

ادامه دارد

اخبارجدیدترین

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

دسترسی به مدرسه، اولین شاخص عدالت آموزشی/ تدریس کتاب واحد به همه دانش‌آموزان، بی‌عدالتی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش و عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های عدالت آموزشی، دسترسی به مدرسه است،‌ گفت: در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف، دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “مهدی نوید ادهم” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه عدالت از آن واژه های پیچیده ای است که ارائه تعریفی جامع از آن، دغدغه صاحبنظران در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: تعاریف مختلفی از عدالت ارائه شده است. عدالت، گمشده انسان بوده و انسان را در طول تاریخ رنجور می کرده است.

وی افزود: عدالت در اندیشه دینی ما نیز بسیار پررنگ مطرح شده است. تعابیری داریم که حضرت علی (ع) و سایر ائمه را شهدای راه عدالت می دانند. عدالت از آرمان انقلاب هم هست که امید است بتوان آن را بسط داد؛ هرچند با کاستی هایی روبه روست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش «اینکه هر ذی حقی، به حق خودش برسد» را یکی از تعاریف عمده عدالت دانست و گفت: هرچند این تعریف هم کژتابی دارد؛ همه را برابر و یکسان پنداشتن، غلط رایجی است. انسان ها متفاوت اند و نیازها و ظرفیت های متفاوتی دارند و باید از آموزش های متفاوتی هم برخوردار باشند.

نوید ادهم به بحث عدالت آموزشی یا تربیتی از منظر سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: واژه “تربیت” اعم از تعلیم و تربیت است و لذا وقتی می گوییم عدالت تربیتی یعنی هم فعالیت های آموزشی و هم پرورشی را شامل می شود. طی دو سه سال اخیر در وزارت آموزش و پرورش کار علمی سنگینی انجام و بر اساس آن با ۲۰ شاخص، کل شهرستان های کشور از لحاظ عدالت آموزشی سنجیده شدند و ۴۹۹ شهرستان مشخص شده اند که کدام از نصیب آموزشی بیشتری و کدام از حداقل برخورداری ها بهره مند هستند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ها، دسترسی به مدرسه است. در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که به عنوان یک دستاورد در نظام آموزش کشور می توان گفت که فاصله تحصیلی بین دانش‌آموزان پسر و دختر، ۷۰ به ۳۰ درصد بود که اکنون این نسبت به ۴۹.۵ درصد دختران و ۵۰.۵ درصد پسران رسیده است؛ به عبارت دیگر فرصت دسترسی به آموزش برای دختران و زنان ما فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش همه دانش‌آموزان از یک کتاب واحد، بی‌عدالتی است، زیرا دایره واژگان بچه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین هم از واژه چند تألیفی استفاده شده است و باید به این سمت حرکت کنیم. بنابراین یکی از راه‌کارها، استفاده از نظام چند تألیفی به جای تک تألیفی است.

نوید ادهم افزود: اینکه گفته می‌شود پذیرش در دانشگاه‌ها، بیشتر از مدارس غیردولتی است، تلخ است زیرا دانش آموزان در منطقه محروم امکاناتی مانند مدرسه غیردولتی را ندارند و اینجاست که نهادها و سمن‌ها می‌توانند وارد میدان شوند. یکی از کارهایی که سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ورود کنند، توانمندسازی معلمان است. باید معلم باکیفیت داشته باشیم و می‌توانیم بسیاری از نداشته‌ها را از این طریق جبران کنیم.   

ادامه دارد

دسترسی به مدرسه، اولین شاخص عدالت آموزشی/ تدریس کتاب واحد به همه دانش‌آموزان، بی‌عدالتی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش و عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های عدالت آموزشی، دسترسی به مدرسه است،‌ گفت: در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف، دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

به گزارش دانشجو اینترنشنال به نقل از ایسنا، “مهدی نوید ادهم” در دورهمی فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه عدالت از آن واژه های پیچیده ای است که ارائه تعریفی جامع از آن، دغدغه صاحبنظران در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: تعاریف مختلفی از عدالت ارائه شده است. عدالت، گمشده انسان بوده و انسان را در طول تاریخ رنجور می کرده است.

وی افزود: عدالت در اندیشه دینی ما نیز بسیار پررنگ مطرح شده است. تعابیری داریم که حضرت علی (ع) و سایر ائمه را شهدای راه عدالت می دانند. عدالت از آرمان انقلاب هم هست که امید است بتوان آن را بسط داد؛ هرچند با کاستی هایی روبه روست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش «اینکه هر ذی حقی، به حق خودش برسد» را یکی از تعاریف عمده عدالت دانست و گفت: هرچند این تعریف هم کژتابی دارد؛ همه را برابر و یکسان پنداشتن، غلط رایجی است. انسان ها متفاوت اند و نیازها و ظرفیت های متفاوتی دارند و باید از آموزش های متفاوتی هم برخوردار باشند.

نوید ادهم به بحث عدالت آموزشی یا تربیتی از منظر سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: واژه “تربیت” اعم از تعلیم و تربیت است و لذا وقتی می گوییم عدالت تربیتی یعنی هم فعالیت های آموزشی و هم پرورشی را شامل می شود. طی دو سه سال اخیر در وزارت آموزش و پرورش کار علمی سنگینی انجام و بر اساس آن با ۲۰ شاخص، کل شهرستان های کشور از لحاظ عدالت آموزشی سنجیده شدند و ۴۹۹ شهرستان مشخص شده اند که کدام از نصیب آموزشی بیشتری و کدام از حداقل برخورداری ها بهره مند هستند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ها، دسترسی به مدرسه است. در اولین گام، همه دانش آموزان باید به مدرسه دسترسی داشته باشند و کیفیت در سطوح بعدی قرار می گیرد. در برخی مناطق به دلایل مختلف دسترسی امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که به عنوان یک دستاورد در نظام آموزش کشور می توان گفت که فاصله تحصیلی بین دانش‌آموزان پسر و دختر، ۷۰ به ۳۰ درصد بود که اکنون این نسبت به ۴۹.۵ درصد دختران و ۵۰.۵ درصد پسران رسیده است؛ به عبارت دیگر فرصت دسترسی به آموزش برای دختران و زنان ما فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش همه دانش‌آموزان از یک کتاب واحد، بی‌عدالتی است، زیرا دایره واژگان بچه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین هم از واژه چند تألیفی استفاده شده است و باید به این سمت حرکت کنیم. بنابراین یکی از راه‌کارها، استفاده از نظام چند تألیفی به جای تک تألیفی است.

نوید ادهم افزود: اینکه گفته می‌شود پذیرش در دانشگاه‌ها، بیشتر از مدارس غیردولتی است، تلخ است زیرا دانش آموزان در منطقه محروم امکاناتی مانند مدرسه غیردولتی را ندارند و اینجاست که نهادها و سمن‌ها می‌توانند وارد میدان شوند. یکی از کارهایی که سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ورود کنند، توانمندسازی معلمان است. باید معلم باکیفیت داشته باشیم و می‌توانیم بسیاری از نداشته‌ها را از این طریق جبران کنیم.   

ادامه دارد

برچسب ها: عدالت آموزشی
پست قبلی

درخواست آمریکا از عربستان برای لغو ممنوع السفر بودن مدافعان حقوق زنان

پست بعدی

دلایل کاهش ازدواج و فرزندآوری بررسی شد

مربوطه پست ها

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین
اجتماعی

راهنمای کامل نگهداری از حیوانات خانگی: از غذای طوطی برزیلی تا خدمات دامپزشکی آنلاین

۰۱ مهر ۱۴۰۳
سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403
اجتماعی

سیر تا پیاز طرح انصار سربازی برای مشمولین غاییب بالای 8 سال + معافیت ها و کسری های فعال 1403

۲۸ شهریور ۱۴۰۳
جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران
اجتماعی

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود تهران

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد
اجتماعی

کشف یک جسد دیگر؛ جان‌باختگان سیل امام‌زاده داوود ۶ تن شدند/تعداد مفقودی‌ها اعلام شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین
اجتماعی

تعداد مفقودی‌های سیل امام‌زاده داوود اعلام شد/ ادامه جست‌وجوی مفقودین

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای
اجتماعی

وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

۰۶ مرداد ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 17 =

دانلود اپلیکیشن دانش جوین

جدیدترین اخبار

  • TTR.ir بهترین سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی
  • بهترین برند پودر کاکائو در ایران
  • یحیی گل‌محمدی از فولاد رفتنی شد؟
  • بازگشت اسطوره استقلال به خانه
  • قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران ۱۴۰۴ /جدول نرخ‌ها در منطقه ۵ تا ۲ میلیارد
  • پاسینیک
  • خرید سرور hp
  • خرید سرور ایران و خارج
  • مانیتور ساینا کوییک
  • خرید یوسی
  • حوله استخری
  • خرید قهوه
  • تجارتخانه آراد برندینگ
  • ویرایش مقاله
  • تابلو لایت باکس
  • قیمت سرور استوک اچ پی hp
  • خرید سرور hp
  • کاغذ a4
  • قیمت هاست فروشگاهی
  • پرشین هتل
  • خرید لیفتراک دست دوم
  • آموزش علوم اول ابتدایی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری خود در زیر

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز عبور خود وارد کنید.

ورود
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • نخست
  • علمی
  • تکنولوژی
    • آرشیو تکنولوژی
    • نرم افزار، اپلیکیشن، سیستم عامل
    • خودرو
    • آرشیو فین‌تک
      • IT
      • دوربین
    • لپتاپ و کامپیوتر و سخت افزار
    • موبایل
  • بازی‌های کامپیوتری
  • پزشکی، سلامت، بهداشت
  • هنر و فرهنگ
  • مقالات
  • سایر پیوندها
    • همیار آی‌تی

تمام حقوق مادی و معنوی وب‌سایت دانش جوین محفوظ است و کپی بدون ذکر منبع قابل پیگرد قانونی خواهد بود.